eitaa logo
اقتصاد مردمی ایران
449 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
11 فایل
🔰اقتصاد مردمی ،آینده اقتصاد ایران 👈اینجا خبر و تحلیل نخبگانی داریم ↩ و راههای مشارکت بیشتر مردم در اقتصاد را بررسی میکنیم.آیدی بنده @Soliemani1 تحلیل های ما با✍مشخص است. توییت های ما در ویراستی https://virasty.com/Egtesad ⬅️
مشاهده در ایتا
دانلود
«تحلیل فنی آمار تلفات رانندگی نوروز» ۴۲۶میلیون تردد ثبت شده که حدود ۶۶۰هموطن فوت نمودند و علیرغم رشد تردد، اما کاهش حدود ۳۰٪ نسبت به سال قبل داشته است. از این میان خودروهای خارجی با ۱۸٪ تلفات، درحالیکه فقط ۱٪ تعداد خودروهای کشور را دارا هستند، سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دادند و پراید با ۲۷٪ و انواع پژو با ۳۵٪ (هرکدام با سهم بیش از ۳۰٪خودروی کشور) و موتور سیکلت با ۱۶٪ در جایگاه بعدی قرار دارند. فقط ۳میلیون و ۸۰۰هزار تخلف سرعت غیرمجاز در ایام نوروز تهران ثبت شد که رشد ۵۰درصدی داشت و رکورد تخلفات را شکست. ‏۱۱میلیون تردد در قم بوده که ۲۴۰۰تصادف و مجموعا ۱۲نفر فوتی داشته است. یعنی هر ۲۰۰تصادف، ۱ فوتی میانگین داشته است. به عبارتی از هر ۴۵۸۳ تردد، ۱فقره منجر به تصادف و از هر ۲۰۰تصادف، فقط ۱فقره منجر به فوت شده است یعنی ۰/۰۰۵ تصادفات منجر به فوت شده است. برای جمعبندی در اتفاقی مبارک در ایام نوروز حجم سفر بسیار زیاد و به علت مساحت پهناور کشور همراه با خستگی و فراز و نشیب است. همزمان حجم تخلفات رانندگی به مراتب فزاینده و تلفات کاهنده است. عدد اسمی تلفات رانندگی در ایران بالا و ناراحت‌کننده اما نسبت «تصادف به تردد»، «تلفات به تردد» ‏و «تلفات به تصادف» در ایران با توجه به تراکم و حجم سفر در کشور نسبت به سایر کشورهای جهان، اعداد معقول و حتی با عبارتی دور از انتظار شاید مطلوب را نشان می‌دهد اما همین میزان نیز به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. ‏آنالیز جزییات تلفات رانندگی در ایران نشان می‌دهد که مدل خودرو سهم کمی در جلوگیری از تلفات داشته است. بررسی فنی ۱ بررسی فنی ۲ ✍سیدامیرحسین حسینی
این جریانی که می‌گوید: طب اسلامی نداریم، معماری اسلامی نداریم، اقتصاد اسلامی نداریم، ته کار خواه‌ناخواه به این می‌رسند که انقلاب اسلامی نداریم، جمهوری اسلامی نداریم، حکومت اسلامی نداریم... محمد مهدی فاطمی صدر 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران🇮🇷 @donyaye_eghtesad_com
محله ممتاز؟! 🔹وقتی معماری و شهرسازی اسلامی را به مذبح نظام سرمایه‌داری ببریم طبیعی است که آرمان‌های انقلاب اسلامی در همان محلاتی که از منظر شهرسازی غربی ممتاز هستند ذبح شوند! کاش اندیشه‌ورزان و مدیران ما بدانند که جنگ ما و غرب خیلی بیش و پیش از آنکه سیاسی باشد تمدنی است و تا وقتی که عمق استراتژیک این جنگ تمدنی را درک نکنیم همین آش است و همین کاسه! 🔹مدیرانی که با مقدم کردن سیاسی‌بازی‌های مرسوم بر رویکرد تمدنی، فقط شعارهای انقلابی می‌دهند ولی در عمل همان برنامه‌های سابق را در مسائل مختلف اقتصادی و کالبدی و شهری و ... اجرا می‌کنند با خود بیاندیشند که شهرسازی محلات اکباتان و بیمه (دو منطقه مجاور هم در تهران) چه تفاوتی داشت که در اغتشاشات ۱۴۰۱، برخلاف دومی، اولی به کانون آشوبها و مذبح آرمان‌ها تبدیل شد؟! 🔹بله از نظر ما هم شهرسازی عمودی و متناسب با سبک زندگی غربی که در محلاتی همچون اکباتان تجلی یافته ممتاز است! اما ممتاز برای تبدیل اعتراضات کوچک به بحران امنیتی علیه نظام! و ممتاز برای ذبح آرمان‌های انقلاب! همان آرمان‌هایی که فکر و ذکر و وردشان علی بود؛ چه علی اولی که ۱۴۰۰ سال پیش علمدار تمدن اسلامی بود و چه علی آخری که این روزها غریبانه همان علم را به دوش می‌کشد... دکتر منان رئیسی 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران🇮🇷 @donyaye_eghtesad_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشارکت مردم در تولید، چگونه؟ در پاسخ به این سوال که مشارکت مردم در تولید چگونه اتفاق می افتد، گفتم: همه مردم الان در تولید مشارکت دارند اما مشکل کار کجاست؟ مشکل در است. دکتر رضا غلامی 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران🇮🇷 @donyaye_eghtesad_com
زیاد دیدید کسانی را که پیشرفت (بخوانید پسرفت)های ظاهری کشورهای حاشیه خلیج فارس را با ایران مقایسه می کنند. بیانات آقا در این رابطه را بشنوید. پ ن: دبی با فروش نفت یک سری برج و مراکز تفریحی ساخته برای دیگران نه مردم خودش! مردم خودش هم نوکر و حمال مهاجرین و ثروتمندان کشورهای دیگر شده اند. شاخص GDP هم که بارها توضیح داده ام. یک شاخص بی معنا و بی ارزش است. حسین عباسی فر 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران🇮🇷 @donyaye_eghtesad_com
وقتی حد نصاب مسافرت خانواده ها و دیدوبازدیدها در نوروز شکسته میشود حد نصاب مصرف بنزین، تخمه،میوه،تایر،نوشابه،لباس و... شکسته خواهد شد. پس چرا رسانه های مُنحَط فقط گیر داده اند به بنزین؟ ثروتمندان که همیشه در سفر هستند یعنی شما رسانه های مُنحَط تحمل سفر مردم عادی را در نوروز ندارید؟ 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران🇮🇷 @donyaye_eghtesad_com
هدایت شده از  اقتصاد مردمی ایران
به جای اینکه در اول سال فضای رسانه ای کشور به سمت باشد رسانه های مُنحَط کشور فضا را همسو با رسانه های بیگانه به سمت دو مسئله بی اهمیت و برده اند جنگ شناختی یعنی همین! درگیر کردن اذهان مردم به یک مسئله بی اهمیت تا ذهن مردم سمت اصل کاری نرود 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران🇮🇷 @donyaye_eghtesad_com
«۱فوت در ۶۴۷هزار تردد»!! این آمار رسمی هم فصل‌الخطاب تحلیل تلفات رانندگی امسال است. از حدود ۴۷۹میلیون تردد بین‌شهری، ۹۳هزار تصادف رخ داده است که از این میان فقط ۰/۰۰۷ آن منجر به فوت هموطنان ما شده است که ۱۸٪ آن سهم خودروهای خارجی بوده است. به عبارتی از هر ۵۱۵۰ تردد بین شهری یک مورد منجر به تصادف و از هر ۶۴۷هزار تردد بین‌شهری، فقط یک تردد منجر به فوت گردیده است. سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و رعایت‌نکردن مقررات مهم‌ترین دلیل تصادفات است. «تحلیل فنی آمار تلفات رانندگی نوروز» ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران🇮🇷 @donyaye_eghtesad_com
🔴 چرا هتل سازی در ایران رونق ندارد؟ 🔹معاون وزیر میراث فرهنگی: بعد از انقلاب در تهران تنها دو هتل ساخته شده و یکی از دلایل ساخته نشدن هتل در شهرها، بالا بودن عوارض شهرداری است و این امر سبب شده که کسی به سمت هتل‌سازی نرود. نخیر عزیزم! علتش اقتصاد فرهنگی ایران است! علتش "خانواده" است. چون ما "نیاز" به هتل نداریم و در خانه پدر و مادر و دوست و آشنا زندگی می کنیم... حسین عباسی فر 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران🇮🇷 @donyaye_eghtesad_com
دوستانی که این هفته دنبال بازدهی بودند بفرمایید... بازدهی از خون هموطن نوش جان...😭 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران🇮🇷 @donyaye_eghtesad_com
«دروغ، بنزین، گران‌کن»! ‏از بین وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی؛ یکی درباره مصرف بنزین کشور دروغ میگوید. درحالیکه چندماه قبل اوجی مدعی بود پیک مصرف عید پارسال ۱۴۳میلیون لیتر بنزین بود اما سالاری ادعا میکند نوروز امسال با پیک مصرف ۱۳۰میلیون لیتر، رکورد مصرف شکسته شده است!! درحالیکه آمار تولید و مصرف روشن است و این فریب و بازی اعداد صرفا زمینه‌سازی برای ایده گران کردن و سخت نمودن معیشت مردم است؛ ‏اما قبل از آن بنده با توجه به رشد طبیعی جمعیت، تولید سالیانه ۱.۵میلیون خودرو و دسترسی پایین و گران به حمل و نقل عمومی پرسش روشنی دارم؛ معتقدید مردم زیاد سفر میروند و باید از آن جلوگیری کرد و مانع صلح رحم یا چند روز تفریح و نشاط و استراحت مردم شد؟ یا معتقدید خودروهای کشور زیاد است و باید جلوی تولید خودرو را گرفت و نگذاشت جوانترها خودرو بخرند؟ یا کلا جمعیت را کاهش داد و مانع رشد آن شد؟ یا مثلا جلوی ایده هدفگذاری جمعیتی ۱۵۰میلیون نفری رهبری را گرفت؟ غیر از راهکار غیرعادلانه، تورم‌آفرین ضد تولید و آسیب‌رسان گران کردن نرخ انرژی، دقیقا چه راهکاری دارید؟ ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 🕊کانال اقتصاد مردمی ایران🇮🇷 @donyaye_eghtesad_com