▪️بیتی که حضرت آیتالله خامنهای، در آستانهی عملیات وعدهی صادق در یکی از جلسات مرتبط خواندند:
تو راست معجزه در کف ز ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز
و سپس این آیهی قرآن را تلاوت فرمودند:
و أَوْحَيْنا إِلى مُوسى أَنْ أَلْقِ عَصاكَ
#موسی
#باطلالسحر
🆔@Asre_jadid_57
✍ یادداشت تحلیلی
👈 معجزه عصای حضرت موسی(ع) در آیات قرآن
🔹️حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک بیت از سرودهی گذشته خود را در جلسهای مرتبط در آستانه عملیات وعده صادق قرائت کردند که در آن به داستان معجزه عصای حضرت موسی (علیهالسّلام) اشاره شده بود.
به همین مناسبت رسانه KHAMENEI.IR ماجرای معجزه عصای حضرت موسی (علیهالسّلام) را براساس آیات قرآن به همراه تفسیر حضرت آیتالله خامنهای، در این یادداشت بررسی کرده است.
🔹️«تو را است معجزه در کف ز ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز»
در این بیت از صنعت شعری «تلمیح» استفاده شده است. «تلمیح» این است که شاعر یا نویسنده در ضمنِ کلام به آیه، حدیث، داستان، شعر یا مَثَل رایجى اشاره کند بدونِ اینکه اصل آیه، حدیث، داستان، شعر یا مَثَلْ را بیاورد.
🔹️این بیت نیز تلمیح به آیات ۶۸ و ۶۹ سوره مبارکه طه و آیه ۳۱ سوره مبارکه قصص و آیات مشابه آن است. این آیات به دو دورهی آغازین رسالت حضرت موسی (ع) و دوره مبارزه او با فرعونیان اشاره دارد. اینکه چگونه معجزه الهی توانست مؤمنان را بر ابرقدرت فرعون غلبه دهد. به همین دلیل این معجزه، دارای پیامهای مهم سیاسی، اجتماعی و تربیتی است.
🔍 مطالعه متن کامل یادداشت:
khl.ink/f/56111
🌐https://eitaa.com/khamenei_ir
🆔@Asre_jadid_57
🎨 #اطلاعنگاشت | تو را است معجزه در کف...
✏️ حضرت آیتالله خامنهای در آستانه عملیات وعده صادق، در جلسهای مرتبط، بیت شعری را که پیش از این با تلمیح به داستان معجزه عصای حضرت موسی سروده بودند، خواندند.
🔹️رسانه KHAMENEI.IR به همین مناسبت در این اطلاعنگاشت، آیاتی از قرآن مجید را که در آن به ماجرای معجزه عصای حضرت موسی (علینبیناوآلهو علیهالسلام) پرداخته شده است، منتشر میکند.
📥 نسخه با کیفیت این اطلاعنگاشت را از اینجا دریافت کنید.
💻 Farsi.Khamenei.ir
🌐https://eitaa.com/khamenei_ir
🆔@Asre_jadid_57
⭕️جمهوری اسلامی جنگی را با دنیا شروع نکرده، بلکه نفسِ وجود جمهوری اسلامی؛ یعنی حکومت دین، دشمندرستکن، دشمنتراش و جنگراهبینداز است. هر جایی که نغمهی توحید بلند شد و عدالت مطرح شد، دشمنانی در آنجا به وجود آمدند.
🔰حضرت آیتالله خامنهای حفظهالله
▪️"مقدّمهی بحث این است که در اینکه جمهوری اسلامی در حال یک مبارزهی همهجانبه است، کسی تردید ندارد؛ همه این را قبول داریم که جمهوری اسلامی در حال یک مبارزهی سخت و یک مبارزهی همهجانبه است؛ نهفقط در زمینهی سیاسی، [بلکه] در زمینهی فرهنگی، در زمینهی اقتصادی، در زمینهی اجتماعی، در زمینهی امنیّتی، ما در حال مبارزهایم. [البتّه] جنگ نظامی و مبارزهی نظامی هم در برههای از زمان بوده که متوقّف شده و [الآن] نیست امّا سختتر از آن، جنگهای امنیّتی است، جنگهای اقتصادی است، جنگهای فرهنگی است که ما در جریانیم و در حال جنگیم؛ این را هیچکس نمیتواند انکار کند.
