🔻سیاستمدار شوقانگیز:
جذبههای اجتماعیِ جلیلی
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. «سیاستِ اندیشیده». او بهناگهان تصمیم نگرفته که به صحنه بیاید، بلکه یک دهه است که خود را برای چنین موقعیّتی، آماده کرده است؛ بهطوریکه در طول این سالها، توانسته یک برنامۀ «محاسبهشده» و «عالمانه» بنویسید و با مواجهات و تقابلات، آن را «پختهتر» و «وزینتر» سازد. بنابراین، وعدههایش خام و سطحی و عجولانه نیستند و مصرف انتخاباتی ندارند. کسانی بهجای «برنامههای پخته»، «وعدههای خام» میدهند تا هیجان و احساس برانگیزند و برای خویش، رأیسازی کنند؛ اما او دربارۀ تکتک جملههایش، فکر کرده و در طول زمان به این نتایج دست یافته است. او اهل قمار سیاسی نیست و نمیخواهد بخت خویش را بیازماید، بلکه در ذهن خویش، راهی که باید رفت را بارها رفته و امکانها و امتناعها را شناخته و در برنامۀ خود دیده است.
[دوّم]. «سیاستِ تجربهشده». او در عالَم نظر، محدود نمانده، بلکه برنامههایش را به فضای «اجرا» و «تحقّق»، ارائه کرده و واکنشها و پیامدها را شناخته است. او نه یکباره، بلکه تکهتکههای برنامههایش را در قالبهای موردی و بخشی، عرضه کرده و برنامه را به «محک تجربه» و «پهنۀ میدان» رسانده است. ازاینرو، او از آرزوهای بیگانه با «واقعیّت» و «عینیّت» سخن نمیگوید. کارنامۀ او، همین «تکههای آزموده» و «قطعههای تجربهشده» است که کامیاب نیز بودهاند. او پیش از میدان واقعی، در میدانی کوچکتر به حرکت درآمده است.
[سوّم]. «سیاستِ مردمسالارانه». او از فرصتها و امکانهایی سخن میگوید که یکی از مهمترینشان، «مردم» هستند. وی به نظریۀ «مردمسالاری دینی»، باور دارد و میخواهد مردمسالاری پساانتخاباتی را تحقق ببخشد. او نمیخواهد بهتنهایی از موانع عبور کند، بلکه چنین امری را میسّر نمیشمارد. میخواهد خودِ جامعه را به حرکت وادارد و دولت را به «زمینهساز تجلّیِ ارادۀ جمعی» تبدیل کند. سیاست او، «اجتماعی» و «از پایین» است، نه آمرانه و برآمده از محافل بسته. اینکه او زیست مردمی دارد و آمیخته و پیوستۀ با مردم است، نشانگر همین حقیقت است که میخواهد مردمسالاری دینی را بسط بدهد و جامعه را فعّال نماید.
[چهارم]. «سیاستِ اخلاقی». آنچه که در نگاه نخست به وی، حس مخاطب را برمیانگیزد، «صداقت» و «راستی» و «بیپیرایگی» وی است. او دروغ نمیگوید و با خدعه و فریب، کار خویش را پیش نمیبرد. همان مینماید و میگوید که هست. سیاست را برای اخلاق میخواهد و نه اخلاق را برای سیاست. در سیاستورزی او، حاجت به نیّتخوانی و مشاهدۀ پشتصحنه نیست؛ چون او چندلایه نیست و نمیخواهد در برابر مردم، گندمنمایی و جوفروشی کند.
[پنجم]. «سیاستِ انقلابی». او به نظریۀ «نظام انقلابی»، باور دارد و از «انقلاب»، به «نظام» یا «اصلاح» عبور نکرده و دچار تقلیلگرایی و استحاله و ارتجاع نشده است. میخواهد حاکمیّت و جامعه را به سرچشمههای اصیل انقلابی بازگرداند و غبارهای غفلت از صورت نخستینِ انقلاب و آرمانهای دهۀ شصت بزداید. سیاست انقلابی در طول دهههای گذشته، دستخوش دستاندازیهای عامدانه شده و اینک باید به اصالتها بازگشت. دیگران میهراسند که از انقلابیگری سخن بگویند، چون این امر، مستلزم رعایت قواعد و آدابی است که در اینان، هیچ نشانی از آنها نیست.
[ششم]. «سیاستِ جهشی». کار تحوّل، محتاج تغییرسازیهای بنیادی و جدّی و بزرگ است؛ وگرنه همچنان باید در چالشها بمانیم و شاهد بازتولید ناخواستۀ آنها باشیم. در گام دوّم، باید گام بلند برداشت و بهجای تحرّکات عادی و جاری و اداری، در پی «جهش تاریخی» بود. میتوان تاریخ را فشرده کرد و در کوتاهمدّت، فتوحات فراوان داشت. قافله نمیایستد و اگر ما بخواهیم با شتاب معمولی حرکت کنیم، همواره باید دنبالهرو بمانیم. شتابزدگی خطاست، اما تعلل و کُندی نیز نارواست.
[هفتم]. «سیاستِ چندسویه». او اولویت دارد و نمیخواهد همهچیز را در دستورکار خویش قرار بدهد و ناگهان، معجزه کند و بهشت بسازد، اما نمیخواهد «تکبُعدی» باشد و اقتصاد را بر فرهنگ یا سیاست را بر اقتصاد ترجیح بدهد و «پیشرفت نامتوازن» بیافریند، بلکه میخواهد جنبهها و لایههای مختلف را در نظر بگیرد و حسّاسیّتهایش را در میان عرصههای اصلی زندگی، توزیع کند.
[هشتم]. «سیاستِ تمدّناندیش». او به اینجا و اکنون میاندیشد اما نمیخواهد از نگاه تمدّنی غافل باشد و در سطح دولت-ملّت، متوقف بماند. او میداند که در ایران، امکان و مجال تبدیلشدن به «قدرت برتر» وجود دارد و باید کوشید چنین بضاعتی را به فعلیّت رسانید. نگاههای محدود و اقلّی، افقهای تنگی دارند و نمیتوانند چشمانداز «جهانی» و «تمدّنی» تعریف کنند. ازاینرو، جامعه در خودش و در حصار مرزهای ملّیاش، ساکن و بیحرکت میماند و بیرونی و فرامّلی و جهانی نمیشود.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
حقیقتا روز قبلی که گذشت و وارد روز جدید شدیم،
دو خبری که میتونست عین بمب در کل کشور صدا کنه و موجب خوشحالی مردم رو فراهم کنه در بی سر و صدا ترین حالت ممکن سپری شد.
و دلیلشو نمیدونم چیه و چرا انقد ما عادت کردیم به اخبار زرد و دروغ به خبر های بد خبر هایی که فقط خبر از فاجعه دارن، فلان حرکت بد سیاسی یا فلان اتفاق برای سلبریتی
و اما این دو خبری که خیلییییی مهم بود و میشد روش مانور خبری داد و هلهله کرد
1_به درک رفتن عایشه زمان، مریم رجوی سرکرده بزرگ گروهک منافقین، و او هم مانند اربابانش سقوط انقلاب اسلامی رو ندید و به گور رفت و آرزو به دل موند
2_ مقصر شناخته شدن هواپیمای اوکراینی به خاطر سهل انگاری در زمان حالت جنگی کشور توسط دادگاه اُنتاریو و پرداخت غرامت به بازماندگان فوت شده در هواپیما
پ.ن: روسیاهیش موند برای ذغال های وطنی خود تحقیری که عظمت سپاه اسلام رو زیر سوال بردن با چیزی که حقشون نبود و تهمتی بیش نبود.
دست خدا باز هم اونارو رو سیاه کرد و دلسوزان مملکت رو سفید.
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 فریب کانال های جعلی با نام سپاه، ارتش، ناجا، وزارت اطلاعات را نخورید
🔺 به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روابط عمومی نیروی قدس سپاه، روابط عمومی وزارت اطلاعات، روابط عمومی وزارت دفاع، روابط عمومی ارتش، روابط عمومی ناجا و تمامی قسمت ها و سازمان ها که زیرمجموعه نهادهای ذکر شده می باشند، اعلام کردند که به هیچ وجه در شبکه های اجتماعی و پیام رسان همانند تلگرام و اینستاگرام، کانال یا صفحه رسمی یا غیر رسمی نداشته و تمامی کانال ها و صفحات با این نام ها کاملا جعلی می باشند.
📌 دلیل اینکه همیشه در مورد کانال های جعلی با نام نهادهای نظامی و انتظامی و امنیتی از جمله سپاه پاسداران، سپاه قدس، وزارت اطلاعات، نوپو، ارتش، ناجا و ... تذکر دادیم این است که اولا نهادهای نظامی و انتظامی و امنیتی هیچگونه کانال در تلگرام و فضای مجازی ندارند و تنها منبع در فضای مجازی آن نهادها سایت های رسمی می باشد و هر چه کانال با این نام ها هستند جعلی هستند و بدتر از همه اکثر آنها توسط اشخاص عادی و غیر خبرنگار و حتی گاهی مواردی که پلیس فتا دستگیر کرده بودند توسط نوجوانان زیر ۲۰ سال مدیریت می شوند. بله آنها اخبار صحیح از رسانه ها بازنشر می دهند اما گاهی برای اینکه عضو جذب کنند و یا کسب درآمد مالی به دست بیاورند، دست به انتشار مطالب کذب و جعلی می زنند.
💢 نهادهای نظامی و انتظامی و امنیتی کشور طی چندین اطلاعیه در صدا و سیما و روزنامه ها و خبرگزاری ها و کانال های معتبر در مورد نداشتن کانال و صفحه رسمی یا غیر رسمی یا غیر وابسته، اعلام کردند.
⛔️ برای مثال کانال هایی با نام نوپو، نیروی ویژه، سپاه پاسداران، سپاه مجازی، سپاه قدس، قدس، اخبار سپاه پاسداران، اخبار نیروی قدس، اخبار وزارت اطلاعات، کانال وزارت اطلاعات، واجا، ناجا، نیروی انتظامی، پلیس فتا، ارتش، اخبار ارتش، وزارت دفاع و ..... تمامی این کانال ها جعلی می باشند.
⚠️ متاسفانه چنین کانال ها برخی از آنها توسط سرویس های جاسوسی بیگانه و سازمان منافقین خلق و ضد انقلاب و افراد خارج از کشور مدیریت می شوند و اخبار صحیح به نقل از خبرگزاری های رسمی هم منتشر می کنند، اما در مواقع خاص دست به انتشار اخبار کذب امنیتی، نظامی، سیاسی، اقتصادی که باعث تشویش اذهان عمومی و سوء استفاده رسانه های دشمن می باشد، منتشر می کنند.
❌هرگونه سوء استفاده از این عناوین پیگرد قانونی دارد.
🔥 @Moohem
هدایت شده از آقای تحلیلگر 🇮🇷✌️
خشم کارشناس برانداز از عجز اسرائیل - @mrtahlilgar.mp3
11.21M
🔗 خشم کارشناس برانداز از عجز اسرائیل / ایران رسما اسرائیل را در مرز لبنان میخکوب کرده است
🎙 شوک براندازها از شکست حقارت آمیز رژیم صهیونیستی در حمله اخیر / باید مراقب باشند ایران بیش از این خشمگین نشود. ایران تا اینجای کار رسماً پیروز درگیری اسرائیل در مرزهایش و در غزه بوده است.
ویدیوها را در کانال اختصاصی شبنامه ببینید
👇🇮🇷
https://t.me/shabnameh110
✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
@mrtahlilgar1
هدایت شده از آقای تحلیلگر 🇮🇷✌️
دعوا در تلویزیون عربستان بر سر یحیی سنوار - @mrtahlilgar.mp3
11.81M
🔗 دعوا در تلویزیون عربستان درباره یحیی سنوار: او را مزدور ایران نخوانید او قهرمان است
🎙 دعوا روی آنتن زنده تلویزیون عربی درباره یحیی سنوار / برخی کارشناسان عرب میکوشند او را مزدور ایران و عامل ویرانی غزه معرفی کنند و برخی دیگر در تلاش هستند بر قهرمان بودن او تاکید کنند. کارشناسان سعودی در این میان عمدتا منفعت خود را در تخریب او می بینند.
ویدیوها را در کانال اختصاصی شبنامه ببینید
👇🇮🇷
https://t.me/shabnameh110
✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
@mrtahlilgar1
هدایت شده از احمد نوایی / سعیدیسم
آقای دکتر #قالیباف در مبانی نظری خود قائل به تقدم پیشرفت بر عدالت میباشد و حتی معتقد است که بدون پیشرفت، عدالت توزیع فقر است. وی این نظریه را با شعار تبلیغاتی ادغام کرده و میگوید:
«به نظر من این بحث یک مقدمهای دارد مقدمه اولش این است بنده اگر رئیس دولت شدم میخواهم تصمیم بگیرم برای پیشرفت کشور، چون تا پیشرفت اتفاق نیفتد عدالت در واقع توزیع فقر است.«
آقای دکتر جلیلی اما در مبانی نظری خود، نگاهی متفاوت دارند و با استناد به بیان حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام، مبنی بر « فی العدل سعه – در عدالت توسعه هست» میافزاید: «یعنی در عدالت هست که پیشرفت شکل میگیرد، اگر بتوانیم فرصتهای لازم را فراهم کنیم که همه این ظرفیتها به موقع استفاده بشود فرصتهای برابر داشته باشند، حتماً به دنبال خودش پیشرفت را خواهد داشت«.
⚠️هر دو دیدگاه در مبانی مدیریتی قابل توجیه هستن. اینکه کدام دیدگاه درست تر هست بستگی به انتخاب شخصی شما داره. ممکنه شما تفکر توسعه طلب آقای قالیباف رو بپسندید، ممکنه از تفکر عدالت طلب اقای جلیلی خوشتون بیاد.
✅شما به کدوم دیدگاه رای میدید؟
✍#احمد_نوایی
کانال سرباز جنگ رسانه#احمد_نوایی👇
➺@ahmad_navaei [عضویت]
هدایت شده از احمد نوایی / سعیدیسم
#تکمیلی
نمونه این تفکر آقای قالیباف یعنی (تقدم توسعه بر عدالت) رو در دوران شهرداری ایشون در تهران به وضوح میتونید ببینید.
در اون دوران تهران بارها به عنوان یکی از شهرهای نمونه دنیا برگزیده شد و کسی نمیتونه این رو کتمان کنه ، اما در نگاه داخلی میبینید که این توسعه شهری مختص مناطق خاصی از تهران بود، نه همه تهران.
این نوع تفکر چه خوب چه بد، کشور رو در نگاه کلی توسعه میده اما الزاما باعث توزیع ثروت بطور عادلانه برای همه مردم نمیشه.
🇮🇷شما با این سیستم مدیریتی برای ایران موافق یا مخالفید؟
✍#احمد_نوایی
کانال سرباز جنگ رسانه#احمد_نوایی👇
➺@ahmad_navaei [عضویت]
هدایت شده از سعیدیسم ✅
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از سعیدیسم ✅
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اونقدر که از #سعید_جلیلی چیزی پیدا نکردن به برند تبلتش گیر دادن 😅
جواب سعیدیسم رو ببینید 😁
✅ با #سعیدیسم :
@saeedism
هدایت شده از سیداحمد غفاری
.
❓ رییس جمهور شایستهٔ من کیست؟
✍ سیداحمد غفاری قرهباغی
#بخش_اول
💢 شناخت رییسجمهور شایسته در روزهای پس از شهادت خادمالرضا علیهالسلام، به پرسش میلیونها ایرانی تبدیل شده است. در چند نوشتار آتی، درصدد بررسی خطکش قاعدهمند در این خصوص خواهیم بود.
⚜ نگاه شایستهسالار بجای نگاه هیجانی و سلبریتیوار
⚜ تصمیمات و انتصابات رییس جمهور شایسته، باید مبتنی بر واقعیات و ظرفیتهای عینی کشور باشد، نه نگاههای سلبریتیوار و هیجانهای تخیلی. پس: باید در سخنان نامزد ریاستجمهوری توجه کرد که آیا از ظرفیتهای اقتصادی و فرهنگی و سیاسی کشور اطلاع دارد؟ یا صرفاً در حال تزریق هیجان به جامعه برای دریافت رأی است؟
به عنوان نمونه:
👈 ترویج رنگ بنفش و شعار آزادی برای جناح اعتدال در انتخابات سالهای ۹۲ و ۹۶، بجز تزریق هیجان و بجز محوریتبخشی به سلبریتیها، حاوی هیچ پیامی برای انتخاب نبود. متأسفانه پیامد انتخاب برخاسته از هیجان، این شد که میلیونها جوان #در_طول_هشت_سال دولت آقای روحانی، بیکار شدند؛ حقوق ماهانهٔ کارمندان، گاه دوماه یکبار و گاه سهماه یکبار واریز میشد؛ وزیر مسکنش افتخار کرد که هیچ مسکن مهری نساخت؛ ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت بعدی باقی گذاشتند؛ کشور جیبوتی، که باید با ذرهبین در نقشه به دنبالش بگردیم، ما را تهدید به حمله میکرد؛ و دهها ضایعهٔ ذلتبار دیگر.
👈 در مقابل، با انتخاب برخاسته از عقلانیت و شایستهسالاری در سال ۱۴۰۰، دولتی مستقر شد که #در_عرض_سه_سال، توانست ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را جبران کند؛ توانست در عرض سهسال، یک میلیون شغل برای جوانان فراهم کند؛ نزدیک به دو میلیون مسکن را به مراحل میانی و پایانی ساخت برساند، و با درایت سیاسی، عزت را به ایران و ایرانیان برگرداند بگونهای که حتی دولت عربستان که در دولت بنفشها دچار تنش با ایران شده بود، مسیر دوستی با ایران را طی کند. و در نهایت، در دولت رییس جمهور شهید و عزیز و با حمایت جانانهٔ دولت، حملهٔ طوفانی موشکهای ایران به اسراییل خبیث شکل گرفت و ضربهٔ سنگینی به حیثیت صهیونیزم وارد شد.
⚜ آری! دولت سهسالهٔ رییسی، آن سید خستگیناپذیر و میدانی، با دولت هشتسالهٔ شیخ خستهای که از پشت مانیتور به ادارهٔ کشور مشغول بود، در کارآمدی و خدمت به مردم، قابل مقایسه نشد. چرا که در انتخاب سید شهید و عزیز، بازی با رنگ و شعار، سبب انتخاب رییسجمهور نبود و عقلانیت و شایستهسالاری، حاکم بر انتخاب شد.
✍ ادامه دارد
🆔 @ghafari_ir
هدایت شده از مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
38.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥از منازعه تحریم ـ مشارکت در انتخابات عبور کردهایم
🔸️ پرویز امینی، استاد علوم سیاسی: گارد اجتماعی و نیروهای سیاسی نسبت به مشارکت گشوده است.
🔸️رادیکالیزم در ایده و عاملان داخلی و خارجی آن تضعیف شده است و ظرفیت ایجاد منازعه تحریم ـ مشارکت در انتخابات پیشِرو را ندارد.
