eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
127 دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
9.9هزار ویدیو
162 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 احمد قدیری پاسخ می‌دهد: چرا در شرع و قانون میان حقوق زن و مرد تبعیض وجود دارد؟ @GhadiriNetwork
🔶 آنچه از «برتری‌های حقوق زن در اسلام» نمی‌دانید 🔸 بخش از دو مردان و زنان، مذهبی‌ها و غیر مذهبی‌ها، به اتفاق گمان می‌کنند، در اسلام حقوق «مرد» بیش از «زن» است و مباحثی چون دیه و ارث مضاعف مرد را نیز شاهد مثال می‌آورند. فارغ از نکات مغفولی که در این دست تفاوت‌ها وجود دارد و بیان نمی‌گردد، احکام متعددی نیز از حیث حقوق بیشتر و مجازات کمتر، به سود مسلم زنان است که کمتر بدان‌ها پرداخته شده و وقتی برای مخاطب بازگو می‌گردد، اگر به این نتیجه نرسد که در برآیندی کلی، حقوق زن در اسلام بیش از مرد است، قطعا آن را کمتر از مرد نیز نخواهد یافت. از این رو در این نگاشته خلاصه‌ای از حقوق مضاعف زنان در اسلام و قوانین موضوعه کشور، ذکر می‌گردد که برگرفته از آخرین تألیف اینجانب «چالش‌های حقوق بشری در اسلام» است. 🔷 مطلقا به نفع زنان: 🔹 مهریه: اگرچه ازدواج، وصلت زوجین با هم و تمتع آنان از یکدیگر است اما مهریه که وجود آن امری و ضروری و میزانش توافقی است بر‌عهده‌ی زوج گذارده‌ شده که اگر بر آن توافقی نیز نشده باشد بنا به مورد، مهر‌المثل یا مهر‌المتعه برقرار خواهد‌ بود. 🔹 نفقه: یکی از جلوه‌های اساسی قائل شدن امتیاز مالی برای زن، نفقه است به طوری که حتی اگر مرد استطاعت مالی نداشته باشد و در عین حال همسرش متمکن و بی‌نیاز از دریافت نفقه باشد، باز هم مرد موظف به پرداخت نفقه، آن هم مطابق با شئونات زوجه می‌باشد. شمول نفقه نیز عبارت است از همه‌ی نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاث منزل و هزینه‌های درمانی و بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج، به واسطه‌ی نقصان یا مرض. نفقه تنها معطوف به زمان ازدواج نیست؛ چنانچه نفقه‌ی مطلقه‌ی رجعیه نیز در زمان عده بر عهده شوهر است مگر اینکه طلاق در حال نشوز واقع شده باشد. همچنین اگر عده از جهت فسخ نکاح یا طلاق بائن باشد، زن در صورت حمل از شوهر خود تا زمان وضع حمل حق نفقه خواهد‌ داشت. همچنانکه در ایام عده‌ی وفات، مخارج زندگی زوجه عندالمطالبه از اموال اقاربی که پرداخت نفقه به عهده‌ی آنان است (در صورت عدم پرداخت) تامین می‌گردد. جالب آنکه طلب زن بابت نفقه، در تمام موارد مذکور طلب ممتاز بوده و لذا زن همواره بر دیگر طلبکاران ترجیح دارد. 🔹 دیه‌ی عاقله: دیه‌ی عاقله تنها بر مرد بار می‌شود و زن در هیچ صورتی مکلف به آن نمی‌گردد. تحقق این دیه در صورتی است که مرتکب مجنون و یا طفل صغیر باشد که در این صورت پرداخت دیه با عاقله می‌باشد. عاقله عبارت است از «پدر، پسر و بستگانِ» ذکور نسبی پدری و مادری یا پدری به ترتیب طبقات ارث که عملا مصداقش عموی مرتکب می‌شود. 🔹 جهاد و خدمت وظیفه‌‌ی عمومی: در جهاد ابتدایی زنان به کلی معاف از آن‌اند و در جهاد دفاعی در صورت ضرورت (عدم کفایت مردان)، جهاد بر آنان نیز واجب می‌شود. خدمت وظیفه‌ی عمومی نیز تنها بر مردان مقرر شده است. 🔹 حد لواط و مساحقه: مجازات لواط در همان مرتبه‌ی اوّل برای مفعول اعدام است ولی مساحقه صد ضربه تازیانه را در بر دارد و اعدام، مرتبه‌ی چهارم مکافات عمل است. 🔹 حد زنا: از چند حیث مجازات کمتری در زنا برای زنان مقرر گشته. اول. حد جلد مرد زانی باید ایستاده و در حالی اجرا گردد که پوشاکی جز ساتر عورت نداشته باشد. اما تازیانه را به زن زانی در حالی می‌زنند که زن نشسته و لباس‌های او به بدنش بسته ‌باشد. دوم. در زنا با محارم نسبی و زنای محصنه، چنانچه زانیه بالغ و زانی نابالغ باشد مجازات زانیه فقط صد ضربه شلاق است. درحالیکه مرد اگر محصن باشد و با دختر نابالغ زنا کند سنگسار می‌شود و اگر با نابالغ نسبی زنا نماید اعدام می‌گردد. سوم. مردی که همسر دائم دارد، هرگاه قبل از دخول، مرتکب زنا شود حد وی صد ضربه شلاق، تراشیدن موی سر و تبعید به مدت یک سال قمری است. این در حالی است که زن نه سرش تراشیده می‌شود و نه تبعید می‌گردد. 