▪️بله، کسانی هستند که به اینکه ما در این وضعیّت هستیم -در حال جنگ هستیم- اعتراض دارند که چرا با دنیا باید ما جنگ داشته باشیم؟ کسانی هستند که معترضِ به این معنا هستند. تصوّر آنها این است که جمهوری اسلامی این جنگ را شروع کرده؛ لذا میگویند خب چرا ما اینجور و در این وضع هستیم؟ به نظر ما این غفلت است؛ جمهوری اسلامی جنگی را با این ابعاد با دنیا شروع نکرده، بلکه نفسِ وجود جمهوری اسلامی یعنی آرمانها و اهداف و شعارهایی که در جمهوری اسلامی مطرح است -که خلاصه میشود در حکومت دین، خلاصه میشود در جامعهی دینی- دشمندرستکن است، دشمنتراش است، جنگراهبینداز است. این همان جنگ معروف حق و باطل است که در طول تاریخ بوده؛ این چیز جدیدی هم نیست؛ هرجایی که نغمهی توحید بلند شد و عدالت مطرح شد، دشمنانی در آنجا به وجود آمدند؛ این مال امروز نیست؛ وَکَذٰلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الإِنسِ وَالجِنِّ یوحی بَعضُهُم إِلىٰ بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا ۚ وَلَو شاءَ رَبُّکَ ما فَعَلوهُ ۖ فَذَرهُم وَما یَفتَرونَ * وَلِتَصغىٰ إِلَیهِ أَفئِدَةُ الَّذینَ لا یُؤمِنونَ بِالآخِرَةِ وَلِیَرضَوهُ وَلِیَقتَرِفوا ما هُم مُقتَرِفونَ؛¹ اَبعاضِ² جبههی باطل با یکدیگر همکاری میکنند، یعنی هم همکاری میکنند و هم طرفدار پیدا میکنند؛ کسانی اِصغاء³ میکنند حرفهای اینها را و گوش میکنند و دنبال اینها حرکت میکنند؛ این[طور] هست.
▪️ما در جمهوری اسلامی شعارمان عبارت است از توحید، از ولایتالله و ولایت اولیاءالله، عدالت اجتماعی، تکریم انسان؛ این شعارهایی که ما داریم و دنبالش هستیم، اینها است، و اینها دشمن دارد. ما با ظلم مخالفیم؛ کونا لِلظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَونا؛(۴) ما این مکتب را داریم؛ خصم ظالمیم، عون مظلومیم. این موضع، طبعاً دشمن به وجود میآورد، دشمنی به وجود میآورد، دعوا راه میاندازد؛ این هست."
📕بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، ١٣٩۶/١٢/٢۴
۱.سورهی انعام، آیات ۱۱۲ و ۱۱۳
۲.بخشها، افراد
٣.شنیدن، گوش دادن
۴.نهجالبلاغه، نامهی ۴۷
🌐https://khl.ink/f/39229
#توحید
#ولایت_اولیاء_خدا
#استکبار_علی_الله
#تولی_و_تبری
#جمهوری_اسلامی
#عدالت_اجتماعی
#ظلمستیزی
#جنگطلبی
#خشونتطلبی
#خصم_ظالمین
#عون_مظلومین
🆔@Asre_jadid_57
❓چرا واقعهی موشکی، آغاز فصلی نو در باب فلسفه و علوم انسانی برای ما است؟
✍به قلم مرتضی نقره ای
🆔@jebhe_mashhad
#میدان_عمل
#عرصهی_نظر
🆔@Asre_jadid_57
⭕️جمهوری اسلامی و انتقال فرهنگ مقاومت به ملتها
🔰مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی
▪️ما چه چيزی را به ملت فلسطين در برابر اسرائيل ياد داديم؟ هزاران بار هم كه بگويند به آنها پول داديم؛ ما یک هزارم پولی را كه آنها لازم دارند نداديم. هزاران بار هم كه بگوئيد كه تكنيك مديريت و غيره داديم؛ هرچه داديم یک هزارم نياز آنها نبوده است.
▪️ولی به آنها يک چيز داديم كه اسرائيل را درمانده كرده است و دشمن در برابر آن هيچ كاری نمیتواند بكند و آن، فرهنگ مقاومت برای خداست.
۱۳۷۶/۱۰/۲۱
☑️@AndisheMonir
#فرهنگ_سیاسی
#فرهنگ_مقاومت
🆔@Asre_jadid_57
📕کتاب «یک ذرّه بیشتر از صفر»؛ ناشناختگی خلّاق انقلاب اسلامی با تأکید بر اندیشهی سیاسی آیتالله خامنهای
📝عناوین و موضوعات کتاب:
▪️فصل اول: مسأله چیست؟
▪️فصل دوم: ناشناختگی انقلاب اسلامی
▪️فصل سوم: کدام انقلاب؟ انقلاب سیاسی یا انقلاب اجتماعی؟
▪️فصل چهارم: ناتمامی انقلاب اسلامی
▪️فصل پنجم: ناشنیدگی انقلاب اسلامی
▪️فصل ششم: نابسندگی محاسباتی
▪️فصل هفتم: چرخهی عمل و نظر
▪️فصل هشتم: گذار به روایت اجتماعی راقی
▪️فصل نهم: نامحاسبهی روزگار
✍به قلم دکتر محمدحسین طاهری
▪️۵۰۴ صفحه، انتشارات کتاب فردا
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
#نظریه_انقلاب
#انقلاب_اسلامی
#ناشناختگی_انقلاب
#اندیشه_سیاسی_آیتاللهخامنهای
#انقلاب_اجتماعی
#ناتمامی_انقلاب
🆔@Asre_jadid_57
⭕️همه ائمه علیهمالسلام دنبال ایجاد حاکمیت اسلامی بودند.
🔰حضرت آیتالله خامنهای حفظهالله
▪️من به نظرم میرسد راجع به زندگی ائمّه (علیهم السّلام) از سه بُعد باید کار بشود:
1⃣...بُعد معنوی و الهی...؛ جنبهی قداست ائمّه (علیهم السّلام)؛
2⃣جنبهی کلمات و درسهای اینها است... در زمینههای مختلف؛ در زمینهی مسائل زندگی، مسائل گوناگونِ مورد نیاز انسان: اخلاقیّات، معاشرت، دین، احکام؛ ائمّهی ما حرف دارند، مکتب دارند [که باید] بیان بشود.
3⃣مسئلهی سیاست...؛ این همان چیزی است که بنده در آن [بررسی] سالهای زندگی ائمّه، عمدتاً این را دنبال میکردم که ائمّه چه کار میکردند و چه کار میخواستند بکنند.
▪️بخش سیاست، بخش خیلی مهمّی است. سیاست ائمّه چه بود؟ اینکه امام با همهی آن مقامات، با همهی آن مرتبتِ الهی که دارد و امانت الهی که دستش هست، اکتفا کند به اینکه مثلاً یک مقدار احکام بگوید و یک مقدار اخلاق بگوید و مانند اینها، این به نظر اصلاً برای انسان وقتی که درست توجّه کند قابل فهم نیست؛ آنها هدفهای بزرگی داشتند. هدف عمدهی آنها هم ایجاد جامعهی اسلامی [بوده]؛ که ایجاد جامعهی اسلامی بدون ایجاد حاکمیّت اسلامی امکانپذیر نیست؛ پس دنبال حاکمیّت اسلامی بودند. یک بُعد مهمّ امامت این است؛ امامت یعنی ریاست دین و دنیا، ریاست مادّه و معنا. خب مادّهاش عبارت است از همین سیاست و ادارهی کشور و ادارهی حکومت. و همهی ائمّه دنبال این بودهاند؛ یعنی بدون استثنا همهی ائمّه دنبال این بودهاند؛ منتها با شیوههای مختلف، در فصول مختلف، با روشها و اهداف کوتاهمدّت مختلف؛ [امّا] هدف بلندمدّت یکی بود.
📕بیانات در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیهالسلام، ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
🌐https://khl.ink/f/56340
#سیره_سیاسی_ائمه
#انسان_دویستوپنجاهساله
#بیان_سیاست_و_هدف_ائمه_علیهمالسلام
پ.ن:
▪️در یک نگاه کلان، اهل بیت علیهمالسلام در دنیا به دنبال ابلاغ، بسط و گسترش #توحید و عبودیت خدای متعال بودهاند که این امر مهم، به دلیل امکان ادبارِ برخی فاعلهای انسانی بنا بر #اختیار و #استکبار، ناچاراً از متن تخاصم همهجانبهای عبور مینماید؛ به عبارت دیگر، دعوت انبیا و ائمه علیهمالسلام مخالفینی دارد که به دلایلی از جمله حرص، حسد و طمع، نسبت به ولایت خدای متعال و حضرات معصومین، استکبار ورزیده و در نتیجه در مقابل دعوت انبیا و ائمه صفآرایی میکنند. وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا ۚ وَلَوْ شَآءَ رَبُّكَ مَا فَعَلُوهُ ۖ فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ
سورهی مبارکهی انعام-آیهی شریفهی ١١٢
(ر.ک به گروهای معارض دعوت انبیا در طرح کلی اندیشه اسلامی)
▪️بنابراین اصل درگیری طواغیت و شیاطین انسی و جنی با اهل بیت علیهمالسلام، غیرقابل انکار است اما سیاست حضرات در این درگیری چه بوده است، طرحشان برای دفع فتنهها و توطئههای #مستکبرین، تبیین و ابلاغ #توحید و نجات #مستضعفین چه بوده است، اهداف بلندمدت-میانمدت-کوتاهمدت حضرات چه بوده است، با چه سازوکارها و مکانیسمهایی این اهداف را دنبال نمودهاند، برای #کنشگری سیاسی-اجتماعی ما در #عصر_غیبت و اضطرار، چه خطوطی را ترسیم کردهاند که باید کنشگری خود را در آن سطح پیگیری نماییم؟ پاسخ صحیح به این دست از سؤالات، با فهم معتبر از ادلهی معتبره در اسلامشناسی که همان طریق قویم #روش_اجتهاد_و_فقاهت است، باید صورت بگیرد که از جمله آثار فاخر و برجستهی موجود پیرامون این موضوع، کتاب انسان دویستوپنجاهسالهی رهبر معظم انقلاب میباشد.
#طرح_سیاسی_ائمه
#سقیفه
#اهداف_بلندمدت
#حاکمیت
#حکومت
#ولایت
#اندیشه_سیاسی_آیتالله_خامنهای
#روش_اجتهاد
#توحید_کاربردی
#ناشناختگی_خلاق
🆔@Asre_jadid_57
🔰آیتالله شبزندهدار دام ظله
▪️مباحث بکر نباید در درس مطرح گردد، موضوعات نو باید در لجنههای علمی بررسی گردد و سپس نتایج آن به کلاسها منتقل شود.
#موضوعات_جدید
#لجنههای_علمی
#اتقان
#نقد
#تفاهم
#مباحث_تمدنی
#فقه_معاصر
🆔@Asre_jadid_57
⭕️ پنج رکن «روششناسی اجتهاد»
▪️روششناسی اجتهاد تلاشی است که بهصورت توصیفی یا نقدی با هدف تحلیل منهج فقهی یک فقیه یا مجموعهای از فقها انجام میشود.
▪️در روششناسی اجتهاد، تمرکز بر روی تحلیل دقیق این مقومات پنجگانه است:
۱.فقه الموضوع
۲.فقه النصوص
۳.فقه الاقوال
۴.فقه التطبیق
۵.فقه الترتیب
▪️بنابراین روششناسی فقهی، دارای پنجرکن و محور اصلی است؛ این ارکان خمسه را میتوان در ذیل سهگانه «فقه التعیین، فقه التطبیق و فقه التفسیر» هم قرارداد.
▪️امر اجتهاد بایستی بهطور دقیق و منظم انجام شود؛ مثلا باید ابتدا فقه النصوص را بهطور کامل مسلط شد و سپس به فقه الاقوال پرداخته شود.
🌐ijtihadnet.ir/روش-شناسی-اجتهاد-فقهی/
🆔@ravesh_ejtehad
#فلسفه_فقه
#روششناسی_اجتهاد
#منطق_اجتهاد
#موضوعشناسی
#منطق_انطباق
#حکمشناسی
#انضباطبخشی_و_ارتقاء_اجتهاد_از_طریق_روششناسی
#آسیبشناسی
🆔@Asre_jadid_57
⭕️برشکسته شدن کشورهای آسیای شرقی به علت وابستگی اقتصادی به سرمایهداران صهیونیست
🔰حضرت آیتالله خامنهای حفظهالله
▪️[سررشته تحولات منفی در سطح بینالمللی در دست کسانی است] كه آنها به وسیلهی این تحولات میخواهند اهداف خودشان را -كه یا زر است یا زور- تأمین كنند و برای آنها چیزی به نام هویت ملتها اصلاً ارزش ندارد؛ كه متأسفانه این در صد سال، صد و پنجاه سال اخیر، در دنیا اتفاق افتاده است؛ تحولات كشورهای آسیایی و آفریقایی و امریكای لاتین در دام طراحی باندهای قدرت بینالمللی افتاده است و طراح اینها صهیونیست و سرمایهداران بینالمللی بودهاند. برای اینها آنچه مهم بوده، كسب قدرت سیاسی است كه بتوانند در كشورها و دولتهای اروپایی و غیره نفوذ كنند و قدرت سیاسی را در دست بگیرند و پول كسب كنند و این كمپانیها، سرمایههای عظیم، كارتلها و تراستها را به وجود آورند. هدف این بوده است؛ آن وقت اگر اقتضاء میكرده است كه اخلاق جنسی ملتها را خراب كنند، راحت میكردند؛ مصرفگرایی را در بین آنها ترویج كنند، بهراحتی این كار را انجام میدادند؛ بیاعتنایی به هویتهای ملی و مبانیِ فرهنگی را در آنها ترویج كنند، این كار را میكردند. اینها، اهداف كلان آنها بوده است كه تصویر میكردند.
▪️آنوقت همیشه لشگری هم از امكانات فرهنگی و رسانهای و روزنامههای فراوان و مسائل گوناگون تبلیغات در مشت اینها بوده است، كه اینها امروز یواش یواش دارد پخش میشود و من پریروز در روزنامه -البته سه، چهار ماه قبل از این، من مقالهاش را دیده بودم- گزارشی از تشكیلِ «ناتوی فرهنگی» را خواندم. یعنی در مقابل پیمان ناتو كه امریكاییها در اروپا به عنوان مقابلهی با شوروی سابق یك مجموعهی مقتدر نظامی به وجود آوردند؛ اما برای سركوب هر صدای معارض با خودشان در منطقه خاور میانه و آسیا و غیره از آن استفاده میكردند، حالا یك ناتوی فرهنگی هم به وجود آوردهاند. این، بسیار چیز خطرناكی است. البته حالا هم نیست؛ سالهاست كه این اتفاق افتاده است. مجموعهی زنجیرهی به هم پیوستهی رسانههای گوناگون -كه حالا اینترنت هم داخلش شده است و ماهوارهها و تلویزیونها و رادیوها- در جهت مشخصی حركت میكنند تا سررشتهی تحولات جوامع را به عهده بگیرند؛ حالا كه دیگر خیلی هم آسان و رو راست شده است. در گرجستان كه یك تحول سیاسی اتفاق افتاد و جا بهجایی قدرت انجام گرفت، یك سرمایهدار امریكایی و صهیونیست یهودی -البته اسمش معروف است، من نمیخواهم اسمش را بیاورم- اعلام كرد كه من ده میلیون دلار در كشور گرجستان خرج كردم و تحول سیاسی ایجاد كردم؛ خیلی راحت. ده میلیون دلار خرج میكنند، یك حكومت را كنار میگذارند، یك حكومت دیگر را سرِ كار میآورند! اینها باید روی مردم اثر بگذارند؛ باید اجتماعات درست كنند. در اوكراین هم همین كار را كردند؛ در جاهای دیگر هم همین كار را كردند.
▪️گاهی اوقات تأثیراتشان به شكل دیگری است و تعیینكننده است؛ شاید این را در یك جمع دانشجویی دیگر گفته باشم كه ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق مالزی -كه بسیار هم آدم پُركار و دقیق و جدی و پایبندی بود- به تهران آمد، به دیدن من هم آمد؛ همان اوقات بود كه تحولات گوناگونی در آسیای شرقی اتفاق افتاده بود؛ در مالزی، اندونزی و تایلند، و زلزلهی اقتصادی به وجود آمده بود. همین سرمایهدار صهیونیستی و بعد سرمایهدارهای دیگر، با بازیهای بانكی و پولی توانستند چند تا كشور را به برشكستگی بكشانند. در آن وقت ماهاتیر محمد به من گفت: من فقط همینقدر به شما بگویم كه ما یك شبه گدا شدیم! البته وقتی كشوری وابستگی اقتصادی پیدا كرد و خواست نسخههای اقتصادی بانك جهانی و صندوق بینالمللی پول را عمل بكند، همینطور هم خواهد شد.خود این بانك جهانی و صندوق بینالمللی هم یكی از بخشها و قطعههای این پازل بزرگند.
▪️این خیلی خطرناك است كه سررشتهی تحولات جهانی دست باندهای قدرت بینالمللی باشد؛ كه امروز هست. اینها صهیونیستها و سرمایهدارهایند و عمدتاً هم در امریكا و در اروپایند.
📕بیانات در دیدار دانشگاهیان سمنان، ۱۳۸۵/۰۸/۱۸
https://khl.ink/f/3362
🆔@Asre_jadid_57
دولت قوی
⭕️برشکسته شدن کشورهای آسیای شرقی به علت وابستگی اقتصادی به سرمایهداران صهیونیست 🔰حضرت آیتالله خام
▪️طراحی تحولات منفی در سطح بینالمللی در دست باندهای قدرت سیاسی و اقتصادی بینالمللی افتاده است که هدفی جز کسب قدرت سیاسی(زور) و اقتصادی(زر) ندارند و هیچ ارجی برای هویت ملتها و مبانی فرهنگیِ آنها و اصول اولیهی اخلاق انسانی قائل نبودهاند.
▪️آنچه امروزه غرب را از غربِ دوران جنگ سرد متمایز کرده است، ناتوی فرهنگی است که تصرف در لایههای هویتی و عمیق یک جامعه را رقم میزند تا از این طریق به اهداف شوم خود برسد.
▪️سازمانهای بینالمللی مانند بانک جهانی و صندوق بينالمللی پول نیز با ارائه نسخههای اقتصادی و در نتیجه وابستگی اقتصادی ملتها، بخشی از قطعات این پازل بزرگند.
#روابط_بینالملل
#نظم_جهانی
#نظام_بینالملل
#نظم_لیبرال_غربمحور
#سرمایهداری
#سازمانهای_بینالمللی
#اندیشه_سیاسی_آیتالله_خامنهای
🆔@Asre_jadid_57
🔷 در صورت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان او آینده کشور و انقلاب چه میشود؟
🔸در این مدت کوتاه خیلی از دلسوزان انقلاب تماس گرفته و نگرانی خود را از شهادت احتمالی آیت الله رئیسی اعلام کرده اند. ناگفته پیداست که دشمنان نظام هم از وقوع این پیش آمد احتمالیِ تلخ شادمان بوده و در پوست خود نمیگنجند زیرا شهادت وی را نقطه عطفی برای تضعیف انقلاب می دانند.
🔸به گروه اول باید گفت که نگران نباشید و «إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ» و به گروه دوم هم باید گفت که مثل همیشه کور خوانده اید و «مَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيرُ ٱلمَٰكِرِينَ.» بله، قطعاً به لحاظ رسانهای فوت رئیس جمهور یک کشور به عنوان شخص برگزیده توسط اراده سیاسی مردم آن حتی اگر غافلگیرانه و نتیجه یک سانحه هوایی هم نبوده و حاصل یک بیماری از قبل مشخص هم باشد، باز هم دردناک بوده و آثار به ظاهر منفی خود را دارد.
🔸با این حال، به طور قطع این قاعده ظاهری هیچ سنخیتی با نظام و مکتب ما نداشته و آنچه ما در این ۴۶ سال دیدهایم برعکس آن است! یعنی تمام این اتفاقات به ظاهر منفی، باطنی کاملاً مثبت داشته و موجب رشد و بالندگی هرچه بیشتر انقلاب شده و قدرت آن را از درون و بیرون تثبیت نموده است.
