هدایت شده از ✨تبیین حقایق🍃✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات
شکل دادن نظر مردم برای ما از شکل دادن خمیر بازی کودکان ساده تر است
هدایت شده از خبر فوری سراسری
16.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ببينيد چه خوابهایی برای ايران دیدهاند!
ایشان عضو مرکزی جنبش سبز هستند که زبان به اعتراف گشودهاند
پیشنهاد میکنم حتما اين ویدئو را ملاحظه فرمائید
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari
هدایت شده از خبر فوری سراسری
♨️دیشب سید محمد خاتمی و مسعود پزشکیان دیدار و گفتگو کردند.
✍بر خلاف سایرین اینبار پزشکیان به دیدار خاتمی شتافت!
به معنای این حرکت پی بردید؟
اگر نه، پس صبر کنید...
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
✍مطلب زیر دلنوشتهی یک برادر انقلابی درمورد انتخابات است:
#ما_اهل_کوفه_ایم
#محرم شروع میشود. باشکوه ترین عزاداریهای ایران، شب و روز برپا خواهد شد.
♦️برخی از ما خوب گریه میکنیم برای امام شهید. #ما_امت_گریه_هستیم. برای امامی که اکنون یار نمیخواد همراهیم. از همه چیزمان خرج میکنیم. اما زندگی، علی وار و حسین وار زندگی کردن را نمیپسندیم.
آزاده بودن و تن به ذلت مسالحه با یزیریان ندادن را نمیپسندیم.
برخی از ما نشان دادیم کسانی را دوست داریم که از کربلا هم درس مذاکره گرفته اند نه رشادت. ما در معرکه و به وقت انتخاب، همان گونه رفتار میکنیم که قبل از اسلام رفتار میکردند.
♦️برخی از ما به حزب و قبیله خودمان رای میدهیم بدون در نظر گرفتن اصلح بودن.
ما امام زنده منتظر را یاری نمیکنیم،
ما برای ظهور انتخاب نمیکنیم،
ما ۹ ماه به خاک و خون کشیده شدن کودکان غزه رو نمیبینیم.
ما تانک و موشک های آماده حمله به لبنان را که سید حسن نصر الله گفت منتظر انتخاب ما هستند نمیبینیم.
ما فقط خودمان رو میبینیم.
برای آب و نانمان، برای وعده آزادی از نوع ضد دین، ننگ زیر یوغ دشمن رفتن و با خفت و ذلیلانه التماس و مذاکره کردن را ترجیح میدیم.
ما فقط خوب گریه میکنیم. همین.
♦️#امام_زمان_نیا. ما هنوز هم بر رسم جاهلیتیم. حتی سوختن #بهترین_رئیس_جمهور ، #بهترین_وزیر ، #بهترین_امام_جمعه ، #بهترین_استاندار و ... آن هم درست جلوی چشممان،ما را تغییر نمیدهد. البته ما برایشان خیلی خوب گریه میکنیم، خیلی خوب تشییع میکنیم،
خیلی خوب یادبود میسازیم،
همین کافی است دیگر. مگر نه؟؟
♦️ اما به فاصله فقط ۴۰ روز، فقط به اندازه یک #اربعین، همانند قوم موسی فراموشکار میشویم و کسانی را انتخاب میکنیم که در تلویزیون و پشت تریبون به #شهدای_خدمت جسارت میکنند. تلاشهای آنها را نادیده میگیرند، راه آنها را اشتباه و تمام شده میخوانند، زحمات آنها را به باد تمسخر میگیرند...
امام زمان ما حتی به اندازه ۴۰ روز هم حافظه نداریم. شما بعد از ۱۲۰۰ سال میخواهی بیایی روی کدام حرف ما حساب کنی؟؟
نیا آقا. برخی هنوز #اهل_کوفه_هستند. #دروغ_میگوییم که پشت علی هستیم. ما پشت مسلم را هم خالی میکنیم. ما درد دنیا داریم. دین برای ما، دین جدا از سیاست است.
ما همان اهل کوفه ایم که به وعده وعید و سکههای ابنزیاد مسلم را فروختیم. ما با اختلاف بیجا آب به آسیاب دشمن ریختیم.
ما تاریخ و آینده انقلاب خمینی را منحرف کردیم.
ما برای دنیای دیگران پشت مقاومت را خالی کردیم.
البته برای جد شهیدت خوب گریه میکنیم. دو ماه شب و روز. روی ما فقط به اندازه گریه حساب کن. همین.
♦️راستی، چه خوب شد آقای #جلیلی انتخاب نشد. او هم میخواست راه #شهید_جمهور را برود. میخواست شبانه روز از جانش مایه بگذارد برای آسایش و آرامش ما. برای رفاه مردم روستاهای دورافتاده، برای مردم رنجکشیده ترک و کرد و لر و عرب و بلوچ و فارس و ... میخواست مقابل فساد بایستد با اینکه میدانست اهل دنیا راحتش نمیگدارند.
میخواست حق ما را از حلقوم اهل زر و تزویر بگیرد، میخواست عدالت را نشانمان دهد و ... ما هم که نشان دادیم اهل شکر نعمت نیستیم.
کفران میکردیم نعمت حضور و تلاشهای او را. همانگونه که نعمت وجود #رئیسی_عزیز را کفران کردیم و خدا او را از ما گرفت.
چه خوب شد این بار قبل از اینکه رییسی دیگری بیاید، ناسپاسی خود را نشان دادیم.
إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻 آغاز عادیسازی در عرصهی رسمی
🖊مهدی جمشیدی
۱. در فتنهی سال هشتادوهشت، رهبر انقلاب اصرار کردند که محمد خاتمی از جریان فتنه، فاصله بگیرد و اعلام برائت کند. این خواستهی حداقلی، هیچگاه با پاسخ مثبت از سوی خاتمی مواجه نشد تا اینک که سالها از آن واقعه گذشته است. خاتمی، هرگز حاضر نشد از فتنهای که در اصل و اساس، معطوف به انهدام نهاد ولایت فقیه و تضعیف شخص رهبر انقلاب بود، اعلام برائت کند، بلکه تا پایان در کنار میرحسین موسوی و مهدی کروبی ماند. در این سالها نیز او به هر بهانه، در برابر انقلاب، صفآرایی کرده و آن را به چالش کشیده است. آخرین آنها، حمایت وی از اغتشاش بود. ازاینرو، رهبر انقلاب نهفقط او را به دیدار نپذیرفتند، بلکه حتی به نامههای او نیز پاسخ ندادند. او همچنان، جزو سران فتنه است و به تعبیر رهبر انقلاب، فتنه و فتنهگران نیز، «خط قرمز نظام» هستند.
۲. با این حال، متأسفانه پزشکیان، هم در انتخابات از خاتمی نام برد و هم دیروز با وی دیدار داشته است. او به عنوان «رئیسجمهور»، با یکی از سران فتنه، ملاقات داشته و بدین جهت، «خط قرمز نظام» را زیر پا نهاده است. اکنون چه کسی باید گریبان وی را بگیرد و از او توضیح بخواهد که چرا التزام عملی خویش به ولایت فقیه را مخدوش کرده است؟! مگر وی در تبلیغات انتخاباتی، بارها از مقام معظم رهبری نام نیاورد و به سیاستهای کلی نظام، اشاره نکرد؟!
۳. پیش از این نوشته بودم که پزشکیان، «کاتالیزور عادیسازی» است و میخواهد طرحهای ناتمام اصلاحطلبان را به اجرا درآورد. او در سایهی آنها نشسته و ارادهاش، مشروط به آنهاست. ملاقات با خاتمی، یکی از گامهای وی در راستای عادیسازی است. عادیسازی یعنی درهمشکستن خطوط قرمز انقلاب و زدودن ارزشهای انقلابی. او در سیاست خارجی و اقتصاد و فرهنگ، تابع و مطیع دولتهای اصلاح و اعتدال است و افزودهای ندارد. ازاینرو، ساختارشکنیهای این دو دولت را ادامه خواهد داد. سعید حجاریان، نام این «ساختارشکنیها» را «عادیسازی» گذاشته است تا به این واسطه، وضع انقلابی را نامطلوب و استثنائی و نابهنجار نشان بدهد. پس از سه سال آرامش و اطمینان در دولت شهید رئیسی، دوباره نزاع بر سر امتداد خط اصیل انقلاب آغاز خواهد شد و استحالهی انقلاب به مسألهی بالفعل تبدیل خواهد شد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
💠💠💠
💠 چند نکته مهم تحلیلی
در مورد پیام تبریک بیژن نامدار زنگنه به پزشکیان گفتنی است:
🔹مردم را زیاد ملامت نکنیم چون خیلی ها نمیدانند همین وزیر چه خسارتهای جبران ناپذیری بر کشور وارد کرد.
🔹حذف کارت سوخت توسط شخص زنگنه ۱۴۴۰۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد کشور خسارت وارد کرد که وقتی دیدند قاچاق سوخت رسیده به ۲۰ میلیون لیتر در روز؛ مجبور شدند دوباره کارت سوخت را برگردانند.
🔹آقای زنگنه بهتر است در مورد قرار داد ذلت بار کرسنت و جریمه ۱۴/۵ میلیارد دلاری دادگاه لاهه علیه ایران؛ به ملت توضیح دهند.
🔹آقای زنگنه بهتر است در مورد عدم ساخت پالایشگاه ( گفته بودند: ساختن پالایشگاه کثیف کاریه ) و اجبار به وارادت بنزین از خارج توضیح دهند.
🔹آقای زنگنه بهتر است در مورد شایعه تولید آلودگی کردن همان بنزین اندک تولید داخلی و نیاز به واردات بنزین از خارج و اینکه شوهر خانم ابتکار و سایر نور چشمی ها در واردات بنزین چه نقشی داشتند و چه سودهای نجومی بردند؛ توضیح دهند.
🔹آقای زنگنه بهتر است در مورد فروش پالایشگاه کرمانشاه که به گفته مرحوم عادل آذر در حضور نمایندگان مجلس قیمت پایه آن سال ۹۶ به مقدار ۶۱۲ میلیارد تومان بوده ولی دوستان ایشان انرا به قیمت ۲۹۰ میلیارد تومان یعنی ۷۰٪ زیر قیمت فروخته اند؛ توضیح دهند.
🔹پ.ن-- اینها فقط چند نمونه کوچک از عملکرد یکی از وزیران خسارتبار دولت بنفش بود. وقتی ما اینها را به مردم نمی گوییم مردم حق دارند امثال زنگنه را انسانهای دلسوز بدانند. و وقتی آقای زنگنه با این همه تخلف راست راست می چرخد و همراه با قوه قضائیه به ریش امثال ما می خندد معلوم است که آقای زنگنه به خود جرات میدهد چنین پیام تبریک گستاخانه ای بنویسد و ۱۴ میلیون نفر جناح مقابل را افراطی؛ خشونت طلب؛ و جاهل بنامد. و همین....
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
امر سیاسی
🔺دیدم خیلی از دوستان ما کلیدواژه فیلسوفان سیاسی آلمان را انتخاب کردهاند به عنوان پرچم گفتمان خود. مقوله "احیای امر سیاسی".
لیبرالیسم صحنه ای تصویر میکند که درش "آزادی" و "رقابت" صحنهگردانند و عملا باعث جلوتر افتادن عده ای از دیگران بدون جنگ و خون ریزی میشوند.
اگر دیدید مفهوم جنگ و مبارزه را حذف کردند و به جای آن رقابت را قرار دادند احتمال بدهید بنا است وارد چارچوب غرب لیبرال شوید. اگر دیدید مفهوم جامعه و جهان و امر کلان را حذف کردند و به جای آن امر خرد و کارهای کوچک را قرار دادند، باز نگران همین موضوع باشید. اگر دیدید شما را در بستر یک صحنه روالمند عادی قانونی قرار میدهند و برای نقطه های بحران و استثنا ایده ای ندارند، و نقش حاکم را صفر کردند باز نگران همین نکته باشید.
🔺 لیبرالیسم انسان را مثل بهائم میپسندد. زندگی در دالانهای کوچک ابهام و مشغولیتهای خرد و کوچک و آرزوهای شخصی. این زندگی متوجه نمیشود که به نام رقابت، کانونهای ثروت و قدرت شکل میگیرد و فربه میشود و قد میکشد و آنگاه همو برایتان قانون میگذارد و حاکم پشت پرده ای میشود. لیبرالیسم روی واقعیت پرده ای از نفاق و حماقت میکشد که شما پشت سر حقوق و تکالیف و قانون، مقوله قدرت و جنگ را نبینید و دوشیده شوید در حالیکه حواستان به چمنزار است. کار خیر کنید در این بستر، کمک به همان کانونهای ثروت و قدرت و نفاق است.
🔺ابزار جدیدشان امروز چیست؟ حیات مجازی و رسانهای. او شما را در این بستر مشغول میکند به خودتان، به تمایزات و اختلافات خردتان، کم کم از هم غایب میشوید، امر کلان را نمیبینید بلکه خود را میبینید، حاکمیت مطلق پشت صحنه مجازی را نمیبینید، اسیر روالهای دنیای مجازی میشوید و همگی مشغول یک رقابت مسخره کسب شهرت میشوید.
🔺امر سیاسی با این توضیح ممکن است جذاب به نظر بیاید ولی این تصویر از امر سیاسی شما را از متن زندگی جدا میکند، از طبیعت انسانی و حیوانیت انسان دور میکند، حال آنکه طبیعت و حیوانیت بستر رشد انسان است. این نگاه نسبت به مفهوم زندگی نامهربان است، نسبت به مفهوم خانواده بی تفاوت است، اینها را سیاسی نمیداند، کلمه پیشرفت را به زبان نمیآورد، عدالت را بیشتر به معنای سلبیاش یعنی نفی ظالم و مفسد میفهمد و نه ایجابی. مفهوم امر سیاسی یک فهم چپ و ناقص به حیات شما میدهد. با این گفتمان تاب نمیآورید. طرفدارانی تخیلی و احساسی شبیه صحنه نازیسم ایجاد میکنید، همان بستری که این فلسفه درش رویید، عموم مردم را نمیتوانید با خود همراه کنید، تک تک این مفاهیم استرسزا و عذاب آور است حق هم دارند چون مثل زندگی رهبانی مسیحیت که نفی زندگی طبیعی میکرد به نام معنویت، این نفی زندگی طبیعی میکند به نام مبارزه کلان.
🔺احیای امر انقلابی امام اما، اینگونه نیست. او میگفت همین زندگی شخصی را با رویکردی کلان و توجه به دشمن و توجه به قدرت انجام دهید تا رشد کنید، همین زندگی خانوادگی را. همانطور که درباره معنویت نیز چنین میگفت. چرا؟ چون بستر امر انقلابی بلوغ و ارتقا و رشد معنوی است. هر کس میتواند در یک بستر طبیعی اما معنوی کمک کننده پیشرفت کشور باشد و ایجاد کننده عدالت. جنگ حتی در چنین بستری فهم میشود، جنگ به شما هویت میدهد اما نه با نفی دیگری بلکه جنگ خود برخاسته از یک دارایی عمیق هویتی است که در شما وجود دارد، دستنوشته های حاج قاسم را مرور کنید.
🔺بگذارید در ایام ما بعد انتخابات این نکته را هم اشاره کنم. بستر گفتمانی که سعید جلیلی از آنجا برخاست بیشتر شبیه اندیشه های انقلابی امام بود لکن این گفتمان با نگاه و گفتمان چپ به امر سیاسی توسط برخی از نزدیکانش نفله خواهد شد ، پذیرش اجتماعی هم نخواهد داشت. در دو قطبی ها هم شکننده خواهد بود، ساده نگیرید وقتی تمرکز از رویکرد اثبات کننده و ایجابی "نقش پر شکوه برای هر ایرانی" و "جهش ایران"، به سمت تمرکز بر رویکرد نفی کننده "دولت سوم روحانی" سوق پیدا کرد. چون جلیلی جماعتی را نداشت که سخن نوی او را تبیین کنند و جذاب و حیات بخش به دست مردم برسانند، لذا مساله بالعکس شد برای او. حالا هم در ادامه فضای سرخوردگی هواداران او را داریم به جای عزم بر ادامه مسیر، فضای متهم کردن اقوام و دیگر افراد را داریم به جای نقد علل عدم فهم و پذیرش گفتمان خودی.
@ali_mahdiyan
recording-20240707-212850 00_01_40-00_33_50.mp3
7.72M
#محرم
#منبر_کامل
✅سخنرانی شب دوم محرم / هیأت جنت الزینب پردیسان قم
🎙حجت الاسلام جعفری
🔶 اخلاص امام حسین؛ مهمترین رمز و راز ماندگاری عاشورا
🔶 فنای امور مادی و نامیرایی رنگ الهی
🔶 ریا ، شرک خفی
🔶 هشدارهای جدی در قرآن نسبت به ریا و عدم اخلاص
🆔@mjafari_ir
شبیه رئیسی جامعالاطراف
✍جعفرعلیاننژادی
🔸بعد از پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات دوره چهاردهم ریاستجمهوری، برای بسیاری از افراد، امید به تداوم راه شهید رئیسی در دولت چهاردهم کمرنگ شده است اما در نقطه مقابل، مقام معظم رهبری فارغ از سلیقه سیاسی به قدرت رسیده، به شکلی قوی برای حصول و حدوث چنین امکانی امیدوارند.
🔸بیانات ایشان در دیدار روز گذشته اعضای کابینه مرحوم شهید رئیسی، دربردارنده چنین حس و حالی است. ایشان جلوههای برجستهای از الگوی مدیریتی شهید رئیسی را بیان کرده و تأکید بر ثبت آن کردند. متأثر از چنین حس و حالی میتوان گفت امکان تداوم راه شهید رئیسی در دولت چهاردهم منتفی نیست.
🔸محورهای ذیل میتواند ترسیمکننده چنین امکانی باشد:
▪۱. الگو دانستن خصوصیات شهید رئیسی در مدیریت قوه مجریه به معنای امکان تداوم این الگو در هر دولتی با هر سلیقه سیاسی است. مروری کوتاه به ویژگیهای احصاشده توسط ایشان مؤید این فرض است.
▪۲. الگوی مدیریتی شهید رئیسی، هم میتواند سنجهای برای قضاوت درباره توفیق یا عدم توفیق دولتها و کارگزاران جمهوری اسلامی و هم راهنمایی برای موفقیت دولت و کارگزاران نظام باشد.
▪۳. الگوی مدیریتی شهید رئیسی واقعی، ملموس و دسترسپذیر است. دولت جدید نمیتواند به بهانه اسطورهای یا غیرقابل اجرا بودن، از تشبث به آن سر باز زند. اساسا کار و امید و حرکت با چنین روحیهای ممکن است.
▪۴. به دلیل فاصله نزدیک تشکیل دولت چهاردهم از شهادت آیتالله رئیسی، پذیرش تبدیل شدن این الگو به خاطره و تاریخ در افکار عمومی بسیار سخت خواهد بود و مردم خواهی نخواهی چنین چیزی را از دولت جدید سراغ خواهند گرفت.
▪۵. در الگوی مدیریتی شهید رئیسی، به جای تصمیمگیری برای مردم، تصمیمگیری با مردم معنا داشت. مردم طرف واقعی مشورت شهیدجمهور بودند و ایشان با چنین تصوری مردم را سالار میدانستند. دخالت دادن واقعی مردم در تصمیمات و شریک کردن آنان در اقدامات اساسی، درس بزرگی برای دولت چهاردهم خواهد بود.
▪۶. رفتار ساده و صمیمی دکتر پزشکیان و طرز بیان راحت ایشان، بخش قابل توجهی از مردم را یاد شهید رئیسی میانداخت. بسیاری از کسانی که به پزشکیان رای دادند، برخی از ویژگیهای شهید رئیسی را در این نامزد میدیدند.
▪۷. گفتار حاکم بر این انتخابات متأثر از جلوههایی از ویژگیهای مهم شهید رئیسی بود؛ صداقت، اخلاق و پاکدستی. مردم این خصوصیات را در پزشکیان و جلیلی دیدند. آنها به شخصه این ویژگیها را نمایندگی میکردند. حال که پزشکیان به مسند ریاستجمهوری رسیده است، به طریق اولی چنین صفاتی را از دولت او انتظار دارند.
▪۸. شهید رئیسی از حواشی به دور بود و مصالح و رفع رنج مردم را بر هر چیزی ترجیح میداد، همین خصوصیات، منجر به نرنجیدن و مایوس نشدن او از تهمتها و تخریبها بود. دولت چهاردهم نیز میتواند با کار کردن و کاستن از درد و رنجهای مردم، بر حاشیهها غلبه کند. نباید اسیر عادت منفی جریان اصلاحات در حاشیهسازی و امور فرعی و غیرضروری شود.
▪۹. اعتماد به نفس و خوداحترامی ویژگی مهم الگوی مدیریتی شهید رئیسی بود. این ویژگی افق دید او را بسیار گسترده کرده و حس عزت و سربلندی به کابینه او داده بود. الگوی مدیریتی شهید رئیسی از این نظر، میتواند چشماندازی مناسب برای استانداردسازی رفتار مدیریتی دولت چهاردهم باشد.
▪۱۰. صبر و مدارای شهید رئیسی، توان او را برای اجماعسازی و دربرگیری تمام جریانات سیاسی چند برابر کرده بود. رمز وحدت و حاشیهگریزی، صبر و تحمل مخالف و مداراست. دکتر پزشکیان که بارها بر کلیدواژه دعوا به عنوان علتالعلل مشکلات کشور اشاره کرده است، باید بداند ریشه تبدیل دعوا به اجماع همین صبر بر مخالف و مدارا با دوستان است.
▪۱۱. نکته پایانی آنکه رئیس قوه مجریه به عنوان نفر دوم و مهمترین مقام اجرایی کشور، باید شبیه رئیسی جامعالاطراف برای جمهور مردم باشد. شهید رئیسی شخصیتی جامعالاطراف داشت، دلش برای همه مردم میتپید؛ چه موافقان، چه مخالفان، چه اصولگرا و چه اصلاحطلب.
@jafaraliyan
#سعید_جلیلی خودِ خودِ این صحنه است؛
بدون هیچ نقاب و پوششی؛
تا میتوانید به او بتازید که او به شما با تقوایش تاخت؛
وگرنه برای او ساده بود پذیرفتن بسیاری از سِمَت ها که شماها همواره ذوقش را دارید و او آنها را تکلیف قطعی خود و نقطه زن و جریان ساز نمی دانست؛
او آمده بود برای کارهای اساسی و ريشه ای؛
به راستی چه کسی گفت مشکل اساسی بوروکراسی اداری در بخشنامه و ساختارهاست!؟
چه کسی برای سفر رفتن خانواده ها برنامه داشت!؟
چه کسی از میزان پروتئین و کالری مورد نیاز خانوارها صحبت کرد!؟
چه کسی از آن دیده نشده های معمول، همچون روستائیان و زنان خانه دار سخن گفت!؟
#آقا_سعید عزیز، شرمنده ایم که هنوز هم خوب نمیشناسیمت!
هر آنچه می گذشت و می گذرد، بیشتر آشکار میشوی؛
شرمنده ایم که در کشورهای غربی بال بال می زنند چون تویی را یابند که بیش از ۱۰ سال برای کشور برنامه نوشته باشد، بدون چشمداشت به قدرت و منفعت شخصی و گروهی، اما اینجا تو را برای همان برنامه داشتن مسخره می کنند و به آن کسی که به صراحت می گوید برنامه ندارد، رأی می دهند!
شرمنده ایم که فکر کردیم تو هم مثل مایی و حاضری به هر قیمتی برای پیروز شدن، مچ طرف مقابل را بخوابانی و هر آنچه می دانی را علیه او رو کنی، در مناظرات حرصمان میدادی و از صبوری و اخلاق خوب و برادرانه ات کوتاه نمیآمدی و ما همان لحظه از تو شاکی و عصبانی میشدیم، اما تو برعکس ما اعتقاد داشتی باید دستش را گرفت، باید یاری و راهنماییش کرد تا در سخن گفتن کم نیاورد! تو به حامیانت میگفتی آخرت خود را بخاطر من و یک ریاست جمهوری خراب نکنید؛
شرمنده ایم که تو را خود و ناخودی هر آنچه وصف کرده اند که ذره ای لایقش نبودی، اما ما توان نداشتیم از تو و ظرف بزرگ و معنویت بگوییم!
تو هیچگاه از حافظ قرآن بودنت، از جانباز بودنت، از خانواده، به خصوص همسرت که پزشک است و از قومیت پدر و مادرت برای رأی آوری استفاده نکردی، اما دیگران و به ویژه طرف مقابل تا توانستند از تمامی اینها استفاده کردند تا رأی بیاورند!
من مردم را شناخته ام؛ اغلب تا زنده ای قَدرت را نمی دانند؛ اما همینکه نباشی، از تو به عزت و بزرگی یاد می کنند! مگر ندیدیم س.ر.د.ا.ر دلها و ش.ه.ی.د رئیسی عزیز را!؟ تا بودند معلوم بود که زمینی نیستند و مدتهاست لایق ش.ه.ا.د.ت شده اند، اما باز بسیاری همین خوبی های عیان را کتمان می کردند و چه بسا هجمه ها میبردند!
به وضوح مشخص است که تو نیز اهل اینجا نیستی؛ اگر یک روز تعداد محدودتری تو را می شناختند و دوست می داشتند، امروز حبّ تو در دلهای خیلی ها نشسته است؛ اخلاق و صحبتهایت، در قلوب انسانهاي مؤمن و پاک بسیاری جای گرفته و جهادی رویش یافته و جوانه زده که تا درخت تنومندی نشود و میوه های شیرینی ندهد، از پای نخواهد نشست؛ دیگر صحبت از چند نفر نیست! بلکه صحبت از میلیونها انسان، خاصّه صدها هزار جوان پاک سیرت مؤمن، انقلابی و حزب اللهی است؛
واقعیت این است که تو همین الآن خیلی دوست داشتنی هستی #آقا_سعید، نه بعد از رفتن و یا انشاءالله ش.ه.ا.د.ت؛
همین الآن تو را خیلی دوست داریم و خواهیم داشت...
از تو بخاطر همه ی زحمات و دلسوزی هایت بسیار ممنونیم؛
شاکریم که چون تویی را بین سیاستمداران داریم؛
تو باعث میشوی از سیاست و سیاستمداران همچنان بدمان نیاید و و دلزده نشویم؛
با تو صحبت بسیار است؛
اما بماند برای بعد...
اجرت با جانباز کربلا، عباس بن علی علیه السلام...
#انتخابات_۱۴۰۳
#سعید_جلیلی
#جلیلی
✍ علی حامدی
🔶🔶🔶
ایتا
@ali_hamedi_1414
نقش بعضی «بزرگتر ها» در انتخابات! / گویا عادت کرده اند تا لقمه آماده بخورند!
🔸 بعضی بزرگترها، در طول سالیان گذشته، همواره در کشور دارای مسؤولیت بوده اند، در خوب و بد شرایط کشور _ کم یا زیاد _ به نحوی تأثیر داشته اند.
🔸 به واسطه حضور تقریبا مستمرشان در سطوح بالای تصمیم گیری و تصمیم سازی در نظام، اطلاعات خوبی هم در اختیار دارند که چه بسا در اقناع مردم هم مؤثر باشد!
🔸 اما در مواقع ضروری برای تبیین و حل گره های ذهنی و سؤالات و ابهامات مردم، دعوت به مشارکت و معرفی اصلح خبری از آن ها نیست! و آن ها را جایی پیدا نمی کنید!
🔸 به جای اینکه محله به محله، شهر به شهر، مسجد به مسجد، دانشگاه به دانشگاه بچرخند و تبیین کنند، سرشان به گعده های محفلی و جلسات لابی خودشان گرم است و گویا از حال مردم بی خبرند!
🔸 این درد را به کجا ببریم که فردی مثل «ظریف» با حرف ها و تحلیل های بعضا «سخیف» و فریاد ها و ادا و اطوارهای «عجیب»، نزدیک به سه هفته خودش را برای رأی آوردن پزشکیان کُشت!
اما
🔸 این آقایان مدعی، از جای خود، تکان نخوردند و یا اگر احیانا تکانی هم به خود دادند، کسی متوجه نشد!
🔸 و ای کاش فقط «بی عملی» داشتند که متأسفانه در مواردی «بد عملی» هم داشتند! یک نمونه اش همین بازی مسخره آمیز و خسته کننده وحدت و ائتلاف شب انتخاباتشان است!
🔸 گویا عادت کرده اند تا لقمه آماده بخورند!
🔸 جوانانی دلسوز و مؤمن، از سر اخلاص و دغدغه، در کشور دوره می افتند برای افزایش مشارکت و معرفی نامزد اصلح! فحش و طعنه می شنوند، سختی می کشند، گلایه و شکایت مردم را که عمدتا نتیجه افعال همان بزرگترهاست با حوصله می شنوند! و البته هیچ توقعی هم ندارند!
🔸 اما نکته پر درد ماجرا این است که
اگر پیروز بشوند، ناگهان این آقایان پیدا می شوند و سند این پیروزی را شش دانگ پشت قباله صندلی قدرت خودشان می اندازند!
🔸 و اگر شکست بخورند، همان جوان های در میدان را رها کرده تا نانجیبانه مورد هجمه جبهه رقیب قرار بگیرند و اطلاعات درستی هم در اختیارشان نمی گذارند تا در دام شایعات نیفتند. و بلکه در مواردی خودشان هم با القاب زشت «کوتوله»، «پاجوش»، «افراطی» و «جوانک» آن ها را می رانند تا ۴ سال بعد! که دوباره محتاج این جوانان می شوند!
🔸 رسما بخش زیادی از جوانان پای کار این نظام در مواقع سختی و جنگ و کرونا و سیل و زلزله و ... را «طالبان» نامیدند!
آیا شما یک کلمه استرجاعِ خشک و خالی از این آقایان مدعی شنیدید!؟
🔸 عمیقا معتقدم یکی از علل «مشارکت پایین و بد» در انتخابات و «نوع انتخابی که صورت گرفت» که از نظر حقیر، خسارت و عقبگرد است:
همین «بزرگترهای در پستو نهان شده ولی پر ادعا» هستند.
یاعلی🌹
✍ #طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
امر سیاسی
🔺دیدم خیلی از دوستان ما کلیدواژه فیلسوفان سیاسی آلمان را انتخاب کردهاند به عنوان پرچم گفتمان خود. مقوله "احیای امر سیاسی".
لیبرالیسم صحنه ای تصویر میکند که درش "آزادی" و "رقابت" صحنهگردانند و عملا باعث جلوتر افتادن عده ای از دیگران بدون جنگ و خون ریزی میشوند.
اگر دیدید مفهوم جنگ و مبارزه را حذف کردند و به جای آن رقابت را قرار دادند احتمال بدهید بنا است وارد چارچوب غرب لیبرال شوید. اگر دیدید مفهوم جامعه و جهان و امر کلان را حذف کردند و به جای آن امر خرد و کارهای کوچک را قرار دادند، باز نگران همین موضوع باشید. اگر دیدید شما را در بستر یک صحنه روالمند عادی قانونی قرار میدهند و برای نقطه های بحران و استثنا ایده ای ندارند، و نقش حاکم را صفر کردند باز نگران همین نکته باشید.
🔺 لیبرالیسم انسان را مثل بهائم میپسندد. زندگی در دالانهای کوچک ابهام و مشغولیتهای خرد و کوچک و آرزوهای شخصی. این زندگی متوجه نمیشود که به نام رقابت، کانونهای ثروت و قدرت شکل میگیرد و فربه میشود و قد میکشد و آنگاه همو برایتان قانون میگذارد و حاکم پشت پرده ای میشود. لیبرالیسم روی واقعیت پرده ای از نفاق و حماقت میکشد که شما پشت سر حقوق و تکالیف و قانون، مقوله قدرت و جنگ را نبینید و دوشیده شوید در حالیکه حواستان به چمنزار است. کار خیر کنید در این بستر، کمک به همان کانونهای ثروت و قدرت و نفاق است.
🔺ابزار جدیدشان امروز چیست؟ حیات مجازی و رسانهای. او شما را در این بستر مشغول میکند به خودتان، به تمایزات و اختلافات خردتان، کم کم از هم غایب میشوید، امر کلان را نمیبینید بلکه خود را میبینید، حاکمیت مطلق پشت صحنه مجازی را نمیبینید، اسیر روالهای دنیای مجازی میشوید و همگی مشغول یک رقابت مسخره کسب شهرت میشوید.
🔺امر سیاسی با این توضیح ممکن است جذاب به نظر بیاید ولی این تصویر از امر سیاسی شما را از متن زندگی جدا میکند، از طبیعت انسانی و حیوانیت انسان دور میکند، حال آنکه طبیعت و حیوانیت بستر رشد انسان است. این نگاه نسبت به مفهوم زندگی نامهربان است، نسبت به مفهوم خانواده بی تفاوت است، اینها را سیاسی نمیداند، کلمه پیشرفت را به زبان نمیآورد، عدالت را بیشتر به معنای سلبیاش یعنی نفی ظالم و مفسد میفهمد و نه ایجابی. مفهوم امر سیاسی یک فهم چپ و ناقص به حیات شما میدهد. با این گفتمان تاب نمیآورید. طرفدارانی تخیلی و احساسی شبیه صحنه نازیسم ایجاد میکنید، همان بستری که این فلسفه درش رویید، عموم مردم را نمیتوانید با خود همراه کنید، تک تک این مفاهیم استرسزا و عذاب آور است حق هم دارند چون مثل زندگی رهبانی مسیحیت که نفی زندگی طبیعی میکرد به نام معنویت، این نفی زندگی طبیعی میکند به نام مبارزه کلان.
🔺احیای امر انقلابی امام اما، اینگونه نیست. او میگفت همین زندگی شخصی را با رویکردی کلان و توجه به دشمن و توجه به قدرت انجام دهید تا رشد کنید، همین زندگی خانوادگی را. همانطور که درباره معنویت نیز چنین میگفت. چرا؟ چون بستر امر انقلابی بلوغ و ارتقا و رشد معنوی است. هر کس میتواند در یک بستر طبیعی اما معنوی کمک کننده پیشرفت کشور باشد و ایجاد کننده عدالت. جنگ حتی در چنین بستری فهم میشود، جنگ به شما هویت میدهد اما نه با نفی دیگری بلکه جنگ خود برخاسته از یک دارایی عمیق هویتی است که در شما وجود دارد، دستنوشته های حاج قاسم را مرور کنید.
🔺بگذارید در ایام ما بعد انتخابات این نکته را هم اشاره کنم. بستر گفتمانی که سعید جلیلی از آنجا برخاست بیشتر شبیه اندیشه های انقلابی امام بود لکن این گفتمان با نگاه و گفتمان چپ به امر سیاسی توسط برخی از نزدیکانش نفله خواهد شد ، پذیرش اجتماعی هم نخواهد داشت. در دو قطبی ها هم شکننده خواهد بود، ساده نگیرید وقتی تمرکز از رویکرد اثبات کننده و ایجابی "نقش پر شکوه برای هر ایرانی" و "جهش ایران"، به سمت تمرکز بر رویکرد نفی کننده "دولت سوم روحانی" سوق پیدا کرد. چون جلیلی جماعتی را نداشت که سخن نوی او را تبیین کنند و جذاب و حیات بخش به دست مردم برسانند، لذا مساله بالعکس شد برای او. حالا هم در ادامه فضای سرخوردگی هواداران او را داریم به جای عزم بر ادامه مسیر، فضای متهم کردن اقوام و دیگر افراد را داریم به جای نقد علل عدم فهم و پذیرش گفتمان خودی.
@ali_mahdiyan