هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۳
ترکیب التقاط و تظاهر در چپ مذهبی
🖊مهدی جمشیدی
۶. لاجوردی در یک بخش مهم و تاریخی از وصیّتنامهاش، به حریم ممنوعهای پا میگذارد که حاکی از حقایق مکتوم است: «چندين بار، خطر منافقين انقلاب را به مسئولين گوشزد کردهام، ولی نمیدانم چرا ترتيب اثر ندادهاند، گرچه نسبت به بعضی، تا اندازهای میدانم؛ همانان که التقاط به گونۀ منافقين خلق، همۀ ذهن و باورشان را پُر کرده و همانان که رياکارانه برای رسيدن به مقصودشان، دستمال ابريشمی بسيار بزرگ - به بزرگی مجمعالاضداد - به دست گرفتهاند، هم رجايی و باهنر را میکُشند و هم به سوگشان مینشينند، هم با منافقين خلق، پيوند تشکيلاتی و سپس ... برقرار میکنند، هم آنان را دستگير میکنند و هم برای آزاديشان و اعطای مقام به آنان تلاش میکنند و از افشای ماهيّت کثيف آنان، سخت بيمناک میشوند، هم برای جلب رضايت مسئولين، خود را در صف منافقکُشان جا میزنند و هم در حوزههای علميّه به فقه و فقاهت روی میآورند تا مسير فقه را عوض کنند.»
در اینجا، لاجوردی به جریانی اشاره میکند که در دهۀ شصت در قدرت رسمی، حضور مؤثّر داشت؛ «چپ مذهبی» که در دهههای بعد، «اصلاحات» خوانده شد. در نظر او، منافقان دو دستهاند: «منافقان خَلق» یا همان سازمان مجاهدین خَلق و «منافقان انقلاب» یا همان سازمان مجاهدین انقلاب. داستان نفاق، در همین فاصلۀ اندک از وقوع انقلاب، به درون انقلاب نیز راه یافت و در کنار خطر منافقان خَلق، خطر منافقان انقلاب نیز شکل گرفت. لاجوردی مینویسد حقیقت و ماهیّت اینان را برای مسئولان، شرح داده ولی مواجههای از طرف آنان رخ نداده است؛ حال یا به دلیل سادهاندیشی و ساهلوحی برخی از مسئولان و یا به دلیل همپیالهگی آنان با اینان. بههرحال، چالش از نظر او بسیار جدّی شده و اینکه در هستۀ مرکزیِ قدرت سیاسی، چنین کسانی حضور داشتهاند، به دغدغۀ اصلی او تبدیل شده بوده است. او از یک «بازی چندضلعی» سخن میگوید که در آن، شواهد مؤیّد و نقیض، در کنار یکدیگر نشانده شدهاند تا کسی پی به ماهیّت امر نبرد؛ منافقان انقلاب، رفتار دوگانهای را در پیش گرفته بودند که هم نشان میداد با سازمان مجاهدین خَلق، ستیز دارند و هم علائم پنهان، حاکی از اتّصال این دو به یکدیگر بود. این راز، سر به مُهر باقی مانده و هرگز مشخص نشد که چه ارتباطات و غایاتی در میان بوده است.
