eitaa logo
دوباره زندگی
26.5هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
6.1هزار ویدیو
85 فایل
✳️برای رزرو تبلیغات در مجموعه اَسرا بر روی لینک زیر کلیک کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2186347655C6187e57a27
مشاهده در ایتا
دانلود
آيا منكر معاد مثل منكر توحيد كافر است؟ 💠انكار دو گونه است گاهي اوقات از روي عصبانيت به خاطر حالت غضب و غير طبيعي منكر مي شود اين شخص بايد استغفار كند وتكرار نكند وگاهي اوقات، اصلاً شخص اعتقاد به قيامت ندارد و اعتقادي نيز به گفته انبياء عظام ندارد حتي در صورت اقامه دليل قطعي وآگاهي از درستي ادله باز هم منكر است و نمي پذيرد در اين صورت حكم كفر او داده مي شود. ☑️ @dobare_zendegi ☑️
آیا قیامت فقط برای کره ی زمین است ؟ پس کرات دیگر چه ؟ 🔵بله . کرات دیگر برای خودشان قیامتی دارند . این قیامتی که توصیف می کنند برای ما زمینی هاست . چیزی که برای زمین است همین جا مبعوث می شود . ☑️ @dobare_zendegi ☑️
از زمانی که رستاخیر شکل می گیرد چه اتفاقی می افتد ؟ 💥قرآن وقتی درمورد قیامت صحبت می کند دو مسئله را طرح می کند . مرحله ی اول پایان بحشیدن به حیات دنیا و زمین ست . زمین نابود نمی شود بلکه تحولاتی درآن رخ می دهد . 💥مرحله ی بعدی تعطیلی است . در سرباز خانه ها یک بار هنگام غروب و یک بار صبح شیپور می زنند که همه به تکاپو می افتند . صور اسرافیل یک پدیده ی فیزیکی است . 💥این یک شیپوری است که زمین را متحول می کند . امام صادق (ع) می فرماید که این شیپور سرش در آسمان و دُم آن در زمین است که این می تواند با ستاره های دنباله دار تطبیق پیدا بکند . مرحله ی اول قیامت برچیده شدن حیات است و مرحله ی دوم مرحله ی احیاء و زنده شدن است که این نص قرآن است . 💥شیپور خاموشی زده می شود و همه ی کائنات بیهوش می شود و بعد می میرند . قرآن می فرماید : اینها گرفتار صاعقه می شوند . البته ممکن است که به اراده ی خداوند چیزهایی در دنیا زنده بمانند . قرآن عده ای را استثنا می کند و می فرماید: 💥الا ما شاء الله . مجددا در صور دمیده می شود . این آغاز مرحله ی دوم است . در بین مرحله ی اول و دوم باید بدن انسان ها زیر خاک بازسازی بشود. حادثه ی مرحله ی اول به این شکل است که کوبنده ای زمین را می کوبد‌.القارعة و ... می فرماید : 💥بر اثر این کوبیدن پوسته ی روی زمین متلاشی می شود نه کل زمین . یک جرم آسمانی به زمین می خورد ، پوسته متلاشی می شود و انسانها پخش هوا می شوند . ( پوسته ی سردشده ی روی زمین بین 35 تا 50 کیلومتر عمق دارد ). 💥کوهها مثل پشم زده شده می شوند . مثل پشم های رنگارنگ که رنگهای متفاوتی دارند . اینها اطراف زمین پراکنده می شوند . همزمان یک صیحه ی آسمانی است . شهاب سنگ وقتی وارد اتمسفر می شود . یک صدای مهیبی بخاطر اصطحکاک آن با اتمسفر ایجاد می شود و می سوزد . و به هر کجا که بخورد حیات را منهدم می کند . 💥همزمان زمین دچار لرزش می شود . صیحه ی عظیمی بر می خیزد . هجوم سهمگینی به سمت زمین می شود. برق عجیبی چشمها را فرا می گیرد . در روایات داریم که طرف لقمه برداشته که بخورد ، قیامت برپا می شود و فرصت نمی شود که لقمه را بخورد . 💥این مرحله ی اول قیامت است . در سوره ی طه آیا 105 می فرماید : پروردگار من کوهها را پراکنده می کند . اینها را رها می کند و اینها بر می گردند و زمین را بصورت دشت هموار در می آورد و دیگر نه گودی و نه بلندی دیده می شود. با این حادثه مرحله ی اول تمام می شود. ☑️ @dobare_zendegi ☑️
در جهان آخرت بعد از اينكه بدان به مجازات رسيدند و خوبان به پاداش رسيدند چه اتفاقي مي افتد آيا تا هميشه و تا ابد بدان در جهنم و خوبان در بهشت اند؟ 🌀قبل از پاسخ به سوال بايد كه در مورد برپايي قيامت براي شما توضيح دهم كه هنگاميكه قيامت برپا مي شود جهنم تمام اهل محشر را احاطه مي كند و صداي دلخراش آتش، لرزه بر اندام اهل محشر مياندازد. 🌀پلي كه گويا از مو باريكتر و از شمشير برنده تر است بر روي جهنم برپا مي گردد كه بر روي اين پل پنجاه موقف و گردنه به نام 50 وظيفه عبادي (امر و نهي ها) مستقر مي گردد يك عده از آدميان و جنيان در شعله هاي جهنم افكنده ميشوند و عده اي ديگر قدم روي پل نهاده مواقف را يكي پس از ديگري به تندي و كندي كه بستگي به خلوص و كدورت اعمالشان دارد پشت سر مي گذارند و با پشت سر گذاردن آخرين موقف كه نامش بنا به اكثر روايات مرصاد يا همان حق الناس است ديواره هاي باشكوه بهشت با دره هاي هشتگانه آشكار مي گردد 🌀هر طايفه اي به تناسب شان ايماني خود از يكي از ان درها وارد مي شود و در وضعي قرار مي گيرد كه تا ابد متنعم مي شود زندگي در اين موقعيت به قدري زيبا و لذت بخش است كه انسان هرگز آر زوي تحويل و دگرگوني را به ذهن خود راه نمي دهد. 🌀((خالدين فيها لايبغون عنها يقولاً )):در آن جاويدانند و از وضعي كه دارند دگرگوني نمي خواهند . كهف آيه 1089 اما تكليف گناهكاران و كافران چه خواهد بود؟ 🌀آتش جاويدان و ماندن در آن مربوط به آن گروه كافراني است كه تمام راههاي احتمالي نجات بر رويشان بسته خواهد بود و آيات قرآني فقط در مورد جاويدان بودن آتش براي كافران در دوزخ صراحت كامل دارد . 1⃣ ((والذين كفروا و كذبوا بآياتنا اولئك اصحاب النار هم فيها خالدون. )) بقره (39) آنانكه كفر ورزيدند و آيات ما را دروغ خوانده اند اهل آتش اند ودر آن جا جاويدان هستند. 2⃣ (( وعدالله المنافقين و المنافقات و الكفار نارجهنم خالدين فيها )) توبه آيه 68 خداوند مردان و زنان منافق و گروه كافر، آتش دوزخ را وعده كرده و در آن جا جاويدان هستند. اما در مورد ديگر گروهها، هر چند به عللي مرتكب خلاف و گناه شده اند ناگزير يا بايد دوران متناسب عذاب و كيفر را سپري سازند يا مشمول لطف و بخشش الهي قرار گيرند. ☑️ @dobare_zendegi ☑️
خداوند مي گويد من از روح خودم در انسان دميدم پس چگونه در آخرت مي خواهد روح خودش را عذاب بدهد؟ 🔷اضافه ضمير متكلم (اول شخص) به روح (روحى) از نوع «اضافه تشريفيه» است، بنابراين نه به معناى «ملكيت»است و نه به معناى «جزئيت در وجود». نظير آن را در «شهر اللّه‌»، «بيت اللّه‌» و امثال آن مى‌توان يافت. 🔷زيرا مى‌دانيم همه ماه‌ها و همه مكان‌ها از آن خداست، ليكن وقتى بالخصوص گفته مى‌شود «خانه خدا» يعنى خانه‌اى كه از نظرشرف و منزلت، چنان با عظمت است كه هيچ طرف نسبت و اضافه‌اى غير از خداوند ندارد. 🔷بر اين اساس مفهوم آيه اين مى‌شود كه: در او روحى كه از نظر شرافت، اهميت و توانمندى‌ها تنها به من قابل انتساب است دميدم. 🔷اما اين انتساب به معناي حلول روح خدا در انسان نمي باشد بلكه روح انسان همچون جسم او مخلوق خداست و به هر مقدار اين مخلوق سير ملكوتي داشته باشد انتساب او به خداوند شديدتر مي شود و به عنوان عبد خدا و خليفه خدا از او ياد مي شود و به هر مقدار از معنويت و انسانيت دور شود از رحمت خدا در دنيا و آخرت بيشتر دور مي شود و از چنين انساني به عنوان چهارپايان و يا حتي پست تر از چهارپايان ياد مي شود. 🔷بنابراين ورود مخلوق خدا به جهنم به معناي ورود يكي از تجليات فعل خداوند است نه به معناي ورود ذات خداوند باشد. ☑️ @dobare_zendegi ☑️
آيا انسان پس از مرگ همان احساس نفرت يا دوست داشتني كه در زمان حيات نسبت به سايرين دارد را دارا است يا خير تغيير مي كند؟ ⭕️به گفته برخي دانشمندان هر كس در دنيا باطن خويش را به نور بصيرت بنگرد آن را بالقوّه پر از انواع موذي و درنده، مانند شهوت، غضب، مكر، حسد، حقد، كبر، ريا و خودخواهي خواهد ديد، كه اگر لحظه‌اي از آنها غفلت ورزد هر آن او را مي‌درند و نيش مي‌زنند، جز اين كه بيشتر مردم نمي‌توانند آنها را ببينند؛ زيرا به امور دنيا و دست آوردهاي حواسّ ظاهري سرگرم هستند. ⭕️اما وقتي او را در قبر گذارند پرده‌هاي غفلت كنار مي‌رود و همه آن صفات مذموم را به شكلهاي اصلي خواهد ديد؛ ⭕️زيرا هر يك از صفات مزبور صورتي مناسب خود دارد؛ چنان‌كه كبر و تكبّر به شكل پلنگ نمودار مي‌شود. از اين رو عقرب‌ها و مارهايي را مشاهده مي‌كند كه در كمين او نشسته‌اند. اينها در واقع همان صفات و ملكات نفساني او هستند كه در آخرت به شكل عذاب قبر براي او ظاهر مي‌شوند. ⭕️همچنين ملكات پسنديده و صفات حميده براي انسان پرهيزكار باغي از باغ‌هاي بهشت پديد مي‌آورند؛ چنانكه آيات و اخبار فراواني بر اين دو قسم دلالت دارد؛ مانند: «إنّ الْذين يأكلون أموال اليتامي ظلماً إنّما يأكلون في بطونهم ناراً» نساء/10 و در حديث آمده است: «إنّما هي أعمالكم تردّ إليكم» (علم اليقين 2/1078) و «الجنّة قيعان و إنّ غراسها سبحان الله و بحمده» (همان/1079)؛ [بهشت سرزميني است كه نهال‌هاي آن كه به دست بشر غرس مي‌شود «سبحان الله» است]. ⭕️پيامبر(ص) به قيس فرمود: «لا بدلك يا قيس من قرين يدفن معك و هو حيّ و تدفن معه و أنت ميّت؛ فإن كان كريما أكرمك، و إن كان لئيما أسلمك. ثم لا يحشر إلاّ معك و لا تبعث إلاّ معه، و لا تسئل إلاّ عنه، فلا تجعله إلاّ صالحاً، فإنّه إن صلح آنست به، و إن فسد لا تستوحش إلاّ منه و هو فعلك» (بحار 7/228)؛ [اي قيس به ناچار همراهي خواهي داشت كه با تو دفن مي‌شود. ⭕️او زنده است و تو در حالي كه مرده‌اي با او دفن خواهي شد. اگر نيك و گرامي باشد مايه احترام تو خواهد شد و اگر پست و نفرت‌آور باشد به تو بدي مي‌كند. ⭕️سپس محشور نمي‌شود جز با تو و برانگيخته نخواهي شد جز با او. از تو نمي‌پرسند جز درباره او. تو شايسته و نيك آن را به جا آور؛ زيرا اگر او شايسته شد، تو با او مأنوس خواهي شد و اگر فاسد و تباه باشد از او وحشت خواهي داشت و او جز كردار تو چيزي نيست. ☑️ @dobare_zendegi ☑️