هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻دیانت در نسخۀ لیبرالهای مذهبی -۳
🖊مهدی جمشیدی
۱. روشن است که مهمترین فلسفۀ وجودیِ دولت اسلامی، «استقرار دین در جامعه» است و متدیّنان باید دولت را به خدمت غایات دینی بگمارند و اندیشۀ توحیدی را در لایۀ ساختاری و رسمی، تحقّق ببخشند. بااینحال، لیبرالهای مذهبی وقتی در قدرت قرار میگیرند، تکالیف حاکمیّتی خویش را در وجه عام و سختافزاری خلاصه میکنند و از اجرا و استقرار شریعت در جامعه پروا دارند. اینان در ظاهر، مدعی هستند که نباید دین را با تکیه بر زور و قهر و غلبه بر جامعه حاکم نمود و دین را دولتی کرد و مجال انتخاب و اختیار را از جامعه گرفت، اما این گزارهها، واقعی نیستند و پشتصحنۀ مواضع آنها را بیان نمیکند. حقیقت این است که لیبرالهای مذهبی معتقدند چون بخش عمدهای از جامعه، مایل به اجرای شریعت در جامعه نیست، دولت نباید خود را در برابر خواست اینان قرار بدهد و بدنۀ اجتماعیاش را دچار ریزش کند. ازاینرو، باید به بهانههای مختلف، شریعت را کنار بگذارد و جامعه را با انتخابهای فرهنگیاش رها کند. پس سخن نهانی و ناگفتۀ اینان، نگرانی از تقابل فرضیِ با جامعه و سوختن بدنۀ اجتماعیشان است، نه نحوه و کیفیّت اجرای شریعت در جامعه. بحث دربارۀ «روشها»، غلطانداز و بیراهه است و لیبرالهای مذهبی، در اصلِ «ارزشها» و امکان و ظرفیت اجتماعیِ تحقّقشان، تردید دارند. در واقع، میخواهند به نام دولت اسلامی بر جامعه حکومت کنند، اما از تحقّق اسلام در جامعه بگریزند. لیبرالهای مذهبی، دههها در قدرت بودند، اما هیچگاه روشها و سازوکارها و مسیرهایی که خود را متمایل به آنها نشان میدهند، دنبال نکردند و نشان ندادند که چگونه شریعت را در جامعه مستقر میکنند؛ بلکه برخلاف اقتضای ذاتیِ دولت اسلامی عمل کردند و به نیروها و جریانهای مسألهدار و انحرافی میدان دادند. سیاست فرهنگیِ لیبرالهای مذهبی، «تساهلوتسامح» است که به معنی رهاسازی جامعه از لحاظ فرهنگی و مجالدادن به هویّتهای معارض برای تسخیر جامعه است. دورۀ حاکمیّت لیبرالهای مذهبی در تجربۀ اصلاح و اعتدال، دوره نفوذ و رخنۀ فرهنگی بوده است، نه پیشروی فرهنگی در چهارچوب روشهای خلاقانه.
۲. لیبرالهای مذهبی، خواستههای فرهنگیِ جامعه را نمایندگی نمیکنند، بلکه خواستهها را تولید و به جامعه القاء میکنند و آنگاه مدعی میشوند که نگاه و رویکردشان، برآیند بخشی از جامعه است. مسأله نیز همین است که بخشهای مهمی از جامعه، دستخوش روایتپردازیها و مجعولات و تحریفهای لیبرالهای مذهبی شده و طوطیوار، گفتههای تلقینی آنها را تکرار میکند. اینکه آیتالله خامنهای با صراحت و گزندگی تمام، از نیروهای تجدّدی در سطح نخبگانی به عنوان «خواصِ جلّال» یاد کردند و آنها را تهدید عمده دانستند، به دلیل همین خصوصیّت اثرگذاریشان است. جامعۀ ایران به طور طبیعی و فطری، در مدار هویّتی خویش است و به راهی میرود که اقتضای تاریخ انقلابی است، اما در این میان، نیروهای تجدّدی با گفتارهای وسوسهانگیز و شبههافکن، جامعه را دچار تلاطم و بیثباتی میکنند و ارادۀ انقلابیِ جامعه را رقیق میسازند. دراینحال، جامعه احساس میکند که میخواهد و انتخاب کرده، اما حقیقت آن است که بهصورت ناخودآگاه، به بازیچۀ لیبرالهای مذهبی فروکاهیده شده و مطالبۀ ساختارشکنانه و تجدّدی آنها را تکرار میکند. بهاینترتیب، اگر بگوییم که بخش عمدۀ مسأله، «بازی روایی» و «ساختشکنی ذهنی» است، سخنی به گزاف نگفتهایم. جریان تحریف، ذائقهیابی نمیکند و در پی شناسایی ارادۀ جامعه نیست، بلکه در طول دهههای گذشته، همواره کوشیده که به جامعه، خط و جهت تجدّدی بدهد و در برابر گفتمان اسلامی و انقلابی، دکان بگشاید و معارضه کند.
۳. در مقابل، ما نیز باید به سراغ مبادیِ تفکّرِ معارض رفته و ریشهها و سرچشمههای فتنههای روایی و هویّتی را شناسایی کنیم. علتالعلل، خواص جلّال هستند و اگر در همان ابتدای روایتپردازیهای معارض، فعّال و صریح در میدان باشیم و واسازی و مقابله و منهدم کنیم، ارادههای تجدّدی در عمق جامعه نفوذ نمیکنند و کار بر ما دشوار نمیشود. به بیان استاد مطهری، تجربههای تاریخی نشان میدهند که همواره، فساد و تباهی و انحراف، از لایۀ بالایی جامعه به تودهها و عامّه راه یافته است. این سرآمدان و شهرهگان سیاسی و فکری هستند که بر اراده و خواست جامعه اثر میگذارند و بنیانهای تفکّر انقلابی را در ذهنیّت جامعه، متزلزل میسازند. ما اکنون در مرحلۀ «بازسازی انقلابیِ ساختارِ ذهنیِ جامعه» قرار داریم و باید برای این کلانمسأله، چارهاندیشی کنیم؛ درحالیکه قدرت در اختیار لیبرالهای مذهبی قرار گرفته و ازاینجهت، با چالش مواجه شدهایم. باید عرصۀ عمومی را دریافت و تحوّل را از جامعه آغاز کرد، اما در عین حال، باید خاستگاههای تولید بحرانِ هویّتی را نقطهزنی کرد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از دکتر محمد سجاد شیرودی🚩
🔴ولی امر مسلمین فریاد زد #لجن_پراکنی نکنید، ولی بر عکس عمل کردیم!
✍#اختصاصی
🔹️معلوم نیست چند بار دیگر قرار است تکرار شود. گاهی وقتها برای اینکه بفهمیم علی علیه السلام در صفین چه کشیدند انگار باید آن را بیازماییم!
علت این آزمودن موارد متعددی است. گاهی حسادت، گاهی تنفر، گاهی بلاهت، بعضاً جهالت و عمدتا حماقت است.
🔸🔸🔸مرور نیم ساعت جنگ آخر مالک اشتر با سپاه معاویه در صفین، "استراتژی مقابله با عملیات اطلاعاتی دشمن" را روشن میسازد.
🔹️#حیله_معاویه هنگامی بود که #مالک_اشتر پیروزیهایی را به دست آورد و نزدیک بود نتیجه نبرد را به نفع سپاه اسلام پایان دهد. اما امام على(علیه اسلام) که از هر طرف، تحت فشار شدید #طرفداران_حکمیت بود، یزید بن هانى را به دنبال مالک فرستاد و پیام داد: «نزدم بیا». مالک گفت: برگرد و به امام بگو: اکنون وقتش نیست که مرا از سنگرم برگردانی. عجله نفرما؛ زیرا من امیدوارم که خدا به زودی ما را پیروز سازد!
🔸یزید نزد امام برگشت ... طرفداران حکمیت به امام گفتند: به او فرمانی صریح و محکم بده تا نزدت باز گردد، و گرنه به خدا سوگند تو را عزل میکنیم! امام مجدداً یزید را نزد مالک فرستاد و او دستور امام را رساند. مالک پرسید: آیا به سبب بالا بردن قرآنها چنین کردهاند؟! گفت: آرى! مالک گفت: به خدا سوگند! آن دم که قرآنها را بالا آوردند؛ هرگز نمیپنداشتم که بر اثر آن، اختلاف نظر و پراکندگى روى دهد. آیا مددى را که خداوند به ما رسانده میبینى؟ آیا سزا است که این فرصت دستنیافتنی را رها کنیم و برگردیم؟!
🔹️پیک امام گفت: آیا خواهی پذیرفت که تو در خط مقدم پیروز شوى، اما در عقبه، خیانتکاران امیر مؤمنان را در خیمهاش تنها گذاشته و او را به دشمن تسلیم کنند؟! مالک گفت: سبحان الله، به خدا چنین نمیخواهم.
🔸️ابن هانی گفت: آن خائنان به امام گفتند: به دنبال مالک بفرست تا نزدت بیاید و گرنه، همانگونه که عثمان را کشتیم، تو را نیز کشته و یا به دشمن تسلیم میکنیم. به دنبال آن بود که مالک دست از نبرد کشید و به عقب برگشت.
🔹ولی امر مسلمین جهان، مسلم زمان، نائب المهدی در غیاب حضرتش بارها فرمود لجن پراکنی نکنید چون در غیر این صورت تبعات سنگینی به کشور تحمیل می شود. اولین هزینه تحمیلی، دست کاری شدن باور مردم و آسیب دیدن آن است. از بعد آسیب دیدن، دشمن آن را به اختیار می گیرد و از صف انقلاب خارج می سازد.
🔹آهای پژوهشگر انقلابی!، آهای تئوریسین صبح ایران، آهای مجری جهان آرا، آهای تهیه کننده جهادی، آهای منبری عزیز، آهای استاد دانشگاه، آهای سردار، آهای عقل کل، آهای برادر و خواهر گرامی ... اگر به حرف ولی امر گوش نکنید و تسلیم نباشید، ذره ای ارزش ندارید!
🔸حاج قاسم فرمود جمهوری اسلامی ایران حرم است. گوش نکردیم!؟
چرا؟؟؟؟
من و آدمهای خودم،من و رفقای خودم،من و مریدهای خودم،مداح هستم با مریدهای خودم،این بیحجابه، این باحجابه،این اینجوریه، اون اونجوریه،این چپه، این راسته،این اصلاحطلبه، اون اصولگراست،چه کسی رو میخواهید حفظ کنید؟! من اصلا قبول ندارم در بین بچهحزباللهیها بگوییم این آدم با اون شکل و قیافه است...! همون دختر کمحجاب، دختر من است، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست. فقط رابطه حزباللهی با حزباللهی هیچ معنا ندارد، رابطه حزباللهی با کسی که دینش ضعیفتر هست، موضوعیت دارد. باید این کار را بکنیم.جامعه ما خانواده ماست. اینها مردم ما هستند؛ بچههای ما هستند. باید راه افتاد و رفت توی مردم و جذب کرد؛ این درست است. 🇮🇷
🔹فرمایش #سردار_دلها دقیقه و باید عمل بشه چون آقا فرمودند که ایشون یک فرد نبودند، یک مکتب بودند.اما فلسفه فرمایش #شهید_عزیز،کنار آمدن و بی تفاوتی نسبت به مسائل فرهنگی و سیاسی و ... جامعه نیست بلکه با هم وهماهنگ در جهت اعتلای کلمه الله،آرمان وسعادت کشور و انقلابمان حرکت کنیم و فضا به دشمن ندیم.
🔸️دشمن جمهوری اسلامی بیخاصیت را میخواهد و به قول #شهید_سیدحسین_بدرالدین_الحوثی، ما در انقلاب اسلامی جدید قرار گرفتیم و نباید راه را گم کنیم. واقعیت این است که جماعتی، جمهوری اسلامی ایران رقیق شده را قبول دارند. امیدوارم ماه محرم ماه همدلی و برون رفت از جبههگیریها و بی اعتبار کردن #پروژه_نفوذ_دشمن باشد. خیلی کارهای نکرده داریم و مردم دلشون به جوانان حزباللهی خوشه.
کارشناس مسائل سیاسی #محمد_حسین_واسعی «تحریریه خیمهگاه ولایت»
◀️ به پایگاه خبری تحلیلی #خیمه_گاه_ولایت بپیوندید👇👇
➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
هدایت شده از خبر فوری سراسری
4_5827703633449325145.mp3
40.62M
♨️ #مهم
این ۴۲ دقیقه رو اصلا نباید از دست بدید و تا میتونید منتشر کنید .
تحلیل بسیار مهم استاد محمد شجاعی در مورد ظریف ،اصلاح طلب ها و پزشکیان .
فتنه های شدیدی امسال در راه است ،امسال پرفتنه ترین روزها را پیش رو خواهیم داشت و تبیین گرانی هم شهید خواهند شد در این فتنه ها .
#نشر_حداکثری
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari
هدایت شده از سید علیرضا آلداود
این فرد عضو شورای راهبری در حوزه زنان و خانواده دولت آقای پزشکیان است...
کشف حجاب کامل یعنی حرام شرعی و سیاسی را همزمان انجام داده، در شورش ۱۴۰۱ حامی فتنهگران بوده و...
دقیقا انتخاب این فرد با کدام سیاست رهبر انقلاب و نظام و امیرالمومنین علی علیه السلام منطبق است؟!
کم کم داریم نگران میشویم.
هوشیار تر باید باشیم
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانهای 👇
@aledavood 👈 عضو شوید
هدایت شده از پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ داستان زعفر جنی ، خرافات یا واقعیت؟
کلیپی از تعزیه زعفر جنی در فضای مجازی منتشر شده که سوالات زیادی ایجاد کرده
⁉️ اگه صفر تا صد ماجرای #زعفرجنی و بررسی واقعی یا خرافات بودن داستانش رو میخوای این کلیپ کامل رو ببین
#زعفر_جنی
#جنیان
#جن
https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از محمدعلی رامین
-1427497213_-737898200.mp3
24.34M
توضیحات حجهالاسلام و المسلمین دکتر حسن علیاکبری، پیرامون انتخابات ریاستجمهوری چهاردهم و مسائل روز کشور👆
ایشان امام جماعت مسجد جامع پیامبراعظم (شهرک شهیدمحلاتی-تهران) و استاد دانشگاه و از روحانیون آگاه و جامعالاطراف زمان ما میباشد که نکات مفیدی را برای عموم مخاطبان ارائه داده است.
✍️صفحاتمجازی محمدعلی رامین
eitaa.com/maramin
https://farsnews.ir/Mohammadali_Ramin
هدایت شده از محسن قنبریان
۲-ربیون و جامعه ربانی.mp3
29.45M
🔘 ربیّون و جامعه ربّانی
جلسه دوم
هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف
• دو همکاری ربیون با انبیاء:
- نفی اربابیت زمینی و حکومت تملیکی(۳۶نحل)
- تشکیل جامعه ربانی(۷۹آل عمران)
✔️ در تاریخ اسلام:
• جبهه ربیون ملازم رسول الله(۶۴آل عمران)
• بستره ۳۱توبه قرون وسطای مسیحی و اربابیت کلیساست
- نامه به اهالی نجران
• کسری و قیصر نمونه های دیگر ارباباً من دون الله(خطبه قاصعه)
- نامه به کسری
• دوره بعد رسول الله(ص)؛ کسری و قیصر اسلامی!
• روایت مهم اذا بلغ بنوالعاص ثلاثین رجالا...
- عبدالله خولاً؛ در دوره معاویه به شهادت تفسیر المنار
- مال الله دولاً؛ بدعت بیت المال اختصاصی دربار توسط معاویه
• ربیّون در دوره علوی:
- انتقاد از ناپلئونیسم اسلامی
- ابوذر مقابل مال الله نحلاً
- مقداد و عمار مقابل تئوری سلطنت موروثی سفیانی ها
- ۹ تبعیدی کوفه محرک اصلی جنبش علیه عثمان
• ربیون کربلا
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از احمدحسین شریفی
اقبالشناسی ۲ (عزت و غیرت اسلامی).mp3
8.68M
🎤احمدحسین شریفی
🟢درسهای اقبالشناسی
🔸جلسه دوم: عزت و غیرت اسلامی
#اقبال_لاهوری
#غیرت
#عزت
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از بیکران ♾️ حسین ابراهیمیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴قانون به نفع آقایون نوشته شده!؟
+مطالب کلیپ بر اساس قوانین اسلامی است نه عرف جامعه
✅ #حسین_ابراهیمیان |بیـکـران👇
♾️ @bikarran ♾️
هدایت شده از حاج علی تی.وی 😎✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ویدئوی جدید #حاج_علی ✌️
👈 این قسمت: وقتی حرف مفت مالیات نداره ... 😏
#انقلابیون #کار_خودشونه
🖥 عضو کانال "حاجعلی تیوی" بشید 👇
https://eitaa.com/joinchat/3052077319Cc23b92694b
هدایت شده از حاج علی تی.وی 😎✌️
⚫️ حمید علیمی که در انتخابات اخیر از جریان ضد مذهبی اصلاحات و کاندید این جریان حمایت کرده بود، در استوری جدید خودش، علیکریمی طور، یک مشت خزعبلات ذهن بیمار یک شخص دیگهای رو بدون اینکه معنی جملات رو بفهمه، کپی و تو صفحه اینستاگرامش استوری کرده!
طبق نظریه اتمی این مداح فیلسوف! _ ماهایی که محرم عزاداری میکنیم عقب افتاده نیستیم،
_ وحوش ززآ که عزاداری نمیکنن هم آدم بدی نیستن!
_ ماهایی که به راه امام حسین(ع) اعتقاد داریم بنده خوب خدا نیستیم!
_ وهابیتی که اعتقاد نداره آدم بدی نیست!
_ اگه بخاطر پاره شدن گلوی طفل ۶ماهه کربلا اشک میریزیم آدم دلرحمی نیستیم!
_ گروهک جیشالظلم هم که اشک نمیریزه آدمای بیرحمی نیستن!
_ ماها فقط دو گروه آدمیم با اعتقادات مختلف!
خلاصه همه خوبیم. هم شمر خوب بود هم امام حسین!
منتها فقط اعتقاداتشون با هم فرق داشت.
اعتقادات امام حسین زنده نگه داشتن دین اسلام بود؛
اعتقاد و آیین شمر و یزید هم مثل حمید علیمی انسانیت بود.
کاش حمید علیمی و امثال ایشون به این حدیث زیبای امیرالمومنین علی(ع) عمل کنن که فرمود:
"نادان اگر سکوت میکرد، مردم دچار اختلاف نمیشدند ..."
#انحراف #نفوذ_در_هیئات
👇
🏴 @hajalitv | حاج علی تیوی
🏴 @hajaliNews | حاج علی نیوز
هدایت شده از داداش کوچیکه
۱۵ دقیقه دلسوزانه با حاج آقای پناهیان.mp3
15.33M
❣دلسوزانه با استاد:
۱. آقای پناهیان بدترین زمان را برای حرفهایش انتخاب کرده است!
۲. استفاده از برچسب افراطی و متحجر خلاف ادبیات رهبری است!
۳. خطر اصلی امروز بی تفاوتی و تفریطهاس نه تحجر
۳. تعابیر ایشان در مورد حوزه و طلاب غیر علمی و غیرمنصفانه است!
۴. ایشان متوجه نیست که ناخواسته، پامنبریهایش را به سمت مخالفت یا بی توجهی نسبت به حوزه و روحانیت سوق میدهد!
۵. آیا کم مشتریِ پیامبران و مصلحان تاریخی و عدم اقبال مردم به آنها
نیز به خاطر تحجر و روشهای اشتباه آنها بوده؟!
❤️ کاش ایشان میپذیرفت که این حرفهایش را در جلسه ای صمیمی با طلاب در میان بگذارد.
✍ ابوالفضل وافی
🇮🇷 کانال داداش کوچیکه👇
❣ @dada69