🔹 قوادی: قوادی عبارت از به هم رساندن دو یا چند نفر برای زنا یا لواط است و حد آن برای مرد ۷۵ ضربه شلاق است و برای بار دوم علاوه بر ۷۵ ضربه شلاق به عنوان حد، به تبعید تا یک سال نیز محکوم می‌شود که مدت آن را قاضی مشخص می‌کند و برای زن فقط ۷۵ ضربه شلاق است. 🔹 ارتداد: اگر مرد، مرتد فطری باشد کشته می‌شود و توبه‌اش پذیرفته نمی‌شود. اگر مرد، مرتد ملی باشد،‌ توبه داده می‌شود، پس اگر توبه کند چیزی بر او نیست، و اگر توبه نکند کشته می‌شود اما زن، اگر چه مرتد فطری باشد،‌ کشته نمی‌‌شود، بلکه همواره در حبس نگاه داشته می‌شود. 🔹 زمان اجرای مجازات: نسبت به زن در موارد متعددی همراه با تاخیر است از جمله در دوران بارداری، پس از زایمان حداکثر تا شش ماه، دوران شیردهی حداکثر تا رسیدن طفل به سن دو سالگی، و نیز در اجرای مجازات شلاق در ایام حیض یا استحاضه. بخش دوم: eitaa.com/ghadirinetwork/2572
🔶 آنچه از «برتری‌های حقوق زن در اسلام» نمی‌دانید 🔸 بخش از دو مردان و زنان، مذهبی‌ها و غیر مذهبی‌ها، به اتفاق گمان می‌کنند، در اسلام حقوق «مرد» بیش از «زن» است و مباحثی چون دیه و ارث مضاعف مرد را نیز شاهد مثال می‌آورند. فارغ از نکات مغفولی که در این دست تفاوت‌ها وجود دارد و بیان نمی‌گردد، احکام متعددی نیز از حیث حقوق بیشتر و مجازات کمتر، به سود مسلم زنان است که کمتر بدان‌ها پرداخته شده و وقتی برای مخاطب بازگو می‌گردد، اگر به این نتیجه نرسد که در برآیندی کلی، حقوق زن در اسلام بیش از مرد است، قطعا آن را کمتر از مرد نیز نخواهد یافت. از این رو در این نگاشته خلاصه‌ای از حقوق مضاعف زنان در اسلام و قوانین موضوعه کشور، ذکر می‌گردد که برگرفته از آخرین تألیف اینجانب «چالش‌های حقوق بشری در اسلام» است. 🔷 ترکیبی از حقوق و تکالیف زنان و مردان: 🔹 ارث: اگرچه ارث بریِ فرد مذکر اصولا بیش از فرد مونث است اما در حالاتی برابر با وی است. در وضعیت خاصی نیز می‌‌تواند ارث مونث بیش از مذکر باشد. نکته دیگر آنکه اگر شوهر در حال مرض زن خود را طلاق دهد و در ظرف یک سال از تاریخ طلاق به همان مرض بمیرد زوجه از او ارث می‌برد اگرچه طلاق بائن باشد مشروط بر این که زن شوهر نکرده باشد. این درحالی است که ارث بری مرد از زن در حالت معکوس ممکن نیست؛ یعنی اگر زوجه در حال مرض مطلقه شود و بعد از آن بمیرد، زوج در هیچ صورتی از او ارث نمی‌برد، حال چه طلاق بائن باشد یا رجعی، و چه زوج ازدواج کند یا نکند. همچنین با وجود آنکه برقراری رابطه زناشویی شرط ارث بری متقابل زن و شوهر از یکدیگر است اما اگر مردی در حال مرض زنی را عقد کند و بعد از صحت یافتن از آن مرض بمیرد، زن از او ولو آنکه دخول صورت نگرفته باشد، ارث می‌برد. 🔹 ولایت در ازدواج: ولایت پدر و جد پدری در ازدواج دختر، تنها ناظر به دختر باکره‌ی غیر رشیده معتبر است. هر چند این ولایت ممکن است برای دختران خوشایند نباشد، اما دلیل آن حمایت از دختر و مصلحت ازدواج او است و هر‌گاه پدر یا جد پدری بدون علت موجه از دادن اجازه مضایقه کند اجازه او ساقط شده و در این صورت دختر می‌تواند با معرفی کامل مردی که می‌خواهد با او ازدواج نماید و شرایط نکاح و مهری که بین آنها قرار داده ‌شده پس از اخذ اجازه از دادگاه مدنی خاص به دفتر ازدواج مراجعه و نسبت به ثبت ازدواج اقدام نماید. 🔹 حضانت: مطابق فقه، مادر تا دو سالگی نسبت به فرزند پسر و تا هفت سالگی نسبت به فرزند دختر برای حضانت اولویت دارد. طبق قانون سن هفت سالگی نسبت به هر دو اعمال می‌شود. لازم به ذکر آنکه سقف طفولیت برای دختر و پسر ۹ و ۱۵ سالگی است و پس از آن انتخاب یکی از والدین یا زندگی مستقل با فرزند است. در اینجا باید توجه داشت که در مواردی چون طلاق، حضانت، خروج از کشور و بسیاری موارد دیگر، طبق شرع و قانون زن می‌توان به عنوان شرط ضمن عقد، مجموعه حقوق مضاعفی را برای خود ملحوظ دارد. 🔹 حجاب: در این مورد به این نکته اکتفا می‌شود که حجاب به معنای عام آن بر مرد هم واجب است منتها در مقدار و نحوه‌ی پوشش با زن تفاوت دارد. چنانکه حکم عمومی پوشش‌های زننده و منافی عفت یا عدم پوشش بدین قرار است که هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد‌ شد. 🔹 شهادت: شهادت زنان بر امور مدنی و کیفری از سه حالت خارج نیست. یا شهادت زن مستقلا و بدون ترکیب با مرد قابل قبول است، یا شهادت زنان تنها در ترکیب با شهادت مردان قابل قبول است، و یا شهادت زن اساسا در آن امر پذیرفته نیست. نکته آنکه هر چقدر بتوانیم از دید فمنیستی محرومیت زن از قضاوت را محرومیت از یک شغل تحلیل کنیم، ممنوعیت از شهادت در برخی امور، بی تردید چیزی جز رفع تکلیف از زن در ادای شهادت و از بین بردن زحمات رفت و آمد به دادگاه و خطرات انتقام جویی محکوم‌علیه نیست. 🔹 دیه و قصاص: در مورد نفس، اگرچه دیه‌ی مرد دو برابر زن است اما در دیه‌ی اعضاء تا میزان یک سومِ دیه‌ی نفس، دیه برای زن و مرد برابر و نسبت به بیش از یک سوم، دیه‌ی زن نصف مرد است. از آنجایی که لطمه‌ی شدید جسمی (بیش از یک سوم دیه‌ی نفس) به مرد، آسیب بیشتری به اقتصاد کل خانواده می‌زند، فزونی جزای مالی در این خصوص (دیه‌ی مرد)، با توجه به مسئله‌ی معیشت خانواده بوده و مال مضاعفی از بابت دیه قتل مرد به همسرش می‌رسد. بخش اول: eitaa.com/ghadirinetwork/2571
📰 برشی از مصاحبه روزنامه شرق با احمد قدیری 🔸 ‌با وجود اینکه بیان می‌کنید در قرآن و فقه نگاه برابری به زن و مرد شده است، چه توضیحی درباره تبعیض‌های موجود میان حقوق زن و مرد دارید؟ 🔹 تصور وجود تبعیض در حقوق زن و مرد، مهم‌ترین چالش نظری در این حوزه است. از این‌رو باید قدری موضوع را باز کنیم. اولا وقتی در سؤال از کلمه تبعیض استفاده می‌کنیم، باید در درجه نخست به معنای آن و در مرتبه بعدی به بار معنایی کلمه دقت داشته باشیم. تبعیض در اذهان اصولا به تفاوت ناروا و ناعادلانه اطلاق می‌شود. در بحث حقوق زن و مرد تفاوت وجود دارد اما تبعیض خیر. اینجا نمی‌خواهم بگویم چون احکام از جانب خداوند خالق و شارع است پس حق و عدل است. در حال حاضر موضوع صحبتم این نیست. می‌خواهم بگویم ممکن است حقوق و تکالیف دو صنف یا دو فرد با هم متفاوت باشد اما تبعیض وجود نداشته باشد. مانند اینکه فردی در یک روزنامه مسئول نشر اخبار باشد و فردی دیگر مسئول تنظیم گزارش و مصاحبه. در اینجا مأموریت محوله به این دو کارمند متفاوت است اما ناعادلانه و مصداق تبعیض نیست. 🔸 ‌لطفا مصداقی وارد موضوع شوید. نظر شما این است که حقوق مرد بیشتر از زن نیست، یا بیشتر است اما ناروا نیست؟ 🔹 موضوع حقوق زن و مرد هم مانند خیلی از مسائل دیگر از تحریف رسانه‌ای مصون نمانده است. این تحریف به دو صورت خودنمایی کرده؛ یکی بیان ناقص و بدون قید و تبصره یک حکم و دیگری بزرگ‌نمایی و تمرکز بر حقوق مردان و تکالیف زنان که موجب وارونه‌نمایی واقعیت و تصویر کلان می‌شود. 🔸 این مواجهه رسانه‌ای دقیقا نسبت به کدام موضوع فقهی و حقوقی واقع شده؟ 🔹 به عنوان مثال در موضوع ارث با چنین موضوعی مواجه هستیم؛ چنانچه تصور عموم این است که مرد دو برابر زن ارث می‌برد و تمام. درحالی‌که نه موارد نقض آن را می‌دانیم و نه توجه داریم که از یک سو اگر ارث‌بری مرد اصولا دو برابر زن است، از سوی دیگر تکالیف مالی بسیاری هم بر دوش مرد گذاشته شده که پرداخت مهریه و نفقه از‌جمله آن است. شما تصور کنید اگر قانونی بود که مردان می‌توانستند اموال زن را بگیرند و او را در زندان بیندازند، چقدر زنان برافروخته می‌شدند و از حق و حتی حیات پایمال‌شده خود می‌گفتند، اما هم‌اکنون هزاران زندانی مهریه داریم که تماما از جانب همسرانشان به این وضعیت گرفتار شده‌اند. یا همین حکم فقهی جهاد و مصداق قانونی آن، سربازی، کافی است برای اینکه متوجه شویم چقدر در تصورات خود نسبت به حقوق زن و مرد دچار اشتباهات محاسباتی شده‌ایم. جهاد با تمام مصائبش را در یک کلمه نبینید. جهاد که تنها بر مردان واجب است یعنی در معرض کشته و زخمی واقع‌شدن. در سربازی هم این پسرها هستند که باید به عنوان نیروی آماده به خدمت باشند. اگر جنگ شود، اعزام می‌شوند و اگر صلح باشد باید مشقت و غربت نظام وظیفه عمومی را تحمل کنند و دو سال از جوانی خود را در مرز، پادگان یا مراکز حاکمیتی فعالیت کنند. اگر این موارد را به عنوان مشتی از خروار در نظر نگیریم، نتیجه می‌شود همین تصورات غلطی که گویی زن بهره‌ای از زندگی و آزادی نبرده است! 🔸 ‌درخصوص مواردی نظیر حضانت و حق طلاق توضیحی دارید؟ آیا چون مردان به سربازی می‌روند یا مهریه و نفقه پرداخت می‌کنند، باید حاکم علی‌الاطلاق در خانه و خانواده باشند؟ 🔹 ابتدا باید توجه دهم که نگاه اسلام به روابط زن و شوهر، نگاه تعاملی و بر پایه محبت و شفقت است. اما مانند هر موضوع مهم دیگری کد حقوقی مخصوص به خود را هم دارد. درخصوص بخش دیگر سؤال باید به دو نکته مهم دقت کرد که شرح می‌دهم. احکام و قوانین دو دسته‌اند؛ قواعد امری و تکمیلی. قواعد امری مواردی است که خلاف آن را نمی‌شود توافق کرد؛ اما قواعد فقهی یا حقوقی تکمیلی، صرفا «پیشنهاد» شارع یا قانون‌گذار است که امکان توافق طرفین به نحو دیگر وجود دارد. به عنوان مثال ممنوعیت تعدد زوج برای زن یک قاعده امری است. حتی لزوم مهریه برای زن نیز امری است و نمی‌شود که نباشد؛ حتما باید چیزی که مالیت دارد تعیین شود ولو اندک؛ ولو عندالاستطاعه؛ ولو آنکه زن آن را در بدو ازدواج ببخشد؛ اما حتما باید تعیین شود تا شأن زن رعایت شود و این مرد باشد که صداق یا همان مهریه را به زن پیشکش می‌کند. جالب این است که بسیاری از احکام خانواده از نوع تکمیلی است. یعنی صرفا بسته پیشنهادی خداست اما زن می‌تواند تمام گزینه‌ها را به دلخواه خود و البته در صورت حصول توافق طرفینی، به عنوان شرط ضمن عقد، تغییر دهد. حق طلاق با مرد است؛ نفقه هم مصادیقش را شرع مشخص کرده؛ حضانت فرزند پسر و دختر نیز تا سن خاصی میان پدر و مادر تعیین و تقسیم شده است اما در تمام این موارد زن می‌تواند در شرط ضمن عقد هم حق طلاق را بگیرد، هم میزان نفقه خود را تعیین کند و هم حضانت فرزندان را که البته جز قبول زحمت و هزینه نیست بر عهده بگیرد و هم شروط مادی و معنوی دیگری را ثبت کند. @GhadiriNetwork
🔵 اولیات حکمرانی راجع به مانور رسانه‌ای بر لزوم «همدلی» مردم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز نمی‌دانم چه بگویم که حق مطلب ادا شود! اینکه برخی از مردم کلان‌شهرهای همیشه برخوردار تصمیم می‌گیرند چند روزی کمتر اسراف یا مصرف کنند، قابل تقدیر است اما سؤال اساسی این است که در شرایطی که میلیون‌ها نفر از مردم، در عذاب از سوز و سرمای بی‌سابقه و بعضا در معرض مرگ هستند، این چه حکمرانی‌ای است که مسؤلان و اخبارگویان با لباس‌های تابستانه در بیرون از خانه، از مردم می‌خواهند تا در محیط خانه لباس‌های زمستانه بپوشند! فارغ از کج‌فهمی نسبت به اثرگذاری تقریبا هیچِ این نوع هشدارها و خواهش‌هایی که مشخص است گوینده خود عامل نیست، و فارغ از اینکه مسؤلان اصول حکمرانی را نمی‌دانند، ظاهرا حتی از معنای حکم‌رانی نیز غافل‌اند و در مواجهه با وضعیت کنونی «دیپلماسی التماسی» را درپیش گرفته‌اند! مسؤلانی که وقتی پای منافع شخصی‌شان درمیان باشد کمترین تعارفی با احدی ندارند، چرا درجایی که پای منافع عمومی و حقوق عامه درمیان است رسم تساهل و تسامح را درپیش می‌گیرند؟! با چه کسی تعارف دارید؟ از چه چیزی می‌ترسید؟ به جای گفتار درمانی یا تعطیل کردن صنایع و ادارات که لطمه مضاعف به اقتصاد کشور است، با دو اهرم افزایش موقتِ چند برابری و همگانی قیمت و جریمه و قطع فوری گاز پرمصرف‌ها، بحران را مدیریت و مصرف را کنترل کنید. همین موضوع عینا راجع به بحران آب، معضل برق و... نیز صادق است. ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ @GhadiriNetwork
