یادداشت جنگ با فرزندآوری در اسرائیل
✍ معصومه فاطمی
یادداشت را اینجا بخوانید👇
https://eitaa.com/dokhtarehavva
جنگ با فرزندآوری در اسرائیل
گالانت وزیر جنگ اسرائیل، دیشب بر سر اختلاف برای سربازی رفتن حریدی ها برکنار شد.
حریدی ها و عرب ها دو گروه حداقلی در بخش اشغالی فلسطین بودند.
حریدی ها یهودیان افراطی هستند که بسیار سنتی و مذهبی هستند این گروه اقلیت، به تحصیل در دین یهود می پردازند و از اموری مثل سربازی، دوری می کنند، زنانشان فرزندان زیادی می آورند و پوشیده هستند، و اغلب آنها، زیر خط فقر هستند.
در مقابل آنها اعراب هستند که فلسطینیان ساکن در بخش فلسطین اشغالی بودند.، اعراب هم فرزندان زیادی می آورند و جمعیت آنها، رو به گسترش است.
در میانه این دو گروه، طیف هایی از لیبرال ها و دموکرات ها و... وجود دارند. که این طیف ها بخش قابل توجهی از جامعه را با هم تشکیل می دهند، اما از تاریخ تشکیل اسرائیل، اعراب و حریدی ها با فرزندآوری توانسته اند جمعیت خود را گسترش بدهند و موازنه ی قدرت را با فرزند آوری تا حدی بهم بزنند.
افزایش حریدی هایی و سربازی نرفتن آنها، وبالی برای اسرائیل شده است، آنها اسرائیل را می خواهند ولی برای آن حاضر نیستند هزینه بدهند و سربازی بروند، جمعیت رو به رشد حریدی آن ها را به مسئله تبدیل کرده است. آن هم در حکومتی که اغلب افراد، بالغ آن اعم از زن و مرد، در هر پست و جایگاهی، به صورت دوره ای نیروی نظامی هستند و زندگی همه تحت تاثیر حضور در جنگ است.
حریدی ها حالا مورد فشار دولت نامشروع اسرائیل برای حضور در جنگ هستند ولی فرزندان خود را برای اسرائیل موعود فدا نمی کنند بلکه می ترسند با سربازی، اقبال به مطالعه علوم دینی یهود کم شود.
در سوی دیگر اعراب در فلسطین اشغالی و غزه و کرانه باختری با فرزنداوری، روحیه مقاومت را حفظ کرده اند و با وجود نسل کشی همچنان سربازانی مقاوم دارند و در جای جای اسرائیل تن به عملیات شهادت طلبانه می دهند. و فرزندانشان را برای آزادی فلسطین فدا می کنند.
تفاوت بین علمای دینی یهود و اسلام نیز نکته قابل توجه دیگری است، زیر روحانیون در خطوط مقدم جنگ همیشه بوده اند ولی حریدی ها حتی سربازی همنمی روند.
جنگ همینجاست عده ای با کثرت فرزندان برای بقای فلسطین کوشش می کنند و عده ای با کثرت فرزندان به سقوط اسرائیل تن می دهند.
✍ معصومه فاطمی
https://eitaa.com/dokhtarehavva
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجب صبری خدا دارد...
🔴کودک فلسطینی که شبها در قبرستان کنار مادرش می خوابه
https://eitaa.com/dokhtarehavva
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از کودکی دهانش نمیچرخید ر بگوید
مخالفها تمسخرش میکردند
او همین را وسیله خنداندن و نزدیک کردن دلهای مخاطبان میکرد
چقدر دل ما برای آن خندههای شیرین تنگ شده
https://eitaa.com/dokhtarehavva
وقتی تو کشور مدعی آزادی زنان، زن بودن کاندیدای ریاست جمهوری یک عیب هست😐😐
نظر کاندیدای آمریکایی، را در مورد "کاملا هریس" بخوانید
https://eitaa.com/dokhtarehavva
🎬 اولین پخش مستند «نفس»
در قالب جشنواره تلویزیونی مستند
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۳
ساعت ۲۱
📺 شبکه مستند سیما
انتشار حداکثری
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
🟡 در صورت تمایل در رای گیری پس از نمایش فیلم شرکت فرمایید.
