👓 تحلیلی قابل تامل
❗️ چرا آمچار رو ما نزدیم؟!!!!! چرا به نفع ما بود پاکستان بزنه؟!!!!
🔹 پایگاه اصلی و بدنه حامیانِ گروهک تجزیه طلب سرمچار در ایالت بلوچستان پاکستان هست. بسیاری از ساکنان شهرهای کویته، تربت، پنجگور و ... بلوچ و طرفدار این گروه هستن.
🔹 اگر آمچار را ما میزدیم، عملا میبایست خود را برای درگیری ها و تنش های گسترده و عملیاتهای تروریستی پر تعداد با حامیانِ بلوچِ این گروهک با پشتیبانی مالی آمریکا، انگلیس و اسرائیل آماده میکردیم. همچنین چون اکثر این اقدامات از ایالت بلوچستان پاکستان طرح ریزی میشود ما مجبور بودیم بخشی از عملیاتها را در داخل خاک پاکستان انجام دهیم و این یعنی ورود رسمی به جنگ با دولت و ارتش پاکستان ( در واقع بلوچها دولت و ارتش پاکستان را وادار میکردن که در مقابل ما قرار بگیرد)
🔹 اما حالا که آمچار توسط پاکستانی ها زده شد، این گروه اعلان جنگ با پاکستان کرده و چون عمده این افراد در پاکستان هستن دست پاکستان برای برخورد با آنها بسیار بازتر هست.
🔸 بهتر اینه پاکستان تروریست های پاکستانی رو در کشور خودش بخصوص ایالت بلوچستان زیر ضربه ببره ما هم تروریستهای ایرانی رو در ایران زیر ضربه ببریم و در مرزها هم با هم هماهنگ باشیم. تا بتوانیم یکبار برای همیشه این غائله رو در دو کشورِ دوست و مسلمان مهار کنیم.
💬 سید احمد رضوی
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانهای 👇
@aledavood 👈 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خسرو معتضد در شبکه افق: اولین بار پیشنهاد تشکیل اسرائیل را به ناصرالدین شاه دادند!
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانهای 👇
@aledavood 👈 عضو شوید
📌ويژگيهاي جنگ نرم
🔸جنگ نرم به دليل پيچيدگي و اتكا به قدرت نرم، ويژگيهاي بسيار زياد و متنوعي دارد كه مهمترين آنها عبارتاند از ؛
✔️يك ـ تغيير قالبهاي ماهوي جامعه و ساختار سياسي
در اين جنگ، باورها و ارزشهاي اساسي يك جامعه، براي تغيير مورد هجوم قرار ميگيرد. با تغيير اين باورها، قالبهاي انديشه دگرگون ميشود و مدلهاي رفتاري جديدي شكل ميگيرد. مدلهاي رفتاري جديد به گونهاي است كه به جاي رفتارهاي حمايتي از ساختار سياسي، رفتارهاي چالشي جايگزين ميشود و اين رفتارها به سمت ساختارشكني جهت مييابد.
✔️دو ـ آرام، تدريجي و زيرسطحي
جنگ نرم دفعي، شتابان و پرتحرك در يك مقطع نيست. اين جنگ به صورت آرام آغاز ميشود و به صورت تدريجي به سمت جلو حركت ميكند. آرام و تدريجي بودن اين جنگ به گونهاي است كه بسياري آن را تشخيص نميدهند. جنگ نرم زيرسطحي، ناآشكار و به همين دليل نامحسوس است.
✔️سه ـ آسيبمحوري
آسيبهاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي، ميدان مانور جنگ نرم است. دشمنان در جنگ نرم با شناسايي نقاط آسيب جامعه هدف در حوزههاي پيشگفته، فعاليتهاي خود را سامان ميدهند و با ايجاد آسيبهاي جديد، بر دامنه تحركات خود ميافزايند.
✔️چهار ـ چند وجه بودن
پردامنه بودن و برخورداري از وجوه گوناگون، از ديگر ويژگيهاي جنگ نرم است. در اين جنگ، از تمامي علوم، فنون و روشهاي شناخته شده و ارزشهاي موجود استفاده ميشود.
✔️پنج ـ استفاده از ابزار روز
در جنگ نرم از پيشرفتهترين شيوههاي روز استفاده ميشود. فضاي مجازي و سايبري، محيط اصلي جنگ نرم در شرايط كنوني به شمار ميآيد. اين فضا، امكان اغواگري با ايجاد جاذبههاي گوناگون و خلق بسترهاي لازم را با سوار شدن بر امواج احساسات به خوبي فراهم ميسازد.
🇮🇷 دکتر محمد سجاد شیرودی... 👇
🎙@drshiroody
🎙@drshiroody
🎙@drshiroody
13.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌چیستی جنگ نرم
✔️ ابزار و روش های جنگ نرم و راهکار مقابله با آن
🇮🇷 دکتر محمد سجاد شیرودی... 👇
🎙@drshiroody
🎙@drshiroody
🎙@drshiroody
📌مهمترين اهداف جنگ نرم :
1. استحاله فرهنگي در جهت اثرگذاري شديد بر افكار عمومي جامعه مورد هدف، با ابزار خبر و اطلاعرساني هدفمند و كنترلشده. نظام سلطه همواره از اين روش براي پيشبرد اهداف خود سود جسته است؛
2. استحاله سياسي به منظور ناكارآمد جلوه دادن نظام مورد هدف و تخريب و سياهنمايي اركان آن نظام؛
3. ايجاد رعب و وحشت از مسائلي چون فقر، جنگ يا قدرت خارجي سركوبگر و پس از آن، دعوت به تسليم از راه پخش شايعات و دامن زدن به آن براي ايجاد جوّ بياعتمادي و ناامني رواني؛
4. اختلافافكني در صفوف مردم و برانگيختن اختلاف ميان مقامات نظامي و سياسي كشور مورد نظر در راستاي تجزيه سياسي كشور؛
5. ترويج روحيه نااميدي به جاي نشاط اجتماعي و احساس بالندگي از پيشرفتهاي كشور؛
6. بيعلاقه ساختن نسل جوان به مسائل مهم كشور؛
7. كاهش روحيه و عدم كارآيي در ميان نظاميان و ايجاد اختلاف ميان شاخههاي گوناگون نظامي و امنيتي؛
8. ايجاد اختلاف در سامانههاي كنترلي و ارتباطي كشور هدف؛
9. تبليغات سياه (با هدف براندازي و آشوب) به وسيله شايعهپراكني، پخش تصاوير مستهجن، جوسازي از راه پخش شبنامهها و... ؛
10. تقويت نارضايتي مردم به دليل مسائل مذهبي، قومي، سياسي و اجتماعي از دولت خود، به طوري كه در مواقع حساس، اين نارضايتيها زمينه تجزيه كشور را فراهم كند؛
11. تلاش براي بحراني نشان دادن اوضاع كشور، از راه ارائه اخبار نادرست و نيز تحليلهاي نادرست و اغراقآميز.
🇮🇷 دکتر محمد سجاد شیرودی... 👇
🎙@drshiroody
🎙@drshiroody
🎙@drshiroody
دوره آموزشی نظامات فکری تشیع در مساله ولایت فقیه بر اساس کتاب «نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه جلسه اول.mp3
18.55M
#دوره_کوتاه_مدت_اموزشی
#نظامات_فکری_درمساله_ولایت_فقیه
#علی_محمدی_هوشیار
✅دوره آموزشی نظامات فکری تشیع در مساله ولایت فقیه جلسه اول
⬅️بر اساس کتاب «نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه
💯 در این جلسه می آموزید: نظام فکری چیست؟
✳️ مدرس: فاضل ارجمند استاد علی محمدی هوشیار
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/YG6wi
📅شنبه 16 اردیبهشت ماه 1402
🖥12 جلسه آفلاین
🗒مخاطب: طلاب و دانشجویان و علاقه مندان به مباحث مهدویت
https://eitaa.com/isca_seda/6555
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
دوره آموزشی نظامات فکری تشیع در مساله ولایت فقیه بر اساس کتاب «نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه جلسه دوم.mp3
22.01M
#دوره_کوتاه_مدت_اموزشی
#نظامات_فکری_درمساله_ولایت_فقیه
#علی_محمدی_هوشیار
✅دوره آموزشی نظامات فکری تشیع در مساله ولایت فقیه جلسه دوم
⬅️بر اساس کتاب «نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه
💯در این جلسه می آموزید: طرح کلی اندیشه آفرینش چیست؟
✳️ مدرس: فاضل ارجمند استاد علی محمدی هوشیار
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐http://dte.bz/s1d8m
📅 سه شنبه 19 اردیبهشت ماه 1402
🖥12 جلسه آفلاین
🗒مخاطب: طلاب و دانشجویان و علاقه مندان به مباحث مهدویت
https://eitaa.com/isca_seda/6556
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
1.21M
🗣 ا. انصاری زاده
✅ نکاتی پیرامون تنش موشکی اخیر بین ایران و پاکستان
1⃣ شم امنیتی مسوولین نظامی جمهوری اسلامی
2⃣ پاکستان، کشوری که جولانگاه تروریست ها شده است
3⃣ تمامی هشدارها از قبل به کشورهای منطقه داده شده
4⃣ هزینه ی شروع جنگ با ایران به هیچ وجه برای کسی به صرفه نیست
5⃣ اگر کشوری قصد شیطنت داشته باشد، ما هم میدانیم کدام نقطه از آن کشور را مورد هجوم قرار دهیم تا سر جایش بنشیند
6⃣ در جمهوری اسلامی نه اقتصاد به سیاست سوبسید میدهد؛ نه سیاست به اقتصاد؛ هر کدام کار خود را میکنند
@tahliltamadoni
🟥 جناب آقای غلامی ! ادعای وجود علوم انسانی غیر ایدئولوژیک و امنیتی کردن دانشگاهها توهم و تهمت است ! (بخش اول )
حضور دوست گرامی حجت الاسلام دکتر رضا غلامی
سلام علیکم ؛
از طریق برخی از دوستان مشترک مان مصاحبه ای از آن جناب در روزنامه فرهیختگان دائر بر اعلام تطّور درخویش را دریافت کردم ؛ چون اعلام تطّورتان گویی با مقصود خاصی رسانه ای شد بنده هم نکته هایی را بصورت علنی با آن دوست گرامی در میان می گذارم ؛
🔺️یک : بحث من هرگز معطوف به دفاع از وزارت علوم از سویی و یا در مقام ردّ و تایید سوابق اداری تان که شما عزیز آن را طی کردن پله های ترقی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و یا دیگر جاها نامیدید نبوده و نیست ؛ گو اینکه حداقل با شما در این فقره هم رآی هستم که وزارت علوم در دولت سیزدهم ، واجد هیچ گفتمانی به معنی الاعم نیست بلکه این جانب فراتر از این را بارها و بارها بطور علنی و دلسوزانه خطاب به دولت محترم گفتم و نوشتم که ستاد این و زارتخانه و خود مقام عالی وزارت حامل هیچ نظریه ای در نسبت با ایران و انقلاب اسلامی برای حکمروایی سیاستِ علمِ کشور نیستند و اساسا گروه حاکم در عتف در تولید فکر برای اداره تحولی نظامِ علم و دانشگاههای ایران عقیم هستندکه در جای خود قابل بحث و تبیین است ؛ ازسویی دیگر در این یادداشت اساسا به راستی آزمایی فهرست عملکردی که در دوران مسئولیت خویش در اداره پژوهشکده ی مرتبط با ستاد آن وزارتخانه در روزنامه فرهیختگان بیان کردید نیز کاری ندارم ؛ شما می دانید آن وزارتخاته .
🔺️دو : گفتید دچار تطّور شُدید امّا به این هم کاری ندارم؛ این گونه امور به زندگی اداری و اجرایی و علمی خودتان مربوط است البته بخاطر اینکه هرگونه تحول و تطور برادرانِ ایمانی باید برای هم مهم باشد تا خدایی ناکرده تطورات، تابعی از مشهورات و یا مشمولِ باز پیمایشِ راههای طی شده ی دیگران نشود ؛ اگر لازم دانستید در فضایی خصوصی و اندیشگانی حاضر به گفت و گو های دلسوزانه و موثر و مکتبی با آن دوست عزیز خواهم بود ؛( ادامه دارد )
✍️سیاستِ فطرت ؛کانال رسمی دکتر مجتبی زارعی در ایتا
@Dr_Zareii_Siasatefetrat
✅️ آدرس صفحه توئیتر: http://mobile.twitter.com/MojtabaZarei50
🟥 ( بخش دوم) : جناب آقای غلامی ! ادعای وجود علوم انسانی غیر ایدئولوژیک و امنیتی کردن دانشگاهها توهم و تهمت است !
✅️ اما نکته ای که موجب حیرت بنده و شاید دیگر دوستان شده این است : با اینکه به گواه شواهد میدانی و تجربی و اداری و تشکیلاتی تمام هویت جناب عالی و تمامی کار و بار پژوهشی و فعالیت ها ی تان مرهون نزدیکی فیزیکی و اداری با دفتر امام خامنه ای مدظله پیرامون امور اجرایی علوم انسانی بوده و چون نام مبارک این حکیم مظلوم را آوردید سکوت را جایز ندانستم ؛ مع الاسف در گزارش تطور خود چنین گفتید و یا چنین وانمود شده است که گویا این تطور در اعتقاد یا عدم اعتقادتان به ایدئولوژیک بودن علوم انسانی و یا سیاسی شدن آن بوده یا به ادعای امنیتی کردن دانشگاهها ربط دارد ؛ چه اینکه به صراحت و در کمال حیرت می گویید با ایدئولوژیک شدن و سیاسی شدن علوم انسانی مخالف هستید این در حالی است که علوم انسانی به مفهوم رایج آن از حیث تاریخی ، از حیث خاستگاه و نیز از حیث متدولوژی کاملا ایدئولوژیک و کاملا سیاسی است و این را تقریبا همه می دانند گو اینکه رسوایی هابرماس ؛ صاحب نظریه رمانتیک کنش ارتباطی در تنفیذ فتوای قتل فلسطینیان و بازجویی وقیحانه ی نظام جهانی شده ی علوم انسانی از روئسای دانشگاههای هاروارد ، پنسلوانیا و ماساچوست طشت رسوایی علوم انسانی رایج را از بام جهان به زیر انداخته است ؛
🔺️دوست عزیزم ! باز سکوت را جایز ندانستم آنگاه که حیرت آور ترین بخش اظهارات جناب عالی را دیدم که گفتید ۱۸ سال به امام خامنه ای مشورت دادید و در خدمت معظم له بودید ؛ این که بودید یا نبودید و کیفیت کار اداری تان در رابطه با دفتر چگونه بوده بنده در اینجا هم در مقام رد و اثبات آن نیستم چون این نوع بیانات اساسا فاقد حجیت معرفتی است ، اما با اینکه دانشجویی بی مقدار در علوم متعالیه انسانی هستم ولی خوش می دارم به عنوان دوستدار فلسفه متعالیه علوم انسانی به این فقیهِ حکیمی درود بفرستم که حتی با اینکه در دفترش هم مظلوم است اما مثل امام خمینی هرگز کانالیزه نشده و نمی شود و مهم تر اینکه بخاطر برخورداری اش از عنایات حضرت ولی عصر عج و سیراب شدن اش از فقه اکبر و حکمت متعالیه هرگز تابع مشهورات و گزارشات ژورنالیستی_ اداری نشد و هیچ گزارشی در این بیش از ۳ دهه ، بینش علوم انسانی متعالیه اش را تابع جهانی شدن ِ دروغینِ علوم انسانی رایج و یا ادعائاتّ زیستِ دهکده ایِ جهان های اجتماعی آقای تافلر و مک لوهان و فوکویاما و جناب هابرماس نکرد زیرا علوم انسانیِ استیلا یافته ی کنونی هرگز جهانشمول نبوده و نیست ؛
🔺️در پایان دو ملاحظه ی مهم را یادآوری می کنم ؛ گفتید اگر اهل تقلید علمی بودید از علامه طباطبایی ، مطهری و رهبر انقلاب تقلید می کردید و نهایتا چنین وانمود کردید که دارای زیست علمی مستقل بوده و هستید ؛ در این فقره هم با اینکه حرف زیادی دارم اما عرض می کنم ادعای استقلال تان در شرایطی پدیرفته است که این قریب به بیست سال را که بخاطر دفتر رهبر حکیم انقلاب موجودیت یافتید کاملا به دفتر پس بدهید و هیچ چیزی در جان و تن تان باقی نمانَد ؛ همه چیزش را بی کم و کاست .
✔️ملاحظه ی آخرم اما این است که اکنون فهمیدم چرا علوم انسانی متعالیه در کشور شکل نمی گیرد ؛ چرا کماکان پاشنه علوم انسانی در ایران دائر مدار نگاه آگوست کنتی است ؛ که دوره ، دوره ی علم است و نگاه الهیاتی و فلسفی مربوط به دوران کودکی بشر است این تغییر و تطور که آن را در جای جای مصاحبه شما با ژورنالیست ها دیدم اهمیتی ثانویه دارد اما اینکه گوینده چنین سخنانی دستی در اصلاح امور اجرایی چنین کارهایی در کشور داشته و این می تواند نزد برخی دانشجویان و سیاستگذاران وطن خواه و شریعتمدار آثار مخربی داشته باشد عمیقا مرا متآسف و متآثر و متحیرکرد ؛
البته جریان تاریخ بطلان این ادعاها که نیم خورده ی کشورهای متروپل در علوم انسانی رایج است را جلوی دیدگان ما گذاشته است و تردیدی وجود ندارد که ایمان، منحی فرداست و علوم انسانی رایج آمده است که بجای خدا و ایمان بنشیند اما هرگز حریف فلسفه الهی تاریخ نخواهد شد ؛
در پایان برای شما دوست عزیزم آرزوی موفقیت و تندرستی و گشودگی تفکر در پرتو فلسفه متعالیه علوم انسانی را دارم ؛
بردار شما مجتبی زارعی دانشگاه تربیت مدرس
✍️سیاستِ فطرت ؛کانال رسمی دکتر مجتبی زارعی در ایتا
@Dr_Zareii_Siasatefetrat
✅️ آدرس صفحه توئیتر: http://mobile.twitter.com/MojtabaZarei50