eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
127 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
11.3هزار ویدیو
174 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حجره انقلاب
✍ ادمین کانال حجره انقلاب : 🔻خطرِ سایش در اعتقادات و ظهور پلورالیسم(تکثرگرایی) در میان متدینین را جدی بگیریم 🔹یکی از هشدارهای مهمی که امام خامنه‌ای بارها به فعالان فرهنگی و رسانه‌ای داده‌اند، خطرِ و تزلزل در مسیر دینداری و مبارزه بوده است. 🔹️سایش در باورها یعنی انحراف در اندیشه و کم‌رنگ‌شدنِ مرزبندی‌ها و تضعیف پایبندی به ارزش‌ها و استحاله فرهنگی و تغییر تدریجی در رفتار، یعنی انسانی که محکم پای عقایدش ایستاده، با گذر زمان و روبروشدن با دشواری‌ها، باورهایش متزلزل شده و راهْ کج کند. 🔸یک زاویه کوچک که در حرکت انسان مؤمن ایجاد شود، با گذر زمان فاصله‌ی عمیقی میان او و ارزش‌های دینی پدید خواهد آورد. 🔹️افراد زیادی را می‌شناسیم که زمانی به شدت نسبت به نظام ارزش‌ها حساسیت داشته‌اند، نسبت به گناه‌ حساسیت شدیدی داشته‌اند، به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر پایبند بوده‌اند و هیچ فساد و انحراف اقتصادی و اخلاقی و سیاسی را برنمی‌تابیدند ⬅️ اما‌ گذر زمان و دشواری‌های مسیر مبارزات روی آنها اثر منفی گذاشته‌اند ⬅️ کسانی که روزی اعتقادات راسخ و تزلزل‌ناپذیر داشتند، به‌تدریج از مواضعشان کوتاه آمدند. 🔹بعضی‌ به‌خاطر بی‌مهری‌ها، بعضی به‌خاطر فشار نهادهای امنیتی، بعضی به‌خاطر تأثیرپذیری از بازخوردهای عمومی و ترجیح رضایت مردم بر رضایت خداوند، بعضی به‌خاطر شرایط اقتصادی و. و. 🔸ضعف اعتماد و ایمان به خداوند، و نداشتنِ روحیهٔ مقاومت، می‌تواند برخی فرد را دچار سایش کند. 🔹️کسی که از دینداری و مبارزه شد، به بهانهٔ اینکه باید دیگران را جذب کنیم و مؤمن باید خوش‌اخلاق و یشّاش باشد و با فهم غلط و ناقص از چند روایت و داستان دینی‌، و نیز برای برون‌رفت از محدودیت‌هایی که‌ پایبندی به دین برایش ایجاد کرده بود، تمام چارچوب‌ها را کنار گذاشته و کم کم با دست دوستی خواهد داد! 🔺خطری که‌ پس از ایجاد می‌شود چیست؟! تکثرگرایی در حوزهٔ دینداری است. 🔹️تکثرگرایی یعنی‌ نوع حاد سکولاریسم، یعنی مشروعیت‌سازی برای نگاه‌های کاملا متضاد و موجه‌انگاریِ انحراف، یعنی عادی‌انگاری گناه، یعنی همزیستی مسالمت آمیز با تمام باورها و رفتارها، یعنی تأیید هر نوع نگرش و بینش و منش و رفتاری در جامعه! یعنی‌ سازش با انحراف و تسامح نسبت به نگاه‌های غیراسلامی و ضداسلامی! یعنی پذیرش هر اندیشه‌ای! 🔹️مؤمنی که از حرف حقش کوتاه‌ آمد، هر رفتاری در حوزه‌های اجتماعی را توجیه می‌کند و با آن کنار می‌آید؛ ⏪ بی‌تفاوتی نسبت به مظلومیت ولی‌فقیه، رأی‌آوریِ عناصر نااهل، عادی‌شدن کشف حجاب و بی‌حیایی، شباهت یافتن جلسات عزاداری به پارتی، توسعه معضل حجاب‌استایل‌ها، گسترش رباخواری و حرام لقمگی، مسلط شدن افراد ناپاک و نااهل بر جامعه، منزوی‌شدن آمران به معروف و متهم‌شدنشان به افراطی‌گری، منزلت‌یافتنِ افراد ناشایست و ترویج نگاه صورتی در فضای دینداری از جمله جامعه نتایج تکثرگرایی و سایش در باورها هستند . 🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
هدایت شده از حجره انقلاب
سلام و عرض ادب اگر فرصت داشتید این‌ چند خط‌ رو مطالعه بفرمایید و نظرتون نسبت به این مطلب رو به این آیدی بفرستید 👇 @yamohammad21 🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
هدایت شده از تنبیه الأمة
140305171800s.mp3
2.77M
📚عنوان کتاب: عاشوار؛ فساد و اصلاح. از مرحوم دکتر داوودفیرحی 🔹ناقد: حجة الاسلام محمد متقیان تبریزی 🔹موضوع نقد: روش شناسی فقه سیاسی جناب فیرحی با تمرکز بر کتاب «عاشوار؛ فساد و اصلاح.» 1⃣جلسه اول 📆محرم الحرام ۱۴۴۶ ______________________ 3:30 گزارشی ازکتاب و تفکر مولف و نقد آن به لحاظ روش شناسی 10:30 بیان سه مورد از موارد نقد شده مورد اول: تحلیل عاشوراء به لحاظ جامعه شناسی سیاسی نقد: عاجز بودن جامعه شناسی سیاسی از تحلیل عمق عاشوراء 18:45 مورد دوم: عاشورا و اخلاق مقاومت نقد: اشکال تحلیل عاشورا بر اساس این نظریه که "ملاک مشروعیت و عدم مشروعیت را استبداد و عدم آن می‌دانند و در فرض استبداد، حق مقاومت دارند" https://eitaa.com/Tanbiholomah/767
هدایت شده از تنبیه الأمة
140305181700s.mp3
2.91M
📚عنوان کتاب: عاشوار؛ فساد و اصلاح. از مرحوم دکتر داوودفیرحی 🔹ناقد: حجة الاسلام محمد متقیان تبریزی 🔹موضوع نقد: روش شناسی فقه سیاسی جناب فیرحی با تمرکز بر کتاب «عاشوار؛ فساد و اصلاح.» 1⃣جلسه دوم 📆محرم الحرام ۱۴۴۶ __________________ 3:20 تبیین نقد مورد دوم بیان اشکال اساسی در روش تحلیل مرحوم دکتر فیرحی 16:00 مورد سوم تحلیل الگوی حکمرانی پیامبر اکرم تنها بر اساس دموکراسی و مشورت و قرارداد نقد: پیش فرضهای برگرفته از علوم سیاسی موجب تقلیل حقیقت حکمرانی نبی مکرم و آرمان‌های حکومت دینی بلکه گاهی تحریف آن شده است. https://eitaa.com/Tanbiholomah/768
هدایت شده از مفازمدیا
39.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نگاهی به فرقه قسمت اول ↙️ کاری از مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
🔴 آغاز فاز اول برنامه‌های محرمانه بهاره شهیدی برای ایران؟ 🔻 یکی از مروجان ایرانی یوگا خانم بهار شهیدی هست که در ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ خبر از عرضه لباس‌های تولیدی خود با برند «بهارات» داده است. 🔻شهیدی مدعی است در حوزه سبک زندگی فعالیت می‌کند، وی در کانال تلگرامی خود بیان داشته است که خدای ادیان را قبول ندارد و معتقد به تناسخ است. شهیدی بر اساس طب هندویی آیورودا خوردن ادرار انسان را برای درمان و پیشگیری از بیماری توصیه می‌کند. 🔻لباس‌هایی که وی تولید می‌کند متناسب جامعه ایرانی‌اسلامی و باورهای آن نخواهد بود؟ نام برخی از ست لباس‌های ارائه شده هم قابل‌توجه است: ست آهیمسا، ست سامادهی. 🔻رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی در سال ۱۳۹۲ فرمودند که همه مسائل و به‌ویژه کارهای اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشد؛ اما حوزه فرهنگ مظلوم بوده و توجهی به این عرصه نمی‌شود. ⚠️ آنچه نسبت به این خبر حساسیت‌ها را بیشتر می‌کند؛ عدم تقید وی به حجاب و اعتقاد به آموزه‌های انحرافی ادیان شرق است، در اغتشاشات و آشوب ز ز آ محوریت فعالیت زنان و بی‌حجابی و عدم توجه به آموزه‌های اسلامی و نظام اسلامی بود، بهاره شهیدی خانم بی‌حجابی است که آموزه‌های اسلامی را قبول ندارد و این نوع تولیدی لباس با ارائه سبک زندگی خاص، شاید بستر مناسبی برای آبیاری فتنه خشکیده ز ز آ بشود. بهاره شهیدی پیش از این گفته بود که برنامه‌هایی برای ایران دارد که فعلا محرمانه هستند. https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 انسیه خزعلی در ظاهر معاون دولت رئیسی بود ولی عملاً دنبال اجرای برنامه های دولت روحانی بود و حالا هم از این زن ضعیف حمایت کرد!! 🔥 @Moohem
هدایت شده از علیرضا زادبر
🟢 ای دوستان امروز! ای گروهی که منافع دنیایی، شما را در یک جا جمع و متحد کرده! در قیامت دشمن خونی یکدیگر خواهید بود. 🔹 «الْاخِلّاءُ یوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ الَّاالْمُتَّقینَ‏» [در قیامت، دوستان تبدیل به دشمن یکدیگر می‌شوند مگر متقیان] (زخرف/ ۶۷) همیشه وقتی دو نفر و یا یک عده با یکدیگر دوست می‌شوند یک وجه مشترکی در کار است که آنها را هم‌گروه و همنشین و معاشر و هم‌‏پیاله کرده است. محال است که دو نفر که با یکدیگر هیچ سنخیت روحی ندارند و از وجود یکدیگر بهره‌ای نمی‌برند و در [جلب‏] منفعتی یا دفع ضرری مشارکت ندارند با یکدیگر دوست بشوند. 🔸 مولوی در شعرهای معروف خود مثال می‌آورد که محال است دو نفر با یکدیگر دوست شوند مگر اینکه وجه مشترکی بین آنها باشد. داستان دوستی زاغ و لک‌لک لنگ ... 🔹حکما می‌گویند معلول تابع علت است؛ تا علت هست معلول هست، علت که رفت معلول هم می‌رود. این سماوری که ما روشن می‌کنیم تا وقتی آتش زیر آن مشتعل است می‏‌جوشد، به محض اینکه آتش خاموش شود جوشش هم از بین می‌رود. 🔸 دوستی‌هایی که بر مبنای مطامع مادی است تا وقتی می‌تواند ادامه داشته باشد که پای مطامع مادی در میان باشد؛ وقتی که اینها رفت علت دوستی از میان می‌رود، خصوصاً اگر با آشکار شدن حقایق همان علت دوستی به علت دشمنی تبدیل شود. مثلًا می‌دید که این شخص به او فلان منفعت را می‌رساند؛ این سبب می‌شد که دوستی‏‌اش زیادتر بشود. 🔹 در قیامت که حقایق برایش آشکار می‌شود می‌بیند همان چیزی که در دنیا محبتش را جلب می‌کرد برایش آتش آورده‌ است؛ یعنی همان ملاک دوستی، ملاک دشمنی می‌شود. به هر میزان که آن پیوند در دنیا بیشتر منشأ دوستی بوده، در قیامت بیشتر منشأ دشمنی می‌شود. این در صورتی است که مناط و ملاک، مطامع مادی باشد. 🔸 اما اگر دو نفر نه بر مبنای مادیات بلکه بر مبنای معنویات، بر اساس توحید و بندگی خدا و عقیده و ایمان در دنیا با یکدیگر دوست باشند، در قیامت این دوستی نه تنها از بین نمی‌رود بلکه شدیدتر می‌شود چون علت باقی است. تا علت باقی است معلول باقی است. 📗 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ۱۹-۱۷، (با تلخیص)
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴نکته قابل تأمل! تیم رسانه‌ای و اطرافیان یکی از آقایون مثلا انقلابی، که با دولت توافقاتی درباره‌ی کابينه بسته است و گویا چند نفر از وزرا افراد او هستند، درحال تخریب و حملات شدید علیه منتقدین و نمایندگان مخالف وزرای پیشنهادی هستند... تا جایی که هر نماینده‌ای در مخالفت با یک وزیر پیشنهادی صحبت می‌کند، این تیم شناسنامه دار رسانه‌ای، دست به تخریب و اهانت و برچسب زنی می‌زنند. برچسب‌های تندرو، متحجر، پایداریچی، ضدتعامل و ... این رفتار قابل تأمل است برای دوستان انقلابی و حرف‌های ناگفته بسیاری در آن نهفته است... ✍سید بدون سانسور ✅ کانال بدون سانسور | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794