فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یک شبهه با سه قالب گفتاری:
🔹 با امر و نهی نمیشود مردم را هدایت کرد!
- مردم این قانون را نمیخوان، زور که نیست!
- با زور و شلاق نمیشه مردم را به بهشت برد!
✅ و پاسخ رهبر معظم انقلاب
🎙 حجت الاسلام محمد کرباسی
•┈┈••✾••┈┈•
✔️حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
🔴 گروه های مختلف اساتید،
⬅️از رشتههای گوناگون، روان شناسی، پزشکی، حقوق و...،
⬅️از نقاط مختلف کشور،
⬅️در بیانیههای متعدد،
حمایت از #قانون_حجاب را اعلام کردهاند.
🔹قطعا رئیس محترم مجلس که حمایت قاطع و صریح خود را از این قانون اعلام کردهاند، با ابلاغ به موقع آن اجازه تضعیف جایگاه مجلس را نخواهند داد.
•┈┈••✾••┈┈•
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
🔴 کودتا علیه قانون❗️
🔹طبق قانون، پس از تایید شورای نگهبان، فرآیند اصلاح و دست بردن در یک قانون باید پس از گذشت ۶ ماه از تاریخ اجرای آن باشد. ممانعت از ابلاغ یک قانون توسط شُعام نیز باید مصوبه داشته باشد که طبق قانون، مصوبات شُعام باید با امضای مقام معظم رهبری باشد. تصمیمات گعدهای و محفلی و فاکتور کردن آن به اسم شعام، رسماً کودتا علیه قانون است!
کاش صدایی از کسی بلند میشد..
✍ دکتر ابوالفضل اقبالی، جامعه شناس
•┈┈••✾••┈┈•
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
.
.
✍ با دقت و تمرکز بخوانیم و با نشر گسترده آن در زدودن شبهه از ذهن دیگران هم مشارکت کنیم.
•┈┈••✾••┈┈•
✔️حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
🔴 رسما و علنا دارن گرای اغتشاش میدن:
🔹قانون حجاب منجر به نافرمانی مدنی میشه!
🔹مردم در برابر حاکمیت بایستید و بگویید نه!
•┈┈••✾••┈┈•
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
🔴 خطرناکتر از همه، آدمهایی هستند که یک بخش از صحبتهای رهبری رو میگیرند و براش در میان بچه انقلابیها مصداق پیدا میکنند و شروع میکنند به کوبیدن اونها. مدام این طفلیها رو به اسم تندرو، افراطی، بیمغز، نادان و... خطاب میکنند درحالی که از همه نادانتر خودشونن.
🔹لازم نیست اسم بیارم، یک نگاه به دور و برتون بکنید، جلوی چشماتونن. رهبری کمترین نقد و محترمانهترین نقدها رو به بچه انقلابیها دارند، اما عدهای به اسم فهم کلام ولایت و انقلابیگری و جانم فدای رهبر و... بیشترین و غیرمودبانهترین نقدها رو به بچه انقلابیها دارند. این تقابل براتون عجیب نیست؟!
🔹هرچند وقت یکبار هم یه فتنهٔ جدیدی برای آینده حدس میزنند که باز بتونن با همین عنوانِ شِبه موهوم، به بچه انقلابیها حمله کنند.
🔹مثلا طرف دهها سخنرانی در مورد مطالبهگرها و نقد اونها داره، اما یک مطالبه نداره.
🔹من میگم اونی که مطالبه میکنه و احيانا ممکنه دوتا اشتباه هم داشته باشه، بسیار باشرافتتر از اونی است که بیرون گود وایستاده و از موضع من خیلی میدونم همون مطالبهگرها رو نقد میکنه.
🔹داداش من، صفحهٔ فعالیتهای اجتماعیت نیمه خالیه، به اندازه کارهات صحبت کن، نه به اندازهٔ آرزوهات.
🔹تا یکی یه خواستهای رو مطرح میکنه، به اسم وفاق و اعتماد به مسئولین و رهبری خودش از همهچیز باخبره و کاسهٔ از آش داغتر نشید و اگر لازم باشه رهبری خودش اقدام میکنه و... طرف رو خفه میکنند.
🔹عزیزم خطرناک تویی که نمیفهمی چه حرفی رو چه موقع و به چه مخاطبی و با چه ادبیاتی بگی، دقيقا تویی، خود تو.
برو جلوی آینه چند دقیقه خودتو نگاه کن.
🔹هرچی متلک بلده بار اون کسی که قانون جمهوری اسلامی براش مهمه و پاش وایستاده میکنه، اما در مقابل اونی که قانونشکنه، کر و کور و لال میشه!
کاش اینا برای همیشه ساکت میبودن.
✍ حجت الاسلام اسماعیل فخریان، مدیر مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری.
•┈┈••✾••┈┈•
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ هر کس آقا را خیلی دوست داره این ۳۰ ثانیه را ببینه...
•┈┈••✾••┈┈•
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پزشکیان: به پیر و پیغمبر اگر حق و عدالت را در جامعه پیاده کنیم دعوا نمیشود؛امکان ندارد پانترکیسم، پانکردیسم و پانعربیسم شکل بگیرد.
پ.ن: به پیر به پیغمبر من که نه ترکم نه کورد نه عرب و هیچوقت تو این صحبتهای کد دارت حرفی از من نمیزنی هم ایرانی هستم.
🔹به پیر به پیغمبر اگردست از این بازی با کلمات و شعاردادن بردارید و دراولین اقدام پسرو دختر و دومادت را از پستهایی که بخاطر شما گرفتن اخراج کنی و بعدش بری سراغ وزیر وزرا و بقیه مسئولین دولتی و دست فک فامیل مسئولین رااز پستها و مزایای دولتی کوتاه کنی، انوقت مردم باورت میکنن.
به پیربه پیغمبر اگرخودت و عارف و قائمپناه و مهاجری و همه تیرو طایفه دولتییها همتون پراید سوار بشیدو از تره بار میوه بخرید و تو صف وایسید برای مایحتاجتون مردم باورشون میشه که شما هم مثل روحانی دروغ نمیگید و شعارهاتو ن از سر دغدغه است نه مثل نهج البلاغه خوندنت از سر عادت.
🔹به پیر به پیغمبر نمیشه وقتی تو مجلسی وقت مردم را صرف پیاده روی روزانه دورصحن مجلس و خوردن برگ کاهو کنی و همزمان هم حقوق هيئت علمی را بگیری و هم حقوق نمایندگی و الان همش از عدالت بگی و نهج البلاغه هم ورد زبونت باشه.
🔹ما ملت هزاران ساله باهم زندگی میکنیم هیچوقت هم دقت نکردیم کی ترکه؟کی لره ؟کی کورده؟ کی عربه؟ و کی سنی؟ و کی شیعه ست؟ از روزی که اومدی هفته ای یه بار یادمون میاری که ایران تشکیل شده از اقوام و قومیت های متفاوت!با ترکها میشینی میگه من ترکم با کوردها میشینی میگی من کوردم. اصلا روزه سکوت بگیر و چندماه فقط کارکن بیحرف و حدیث وبدون چشمداشت به مذاکره با امریکا والله اوضاع خوب میشه.
زیتک
هدایت شده از خبر فوری سراسری
♨️ حرم حضرت زینب به شیعیان انگلیسی سپرده شد.
🔹تحریرالشام در اقدامی قابل تامل حرم حضرت زینب (س) را به جریان شیرازی که به شیعیان انگلیسی معروف هستند، تحویل داده است.
🔹این گروه که مرکزیتشان در عراق است و تحرکاتی نیز در ایران دارند، مدافع و مبلغ تمامی رفتارهایی هستند که موجب وهن شیعه است؛ نظیر قمه زنی
✍نشان دهنده و موید دو روی یک سکه بودن جریان تکفیری ها و شیرازیها دارد!
کارفرمای هر دو جریان یکیست!
صهیونیسم...
📌 #خبر_فوری_سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا
@fori_sarasari
هدایت شده از خبر فوری سراسری
♨️ بشار اسد، رئیس جمهور سابق، اولین بیانیه خود را منتشر کرد:
با گسترش تروریسم در سوریه و ورود آن به پایتخت دمشق در شامگاه شنبه 7 دسامبر 2024، در میان سیلی از سردرگمی ها و داستان هایی دور از ذهن، سوالاتی درباره سرنوشت و مکان رئیس جمهور مطرح شد. حقیقت، که حمایت از روند نصب تروریسم بین المللی به عنوان یک انقلاب آزادیبخش سوریه بود.
در یک برهه حساس تاریخی از زندگی ملت که حقیقت باید جایگاهی داشته باشد، چیزی وجود دارد که باید با بیانی کوتاه روشن شود. این شرایط و متعاقب آن قطع کامل ارتباط به دلایل امنیتی اجازه نداده است و نکات اجمالی آن جایگزین روایت جزئیات هر اتفاقی که بعداً در فرصت پیش آمد نمیشود.
اولاً من آن طور که شایعه شده بود، نه به صورت برنامه ریزی شده کشور را ترک کردم و نه در آخرین ساعات نبردها آن را ترک کردم، بلکه تا صبح روز یکشنبه در دمشق ماندم و مسئولیت های خود را پیگیری کردم. با گسترش تروریسم در داخل دمشق، با هماهنگی دوستان روسی خود به لاذقیه رفتم تا از آنجا عملیات رزمی را پیگیری کنم. صبح با رسیدن به پایگاه حمیمیم، مشخص شد که نیروها از تمام خطوط نبرد عقب نشینی کرده اند و آخرین مواضع ارتش سقوط کرده است.
📌 #خبر_فوری_سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا
@fori_sarasari
🔻روایت قابل تأمل نماینده مجلس از یک مقام ارشد نظامی/ چرا وعده صادق ۳ اینقدر به تأخیر افتاده است؟
🔹اینکه بعد از تقدیم حدود ۶۰۰۰ شهید مدافع حرم و صرف میلیاردها تومان هزینه، طی فقط یک هفته سوریه را دو دستی تقدیم تکفیریها کردیم اگر غضب الهی نیست پس چیست؟!
🔹حدود دو هفته قبل، در حاشیه مراسمی، ملاقاتی بسیار کوتاه با یکی از بلندپایهترین مقامات نظامی کشور داشتم. به ایشان عرض کردم که پس این وعده صادق ۳ چه شد؟! لبخندی زدند و گفتند که بزنیم که نیم ساعت بعدش دوباره اسرائیل ما را بزند تا بعدش مردم مطالبه وعده صادق ۴ را بکنند؟! از پاسخ ایشان چنان متعجب شدم که تا چند روز در حیرت به سر میبردم. حالا هم که دو هفته از آن زمان گذشته است دائما این سوال در ذهن حقیر موج میزند که مگر آقا همین چهل روز پیش نفرمود که "بایستی خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد". اینکه سوریه را بعد از این همه خون، یک هفتهای تقدیمشان کردیم در راستای به هم خوردن خطای محاسباتی اسرائیلیها بوده؟! ظاهرا برخی از عزیزان ما فرمایش آقا را سر و ته فهمیدهاند و تصمیمشان این بوده که جوری عمل کنیم که خطای محاسباتی خود ما به هم بخورد!
🔹قبلا هم گفته بودم که خط قرمز حقیر، فقط و فقط رهبر انقلاب است و در دفاع از حقوق ملت و نظام، از مطالبه گری و نقد هیچ عزیزی فروگذار نخواهم کرد، حتی اگر آن عزیز، مقام ارشد نظامی و یا امنیتی کشور باشد. ضمنا فعلا باتوجه به شرایط جنگی منطقه و لزوم حفظ وحدت، بیان نام مقاماتی که طی این ۴۰ روز قصور داشتهاند را صلاح نمیدانم اما اگر در ادامه، دوباره در اجرای فرمایش آقا کوتاهی بورزند ابایی از افشای نامشان نخواهم داشت./ دکتر منان رئیسی
✅️ @Rajanews_com
هدایت شده از خبر فوری سراسری
♨️ پاسخ رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت سابق به عضو شورای اطلاع رسانی دولت که قطع برق و گاز را به دولت های گذشته نسبت داد.
✍گرچه شبهه مطرح شده از طرف بی اطلاع های مدعی ارزش پاسخ دادن نداره اما برای تنویر افکار عمومی نیاز هست توضیحی مختصر داده بشه تا مردم دلیل ناترازیها و قطعی برق و گاز و... که شاهد هستیم رو بدونن!
نگفتن این موضوعات ظلم به شهید رئیسی هست!
البته این موارد غیر از کوتاهی دولت فعلی در ذخیره سازی سوخت نیروگاهی هست
ادامه دارد👇👇
📌 #خبر_فوری_سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا
@fori_sarasari
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴 سکوت قوه قضائیه در برابر توهینهای ادامهدار به شهید آیتالله رئیسی
♦️شهید آیتالله رئیسی؛ رئیسجمهور محبوب مردم در طول دوران مسئولیت خود سعی داشت بدون توجه به هجمهها و تخریبهای دوست و دشمن با تلاشی شبانهروزی به بهبود وضعیت مردم کمک کند و همانگونه که بارها بیان میکرد خادم حقیقی مردم ایران باشد. اما پس از گذشت ماهها از شهادت ایشان در راه خدمت به وطن، این تخریبها و توهینها همچنان پایان نیافته است، بهنحویکه گویا هنوز برخی جریانها و افراد از محبوبیت او در میان مردم ترس دارند. در این میان، سکوت و بیعملی قوه قضائیه مردم را متعجب ساخته است.
♦️رهبر معظم انقلاب، در سخنرانی روز ۱۵ خرداد خود در حرم امام خمینی (ره) با اشاره به این بیمهریها به شهید مظلوم فرمودند: «بعد از فقدان این عزیز، تقریباً همهی روزنامهها، همهی مطبوعات، در فضای مجازی، اشخاص گوناگون از جریانهای مختلف، از خدمات او و تلاشهای شبانهروزی او حرف میزنند، از او تمجید میکنند، تعریف میکنند؛ دلم برای رئیسی سوخت؛ [بعضی از] اینها در زمان حیات او حاضر نبودند یک کلمه از این حرفها را بگویند؛ بلکه عکس آن را میگفتند و او را میآزردند.»
♦️در دوران ریاستجمهوری شهید آیتالله رئیسی، علیرغم تلاشهای فراوان او برای برقراری عدالت و خدمت به مردم، مخالفان در پی ضربهزدن به شخصیت محبوب او بودند و در این راه از هیچ توهین و دروغی دریغ نمیکردند. این توهینها و تخریبها البته هیچ تأثیری در میزان محبت مردم نسبت به سید ابراهیم رئیسی نداشت و این محبت و ارادت مردم را میتوان از جمعیت گستردهای که در مراسم تشییع ایشان در شهرهای مختلف حضور پیدا کردند، بهوضوح مشاهده کرد. اما پس از شهادت ایشان نیز، این هجمهها و تخریبها ادامه یافت. گویا مخالفان شهید آیتالله رئیسی هنوز از محبوبیت بینظیر ایشان در میان مردم واهمه دارند.
♦️در شرایطی که تخریبها و توهینها به شهید آیتالله رئیسی همچنان ادامه دارد و حتی باقدرت گرفتن برخی از این لشکر فحاش، این هجمهها رنگوبوی تازهای به خود گرفته است، بیعملی قوه قضائیه در برابر این توهینها این سؤال را به وجود میآورد که آیا این بیتفاوتی به معنای نادیدهگرفتن حرمت خون شهید است؟
♦️توقع آن است حالا و پس از شهادت آن شخصیت ارزشمند که به گفته رهبر انقلاب «یکی از بهترین عناصر جمهوری اسلامی زیر این آسمان بود»، قوه قضاییه واکنشهای مؤثرتری برای حفظ حرمت ایشان انجام دهد، کاری که البته بهتر بود در زمان حیات ایشان نیز باقدرت انجام میگرفت.
#زن_ایرانی_فاطمی_و_زینبی
#متنفر_از_نتانیاهو_و_جولانی
🇮🇷کانالهای #نشریه_عبرتهای_عاشورا 🇵🇸
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 splus.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
نتانیاهو زن-AudioConverter.mp3
5.57M
🔴بشنوید؛لزوم قیام زنان ایرانی علیه نتانیاهوی جانی
♦️نتانیاهو جنایتکار احمق، اخیرا دومرتبه مردم ایران را خطاب قرار داده و به فارسی شعار دروغین زن زندگی آزادی را به زبان آورده
♦️این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ که اوج این فتنه خانمان سوز بود اکثر قریب به اتفاق زنان آگاه و اصیل ایرانی فریب آن را نخورده و این جنبش دروغین ورشکسته شد و سرکردگان آن بجان هم افتاده ومتفرق شدند
♦️جا دارد بار دیگر همه اقشار زنان فهیم ایرانی در این ایام حساس با صدای رسا و ایجاد پویش هایی ... علیه نتانیاهو قیام کنند تا بفهمد، ایران جایی برای "جولان" او نیست
#زن_ایرانی_فاطمی_و_زینبی
#متنفر_از_نتانیاهو_و_جولانی
🇮🇷کانالهای #نشریه_عبرتهای_عاشورا 🇵🇸
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 splus.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆خبر جدید ابوعزرائیل از حرمین دمشق و زینبیه
🇮🇷کانالهای #نشریه_عبرتهای_عاشورا 🇵🇸
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 splus.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
موسی وفرعون-AudioConverter.mp3
10.32M
🔴بشنوید؛شباهت عجیب نتانیاهو به فرعون
♦️همانطور که فرعون نتوانست از نابودی پیش بینی شده حکومتش، با نسل کشی و لشکر کشی جلوگیری کند و عاقبت در اوج قدرت نمایی دچار عذاب الهی گشته و در رود نیل غرق شد
♦️نتانیاهو هم نمی تواند رژیم اشغالگر را از نابودی پيش بینی شده(در عرض ۲۵ سال ) نجات دهد و با همه نسل کشی از مردم غزه ولبنان... و لشکر کشی تا مرکز سوریه ... محکوم به شکست خواهد بود و به تقدیر الهی و مقاومت مردمی به جای حکومت، در سرزمینی مابین نیل تا فرات در آنجا نابود و غرق خواهد شد
🔍 حاکم واقعی و قطعی آینده جهان، فقط امام زمان (عج) خواهد بود و وظیفه ما سربازی ولایت و حفظ آمادگی همه جانبه برای آن دوران درخشان است
👆 تحلیلی تاریخی، نسبت به اتفاقات منطقه
#زن_ایرانی_فاطمی_و_زینبی
#متنفر_از_نتانیاهو_و_جولانی
🇮🇷کانالهای #نشریه_عبرتهای_عاشورا 🇵🇸
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 splus.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از پس کوچههای انقلاب (محمد صادق کوشکی)
⭕️ سوالاتی از پزشکیان !
🔹پزشکیان:بی حجابی یک مقوله فرهنگی است و باید با کار فرهنگی با آن برخورد کرد.
🔹زنی نیمهبرهنه در یک مکان تاریخی کنسرت برگزار کرده و این کنسرت در فضای مجازی به شکل گسترده منتشر شده است.
🔹از نحوه پوشش دختر پزشکیان و اقدام ایشان(در ابتدای انقلاب)در الزام زنان بی حجاب تبریز به رعایت پوشش شرعی مشخص است که حجاب را قبول دارد و برهمین اساس باید به سوالات زیر پاسخ بدهد:
▪️چرا معاون وزیر ارشاد دولت ایشان از اقدام خلاف شرع،خلاف قانون و خلاف اخلاق آن"خواننده بی حیا" حمایت کرده است؟
▪️آیا جناب پزشکیان با آوازخوانی و پوشش آن زن برهنه موافق است؟اگر موافق است چرا چنین پوششی را برای دخترش نمی پسندد و اگر مخالف است چرا با معاون قانون شکن و دین ستیز وزارت ارشاد برخورد نکرده است؟ آیا ایشان بعد از چهل سال سابقه سیاسی و مدیریتی نمی داند که سکوتش در برابر اقدام معاون وزارت ارشاد به معنی تایید نظر و اقدام آن معاون است؟
▪️آیا رئیس جمهور نباید وزیر ارشاد را بابت سکوت در برابر حرکت ضد دینی و ضداخلاقی معاونش بازخواست و توبیخ کند؟
▪️جناب پزشکیان!
آیا همه می توانند در اماکن تاریخی مرتکب اقدامات مغایر قانون و شرع شوند و آن را منتشر کنند؟
به نظر شما چرا وزیر و مدیران وزارت میراث فرهنگی به این زن برهنه و همکارانش اجازه قانون شکنی در مکانی فرهنگی داده اند؟
▪️واقعا مقصود شما از کار فرهنگی برای ترویج حجاب،برپایی چنین برنامه هایی با حضور زنان برهنه است؟
🔹اگر کمیسیون فرهنگی مجلس برای احکام الهی ارزشی قائل بود، وزیر ارشاد بابت جسارت معاونش استیضاح شده بود!
@pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از پس کوچههای انقلاب (محمد صادق کوشکی)
⭕️ پلیس هم توجیه نیست!
🔹رئیس مرکز اطلاعرسانی فرماندهی انتظامی مازندران:
پس از تولید و انتشار ویدئویِ خارج از عُرف و ارزشهایِ اجتماعی توسط خانم پرستو احمدی در فضای مجازی؛ ایشان به پلیس امنیت عمومی دعوت و مقرر شد تا به مرجع قضایی مراجعه نمایند. نامبرده پس از برگزاری نشست توجیهی به همراه خانواده از ساختمان پلیس خارج شد.
🔹فرمانده محترم فراجا!
لطفا نیروهای تحت امر را نسبت به موارد زیر توجیه نمایید :
▪️اقدام متهمه فوق(برگزاری کنسرت بدون مجوز به صورت برهنه و انتشار آن در فضای مجازی) خلاف شرع و قوانین کشور بوده و تقلیل آن به "مغایرت با عرف و ارزشهای اجتماعی "در واقع مساعدت به متهمه و نادیده گرفتن قانون شکنیهای مکرر وی محسوب می شود زیرا وقوع جرائم و منکرات زیر توسط متهمه محرز است :
۱) برهنگی و بی حجابی در ملاء عام منجر به نقض عفت عمومی ( که بر اساس شرع حرام و بر مبنای قانون جرم محسوب می شود)
۲) آواز خوانی و انتشار آن در فضای مجازی ( که بر اساس شرع حرام و بر اساس قانون جرم است.)
۳) برگزاری کنسرت بدون مجوز قانونی( که بر اساس قانون جرم است.)
▪️در ضمن از وظایف پلیس است که در خصوص محل ارتکاب جرم تحقیق کند که چرا و چگونه در اختیار فرد مجرم قرار گرفته است؟ آیا مکان دولتی و تحت نظر میراث فرهنگی است ؟ و یا در اختیار بخش خصوصی است( که در هر دو حالت مدیر یا مالک مربوطه باید به اتهام مساعدت با مجرم تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد)
🔹ظاهرا دوستان مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی مازندران بیش از متهمه به نشست توجیهی نیاز دارند!
@pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از پس کوچههای انقلاب (محمد صادق کوشکی)
⭕️شورای کدام امنیت ملی؟
🔹اصل ۱۷۶ قانون اساسی: به منظور تأمین منافع ملی و پاسداری از انقلاباسلامی و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی"شورای عالی امنیت ملی"به ریاسترئیس جمهور، با وظایف زیر تشکیل می گردد:
▪️تعیین سیاستهای دفاعی امنیتیکشور در محدوده تعیین شده از طرف مقام رهبری
▪️هماهنگ نمودن فعالیت های سیاسی، اطلاعاتی، اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی در ارتباط با تدابیر کلی دفاعی - امنیتی
▪️بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با
تهدیدهای داخلی و خارجی
▪️مصوبات شورای عالیامنیت ملی پس از تأیید مقام رهبری قابل اجراست.
❇️ مدتهاست که اقدامات مختلفی به شورای عالی امنیت ملی نسبت داده می شود :
▪️متوقف کردن ابلاغ قانون جدید حجاب
▪️توقف یا تعویق انجام عملیات وعده صادق ۳
▪️تغییر نام"تروریستهای تکفیری" به"مسلحین و معارضین" در رسانه ملی
▪️و...
🔹اگر این موارد مصوبه شورای مذکور است چرا به صورت رسمی اعلام نمی شود؟ آیا شورای فوق از جایی یا شخص خاصی می ترسد؟
🔹وظایف و اختیارات شورای عالی امنیت ملی در قانون مشخص و مصرح است. متوقف کردن ابلاغ یک قانون یا تعطیل دستورات صریح رهبر انقلاب در مواجه با رژیم، مطابق با کدام قسمت از اختیارات شورای مذکور است؟
🔹به تصریح قانون اساسی مصوبات شورا در صورت تایید و امضای رهبر انقلاب،قابل اجرا خواهد بود. آیا در موارد ادعا شده(توقف ابلاغ قانون حجاب و تعطیلی پاسخ به رژیم) موافقت رهبر انقلاب اخذ شده است؟
🔹ادامه ابهامات فوق و تکرار آنها در موارد دیگر،نتیجه ای جز افزایش شک و بدگمانی نیروهای انقلاب به شورای مذکور نخواهد داشت در حالی که شفاف شدن مصوبات شورا ( منظور تصمیماتی است که مردم در جریان آن قرار دارند مانند توقف قانون حجاب و عدم انجام عملیات بازدارنده و سنگین علیه رژیم) و تایید احتمالی آنها از جانب رهبر انقلاب مانع از تضعیف جایگاه و مقبولیت این شورا در افکار عمومی بویژه وفاداران به انقلاب خواهد بود.
🔹اگر آنچنان که امثال"جناب عباد" ادعا کرده اند توقف قانون حجاب بر اساس مصوبه شورا و به علت "تبعات اجتماعی و نافرمانی مدنی" ناشی از اجرای قانون حجاب بوده ، شورا باید پاسخ دهد که چرا در موارد زیر که حتما می تواند موجبات خشم و اعتراضات فراگیر و حتی بروز آشوبهای گسترده در کشور شود، سکوت پیشه کرده است:
▪️قطع مکرر برق و زیانهای گسترده آن برای صنایع،بیماران وبیمارستانها، سالمندان و کسب کارهای خرد و ...
▪️رها کردن قیمت ارز و گرانبهای لجام گسیخته ناشی از آن
▪️افزایش شدید و ناگهانی قیمت خودروهای داخلی
▪️تکرار روزمره لزوم افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر اعصاب و روان مردم و بروز خشم اجتماعی
▪️انتصاب افراد معاند ، برانداز و آشوبگر در مناصب مختلف دولتی و دانشگاهی
🔹 سوال آخر : آیا جایگاه و شان شورایعالی امنیت ملی این است که ابزار دم دستی و جاده صاف کن منویات جنابِ "نمی دانم ، بلد نیستم و نمی توانم" باشد؟ قانون اساسی که چنین نمی گوید!
@pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این کلیپ را با دقت ببینید.
هم شهید رئیسی و هم آقای روحانی به عنوان دو رئیسجمهور، از گرانفروشی ارز سخن میگویند و گلهمند هستند. آقای روحانی صراحتا لفظ خیانت را به کار میبرد. هیچ یک هم نتوانستند از عهده شرکتهای دلاردار و دلاری فروش برآیند.
صحبتهای شهید رئیسی مربوط به فروردین ۱۴۰۲ است. در یکی از روزهای اسفند ۱۴۰۱ یعنی کمتر از یک ماه قبل از این سخنرانی ایشان، تلفنی که صحبت میکردیم، به ایشان عرض کردم اجازه ندهید یک نرخ دیگر در کنار ۲۸۵۰۰ به رسمیت شناخته شود. همه صادرکنندگان باید ارز خودشان را به قیمت ۲۸۵۰۰ تحویل بانک مرکزی دهند. ایشان فرمودند من موافقم، منتهی به شرطی که ارزهایشان را بیاورند. عرض کردم حاج آقا غلط میکنند نمیآورند. اگر نیاوردند اجازه صادرات به آنها ندهید...
زمان گذشت و ماهها بعد که حضوری خدمتشان رسیدم و طبق روال همیشه! بحث ارز را مطرح کردم، چه گلایهها که از برخی سیاسیون و مقامات نکردند...
مردم عزیز ایران! میبینید که دو رئیسجمهور در پشت بلندگو از دست دلارداران و دلاریفروشان چگونه فریاد میزنند و شکوه میکنند.
پیروزی بر این جریان غارتگر، فقط با آگاهی و آگاهیبخشی شما ممکن است. این جریان، در ساختار کشور، در مجلس، در دولت، حامیانی دارد که با تمام توان از منافعشان دفاع میکنند. حامیان نرخ ارز شناور را بشناسید و بشناسانید و اجازه راهیابیشان به مجلس و دولت را ندهید.
جوانان عزیز انقلابی! خود را سرگرم حاشیههای بیفایده نکنید. مسئله اول کشور در سطح داخلی، اقتصاد است و مسئله اول اقتصاد، دلاریزه شدن اقتصاد و شناورشدن نرخ دلار است.
@syjebraily
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
● بیژن عبدالکریمی استاد فلسفه:
بسیار جالب است، افکار عمومی در ایران را به سمتی هدایت میکنند که مردم روسری از سر بردارند و علیه حکومت دینی بایستند.
همان ها در سوریه افکار عمومی را به سمت گرایش به ریشهای بلند سلفی هدایت میکنند تا علیه حکومت سکولار بجنگند و یک حکومت سلفی با قوانین اسلامی و سفت و سخت بیاورند.
بیاید کمی خودمان را از فریبهای بزرگ رهایی بدهیم، بشار از آل سعود دیکتاتورتر است یا از آل خلیفه؟
آزادی های سیاسی و اجتماعی اش از عربستان سعودی کمتر است؟ هرآنچه غرب کوشید تا بن سلمان در عربستان اجرا کند، سالها قبل در سوریه وجود داشت، نه دین اجباری بود، نه حجاب.
مشروب هم سرو میشد، که البته اکنون اعضای تحریر الشام در حال حمله به فروشگاه های مشروبات الکلی هستند در حلب و باقی شهرهای در دستشان.
بین دختر و پسر هم دیوار نبود و...
بروید فیلم های سوریه که قبل 2010 در یوتیوب بارگذاری شده اند را ببینید، کشوری زیبا، توریستی، فعال و پویا، که کنسرت های خارجی که الان در عربستان مد شده، در آنجا برگزار میشد... هیچ شباهتی به کشورهای عربی دیگر نداشت، از همه هم سکولارتر بود
اما اما و اما، برای اسرائیل یک تهدید بود و غرب این را نمی پذیرد.
بحث نه بر سر دین شماست، نه دیکتاتور بودن یا نبودن حکومت شما و نه حتی سکولار یا مذهبی بودن آن... هر کدام از اینها به مقتضای نیاز آنها میتواند برای ما مردم این منطقه زیبا یا زشت جلوه کند.
ما مردم خاورمیانه کی میخواهیم به خود بیاییم و دست از بازیچه سیاستهای غرب و شرق شدن برداریم، خدا میداند. هر روز سازی میزنند و ما هم به هر سازشان آن گونه که می خواهند می رقصیم.
🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✍@tahlile_siasi
✍@tahlile_siasi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی -۱
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. میخواهند بهصورت تدریجی و تکهتکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرحهایی بهظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعهقطعه اجرا میکنند تا حسّاسیّتها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برایشان وجود داشته باشد. این پیشرویها، کار را به مرحلهای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحتاندیشی میشود. به زبان فقهی باید گفت میخواهند ولیّفقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّتهایی میآفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پارهای ارزشها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی بهصورت کلّی و راهبردی نگاه میکنیم، درمییابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکستهشدن هستند و ما همچنان در حال عقبنشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل میشوند و آنگاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسألهوار» و «مناقشهبرانگیز» مییابند و باید بهناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیمودهایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعهای و تکهای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمینشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمیافکنیم.
[دوم]. شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادیسازی» است و برای عادیسازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزشها را به بحث عمومی میکشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح میکنند و در همین راستا، «مفهومسازیِ منفی» میکنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربههای کاری و ناگهانی وارد میآورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنهآرایی است. از سالهای آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرتها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر میرسید، اما برای زمینهسازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادیهای یواشکی»، «چهارشنبههای سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورتبندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نهفقط این موج تصنّعی و سازماندهیشده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاستجمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکراتها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زینپس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است.
[سوم]. در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظارهگر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالیکه گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخشهایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که میتوانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگنمایی میشد؛ چنانکه گویا نظام، به قلعوقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بیپروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرجومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگتر و منقبضتر میشد. توقع میرفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالشها را پیشبینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورتهای آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقیمانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻براندازی هویّتی در جمهوری اسلامی -۲
🖊مهدی جمشیدی
[چهارم]. در مواجهه با اغتشاش «زن، زندگی، آزادی»، بسیاری از نیروهای انقلابی دچار انفعال ذهنی و شناختی شدند و از اغتشاش، روایت وارونه ارائه کردند. همچنان که در فتنۀ سال هشتادوهشت، کسانی تصوّر میکردند که مسأله، «تقلّب در انتخابات» است، در اینجا نیز گمان کردند که مسأله، «مواجهۀ گشت ارشاد» است؛ این یعنی روایت آنها، تطابق ابتدایی با روایت جریان تجدّدی داشت. بهبیاندیگر، در صورت مسأله، مخرج مشترک با جریان تجدّد یافته بودند و این خود، بر پاسخها و راهحلها نیز اثر جدّی میگذاشت. جریان فرهنگی و رسانهای متجدّد، دستکم از سالهای آغازین دهۀ نود، بر حجاب متمرکز شده بود و معطوف به آن، مفهومسازی منفی و چهرهسازی میکرد و میکوشید زمینه را برای ایجاد یک «جبهۀ نزاع» فراهم آورد و در نهایت نیز در یک نقطۀ بحرانی، به آنچه که میخواهد دست یابد. در تمام سالهایی که آن «زمینههای فکری» و «بسترهای اجتماعی» پدید آمدند و ذرهذره و قطعهقطعه، مقدّمات تدارک دیده شدند، نیروهای انقلابی در غفلت و خاموشی به سر بردند و سرانجام در نقطۀ بحرانی، یعنی در متن اغتشاش، تازه دریافتند که چه رخ داده است. البته همچنان که اشاره شد، حتی در این نقطه نیز بسیاری در اثر خطای تحلیلی، پنداشتند که مسأله، قابلتقلیل به مواجهۀ گشت ارشاد است و ریشۀ همۀ این تنشها و تلاطمها، در عملکرد نیروی انتظامی است؛ حالآنکه طرح فرهنگیِ جریان تجدّدی از آغاز، نفی اصل حجاب و زدودن الزام قانونی به آن بود. کلیدواژۀ «حجاب اختیاری»، نشان میدهد که در نظر آنها، باید جنبۀ قانونی حجاب، کنار نهاده شود و حجاب در حد یک انتخاب شخصی و سلیقهای، تنازل یابد، نه اینکه نوع مواجهه با کشف حجاب، تغییر کند و سازوکارهای فرهنگی و هویّتی انتخاب شوند.
[پنجم]. اما چرا جریان تجدّدی در پی نفی جنبۀ قانونی حجاب و تبدیل آن به یک انتخاب شخصی و سلیقهای بود؟ چرا این جریان، یک دهه در اینباره، تلاش رسانهای و نمادین کرد و کوشید جامعه را به سوی انگارۀ حجاب اختیاری سوق بدهد؟ مگر کشف حجاب در معادلۀ براندازی جمهوری اسلامی، چه سهم و نقشی دارد؟ کشف حجاب، چگونه به براندازی کمک میکند و این امر فرهنگی، چه نسبتی با امر سیاسی دارد و به چه واسطههایی در تداوم حاکمیّت، اختلال ایجاد میکند؟ پاسخدادن به این پرسش در شرایط کنونی که کشف حجاب، تعیّن و تحقّق یافته و پیامدها و نتایج آن را به وضوح مشاهده میکنیم، دیگر کار دشواری نیست. همچنان که دین اسلام، «شعائر» دارد که وجه نمادین آن را جلوهگر و مشاهدهپذیر میسازند و تمایز و حتی اقتدار در عرصۀ عمومی میآفرینند، نظام جمهوری اسلامی نیز در حوزۀ زیست زنانه، نمادها و ظهورات و تعیّناتی دارد که از آن جمله، حجاب است. البته این نماد، خودساخته و بشری نیست، بلکه ریشه در حکم الهی دارد و نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب اینکه باید در عرصۀ عمومی، احکام شریعت را محقّق کند، آن را قانونی کرد و بهتدریج، وجه نمادین بخشید. حال در این جغرافیای معنایی، روشن است که درهمشکستن حجاب در عرصۀ عمومی، بنیان هویّتی و نمادینِ نظام سیاسی را متزلزل و مخدوش میسازد و آن را با چالش مشروعیّت و تنگنای اقتدار روبرو میکند. کشف حجاب در قالب شرع، حرام شرعی است و در قالب سیاست، حرام سیاسی؛ چراکه به معنی «نافرمانی مدنی» و «معارضۀ با حکومت دینی» است. در اینجاست که حجاب از حوزۀ فرهنگ و سبک زندگی به حوزۀ امنیّت و اقتدار سیاسی راه و تعمیم مییابد و به یک ابزار مهم برای براندازی نظام تبدیل میگردد. این تقابل، گرچه یک انتخاب شخصی و فرهنگی معرفی میشود، اما در اثر روایتپردازی، وجه نمادین یافته و به معنی «کنش براندازانه» است. این معنا، در اختیار فرد نیست که وی بتواند به قصد و نیّت خویش ارجاع بدهد، بلکه در زمینۀ اجتماعی، آفریده میشود؛ آنچه را که در متن یک روند اجتماعی، وجه نمادین یافته و ذیل «نه به حجاب اجباری»، تفسیر شده است، قابل بازتفسیر نیست. بنابراین، خواهناخواه، هر کشف حجابی در این موقعیّت روایتی و تفسیری، معنایی جز معارضۀ با حکومت دینی ندارد. پیش از دهۀ نود، نهفقط کشف حجاب وجود نداشت، بلکه ضعف در حجاب نیز به معنی تقابل با حکومت دینی، تفسیر نشده بود؛ بلکه به انگیزههای شخصی و سلیقهای ارجاع داده میشد؛ چنانکه از «نقص در معرفت دینی» سخن به میان میآمد و یا «میل به تبرّج»، برجسته میشد. اما در دهۀ نود به این سو، طرح امنیّتی برای ایجاد شکاف میان حاکمیّت و مردم، بر روی مسألۀ حجاب، متمرکز شد و آن را به مهمترین نماد سیاسی و ضدهویّتی خویش تبدیل کرد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از کانال اطلاع رسانی مفام
جریان شناسی جهان اسلام - استاد ربیعی فر.mp3
71.2M
📢فایل صوتی نشست تخصصی جریان شناسی جهان اسلام با توجه به تحولات منطقه
🔰با ارائه استاد حجت الاسلام احمد ربیعی فر
#جریان_شناسی
#تحولات_منطقه
#سوریه
#مجمع_فرق_ادیان_اقوام_مذاهب
#مفام
🖇@mafam1392