#نجات_فرزندان_سقط
#سقط
#مادر
https://eitaa.com/dokhtarehavva
عده ای بد یا کج فهمیدند
مقام معظم رهبری
عدهای بد و یا کج فهمیدند؛ یک عدهی مغرض هم از این کجفهمی استفاده کردند؛ کأنّه یا باید زن، مادر خوب و همسر خوبی باشد یا باید در تلاشها و فعالیتهای اجتماعی شرکت کند؛ قضیه اینطوری نیست؛ هم باید مادرِ خوب و همسر خوبی باشد، هم در فعالیت اجتماعی شرکت کند. فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها) مظهر چنین جمعی است؛ جمع بین شؤون مختلف. زینب کبری نمونهی دیگر است. زنهای معروف صدر اسلام و زنهای برجسته، نمونههای دیگرند؛ اینها در جامعه بودند و حضور داشتند.
١٣٨۴/۵/۵
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3298
https://eitaa.com/joinchat/683212834C1feea8e12e
🔅دخترحوا
پاسخ امامخمینی به بانویی که طلا هدیه کرد
بانوی طلبه از از کاشان، طلایی که برای او بسیار ارزشمند و مورد احتیاج بوده است را به امامخمینی، برای حمایت و پشتیبانی از جنگ هدیه می دهد ، و این نامه ی پر مهر را که در تصویر آمده است از امام دریافت می کند. امام طلا را به او برمیگرداند تا هدیه ای باشد برای او
طلا ی زنان، پشتوانه ای اقتصادی و معنوی زنان برای حمایت از دفاع مقدس و ایران اسلامی بود.
✍ معصومه.فاطمی
یادداشت در مورد کتاب هدیه ای باشد برای تو منتشر شده در روزنامه ایران
https://eitaa.com/joinchat/683212834C1feea8e12e
بررسی الگوی کنشگری و عاملیت زنانه در کتاب هدیه ای باشد برای تو
✍معصومه فاطمی
📰منتشر شده در روزنامه ایران
📆(دوشنبه۱۹تیر۱۴۰۲)
«هدیهای باشد برای تو» از جنس کتابهایی است که وقتی میخوانی خجالت میکشی از داشتههایی کهداری ولی آن را درست صرف نکردهای، از انسانهایی میگوید که با حداقل داشتهها، بزرگترین قدمها را برمیدارند، از آدمهایی که سختترین شرایط را با اراده و ایمان تغییر میدهند.
«هدیهای برای تو» از پشتیبانی جنگ روایت میکند؛ از زنان و مردان کاشانی که با حمایتهای خود به پیروزی در جنگ هشتساله کمک کردند.
کتابهای مربوط به پشتیبانی مردمی جنگ، به موضوعی میپردازند که کمتر شنیده و روایت شده و آن، نقش زنان در دفاع مقدس است. این مسأله در دورهای فقط از زاویه روایت همسران و مادران شهدا دیده میشد که اگرچه بسیار ارزشمند بود ولی اینها تنها بخشی از حضور زنان در جنگ بود. اما پس از کتاب «دا»، تحولی در پرداختن به روایتهای زنانه رخ داد و نقش زنان در پشتیبانی از جنگ و حضور در این جنگ روایت شد.
در بخش اول کتاب «هدیهای باشد برای تو»، به اهمیت حضور زنان در غائله کردستان و جنگ پرداخته میشود که زنان با کنشگری عمدتاً فرهنگی و خدماتی سعی میکنند فضای ملتهب کردستان را آرام کنند. بخشهای بعدی کتاب با عناوینی مجزا شده که برخی از آنها نامفهوم است و به تبع آن مشخص نیست چرا خاطرات در این فصول مجزا شده است. این بخشها به پشتیبانیهایی در زمینه تهیه لباس و مایحتاج جبهه، رسیدگی به خانوادههای جنگزده، کارآفرینی برای جنگزدهها و... پرداخته است؛ کمکهایی مثل دو تا تخممرغ، چند دانه گردو، یک پارچ شیر و یک قلک تا کمکهای چند تنی و چند میلیونی برجستگان شهر کاشان، نشان از باورمندی عمیق نسبت به انقلاب در دل پابرهنگان و ثروتمندان شهر دارد که همه اینها با سازماندهی ستاد و نقشآفرینی امام جمعه کاشان به بهترین شکل صورت گرفته است و الگویی برای کار پرثمر برای انقلاب است.
زنان که امکان حضور در جبههها را نداشتند مصرانه تلاش میکردند با پختن نان، تهیه انواع لبنیات، لباسدوزی، شستوشوی پتو و... به پیروزی و حمایت از انقلاب اسلامی کمک کنند.
کتاب توانسته دل را گاه محزون و گاه مسرور کند، گاه داشتههایت را به هم بریزد و گاه نداشتههایت را بسازد. در پی خاطرات 46راوی کتاب، اوج و فرودهایی وجود دارد، تکرار و شباهت برخی روایتها هرچند از جهت مستندات تاریخ شفاهی مفید است اما از جذابیت کتاب، میکاهد گرچه برای درک بهتر وقایع و تجربیات، همراهی و صبوری لازم است. البته نویسنده برای جلوگیری از تکرار سعی کرده است برخی روایتها را ادغام کند.
کتاب «هدیهای باشد برای تو»، نمونهای از همبستگی اجتماعی و فرهنگی مردم مذهبی و انقلابی شهر کاشان است که نظیر آن را در کتاب «حوض خون» در اندیمشک، کتاب «تنها گریه کن» در قم، کتاب «خیرالنساء» در روستای صَدخرو سبزوار و سرتاسر ایران میتوان دید. تبدیلکردن خانهها و مساجد به پایگاههای پشتیبانی جنگ، در واقع استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای مردمی به ظاهر کوچک برای بهبود وضعیت جنگ بود که در دوره کرونا نیز چنین تجربهای تکرار شد و برای همه مسائل اجتماعی، اقتصادی انقلابی قابل تکرار است. این کتاب به قلم محمد قاسمزاده در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است.
لینک
https://irannewspaper.ir/8228/11/50234
کانال نویسنده👇
https://eitaa.com/dokhtarehavva
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لیزی گرین ، سیزده روز هست اعتصاب غذا کرده تا بتونه اقدامی اعتراضی بکنه در برابر حاکمیت کشورش، یعنی بریتانیا
چرا؟
چون بودجه بریتانیا صرف کشتار در فلسطین و حمایت از اسرائیل می شود
#کمی_تامل
ما چه کردیم؟
https://eitaa.com/dokhtarehavva
امام در صحیفه، در مورد اختلاف در جامعه و #وفاق می گویند و اینکه تا کجا وفاق خوب است و ....
از امام خمینی در مورد اختلاف نظرها در بین جریان های انقلابی سوال کردند و بنظرم پاسخ امام را کامل بخونید اینجا فقط بخشی از پاسخ را آوردیم
انگار برای همین روزهاست
📄نامه تحکیم برادری ۱۰/۸/۶۷
https://eitaa.com/dokhtarehavva
31.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به تو حسودی میکنم ، کاش بچه ها برای من بودند...
روایتی از زن فلسطینی که فرزندی ندارد اما مادر ۷ یتیم است
🔹«می الحداد»، بانوی فلسطینی ساکن اردوگاه آوارگان دیرالبلح، به رغم ناتوانی از فرزندآوری، پس از شهادت خانواده برادرش، سرپرستی فتحی و آدم دو برادرزاده خود را برعهده گرفته است.
🔹می الحدید می گوید: هميشه به عروسمان می گفتم به تو حسودی میکنم؛ دوست دارم اين بچهها فقط مال من باشند. همسر برادرم به من ميگفت: براي خودت، من كه جلوی تو را نگرفتهام؛ ولي وقت ازدواجشان باید به مادر داماد تحویلشان بدهی! خدا رحمتش کند، همیشه آرزوی دیدن دامادی فرزندانش را داشت.
🔹می الحداد با شوق و اشتیاقی وصف ناپذیر از آینده برادرزاده هایش میگوید: «حتي اگه چشمهایم را بخواهند، تقدیمشان میکنم، از خدا میخواهم به من کمک کند تا امانتدار خوبی باشم.»
https://eitaa.com/dokhtarehavva
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبتهای جالب یک زن آلمانی در یکی از شبکه های تلویزیونی آلمان در مورد تجربهاش از سفر به ایران و رسیدنش به درکی جدید از ایران و زنان ایران
https://eitaa.com/dokhtarehavva
دختر حوّا |
صوت نشست "استعمار زنان و مقاومت زنانه" ارائه: خانممعصومه فاطمی در این نشست نقش دشمن در جلوگیری ا
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان، از نشست "استعمار زنان و مقاومت زنانه ، دو تا کلیپ تهیه کردند👇👇👇
استعمار زنان.mp3
9.22M
🔰استعمار و مقاومت زنان
🔺🔺از پهلوی تا امروز
🎙سرکارخانم معصومه فاطمی
صوت کامل نشست "استعمار زنان و مقاومت زنانه"
@nehzatepishraft
https://eitaa.com/dokhtarehavva
جنبش های زنانه.mp3
7.84M
🔰خواستگاه جنبش های زنانه
🔺🔺از زن زندگی ازادی تا اسلام گرایی
🎙سرکارخانم معصومه فاطمی
صوت کامل نشست "استعمار زنان و مقاومت زنانه"
@nehzatepishraft
https://eitaa.com/dokhtarehavva
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ترانه را حتما ببینید
هرشب می خوابم...
درحالی که در امنیت و آزادی هستم...
#غزه
https://eitaa.com/dokhtarehavva
این دو روایت تاثر برانگیز را حتما و حتما بخوانید.
ما با کسی نجنگیدیم ولی توانمقاومت هم، در حکومت نبود، بنابراین در دو جنگ جهانی چنین روزگاری گذراندیم
هزینه سازش همیشه بیشتر از مقاومت هست
https://eitaa.com/dokhtarehavva
🔰 انجمن علمی پژوهشی مطالعات زن و خانواده معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها با همکاری مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گنبد کاووس برگزار می کند.|
🔆نشست علمی
« فلسفه حمایت از فلسطین»
❇️ استاد محترم: سرکار خانم مریم اردویی
⏳ زمان برگزاری: یکشنبه 27 آبان ماه 1403 ساعت 18
✅ لینک مجازی: http://b2n.ir/b64561
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
انجمن مطالعات زن و خانواده
https://eitaa.com/dokhtarehavva
تا حالا در موضوع حجاب، اقدام قانونی مورد حمله بود...
حالا می بینیم اقدام فرهنگی هم مورد حمله هست.
برای کلینیک می شد اسم بهتری گذاشت، ولی نمیشه نشنیده و ندیده، همگام با دشمن #کلینیک حجاب مورد حمله باشه
https://eitaa.com/dokhtarehavva
اندر حکایت برخی نقدهای "علمی" بر کلینیک ترک بیحجابی
دقیقا نمیدانم این ایده در التیام زخم بیحجابی بر بدنه جامعه واقعا کارآمدی کافی خواهد داشت یا نه. اما این را میدانم که هیچ کاری بیعیب و نقص نیست. وقتی ایدههای سلبی مطرح شد گفتند مسئله بیحجابی با کار سلبی حل نمیشود باید کار ایجابی کرد. گفتند با بگیر و ببند حل نمیشود باید کار فرهنگی کرد. همانهایی که این را گفتند و میگویند از سیاسیون تا دانشگاهیان تا حوزویان هیچکدام هیچ کار فرهنگی و ایجابی نکردند بلکه هیچ ایدهای هم نداشتند و ندارند. آنقدر بر سر ایده کار سلبی کوفتند تا معضل بیحجابی به پدیده عریانی و کشف حجاب به کشف لباس افزایش وخامت یافت. گفته بودیم چنین میشود گفتند بدبینانه نگاه میکنی!
امروز که یک کسی خواسته یک کار ایجابی انجام دهد حال اسمش هر چه باشد به اسمش اشکال میکنند. گویا مسئله این عزیزان اساسا آن است که هر کاری در زمینه حجاب باید در نطفه خفه شود.
عزیزی فرموده است این نحوه اسم گذاری سوءاستفاده از علم است. علم که بازیچه نیست! درست فرموده علم بازیچه نیست اما علم همواره ایدئولوژیک است. متخصصین فلسفه علم این را به خوبی و بهتر از علم زدگان میدانند که علم منهای ایدئولوژی وجود خارجی ندارد. علم روانشناسی و روانپزشکی که همجنسبازی را بدون هیچ پشتوانه پژوهشی و برخلاف حجم زیادی پژوهشهای علمی بهنجار تلقی کند به قول مککانگی یک علم اومانیستی است. این تلقی که علم بیطرفی ایدئولوژیک دارد نزد فلاسفه علم خندهدار و کودکانه است. عزیزان گویا به این نکته توجه ندارند.
عزیز دیگری فرموده است که حجاب ربطی به سلامت روان ندارد! یا للعجب! چرا وقتی اولین کشف حجاب علنی اتفاق افتاد آن را ناشی از فشار روانی به علت تنشهای اجتماعی و سیاسی دانستید؟ و چرا وقتی زنی در دانشگاه عریان شد او را بیمار روانی خواندید و بستریاش کردید؟ یک بام و دو هوا که نمیشود عزیزان من! یا کشف حجاب ربطی به سلامت روان ندارد یا دارد. نمیشود هروقت به نفع جریان سازمانیافته بیحجابی باشد ربط داشته باشد و هروقت به ضرر جریان بیحجابی باشد ربط نداشته باشد!
چگونه است که شما همه عادات و جزییات سبک زندگی هر فرد را با سلامت روانی او مرتبط میدانید اما رفتار مهمی مانند حجاب و بیحجابی را که تعیین کننده بخش بزرگی از سبک زندگی فرد است مرتبط با سلامت روانی ندانید.
عزیزنی هم که میدانم دغدغه حجاب را دارند میفرمایند این اسم مناسب نیست و دافعه دارد. شاید درست میفرمایند شاید هم نه! اما بیایید کمک کنید نه آنکه بنشینید بالای گود و بگویید لنگش کن. ایراد گرفتن آسان است، شما میخواهید چه کنید یا چه کردهاید؟
به هر سه گروه عرض میکنم کمی هم انصاف خوب است!
https://eitaa.com/SAmarashi
https://eitaa.com/dokhtarehavva
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زنان ستون اصلی مقاومت مردمی در غزه هستند
ببینیم این روزها زنان غزه ای چطور برای تهیه لباس گرم دست به ابتکار زدن. همغم داره و همحماسه
https://eitaa.com/dokhtarehavva
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صهیونیستها برادر کوچکش را شهید کردند، کودک بیگناهی که حتی فرصت نکرد شکلاتش را بخورد😥
https://eitaa.com/dokhtarehavva
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡
ایده عملیاتی| پویش اجازه ندهیم برندهای صهیونسیتی وارد خانه هایمان شود. ما هم برند اسرائیلی نمیخریم و برای نخریدن بقیه هم تلاش میکنیم. #مقاومت_زنانه https://eitaa.com/dokhtarehavva