او سپس به توصیف ماهیّت منافقان انقلاب میپردازد و بیش از هرچیز، به «التقاط» اشاره میکند؛ یعنی مسألۀ سیاسی را از دریچۀ فکر و معرفت مینگرد و نشان میدهد که امر سیاسی را بریده از ایدئولوژی، تفسیر و تحلیل نمیکند. او از یک التقاط تمامعیار مینویسد که با ریاکاری و تظاهر، توأم شده و از این جهت، کار تشخیص و تمیز بر بسیاری دشوار شده است. اجرای ترور شهید رجایی و شهید باهنر، نقطهای است که به باور لاجوردی، ماهیّت این جریان سیاسی در آن متعیّن و مجسّم شده است؛ لاجوردی معتقد بود که این ترور، کار خالصِ سازمان مجاهدین خلق نبود، بلکه سازمان مجاهدین انقلاب نیز در آن دست داشت و به همین دلیل، سالها در پی اثبات تحلیل خویش بود. اتهاماتی که وی به چپ مذهبی نسبت میدهد، بسیار سنگین است؛ زمینهسازی برای ترور شهید رجایی و شهید باهنر و پیوند تشکیلاتی با سازمان مجاهدین خَلق. لاجوردی، هر دو جریان سیاسی را میشناخت و کمتر کسی چون او وجود داشت که چنین شناخت تجربی و عینیای از آنها داشته باشد. میدانیم که این پرونده، تا سالهای پایانی دهۀ شصت، همچنان گشوده و بینتیجه بود و سرانجام نیز در اثر فشارهای سیاسی، بسته شد؛ بیآنکه واقعیّت امر، آشکار شود. اگر آن پرنده به سرنجام میرسید، ریشههای نفاق در درون سخت جمهوری اسلامی خشکانده میشد، اما چنین نشد و در در دهههای بعدی، نفاق در قالب فتنههای سالهای هفتادوهشت و هشتادوهشت و ... سربرآورد. ما با یک زخم کهنه مواجه هستیم که حکمِ آتش زیر خاکستر را دارد. مواجهههای سطحی و تعارفی و موردی، موجب گردیده که نفاق، ساختار منسجمی بیابد و دوباره و چندباره به قدرت بازگردد و مصائب فراوانی را برای انقلاب به وجود بیاورد. سعید حجاریان میگوید لاجوردی به من میگفت تو [سعید حجاریان] و بهزاد [نبوی] و خسرو [تهرانی]، از مسعود [رجوی] خطرناکتر هستید؛ چون مسعود در اثر سادهلوحی، خیلی زود و آشکارا خودش را در برابر انقلاب قرار داد، اما شما زیرک هستید و ماهیّت خودتان را پنهان نگاه داشتهاید و به همین دلیل، ضربههای جدّی خواهید زد. این پیشبینی لاجوردی، درست از آب درآمد و یکسال پس از شهادت لاجوردی، فتنۀ سال هفتادوهشت رخ داد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از فانوس شب ( اخبار آخرالزمان)
مستحب است در تمام نمازها در رکعت اول، سوره «انا انزلناه» و در رکعت دوم، سوره «قل هو الله احد» خوانده شود.
🔺 رساله نماز و روزه، مسأله ۲۱۲
#احکام
#امام_خامنه_ای
💡@FANUSESHAB
هدایت شده از یادداشتها | مرتضی توکلی
🔻برخی از کاربران نسبت به شعار دادن مرگ بر اسراییل در مسیر دسته جات اربعینی و در مقابل موکب صادق شیرازی واکنش منفی نشان داده و نوشته اند؛ "توهین به گروهی از شیعیان از نفهمی بوده و به احتمال زیاد قیادت عامل نفوذی بیگانه را در برداشته است."
🔹متاسفانه خطاب عنوان شیعه و بخصوص هویت آن، لطمه های عمیقی از جانب خود علاقه مندان اهل بیت دیده است که امروز هر کسی که ادعای این علاقه مندی به اهلبیت دارد را در جرگه شیعه قرار می دهد.
🔹در ماجرای معروفی که چندی از مومنین، برای عرض ارادت خود را محضر علی بن موسی الرضا (ع) رساندند. در روایت آمده تا ۶٠مرتبه امام اجازه ورود ندادند بعد از اصرار زیاد وقتی حضرت را ملاقات کردند گلایه مهم حضرت این بود که چرا خودتان را نابجا شیعه امیرالمومنین(ع) عنوان کردید درحالیکه خلاف مشی ایشان عمل می کنید..
🔹در مرام اهلبیت، شیعه یک جهت گیری سیاسی علیه حاکمان جور و طاغوت زمان می باشد و هرکسی که در این مرام نباشد، از دایره شیعه بودن خارج است ولو اینکه لفظا خود را شیعه عنوان کند. چه برسد به کسانی که اتفاقا در عمل با طاغوت سر سازش و تعاون داشته باشند.
