eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
127 دنبال‌کننده
14.2هزار عکس
15.2هزار ویدیو
224 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
👆 همانطور که قابل پیش بینی بود ♦️‌رئیس سگ باز جبهه اصلاحات جای محکوم کردن حرکت خانم برهنه شده، پلیس و حکومت را محکوم کرد. 🇮🇷کانال‌های 🇵🇸 🌍 eitaa.com/ebratha_ir  ایتا 🌍 splus.ir/ebratha.org  سروش
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
13.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺مناظره استاد ابوالقاسم علیدوست و دکتر عبدالکریم سروش (بخش اول) 🔹عبدالکریم سروش: فقه ما فقهی بریده از اخلاق است. قرن‌ها شیعه و سنی این فقه را مبنای عمل خود قرار می‌دادند. به‌صرف وجود نص و روایت، فتوا می‌دادند و گمان می‌کردند حتما عدالت در آن گنجانده شده است، اما در روزگار کنونی، دیگر نمی‌توان به انسان مدرن گفت که اسلام خوب است، چون احکام اجاره و رهنش یا مجازات‌هایش بر قوانین اروپا و آمریکا برتری دارد. با این اوصاف، چرا باید به‌دنبال بسط و گسترش دادن چنین فقهی بود؟ گستره شریعت را نه از راه مراجعه به خود دین، بلکه باید براساس انتظار انسان از دین مشخص کرد. 🔸ابوالقاسم علیدوست: هیچ‌گاه فقه و اخلاق با یکدیگر تضاد ندارند و اگر در جایی چنین ادعایی شود، یا آن گزاره اخلاقی نیست و یا دین درباره آن چنین حکمی نداده است. وقتی از بسط و گسترش فقه صحبت می‌کنیم، منظورمان هواپیماسازی اسلامی و... نیست. احکام رهن، اجاره و... نیز لزوما برای دعوت دیگران به اسلام نوشته نشده است. اگر به‌عنوان دو مسلمان با یکدیگر گفتگو می‌کنیم، انتظارمان از شریعت را آیات و روایات معتبری که بیانگر مقاصد و اهداف شریعت هستند، مشخص خواهند کرد. در کنار انتظار انسان از دین، انتظار خالق از مخلوق نیز اهمیت دارد. 🆔@mjafari_ir
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
🔴 گوشه‌اى از سيماى زشت يهود در قرآن‌( تفسیر نور) 1⃣ سنگدل هستند: مِنَ الَّذِينَ هادُوا ... أُولئِكَ الَّذِينَ لَمْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يُطَهِّرَ قُلُوبَهُمْ‌ «مائده، 41" 2⃣ رفاه طلب هستند: «لَنْ نَصْبِرَ عَلى‌ طَعامٍ واحِدٍ» بقره، 61 3⃣ در روى زمين فساد مى‌كنند: «يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسادا مائده، 64 4⃣ حتى به خداوند تهمت مى‌زنند: «يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ» «مائده ۶۴» 5⃣ كتاب الهى را تحريف مى‌كنند: «يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ» «نساء ۴۶» 6⃣ هر كجا وحى طبق ميل آن‌ها نباشد، تكبّر مى‌ورزند: «أَ فَكُلَّما جاءَكُمْ رَسُولٌ بِما لا تَهْوى‌ أَنْفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ» «بقره ۸۷» 7⃣ نسبت به اهل ايمان، بيشترين كينه را دارند: «أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ» «مائده ۸۲» 8⃣ انبيا را به قتل مى‌رساندند: لَقَدْ أَخَذْنا مِيثاقَ بَنِي إِسْرائِيلَ وَ أَرْسَلْنا إِلَيْهِمْ رُسُلًا ... فَرِيقاً كَذَّبُوا وَ فَرِيقاً يَقْتُلُونَ‌ «مائده ۷۰» 9⃣ غضب شده خداوند هستند: «وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ» «بقره ۶۱»* 🔟 گروهى از آنان مورد لعنت حضرت عيسى و حضرت داود بوده‌اند: «لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ بَنِي إِسْرائِيلَ عَلى‌ لِسانِ داوُدَ وَ عِيسَى» «مائده ۷۸» 🆔@mjafari_ir
3.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ زیر میز را فراموش نکن! 🔹 ظریف(معاون غیر قانونی رئیس جمهور)در جلسه بیان ضرورت حضور رییس‌جمهور در اجلاس کاپ ۲۹،می گوید:«در مذاکرات جهانی یا دور میز می‌نشینید یا روی میز قرار دارید.یا از منافعتان با حضورتان دفاع می‌کنید یا دیگران بر سر منافع شما معامله می‌کنند.» 🔹استدلال ظریف بر این مبناست که حضور در اجلاسها و نشستهای بین المللی،مساویِ دفاع از منافع ملی و غیبت در این جلسات معادل از دست دادن منافع ملی است! 🔹این استدلال همین قدر منطقی است که گفته شود انجام معامله حتما منجر به کسب منفعت خواهد شد! 🔹قطعا جناب ظریف اولین نفر در جهان است که چنین نظری را مطرح کرده و این که بسیاری از کشورها و قدرتهای جهانی از حضور و عضویت در برخی معاهدات بین المللی(مثلاNPT یا پروتکل الحاقی آژانس) خودداری می کنند و یا مانند آمریکا از "پیمان پاریس" خارج می شوند ناشی از این است که چنین "نظریه پرداز" بی نظیری در اختیار ندارند! 🔹جناب ظریف سالها پیش با همین استدلال در مذاکرات برجام حاضر شد و (همان گونه که اعتراف کرد)بدون خواندن متن برجام آن را پذیرفت و بابت آن و بدست حسن روحانی میلیاردها تومان سکه طلا از بیت المال پاداش گرفت!(هرچند برجام برای ملت ایران خسارت محض بود اما برای جناب ظریف رسیدن بی زحمت به ثروتی افسانه ای در پی داشت!) و به همین علت در مذاکرات برجام ظریف نه پشت میز و نه روی آن، بلکه "زیر میز" بود! 🔹جواد ظریف اکتشافات دیگری هم مانند"نابودی کل توان دفاعی ایران با یک بمب آمریکا" و "مخالفت مردم ایران با کمک به فلسطین و لبنان" داشته است! @pas_kouchehaie_enghelab
🔴 افزایش قابل توجه سوءاستفاده از کودکان در فرقه یمانی 🔻طرفداران جریان یمانی با انتشار کلیپ‌هایی درصفحات شخصی خود،که در آن کودکان حضور دارند، به تبلیغ این جریان پرداختند. ⚠️ استفاده ابزاری از کودکان برای افزایش و جذب طرفدار برای جریان یمانی، به شدت در حال افزایش است. @antihalghe @antihalghe
🔻مقاله: تجربه‌های سیاستی تولید «علم اجتماعیِ اسلامی» در ایران پس از انقلاب چکیده: هدف این مقاله، بازخوانی و تحلیل تاریخی تجربه‌های سیاستی در تولید علم اجتماعیِ اسلامی پس از انقلاب است. برای این منظور، این تجربه‌ها به سه بخش تقسیم شده‌اند: بخش اول مربوط به دهۀ نخست انقلاب است که انقلاب فرهنگی در آن واقع شد. بخش دوم مربوط به دهه‌های دوم و سوم انقلاب می‌شود که در آنها جریان‌های معرفتی رقیب و معارض، پیشروی کردند و تولید علم اجتماعیِ اسلامی به حاشیه رفت و بخش سوم، بازۀ دهۀ چهارم انقلاب که حرکتی جدید و جدّی در این ‌باره شکل گرفت و تا کنون نیز ادامه دارد. پرسش اصلی این است که تجربه‌های سیاستیِ تولید علم اجتماعیِ اسلامی در ایران پس از انقلاب، چه هویّت و سرگذشتی داشته‌اند؟ نگارنده در چهارچوب روش مطالعۀ تاریخی و از چشم‌اندازی تحلیلی به این مسئله پرداخته است. در نهایت، مشخص شده است تجربه‌های سیاستیِ تولید «علم اجتماعیِ اسلامی» در ایران پس از انقلاب، واجد چهار ویژگی بوده‌اند: نخست اینکه همواره دچار چالش‌های ساختاری و رسمی بوده‌اند و این امر، بازدارندگی جدّی ایجاد کرده است. دوم آنکه در راستای یکدیگر نبوده و اغلب، حالت انباشتی نداشته‌، بلکه بیشتر از نقطۀ صفر آغاز شده‌اند یا جهت‌گیری روشی متفاوتی در آنها انتخاب شده است. سوم اینکه از یک نقشۀ راه کلان و معرفتی که اضلاع و جوانب این حرکت را تعیین کند، برخوردار نبوده‌اند. چهارم آنکه نقص‌های عملیاتی به‌خصوص از لحاظ مدیریّتی و تدبیری، کار را با مانع روبه‏رو کرده است. کلیدواژه‌ها: سیاست‌گذاری، علوم انسانی، علم اجتماعیِ غربی، تجربه‌های سیاستی، اسلام، تولید علم اجتماعیِ اسلامی، ایران پس از انقلاب. فصلنامۀ کتاب نقد، دورۀ ۱۹، شمارۀ ۸۴، آذر ۱۳۹۶، صص ۳۳۵-۳۸۲. 🖇 در اینجا بخوانید: https://naghd.iict.ac.ir/article_704157.html