eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
126 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
11.4هزار ویدیو
174 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  آنتی سلبریتی🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏«بزرگترین مدال برای حضرت ابالفضل علیه‌السلام این است که ...» یک دقیقه بنشینیم پای روضه‌ی سید مظلوم و روضه‌خوانِ اباعبدالله، 💔 ‌ 🎬 آنتی سلبریتی https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb
🔻منطق سرخ حسین و منطق بی‌رنگ ما: ارادت دینی، اراده‌ی انقلابی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روزگار عجیبی‌ست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصت‌ویک هجری متوقف کرده‌اند و برای امام شهید، حسین -علیه‌السلام- ناله سر می‌دهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهی‌شان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمی‌رود؛ چنان‌که اشک‌های کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشسته‌اند و به گذشته می‌نگرند و اکنون‌شان، شبیه میلیون‌ها نظاره‌گر سال شصت‌ویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامه‌ی کربلا، خاموش و بی‌طرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمی‌دانند. دلداده‌ی عزای حسین هستند و نه خط حسین. می‌گریند، اما فریاد برنمی‌آورند. تشنه‌ی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنه‌ی خون‌شان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبسته‌اند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین می‌شمارند. از کربلا، یک داستان غم‌انگیز ساخته‌اند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنون‌شان و انتخاب‌های اکنون‌شان را به آن عرضه نمی‌کنند. در این روایت، کربلا نمی‌تواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود می‌ماند و از درس و عبرت تاریخی، تهی‌ست. براین‌اساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمی‌خیزد که هزینه‌دادن برای آن، معنا پیدا کند. ۲. و کاش فقط نظاره‌گر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومی‌رفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، هم‌دردی می‌کنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابی‌گری می‌نشانند و جبهه‌ی سازش و تسلیم و انقیاد را برمی‌گزینند. از راه‌ رفته، بازمی‌گردند و تجربه‌ی گره‌گشای مقاومت را کنار می‌نهند. مقاومت را باطل و بی‌فرجام می‌شمارند و بی‌اعتنا به خط حسین، به سوی قبله‌ی مذاکره و التماس و ذلت، سجده‌ می‌کنند. وعده‌ی همراهی می‌دهند اما اندکی بیش، دوام نمی‌آورند و به جبهه‌ی مقابل می‌گریزند. برای غربت حسین، بر سینه می‌کوبند، اما برای تداوم راه حسین، قدم برنمی‌دارند. منطق حسین را دفن کرده و قیام خونینش را به یک خاطره‌‌ی محزون فروکاهیده‌اند که بازخوانی سالیانه‌اش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را می‌بینند و می‌یابند، اما جانب لذت و منفعت و تعصب را می‌گیرند. هم‌اشک و هم‌درد حسین هستند، نه هم‌راه و هم‌منطق او. حقیقت را تنها نهاده‌اند و سر در لاک زندگی شخصی فروبرده‌اند. جز به خود نمی‌اندیشند و نصیبی از بی‌تعلقی نبرده‌اند. حسین را برای محرم و هیأت می‌خواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح می‌دهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را می‌ستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمی‌گزینند و حتی از احتمال جنگ می‌هراسند. آداب تقیه می‌دانند و با مبارزه بیگانه‌اند. برای حسین، قیام را می‌پسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوسته‌ها و ظواهر، متوقف مانده‌اند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکنده‌اند. هم‌عهد با عافیت هستند و تن به بلا نمی‌سپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت. ۳. چه کنیم با این تعارض‌ها و تهافت‌ها؟! چه کنیم با این تذبذب‌ها و تلاطم‌ها؟! چه کنیم با این فهم تاریخی‌شده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادت‌های منهای اراده‌ی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معامله‌گری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان می‌دهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دین‌فروشی می‌کنند. از دین خویش می‌فرسایند برای طلب دنیا. دنیای‌شان تا آنجا دینی‌ست که هزینه ندارد. دین‌داری‌شان، بی‌هزینه و عافیت‌طلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشوده‌اند و کیسه دوخته‌اند، اما حسین نیزه‌نشین را می‌ستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیک‌تر باشد را افراطی و‌ تندرو می‌خوانند؛ چنان‌که در زمانه‌‌ی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه. و حسین، چه زیبا و‌ موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بنده‌ی دنيايند و دين، لقلقه‌ی زبان آنهاست، و هر جا منافع‌شان به‌وسيله‌ی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مى‌چرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دين‌داران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزنده‌ی او به جامعه‌ای است که دین را در سایه‌ی دنیا می‌طلبد و هر آن‌گاه که زمینه‌ی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری می‌افکند و دنیا را بر صدر می‌نشاند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
📣 ❇️این که گفتند: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» به معنای این است که زمان میگذرد، اما حوادث جاری در زندگی بشر، حقایق آفرینش دست نخورده است. در هر دوره‌ای انسان‌ها نقشی دارند که اگر آن نقش را بدرستی، در ، در زمان خود ایفاء کنند، همه چیز به‌سامان خواهد رسید، ملتها رشد خواهند کرد، انسانیت گسترده خواهد شد. https://khl.ink/f/6291 امروز این ملت، آمده است؛ امروز مسؤولان ملت، و مظهر خواست این ملتند و باید مظهر اقتدار این ملت هم باشند. اگر مسؤولانی بر سر کار باشند که نتوانند اقتدار ملی و عزت این ملت را نشان بدهند، نماینده‌ این ملت نیستند. https://khl.ink/f/3330
🔺عکس کمیاب تاریخی 💥انتشار برای نخستین بار 👈 فقیه عاشورایی و مجاهد، حضرت آیت الله حاج شیخ فضل الله نوری رضوان الله علیه | بزرگمردی که می‌فرمود: داعیه ما همان داعیه کربلاست و بدین ترتیب، خون سرخش، اندیشه سبزش را ماندگار ساخت. ▪️ این تصویر نادر در بساط یکی از عتیقه‌فروشان و فروشندگان اسناد تاریخی پیدا شد. با تشکر از آقای سید علی شهیدی، نوه دکتر سید جعفر شهیدی (ره) ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این خیمه‌ها و این کودکان برای‌تان آشنا نیستند؟ @Farsna
11.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
➖به امام خامنه‌ای می‌گوییم: «به خدا قسم ای سیّدِ ما، اگر ما همگی کشته شویم، سپس سوزانده شویم و خاکسترمان در هوا پخش شود و مجدد زنده شویم و هزاران بار این کار با ما انجام شود، تو را ترک نمی‌کنیم ای فرزندِ حسین» ‌ ☫) جـَهِشــ ‌ایران 🕋 |@jahesh_iran1404
سلام علیکم. ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای. سلام‌های منتخبی از زیارت ناحیه مقدسه که بر سقف ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مکتوب شده است تقدیم می شود التماس دعا جواد محمدی السلام علی ابن فاطمة‌الزهرا(س)؛ سلام بر پسر فاطمه زهرا(س) السلام علی خامس اصحاب الکساء؛‌ سلام بر پنجمین نفر اصحاب کساء السلام علی من الإجابة تحت قبّته؛ سلا بر کسی که دعا در زیر بارگاهش مستجاب می‌شود السلام علی حجة رب العالمین؛ سلام بر حجت خداوند عالمیان السلام علی شهید الشهدا؛ سلام بر شهید شهیدان السلام علی المرمّل باالدماء،‌ سلام بر آغشته به خون ها السلام علی المقطوع الوتین؛ سلام بر کسی رگ قلبش را بریدند السلام علی المظلوم بلا ناصر؛ سلام بر مظلومی که یاوری نداشت السلام علی الشیب الخضیب؛ سلام بر محاسنی که با خون رنگین شد السلام علی الخدّ التریب؛ سلام بر گونه خاک آلود السلام علی البدن السلیب؛ سلام بر بدنی که عریان ماند السلام علی المغسل بدم الجراح؛ سلام بر کسی که با خون زخم ها شسته شد السلام علی الرّأس المرفوع؛ سلام بر سری که بالای نیزه ها رفت السلام علی النّسوة‌ البارزات؛‌ سلام بر آن بانوان بیرون آمده (از خیمه ها) السلام علی الأعضاء المقطّعات؛ سلام بر آن اعضای قطعه قطعه شده السلام علی المدفونین بلا أکفان؛ سلام بر شهدایی که بدون کفن دفن شدند.
«خیلی بر آشفته شدم، دستور دادم: حق ندارید دیگر این را تکرار کنید» 🔸 قابل توجه آن بزرگوارانی که پای موسیقی را به هر بهانه ای در جلسات و مراسمات مذهبی باز کرده یا می کنند... البته اگر کلام رهبری را فصل الخطاب می دانند! رهبری در درس خارج: 🔸 «...معمول شده که در عزاداری ها هم موسیقی پخش می کنند، به خیال خودشان موسیقی حلال است یا لا اقل مشکوک است. به نظر ما این چیزی نیست که انسان بتواند بگوید حرام است. 🔸 اگر عرفا از این عمل، هتک فهمیده شد، مسلما حرام است. فرض بفرمایید شب عاشورا مثلا سازی بزنند، اگرچه به خیال خودشان آهنگ عزا است، اما اگر در فرهنگ عمومی مردم، این کار، هتک حرمت تلقی شد، به خاطر هتک می شود حرام. اما اگر هتک حرمت تلقی نشد، فی نفسه امر محرمی نیست. ✅ اگرچه انسان می فهمد که بهتر این است که هر چه ممکن است، این چیزها را از خصوص مراسم دینی دور کنند. 🔸 من چند سال قبل از این، تصادفا دیدم که سحر یک دعائی را در رادیو یا تلوزیون همراه با ساز پخش می کنند. خیلی بر آشفته شدم، دستور دادم: «حق ندارید دیگر این را تکرار کنید» 🔸 اگر چنانچه راه این چیزها باز بشود، همین کار را خواهند کرد؛ دعای کمیل می خوانند، با ساز! این خیلی چیز بدی است که در جامعه این چیزها به حریم مسائل مقدس بیاید...» (۸۸/۱۱/۴) پ.ن۱: آیا مجالس اهل بیت(ع) اعم از جشن و عزا و نام های مبارک ایشان، از «مسائل مقدس» نیست؟ پ.ن۲: آیا الآن دارند «این چیزها را از خصوص مراسم دینی دور می کنند»!؟ آنچه بیش از همه چیز آزار دهنده است، این است که به اسم رهبری ولی بر خلاف منویات رهبری، چنین کارهایی را می کنند. 😔 ✅ مسأله «ترویج موسیقی» را جدی بگیریم. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🔵 نکاتی درباره زندگاني حضرت عباس 🔻همسر، فرزندان و نسل ایشان 🔻عاقبت قاتل ایشان 🔻مقام حضرت عباس 🖤شب تاسوعای حسینی رو تسلیت عرض میکنم