مصاحبه سید حسن نصرالله با المیادین
عربستان مدتهاست که خواستار ترور من شده است؛ بن سلمان در سفر به آمریکا خواستار ترور من شده است؛ این خبر است نه تحلیل
🔹در مدت باقیمانده از ریاست دونالد ترامپ باید با احتیاط رفتار کرد
🔹وقتی میبینید که اسرائیلیها بر سر موضوعی سروصدا راه میاندازند بدانید که کارهای واقعی پشت آن نیست
🔹سفر مارک میلی [رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا] مرتبط با دولت بایدن است و احتمالا رفته که نگرانی اسرائیلیها را برطرف کند
🔹آنچه در خصوص احتمال رخداد اتفاقی در مدت باقی مانده از ریاست ترامپ، تحلیل است. شاید رخ دهد شاید ندهد
🔹نصرالله در پاسخ به وضعیت اسرائیل در
🔹در پاسخ به سوالی درباره قصد دشمن برای ترور دبیر کل حزبالله؛ نصرالله: فقط من هدف ترور از جانب اسرائیلیها و آمریکاییها نیستم. اشخاص دیگری هم هدف هستند
🔹ترور فرماندهان حزبالله هدف مشترک اسرائیل، آمریکاست. الان میشود گفت، هدف مشترک اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی است
🔹عربستان از دیرباز خواستار ترور من شده است. این تحلیل نیست خبر است. حداقلش از زمان آغاز جنگ یمن است
🔹از سفر محمد بن سلمان به آمریکا هشدارهایی به من منتقل شد از منابع مختلف که چنین رویکرد شکل گرفته است و محمد بن سلمان خواستار ترور من شده است.
https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
🌀درس¬های بصیرتی و امید آفرین نهم دی
⭐ موسی سلیمانی
🔹نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است. نهم دی پایان کننده فتنه هشت ماهه در سال 1388 بود، فتنه 88 فتنه¬ای با سابقه طراحی 10 ساله عوامل خارجی و نفوذی¬های داخلی بود که حدود 240 روز ایران اسلامی را درگیر خود کرده بود. فتنه ای سهمگین، کم¬سابقه یا حتی بی¬سابقه که می¬توانست هر حکومتی را به زانو در آورد؛ اما این فتنه با حضور مردم خاموش شد.
جدای از خسارت¬های مادی و معنوی که این فتنه مانند فتنه شریعتمداری، قائم مقام رهبری و فتنه 78 کوی دانشگاه داشت. نوع مواجهه نظام و حضور پرشور مردم تجربه گرانسنگی را برای ادامه مسیر انقلاب در اختیار علاقمندان به انقلاب اسلامی قرار داد. باز خوانی فتنه 88 نیاز هر روز انقلاب است. برخی به دورغ بازخوانی فتنه 88 را باعث کاهش انسجام ملی می دانند؛ در حالی که اثبات مجدد جایگاه مردمی نظام و قدرت بسیج گری آن و نوع مواجهه با دشمنان، شاخصه نهم دی است که می تواند انسجام ملی را در برابر دشمنان در پی داشته باشد. از این رو تبیین خوب عوامل حماسه ساز نهم دی برای نسل جدید می¬ تواند بصیرت زا و امید آفرین باشد.
👈1.نقش بی نظیر ولایت فقیه
خطبه های مقام معظم رهبری در نماز جمعه 29 خرداد، شیوه مواجهه ایشان با نخبگان و مردم، مدیریت بی بدیلی از ایشان را در مدیریت فتنه 88 به نمایش گذاشت. تجربه تاریخی مواجهه امام جامعه با فتنه را می توان در فتنه جمل و نهروان مشاهده کرد. حضرت علی علیه السلام در آن دو فتنه با هر گروهی به شیوه ای برخورد کردند. برخی را نصیحت، برخی را حمایت، برخی را حصر و با برخی به شدت برخورد کردند و پس از پایان فتنه نهروان فرمودند: «فانی فقأت عین الفتنه؛ من بودم که چشم فتنه را در آوردم»( نهج البلاغه، خطبه 93).
👈2. بیداری، هوشیاری و بصیرت ملت
هدف دشمنان در فتنه، جدایی امت از امام جامعه و نظام اسلامی بود. همراهی نکردن مردم با فتنه گران پس از روشنگری های مقام معظم رهبری و نخبگان سیاسی، طراحی دشمنان را شکست داد. حضور کمی و کیفی مردم در نهم دی نشان از پیوند عمیق مردم با نظام اسلامی و امام جامعه داشت. در این فتنه عموم مردم بر خلاف برخی خواص به توصیه حضرت علی که فرمودند: «کن فی الفتنه کابن اللبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب؛همچون بچه شتری باش که نه پشتی برای سواری دادن دارد و نه شیری برای دوشیدن.» عمل کردند.
عموم مردم در فتنه 88 با هوشیاری و بصیرت ،بر خلاف برخی خواص، اجازه موج سواری را به دشمنان داخلی و خارجی ندادند. مردم در این حماسه مصداق جمله شریف« لایحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر» بودند.
👈3. روح دیانت ناب ملت
فتنه گران با استفاده ابزاری از دین و اعتقادات و کشاندن معترضان به نماز جمعه، حسینیه¬ها و محرم الحرام را فرصت مناسبی برای زنده نگه داشتن فتنه سبز می دانستند. اما توده مردم با هوشیاری، اصل را از کاریکاتور تشخیص دادند و با اعتقاد و دیانت ناب و حماسه حسینی اصیل این فتنه را خاموش کردند. موضع گیری صریح مردم در مقابل اهانت به امام حسین علیه السلام نشانه روشن بینی مردم و نقطه مشترک حضور مردم در سال 57 و 88 بود. همانگونه که عاشورا خط تمایز بین حق و باطل است. فتنه 88 و حماسه نهم دی نیز معیار و ملاکی برای تشخیص و تمییز دو جبهه و جریان است. جریانی که مدافع انقلاب و مردم و قانون است و جریانی که در مقابل همه این ها می ایستد. تبیین این موضوع در چله دوم انقلاب برای نسل جدید در ادامه مسیر انقلاب بصیرت زا خواهد بود.
🇮🇷 https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
🚨🚨🚨فوری
سید حسن نصر الله :
❌با سخنان امام خامنه ای راه مقابله با آمران و قاتلان و کسانی که آن را انجام داده اند باز شده است و این مسیر ریل گذاری شده است .و همه می توانند دیر یا زود اقدام کنند
آمران و قاتلان شهید سلیمانی و هرکسی که در تصمیم و دستور و عمل این اقدام دست داشتند تقاص خواهند داد
https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
🔴سید حسن نصر الله :
برادران عراقی توجه کنند که میهمان شما را شهید کردند ، حاج قاسم میهمان شما بود اما ابومهدی عراقی و از اهل شما بود
سید حسن نصر الله: خون حاج قاسم هدر نخواهد رفت.
https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
🔴سید حسن نصر الله :
روس ها پس از گذشت پنج سال از بحران سوریه وارد سوریه شدند
من به دوستان هشدار میدهم ، روس ها به اشتباه میگویند که اگر ما نبودیم فلان و بهمان میشد.
فضل خدا در سوریه بود، بعد از آن تیم بشار و تیم همراهان و ارتش و مردمش بودند، بقیه بعدها آمدند و کمک کردند، اگر بشار نبود، ایران و روسیه و حزب الله اشغالگر شناخته میشدند اراده آقای بشار مهمتر از همه است
https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
🚨🚨فوری
سید حسن نصر الله :
نقطه ای نیست در رژیم صهیونیستی مگر آن که بتوانیم با موشک های نقطه زن آن را هدف قرار دهیم.
ما به موشک های نقطه زنی دست پیدا کردیم ، قدرت ما از سال پیش بسیار بیش تر شده است
آینده مشخص خواهد کرد که چه کسی ترسو و بزدل است
مقاومت در بالاترین وضعیت مثبت است نه نگران هستیم و نه مضطربیم
https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
🌠🍁
🍁
💢#عکس_نوشت
♻️موضوع: #وصیتنامه_شهیدسلیمانی
👌 در مسائل سیاسی ولایت فقیه را بر سایر امور ترجیح دهید.
🔸🖤🔹
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مکتب_سلیمانی
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
🔴🍁
🍁
❇️ مردم سالاری دینی(6)
💠 اهداف مردم سالاری دینی
🔹🌺🔸
🔻در اندیشهی سیاسی شیعه در فضای فکری انقلاب اسلامی، برای اولین بار نوعی گذار از نظم سلطانی و نظام پادشاهی در عرصهی نظامسازی صورت گرفته است.
🔹برای اولین بار #امامخمینی (ره) بحث حکومت دینی و ولایتفقیه را در چارچوب نظم جدیدی مطرح کرده است که دیگر نظم سلطانی نیست بلکه نظم مردمی است؛ یعنی قرار است مناسبات سیاسیاجتماعی در این حکومت بر اساس خواست و رأی مردم شکل بگیرد. به همین دلیل است که بین ولایتفقیه و جمهوریت یا نظمی که جمهور یا اکثر مردم در آن نقش دارند، نوعی سازگاری و همنشینی صورت میگیرد.
🔸از این رو، میتوان گفت اولین و مهمترین دستاوردی که به وجود آمد این است که برای اولین بار امکان ارائهی الگویی از نظام سیاسی مردمی بر مبنای تفکر شیعه صورت گرفت. برای بازخوانی این دستاورد به نظر میرسد که از دو زاویه میتوان به آن اشاره کرد.
1️⃣یک زاویه این است که گفته شود اسلام هم با #دموکراسی مخالف نیست یا سعی در اثبات سازگاری اسلام با دموکراسی داشته باشیم؛ اما به نظر میرسد امام (ره) با تعابیری که داشتهاند از زاویهی دومی وارد بحث شدهاند. در بعضی از فرمایشات ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی میبینیم که ایشان وقتی بحث دموکراسی را مطرح میکنند، تعبیرشان این است که اسلام ذاتاً یک دین دموکرات یا مردمسالار است و ذاتاً با دموکراسی موافق است و دموکراسی اسلام، دموکراسی واقعی است. در واقع این نوع نگاه میخواهد بگوید که دموکراسی یک امر تلفیقی و ترکیبی نیست که ما آن را از غرب بگیریم و با بعضی از مؤلفههای اسلامی آشتی داده و سازگار کنیم و ترکیبی را به نام مردمسالاری دینی و دموکراسی اسلامی درست کنیم. بلکه دموکراسی یک حقیقت واحد و امری بسیط است و اسلام، دموکراسی خاصی را به رسمیت شناخته است و ما میتوانیم از متون دینی، مدل و گونهی خاصی از مردمسالاری را استخراج کنیم.
2️⃣اگر از زاویهی دوم وارد بحث شویم، هدف اساسی در طرح مردمسالاری دینی این است که مدل و الگویی دموکراتیک و مردمسالار از اسلام و متون اسلامی استخراج شود و ظرفیت متون و آموزههای دینی برای استخراج یک الگوی بومی و اسلامی مردمسالار نشان داده شود. برای این مسئله هدفی هم در عرصهی سیاست خارجی قابل تصور است و آن اینکه ما مردمسالاری دینی را در سطحی مورد بررسی قرار داده و مطرح کنیم که قابل رقابت با الگوهای دیگر دموکراسی و بهطور خاص الگوی لیبرال دموکراسی در دنیا باشد.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
🔴🍁
🍁
❇️مردم سالاری دینی(7)
💠نگاه #امام_خمینی(ره) به مردم سالاری
🔸🌺🔹
🔻امام خمینی(ره) در نخستین مصاحبه خود در پاسخ به این پرسش که چه نوع حکومتی را جایگزین سلطنت حاکم در ایران خواهد کرد، سخن از جمهوری اسلامی می زدند. #جمهوری_اسلامی به این معنا است که؛ ضمن احترام کامل و لازم به آرا و جایگاه مردم در ساختار و ساختن نظام حکومت، محتوای حکومت، دینی و بر اساس قوانین و قواعد شرعی و دینی خواهد بود.