🗂منبع: تسنیم
@amniatemeli
هدایت شده از حوزه قم
تعلیقه
[یکم]. تصوّر کنید در سالهای ۱۳۶۸_۱۳۷۲، آوینی در مجلۀ سوره مقاله مینوشت و هاشمیرفسنجانی را به صورت غیرمستقیم، متهم میکرد که به دلیل گرایش به «توسعه» و «تکنوکراسی»، از انقلاب فاصله گرفته است. هاشمیرفسنجانیای که سالها طعم زندان و شکنجه را چشیده بود و اینک در برابر جریان چپ مذهبی نیز بود. حتی رهبر انقلاب نیز به دلیل ملاحظاتی، بیشوکم از دولت دفاع میکرد. در این دوره، به آوینی اعتراض میشد که مواضعش در اثر تنگنظری است و آب به آسیاب دشمن میریزد و انشقاق و تضاد میآفریند. در نهایت نیز فشارهای دولت سازندگی، او را از سوره راند.
[دوّم]. میخواهم بگویم اسیر «سوابق آدمها» و «مرزسازیهای سیاسی» نشوید و مستقل، فکر کنید. انقلابی، «معیارهای معرفتی» را در نظر میگیرد و نه «خطکشیهای سیاسی» را. من، از دریچۀ «فکر» و «هویّت» تحلیل میکنم و نمیگویم هر کسی جزو جبهۀ اصلاحات نبود، مطلوب است. ماهیّت انقلاب، تعارفبردار نیست و نمیشود التقاط را ندید و حملبرصحت کرد. باید بر اساس «مکتب» و «هویّت» و «اصالت»، قضاوت کرد و نه «جناح» و «قدرت» و «نفع». از تقسیمبندیهای سیاسی خارج شوید و بنگرید چه کسی به بنیانهای انقلاب، وفادراتر است. اگر اینگونه تحلیل کنیم، درمییابیم که تکنوکراتهای شبهانقلابی، «تفاوت ایدئولوژیک» با اصلاحطلبان ندارند و اختلافشان بر سرِ قدرت است نه حقیقت. وقت «انتخابات» که فرامیرسد، وجه انقلابیشان را به ما میفروشند، اما وقت «سیاستگذاری»، در همان مدار لیبرال-تکنوکراتیکِ اصلاحطلبان قرار میگیرند.
[سوّم]. ما با تکنوکراتهای شبهانقلابی در «جبههی مشترک» نیستیم که بتوان اینک از «اختلاف» سخن گفت. ملاک و معیار، «همگرایی فکری» و «وفاق هویّتی» است، نه «ائتلاف سیاسیکارانه» و «اجماع قدرتمدارانه». من «باطن لیبرال_تکنوکراتیک» را میبینم و فریب «پوستۀ متظاهرانۀ شبهانقلابی» را نمیخورم. باید متفکّرانه رأی بدهیم، نه عملگرایانه.
[چهارم]. عجبا! آن زمان که قالیباف با پوزخند - و البته نیروهای مشاور و رسانهای او نیز - ما را «سوپرانقلابی» میخواندند، سخنی از «وحدت» در میان نبود و ایشان محقّ بود که با تحریف سخن رهبر انقلاب، بخشی از جبهۀ انقلاب را «تمسخر» و «ملامت» کند، اما اینک که ایشان «محتاج رأی» است، «نقد» را «تخریب» و «وحدتشکنی» میدانند. گویا برای اینکه ایشان به کرسی ریاستجمهوری دست یابد، باید تا اطلاع ثانوی، «باب نقد» مسدود شود. جریان نقادی و روشنگری را ادامه خواهیم داد و از زاویۀ تفکّر و معرفت به عالَم سیاست نظر میکنیم و جهتگیریهای هویّتی را واکاوی میکنیم.
●مهدی جمشیدی
ـــ ـ ـ ـــ ـ
۞ حوزهقمـ Hawzeh_Qom