eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
128 دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
10.7هزار ویدیو
169 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 میگفتند رییس جمهور تاجیکستان با رییس جمهور شهید ما فارسی حرف میزنه ایشون عربی جواب میده! 🔹برای جوانان عراقی عربی صحبت میکرد بهش زخم زبون میزدند 🔹الان چرا نمیگید خبرنگار عراقی از دکتر پزشکیان فارسی سوال می‌کنه ایشون کردی جواب میده؟ 🔹پاس داشتن زبان فارسی فقط اون دوران براتون مهم بود؟ 🔻تا کی از مظلومیتت بگیم سید عزیز ﹏﹏⃟🌻﹏﹏﹏ 🌍 کانال بین المللی طلایه داران بدون مرز( تلکرام_ ایتا_ بله 👇) ╭┅┈┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈╼┅╮ 𑁍 @Talayedaran14 𑁍 ╰┅╾┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈┈┅╯
بسمه تعالی 🌍 و أَکْثِرْ مُدَارَسَةَ الْعُلَمَاءِ، وَمُنَاقَشَةَ الْحُکَمَاءِ، فِی تَثْبیتِ مَا صَلَحَ عَلَیْهِ أَمْرُ بلاَدکَ، وَإِقَامَةِ مَا اسْتَقَامَ بهِ النَّاسُ قَبْلَکَ. (امیرالمومنین علی ع/ نامه ۵۳ نهج البلاغه) 🔹 با دانشمندان، زياد به گفت وگو بنشين و با انديشمندان نيز بسيار به بحث بپرداز تا بدین وسيله، امور کشور اصلاح شود و آنچه پيش از تو باعث پيشرفت کار مردم بوده است به طور شایسته انجام گردد. 🔻ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر پزشکیان سلام علیکم 🔹ضمن عرض تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول، بدینوسیله ما جمعی از اصحاب علوم انسانی ایران، در آستانه سال جدید تحصیلی، نگرانی خود را از آنچه در طلیعه دولت حضرتعالی در حال وقوع است اظهار داشته و امیدواریم این نگرانی که در راستای اعتلای جامعه دانشگاهی است، پاسخی مناسب دریافت کند. 🔹چندی پیش در جریان برنامه گفتگو محور با عنوان شیوه، مباحثه ای میان دو اندیشمند جامعه شناس و شخصیت دانشگاهی سرشناس شکل گرفت که سوء برداشت از گزاره مطرح شده از جانب یکی از شرکت کنندگان یعنی جناب دکتر انتظاری عضو هیئت علمی و دانشیار جامعه شناسی، منجر به موج سازی رسانه های تندرو و عزل شتاب‌زده ایشان از ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی گردید. 🔹معتقدیم این حرکت شتاب‌زده ضربه ای مهلک بر پیکرة آزادی بیان اصحاب دانشگاه و نیز بر اعتبار برنامه های گفتگو محور رسانه ملی است. 🔹پرواضح است که اینگونه برخوردها موجب می‌شود که صاحب‌نظران و کارشناسان از شرکت در چنین برنامه‌هایی خودداری کنند. خصوصا که شاهدیم عزل آقای دکتر انتظاری بعد از آن صورت گرفته که ایشان در صفحه شخصی‌شان در فضای مجازی، روشنگری نموده و اظهار داشته‌اند که در مقام طرح روایت دیگران از درگذشت مرحومه امینی بوده‌اند و از سوءتفاهم صورت گرفته، عذرخواهی کرده‌اند. 🔹آیا این سنخ برخورد با اصحاب دانشگاه در تقابل با شعارهای دولت وفاق نیست؟برکناری همراه با جنجال استادی که در برنامه تلویزیون مذکور در مقام حامی جمهوری اسلامی اظهار نظر کرده‌است، با روح وفاق هم‌خوانی دارد؟ 🔹آیا پیام چنین رفتاری به دانشگاهیان انقلابی جز تسویه حساب فراگیر نمی‌توان تلقی کرد؟ آیا اظهارات ریاست محترم جمهور در باب لزوم رواداری با اصحاب دانشگاه و حتی بازگشت ساختارشکنان به محیط دانشگاه، با این شیوه برخورد با نیروهای گفتمان انقلاب اسلامی سازگاری دارد؟ 🔹در پایان لازم می دانیم با توجه به اجحاف صورت گرفته در حق جامعه شناس متعهد، انقلابی و متواضع، جناب دکتر انتظاری، انتقاد صریح خود را از ریاست دانشگاه علامه طباطبایی و وزیر محترم علوم بواسطه برخورد شتاب‌زده و دون شان اصحاب علم و فرهنگ اظهار نمائیم. چنین برخورد غیرمنصافانه ای در حق جامعه‌شناس متعهدی که سال‌های ارزشمند عمرش را در تکاپوی تولید دانش بومی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد به کشور سپری نموده، ناامیدی جامعه دانشگاهی نسبت به دولت چهاردهم را دربرخواهد داشت. 