هدایت شده از کانال علی محمدی(گنجیزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️
یه عده قلیلی میگن چرا اینایی که تو راس بودن هیچ کاری نکردن در دولت شهید رئیسی و حالا کاندید رئیس جمهوری شدن
بیا تا برات بگم 👆
#علی_محمدی_گنجیزه 👇
https://eitaa.com/joinchat/3234070804C33f7713af0
🔺
هدایت شده از نشریه عهد
🔺🔺 ادامه 🔺🔺
#برشی_از_نشریه
💠آرمانجو و آزاداندیش
🔸ما در دولت رئیسی با یک موجود ناسازگار که دائماً با بقیه کشور در حال تنش است و کشور با وجودش قفل میشود مواجه نبودیم. بلکه هویتی مثل آب داشت که هم حرکت میکرد و هم حرکت میداد. سازگار و با عقلانیت و البته موثّر و نتیجهبخش.
🔹اینها محصول چیست؟ محصول سبک مدیریت رئیسی است. او خود اینگونه بود که دولتش چنین شده بود. او اگر خادم مردم و محرومین بود و انقلابی و آرمانجو بود و به شدت جهادی و خستگی ناپذیر بود، دلیل داشت. بله اینها نتیجه نوعی فرهیختگی در ساحت اندیشه و علم بود ولی از آن مهمتر، بت انانیّت و خودخواهی بود که در وجودش نابود شده بود. لذا راحت میتوانست همه را همراه کند.
🔸آنقدر همراه بود که حتی مخالفین او هم اذعان میکردند او و دولتش به شدت آزاد اندیشاند و در طول تاریخ ایران دولتی با این سعهصدر شکل نگرفته. این به دلیل سعهصدر خود او بود و این محصول آن نابود کردن نفس و بت خودخواهی بود.
✍️علی مهدیان
👈دریافت نسخه الکترونیکی 👉
🔻 عضویت در کانال نشریه عهد 👇
🆔 @nashriyeahd
هدایت شده از بر پا
جلیلی با بدنه هوادار خود دارد چه میکند.
این متن را یکی از حامیان او نوشته که مهم است.
🔴الگوی کنشگری سیاسی سعید جلیلی 1
🔷معجزه بصیرت ولایی دکتر جلیلی در تبدیل امید و پیشرفت به گفتمان ایران
🖋 سید علی موسوی
📌1
آیا می توان امید و پیشرفت را تبدیل به گفتمان ایران کرد؟ صادقانه بخواهم بگویم، تا چند روز پیش از حضور دکتر جلیلی در صحنه انتخابات پاسخ خودم به این سوال چندان مثبت نبود. اگر کمی میان مردم باشیم خواهیم دید مردم تنها منتقد وضعیت موجود نیستند بلکه نسبت به وضعیت موجود معترض اند. بر اساس نقد ریخت و پاش و فساد مالی و تبعیض و ظلم و بی عدالتی های موجود و شعار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و ظلم همچنان در صدر مطالبات عمومی است. اگر میان بچه های مذهبی انقلابی باشیم نیز می بینیم نقدهایشان نسبت به انفعال فرهنگی دولت، به سطح اعتراض و بی اعتمادی رسیده است.
📌2
معمول در مناظرات انتخاباتی، مواجهه انتقادی نسبت به وضعیت موجود و گاه سیاه نمایی به همراه متوجه کردن همه مسوولیت به حریف در کنار سلب مسوولیت از خودمان است. قربانی این روش مناظره تنها نظام جمهوری اسلامی است. این دست مواجهه ، تأثیرش در سیاه نمایی و ایجاد یأس و هم نوایی با جریان اپوزیسیون ضد نظام، بسیار بالا است اما مگر با صرف تأکید روی پیشرفت ها می توان امید آفرینی باور پذیر کرد؟ تصور اولیه من این بود که چنین چیزی امکان ندارد. به عبارتی تکرار تأکید گفتمانی رهبر انقلاب بر امید آفرینی و جمع کردن اراده ملی روی پیشرفت چندان امکان پذیر نمی نمود.
📌3
بدنه نیروهای انقلابی در فراق نوستالژی حضور احمدی نژاد در مناظره ها می سوزد و سعی می کند جای خالی خاطراتش را با نسخه های فاصله داری از او در این انتخابات پر کند. در این شرایط چه طور ممکن است مردم به کسی رأی بدهند که تنها به فرصت ها و ظرفیت ها اشاره می کند، از گام های بلندی که نظام اسلامی مان در 40 سال اخیر برداشته سخن براند و شعار جهش و پیشرفت بدهد. خودمان هم باورمان نمی شود که این معجزه در حال وقوع است. نظرسنجی ها در حال حکایت تحقق این معجزه اند.
📌4
معجزه دکتر جلیلی تنها در ایجاد باور عمومی به «یک جهان فرصت، یک ایران جهش و هر ایرانی یک نقش باشکوه» نیست. معجزه بزرگتر او قانع کردن هوادارانش به این شعار است. چرخش نقطه تأکید گفتمانی بدنه فعال انقلابی، کاری بس دشوار است. این معجزه در جلو چشم همه ما در حال تحقق است.
فاعتبروا یا أولی الأبصار
@ali_mahdiyan
هدایت شده از کرامت و بصیرت
✳️ تاکتیک چندضلعی غرب گرایان برای جذب رأی تودهها
🔹قال امیرالمؤمنین علیه السلام: «من نام لم ينم عنه»
برادران انقلابی! مراقب باشید؛
🔸 برخی از کاندیداهای غرب گرا با هدایت اتاق جنگ روانی اصلاحات از ترفند و تاکتیک چندضلعی برای جذب رأی تودهها استفاده میکنند که متأسفانه حامیان دو نامزد جبهه انقلابی از آن غافل هستند:
1⃣ ضلع اول، القاء این مطالب:
«۱. مردم شما درد و رنج دارید.»
«۲. من درد و رنج شما را درک میکنم.»
«۳. آمدهام تا شما را از این درد و رنج نجات دهم.»
برای عموم مردم این همسانپنداری خیلی بیشتر از برنامههای رنگارنگ جذابیت دارد.
ولی متأسفانه در کلام رقبای انقلابی این شیوهی ارتباط با مردم مغفول مانده است و صد افسوس که برنامه مشخصی هم برای خنثیکردن آن ندارند.
2⃣ ضلع دوم، آن است که پس از اثبات همدردی و ناجی بودن خود، راهکارهای دیگران را صرفاً «شعارهای توخالی» مینامد که ذهن خسته از رنج و سطحینگر عمومی به راحتی آن را میپذیرد و به راحتی زحمت دیگر نامزدها در ارائه برنامه را به باد میدهد.
3⃣ ضلع سوم، آن است که نامزد جبهه اصلاحات مکرراً از ارائه برنامه فرار میکند تا خود را از نقدهای احتمالی مصون نگه دارد و برای جبران این نقیصه کلیدواژههای جذابی مانند: استفاده از کارشناسان فراجناحی، قوانین معطل موجود، سیاستهای مقام معظم رهبری و ... استفاده میکند که برای تودهها بسیار جذاب است.
✅ این پیام را به گوش نامزدهای جبههی انقلاب و حامیان ستادی آنان برسانید تا قبل از اینکه دیر شود برای خنثیکردن آن ها تدبیری بیاندیشند.
✍ذوالفقاری
✅ دریافت اخبار و موضوعات تحلیلی در کانال کرامت و بصیرت :👇
https://eitaa.com/joinchat/2774532098Cded73a3163
هدایت شده از تنبیه الأمة
👆👆👆ادامه
آیات 55 تا 62 انفال دال بر این است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با گروهی از کفار چند مرتبه عهد بستند ولی اینها عهد را شکستند. خداوند متعال دستور میدهد که دیگر به ایشان مهلت نده و به گونه ای دمار از روزگارشان در بیاور که درس عبرتی برای افراد پشت جبهه شان شود. و اگر ترس این را داری که گروهی عهدشکنی کند (یعنی نشانه های عهدشکنیشان روشن شده است) توافق را به سوی او پرتاب کن و مثل خودشان با آنها رفتار کن! مبادا کفار گمان کنند که با این خیانتها از دست ما فرار کرده اند! آنها حریف ما نیستند. شما هم هرگونه که می توانید نیروی خود را برای ترساندن دشمنان آماده کنید. و اگر کافران مایل به تسلیم (یا صلح) بودند تو هم بپذیر و بر خدا توکل کن. اگر بخواهند به تو نیرنگ بزنند با نگران نباش چرا که خداوند برای تو کافی است.
همانطور که از این آیات روشن می شود خدای متعال در برابر عهد شکنان و حتی کسانی که نشانه های عهد شکنی شان روشن شده است بسیار با شدت برخورد می کند. به بیان مرحوم علامه طباطبایی آیات کریمه دو قانون الهی را در برابر عهدشکنان متذکر می شود:
1. اگر عهدشکنی کردند بر حاکم اسلامی لازم است بر ایشان سخت بگیرد
2. اگر به گونه ای رفتار میکنند که خوف عهد شکنیشان میرود نیز مثل خود آنها رفتار کرده و پیمان را به خودشان پرتاب کند.
⁉️ حال آیا معقول است که خدای متعال بفرماید اگر گروهی که با شما عهد بسته اند ولی ترس از عهدشکنی شان داری به واسطه شواهد و قرائن رفتارهایشان، عهدشان را ملغی کن ولی باز اگر گفتند می خواهیم عهدی ببندیم بپذیر! واضح است که به قرینه آیات بالا مراد این است که اگر گونه ای ابراز علاقه به صلح کردند که دیگر خوف از عهد شکنیشان نیست از آنها بپذیر نه در هر شرایطی! بلکه اساسا به احتمال قوی (همانطور که برخی مفسران هم گفته اند) مراد از سلم تسلیم شدن در برابر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می باشد نه صرف معاهده.
همچنین در ابتدای آیات که می فرماید تو با اینها عهد بستی ولی هر بار عهد شکنی کردند قطعا به معنای این نیست که پیامبر اکرم دقتهای عاقلانه در اطمینان به دشمن را نداشته اند و راحت به حرف آنها اعتماد کردند بلکه به اصطلاح طلبگی موضوع آیات قضیه خارجیه است و ناظر به اتفاقی است که در آن پیامبر اکرم چند مرتبه با گروهی عهدی بستند (که آیه در مقام بیان آن و شرایطش و کیفیت آن و اینکه پیامبر در مقابل آنها چه تضمینی گرفتند و چه شرایطی بر معاهده حاکم بوده است نیست) ولی آنها عهدشکنی کردند.
✅ خلاصه اینکه از مجموع آیات به وضوح استفاده می شود که نباید به گونه ای با دشمن قرارداد بست که او بی دردسر و به راحتی عهد شکنی کرده و به ریش مسلمانها بخندد بلکه حتی اگر نشانه های بد عهدی آنها روشن شد باید با شدت مقابله به مثل نمود.
بله اگر گروهی که برنامه ظلم و تعدی به شما ندارند برقراری روابط عادلانه با آنها ایرادی ندارد (لا ینهاکم الله ) و ایشان هم تا زمانی که بر عهد خود استوار ماندند ما نیز موظف به حفظ پیمانیم (فمااستقاموا لهم فاستقیموا لکم) اما این به معنای انعقاد قراردادهای ضعیفی که دشمن بدون هزینه بتواند آن را نقض کند یا بستن دوباره قرارداد با همان دشمن وقتی که هنوز نشانه های بد عهدی در او باقی است نمی باشد.
⚠️ در آخر توصیه ای به آقای دکتر ظریف دارم.
پیشنهاد میکنم اینجور مسائل که نیاز به تخصص در آیات مختلف قرآن دارد را از اهلش که تخصص لازم دارند بگیرند و الا به خطا و گمراهی میفتند.
توصیه میکنم این نکات مفسر عالی قدر آیت الله جوادی آملی دام ظله را همیشه آویزه گوش داشته باشند:
1⃣ «مذاکره با جهان، یک فهم و سواد بالغ سیاسی بینالمللی میخواهد، باید طرزی توافقها را نوشت که کسی نتواند زیر آن بزند و از آن خارج شود و از تعهد خود شانه خالی کند، اگر کشوری توانست یکطرفه و یکجانبه از توافق و قرارداد صورت گرفته خارج شود، این یعنی این قرارداد عوامانه نوشته شده است!»
2⃣« وقتی باطرف امریکایی دست می دهید،بعدش انگشتان خودرا بشمارید که کم نشده باشد! این را از سر شوخی نگفتم بلکه کاملا جدی بود.»
3⃣«به آنها گفتم اینها به هیچ وجه قابل اعتمادنیستند، ما در کودتای ۲۸مرداد آمریکاییها را دیدیم. سه سال قبل هم گفتیم که دیاثت سیاسی هم وجود دارد مواظب باشید. قبل از اینکه دیگران بگویند برجام خطر دارد ما به اینها گفتیم.»
@Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹 قرارداد عوامانه یا برداشت عالمانه؟!
🖌 محمد مصطفی زاده
چند روز قبل، آقای دکتر ظریف در ضمن گفتگوهای انتخاباتی به آیاتی از قرآن کریم تمسک و بر اساس آن ادعا کردند که طبق نظر قرآن کریم، حتی اگر دشمنان ما مکررا هم نقض عهد کردند ولی باز از ما تقاضای توافق جدیدی کردند ما باید آن را بپذیریم و با توکل بر خدا، چشم بر بدعهدی گذشته آنها بپوشیم و دوباره توافق کنیم. (پیشینه این استدلال در سخنان آقای حسن روحانی نیز می باشد)
برای بررسی این نظریه، باید مجموعه آیات قرآن خصوصا آنجاها که خدای متعال در مقام بیان ضابط کلی است را مد نظر قرار داد.
الف) در آیه 12 و 13 توبه می خوانیم: وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا في دينِكُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ (12) أَ لا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ وَ هَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَؤُكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَ تَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ (13)
علامه طباطبایی در ذیل این آیه می فرماید: « منظور در آيه مورد بحث قومی است كه با زمامدار مسلمانان عهدى داشته و آن را شكستهاند، و خداوند پیمانهایشان را لغو دانسته و دستور مىدهد كه با آنان كارزار كنيد .»
می بینید تعلیلی که خدای متعال برای مقابله با این کفار ذکر می کند، بدعهد بودن و بی وفایی به تعهداتشان است. (انهم لا ایمان لهم)
ب) در ذیل آیه 8 توبه ( كَيْفَ وَ إِنْ يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ لا يَرْقُبُوا فيكُمْ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً يُرْضُونَكُمْ بِأَفْواهِهِمْ وَ تَأْبى قُلُوبُهُمْ وَ أَكْثَرُهُمْ فاسِقُون) نیز ایشان می فرماید: «معناى آيه شريفه چنين است: چگونه مشركين در نزد خدا و رسول عهدى دارند و حال آنكه اگر بر شما دست يابند در باره شما عهد و قرابت را رعایت نخواهند كرد، امروز شما را با چرب زبانى راضى مىكنند ليكن دلهايشان به گفتههايشان ايمان نداشته و بيشترشان فاسقند .»
یعنی باز بدعهد و پیمان شکن بودنشان را دلیل مقابله با ایشان شمرده است و باز در آیه 10 خدای متعال تاکید می کند که لا يَرْقُبُونَ في مُؤْمِنٍ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُعْتَدُونَ.
آیت الله جوادی آملی می فرماید: «در بخشی از آیات قرآن دارد بالأخره بعضی ها كافر هستند ولی با شما كاری ندارند شما هم با آنها كاری نداشته باشید، با این كفار می توانید زندگی مسالمت آمیز داشته باشید. این مربوط به کفار است؛ اما مستكبر، غیر از كافر است؛ فرمود: ﴿فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ﴾ برای اینكه ﴿إِنَّهُمْ لاَ أَیمَانَ لَهُمْ﴾ نه «لا اِیمان لهم» یعنی نه چون ایمان ندارند و كافر هستند با آنها بجنگید چون خیلی ها ایمان ندارند و كافرند ولی می شود با آنها زندگی كرد و كنار آمد؛ اما كسی كه اَیمان ندارد _ «اَیمان» جمع «یمین» است _ یعنی قطعنامه, سوگند, توافق, موافقت نامه، هیچ چیزی را به رسمیت نمی شناسد، خب شما با چنین آدمی چگونه می توانید زندگی كنید؟! فرمود: ﴿فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَیمَانَ لَهُمْ﴾؛ اینها قطعنامه شان, توافقشان, امضایشان را به رسمیت نمی شناسند، اینها ﴿لاَیرْقُبُونَ فِی مُؤْمِنٍ إِلّاً وَلاَ ذِمَّةً﴾، خب چگونه می توانید با اینها زندگی كنید؟! امروز امضا میكنند فردا انكار می كنند, امروز توافق میكنند فردا انكار می كنند! برهان قرآن كریم این است كه "لا اَیمان لهم".»
آیاتی با این مضمون که در بیان قاعده کلی رفتار با عهدشکنان هست خط مشی اصلی قرآن کریم را در برابر اینان روشن می کند. علاوه بر اینکه این مسئله یک مسئله عقلایی روشنیست که وقتی با دشمن و حتی رقیب قراردادی میبندیم باید سابقه پایبندی به تعهداتش را دیده و ضمانت های لازم را گرفته و ساده اندیش نباشیم.
❇️ پس از این مقدمه آیات محل استشهاد برگردیم:
ادامه👇👇👇
@Tanbiholomah
هدایت شده از بر پا
نکنید رفقا! همه با هم ضرر میکنیم.
🔺بعد از شهادت شهید رئیسی جریان غربگرا دو راه حل بیشتر نداشت، یا باز هم تحریم انتخابات، یا حضور جدی، تحریم انتخابات بعد از شهادت رییسی به معنای حذف و نابودی این جریان بود. آنها باید بین بقای خود و تقویت نظام از یک سوی و حذف خود و ضربه به نظام از سوی دیگر یکی را انتخاب میکردند. انتخابشان طبیعتا اولی بود. لذا خاتمی و روحانی هر دو تمام قد پای کار آمدند.
🔺اصل حضور این جماعت باعث میشد بخش زیادی از بدنه اجتماعی قهر کرده با انتخابات وارد صحنه شوند. هر چقدر اینها جنب و جوش بیشتری کنند، بدنه بیشتری را وارد انتخابات میکنند و پروژه تحریم انتخابات به لحاظ تاریخی نابود میشود. بعضی دوستان ما عادت کردهاند به دوقطبی، میگویند مناظرات خوب نیست، چرا، چون دنبال همان حال و هوای جنگ و مسخره کردن و تهمت و توهینند، وقتی میبینند قالیباف و جلیلی با این مسیر همراه نیستند و صدا و سیما هم طوری برنامه ریزی کرده که چنین نشود شاکی میشوند، این اشتباه است. صحنه اگر اختلافات درش حاد شود و احساسی شود، و درش عقلانیت و اخلاق کم شود، ضربه به انقلاب میخورد و کمک به دشمن میشود. این قاعده کلی دلایل روشنی هم دارد.
🔺اگر حریف احساس ضعف کند، ممکن است برود به سمت راه حل قبلی، یعنی قهر، این خوب نیست. اگر هم بیاید و پیروز شود نتیجهاش یک فضای یأس و سرخوردگی در بین بهترین نیروهای انقلاب شکل میگیرد، همانکه دشمن میخواهد، اگر هم بیاید و شکست بخورد، حال وحدت اجتماعی کم است و این باعث میشود قدرت کشور در مقابل دشمن و هم برای حل مسائل داخلی کم باشد. بعلاوه و مهمتر اینکه آنها موفق شدهاند بخشی از بدنه رأی متدینین را هم بکنند و با خود همراه کنند، در فضای دو اختلاف و احساسات این بدنه مذهبی که چه بسا تا پیش از این در سبد رای شهید رئیسی هم بودند به جریان طرف مقابل اضافه میشوند و این بسیار خطرناک است. بسیار.
🔺از آن خطرناکتر کسانی هستند که دوتایی نفی و اثبات قالیباف و جلیلی را دنبال میکنند، اینها نمیفهمند در ادامه اگر قالیباف بماند و پزشکیان، عملا کمک به پزشکی و جریان او میکنند، چون باعث میشوند رای منفی به قالیباف تبدیل به رای سفید یا رای به پزشکیان یا عدم تمایل به حضور در انتخابات شود و اگر جلیلی بماند و پزشکیان نیز همینطور. رفقا خیلی این محاسبات ساده است. فکر کنید کاندیدای خود را انتخاب کنید ولی این انتخابات باید انتخابات مرگ "سیاستورزی احساسی و جگر خنک کن" باشد، اسم این روش انقلابیگری و صراحت و خلوص و اینها نیست، بلکه کنش غیر عقلانی است. کنش غیر معنوی و غیر اخلاقی است. کنش رودررویی با دستورات صریح ولایت است. هواداران پرشور و احساساتی خوبند به شرط آنکه عقلانیت و اخلاق و فهم کلانشان از صحنه تحت تاثیر این شور و احساس قرار نگیرد. مراقب باشیم.
🔺دلم میسوزد. من هم انتخاب خودم را دارم. اما در این مدت سعی کردهام همین راهبرد را جلو ببرم. اگر لازم بود صرفا انتخاب خودم را تبلیغ میکردم به صراحت، اما هنوز عدهای دنبالند از لابلای کلام و متون این کانال، تقویت یک نفر و تضعیف دیگری را استفاده کنند. این نتیجه موقعیت اشتباهی است که درش ایستاده اند، خیلی از ما به این بازی دوسرباخت که همیشه ما را درش میاندازند شرطی شده ایم به دلیل غلبه خیال و احساسات. چه به جلیلی رای میدهیم چه زاکانی چه قالیباف چه هر کس دیگری، سعی کنیم کنش سیاسی خود را با شاخص شهید رئیسی و همراهانش هماهنگ کنیم. باید نگاه ملی و امتی و جهانی در من و شما غلیظتر از نگاه کوتاه گروهی و حتی جریانی باشد. این تمرین میخواهد. من از تصفیه نشدن این خصلت در وجودمان بیشتر میترسم تا رای آوردن فلان کاندیدای مخالفم هر کس که باشد.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از مهدی کوچک زاده
.
نمیدانم چرا این کلیپ ها هر کدوم منو یاد اون یکی کلیپ میندازن
شما هم همین حس رو دارین؟
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشر با رفتنش دیگران را دچار فراق میکند...
#حاج_آقا_هارداسن ؟؟
هدایت شده از مهدی کوچک زاده
هدایت شده از سیاستِ فطرت( مجتبی زارعی )
🔴 آقای ظریف ! شنیدم در کاشان به احمدی نژاد گفتی نکبت !
✔️آقای ظریف ! مشاور جناب پزشکیان ! شنیدم در کاشان به احمدی نژاد و دوره اش گفتی نکبت !؟
... تو و باند نیویورکیِ وزارت خارجه بدانید و آگاه باشید من مجتبی زارعی به تو اعلام می کنم حتی بند کفشِ گِلی احمدی نژادِ دولتِ نهم را با صدتا مثل تو عوض نمی کنم !
رونوشت : برادر محترمِ اصلاح طلب جناب دکتر پزشکیان جهت اطلاع و طرح در ستاد مرکزی انتخابات !
✅️ دکتر مجتبی زارعی ؛ نماینده مردم شریف تهران ری اسلامشهر شمیرانات و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
https://eitaa.com/Dr_Zareii_Siasatefetrat ایتا ✔️
🔹️آدرس صفحه رسمی توئیتر:
http://mobile.twitter.com/MojtabaZarei50