هدایت شده از آرمان انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 رشد 📌با توجه به گفته‌ی استاد‌علی‌صفایی در این ویدئو، به نظر شما: ۱. آیا انتخابِ هدف رشد، در زندگی ما تأثیری دارد؟ چگونه؟ ۲. تاثیر توحید در انگیزه‌های ما چیست؟ 📨 نظر خود را از طریق لینک زیر با ما به اشتراک بگذارید: 🌱 گروه تمرین تفکر 👉🏻 ▫️ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
هدایت شده از آنتی فتنه
✍️ مهدی اسلامی مدیر کانال آنتی فتنه موضوع: چرا برخی از مردم غزه از سقوط بشار اسد خوشحالند؟ بسم‌الله الرحمن الرحیم و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد سلام به همه دوستان و عزیزان دست بر قضا، برخی از مردم غزه از احتمال سقوط بشار اسد خوشحالند. شاید این خوشحالی برای ما عجیب به نظر بیاد، اما وقتی به تاریخ و شرایط موجود نگاه می‌کنیم، این واکنش قابل درک میشه. این خوشحالی ریشه در دو عامل مهم داره که می‌خواهیم بهشون بپردازیم. ۱. تغییر موضع حماس و پیامدهای آن اولین و مهم‌ترین عامل، تغییر موضع جنبش حماس از ابتدا تا الان است. همونطور که می‌دونید، حماس در اوایل بحران سوریه، از معارضان حمایت کرد و به نوعی رابطه‌اش با دولت بشار اسد قطع شد. این تصمیم نه از روی ضدیت با سوریه، بلکه بیشتر به دلیل نزدیکی ایدئولوژیک حماس به اخوان المسلمین بود. حماس امیدوار بود که اگر دولت بعد از اسد روی کار بیاد، به جریانات اسلامی سنی نزدیک‌تر بشه و این وضعیت به نفع منافع فلسطین خواهد بود. اما واقعیت اینه که این نگاه، در نهایت به نفع فلسطین پیش نرفت. حماس به این نتیجه رسید که سیاست‌های اسد بیشتر در خدمت منافع سوریه بوده تا فلسطین. این باعث شد که خوشحالی بخشی از مردم غزه از سقوط اسد منطقی به نظر بیاد. ۲. تبلیغات ضد سوریه در رسانه‌های منطقه‌ای دومین عامل، به تبلیغات گسترده‌ای مربوط میشه که از سوی رسانه‌های منطقه‌ای انجام شده. رسانه‌های قطر و ترکیه که به‌طور عمده از معارضان سوری حمایت می‌کردن، بشار اسد رو به عنوان دشمن فلسطین و خائن معرفی کردن. این رسانه‌ها تصویری منفی از دولت سوریه در ذهن مردم غزه ساختند که در نهایت باعث شد مردم غزه سقوط اسد رو یک تحول مثبت بدونن. حالا که این دو عامل رو کنار هم می‌ذاریم، می‌فهمیم که چرا بخشی از مردم غزه از سقوط بشار اسد خوشحال هستند. خوشحالی که به نظرتون شاید به دلیل منافع فلسطین نباشه، اما برای اون‌ها فرصتی برای تغییر وضعیت و بهبود روابط با کشورهای حامی معارضان به حساب میاد. ✍️ مهدی اسلامی --- لطفا عضو بشید Eitaa.com/efshagari57
هدایت شده از میثم تـمّار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗯به‌زودی فتنه هایی پیش رو خواهید داشت که کل شهدا آرزوی حضور بجای شما را خواهند داشت 🗯آن روز من نیستم! ولی شما پشت آقا را خالی نکنید سردار سلیمانی ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ ✅کانال 👇 @meysame_tammarr
هدایت شده از میثم تـمّار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗯 پاسخ آیت الله توکل به دروغی به نام ! - تفاوت نماز و روزه با حجاب در چیست؟ - چرا حکومت خواندن نماز را الزامی نمی‌کند اما به حجاب مردم کار دارد؟ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ ✅کانال 👇 @meysame_tammarr
هدایت شده از ط رزاقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اولین تجمع و اعتراضات به عملکرد پزشکیان 🌍
هدایت شده از محمد کرباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 🔴صحبتهای بسیار مهم سعیدیسم و پاسخ به یک شبهه پرتکرار :❗️ آیا چون حضرت آقا فرمودند تعلل یا شتابزدگی نمیشه این به معنی عدم مجوز مطالبه مردمی پاسخ به تجاوز دشمن است؟ مگر حضرت آقا نفرمودند مشکل بی‌حجابی حل می‌شود؟! پس چرا حل نشد؟! پاسخ این شبهه را بشنوید... •┈┈••✾••┈┈• ✅ حجت‌الاسلام محمد کرباسی https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
هدایت شده از محمد کرباسی
🔴 اداره حقوقی ستاد امر به معروف استان قم درباره دروغ پراکنی‌های یک پایگاه خبری 🔹با صلوات بر محمد و آل محمد؛ به این وسیله به استحضار می‌رساند به دنبال دروغ پراکنی‌های پایگاه خبری خبرآنلاین نسبت به دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، و در پی درخواست های متعدد مردمی مبنی بر پیگیری حقوقی این بی‌اخلاقی رسانه‌ای، دفتر حقوقی ستاد اقدام به طرح شکایت از مدیر پایگاه خبری مزبور به عنوان نشر اکاذیب، متشنج نمودن اذهان عمومی و خدشه دار نمودن جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نمود. مراتب تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد. ☫) ستاد استان قـم | @abm_qom •┈┈••✾••┈┈• ✅ حجت‌الاسلام محمد کرباسی https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
هدایت شده از محمد کرباسی
🔴انتقاد آیت الله العظمی نوری همدانی از سیاستگذارانی که می گویند تا وضعیت اقتصادی و اختلاس‌ها حل نشود، به حجاب پرداخته نشود❗️ "من می‌گویم وصیت نامه شهدا را بخوانید؛ اینان جان دادند تا ارزش‌هایی مثل حجاب از بین نرود". آیت‌الله العظمی نوری همدانی فرمودند: عده‌ای از فضلای محترم در حرم تجمع داشتند و بعضی‌ها هم به دفتر ما مراجعه کردند و از باب وظیفه شرعی نامه‌ای دادند و نگران موضوع حجاب بودند، ولی بعضی‌ها زیر سؤال می‌بردند که چرا درباره مسائل دیگر حوزه حساس نیست و گاهی هم می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود. •┈┈••✾••┈┈• ✅ حجت‌الاسلام محمد کرباسی https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
هدایت شده از محمد کرباسی
🔴 من به عنوان یک فعال حوزه حجاب از مسیح علینژاد ممنونم❗️ 🖊 دکتر ابوالفضل اقبالی مدیر اندیشکده زوج ❎ مسیح علینژاد تا به امروز هیچ عکس برهنه‌ای را از خود منتشر نکرده بود و همواره روی حجاب سر تاکید داشت. اما اکنون عکس‌های عریان خود را با کپشنی عریان‌تر پست کرده است که حاوی نکات مهمی هستند. مسیح علینژاد تا به امروز یک پروژه داشت: "کشف حجاب دختران در ایران" اما از امروز می‌گوید پروژه جدیدی را استارت زدم: "برهنگی دختران در ایران" تا دیروز به کشف حجاب سر می‌گفت: پوشش دلخواه و امروز این عبارت را برای بیکینی و تاپ به‌کار می‌برد! ❎ واقعیت این است که مسیح علینژاد کارش را خوب بلد است. او یک کمپینر حرفه‌ایست. برای گام به گام پروژه‌اش استراتژی و برنامه دارد. کارگزاران و شرکای متعددی هم در داخل کشور دارد که در تکمیل و پیش‌روی پروژه او کارسازی و هم‌افزایی می‌کنند. تردیدی ندارم که به زودی مناقشات درباره حجاب در کشور جمع خواهد شد و چند سال آینده گفتگو درباره مرزهای جدید نمایش بدن جای آن را خواهد گرفت. زمان صحت این مدعا را ثابت خواهد کرد. ❎ مسیح علینژاد زمان خوبی را هم برای شروع پروژه جدیدش انتخاب کرده است. دقیقا زمانی که ما در آستانه‌ی ابلاغ قانون حجاب قرار داشتیم و مسئولان با تردید و ترس تصمیم به تعلیق قانونی گرفتند که مستظهر به اراده‌ی مردم و محصول سازوکارهای تقنینی نظام جمهوری اسلامی بود. حالا مسیح علینژاد هوشمندانه این سیگنال را از مسئولان ما دریافت کرد که حاکمیت ایران از حجاب سر عبور کرد و اکنون زمان آغاز پروژه برهنگی دختران در ایران است. ❎ مسیح علینژاد دقیقا همان استراتژی و خطی را دنبال می‌کند که رژیم صهیونیستی درباره مقاومت و در نسبت با محور اصلی آن یعنی ایران دارد پیگیری می‌کند. آن خط چیست؟ ۱. تعرض به خطوط قرمز و تست کردن واکنش ایران، ۲. عدم واکنش ایران و دریافت سیگنال ضعف از مسئولان، ۳. تعرض به خطوط قرمز جدید! مسیری که اکنون منتهی به همسایگی دیوار به دیوار ما با اسرائیل شده و عن‌قریب به یمن نیز سرایت خواهد کرد. ❎ مسیح علینژاد وقتی می‌بیند واکنش ما نسبت به عریانی دختر علوم تحقیقات پاک کردن صورت مساله با احاله آن به بیماری روانی او بود و پرستو احمدی نیز پس از برگزاری کنسرتی با آن وضعیت صرفا به صرف چای و شیرینی به پلیس دعوت می‌شود و خیلی شیک مهمانی پلیس را ترک می‌کند، مطمئن می‌شود که هیچ اراده‌ای در جهت تعرض‌های پروژه‌ای به خطوط قرمز اخلاقی و فرهنگی جامعه ایران وجود ندارد. خب پس اکنون بهترین زمان برای رونمایی از بدن خود با کپشنِ پوشش دلخواه است! ❎ من اما بی‌نهایت خوشحالم و از مسیح علینژاد سپاسگذارم! در این لحظه او تمام قد به کمک گفتاری آمده است که من و امثال سال‌ها مروج و مبیّن آن بوده‌ایم. ما سال‌ها و به‌ویژه بعد از فتنه زن، زندگی، آزادی این سخن را مطرح می‌کردیم که روند مبارزاتِ مدنی علیه حجاب و کنشِ سیاسی و براندازانه‌ی کشف حجاب به هیچ وجه به این نقطه(کشف حجاب سر) اکتفا نخواهد کرد و پس از تثبیت آن به سوی کشف سایر نقاط بدن! نیز حرکت خواهد کرد. این صحنه خیلی روشن بود. ❎ عده‌ای اما نمی‌خواستند این گفتار را همراهی کنند و همواره بر جامعه‌ی خودتنظیم‌گرِ ایرانی تاکید می‌کردند. گویی ما مخالف یا منکِر سهم سازوکارهای اخلاقیِ مقاوم جامعه ایران بودیم. ما داشتیم به نقطه دیگری اشاره می‌کردیم و موضوع دیگری را مطرح می‌کردیم و دوستان داشتند از موضوع دیگری با ما محاجه می‌کردند. امروز اما مسیح علینژاد با عکس‌های جدیدش به کمک تثبیت این آگاهی تاریخی ما ایرانیان در نسبت با "دشمن" آمده است. ❎ ذهنیتِ مسئولان و نخبگان اجتماعی سیاسی ما در لحظه‌ی عقب‌نشینی از ابلاغ قانون حجاب چه بود؟ آنها معتقد بودند که نباید در میانه‌ی جنگِ نظامی و امنیتی با اسرائیل و مشکلات اقتصادی در داخل کشور فضای جدیدی را برای تنش با مردم ایجاد کرد. این ذهنِ بسیط گمان می‌کرد که با تعلیق قانون حجاب، دشمن به پشت دست خود زده و با حسرت می‌گوید: حیف که مسئولان حازم و باتدبیر ایران تمام نقشه‌های من برای ایجاد آشوب اجتماعی در ایران را نقش بر آب کردند!! ❎ در حالی که پیام دریافتی دشمن از این عقب‌نشینی، تدبیر مسئولان نبود بلکه ضعف و استمهال بود! دشمن نیز در پاسخ به استمهال ما لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و گام بعدی را محکم‌تر برمی‌دارد. در حالی که می‌شد با ابلاغ و اجرای مدبرانه و هوشمندانه‌ی قانونی که از قضا برای رفع تنش‌های محتمل جامعه ایرانی تنظیم شده بود مانع از جسارت بیشتر و پیشروی دشمن به سمت تنش‌زایی‌های اجتماعی بیشتر شد. اما امان از ضعف و تردید... دکتر ابوالفضل اقبالی •┈┈••✾••┈┈• ✅ حجت‌الاسلام محمد کرباسی https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
هدایت شده از محمد کرباسی
. ✍ محمد کرباسی 🔹بخوانید سرکوب شرکت‌های دانش بنیان داخلی! بخوانید وابسته‌سازی کشور در حوزه استراتژیک سکوهای مجازی! بخوانید واگذاری رایگان دیتا این سرمایه ملی کشور به دشمنان متخاصم! بخوانید جاده صاف کنی برای سکوهای محور اغتشاش در کشور! به جد در دستور کار دولت است! 🔹آقای وزیر! بسیار تأسف برانگیزه که فردی آن سوابق آکادمیک و رزومه علمی را به پای مطامع سیاسی جریان فرصت طلبی که هیچ بویی از عرق ملی و وطن پرستی نبرده، فدا می‌کند!! •┈┈••✾••┈┈• ✅ حجت‌الاسلام محمد کرباسی https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
هدایت شده از دین بین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ همیشه وارونه نشون دادن موقعیت ها هنر شیطان بوده...❌ 💡با ما همراه باشید... https://eitaa.com/joinchat/4028301326Cfaa1f3d61e
هدایت شده از دین بین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یعنی آفتاب پرست هم به این سرعت رنگ عوض نمیکنه ‼️🧐🤣😂 💡با ما همراه باشید... https://eitaa.com/joinchat/4028301326Cfaa1f3d61e
هدایت شده از دین بین
28.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️🔥 برای کسانی که در مورد ماجرای سقیفه شبهه دارن، پیشنهاد میدیم این کار تولیدی مون رو به هیچ وجه از دست ندن. صفر تا صد این ماجرا بیان شده، حتما ببینین و برای دیگران هم ارسال کنین، ممنون میشیم 👌🌷 (س) 💡با ما همراه باشید... https://eitaa.com/joinchat/4028301326Cfaa1f3d61e
هدایت شده از دین بین
▪️اهمیت پیگیری و فهمیدن ماجرای سقیفه در ارزش سعادت و مسیر ابدیت انسان معلوم و مشخص می شود. ✔️تبعیت کردن از امام حضرت علی (علیه السلام) و امامان شیعه عليهم السلام یک مسیر و انتهایی دارد و تبعیت کردن از سران سقیفه یک مسیر دیگر و یک انتهای دیگری دارد. ▫️انسان منصف و جویای حقیقت اگر دنبال کشف حقیقت است براحتی میتواند با مقایسه ادله ی طرفین و مطالعه ی تاریخ حق و حقیقت را بفهمد. 📌تمام نکته های گفته شده در کلیپ دارای سند و مدرک معتبر از منابع شیعه و اهل سنت است. ✔️می توانید براحتی در اینترنت جستجو کنید و با سند و مدرک ببینید. مانند: _ماجرای غصب خلافت _ماجرای حمله خانه ی حضرت على (عليه السلام) https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5952 _ماجرای منع كتابت حديث _ماجرای کتابت قرآن در زمان خلافت ابوبکر و عمر و عثمان _ماجرای فرار ابوبکر و عمر و عثمان در جنگ ها _اخلاق تند عمر _ماجرای ازدواج عمر با ام كلثوم اختلاف در این است که دختر حضرت على (عليه السلام است یا دختر خوانده ی ایشان بوده ☑️ یه سایت هم معرفی میکنم که خیلی خیلی خیلی خیلی عالی در بحث اینجور بحثها با سند و مدرک قشنگ کار کردن: مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر https://www.valiasr-aj.com 📚 کتاب هم معرفی می کنم خیلی خوبه: _کتاب بلندترین داستان غدیر به روایت حذیفه یمانی برای یک جوان ایرانی در مدائن _کتاب ناگفته هایی از سقیفه رویکردها پیامدها و واکنش ها نوشته ی آیت الله نجم الدین طبسی نویسنده: ع.س (بهلول)
DA-15-14030921.mp3
11.94M
🎙 درس اخلاق استاد مویدی ▫️ ۲۱ آذر، حوزه ائمه اطهار علیهم السلام 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
📺 احمد قدیری پاسخ می‌دهد: مهمترین شبهات پیرامون انقلاب اسلامی 🔍 آیا شأن و منزلت روحانیت در دوره پهلوی بیشتر نبود؟ 🔍 با وجود این همه فساد در کشور چطور ادعای اسلامی بودن داریم؟ 🔍 آیا اگر پهلوی می‌ماند امروز وضعیت بهتری نمی‌داشتیم؟ 🔍 آیا اعتبار پاسپورت ایرانی در زمان شاه بیشتر نبود؟ 🔍 آیا اساسا در کشور حق اعتراض داریم؟ 🔍 این درآمدهای سرشار نفتی چطور و کجا خرج می‌شود که ما اثری از آن در زندگی خود نمی‌بینیم؟ 🔍 چرا حجاب اجباری؟ 🔍 شورای نگهبان چه حقی در رد و تایید صلاحیت کاندیداها دارد؟ 🔍 چرا ایران به جنگ روسیه و اوکراین ورود کرده؟ 🔍 با وجود مشکلات اقتصادی کشور چرا برای امور نظامی این همه هزینه می‌کنیم؟ 🔍 چرا بعد از گذشت ۴۴ سال رفراندوم دیگری برگزار نمی‌شود؟ 🔍 چرا با وجود شیوع کرونا در ایران رهبری واردات واکسن از آمریکا و انگلیس را منع کردند؟ 🔍 چرا در عمل به راهبرد «نه شرقی نه غربی» گزینشی و یک‌سویه عمل کرده‌ایم؟ 🔍 وقتی همه اموال، املاک و اختیارات در رهبری و نهادهای زیر مجموعه آن متمرکز شده است چه توقعی از رؤسای جمهور می‌توان داشت؟ 🔍 چرا در ایران با ناآرامی‌های اجتماعی چنین سخت و خشن برخورد می‌شود؟ 🔍 آیا وضعیت رفاه و معیشت مردم در دوره پهلوی بهتر نبود؟ 🔍 آیا اعترافات اجباری و تلویزیونی مشروعیت دارد؟ 🔍 چرا همه ناکارآمدی‌های داخلی به دشمن نسبت داده می‌شود؟ 🔍 چرا در شرع و قانون میان حقوق زن و مرد تبعیض وجود دارد؟ 🔍 چرا جمهوری اسلامی ایران با همه دنیا مشکل دارد؟ @GhadiriNetwork
هدایت شده از خبر فوری سراسری
✍ در این مملکت هیات علمی رسانه ای هم که نداریم ازین خاله زنک نویسان بپرسد : در سرزمین معشوقه تان غرب، اگر کسی بنزین و گازوئیل قاچاق کند، دولت دنبال قاچاقچی میرود یا بنزین را گران میکند؟! در غربی که برایش غش میکنید کدام کشور دومین منابع گازی دنیا را دارد و اصولا مدارس و کلیساها و مراکز مذهبیه خیریه سهم انرژی ندارند؟ روزی هشتصد بار میگویید میلیون ها لیتر سوخت قاچاق میشود بعد برادر محکوم اقتصادی و مجرم زندانی را در جلسه اقتصادی دور میز می نشانید که به ریش مردم بخندد و ژست بگیرد که شما عکس بگیرید و بزنید روی جلد روزنامه ها؟! این سازندگی نیست. این خود ِ خود ِویرانه سازی مفاهیم است که دو عکس از وزیران سابق روی جلد بزنید انهم نه به عنوان مقصر بلکه به اسم بررسی نقش انها در مشکل کمبود ذخیره گازوئیل ولی در متن اصلی نظام اسلامی را مقصر کنید و به مساجد حمله کنید! اصل مشکل را که نتوانستید پاک کنید. کاش حداقل سبزی ها را خوب پاک کنید! 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari