═हई 🍃 🌹 🍃 ईह═
💠 سرپرست اداره آموزشهای کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه الزهرا(س) اعلام کرد :
💢 تمدید مهلت ثبت نام در دورههای مجازی کوتاهمدت معارف اسلامی تا پایان تیر
🌟 ویژه بانوان علاقهمند به معارف اسلامی
☘ ثبت نام در 10 رشته معارفی و مهارتی :
1- تربیت جنسی کودک با رویکرد اسلامی
2- والدگری مثبت (تربیت فرزند با رویکرد اسلامی)
3- مهارتهای زندگی و راههای رسیدن به رضایت درونی
4- احکام مختص بانوان
5- سواد رسانه
6- مهدویت
7- آشنایی با صحیفه سجادیه
8- شرح خطبه متقین نهج البلاغه
9- شرح مناجات خمسه عشر امام سجاد علیهالسلام
10- عقاید نوجوان (من کیستم)
🔻 جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید 👇 👇
http://www.jz.ac.ir/post/6615
🌸این جا پایگاه #دختران_تراز است🌸
@dokhtarane_taraz
یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ
مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛(احزاب/59)
اى پیامبربه همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى هاى بلند] خود را بر خویش فروافکنند،
این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است
(و اگر تا کنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.»
🌸این جا پایگاه #دختران_تراز است🌸
@dokhtarane_taraz
🔹۲۱ تیر ماه سالروز قیام خونین علیه کشف حجاب و شهادت مردم انقلابی در مسجد گوهرشاد
رضاشاه که در سال ۱۳۱۳ خورشیدی سفری چهل روزه به ترکیه داشت، پس از بازگشت به ایران، تصمیم به انجام رشتهای از امور گرفت تا ایران را همچو ترکیه، از آنچه «مظاهر تمدن غرب» خوانده میشد، بهرهمند گرداند.
کشف حجاب، پیمان سعدآباد و ... .
واقعهٔ مسجد گوهرشاد مشهد یا قیام گوهرشاد در تیر ماه سال ۱۳۱۴ هجری خورشیدی، از رخدادهای مهم دوران حکومت رضا شاه پهلوی و نخستوزیری محمدعلی فروغی بهشمار میآید.
آن شب حدود ۱۶۰۰ نفر را به شهادت رساندند.
✨هفته عفاف و #حجاب گرامی باد♥️
🌸این جا پایگاه #دختران_تراز است🌸
@dokhtarane_taraz
شب 21 تیر ماه به مناسبت دهه جلابیب و جنات 1399 حجاب و عفاف شب 21 تیر ماه به مناسبت دهه جلابیب و جنات 1399 حجاب و عفاف.mp3
زمان:
حجم:
27.56M
🔉🔉🔉🔉🔉🔉🔉🔉🔉🔉
توضیحاتی در باره کشتار خونین وهولناک مسجد گوهرشاد
و آیات حجاب توسط خانم مجتهد نجفی
🌸این جا پایگاه #دختران_تراز است🌸
@dokhtarane_taraz
اوسنه ی گوهرشاد
#معرفی_کتاب
بیست و یکمین روز تابستان سال 1314، مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر امام رضا علیه السلام شاهد یکی از بزرگترین جنایات تاریخ رژیم پهلوی بود؛ کشتار وحشیانه مردمی که در اعتراض به توطئه شوم کشف حجاب رضاخانی گردهم آمده بودند.
ماجراهای مرتبط با این جنایت بزرگ، همراه با خرده روایت هایی از زندگی گوهرشاد بیگم، بانوی موسس مسجد جامع گوهرشاد حالا به قلم سعید تشکری در قالب رمانی جذاب و خواندنی با نام اوسنهی گوهرشاد روایت شده است
@zandarislamvgharb
کانال زن در اسلام و غرب
🌸این جا پایگاه #دختران_تراز است🌸
@dokhtarane_taraz
🔹🔹عاقلها از چهارچوبها استقبال میکنند 🔹🔹
قوانین الهی که عمدهی آنها اجتماعی و مربوط به زندگی جمعی انسانهاست، در حقیقت چهارچوبهایی هستند که به زندگی انسانها، شکل درست میدهند.
عاقلها از چهارچوبهای منطقی استقبال میکنند. زندگی بیچهارچوب، شبیه جنگل است. چهارچوب و قانون به زندگی شکل انسانی میدهد و زندگی را از حد حیوانیت خارج میکند.
امروز بصورت اتفاقی چند مرتبه از مجری یک برنامهی زندهی رادیویی، دوگانهی موافقین و مخالفین حجاب اجباری را شنیدم و بسیار تاسفانگیز بود که او فرق قانون و اجبار را متوجه نبود. نمیتوانست بین چهارچوب منطقی حاکم بر زندگی جمعی را با اجباری که در مقابل اختیار است، تمایز بگذارد.
هیچکدام از انسانها به قانون چراغ سبز و قرمز سر چهارراه اعتراض نمیکنند و آن را یک مسالهی اجباری تلقی نمیکنند، بلکه از آن به یک قانون منطقی جهت شکل دادن به زندگی جمعی نام میبرند.
حجاب یک چهارچوب منطقی است که بودنش موجب سلامت جامعه و نبودنش موجب امراض گوناگون میشود.
جفاکارانهترین تعبیر در مورد قانون حجاب، کلمهی حجاب اجباری است.
بخوانید کلمات رهبر انقلاب را👇👇👇
آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئلهی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّهای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ انشاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آنهمه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همهی زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور اینجور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همهی منکرات، امام همینجور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرفنظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرصومحکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار میایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگتر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمیکنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد یا بیحجاب باشد، تعقیب میکنید». ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانهی خودش در مقابل نامحرم روسریاش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمیکنیم، در خانهی خودش است، کار شخصی میکند.
آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد. حالا یک نفر یک غلطی برای خودش میکند، [به] کنار، آن بین خودش و خدا است؛ امّا آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی -مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. این منطقی که میگوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»، خب در مورد شرابفروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هر کسی خودش دلش میخواهد بخورد، هر کس نمیخواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همهی گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟ شارع مقدّس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد.
۹۶/۱۲/۱۷
🌸این جا پایگاه #دختران_تراز است🌸
@dokhtarane_taraz