🔹از جنابعالی که علاوه بر ریاست قوه مجریه، از اعضای محترم جامعه دانشگاهی هستید ، درخواست داریم که ضمن دلجویی از جناب دکتر انتظاری، از وزیر محترم علوم مطالبه نمایید که به منظور حفظ پویایی و استقلال جامعه علمی کشور، فضای دانشگاه‌ها را به منظور تسهیل نقد و نظریه پردازی سالم، بی غرض و دلسوزانه، مهیا نماید. 🔻والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته ✍جمعی از اساتید و دانشجویان ﹏﹏⃟🌻﹏﹏﹏ 🌍 کانال بین المللی طلایه داران بدون مرز( تلکرام_ ایتا_ بله 👇) ╭┅┈┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈╼┅╮ 𑁍 @Talayedaran14  𑁍 ╰┅╾┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈┈┅╯
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یوگا ورزشه یا طریقت عملی عرفان هندوها! ✍🏻 اونایی که می‌گن یوگا ورزشه، خود یوگی‌های هندو چنین عقیده‌ای ندارند. اگه بهشون بگی من با ورزش یوگا به لاغری رسیدم؛ پوستم زیبا شده، کمردردم خوب شده، فکر می‌کنند داری مسخرشون می‌کنی! 🔻 استاد حسین عرب @antihalghe @antihalghe
29.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نابودی نسل شیعه مدت‌هاست در دستور کار غرب قرار دارد. @antihalghe @antihalghe
، خادم الرضا بیا برای استقبال؛ آقا آمده‌اند برای زیارت امام رضا(ع) گویا آقا خیلی دلت تنگت شده‌اند... برای دیدنت آمده‌اند کنار مزارت... سلام امیرکبیر قرن پانزدهم ایران ✍حمیدرضا ابراهیمی ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no
هدایت شده از سید کاظم روح بخش
19.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بزرگترین اجتماع قرآنی جهان ماشاالله صحن پیامبر اعظم ص پر شده چه نور افشانی قشنگی تو حرم😍
هدایت شده از مشفقون
آیا تبریک گفتن امامت، کاری جدید است که شیعیان انجام می دهند و سابقه نداشته است؟ 🔸 برای جواب این سؤال، بیایید به همراه شیخ صدوق(ره) به ۱۱۸۵ سال قبل برویم. 🔸 یعنی آن زمانی که ابو الأدیان [خادم و یکی از یاران نزدیک امام حسن عسکری ع ]، در حکایتی نسبتا طولانی جریان شهادت حضرت (ع)، نماز خواندن حضرت حجت(عج) بر جنازه ایشان و دروغگویی ها و اذیت و آزارهای جعفر کذاب را شرح می دهد. 🔸 آنچه برای ما جالب، قابل تأمل و برای پاسخ به سؤال، راهگشا است، قسمت هایی از این حکایت است که ابو الأدیان صراحتا صحبت از تبریک گفتن شیعیان هم می کند. 🔸 به عنوان نمونه در قسمتی از صحبت هایش می گوید: «...وارد سامرّاء شدم و در آن حال صداى ناله و فریاد و شیون از خانه آن حضرت(امام‌ حسن) شنيدم و ایشان را در محل غسل دیدم. و در آن حال، جعفر بن علی(جعفر کذاب) برادر حضرت را دیدم که بر در خانه امام ایستاده است و {برخی از}شيعيان را در اطراف او ديدم كه وى را {در مرگ برادر} تسليت و {بر امامتش} تبريك مى گفتند. با خود گفتم: اگر اين امام است كه امامت تباه خواهد بود، زيرا او را می شناختم که شراب مى نوشد و در قصر قِمار مى كند و تار مى زند. جلو رفتم و {مثل دیگران} تبريک و تسليت گفتم...» 🔸 در قسمتی دیگر می گوید: «...ما نشسته بوديم كه گروهى از اهل قم آمدند و از حسن بن على(ع) سؤال كردند و فهميدند كه او در گذشته است. گفتند: به چه كسى تسليت بگویيم؟ مردم به جعفر بن على(جعفر کذاب) اشاره كردند، آن ها بر او سلام كردند و به او تبريک و تسليت گفتند و گفتند: همراه ما نامه‌ها و اموالى است، بگو نامه‌ها از كيست؟ و اموال چه قدر است؟ جعفر(کذاب) ... گفت: آيا از ما علم غيب مى خواهيد؟ ... » (کمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق، باب43، ح25، ص475) پ.ن: از این نقل می فهمیم که ظاهرا اصل تبریک گفتن در بین شیعیان وجود داشته است و کار جدیدی نیست. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
هدایت شده از آنتی سکولار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از مجالس عیدالزهرا، چه کسانی سود می‌برند؟ 👇👇👇👇در یادداشت پایین بخوانید...
دکتر کبری خزعلی
از مجالس عیدالزهرا، چه کسانی سود می‌برند؟ 👇👇👇👇در یادداشت پایین بخوانید...
از مجالس عیدالزهرا، چه کسانی سود می‌برند؟ 💢 پر واضح است که هدف همه‌ی عبادات در اسلام، تقرب الهی و کسب رضایت حق تعالی‌ست و عملی که غیرهمسو و در ضدیّت با این هدف باشد، مردود خواهد‌بود. 💢 یکی از مجالسی که از زمان‌های گذشته، به نام حضرت زهرا( سلام الله علیها ) و با هدف تقرب در بین شیعیان برپا می‌شد، جلسات علنی عیدالزهرا بود که در آن به مقدسات برادران اهل تسنن، اهانت می‌شد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل مراسمات علنی عیدالزهرا با مخالفت امامین انقلاب و مراجع تقلید، بشدت کاهش یافت. ♨️ با توجه به آن‌که عیدالزهرا، موجب تفرقه بین برادران مسلمان شده، تضعیف اسلام و تقویت دشمنان را به همراه خواهد‌داشت، لذا از اساس مورد پذیرش علمای دین_ که رهنمایان امت بسوی هدف والای عبادت‌اند_ نبوده و نخواهدبود؛ این حرکت علمای تشیع، بار دیگر مُهر تاکیدی بر این مطلب نهاد که هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند بلکه بالاتر، این مراسمات، نه تنها سبب رضایت الهی و خشنودی اهل بیت( علیهم السلام) نیست بلکه صدمه و آسیب بر پیکره‌ی اسلام را به دنبال خواهد‌داشت. ‼️ مقام معظم رهبری در مذمت و نکوهش این مراسم، ضمن تاکید بر حفظ وحدت مسلمانان در بیانات مختلف، با تحریم شرکت در مجالس عیدالزهرا، شیعیان را از ایجاد شکاف و تفرقه اینگونه برحذر داشتند: شرکت در مجلسی که باعث تفرقه میان مسلمانان می­‌شود، اگر تقویت یا تأیید آنان محسوب شود، جایز نیست. ✅ ایشان در یکی از بیانات خود( ۱)، وجود این مراسمات را بهترین وسیله‌ی دشمن برای ممانعت از صدور انقلاب به کشورهای اسلامی دانسته‌اند چرا که دشمن بوسیله‌ی آن، انقلاب اسلامی را نه حرکتی برای کل مسلمانان که قیامی مختص به مخالفان اهل تسنن معرفی می‌کند. ۱. دیدار با مداحان. ۱۳۷۲ ✍️باسط 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از دکتر کبری خزعلی
از مجالس عیدالزهرا، چه کسانی سود می‌برند؟ 💢 پر واضح است که هدف همه‌ی عبادات در اسلام، تقرب الهی و کسب رضایت حق تعالی‌ست و عملی که غیرهمسو و در ضدیّت با این هدف باشد، مردود خواهد‌بود. 💢 یکی از مجالسی که از زمان‌های گذشته، به نام حضرت زهرا( سلام الله علیها ) و با هدف تقرب در بین شیعیان برپا می‌شد، جلسات علنی عیدالزهرا بود که در آن به مقدسات برادران اهل تسنن، اهانت می‌شد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل مراسمات علنی عیدالزهرا با مخالفت امامین انقلاب و مراجع تقلید، بشدت کاهش یافت. ♨️ با توجه به آن‌که عیدالزهرا، موجب تفرقه بین برادران مسلمان شده، تضعیف اسلام و تقویت دشمنان را به همراه خواهد‌داشت، لذا از اساس مورد پذیرش علمای دین_ که رهنمایان امت بسوی هدف والای عبادت‌اند_ نبوده و نخواهدبود؛ این حرکت علمای تشیع، بار دیگر مُهر تاکیدی بر این مطلب نهاد که هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند بلکه بالاتر، این مراسمات، نه تنها سبب رضایت الهی و خشنودی اهل بیت( علیهم السلام) نیست بلکه صدمه و آسیب بر پیکره‌ی اسلام را به دنبال خواهد‌داشت. ‼️ مقام معظم رهبری در مذمت و نکوهش این مراسم، ضمن تاکید بر حفظ وحدت مسلمانان در بیانات مختلف، با تحریم شرکت در مجالس عیدالزهرا، شیعیان را از ایجاد شکاف و تفرقه اینگونه برحذر داشتند: شرکت در مجلسی که باعث تفرقه میان مسلمانان می­‌شود، اگر تقویت یا تأیید آنان محسوب شود، جایز نیست. ✅ ایشان در یکی از بیانات خود( ۱)، وجود این مراسمات را بهترین وسیله‌ی دشمن برای ممانعت از صدور انقلاب به کشورهای اسلامی دانسته‌اند چرا که دشمن بوسیله‌ی آن، انقلاب اسلامی را نه حرکتی برای کل مسلمانان که قیامی مختص به مخالفان اهل تسنن معرفی می‌کند. ۱. دیدار با مداحان. ۱۳۷۲ ✍️باسط 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از آنتی سکولار
وحدت بین شیعیان و اهل سنت نیازی به دستوری از جانب شارع و متون نقلی ندارد، بلکه مسئله‌ای عقلی است. ♨️ ما معتقدیم که وحدت بین شیعیان و اهل سنت، یک مسئله‌ی عقلیست و اگر حکم و دستوری از جانب شارع من باب پرهیز از اختلاف، تشتت و درگیری وجود نداشت، صرف حکم عقل به تنهایی ما را از هر دلیل نقلی دیگری بی‌نیاز می‌کرد؛ ⭕️ چرا که عقل حکم می‌کند که فارغ از هرگونه اختلافات با هر سطحی، اصل اولیه در هر جامعه و هر حکومتی زندگی مسالمت آمیزانه‌ی افراد آن جامعه در کنار یکدیگر، تحت حکمرانی یک «ایدئولوژی واحد»، می‌باشد. لذا ابتدایی‌ترین مسئله‌ای که برای یک زندگیِ اجتماعیِ بدون تنش و‌ درگیری مطرح است، «اصل وحدت» است. ♨️ اما وحدت به معنای عدم اختلاف، عدم بحث و گفتگو، عدم بیان اعتقاد و نظر و کوتاه آمدن از اعتقادات خویش نیست، بلکه به معنای پرهیز از هرگونه توهین، بی احترامی، لعن و سب، برائت از یکدیگر و عقاید یکدیگر، در فضای عمومی جامعه است؛ زیرا اگر قرار باشد هر کس به موضوع اختلافی مد نظر خویش دامن بزند و از دیگری با مقدسات دیگری با ادبیات تکفیری اعلام برائت کند، دیگر اساسا جامعه‌ و حکومتی شکل نخواهد گرفت، در نتیجه بر اثر کنشگری تنش‌زای افراد، اگر حکومتی هم مستقر باشد، اختلافات کمرش را خواهد شکست و درغایت امر آن‌را از پای در می‌آورد. ⭕️ امامین شریف انقلاب ۴۵ سال سنگ وحدت را بر سینه و آنرا به عنوان رکنی از ارکان اصلیه‌‌ی انقلاب اسلامی در جامعه فریاد زدند. با مراجعه‌ای به بیانات این بزرگواران می‌توان فهمید که وحدت با برادران اهل سنت به معنای وحدت‌مذهبی نیست، بلکه به معنای وحدت در مشترکات و انسجام در مبارزه با طواغیت کفر و شرک عالم است. ♨️ قرآن‌کریم در آیه‌ی ۶۴ سوره‌ی آل‌عمران به پیغمبر دستور می‌دهد که ای پیغمبر به اهل کتاب بگو که بیاید و در کلمه مشترک بین خودمان و شما جبهه‌ای ایجاد کنیم و در این جبهه با -اربابا من دون الله‌-های عالم مبارزه کنیم. اربابا من دون الله زمانه‌ی سیدالشهداء «علیه السلام» یزید و اربابا من دون الله زمانه‌ی ما، آمریکا و اسرائیل و انگلیس ظالم و غاصب می‌باشد. بر این اساس، همه به مثابه یک واحد در یک جبهه‌ای با مرز -مبارزه با اربابان عالم- می‌ایستیم و مقاومت و مبارزه می‌کنیم، مرز جبهه را ولایت و امامت و شیعه‌ی اثنی عشری بودن تعریف نمی‌کنیم و در کنار این جبهه به روش‌هایی همچون: جدال احسن، برهان، استدلال، مناشده و... اختلافات درونی جبهه را نیز برطرف می‌کنیم. ⭕️ نتیجه اینکه مسئله‌ی اختلاف در امور مختلف، در هر جامعه‌ای امری طبیعی است؛ از کوچکترین اختلافات قومی و قبیله‌ای یا حزبی و سیاسی، تا حیاتی ترین اختلافاتی چون اختلافات دینی و مذهبی، کاملا امری طبیعی تلقی می‌گردد. ♨️ آنچه که باید به آن توجه داشت این است که ما بیاموزیم برای زندگانی اجتماعی در جامعه‌ی خود و جهان، چگونه بدون تنش و درگیری در کنار یکدیگر زندگی کرده و با مسائل رو‌‌به‌رو شده و آنها را برطرف کنیم. ولله الحمد. ✍🏻 علی تبار 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir