eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
127 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
10هزار ویدیو
163 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از میثم تـمّار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗯 تروریست‌ها در حال کندن پرچم ها از دیوارهای حرم حضرت رقیه سلام الله علیها ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ ✅کانال 👇 @meysame_tammarr
🔆زنگ عبرت 🔴 دشمن ساز میزند و برخی همنوایی می کنند ⁉️ ♦️طی چندروزگذشته ازطریق بعضی رسانه ها و فضای مجازی اعلام شده بود که امام خامنه ای درروز چهارشنبه ۲۱ آذر سخنرانی مهمی درخصوص منطقه بویژه سوریه ایراد خواهند فرمود . 🔺خیلی ازافراد دلسوز وانقلابی علاقمند بودند که این سخنرانی را بصورت زنده و مستقیم مشاهده نمایند . ♦️اما به محض اینکه باعدم پخش زنده سخنرانی حضرت آقا مواجه شدند شروع به اعتراض وحتی مطالب تند وجسارت و متهم سازی نسبت به دفتر آقا وبعضی مسئولین نمودند . 🔺متاسفانه دشمنان خارجیِ در کمین نشسته پس از مشاهده این حساسیت مردمی فورا برروی موج سوار شده و سعی درالتهاب آفرینی جامعه نمودند که اصل واهمیت فرمایشات معظم له به حاشیه وبی توجهی کشانده شود وبه تعبیر عامیانه خودمان ؛ دشمنان انقلاب ساز زدند وما هم رقصیدیم ؟!!! ✅ به چند نمونه مطالب توجه بفرمائید👇 ۱ - دفتررهبری میخواهد که فرمایشات آقارا تقطیع وتحریف کند . ۲- آقای جبلی نفوذی است وباید بریزیم صدا وسیما را تصرف کنیم . ۳- ترورکلامی آقا آغاز شده ؛ داعش وسط تهران و کودتا درراه است که رهبری را محدود کنند . ۴- دولت دراین موضوع نقش داشته ومیخواهد سخنان رهبری را سانسورنماید ۵- آقا دردفترخودشان هم مظلوم هستند. وخیلی مطالب دیگر که قابل بیان نیست ✅ پاسخ به این شبهات 👇 ۱- مگر فرمایشات حضرت آقا فرمان حمله وآنی بوده که مسئولین بخواهند آنرا به تاخیر بیندازند . ۲- مگر بجز موارد خاص همیشه سخنرانی معظم له مستقیم پخش میشده که حالا جلو گیری شود؟ وحتی بعضی مواقع اصلا پخش نمیگردد ویا گزیده گوئی میشود . ۳- یعنی روابط عمومی دفتر آقا حق تشخیص وتصمیم ندارد ویا حتی یک نفر مورد اعتماد نبوده است ؟ پس اداره جهان اسلام طی سالهای گذشته با اینهمه حجم داخلی وبین المللی چگونه اتفاق میفتد ؟ چرا نسنجیده وازروی احساسات کاذب حتی اطرافیان آقا و دفتر را متهم میکنیم ؟ ۴- درحالیکه هزاران نفر درمحضر آقا بوده وبعضا یادداشت مینمایند جائی برای تحریف وسانسور وجود دارد ؟ ۵- چرا دراین موقعیت حساس بجای تمرکز وتوجه بر روی فرمایشات بسیار مهم ایشان باید دشمن فرضی وگناه احتمالی وسوء ظن را درجامعه رواج دهیم .آیا نباید شک کنیم که دشمن حتی برروی حرفهای صادقانه ودلسوزانه ما هم حساب بازکرده وسوء استفاده خواهد نمود ؟ ✅ وحرف آخراینکه : اگرواقعا ولائی وانقلابی هستیم همین فرمایشات دیروز را پیگیری و مطالبه واجرائی نمائیم و مواظب باشیم که خدای ناکرده با ساز دشمن مردم را به رقص برای آنان در نیاوریم وبدانیم که فتنه ها ازدل همین حرفهای جزئی وغیر منطقی وابهام آفرین شکل میگیرد وحالا به خیمه ولایت رسیده است . 🇮🇷کانال‌های 🇵🇸 🌍 eitaa.com/ebratha_ir  ایتا 🌍 splus.ir/ebratha.org  سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕به مناسب تولد شهید رئیسی عزیز🌕 🔶رئیسی مظلوم بود میدونید یعنی چی مظلومی که خدا حالا ما را در فراقش به خاطر ندانستن قدر زحماتش نقره داغ کرده است ‌‎‌‌࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ به کانال کمیل بپیوندید @chanel_komeil
🔴رئیس جمهوری چین در مراسم تحلیف ترامپ شرکت نمی‌کند ♦️«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین با وجود دعوت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا، در مراسم تحلیف ریاست جمهوری وی در ماه آینده شرکت نخواهد کرد 🔴پوتین برای مراسم تحلیف ترامپ دعوت نامه دریافت نکرد! 🔻کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ که ۲۰ ژانویه برگزار می‌شود، دعوت نشده است. 🇮🇷کانال‌های 🇵🇸 🌍 eitaa.com/ebratha_ir  ایتا 🌍 splus.ir/ebratha.org  سروش
هدایت شده از داداش کوچیکه
😡 روایت معاون غیرقانونیِ پزشکیان از عبرتهای سقوط بشار: دلیل سقوط بشار غرور نظامی او و اهمیت ندادن به توافقات سیاسی (بُرد-بُرد) است! 👈این روایت درصدد است برای اهداف دولت در سیاست داخلی و خارجی، ماهیگیری کند. 🔻ظریف نکته درستی را نیز بیان میکند👇 «سرعت سقوط اسد برای هیچکس قابل پیش بینی نبود!» 🇮🇷کانال داداش کوچیکه👇 ❣ @dada69
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 متفکر آزاد: رسیدگی به انتصاب غیرقانونی «ظریف» وظیفه قوه قضاییه است/ طرح سوال مجلس از رئیس‌جمهور پیرامون مسئولین دوتابعیتی عضو هیئت رئیسه مجلس: 🔹️قانونی برای مشاغل خاص و حساس داریم که نیازی به تصویب مجدد مجلس ندارد، زیرا این قانون تصویب شده و باید اجرا شود. 🔹️در اینجا قوه قضاییه باید ورود کند. از نظر قانونی دادستان به عنوان مدعی‌العموم نیز می‌تواند در این موضوع وارد شود. 🔹️اگر چنین نشود، نمایندگان مجلس ابزارهای نظارتی مانند مواد ۴۵ و ۲۳۴ را در اختیار دارند که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. 🔹️دولت لایحه‌ای برای تغییر این قانون داده و خواهان تغییر بخش‌هایی از این قانون شده است. این اقدام نشان می‌دهد که دولت نیز به وجود برخی مغایرت‌ها بین قانون و عملکرد خود اذعان دارد. 🔹️این لایحه با قید یک فوریت به مجلس ارائه شد و فوریت آن در صحن مطرح گردید اما فوریت آن با مخالفت نمایندگان روبرو شد. ✅️ @Rajanews_com
هدایت شده از اخبار ویژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تبریک به پدرام سلطانی و اتاق بازرگانی، حسین رونقی، همه‌ی طرفداران زن زندگی آزادی و اصلاحطلبانِ خوشحال از پیروزی تروریست‌ها در سوریه. کاش این جماعت بار یه کامیون می کردیم می‌فرستادیمشون سوریه که هم اونها کنار دوستان تروریست شون که اینقدر از پیروزی اونها ذوق مرگ شده بودند خوش و خرم زندگی می کردند هم یه ملت یه عمره از دست اینها نفس راحتی بکشند . 🔹پی‌نوشت: آغاز توزیع حجاب در المزه دمشق برای مقابله با فحشا و درخواست از مردم برای جلوگیری از اختلاط مردان و زنان کانال خبری در ایتا بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/4073259207Ce587f9582c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔴نظرتون در مورد این کلیپ و نکته ای که داره میگه چیه!؟ +واقعا اینطوریه!؟👇 @bikaraaanpv |بیـکـران👇 ♾️ @bikarran ♾️ .
💢 پیام عبدالرحمن فتاحی از مسجد اموی دمشق ما معجونی از وهابیت،اخوان،القاعده و داعش هستیم. ▫️عبدالرحمن فتاحی که خبر إعطای معاونت و ساماندهی تروریست های ایرانی تبار توسط جولانی به او خبرساز شده، نخستین پیام تروریست های انصارالاسلام(شاخه ایرانی) را از مسجد اموی دمشق به معارضان کُرد ایرانی ارسال نمود. ▫️فتاحی در ابتدا از اساتید،معلمان و رهبران خود یاد می کند که در واقع خط فکری و روشی او را معرفی می کند. او از شخصیت هایی همچون؛ مروان حدید، عبدالله عزام، اسامه بن لادن، أیمن الظواهری، ابومصعب زرقاوی و ابوعبدالله شافعی نام می برد. ▫️ذکر اشخاص نامبرده علاوه بر آنکه ایدئولوژی جنبش انصارالاسلام را تبیین می کند، میزان وابستگی و تاثیر پذیری فتاحی و پیروانش از جریان های رادیکال مزبور را به خوبی ترسیم می کند؛ _مروان حدید رهبر فکری اخوان المسلمینِ سوریه _عبدالله عزام از رهبران القاعده _اسامه بن لادن موسس و رهبر القاعده _أیمن الظواهری رهبر القاعده _ابومصعب زرقاوی مؤسس داعش _ ابوعبدالله شافعی مبلغ وهابیت و رهبر دوم انصارالاسلام عراق پس از ملاکریکار ▫️لازم به ذکر است؛ فتاحی در سخنرانی خود، مسجد اموی دمشق را پایگاه اهل سنت و جماعت معرفی می کند که البته مراد او از اصطلاح "اهل سنت و جماعت" یک معنای خاص و کاملا متفاوت از معنای اهل سنت مصطلح و مرسوم است که در یادداشتی دیگر، علاوه بر پرداختن به چرایی استفاده فتاحی از این اصطلاح، از اهداف پشت پرده و سیاست های تدوین شده پیرامون آن سخن خواهم گفت. 📌راجع به انصارالاسلام و سودای امارت اسلامی کردستان، بیشتر خواهم نوشت. ✍️علی مقدس 🇮🇷@hadian_alborz🇵🇸
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 وقتی کتاب بخوانی و تهذیب نفس نکنی نتیجه‌اش می‌شود این تهمت‌ها و بداخلاقی‌ها... با اینکه در جلسات اخیر با صراحت و تاکید گفته شد نباید حوادث امروز سوریه را منطبق بر سفیانی دانست و موکدا چند بار گفته شد اینکه درباره آینده به ما خبرهایی رسیده دلالتی بر این ندارد که وظیفه امروزمان را رها کنیم و با نقل قول از آیت الله بهجت ره که فرمودند اینکه به ما‌ گفته‌اند امت پیامبر ص ۷۳ فرقه می‌شود معنایش این نیست که ما هم باید امت را ۷۳ فرقه کنیم! و گفته شد با عمل به وظایف و دعای همگانی ، باید مانع شروع و شیوع فتنه سفیانی شد ، با این همه ، این افراد و ، این چنین در روز روشن و در برابر این حجم از اطلاعات در دسترس ، مردم‌فریبی و باطل‌فروشی می‌کنند. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از بیداری ملت
حمایت افساد طلبان از جولانی و تروریست های سوریه چیز عجیبی نیست. پدر سیاسی اینها، مهندس بازرگان هم منافقین را فرزندان انقلابی خود می‌خواند! منتظری هم تا آخرین لحظات و حتی بعد از اعدام آن تروریست‌ها از آنها حمایت می‌کرد. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴ترویج کنندگان آزادی در کشور؛ از سرنوشت همسر بشار اسد عبرت بگیرید!! ◾️شاید بازنگری فعالیت‌های فرهنگی اقتصادی لیبرالی همسربشار، نفوذ گسترده‌ی او درسازمان‌های جهانی برای ساخت سوریه‌ی مدرن برای ما مهم باشد. اسما که متولد بریتانیا بود در جایگاه بانوی اول سوریه شروع به اجرای الگوی توسعه‌ کرده و آرزو تبدیل دمشق به دبی را دنبال کرد. نوع پوشش، تشکیل NGOها، جذب سرمایه از سران اروپا، اجرای برابری جنسیتی، آوردن آنجلینا جولی و برادپیت به دمشق و... از گام‌های لیبرالیزه کردن دمشق اسلامی بود.تا جایی رسیدکه کار نشریات غربی چاپ مقالات متعدد و ستایش تیپ و عملکرد بانوی اول دمشق بود. 🔺در نهایت چه شد؟ زمان شروع جنگ داخلی سوریه بر سر یک دروغ، بشار و همسرش تسلیم اراده غرب نشده و تلاش کردند کشور خود را از جنگ داخلی حفظ کنند پس همین زنی که نماد مدرنیته در اروپا بود به یکباره تبدیل به چهره‌ی منفور رسانه‌های غربی شد. جالب است بدانید غرب در میانه جنگ داخلی با انتشار ایمیل‌هایی القا کرد که بشار در حال کشتار مردم و همسرش در حال خرید کالاهای لوکس اروپایی است و امروز هم به عنوان همسر دیکتاتور حتی اجازه ورود به زادگاهش را هم ندادند. ◀️این سرنوشت یکی از متعهدان به توسعه‌ی فرهنگ غرب بود که بعد از ایجاد تحولات درکشور اسلامی به گوشه‌ای پرت شد. اما اگر بشار به جای امید به دلار غربی‌ها به سمت ترویج فرهنگ اسلامی درکشورخود گام برمی‌داشت شاید امروز ارتشش به خاطر نانی وطن را رها نکرده و با اتکا به فرهنگ دینی از وطن مراقبت می‌کرد. ✍عالیه سادات 🍃__________________________ 👇 @shookoohzan
هدایت شده از بیداری ملت
از جماعت اخوان المسلمین چه می دانیم ؟ 🔸️ اخوان المسلمین یک جریان ریشه دار از لحاظ فکری در دوران معاصر اسلامی است که توسط شیخ حسن البناء در اوایل قرن بیستم تاسیس شد . 🔸️این جریان در پاسخ به انحطاط داخلی جهان اسلام و تسلط استعمارگران (پس از سقوط امپراطوری عثمانی ) بر آن شکل گرفت و با روش های تبلیغی و دعوت مسالمت آمیز و بدون خشونت سعی بر جذب افراد داشت. 🔸️شعار " الاسلام هوالحل " حرف جدید اخوانی ها برای جهان اسلام بود که می گفتند : خداوند هدف ما، پیامبر الگوی ما، قرآن قانون اساسی ما، جهاد راه ما و مرگ در راه خدا، والاترین آرزوی ماست. 🔸️همچنین برای اولین بار اخوانی ها در جریان های اهل سنت بر تکثر گرایی و دموکراسی تاکید کردند که واکنش علما و جریان های سنتی و سلفی را برانگیخت. 🔸️پس شکست اعراب از اسرائیل در ۱۹۴۸ اخوان المسلمین منحل شد که واکنش گروههای زیرزمینی آن را برانگیخت؛ نقراشی پاشا نخست وزیر وقت مصر توسط یک جوان اخوانی ترور شد. 🔸️حسن البناء ترور را محکوم کرد اما دولت آن را نپذیرفت و در نهایت سال بعد حسن البناء به طرز مشکوکی ( که برخی معتقدند توسط پلیس مصر بوده ) ترور شد. 🔸️پس از حسن البناء ، حسن هضیبی مرشد جدید اخوانی ها شد و آنها به جمال عبدالناصر کمک کردند تا کودتای افسران آزاد را صورت دهد با این امید که حکومت اسلامی مدنظرشان را ایجاد نماید. 🔸️اما ناصر ملی گرا و سکولار بود و با اخوانی ها وارد چالش شد؛ پس از امضای قرارداد مصر و انگلیس بر سر کانال سوئز اخوانی ها ناصر را خائن خواندند و پس از یک سوء قصد مشکوک به ناصر که برخی آن را به اخوان نسبت می دادند ، این جریان غیرقانونی اعلام شد و رهبران و اعضای آن تحت تعقیب قرار گرفتند؛ حسن هضیبی بازداشت و ۶۰ نفر از اعضای اخوان اعدام شدند . 🔸️یکی از اعضای زندانی که بعدها اعدام شد سید قطب نام داشت که اثری بسیاری تاثیر گذار را در زندان نوشت؛ کتاب " المعالم فی طریق ". 🔸️در این کتاب سید قطب ۲ دوره تاریخی از رسالت حضرت محمد ( ص ) را بررسی می کند . 🔸️اولین دوره زمانی ست که پیامبر در مکه حضور داشت و به دعوت مبادرت می کرد و هرگونه حرکت قهری و تسلیحی را مردود می شمرد. 🔸️بازه دوم حضور و رفتار رسول الله در مدینه بود که سید قطب آن را دوره جهاد با کفار می نامد. 🔸️نکته مهم اینجاست که بدانیم برخلاف شیعه که در منابع فقهی خود بر نقش مهم عقل تکیه دارد و به همین دلیل اجتهاد بر اساس عقل را به رسمیت می شناسد، اهل سنت پس از قرآن ، سنت به قیاس معتقدند و همین امر از پویایی فقهی آنان می کاهد . 🔸️فلذا سید قطب نه بر پایه عقل بلکه بر اساس قیاس دوران پیامبر با عصر حاضر ، قصد داشت برای جامعه جدید مصر نسخه پیچی کند که عمرش کفاف نداد و در سال ۱۹۶۶ اعدام شد. 🔸️پس از اعدام وی عده ای از میانه روها به رهبری هضیبی همان راه گذشته را رفتند و بر دعوت تاکید کردند و عده ای دیگر که گروه رادیکال و تندرو انشعابی از اخوان بودند به طریق جهاد قدم نهادند و جریان التکفیر و الهجره به رهبری شکری احمد مصطفی پایه گذاری شد. 🔸️این جریان معتقد بودند که اکنون شرایط جامعه مدینه النبی حاکم است و باید جهاد کرد اما جهاد باید با دولت کافر و مردمی که در مقابل دولت کافر سکوت کرده اند و آن را حمایت می کنند، باشد. 🔸️استنادشان هم به آیه ۴۴ سوره مائده بود؛ وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ. ادامه دارد ... 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ♨️ الجولانی سرکرده گروه تروریستی هیات تحریر الشام: ✍بسم الله الرحمن الرحیم پیروزی انقلاب پربرکت سوریه را به ملت بزرگ سوریه تبریک می گویم و از آنها دعوت می کنم بدون شلیک گلوله به میدان ها بروند و خوشحالی خود را از آن ابراز کنند و بعد از آن به سمت آبادانی این کشور می رویم و همانطور که از اول گفتیم. ✍انگار نه انگار که سوریه در حال تقسیم شدن به چند قسمت هست و صهیونیستها هم تا ۲۰ کیلومتری دمشق رو تصرف کردن و... میگه بیایید بیرون جشن بگیرید. جالب اینجاست بعضی ها این خیانت های آشکار رو میبینن و هنوز به ممد جولانی و این تروریستهای صهیونیست میگن مخالفین اسد... 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
دکتر کبری خزعلی
👆 ویدئو نفیسه کوهنورد خبرنگار بی‌بی‌سی از داخل حرم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) 🇮🇷کانال‌های #نشریه_ع
🎥احترام یک زن سوری به خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در حرم حضرت زینب (س) وقتی متوجه ایرانی بودن وی می‌شود 🔻درحالیکه خبرنگار بی بی سی فارسی در چند روز اخیر عنوان میکند که مردم سوریه دیگر تمایلی به ایران ندارند اما وقتی در حرم حضرت زینب (س) یک بانوی سوری متوجه ملیت ایرانی وی می‌شود شروع به ابراز محبت به نفیسه کوهنورد میکند. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از داداش کوچیکه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینهم یک روایت فوق العاده عمیق از نقش و تاثیر روایتها 👈تصویر برای تاثیر خبر میدهند که بشود ... (آیت الله میرباقری) 🇮🇷کانال داداش کوچیکه👇 ❣ @dada69
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️پاسخی به شبهه یکی از اساتید حقوق جزا و جرم‌شناسی درباره رابطه «عدالت» و «اجرای حدود اسلامی» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸نقل می‌کنند که یکی از متخصصان حقوق جزا و جرم‌شناسی در پاسخ این سوال که چرا کتابی در موضوع حقوق جزا نمی‌نویسد؟ چهره در هم کرده و فرموده: «من کتاب بنویسم تا شما اعدام کنید و دست بِبُرید و سنگسار کنید؟!» در این میان یکی از حاضران پرسیده است: «مگر شما حدود و قصاص را قبول ندارید؟» استاد محترم در پاسخ گفته است نه تنها قبول دارم؛ بلکه مدافع اجرای حدود و قصاص هم هستم! اما مقدمه اجرای حدود اسلامی، تحقق عدالت اسلامی است. «شما نخست عدالت اسلامی را اجرا کنید خودم برای اجرای حدود، کفن می‌پوشم». ابتدا باید عدالت اسلامی را اجرا کرد و پس از نهادینه‌ شدن عدالت اسلامی در جامعه آنگاه نوبت به اجرای حدود می‌رسد. و ادامه داده است که «در عدالت اسلامی فقر نیست، بیکاری نیست، فساد نیست، رانت نیست، ستم نیست!» اما «در جامعه‌ای که بیکاری و فساد است و خبری از عدالت نیست، اجرای حدود، معنا ندارد و اجرای حدود خودش نقضِ غرض است و خودش ستم است!» و سپس هم ادامه داده است که «چگونه می‌شود در کشوری که فقر، بیکاری، گرانی، و طلاق زوجین بیداد می‌کند برای فریب افکار عمومی از حجاب حرف زد.» جدیداً هم در یکی از کانال‌های علمی دیدم که با قلم خود آن استاد این مطلب و این پرسش و پاسخ مطرح شده است! ♦️هر چند بنده نمی‌توانم باور کنم که چنین سخنانی از یک متخصص حقوق و جزای اسلامی صادر شده باشد! زیرا بطلان و سستی چنین سخنی آشکارتر از آن است که نیاز به بررسی تفصیلی داشته باشد. چنین سخنانی که مدتی است به گونه‌های مختلف و با بیان‌های گوناگون از سوی مخالفان حدود وقوانین اسلامی بر زبان جاری می‌شود، بیش از آنکه محصول «دلیل‌جویی» و بحثی «علمی و تحقیقی» باشد، بیشتر معلول «علت‌هایی درونی» و «انگیزه‌هایی غیرعلمی» است. یعنی این محقق محترم و امثال او، نمی‌دانند که ✔️اجرای حدود از ارکان عدالت اسلامی است؟ نمی‌دانند که یکی از اجزا و ارکان عدالت اسلامی، اجرای حدود اسلامی است؟ ✔️آیا این استاد محترم نمی‌داند برای مبارزه با فساد و رانت و ظلم، چاره‌ای جز اجرای حدود و دیات نیست؟ ✔️آیا این استاد محترم نمی‌داند که منوط کردن اجرای حدود و مواجهه سخت با مجرمان، به رفع فقر، بیکاری، گرانی و طلاق در جامعه، منوط کردن آن به امری محال است؟! زیرا هیچ جامعه‌ای نبوده و نیست و پیدا نخواهد شد که چنین اموری در آن وجود نداشته باشد. اساساً ما «جامعه معصوم» نداریم. ✔️ممکن است گفته شود که منظور این استاد محترم این نبوده است که «هیچ» فقر و بیکاری و گرانی‌ و طلاقی در جامعه نباشد بلکه منظورشان به صورت نسبی بوده است! اگر چنین باشد، سؤال می‌کنیم که معیارشان چیست؟ تا چه میزان یا تا چه درصدی از وجود فقر و بیکاری و گرانی و ... را مانع اجرای حدود اسلامی نمی‌دانند؟! و آن معیار و میزان را به چه دلیلی و با چه میزان و معیاری تعیین کرده‌اند؟! ✔️به علاوه آیا این نظر ایشان فقط مربوط به حدود و ارزش‌های اسلامی است یا هر ارزش و قانونی را شامل می‌شود؟ مثلاً اگر کسی بدهی خود را نداد، یا اگر کسی خانه خود ایشان را آتش زد یا ماشین خود ایشان را دزدید باز هم نظرشان این است که تا زمانی که فقر و گرانی و طلاق در جامعه هست، نباید قوانین و مقررات را درباره آنها اجرا کنیم؟! یا اجرای چنین قوانین و مقرراتی را بلااشکال می‌دانند؟ اگر پاسخ منفی باشد، که معلوم است نتیجه چنین نگاهی، چیزی جز هرج و مرج اجتماعی و اختلال در ابتدایی‌ترین حقوق مردم نخواهد بود و اگر پاسخ مثبت باشد، سؤال می‌کنیم چه تفاوتی میان مقررات و قوانین اسلامی و مقررات و قوانین بشرساخته وجود دارد؟ چرا اجرای مقررات و قوانین اجتماعی بشرساخته را منوط به رفع فقر و بیکاری و طلاق و ... نمی‌کنید؟! ✔️می‌گوید «چگونه در کشوری که طلاق بیداد می‌کند می‌توان از حجاب دم زد»؛ آیا نمی‌داند که میزان رشد طلاق در ایران و سایر جوامع دنیا، همبستگی مثبتی با میزان شل‌حجابی و بی‌حجابی دارد؟ یعنی یکی از راه‌های کاهش طلاق و فروپاشی خانواده، جلوگیری از بی‌حجابی است. ✔️به راستی از نظر این استاد محترم، بی‌حجابی در میان خانواده‌های فقیر بیشتر است یا ثروتمند؟ در شمال تهران بیشتر است یا جنوب آن؟ 🔸همانطور که گفتم چنین اظهار نظرهایی فاقد «دلیل‌»اند، باید «علت» آنها را جست و درمان کرد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔻فهم مقاومت در آیینۀ نزاع دو تاریخ 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. یکی از مهم‌ترین سرچشمه‌های فکریِ ایجاد تنبّه و تذکّر نسبت به این‌که تولّد انقلاب اسلامی، موجب واژگون‌شدگیِ چرخ تاریخ و سیر تحوّلات اجتماعی و به‌حرکت‌درآوردن آن در مسیر معکوس گردید، استاد بزرگوار ما، دکتر کچویان است(از جمله، نگاه کنید به: کندوکاو در ماهیّت معمایی ایران، ص۸). ایشان در قالب علم اجتماعی، مسألۀ یادشده را بیان و ریشه‌شناسی کرد و در نهایت، به طرح متفاوتی از فلسفۀ تاریخ دست یافت. در اینجا بود که دریافتیم باید برای این انقلاب، نوع متفاوتی از «فلسفۀ تاریخ» را پدید آورد؛ چراکه این انقلاب، جابجایی بزرگ در آدم و عالَم به وجود آورده و دیگر نمی‌توان در چهارچوب چشم‌اندازهای نظریِ رایج، به فهم و پیش‌بینی آن همّت گمارد و حقایق مکتوم را درک کرد. پیش از ایشان، علامه مطهری - رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- از عهدۀ بیان و تحلیل این خودآگاهی معرفتی برآمده بود و رگه‌های بسیار تعیین‌کننده‌ای را دربارۀ آن آشکار ساخته بود که نقطۀ آغاز فهم قدسی از انقلاب اسلامی و تاریخ پساانقلابی به شمار می‌آید. این در حالی است که نیروهای سکولار، هیچ‌گاه به این حقیقت نظری که در آیینۀ واقعیّت، متجلّی شده بود، اعتنا نکردند و از محاسبات و معادلات تجدّدی نگسستند. این‌چنین است که همواره در طول دهه‎های گذشته، با دو گونه فهم از انقلاب و تحوّلات آن روبرو بوده‌ایم و حاکمیّت و عرصۀ فکری، معرکۀ نزاع و تقابل این دو فهم متعارض بوده است. این‌که چه کسی انقلابی یا غیرانقلابی است را باید در ضریب وفاداری‌اش به هر یک از این دو فهم، جُست و از این منظر، موقعیّت و جغرافیای او را شناسایی کرد؛ نه بر اساس معیارها و مرزهای سیاسی که نیروهای سطحی‌نگر و قدرت‌مدارِ وادی سیاست، آنها را می‌آفرینند و رسمیّت می‌بخشند. چه‌بسا کسانی در درون جریان اصول‌گرایی که خویش را انقلابی می‌انگارند، اما نسبت به این فهم، بیگانه هستند و در چهارچوب تجدّدی، انقلاب را فهم می‌کنند. [دوم]. سخنان رهبر معظّم انقلاب دربارۀ وضع سوریه و مقاومت و ایران، برخی را متعجّب ساخته است که ایشان چگونه با «قطعیّت» و «حتمیّت» دربارۀ تحوّلات منطقه و جهان، اظهارنظر می‌کنند و این‌چنین، زنجیرۀ رویدادهای آینده را جزمی و محتوم می‌انگارند. خاستگاه این داوری‌های پیامبرگونه چیست و چرا ایشان دربارۀ آینده‌ای که به‌شدّت شکننده و درهم‌پیچیده و رنگ‌پذیر است و متغیّرهای متعدّدی در صورت‌بندی آن مدخلیّت دارند، این‌گونه جزمی و قطعی، نظر می‌دهند؟! باید این فهم را به همان فلسفۀ تاریخی که از آن سخن به میان آمد، ارجاع داد و در سایۀ آن، موجّه انگاشت. این فلسفۀ تاریخ، تاریخ تجدّدی را در پایان راه خویش تصویر می‌کند و تاریخ دینی را غالب و حاکم می‌انگارد و انقلاب اسلامی را همچون نقطۀ شروع، یک فصل جدیدِ تاریخی قلمداد می‌کند. تاریخ تجدّدیِ غالب، به زیر کشیده شده و دیگر توان ایستادن و استعمارگری و بسط و سیطره ندارد و می‌رود که تمام بشود. نظریۀ شرقی‌شدن قدرت نیز همین سخن را می‌گوید و به یک چرخش تاریخی اشاره دارد. البته این چرخش، بسیار دشوار است، اما آنچه که در طول صد سالۀ اخیر در درون عالَم اسلامی به وقوع پیوسته، حاکی از تثبیت‌شدگی این چرخش است. ما در متن یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم و به هر سو که می‌نگریم، قطعه‌های تکمیل‌کنندۀ آن را مشاهده می‌کنیم. این قطعه‌ها در ذیل آن فلسفۀ تاریخِ قدسی، معنا می‌یابند و یک چشم‌انداز متمایز را ترسیم می‌کنند. [سوم]. و اما قطعه‌های مخالف و نقیض، نمی‌توانند این سیر تاریخی را تغییر بدهند و پیچ تاریخی را با امتناع روبرو سازند. ما از وضع امتناع، عبور کرده‌ایم و دورۀ امکان‌ها و گشودگی‌ها فرارسیده است. هر آنچه که به‌عنوان قطعه‌های تاریخیِ معارض و متضاد، جلوه‌گر می‌شوند، تلاش‌هایی هستند برای ممانعت از تحقّق پیچ تاریخی، اما در عمل و در بلندمدّت، ناکام و علیل هستند و نمی‌توانند پیچ تاریخی را ببلعند. ممکن است ما با تأخیر روبرو بشویم و یا نیروهای تاریخی، جایگزین بشوند و در درون عالَم اسلامی، نیروهایی به قدرت فزون‌تر و کنشگری فراتر دست یابند، اما در کلّیّت این تاریخ، تغییری حاصل نخواهد شد. این تاریخ از جهت این‌که پُرحادثه و نوسانی است، لرزان است، اما این واقعیّت‌ها، جزئی و موردی هستند و نمی‌توانند تقدیر تاریخی را دگرگون کنند. در سطح کلّیّت تاریخی و برآیندها و افق‌ وسیع، باید از «تاریخِ بی‌بازگشت» سخن گفت و تجدّد را در معرض زوال و فنا انگاشت و باور کرد که عهد قدسی، در حال برآمدن در گسترۀ جهانی است. آنان که اسیر جزئیّات و تلاطم‌های روزمرّه و قطعه‌های لرزان می‌شوند، نمی‌توانند سیر حرکتِ حتمیِ مبتنی بر فلسفۀ تاریخِ دینی را درک کنند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
مقاومت؛ مرگ رنج ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸در میان بیانات مهم رهبر معظم انقلاب پیرامون تحولات اخیر سوریه، مضمونی نویدبخش و واقعیت‌آفرین وجود داشت که پیامی گران و‌ بلند را منتقل می‌کرد. این‌ حقیقت که مقاومت با ستم و جنایت و تجاوز،‌ زائل‌شدنی نیست، بلکه زیر چنین فشارهایی، مستحکم‌تر و گسترده‌تر می‌شود. اما منطق این بیان نویدبخش و افق‌ساز چیست؟ 🔸بختیار علی رمان‌نویس و نظریه‌پرداز مشهور عراقی، در کتاب «دریاس و جسدها» جمله‌ای دارد که از نظر ارتباط با موضوع ما حائز اهمیت است. او می‌نویسد: «درد عمیق انسان این است که آنچه را با عشق بدست نمی‌آورد، می‌خواهد با قدرت کسب کند». این جمله حکایت از حسرت عمیقی دارد که گریبانگر آدمی است.‌ آدمی چیزها‌ی باب میلش را دوگونه می‌جوید،‌ یا با شدت علاقه و دوست‌داشتن به آن می‌رسد و یا اگر به این شیوه نرسد، با اعمال زور و قدرت آن‌ را فراهم می‌کند. اما درد وقتی بروز می‌کند که بخواهیم چیزی را به زور بدست آوریم. چون بدون دوست‌داشتن و دوست‌داشته‌شدن، انسان مجبور است با زور چیزی را نگاه دارد که فرسودگی و خستگی حاصل می‌کند و در نهایت با کاهش توان، آن چیز را از دست می‌دهد. 🔸بر این اساس متوجه می‌شویم، مقاومت در نگاه داشتن چیزی، بستگی به پذیرش درونی و گشودگی انفسی انسان نسبت به آن دارد. باید چیزی را دوست داشته باشیم که انگیزه لازم برای حفظش داشته باشیم. آنوقت اگر حتی فشار زیادی تحمل کنیم و مجبورمان کنند دست از آن برداریم، این فشار هیچگاه علاقه نهانی ما را کم نمی‌کند، بلکه به راه‌های بسیاری فکر می‌کنیم که چگونه این مانع را برداریم و دوباره به آن چیز برسیم. 🔸در این زمینه تاریخ شفاهی بسیار غنی‌ای وجود دارد که چگونه اسرای ما در بند زندان‌های عراق و در آن فشار و محدودیت مضاعف، راه‌های خلاقانه بسیاری علیه آن فشارها می‌یافتند و چه بسا در آن شرایط قدر زندگی را بیشتر پاس می‌داشتند و اکنون که در زمان آزادگی قرار دارند، حسرتش را می‌خورند. زندگی در شرایط سخت، مقاومت می‌خواهد، به بیان بهتر با مقاومت است که زندگی زیباتر می‌شود، دوست‌داشتنی‌تر می‌شود و اگر روزی سقف ظاهری‌اش فرو ریزد، بازسازی‌اش حتمی است. 🔸دشمنان زندگی از این نظر، بسیار کم‌توان و بی‌رمق جلوه می‌کنند. کسانی هستند که منطق این زندگی را خوب می‌دانند، علی‌الخصوص اگر تجربه‌اش کرده باشند. سختی‌کشیده‌ها، رنج‌دیده‌ها و خسارت‌خورده‌هایی که روی خوش آسانی بعد از رنج و‌ بدست آوردن بعد از سختی را دیده باشند. سلاح دشمنان زندگی، نمایش باشکوه تخریب و اعمال افسارگسیخته درد و رنج است، غافل از آنکه سال‌هاست منطقه رمز زندگی در رنج را فهمید‌ه‌ است. 🔸مقاومت رمز این گذار و عبور است، نیازی به ماندن و صبرکردن ندارد، بلکه‌ در همان لحظه اعمال درد، فعال می‌شود، سختی را تاب می‌آورد و انگیزه بدست آوردن آنچه در بیرون از بین رفته، مضاعف می‌کند. مقاومت جواب داده،‌ کارکرد دارد، حاج قاسم یک‌دهه جوانان غیور منطقه را با آن تمرین داده، این ممارست باور شده، فکر شده، مکتب شده، با طوفان‌های مقطعی رنگ نمی‌بازد، بلکه میدان عمل می‌یابد. بله این‌جوانان‌ غیور سوریه هستند که مجدداً طعم زندگی را به کام مردم دیار عمه سادات می‌چشانند و در بند این واقعیت‌های تحمیلی نمی‌مانند. متن‌آگاهی
4_5969903734262601700.ogg
23.11M
•    ﷽    • 🎤برنامه گفتگوی برخط و گپ آوا (ویس چت) 🟢موضوع: بررسی تحولات غرب آسیا به همراه پرسش و پاسخ 🎙 سخنران: جناب آقای دکتر متولیان (کارشناس عالی بررسی‌های استراتژیک و امنیت ملی) ◾️ با اجرای: جناب آقای تیموری 🗓 زمان: پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۹/۲۲ ⏰ ساعت: ۲۱:۳۰  الی  ۱۱ 📱مکان: گروه آتش به اختیاران ولایت 🌺 پژوهشکده مطالعات راهبردی عمار بصیر eitaa.com/motevallian
هدایت شده از میثم تـمّار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗯این آقا که ویدیوی آزادیش از زندان صیدنایا سوریه در رسانه‌ های غربی پربازدید شد اینفلوئنسر تیک‌تاک از آب در آمد! ‌‌‌ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ ✅کانال 👇 @meysame_tammarr
هدایت شده از صدای مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزت‌الله ضرغامی»، وزیر دولت سابق در جمهوری اسلامی و فعال اصولگرا در واکنشی نسبت به اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب گفت: «مردم را اذیت نکنیم. انقلاب نکردیم که زور بگوییم. مردم به این قانون عمل نمی‌کنند، زور که نیست.» پی نوشت:جناب ضرغامی زور؟ احیانا بعد از اینکه بیشتر از 45 سال از انقلاب می گذرد هنوز نفهمیده اید حکومت اسلامی برای برپایی احکام اسلامی بنا می شود نه دلبخواه این و آن؟! ضمنا جنابعالی با ده سال سابقه مدیریت صداوسیما برای فرهنگسازی ارزش های اسلامی و تربیت هنرمند اسلامی چه کردی!؟ به جای پاسخگو بودن منتقد شده ای!؟جای تاسف است کسی در حال گفتن این جملات است که ده سال رئیس سازمان صداوسیما یعنی بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور بوده. با چنین تفکراتی فکر می کنید در همه سالهای مسئولیتش چه کرده است؟ مشخص است چرا چنین کسانی در دوران مدیریت او مشهور شدند و بهترین جایگاه ها را تصاحب کردند عادل فردوسی پور احسان علیخانی رامبد جوان مهران مدیری رضا رشیدپور علی ضیا و ... حالا نام یک مجری یا بازیگر انقلابی را بخاطر می آورید که اندازه ی اسامی بالا در دوران این فرد به او بها داده شده باشد؟ حتما دارید فکر می کنید، من هم فکر کردم اما هیچ اسمی به اسمم نیامد، واضح است چرا، چون وقتی بهترین جایگاه ها، پر مخاطب ترین ساعات و همه ی شبکه ها توسط این افراد و سایر رفاقیشان تصاحب شده برای دیگران جایی نمی ماند! وقتی مدیری با این سطح از فکر در بالاترین جایگاه ها قرار می گیرد، معلوم است که به فکر تربیت هنرمند تراز نیست و تهش می شود همین سلبریتی ها و سلبریتی بازی! 👆🏻https://eitaa.com/sedaye_irani
هدایت شده از دادشهر | حمزه شکریان
♨️ نکته دوم؛ عبرت از شکست و مغرور نشدن در پیروزی! 👈 رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر، صراحتاً فرمودند که در راه مقاومت، هم شکست داریم و هم پیروزی، نباید در پیروزی‌ها مغرور شد و در شکست‌ها، مایوس! 🔘 نکته این فرمایش کجاست؟ برداشت من از این فرمایش این است که حرکت مقاومت در طول سالیان گذشته، یک حرکت سینوسی رو به بالاست که در برهه‌هایی ممکن است موقتاً سیر نزولی هم داشته باشد. ولی حرکت کلی، رو به بالاست. ممکن است در این راه شکست‌هایی هم داشته باشیم، ولی باید از آن عبرت بگیریم و در پیروزی‌ها هم مغرور نشویم. 🔘 تفکر دو دسته از افراد، افیون مقاومت است: 1⃣ کسانی که تمام اقدامات مقاومت را تعبیر به پیروزی می‌کنند. 2⃣ کسانی که تمام اقدامات مقاومت را تعبیر به شکست می‌کنند. دسته اول، مانع عبرت از شکست‌ها می‌شوند و دسته دوم، موج ناامیدی راه می‌اندازند. این دو دسته، دو روی یک سکه‌اند و شاخصه مهم هر دو گروه، عدم واقع‌بینی است. 🔘 واقع‌بینی، لازمه تحلیل شرایط فعلی است. اگر کسی با پرهیز از واقع‌بینی، ضربات جبهه حق به دشمن را ندید و یا در مقابل، تهدیدها و اقدامات دشمن و همچنین نقاط ضعف تصمیمات داخلی را ندید، در حال تضعیف جبهه مقاومت است. اگر کسی با تحلیل تصمیمات مسئولین، نقاط ضعف را متذکر شد و راهکار بعدی را ارائه داد، در حال عبرت گرفتن از شکست موقتی در حرکت مقاومت است. 💢 هرگونه تخطئه‌ی «عبرت گرفتن از شکست‌ها» و یا «روحیه دادن در پیروزی‌ها»، بازی در زمین دشمن است. @dadshahr_iranian
از اردوگاه اشرف به سوریه از منافقین به تحریرالشام ♦️حالا که دولت اسد با توطئه‌ی سی‌آی‌ای و موساد سقوط کرده، مرحله‌ی بعدی، تثبیت پروژه‌ی سقوط و پذیرش تحریرالشام توسط مردم سوریه است. 🔺از طرفی، جهت ایمن‌سازی این جاگزینی، لازم است آثار به جا مانده از جبهه‌ی مقاومت به کلی منهدم گردد؛ یعنی باید باورهای مردم آنچنان علیه این جبهه، تحریک شود که دیگر امکان احیاءِ آن، به هیچ وجه میسر نباشد. ♦️طراحان عملیاتِ سقوط، برای این مرحله، تدارک خاصی دیده‌اند: انتقال تعدادی از اعضای خبره‌ی سازمان منافقین جهتِ ساماندهی جنگ روانی به مقرهای سپاه در سوریه. 🔺"سیدالمحدثین" از جانب منافقین و "ریاض‌فریدحجاب"، سیاستمدار سوری و نخست‌وزیر بشار اسد که در جنگ داخلی سوریه در ۲۰۱۲ به مخالفین پیوست، از طرفِ جولانی، مسئولیتِ عملیات روانیِ سقوطِ دمشق را عهده‌دار شده‌اند. ♦️و اما، مأموریتِ مشترکِ این دو گروهِ تروریستی، دستکاری و جعلِ اسناد به جا مانده در استخباراتِ سوریه، علیه جبهه‌ی مقاومت است. 🔴 مسئله‌ی مهم این است که سازمانهای امنیتی و جاسوسی امریکا و اسرائیل، هنوز به قدرت رستاخیز جبهه‌ی مقاومت پی نبرده‌اند. صورِ اسرافیل، در بیاناتِ اخیرِ امام خامنه‌ای، نواخته شد. آنجا که فرمودند، "جبهه‌ مقاومت این است: هر چه فشار بیاورید، محکم‌تر میشود؛ هر چه جنایت کنید، پُرانگیزه‌تر میشود؛ هر چه با آنها بجنگید، گسترده‌تر میشود؛ ...خدای متعال ان‌شاءالله کمک خواهد کرد و ریشۀ صهیونیسم و عوامل خبیث غربی در این منطقه برکنده خواهد شد؛ به فضل الهی." ✍ مریم اشرفی گودرزی ☑️ به وارد شوید. @PastoyeFarhangVaSiyasat
هدایت شده از ■ توحید تشیع ■
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«نظام سیاسی سوریه به ما چه ربطی دارد؟» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد اشاره‌ای به تحولات سوریه و سقوط بشار اسد یک‌شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۳ ■ @ShiaTowhid