🔸با بیان اعتراضی مطرح شده در تصویر، سوال اینجاست که چرا شعار مرگ بر اسرائیل، باید توهین به فرد مذکور تلقی شود؟! آیا این خودش اعتراف بر یکپارچگی این جریان با طاغوت نیست!
🔸باید به حضراتی که دائما دم از اهلبیت میزنند ابتداءا توصیه کرد مواضع ضدصهیونیستی شان را علنی کنند (لو وجد) تا حداقل لیاقت خطاب شیعه را داشته باشند پس از آن نسبت به بی احترامی به آنها گلایه کنند.
✍️ مرتضی توکلی/یادداشت ها
☑️ @masir110
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
جریان شیرازی علیه مقاومت فلسطین
مواضع شیعه انگلیسی در قبال بحران غزه کاملاً همسو و همراستا با منافع غرب بود.
🔹به گزارش مشرق، جریان شیرازی که سالها پیش مخالفت خود با آرمان قدس را در تغییر نام روز قدس به روز نصرت عسکریین عیان کرده بود، این بار در حماسه طوفان الاقصی، همصدا با اسلام امریکایی به جای حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین، خود را پشت نقاب صلح و سازش پنهان کرد.
🔹سخنرانی سید صادق شیرازی که تنها چند روز پس از عملیات طوفان الاقصی ایراد شد، به طور مشخص به تحولات مربوط به فلسطین و رژیم اشغالگر اشاره دارد. او در سخنرانی خود درباره «هویت صلحطلب اسلام» سخن میگوید. با اینکه نامی از فلسطینیها نمیبرد، اما از فحوای سخنش مشخص است که طوفان الاقصی را عملیاتی دفاعی نمیداند و معتقد است مبارزان فلسطینی خودشان شراره جنگ را برافروختهاند.
▪️متن کامل این یادداشت
🔻#صراط را دنبال کنید
@serat_ir1
هدایت شده از کانال خبری،تحلیلی پلاک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از کانال خبری،تحلیلی پلاک
🔴نکته ای قابل تامل از پسر پزشکیان:
🔹در یک ماهی که با نویسندگان و روشنفکران همنشین بودم دیدم که همه اهل قلیان و دود اند افیونی که هر روز از جانشان میکاهد.
🔹دیروز در مسیر کربلا دوستی میگفت مارکس دین را افیون توده ها دانسته
با خود گفتم افیون تودهها کجا افیون روشنفکران .کجا خوشا افیونی که تو را به کربلا بکشد.
💠کانال #پلاک:👇
🌐 @pelakdez
هدایت شده از بیداری ملت
11.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پیرمرد عراقی: سید علی خامنه ای اسرائیل را میزند. انشاءالله میخوام سید را در مقابل دشمنان شرور یاری کنم.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔸جناب آقای #کسری_نوری هستند، مدیرکل جدید دفتر وزارت نفت!
🔹درود بر مجلس انقلابی که با وفاقی مثال زدنی کمک کرد تا نوچههای زنگنه در وزارت نفت و سایر باورمندان به انقلاب اسلامی و نظام در وزارتخانهها مانند وزارتخانه بهداشت دوباره به قدرت برسند!
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥طرف را تو دماوند گرفته اند چون کل کوه پایه را هر روز غذا میداده و تعداد سگ های ولگردش سر به فلک کشیده بوده.
ازش پرسیده اند پول این همه غذا را از کجا می آوری؟
گفته من کارهای نیستم. یک خانم از آلمان! هر ماه حسابم را پر میکند و میگوید به تمام سگهای فلان مناطق غذا بده!
⏪چرا غذا دادن به حیوانات وحشی را جرم انگاری نمی کنید؟ این مجلس پس کجا قرار است بالاخره یک قدم برای مردم و محیط زیست بردارد؟
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
روشنفکرنمایان دینی بخوانند.../ جذب حداکثری یا تغییر دین؟
🔸 افراد دیگری نیز احکام اسلام را تحریف و ضروریات دین را انکار می کنند و بعد در توجیه کار خود می گویند اگر ما احکام اسلام را آن چنان که هست بیان کنیم جوان های دنیا از اسلام بیزار می شوند! ما حکم اسلام را تغییر می دهیم تا مردم از دین بر نگردند.
✅ باید از ایشان پرسید: از کدام دین؟ هنگامی که شما احکام دین را تغییر دادید، مردم از چه دینی بر نمی گردند؟ آیا از دینی که شما ساختید یا از دینی که خدا نازل کرده است!؟
🔸 اگر منظور شما اسلام عزیز است، اسلام همان است که خدا نازل کرده است نه آنچه شما می سازید. دینی که شما احکام آن را تغییر دادید تا مردم آن را بپسندند، دین خدا نیست. آن دین، دسته ی ساخت شماست.
🔸 با این وجود شما چگونه بر سر اسلام منت می گذارید که قصد دارید به اسلام خدمت کنید؟ آیا این، خدمت به اسلام است یا خدمت به کفر!؟ (1)
پ.ن: اگر ما به دنبال جذب حداکثری هستیم، باید همیشه مراقب باشیم و از خود بپرسیم که جذب حداکثری به چه چیزی؟
کوتاه آمدن از اصول و احکام و ضرورت های دین به بهانه جذب، جذب حداکثری نیست، تحریف دین و باقی گذاشتن اسم دین است نه رسم آن!
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
____________________
(1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ پیام مهم امام حسین(ع) در شب و روز عاشورا/ ص103.
💎 @Moshfeghoun 💐
روشنفکرنمایان دینی بخوانند.../ جذب حداکثری یا تغییر دین؟
🔸 افراد دیگری نیز احکام اسلام را تحریف و ضروریات دین را انکار می کنند و بعد در توجیه کار خود می گویند اگر ما احکام اسلام را آن چنان که هست بیان کنیم جوان های دنیا از اسلام بیزار می شوند! ما حکم اسلام را تغییر می دهیم تا مردم از دین بر نگردند.
✅ باید از ایشان پرسید: از کدام دین؟ هنگامی که شما احکام دین را تغییر دادید، مردم از چه دینی بر نمی گردند؟ آیا از دینی که شما ساختید یا از دینی که خدا نازل کرده است!؟
🔸 اگر منظور شما اسلام عزیز است، اسلام همان است که خدا نازل کرده است نه آنچه شما می سازید. دینی که شما احکام آن را تغییر دادید تا مردم آن را بپسندند، دین خدا نیست. آن دین، دسته ی ساخت شماست.
🔸 با این وجود شما چگونه بر سر اسلام منت می گذارید که قصد دارید به اسلام خدمت کنید؟ آیا این، خدمت به اسلام است یا خدمت به کفر!؟ (1)
پ.ن: اگر ما به دنبال جذب حداکثری هستیم، باید همیشه مراقب باشیم و از خود بپرسیم که جذب حداکثری به چه چیزی؟
کوتاه آمدن از اصول و احکام و ضرورت های دین به بهانه جذب، جذب حداکثری نیست، تحریف دین و باقی گذاشتن اسم دین است نه رسم آن!
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
____________________
(1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ پیام مهم امام حسین(ع) در شب و روز عاشورا/ ص103.
💎 @Moshfeghoun 💐
هدایت شده از خبر فوری سراسری
♨️نامه حضرت آیتالله سبحانی به قالیباف: تعطیلی «شنبه» برخلاف قانون اساسی است
🔹در قانون اساسی، «زبان فارسی» زبان رسمی کشور است؛ آیا میتوان عبری را هم به رسمیت شناخت؟!
🔹پرچم کشور هم از سه رنگ تشکیل شده؛ آیا میتوان رنگ چهارمی به آن افزود؟
🔹جمعی که با خارج ارتباط دارند از ۵ درصد از جمعیت کشور فزون تر نیست؛ چگونه یک اکثریت فدای اقلیت شود؟
🔹نباید وقت مجلس را با امثال این مسائل تلف کرد.
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari