کنش زنانه در عصر طوفان الاقصی
حدودا ده دوازده سال پیش بود... با بچه هایی از رشته های مختلف هنری و فنی، ده روزی رفته بودیم یک
روستای دور افتاده که مسیر کوتاهش بیشتر از ۵ساعت طول می کشید.
ماشینی که سوار شده بودیم در مسیر سنگلاخی مثل گهواره تکان می خورد، دره هایی کنار جاده بود که هر لحظه احساس میکردیم ماشین ته دره می افتد.
بعد از ساعت ها به این روستای زیبا در شهر درگز، خراسان رضوی رسیدیم. همه مثل آثار تاریخی شده بودیم که از زیر خاک درآمده اند..!
در این روستای دور افتاده و سخت مسیر، فقط ۲ یا ۳ تا تلفن در تلفن خانه بود، هرکس می خواست به ما زنگ بزند به اینجا زنگ می زد. وقتی اسم های ما را از بلندگوی مخابرات روستا خوانده می شد مثل یک پرنده پرمیکشیدیم تا چند لحظه ای صحبت کنیم..
با همه ی این سختی ها، یک چیز همیشه سر سفره ی ما بود...نوشابه کوکا کولا!!! من از همان زمان کوکاکولا را به خاطر فلسطین تحریم کرده بودم. و مخالف آوردن این نوشابه سر سفره بودم .
سر سفره همیشه یک تیم از بچه ها آن طرف سفره مینشستند، و به خود تحریمی ما می خندیدند و می گفتند: " free free Palestine"
هرچند این فقط یک شوخی بود ولی در دلم از این بی خیالی رنج می بردم. با خودم می گفتم : "چرا رنج آدم ها برای ما آنقدر مهم نمی شود که از یک نوشابه بگذریم؟!؟"
حالا سال ها گذشته و بنظرم تحریم اسرائیل از همین سفره خانواده هاو میزهای آرایش و لوازم بهداشتی شروع می شود. جایی که 🧕زن ها موثرترین کنش را می توانند داشته باشند.
🖌معصومه فاطمی
@talabebanooo
https://eitaa.com/joinchat/683212834C1feea8e12e
🔅 دخترحوا
عملیات نرم حضرت زینب، ماندگار در متن تاریخ
امام خامنه ای
اینکه گفته میشود در عاشورا، در حادثهی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود؛ والّا خون در کربلا تمام شد. حادثهی نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصهی عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزی که موجب شد این شکست نظامىِ ظاهری، تبدیل به یک پیروزی قطعىِ دائمی شود، عبارت بود از منش زینب کبری؛ نقشی که حضرت زینب بر عهده گرفت؛ این خیلی چیز مهمی است.
این حادثه نشان داد که زن در حاشیهی تاریخ نیست؛
زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد. قرآن هم در موارد متعددی به این نکته ناطق است؛ لیکن این مربوط به تاریخ نزدیک است، مربوط به امم گذشته نیست؛ یک حادثهی زنده و ملموس است که انسان زینب کبری را مشاهده میکند که با یک عظمت خیرهکننده و درخشندهای در عرصه ظاهر میشود؛ کاری میکند که دشمنی که به حسب ظاهر در کارزار نظامی پیروز شده است و مخالفین خود را قلع و قمع کرده است و بر تخت پیروزی تکیه زده است، در مقر قدرت خود، در کاخ ریاست خود، تحقیر و ذلیل شود؛ داغ ننگ ابدی را به پیشانی او میزند و پیروزی او را تبدیل میکند به یک شکست؛ این کارِ زینب کبری است.
زینب (سلام اللَّه علیها) نشان داد که میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ.
١٣٨٩.٢.١
https://eitaa.com/dokhtarehavva
🔸تبلیغ، مدل ۱۴۰۲
✅قسمت سوم؛
🎯 آخوندها خوب نیستند!
ایستادهام بیرون مسجد؛ کنار دخترهای روستا. دست یکیشان را توی دستم گرفتهام و فشار میدهم.
از روز اول که آمدهایم، مدام سراغ می گیرند که شما تا کی اینجایید؟
شبهای آخر که میشود سراغ گرفتنها بیشتر میشود. خانم پیری از کنارمان میگذرد، می ایستد و تشکر می کند.
می گوید: "از حاج آقا تشکر کن خیلی خوب بود این چند وقت نماز جماعت داشتیم."
شرمنده می شوم.
جمله ی بعدی را که میگوید شرمندهتر میشوم.
_ بمونید اینجا... برید یه سری به خانواده بزنید و دوباره بیاید.
میگویم: من هم دلم با شماست، ولی نمیشود. همسرم امتحان دارند، باید برویم.
برای این که عذاب وجدانم کم شود
میگویم: نامه می زنیم یک روحانی مستقر برای روستایتان پیدا شود.
بچهها میگویند: نه خانوم...! نه.
دختری که چند لحظه قبل اصرار می کرد بمانیم، میگوید: "خانوم! آخوندها خوب نیستند، فقط خودتان خوبید، خودتان بمانید.
میمانم چه جواب بدهم. سرش را توی بغلم می گیرم.
می خواهم بگویم ما هم که از تو لپلپ بیرون نیامدیم ولی فقط میگویم :
_ منم دلم برایتان تنگ می شود عزیزم.
ان شالله یکی بهتر از ما می آید؛ کسی که خیلی چیز بلد باشد.
_ آن یکی در گوش خواهرش چیزی میگوید و می خندند.
میگویم: هان؟
لبش را کج میکند و میگوید: فقط بلدند جلسه قرآن بگذارند.
چیزی نمیگویم. جلسه قرآن خوب است ولی شاید حق دارند. نوجوان را باید با هزار و یک روش جدید و خلاق همراه کرد.
خداخدا میکنم یک روحانی خلاق، اینجا مستقر شود.
✍به قلم ع.م.ب
#خاطرات_تبلیغی
@rasta_isf_1401
@talabebanooo
#پویش_پلاک_کودکانه خداروشکر در اصفهان عملیاتی شد.
❤️بچههای غزه دوستتون داریم ❤️
🖌 دستنوشته بچههای اصفهانی برای دوستانشون در غزه
#پلاک_کودکانه
این پویش در کانال دخترحوا پیشنهاد داده شد.
تصاویر بیشتر👇
https://eitaa.com/dokhtarehavva
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به بچه های غزه کمک نکنید...
علت گذاشتن این کلیپ این هست که حتی مدعیان " نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران" وقتی با اندکی از آگاهی روبه رو می شوند، تحلیل متفاوتی از مواجه با غزه و اسرائیل پیدا می کنند.
برخلاف اینکه تصور میکنیم در عصر اطلاعات هستیم، اکنون انسان ها در حباب هایی زندگی می کنند که دچار جهل مرکب می شوند بنابراین برای روشنگری در مورد موضوعات روز باید
بکوشیم.
برخی تصور کردند که این کلیپ مروج این انگاره هست که "دلت پاک باشه همه چی درسته"
اصلا این کلیپ نمی تواند موید این موضوع باشد و اتفاقا عکس این، انگاره در این کلیپ هست.
https://eitaa.com/dokhtarehavva
📆 پارسال همین روزها بود که از حوادث اغتشاشات همه بی تاب بودیم و منتظر بودیم آقایمان یک کلام راجع زن صحبت کنند تا ما در بوق و کَرنا بکنیمش و امسال انگار نه انگار که در این یک سال این همه راجع "زن" صحبت کردند و مطالبه کردند تا دیگر شبیه حوادث سال قبل تکرار نشود. ❗️
⬅️ یک نمونه از مطالبات مهم ایشان برای روشن شدن ذهن های مردم، حدود دو ماه پیش بود. ۵ مهر در بزرگداشت شهدای همدان فرمودند خانم دباغ می تواند مضمون چند کار هنری فعال باشد،
يعني ایشان راه حل آن" چه کنم چه کنم" های سال گذشته ی ما را در کار هنری برای زن دیده اند...
حضرت آقا فرمودند : "خاصیّت شهادت، خاصیّت فداکاری در راه خدا این است که به طور طبیعی ماندنی است... لکن معنایش این نیست که اگر عوامل معارض وارد میدان بشوند، تأثیر نمیگذارند ؛ چرا، مثل خیلی از ارزشهای بزرگ دیگری که ضدّارزشها وارد میدان شدند، طرفداران ارزشها دفاع لازم را نکردند و باطل بر حق غلبه پیدا کرد... برجستگان بزرگی بودند که باطل بر اینها غلبه پیدا کرد به خاطر اینکه اهل حق کاری را که بر عهدهشان بود انجام ندادند. "
و بلافاصله بعد از پایان این مطلب می گویند :
" من اشاره کنم به نام بانوی مبارز و فعّال، مرحوم خانم مرضیهی دبّاغ. خب مسئلهی زن یکی از مسائل مهمّ دنیا است.... "
و راجع کار هنري درباره ایشان توصیه می کنند.
❓شما از این دو صحبت پشت سر هم چه برداشتی دارید؟
⁉️از این سخن فرمانده برای خودتان و دوستانتان چه عملیاتی میتوانید تعریف کنید؟
اینجا بفرستید 👇
@M_Fatemi1
لینک کامل بیانات در دیدار دست اندرکاران کنگره بزرگداشت شهدای همدان :
https://khl.ink/f/54021
https://eitaa.com/joinchat/683212834C1feea8e12e
🔅 دخترحوا
دختر حوّا |
📆 پارسال همین روزها بود که از حوادث اغتشاشات همه بی تاب بودیم و منتظر بودیم آقایمان یک کلام راجع زن
اینجا هم می تونید به صورت ناشناس بفرستید👇
https://harfeto.timefriend.net/16906634861292
دختر حوّا |
به بچه های غزه کمک نکنید... علت گذاشتن این کلیپ این هست که حتی مدعیان " نه غزه نه لبنان، جانم فدا
به دلیل شبهه ای که برای مخاطبین کانال رخ داد
متنی زیر کلیپ اضافه شد که به علت بارگذاری این فیلم می پردازد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرکت های نمادین زنان ایرانی، حاشیه ای پر رنگ تر از متن، در جنگ تمدنی
دنیا با حرکت ها و نشانه های نمادین، اندیشه اش را ترویج می کند.ورزش به عنوان بستری پر طرفدار، همیشه از عرصه های این ترویج بوده است.
در سال گذشته کوشش ورزشکاران در مسابقات ورزشی برای ترویج نمادهای lgbt و همنجسگرایی با استفاده از دستبندهای رنگین کمانی و نماد رنگین کمان در لباس ورزشی به مسئله تبدیل شد.
در ۴۰ روز اخیر ، حمایت از فلسطین، با استفاده از نمادهایی مثل چفیه فلسطینی، شعارهای حمایتی، کفن های خونی و... در ورزشگاه ها توسط ورزشکاران و تماشاچیان دیده شد.
زنان ایرانی نیز، در مسابقات پارا آسیایی کوشش کردند بخشی از نگاه تمدنی به زن در جمهوری اسلامی را با استفاده از پوشش چادر، اهداء مدال به مردم غزه، دست ندادن با نامحرم و به همراه داشتن فرزند در مسابقات و دریافت مدال ، را به دنیا نشان دهند.
🎥 رهبر انقلاب امروز از این بانوان افتخار آفرین تشکر کردند.
معصومه فاطمی
https://eitaa.com/dokhtarehavva
رهبر انقلاب: از ورزشکارانی که با چفیۀ فلسطینی وارد زمین شدند، تشکر میکنم
🔹تشکر میکنم از آن تیم ملیای که به نشانهی دفاع از مظلوم با چفیه وارد زمین شد، تشکر میکنم از ورزشکارهایی که هر کدامی به نحوی در حمایت از فلسطین موضع گرفتند. مدالشان را به کودکان غزه دادند، مدالشان را به شهدای بیمارستان که محل فاجعهآفرینی رژیم صهیونیستی بود اهدا کردند. تشکر میکنم از ورزشکارانی که از رویارویی با طرف صهیونیست خودداری کردند، امروز معلوم میشود که اینها چه کار درستی انجام دادند، حقانیت اینها امروز بیشتر از همیشه آشکار میشود.
🔹این کارها چهرۀ برجسته و شاخص و دارای منطق و دارای اعتماد به نفس از ملت ایران را در مقابل چشمهای صدها میلیون مردم تماشاگر ورزش نشان میدهد. ملت ایران را معرفی میکند. این بخشی از قدرت ملی ایران است.
https://eitaa.com/dokhtarehavva
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شوق مادر فلسطینی برای آزادی دخترش را ببینید از شوق بیهوش می شود
یوماه...
یوماه...
🔹ملک سلیمان پس از ۹ سال اسارت به آغوش خانواده بازگشت و مادرش از او استقبال کرد. او در ۱۴ سالگی اسیر شده بود.
https://eitaa.com/dokhtarehavva
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️رهبر عزیز انقلاب درباره داشتن فرزند بیشتر به بهداد سلیمی قهرمان وزنهبرداری جهان و المپیک فرمودند: شماها که بهترینها هستید، شایسته است که بیشترینها را داشته باشید.
@https://eitaa.com/dokhtarehavva
*خشونت نو و کهنه برای زن ایرانی
"برشی از سخنرانی #خانم_دکتر_علمالهدی در همایش بین المللی اشک مریم"
🔸امروز در سطح جهانی به عنوان روز «مبارزه با خشونت علیه زنان» معرفی شده است. خیلی کوتاه عرض میکنم؛ در عصری به سر میبریم که زنان دست کم دچار دو نوع خشونت هستند. به عبارتی دو صورتبندی از خشونت علیه زنان وجود دارد: یکی خشونت سنتی و یکی خشونت نو.
🔸خشونت کهنه، همان خشونتی است که به صورت سنتی در طول تاریخ بر علیه زنان وجود داشته و به معنی حبس کردن زنان در رفتارها و فعالیتهای خانگی است.
در همین دورهای که به سر میبریم چنین نوعی از خشونت همچنان وجود دارد. این خشونت یک خشونت تقریباً رایج است که در اغلب کشورها وجود دارد.
🔸 خشونت دوم؛ خشونت نو است که با شروع جریان مدرنیته و در عصر جدید پیدا شد. در واقع به بانوان اینطور بشارت داده شد که دنیای مدرن و عصر نو آنها را از حبس خانگی نجات خواهد داد و به توسعه ظرفیتهای آنها و فعالیت اجتماعی و کنشگری اجتماعی آنها کمک خواهد کرد. به زنها چنین بشارت دادند که به استقلال خواهند رسید و شخصیت آنها وابسته نخواهد بود و آنها می توانند به هویت مستقل دست پیدا کنند و ظرفیت های انسانی فراوانی را که خداوند به ایشان عطا فرموده، شکوفا خواهد شد.
اما امروز که دور هم جمع شدهایم و اتفاقات حوزه زنان را بررسی میکنیم و این چند قرن تحول و نوسازی را بازبینی میکنیم؛ میبینیم که واقعا اینطور نشد.
🔸بدون شک زنان فرصتهای جدیدی بدست آورده اند. آنها از شر بی سوادی تا حدودی نجات پیدا کردهاند و موفق شدهاند فعالیتهایی بیرون خانه انجام دهند، توانستهاند به پستهای مدیریتی دست پیدا کنند، توانستهاند حرفهها و مشاغلی را کسب کنند.
اما به چه قیمتی؟
🔸به نظر میرسد خشونت کهنه یا خشونت سنتی، دست کم یک نوع خشونت آشکار بود و زنان میدانستند که مورد خشونت قرار می گیرند. حتی ممکن بود از کسانی که آنها را مورد خشونت قرار داده اند کینه به دل بگیرند. اما در خشونت نو که ذیل استعمار شکل میگیرد و به استثمار مربوط میشود، خشونت علیه زنان ناپیدا و ناآشکار است و زنان ناخودآگاه به بخشی از خشونت علیه خود تبدیل میشوند. خشونت علیه زنان، ذیل اراده معطوف به قدرت، شکل بندی های متنوعی پیدا کرد و حتی به نظر میرسد خود زنان هم بخشی از این خشونت شدهاند.
*🔸خشونت نو ، علیه خانواده و پیوندهای ریشه دار و عمیق زنان به خانواده شکل گرفته است. خانواده ستیزی پناهگاه زنان را هدف گرفت و پشتوانههای اصیل زنان در خانواده دچار آسیب شد. در خشونت نو زنان خودشان به فروپاشی خانواده کمک کردند و چه بسا تصورشان این بود که لازمه استقلال و بهای استقلال همین است! آنها به اشتباه فکر کردند که جهت کسب استقلال باید خانواده را نابود کنند. بنابراین با دست خود و با رضایت خود به جریان مبارزه با خانواده پیوستند و خانواده را هم درگیر آتش خشونت علیه زنان کردند. *
https://eitaa.com/dokhtarehavva