🔸سوال این است که مگر موجودیت جمهوری اسلامی تاکنون قائم به شخص بوده است؟ غیر از این است که اگر امروز حتی یک شعار مرگ بر اسرائیل هم در کره خاکی گفته میشود به واسطه ظهور حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است! خُب ایشان هم به ظاهر امر دنیایی فوت کرد و از میان ما رفت اما آیا انقلاب آسیبی دید؟ اساساً آیا وی دستاورد انقلاب خود که تشکیل جبهه مقاومت در سراسر کره زمین بود را به چشم دید؟
🔸بلاشک آنچه در زمان فوت حضرت امام خمینی (ره) علت نگرانی خیلی از دلسوزان انقلاب را به خود اختصاص داده بود، عدم درک عمیق از ذات انقلاب و باطن جبهه حق بود. آن روزها خیلیها تصور میکردند که این انقلاب حاصل اتفاقاتی کاملاً اتفاقی و درون مرزی است و حال آنکه که چنین پدیدهای ماحَصل نبرد ۱۲۴ هزار پیامبر الهی و آزادگان طول تاریخ بود که در آن مقطع زمانی در قالبی مشخص تجلی پیدا کرد و آثار وضعی خود را نمایان ساخت.
🔸حتی خود حضرت امام خمینی (ره) هم به عنوان بنیانگذار ظاهری انقلاب، خود را در این پازل هیچ کاره میدانست و اعلام کرد: «ما در طول انقلاب بارها توسط امام زمان (عج) هدایت تحمیلی شدهایم!» این یعنی اینکه سرگذشت انقلاب و جبهه حق بیش از آنکه در نزد اراده انسانهای عادی باشد، در کفِ مأموران خاص خداوند و همان کسانی است که وظیفه پاسداری از این نهضت را بر عهده دارند (ائمه اطهار علیه السلام).
🔸اگر بخواهیم در فضای سالهای اخیر انقلاب هم سیر کنیم، به ظاهر امر دنیایی هیچ قدرت ظاهری در جمهوری اسلامی بالاتر از شهید سلیمانی وجود نداشت. آیا قدرت نظامی و منطقه ای ما با شهادت ایشان تضعیف شد و یا اینکه گسترش یافت؟ غیر از این است که قدرت جبهه مقاومت به دو بازه زمانی قبل و بعد از شهادت ایشان تقسیم شد و اتفاقاً قسمت بعد از شهادت ایشان قدرت بیشتری نسبت به قسمت قبل از شهادت او دارد؟ غیر از این است که عملیات «وعده صادق» نتیجه شهادت او و میوه حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد بود؟
🔸حال سوال میکنیم که آیا شهادت رئیس جمهور شهید رجایی در اوایل کاشتِ درخت نوپای انقلاب موجب تضعیف کشور شد یا تثبیت قدرت آن؟ بلاشک موجب تثبیت قدرت کشور در آن زمان و بلوغ زودرس آن شد و حال به حمدالله ما که آن روزهای سخت را پشت سر گذاشته ایم، در صورت شهادت آیت الله رئیسی نیز غم و اندوهمان فقط به لحاظ مسائل انسانی و ملی است والا پیشاپیش هیچ نگرانی از وضعیت حال و آینده کشور نداریم و از این رو بوده است که رهبر معظم انقلاب لحظاتی پیش در پیام خود اعلام نمودند که: «ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمیآید.»
🔸در انتها ضمن دعوت ملت ایران و خواص جامعه به هوشیاری هرچه تمام در مقابله با جنگ رسانهای دشمن، توجه خود و شما را به فرازی از صحبتهای بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص آینده انقلاب جلب میکنم: «امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنهها و مرفهین بیدرد شروع شده است. من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کولهبار مبارزه را بر دوش گرفتهاند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نمودهاند میبوسم و سلام و درودهای خالصانه خود را به همه غنچههای آزادی و کمال نثار میکنم و به ملت عزیز و دلاور ایران هم عرض میکنم که خداوند آثار و برکات معنویت شما را به جهان صادر نموده است و قلبها و چشمان پر فروغ شما کانون حمایت از محرومان شده است و شراره کینه انقلابیتان جهانخواران چپ و راست را به وحشت انداخته است.»
✍علی جهانبخش، قاضی دادگستری
#روایت_فتح_آوینی_عضو_شوید👇
@ravayatefathavini