eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
125 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
11.6هزار ویدیو
175 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۲ بازطراحیِ مشروطۀ سکولار در متن انقلاب 🖊مهدی جمشیدی ۳. لاجوردی در وصیّت‌نامۀ خویش می‌نویسد: «به همان اندازه، بلکه صدچندان که به امام قاطع و سازش‌ناپذيرم عشق می‌ورزم، نسبت به سازش‌کاران و مدافعانِ عملیِ ضدانقلاب - اگر در لفظ و اعتقاد هم مخالف باشند - نفرت دارم. بيم آن دارم حوادث مشروطه، مجدداً تکرار شود.» شاید برجسته‌ترین خصوصیّت انسان انقلابی این باشد که «قاطع» و «سازش‌ناپذیر» است؛ یعنی در برابر اقتضاها و تحمیل‌های زمانه، تسلیم نمی‌شود و برای «ماندن»، از «هویّتِ» خویش نمی‌کاهد. به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، برای ما مهم است که «چرا بمانیم و چگونه بمانیم»؛ در این سخن، اصالت با ماندن نیست و نباید به هر قیمتی، ماندن را برگزید و نباید ارزش‌ها را به حاشیه سوق داد. نظام منهای انقلاب، یعنی صورت منهای سیرت، یعنی ساخت حقوقی منهای ساخت حقیقی، یعنی سکولاریسم پنهان، یعنی پوچ و پوک و تهی شدن. نظام جمهوری اسلامی بدون منطق و مبنای انقلابی، یعنی انقلاب، یک لحظۀ تاریخی بوده و سپری شده و اکنون باید محافظه‌کارانه، در پی حفظ قدرت بود و بس. آنان که منفعل و واداده‌اند - و به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، حاکمانی که همچون «شاه‌سلطان‌حسین» هستند – انقلاب را یک‌شبه می‌فروشند و جام زهر تعارف می‌کنند تا کمی بیشتر در قدرت بمانند. در تجربه‌های متعدّد دهۀ شصت، مشاهده کردیم که بسیاری از کارگزاران نظام، عقب‌نشینی و انفعال را توصیه کردند و این امام خمینی بود که مصمّم و جزمی ایستاد و استقامت ورزید. آنان که با «استقامت» بیگانه‌اند، به‌زودی پا پس می‌کِشند و به رنگ غیرانقلابیِ زمانه درمی‌آیند و اسیر فشارها و فضاها می‌شوند. چنین است که باید از تکرار تجربۀ مشروطه در انقلاب هراسید؛ روزی که انقلاب به دست «روشنفکران» بیفتد، مشروطۀ سکولار به راه خواهد افتاد. و مگر چنین نشد و در دهۀ هفتاد، روشنفکرانِ سکولار در مسندِ قدرت ننشستند و از انقلاب به اصلاح و از سرمایۀ انقلابی به سرمایۀ اجتماعی و از اسلام به دموکراسی عبور نکردند؟! تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای از تحوّلات دهۀ هفتاد به عنوان «واگرایی‌های دهۀ هفتاد»، پرده‌ای از وقایع مشروطه را نشان می‌دهد که به شکلی دیگر در اکنونِ ما تکرار شد. خطر مشروطۀ سکولار، همچنان در میان است و جریان روشنفکریِ سکولار، جانِ تازه گرفته و در لایه‌های مختلف قدرت، حضور و حیات دارد و گاه با فتنه‌انگیزی خیابانی و گاه با فریب‌کاری انتخاباتی و گاه با روایت‌پردازی رسانه‌ای، نفس‌های انقلاب را به شماره می‌افکند. ۴. لاجوردی ادامه می‌دهد: «چون عاشق نظام بوده‌ام، از آن ترس داشتم که افشای چهرۀ سازش‌کاران، لطمه‌ای ناچيز به نظام وارد آورد.» مسأله این است که اصحاب استحاله و نفاق و سازش، در قدرت رسمی به سر می‌برند و خود را به نظام، گره زده‌اند. دراین‌حال، هزینه‌های روشنگری، متوجّه نظام نیز خواهد شد و بر این اساس لاجوردی از سخن صریح و بی‌پرده می‌گریزد و استخوان در گلو و خار در چشم، با کنایه و اشاره می‌نویسد و می‌گوید. این شرایط، اکنون حادتر و شدیدتر شده است؛ چراکه بسیاری از نیروهای سیاسیِ سکولار، سالیان سال در قدرت بوده‌اند و حیثیّت و اعتبار نظام را به خود پیوند داده‌اند و به این دلیل، واکنش صریح را دشوار کرده‌اند. نظام، هزینۀ اینان را می‌دهد و در، همچنان بر همان پاشنه‌ای می‌چرخد که لاجوردی احساس کرده بود. بنا بود که لیبرال‌ها به درون قدرت راه نیابند و عرصۀ رسمی، ملاک‌ها و معیارهای جدّی داشته باشد، اما ساده‌نگری‌های و تساهل‌ها، وضع را دچار قفل‌شدگی و انسداد کرده است. البته همیشه، مصلحت در نگفتن یا صریح نگفتن نیست و اگر جبهه و جریانِ منسجم و هم‌افزایی در میان باشد، می‌توان با کمترین هزینه، روشنگری کرد، اما افسوس که چنین نیست. ۵. لاجوردی با دوراندیشی می‌نویسد: «مبادا سختی‌های حرکت و فشارهای بين‌المللی موجب شود تعادلی را که شعار نه شرقی و نه غربی، تا حدودی ايجاد کرده، به هم بزنند.» از جمله واگرایی‌هایی دهۀ هفتاد، یکی همین بود که به عنوان تنش‌زدایی و گفتگوی تمدّن‌ها و آشتی با جهان، سیاست انقلابی از دستورکار خارج شد و از سیاست خارجی، انقلاب‌زدایی صورت گرفت. معیشت مردم در این برهه، به سیاست خارجی گره زده شد و این‌طور القا شد که دشواری معیشت، ناشی از آرمان‌گراییِ انقلابی است و اگر به خصومت و معارضه با جهان ادامه بدهیم، چالش‌ها ادامه خواهند داشت. هر دولتی که از راه رسید، به صد زبان و بیان این تحلیل غلط را به افکار عمومی خوراند و در ذهن‌ها جاگیر کرد. ازاین‌رو، جامعۀ کنونی، تحریم‌اندیش است و گمان می‌کند انقلاب، بی‌منطق و لجباز و ماجراجو است. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
16.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌بحث صادق و بیژن(پیروزی جمهوری اسلامی) ✍پاسخ‌های بایکوت‌کننده‌ صادق زیباکلام در گفتگوی جنجالی با اپوزیسیون سیاسی سلطنت‌طلب؛ ✔️کشته‌شدن اسماعیل هنیه را شهادت می‌نامم. ✔️ جمهوری اسلامی نشان داده که باید مثل آدم باهاش صحبت کنی. ✔️ اگر اعلیحضرت مثل آدم حکومت کرده بود و مملکت را مثل قفس اداره نمی‌کرد این اتفاقات نمی‌افتاد . ✔️ اوین امروز مثل یک هتل پنج ستاره است، ولی اوین شاهنشاهی مثل یک مسافرخانه بود و نباید این دو را با هم مقایسه کرد! 💥 زیباکلام با همه دشمنی و عداوت و علم محدود خود هم فهمید کت تن کی هست و عقب نشینی کرده اما برخی ها هنوز نمی فهمند و نمی خواهند که بفهمند، ببینید زیباکلام یک راه ۴۰ ساله را رفته و مجبور به اعتراف شده است ، لذا غرب پرستان دقت کنند که عمر خود را هدر ندهند.... © دکتر محمد سجاد شیرودی ...👇 💯📮 @drshiroody 💯📮 @drshiroody 💯📮 @drshiroody
بسم الله و الحمدلله ⚫️ در احوالاتِ توجیه‌گرانِ مغالطه‌گر ‼️بعضیها تلاش می‌کنند، علتهای محیرالعقولی را برای دلایل اعطای رأی اعتماد در مجلس به تمامیِ گزینه‌های وزارت بیان کنند! ⁉️ اما مگر چقدر از دیدار نمایندگان با امام خامنه‌ای و تعیینِ واضحِ شاخصهای دوازدگانه توسط معظم‌له گذشته بود که در نوعِ انجام وظیفه‌ی نمایندگان و تکلیف‌مداری‌شان بداء حاصل شده باشد؟ 🔳 واقعیت آن است که غیر از تعدادی نماینده‌ی عاقل و آزاده‌ که تحت تأثیر لابیها و نقل قولهای اغفال کننده قرار نگرفتند، مابقی، محکماتِ بیانات معظم‌له را رها کرده و به متشابهاتی متوسل گردیدند که حاصلِ ضعف تشخیص و بصیرتشان بود نه راهبردهایی که لازمه‌ی وفاق و مرافقت باشد؟ ❌ بی‌جهت در قالب کارشناس، به دنبال راه توجیه‌گری برای این وفاق میلی نگردیم که در سقیفه‌ی بنی‌ساعده با همین روش در حالی‌که کمتر از دوماه و نیم از بیعتِ غدیر گذشته بود، مصلحت‌سنجیهای دروغین و بی‌اساس، توفیق درک خلاقت امیرالمؤمنین "علیه‌السلام" را از مردم گرفت و شد آنچه نباید می‌شد. ✍ مریم اشرفی گودرزی ☑️ به وارد شوید. @PastoyeFarhangVaSiyasat
هدایت شده از  آنتی سلبریتی🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بریم چادر از سر چادری ها بکشیم که قبح چادر شکسته بشه... نه ممنون دوتا دوربین مخفی با چادر میگیریم و ادا و اصول در میاریم تا مردم ببینن بخندن فحش هم بدن... 🎬 آنتی سلبریتی https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb
🌹امام خامنه ای:شهید رجایی و شهید باهنر انصافا و حقا، الگوی دو چهره ی انقلابی مومن و خالص بودند و زندگی و شهادتشان، درس آموز بود. 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از فرقه نیوز
🎙 فرقه نیوز با امام جمعه مسجد حنفا خاش 📌حرکت امام حسین (ع) نشان دهنده احیای امر به معروف و نهی از منکر است آن‌چه در این گفتگو می‌خوانید: 🔸الگوگیری از امام حسین (ع) در قضیه غزه 🔹انقلاب مردم فلسطین در مقابل صهیونیست تاسی از انقلاب امام حسین (ع) است 🔸از دیدگاه اهل سنت حرکت امام حسین (ع) حرکت به سوی حق بود 🔹ضرورت الگوگیری امت اسلام از حرکت امام حسین (ع) 🔸ملت ایران به پیروی از امام حسین (ع) در کنار مردم مظلوم غزه ایستاده است 🔗 متن کامل را در سایت فرقه نیوز بخوانید @ferghenews_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تازه وقتی آمار مالکیت مسکن میدن اینا رو هم حساب میکنن😂 فکر کن این قفس ۶ متری یک واحد مسکن حساب میشه! تو ایران که میانگین مساحت خونه بالای صد متره هم یک خونه حساب میشه! جالب‌تر اینکه در غرب و شرق با وجود این قوطی‌کبریت‌ها چند ده میلیون بی‌خانمان دارن... @jahade_tabien1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینها رو هم مسکن حساب میکنن! ما اگر بخوایم اینطوری زندگی کنیم هر ایرانی شصت تا مسکن میتونه داشته باشه! ۵۰۰ یورو برای چنین قفسی!؟ الان پول فرانسه ارزش داره؟! @jahade_tabien1
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢اربعین و علوم انسانی غربی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸علوم انسانی غربی و دلدادگان و مریدان آنها حتی اگر مسلمان هم باشند، نه تنها از «فهم» و «تبیین» پدیده پیاده‌روی اربعین حسینی و برپایی عاشقانه‌ی مواکب اربعینی در گوشه و کنار عالم، عاجزند؛ بلکه از «توصیف» واقع‌بینانه این حرکت ده‌ها میلیونی هم ناتوان‌اند. چنان علوم و چنین عالمانی، نه درکی از این پدیده دارند و نه «ابزار»ی برای درک آن در اختیار دارند. زیرا ابزارها و روش‌های موجود ناظر به توصیف و تبیین و تحلیل در علوم انسانی غربی، ریل‌گذاری حرکت انسان به سوی حیوانیت و بردگی و برده‌داری مدرن است. طبیعتاً از فهم سیر ملکوتی انسان‌ها و حرکتی که در پی جاذبه آزادی و آزادگی حسینی صورت می‌گیرد، عاجز‌ند. عقلانیت علوم انسانی موجود، یعنی عقلانیت دنیازده و حیوان‌محور اومانیستی و لیبرالیستی، از درک حقایق معنوی و ملکوتی عاجز است. به همین دلیل، «قالب‌های مفهومی و نظری» علوم انسانی لیبرالی ظرفیت توصیف و تبیین و تفسیر، چنین پدیده‌هایی را ندارند. 🔹افزون بر این، بدنیتی و کج‌اندیشی پاره‌ای از مدعیان غربزده این علوم را هم نباید نادیده گرفت. اینان (که به نوکران بی‌مزد و مواجب فکر و فرهنگ لیبرالی تبدیل شده‌اند) حاضرند ده‌ها نوشته و نشست درباره «زنجیرزنی چند دختر فریب‌خورده بی‌حجاب در گوشه‌ای از کوچه‌های یکی از شهرهای کشور» داشته باشند! اما نمی‌توانند و یا شاید اجازه ندارند که درباره کمند جاذبه عشق اربعین که بر ذهن و ضمیر ده‌ها میلیون انسان در گوشه‌کنار عالم افکنده شده، حتی یک پاراگراف بنویسند! اینان حاضرند درباره خرده‌ فرهنگ‌های وارداتی و شیطانی، ده‌ها صفحه مطلب بنویسند؛ اما نمی‌توانند ظرفیت تمدنی و اقتدارآفرین اربعین را ببنیند. آنان هیچ فهمی از «فرهنگ اربعینی»، «اقتصاد اربعینی»، «اقتدار اربعینی»، «امنیت اربعینی»، «مقاومت اربعینی» و «سیاست اربعینی» ندارند. به همین دلیل، نمی‌توانند، یا اجازه ندارند و یا لیاقت آن را ندارند که در غنی‌سازی مفهومی و نظری اربعین مشارکت داشته باشند. @AHmadhoseinsharifi 🌹
اختصاصی/ جنگ شناختی در نهج البلاغهسید علیرضا آل‌‌داود 🔴 جنگ شناختی، نبردی است که بر ذهن‌ها و قلب‌های انسان‌ها متمرکز است و با هدف تغییر باورها، ارزش ها و درنهایت با سوگیری‌های شناختی و اختلال محاسباتی منتج به تغییر رفتار آنان می شود. این نوع جنگ، از ابزارهای مختلفی مانند شایعه پراکنی، پروپاگاندا، دروغ پردازی و تحریف واقعیت استفاده می کند و بستر اصلی امروز آن فضای رسانه و سایبر با سرویس‌ها و خدماتش در لایه زیر متن و فرامتن پیام‌هاست. 💠امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه، به طور مفصل به موضوع جنگ شناختی و راه های مقابله با آن پرداخته اند. ایشان در خطبه 50 نهج البلاغه، می فرمایند: 💠«إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ، یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ‌الله وَ یَتَوَلَّى عَلَیْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَیْرِ دِینِ اللَّهِ.» 💠«آغاز پیدایش فتنه‌ها پیروى از هوا و هوس‌ها و بدعت‌هایى است که با کتاب خدا مخالفت دارد و گروهى (چشم و گوش بسته یا هواپرست آگاه) به پیروى آنان برمى‌خیزند و برخلاف دین خدا از آنها حمایت مى‌کنند.» ✅در این کلام، حضرت علی (ع) به دو ریشه اصلی جنگ شناختی اشاره می کنند: 1. پیروی از هوا و هوس: زمانی که انسان ها از عقل و منطق خود فاصله گرفته و به دنبال امیال نفسانی خود می روند، زمینه برای سوء استفاده دشمنان در جنگ شناختی فراهم می شود. 2. بدعت گذاری: دشمنان با ایجاد بدعت ها و تحریف آموزه های دینی، سعی در انحراف افکار عمومی و ایجاد تفرقه در جامعه دارند. 💠حضرت علی (ع) در ادامه این خطبه، به راه های مقابله با جنگ شناختی اشاره می کنند: 1. بصیرت و آگاهی: اولین قدم برای مقابله با جنگ شناختی، افزایش بصیرت و آگاهی عمومی است. افراد باید با آموزه های دینی و معارف اسلامی آشنا باشند تا بتوانند در برابر شایعات و دروغ پردازی ها مقاومت کنند. 2. تبعیت از قرآن و عترت: تنها راه نجات از فتنه ها و جنگ های شناختی، تبعیت از قرآن و عترت است. قرآن کریم و اهل بیت (ع) چراغ های هدایتی هستند که انسان ها را در مسیر حق و حقیقت راهنمایی می کنند. 3. جهاد تبیین: در عصر حاضر، جهاد تبیین از مهم ترین راه های مقابله با جنگ شناختی است. افراد باید با روشنگری و تبیین حقایق، به مقابله با دروغ پردازی‌ها و تحریف واقعیت‌ها بپردازند.رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز بارها دستور به فریضه قطعی و‌ فوری جهاد تبیین داده‌اند. 4. حفظ وحدت: دشمنان در جنگ شناختی، سعی در ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه دارند. حفظ وحدت و انسجام، یکی از مهم ترین راه های مقابله با این توطئه دشمن است. 5. دشمن شناسی: شناخت دشمن و ترفندهای او، از دیگر راه های مقابله با جنگ شناختی است. افراد باید با روش های جنگ شناختی آشنا باشند تا بتوانند در برابر آنها هوشیاری و ✅نهج البلاغه به عنوان یک منبع غنی از آموزه های دینی و سیاسی، می تواند راهنمای انسان ها در مقابله با جنگ شناختی باشد. با مطالعه و تدبر در این کتاب ارزشمند، می توان به بصیرت و آگاهی لازم برای مقابله با ترفندهای دشمنان دست یافت ان شا الله 💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود 🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانه‌ای 👇 @aledavood 👈 عضو شوید
هدایت شده از سید کاظم روح بخش
23.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماشاالله به شما خادمان امام حسین علیه السلام 😍 این عزیزانی هستن که از غرفه خادم الحسین موکب ما یک بسته کیسه زباله و دستکش و نشان و... گرفتن با همین سن کمشون دارن فرهنگ سازی می کنند، ماشالله👏 بر بال ملائک @seyyed_kazem_roohbakhsh