eitaa logo
دختر حوّا |
2.2هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
81 فایل
🔅دختر حوّا 🔸️تخصصی زن،خانواده و مسائل روز 🔹️ برای زنان تحول خواه 🔸️برای تحوّل زنان 🟢 دبیر اجرایی: @yamahdi_313_59 🟡دبیر علمی : @M_Fatemi1 معصومه فاطمی پژوهشگر،مدرس مطالعات زنان و خانواده 💬ارسال پیام ناشناس https://daigo.ir/secret/1740121468
مشاهده در ایتا
دانلود
💧 حماسه اشک 🚩 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای :«یکی از بخشهای مهم و جذابی که میتواند مصیبت ابالفضل را بیان کند، زبان حال مادر حضرت اباالفضل است؛ همان «لا تدعونّی ویک امّ البنین»* 🌸 مادری است؛ صورت قبر چهار جوانش را که در کربلا شهید شدند، در بقیع میکشد و نوحه‌سرائی میکند و حماسه می‌آفریند. همه‌اش اشک ریختن و تو سر زدن هم نیست؛ البته اشک ریختن هست، اشکالی هم ندارد؛ بلکه حماسه‌آفرینی است، افتخار به این جوانهاست.» ۱۳۹۰/۰۳/۲۵ * *اشعار منتسب به حضرت ام‌البنین:* لا تَدْعُوِنِّي وَيْكِ أُمَّ الْبَنِينَ تُذَكِّرِينِي بِلِيُوثِ الْعَرِينِ واى بر تو مرا ديگر مادر پسران مخوان كه مرا به ياد شيران بيشه‌ام مياندازى كَانَتْ بَنُونَ لِي أُدْعَى بِهِمْ وَ الْيَوْمَ أَصْبَحْتُ وَ لا مِنْ بَنِينَ مرا پسرانى بود، كه به آنان خوانده می‌شدم اما امروز براى من پسرانى نيست 🏴 @Khamenei_Reyhaneh
✅ امام خمینی(ره): 💠 بچه‌ها را سیاسی بار بیاورید آقایان که تربیت بچه‌ها را انجام می‌دهند، مسائل سیاسی روز را هم به آنها تعلیم بکنند. نمی‌گویم همه آن این باشد. همه چیز باید باشد. یک بچه‌ای که از یک مدرسه بیرون می‌آید، باید مسائل دینی‌اش را بداند. مسائل نماز و روزه‌اش را بداند. هم تربیت‌های علمی بشود و هم تربیت سیاسی! 📚صحیفه نور، ج۵ ص۱۰۹
مجازات کودک همسری در دوران پهلوی مجازات متناسب با سن دختر و شرایط متفاوت است چند سالی است که کودک همسری در دوران جمهوری اسلامی جرم و دارای مجازات است. 🔶اگر دختر و پسری بخواهند ازدواج کنند مجرمند اما اگر ارتباط ازاد داشته باشند مجرم نیستند؟ @zandarislamvgharb
🌺 برای زنان ایران 6️⃣ بخش شش: «صلاحیت قضاوت بین زن و مرد را ندارم!» 💢 آیت‌الله خامنه‌ای در آذرماه ۱۳۵۶ بعد از شش بار دستگیری، به ایرانشهر تبعید شد. ایشان در آنجا نیز پایگاهی مردمی برای خود ساختند. در ۱۱ تیرماه ۱۳۵۷، سیل ویرانگری در ایرانشهر جاری شد. و اما ادامه در کتاب 👇 🌊 سیل برای ایرانشهر، حادثه‌ای همیشگی نبود، اما هر از گاه که آب بر این ناحیه می‌خروشید، از طریق مسیل می‌گذشته و از شهر خارج می‌شده است. اما طرفداران محله‌های زورآباد با ساخت خانه‌های غیرقانونی در مسیر مسیل،‌ خطر را به جان می‌خرند و عامل هلاکت خود و تخریب حدود هشتاد درصد شهر شدند. 🏚 «رهبر انقلاب: صبح روز بعد من و آقای رحیمی و آقای راشد برای دیدن خانه‌هایی که در جریان سیل قرار داشتند و منهدم شده بودند به بیرون شهر رفتیم... همه خانه‌هایی که در مسیر سیل بنا شده بود از بین رفته و هیچ اثری از آنها باقی نمانده بود. وقتی مشغول بازدید از آن منطقه بودیم، در فاصله دورتر، خانواده‌ای از بلوچ که تعدادی زن و بچه و یک مرد در بین آنها بودند دیدیم. بچه‌ای روی دست آن مرد خوابیده و زنها گریه و شیون می‌کردند.» 🌷 وقتی نزدیکتر شدند، فهمیدند آن بچه مرده است. «دیدن این منظره مرا از درون درهم شکست و با صدای بلند گریه کردم. من حساسیت خاصی نسبت به زنها و بچه‌ها دارم و به هیچ وجه تاب تحمل مشاهده آزار و اذیت زن یا بچه‌ای ندارم. 🌷 تاکنون چندین بار به دوستانم گفته‌ام که من صلاحیت قضاوت بین زن و مرد را ندارم زیرا قطعا به نفع زن داوری می‌کنم. نیز تاب دیدن ناراحتی و رنجوری هیچ بچه‌ای حتی در فیلم‌ها را ندارم.» 🌱 آن خانواده بلوچ وقتی هق هق آقای خامنه‌ای را دید، درد خود را فراموش کرد و با تعجب و حیرت به او نگریست. زن، خانواده و سبک زندگی در نگاه رهبر انقلاب 👇 ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
✅ معاصر سازی سیره (مبانی، اصول، راهکارها) با محوریت حضرت زهرا ✳️ کارشناس: حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم طباطبایی عضو هئیت علمی دانشگاه علوم حدیث با ارائه گواهی معتبر بصورت حضوری و آنلاین ⌛️زمان: 28 بهمن ماه و 12 اسفند ماه (ساعت: 12-8) ✉️مکان: قم، بلوار الغدیر، کوچه 10، پلاک5، تلفن: 58-32603357 مرکز تحقیقات زن و خانواده 🔗 لینک ثبت نام: https://register.wrc.ir/view.php?id=32049 @zandarislamvgharb (کانال زن در اسلام و غرب)
مربی انسان ها زن است .زن مربى جامعه است، از دامن زن انسان­ها پیدا مى­شوند، مرحله[ی] اولِ مرد و زن صحیح، از دامن است، مربى انسان­ها زن است، سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است، زن با تربیت صحیح خودش انسان درست مى­کند و با تربیت صحیح خودش کشور را آباد مى­کند، مبدأ همه سعادت­ها از دامن زن بلند مى­شود، زن مبدأ همه سعادت­ها باید باشد امام خمینی @zandarislamvgharb
🌷 ‌طرح ویژه | به مناسبت 👈 از مجموعه‌ی ‌ ‌ ‌❇️ رهبر انقلاب: در این راهپیمایی‌ها ، وقتی‌ دوربینها میرود روی چهره خانمهایی که با حجاب کامل، فرزندانشان را هم در بغل گرفته‌اند و در شرایط دشوار به راهپیمایی آمده‌اند، یا برای اعلام موضع سیاسی، یا در نماز جمعه شرکت‌کرده‌اند و یا برای کار عبادی، سیاسی به پای صندوقهای رأی رفته‌اند، برای ما افتخار است. ٧١/٠٩/٢۵ ‌ ‌ ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
دوچرخه سواری زنان در قم برنامه ای برای روز زن و ولادت حضرت زهرا برای خانم ها در دانشگاهی در قم برنامه ریزی شد که هر چند قوانینی مثل منع دوچرخه سواری درخیابان، پوشش مناسب، عدم حضور آقایان و... تدارک دیده شده بود. تا همه گونه قشری را با خود همراه کند اما این برنامه حرکتی نرم برای تغییر در وضعیت زنان در قم بود. یکی از مسئولین این برنامه به این حرکت نرم اشاره می کند و از شرکت کنندگان می خواهد این مسائل را رعایت کنند تا در مراحل بعد بتوان تغییراتی برای پذیرش دوچرخه سواری زنان در قم ایجاد شود اولین قدم انها حضور زنان با دوچرخه هایشان در مقابل ورزشگاه حیدریان قم بود و سپس انتقال انها به دانشگاه بود که این مسئله مانوری از زنان و دوچرخه هایشان در مرکز شهر قم بود. گام نهایی این برنامه شاید رسانه ای کردن ان بود تا بتوان با الگو قرار دادن قم به عنوان شهر مذهبی در سایر شهر ها هم تغییراتی ایجاد کنند @zandarislamvgharb (کانال زن در اسلام و غرب)
دوچرخه سواری روشی برای تغییر پوشش زنان در سال ۱۸۹۵ فرانسیس ویلارد از رهبران موج اول فمینیسم کتابی منتشر کرد با عنوان «چرخی میان چرخ‌ها: چگونه دوچرخه‌سواری را یاد گرفتم.» او در این کتاب در مورد دوچرخه‌سواری زنان، هموار کردن این مسیر و لزوم تغییر لباس زنان برای دوچرخه‌سواری می‌گوید. او پس از توصیف شرایط دست و پاگیر لباس زنان در آن دوره، نقل می‌کند: «زنان برای دوچرخه‌سواری باید لباس مناسب‌تری بپوشند و درصورتی‌که این کار را انجام دهند بسیاری از تعصبات بیجا به همراهش از بین خواهند رفت.» بیان او نشان‌دهنده وجود حساسیت جامعه نسبت به لباس زنان و دوچرخه‌سواری آنان بوده است. همان‌گونه که ویلارد پیش‌بینی کرده بود، رواج دوچرخه‌سواری موجب تغییر لباس زنان شد و پوشیدن شلوار‌های خاص، به‌جای پیراهن و دامن‌های بلند چین‌دار مرسوم شد @zandarislamvgharb کانال زن در اسلام و غرب
دوچرخه سواری زنان و انتخابات سوزان بی. آنتونی، مبارز معروف حق رأی زنان، در سال ۱۸۹۶ در یادداشتی نوشت که هیچ چیزی برای جنبش حق رأی زنان، مهم‌تر از دوچرخه نیست و تأکید کرد، «هر بار زنی را سوار دوچرخه می‌بینم، دوباره از نو سراسر شور و شعف می‌شوم و لبخند بر لب می‌آورم.» زنان خواهان حق رأی در انگلستان در دهه‌ی ۱۹۱۰ میلادی، سوار بر دوچرخه‌هایشان جلوی ماشین وینستون چرچیل را سد کردند و خواسته‌ی حق رأی برای زنان را فریاد کردند. نشریات اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم پر است از مطالبی به قلم مردان که شاکی‌اند که اگر جلو دوچرخه‌سواری زنان را از اول گرفته بودیم، با این وضع مواجه نمی‌شدیم که هر زنی سوار دوچرخه‌اش شود و دنبال تجمع و کنشگری باشد. @zandarislamvgharb کانال زن در اسلام و غرب
دختر حوّا |
دوچرخه سواری زنان و انتخابات سوزان بی. آنتونی، مبارز معروف حق رأی زنان، در سال ۱۸۹۶ در یادداشتی ن
توضیح بیشتر: هرچند حق رای زنان، حق مشروع زنان محسوب می شود ولی باید این دقت را کرد که جنبش های فمنیستی، دوچرخه سواری زنان را حربه ای برای در خواست های فمنیستی قرار داده اند که این تاکتیک در ایران هم برای راهبرد فمنیسم یعنی غربی کردن زن ایرانی استفاده می شود. @zandarislamvgharb
دوچرخه سواری زنان اشکال شرعی دارد؟ دوچرخه سواری زنان اگر مقابل نامحرم نباشد اشکال ندارد این مسئله را علما و مراجع با عبارات مختلف بیان کرده اند اما آنچه در جامعه ما دشمن درصدد برنامه ریزی ان هست ورزش زنان و یا دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش نیست بلکه دوچرخه سواری برای آزادی به معنای رهایی و رهایی از تکالیف دینی است. دوچرخه سواری جرم هم محسوب نمی شود آنچه موجب این برانگیختگی در بین مردم و مسئولان مذهبی از دوچرخه سواری زنان می شود سوء استفاده دشمن از زنان است و ناگفته پیداست که دوچرخه سواری زنان در خیابان ها مسئله ی ازار و اذیت خیابانی زنان را افزایش می دهد و این مسئله در غرب هم تجربه شده است. @zandarislamvgharb