هدایت شده از اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
🔸ناهیان از منکرِ مظلوم؛ آماج ملامتها !
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
اگر کسی در نهی از منکر شهید شد، به این حدّ اکتفا نکنید که در قطعۀ شهدا دفن بشوند. نه! شهدای دیگر، همان تابلوی روی مزارشان کافی است؛ اما شهید نهی از منکر، یک چهارطاقی و بقعهای مخصوص خودش میخواهد.
اگر کسی به خاطر امر به معروف شهید بشود، باید یک امتیازی بر سایر شهدا داشته باشد. چرا؟ چون شهدا، همراه یک جمع میرفتند و حرکتشان در کنار یک جریانِ هماهنگ با آنها بود. رودخانۀ شهادت میرفت و اینها هم توی آن به پیش برده میشدند.
[ وَ إنَّ اِلی رَبِّکَ اَلمُنتَهی ]
اما شهید امر به معروف، هرچه به اطراف نگاه میکند، جریان خلاف اوست. روزنامه را نگاه میکند، در و دیوار را نگاه میکند، این طرف و آن طرف را نگاه میکند، میبیند که جریان بر خلاف اوست.
ولی باز [ وَ إنَّ اِلی رَبِّکَ اَلمُنتَهی]
حتی در خانهاش هم ملامتش میکنند. به او میگویند: #تندرویی!
به او میگویند: خشک مغزی.
به او میگویند بیکلّه.
به او میگویند: این آدمهای معقول و مؤدب را ببین که یواش از کنار قضیه رد میشوند که انگار نه انگار!
به امام صادق(ع) گفتند ما اگر امر به معروف کنیم، برایمان دردسر میشود! فرمودند: پس معلوم شد این نمازها را هم که میخواندید، به این خاطر بود که هیچ خطری برایتان نداشت! اگر آن هم خطر پیدا کند، نماز را هم نمیخوانید! یعنی: به این خاطر نمازتان را ترک نمیکنید که فحش در آن نیست! نمیزنندتان!
امام صادق(ع) می فرماید: تو امر به معروف نمیکنی چون مشکل دارد، چون دردسر دارد؛ اما نماز میخوانی چون بیدردسر است.
از این جهت، خدا میگوید: نماز تو را هم قبول ندارم. تنها نماز ناهی از منکر را قبول دارم.
رفقای عُقلایی
👌🏼 نمازی که تو را زندگی ببخشد نماز است
@eslametamadoni
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
72.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحلیلی بر وقایع روزهای اخیر در خصوص کشف حجاب و پردهدری یکی از دانشجویان در دانشگاههای تهران
🎬 | کجایند مصلحان اجتماعی؟!
👤 | ارائهای از محمدجواد خواجهوند
📥 | نسخه باکیفیت: آپارات | یوتیوب
🔎 مطالعات پیشرفته فرهنگی و اجتماعی
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
[ عضویت ]: @CuPathology
هدایت شده از شبکه ملّی مِنّا
11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#جهادتبیین
🎥 هر وقت توی کُنشگری انقلابی کم آوردی، برو سراغ این ترفند...
کاش میشد همهی فعالان فرهنگی جامعه رو موظف به اینکار کرد
#حجتالاسلام_وکیلپور
🔸برشی کوتاه از دیدار با سرشبکههای مِنّا در استان کردستان
__________________________
🔰عضویت در کانال شبکهی مِنّا:
@shabake_menna
🇮🇷 شبکــــــــــــــهی مِلّــــــــــــی مِنّــــــــــــــــــــا
مبلغین نفر به نفر انقلاباسلامی
هدایت شده از حسین مرادی | آنتی شبهات
9.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑پاسخ به مهدی نصیری ؛
⚠️اصلا فرض کنیم اسرائیل رو نابود کردیم ؟! بعدش میخوایم چیکار کنیم؟!
میخوایم گشت ارشاد راه بندازیم ؟!
میخوایم تورم ایجاد کنیم ؟!
میخوایم به زور چادر سر کنیم؟!
•┈┈••✾❀✾••┈┈•
🔰حسین مرادی | آنتی شبهات
https://eitaa.com/joinchat/2832793798C05e7802b0b
هدایت شده از دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری
💠 انواع اجتهاد:
1️⃣ اجتهاد#تبیینی :
این قسم از اجتهاد متکفل بیان احکاماللّه واقعیه است و اگر تزاحمی بین احکام واقعیه و ظاهریه رخ دهد، بین آنها جمع میکند. فنون مطرحشده در اواخر کفایة الأصول و نظریه تزاحم حفظی که شهید #صدر (رحمه للله) بیان کرده است، از جمله مصادیق این اجتهاد بهشمار میرود. خروجی این قسم از اجتهاد، رساله توضیحالمسائل از باب طهارت تا دیات است.
2️⃣ اجتهاد #تطبیقی :
این قسم از اجتهاد بعد از تشکیل نظام اسلامی نمود مییابد. در این قسم از اجتهاد، فقها پس از وضع قوانین توسط مجلس، اقدام به تطبیق آنها با استنباطات فقهیّه میکنند تا مطابقت یا عدم مطابقت آنها با اسلام آشکار گردد. به عبارت دیگر: عمل فقها در این خصوص دقیقاً مشابه یک قاضی است؛ با این تفاوت که قضات در قضیه خارجیه شخصیه قضاوت میکنند و فقها در خصوص قضیه کلیه نظر میدهند.
3️⃣ اجتهاد #تنظیمی:
اجتهادی است که متکفل تنظیم روابط فرد و دولت در عرصههای داخلی و بینالمللی است. از جمله عرصههایی که اجتهاد تنظیمی میتواند در آن ایفای نقش کند، عبارتند از:
1. تنظیم روابط بینالملل؛
2. تنظیم روابط سیاسی فرد و دولت؛
3. تنظیم روابط اداری؛
4. تنظیم روابط مالیّه و مالیاتی؛
5. تنظیم روابط بر پایه محیطزیست؛
6. تنظیم روابط داخلی.
🔹 بنابراین در عرصهی اجتهاد تنظیمی، نگاه فقیه به تنظیم روابط معطوف است. البته باید توجه داشت که در این اجتهاد، تنها زاویهی دید به آیات و روایات و دلیل عقل متفاوت میشود، نه اینکه منبع دیگری به ادلهی اربعه افزوده گردد و ادعا شود که دلیل دیگری نیز به نام مصالح یا عرف یا مقتضیات زمان و مکان وجود دارد.
🔸به عنوان مثال: در نگاه اجتهاد تبیینی گفته میشود که اسلام مرز جغرافیایی ندارد و مجلس نیز در همین زمینه قانون «استرداد مجرمین» را تصویب میکند؛ لکن بر اساس اجتهاد #تطبیقی این مصوبه توسط شورای نگهبان به دلیل استلزام پذیرش حکم طاغوت و از باب نفی سلطه رد میشود و سرانجام مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را تصویب میکند. در حالیکه در اجتهاد #تنظیمی بررسی میشود که باتوجه به هزینه، فایده و کارآمدی و سیاسات شرعیه و مصالح نوعیه و دفع مفاسد و تحقق اهداف دولت اسلامی و فرایند تصمیمگیری حکمران، این مسئله باید به چه نحوی حل شود.
📚 برگرفته از درس خارج آیت الله #کعبی (دام عزه)
🇮🇷 کانال رسمی دانشگاه علوم قضائی👇
🆔https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
هدایت شده از دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری
11.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#قسمت_نخست
🔺درس اخلاق آيتالله عباس کعبی در دانشگاه علومقضائی
🔹عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری
🔹نائب رئیس جامعه مدرسینحوزه علمیه قم
#⃣ #قاضی_تراز_و_درس_اخلاق
🇮🇷 کانال رسمی دانشگاه علوم قضائی👇
🆔https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
هدایت شده از مهندس امیدرضاستاری
13.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥فوق العاده مهم🧐
👈بررسی جوانب مختلف "برهنگی" یک دانشجو و "توطئه" بسیار خطرناکی که شکست خورد‼️
حتما مشاهده و منتشر بفرمایید
╔═ 🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷═══╗
🆔 @Omidreza_sattari
╚═══ 🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷═╝
#حجاب #قانون #رسانه
هدایت شده از حوزه قم
16.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گلایه سردار غلامرضا از سهل انگاری در انتقام شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس
- باید آن مقطع که حاج قاسم را شهید کردند، از احساسات جریحهدار شده عراقیها استفاده می کردیم و اجازه میدادیم آنها هم انتقامشان را بگیرند.
- تداوم و استمرار ما برای زدن اسرائیل مهم است، اگر میخواهیم پشیمانش کنیم باید مستمر عملیات برگزار کنیم / شب قبل حمله اسرائیل ما باید پیش دستی میکردیم.
● سردار غلامرضا
معاون شهید حاج قاسم سلیمانی
ـــ ـ ـ ـــ ـ
۞ حوزهقمـ Hawzeh_Qom
هدایت شده از حوزه قم
20.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اسرائیلیها بعد از وعده صادق حرکت کوچکی را در اصفهان انجام دادند و ما از کنارش ساده گذشتیم، باید صریح پاسخ میدادیم
- میشد سناریوهای بهتری بعد از شهادت حاج قاسم داشته باشیم/ رهبری فرمودند باید کاری کنیم محاسبه دشمن تغییر کند.
- شاید اگر آنجا جواب میدادیم، دشمن جسارت حمله به ایران را نداشت، بعد از شهادت اسماعیل هنیه ما پاسخ کافی را ندادیم.
● محسن مقصودی
ـــ ـ ـ ـــ ـ
۞ حوزهقمـ Hawzeh_Qom
هدایت شده از حوزه قم
9.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کنید
✊🏻 اگر رژیم غاصب پاسخ نگیرد، بازدارندگی کشور به شکل جدی آسیب خواهد دید/ نتیجه غلطی که کردند این است که تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد
● حجتالاسلام حامدی/ امام جمعه پردیسان
ـــ ـ ـ ـــ ـ
۞ حوزهقمـ Hawzeh_Qom
هدایت شده از رحا مدیا
سکوت سستپایه حوزویان سکولار
▫️در هیاهوی انتخابات، نقش حوزویان سکولار در حمایت از دولت چهاردهم به وضوح مشاهده شد. این سکولارها که همواره با لحن انتقادی وارد عرصه شدهاند، اکنون در مواجهه با چالشهای جدی و ناکارآمدیهای دولت، سکوت کرده و به بیان نظرات سست و سطحی بسنده کردهاند.
🔻سکولارانی که همیشه ساز نقدشان کوک بوده و نه تنها به حل مشکلات کشور نمیاندیشند، بلکه عامدانه و یا غیرعمدانه، در حال انگاره سازی ناکارآمد بودن نظام و تزریق بیاعتمادی بین مردم هستند. سکوت این طیف دربرابر سیاستهای ضعیف و نامناسب دولت چهاردهم در عرصه معیشت، اقتصاد، فرهنگ و روابط بین الملل، در واقع نوعی خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است؛ آرمانهایی که بر پایه استقلال، آزادی و عدالت بنا نهاده شده و در تاریخ کشورمان به عنوان سمبل مبارزه با سلطهپذیری شناخته میشوند.
▪️جریانهای حوزوی سکولار، با سخنان توخالی و تحلیلهای سطحی در حین تبلیغات ریاست جمهوری مردم را به سمت دولت چهاردهم سوق دادند ولی امروز ضعف دولت در معیشت و اقتصاد علی الخصوص مشهود شده است، مسئولیت مشکلات به وجود آمده را گردن نمیگیرند.
▫️در این چند سال اخیر خصوصا از دهه 90 و دولت اعتدال این جریانات به دلیل عدم توانایی در مواجهه با مشکلات اساسی کشور و حل آن (همانند وضعیت اقتصادی بد، ناکارآمدی در مسائل بین الملل، کرونا و...)، عملاً با فرافکنی و آدرس غلط دادن به ابزاری برای تفرقه و بیاعتمادی عمومی تبدیل شدهاند.
✍️ تحریریه رحا
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻در محاصرهی جنود ابلیس
۱. دوازده آبان ۱۴۰۱. روحالله عجمیان. تنها در میان گلهی گرگهای مدعیِ زندگی و آزادی. هرزههای افسارگسیخته، با هرچه که توانستند به جانش افتادند و عقدهها و کینههای خویش را گشودند. سرشار از غضب و نفرت، آنچنان بر پیکرش زخم و جراحت نواختند که جان سپرد. از زندگی و آزادی سخن گفتند اما رذالت و انسداد به ارمغان آوردند. یک مرگ طبیعی را با دویست مرگ خونین، جبران کردند؛ اینچنین است بازی حماقت. لجنهای فاضلاب اینستاگرام، هنری جز رکیکگویی و پردهدری و برهنگی ندارند. به روحالله که رسیدند، آدمکشی را نیز تجربه کردند؛ آشکارا در خیابان. ذرهذره، طعم مرگ به روحالله چشانیدند.
۲. اینک، همانها حرفهای شدهاند در سوداگری بدن. خیابان را با عفونتهای متعفن وجودشان، مسموم کردهاند. درس بیحیایی و بیشرمی آموختهاند و چرکهای نفسانیشان را در عرصهی عمومی پراکندهاند. به غایت، حقیر و بیمقدارند که بدن به چشمهای بیگانه میفروشند و عفت به حراج مینهند. متجاهران به فسق، بسی دور هستند از رحمت الهی. جامهی بندگی دریدهاند و زنانهگیشان را به نگاههای حریص، فروختهاند. با حکم خدا، وداع کردهاند و دعوت ابلیس را در آغوش کشیدهاند. به اصحاب تمدن ضالهی غرب پیوستهاند و از عهد فطری گسستهاند. از زن، ملعبهی خیابانی ساختهاند؛ بدنبسنده و جنسی و متظاهر. در نزد اینان، زندگی یعنی لذت و اباحهگری و آزادی یعنی هرزگی و ولنگاری. گویا خدایی در میان نیست و اگر هست، بیحکم و خاموش است. حاصل چنین اوهامی میشود انسان خویشبنیاد و خودمختار.
مهدی جمشیدی
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60