🔸جمهوری اسلامی که تا آن زمان مفهوم نسبتا گنگ و مبهم داشت، از آن زمان به بعد به صورت جدی در فلسفه سیاست و حقوق عرض اندام کرد و با تشکیل حکومتی با ساختار و فرم مردمی اما با درونمایه و محتوای دینی، مبحث تازه و داغ روز گردید و مورد توجه جهانیان – اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی- قرار گرفت.
🔹در #بینش_سیاسی امام خمینی(ره) به عنوان مجدد مكتب مردم سالاري ديني، شکل ژریم ها مهم نیست و آنچه مهم است محتوای آن می باشد و از همین جهت جمهوري اسلامي را مطرح ساختند و اظهار داشتند: «قبل از هر چيز ما به محتواي اجتماعي رژيم سياسي آينده خود دل بستهايم.»
🔸«ايشان خواستار جمهوري اسلامي بودند. جمهوري، فرم و شكل حكومت را تشكيل ميدهد و اسلامي يعني محتواي آن فرم كه قوانين الهي است.» به باور امام خمینی، جمهوری بهترین شکل نظام است که می توان با این فرم محتوایی آن – دین اسلام- را تطبیق ساخت و اذعان داشت که جمهوری اسلامی نظیری در جهان سیاست ندارد. البته « بديهي است نشانه جمهوريت در آموزه جمهوري اسلامي معناي خاصي در مفصلبندي گفتماني امام خميني دارد كه از گفتمان مدرنيسم متفاوت است. غرب مدرن بر اساس آموزههايي چون اومانيسم، سكولاريسم، عقلانيت خود بنياد و قرائت كلان پيشرفت، تفسيري از جمهوريت ارائه كرده است كه در آن تمامي مشروعيت نظام سياسي از قرارداد اجتماعي و خواستههاي بشري نشأت گرفته و دين و آموزههاي الهي در آن كاملا از عرصه سياسي كنار گذاشته شدهاند.
🔺غرب با سيطره فكري و تمدني خويش و تحميل ديدگاههاي خويش بر ديگران بويژه بر ملل جهان اسلام چنين وانمود كرده است كه معنا و مفهومي متفاوت براي جمهوريت وجود ندارد و تنها معناي صحيح آن، همان قرائت غربي آن است که با پیدایش نظریه جمهوری اسلامی بطلان آن ثابت شده است.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
45.docx
15.5K
🌀#یادداشت
🌐نسخه word
✅موضوع: بایدها و نبایدهای تفسیر امام (ره)
✍️دکتر عبدالله گنجی- مدیرمسئول روزنامه جوان
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#بسیج
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
💢🍁
🍁
❇️مردم سالاری دینی(8)
💠نگاه #رهبری به مردم سالاری دینی
🔸🌺🔹
🔻نعمت بزرگ حضور مردم، هدیهی انقلاب به ماست. قرنهای متمادی در کشور ما سپری شد؛ حکومتهایی آمدند و رفتند، بدون اینکه مردم کوچکترین نقشی در تعیین این دولتها و گزینش آنها داشته باشند. انقلاب میدان را برای مردم ما باز کرد مردمسالاری در کشور ما، یک مردمسالاری حقیقی متکی به ایمان است.
🔹مردم از روی احساس وظیفهی دینی است که در عرصهی انتخابات وارد میشوند و طبق تشخیص خود گزینش میکنند و رأی خود را به صندوق میاندازند. ... تبلیغاتچیهای وابستهی به مراکز قدرت، از مدتها پیش از انتخابات، با لحنهای گوناگون، فضا را از هیاهوی مخالفت با انتخابات پر کردند{میکنند}؛ سعی میکردند{میکنند} مردم را ناامید کنند؛ مردم را از حضور در این میدان شرف و افتخار منصرف کنند. ... ملت ما استقلال خود، هوشمندی خود، شجاعت خود، دلسوزی و پایبندی خود به منافع ملی را در این نوبت هم مثل نوبتهای دیگر نشان{خواهد} داد. حقا و انصافا در مقابل هوشیاری و وقتشناسی این ملت، انسان احساس تواضع و خضوع میکند. این ملت، ملت شجاع و بیدار و با ایمان و پرانگیزهیی است؛ بگذارید دشمنان این ملت هر چه میخواهند، بگویند.
🔸این ملت راه خود را پیدا کرده است و با همت والا در این راه به پیش میرود. سردمداران استکبار جهانی بعد از انتخابات هم از تخریب وجههی انتخابات ایران دست برنداشتند. یک مسؤول امریکایی گفت ما دمکراسی ایران را قبول نداریم! ملت ایران هم دمکراسی آنها را قبول ندارد. دمکراسییی که پول سرمایهداران صهیونیست حرف اول را در آن میزند، چه افتخاری میتواند داشته باشد و چه چیزی را میتواند به مردم دنیا تعلیم دهد؟
🔺دمکراسی حقیقی، مردمسالاری برخاستهی از دین و ایمان است. انگیزهی مردم، برخاستهی از دین، از احساس مسؤولیت و از احساس تکلیف ملی و دینی است؛ لذا وارد میدان میشوند و در میان نامزدهای مختلف، گزینهی خودشان را انتخاب میکنند. رئیس جمهوری که با چنین آرائی سر کار میآید، وامدار هیچ کس جز خدا و مردم نیست؛ این معنای مردمسالاری است. ملت عزیز ما این نعمت الهی را قدر بدانند؛ بر آن پای بفشارند و تأثیر و حضور خودشان را در میدانهای گوناگون تعیین سیاستهای کشور و گزینش مدیران عالیرتبه همچنان حفظ کنند.
🌺«رهبر معظم انقلاب اسلامی 1384/5/12»
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی
https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌠🍁
🍁
💢#موشنگرافیک
✅قسمت اول
💢موضوع: وجوه اشتراک #مردمسالاری_دینی با مردم سالاری غیردینی
🔸⚫️🔹
🔻ذی حق دانستن #مردم
🔹تعیین انتخابات
🔸الزام به #رأی_اکثریت
🔺احترام به آزادی های فردی و جمعی
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#انتخابات
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
اخبار وتحلیل ها8دی99.pdf
359.1K
💠#نشریه
💢موضوع: اخبار و تحلیلها - ۸ دیماه ۹۹
🔸🌺🔹
🔻دشمنی که با آن قدم میزنی قابلاعتماد نیست!
🔸دام سازش!
🔹سعودیها رفتارشان عاقلانه نیست
🔺حساب ما از دولت جداست!
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
🆔 https://sapp.ir/meyar.p
🆔https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
قاسم سلیمانی.pptx
8.3M
🌀پاورپوینت حاج قاسم سلیمانی
استاد تشکری زاده
🇮🇷 https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
🇮🇷🍁
🍁
🔴 چرا ۹ دی یک روز ملی؟
🔻 ۹ دی یک روز حزبی نیست، یک یوم الله ملی است. مردم با ذائقه متفاوت فکری سیاسی به خیابان آمدند.
🔸دی ۹ دی مردم دیدند که فتنهگران پای خود را از حریم یک نامزد انتخاباتی فراتر گذاشتند. در ۹ دی مردم چنگ و دندان و نیشخند دشمنان ایران اسلامی را از فتنه ۸۸ می دیدند. در ۹ دی مردم از ذائقه سیاسی خود گذشتند.
🔹مردم حول محور منافع ملی و قانون اسلامی و بیرق امام حسین (علیهالسلام) جمع شدند. حماسه ۹ دی نه تنها برای فتنه گران بلکه هشداری هم برای کسانی بود که بخواهند در برابر رای مردم بایستند.
🔸امروز ۱۰ سال از فتنه ۸۸ میگذرد. اما ۹ دی نمادی برای همه مردم در حمایت از قانون اساسی و منافع ملی و مقدسات و امنیت ملی است.
🔺اگر ۹ دی بزرگداشت نشود چه بسا برای زحمت هایی که برای انقلاب کشیده شده به راحتی فراموش شوند.
#بصیرت
#یومالله_نهم_دیماه
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
🍁
💠🍁
🍁
❇️ مردم سالاری دینی(9)
💠دشمنان مردم سالاری دینی
🔸🌺🔹
🔻ببینید دشمن به کجاها کار دارد؛ فقط مسئلهی #اقتصاد نیست، فقط مسئلهی #فرهنگ نیست، فقط مسئلهی باورهای انقلابی و دینی نیست، حتّی به انتخاباتش [کار دارد]؛ نمیخواهند این ظاهره و پدیدهی شرکت مردم به نام دین، در پای صندوق رأی و در خدمت انتخاب تثبیت بشود؛ همیشه ضدّ این را تبلیغ کردهاند، همیشه گفتهاند که دین با #انتخابات و با آزادی و با دموکراسی و با این چیزها مخالف است؛ حالا [چطور] ببینند که دین مظهر کامل یک مردمسالاری همهجانبه است که بعضی از خارجیها هم اعتراف کردند.
🔹ما در طول این ۴۱ سال، ۳۷ یا ۳۸ انتخابات داشتهایم؛ کجای دنیا این همه به مردمسالاری اهتمام میورزند؟ به این هم کار دارند؛ #دشمن به همه چیز کار دارد. دشمن را بشناسیم، حواسمان جمع باشد، «مَن نامَ لَم یُنَم عَنه»؛ اگر شما در سنگر، در مقابل دشمن خوابت ببرد، معنایش این نیست که دشمن هم خوابش برده؛ او ممکن است بیدار باشد؛ کما اینکه همین جور هم هست.
🔺هزاران نفر را میگذارند برای پیگیری مسائل گوناگون ایران؛ ما بایستی میلیونها نفر آماده باشیم برای اینکه، هم دفاع کنیم، هم ضربه بزنیم؛ ما هم باید متقابلاً به آنها حمله کنیم؛ چه تبلیغاتی و چه انواع و اقسام کارهایی که از دست یک ملّت انقلابی برمیآید.
🌺« رهبر معظم انقلاب اسلامی 1398/12/04»
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی
🆔https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
🌠🍁
🍁
💠همه حماسهآفرينان نهم دي
✍️ مهدی سعیدی
🔸🌹🔹
🔻عظمت نهم دي را بايد در عبور موفق ملت بصير ايران از «فتنهاي عميق» دانست که در طراحي آن همه ابزارهاي تزوير و فريب براي اغواء ملت دستبهکار شده بود. در اين حماسه بزرگ همه اقشار مردم سهيم بودند.
❇️نکات تحليلي: در نهم دی 1388 اقشار مختلف ملت با گرايشها و سلایق و انگيزههای متفاوت در ميدان حاضر شدند:
🔹1- بخش قابلملاحظهای از خالقان حماسه بزرگ نهم دي، 24 ميليون رأیدهندهای بودند که مظلومانه نظارهگر هتک حرمت به رأیشان در طول چند ماه پس از انتخابات خردادماه بودند. فتنهگران هیچگاه حاضر نشدند که رأی آنان را به حساب بياورند و برايش احترام قائل شوند! این اکثريت براي صيانت از رأی خود در روز نهم ديماه بار ديگر به ميدان آمدند.
🔸 2- حاضرين در نهم دیماه تنها کساني نبودند که به احمدینژاد رأی داده باشند. بدون شک برخي از آنها به موسوي و کروبي رأی داده بودند، اما آن روز آمده بودند که با فريادهايشان به سران فتنه اعلام نمايند که «رأیشان را پس دهند»، چراکه رأی آنها در پاي صندوق رأی به کساني بوده که ادعاي خط امامي بودن را يدک ميکشيدند، اما عملاً بعد از آغاز فتنه نشان دادند که در خدمت دشمنان امام و انقلاب قرار گرفتهاند!
🔹 3- بخشي از حماسهسازان نهم دي آنهایی بودند که حضور بيگانگان در صف فتنهگران را خيانت به کشور ميدانستند. آنها معتقد بودند که اگر هم اختلاف و دعوا و رقابتي بين سياسيون وجود دارد، قرار نيست يک جريان با توسل به بيگانگان، زمینهساز نفوذ اجنبي در کشور گردد.
🔸 4- در جمع حاضرين در حماسه نهم دي، برخي در جرگه منتقدين دولت قرار ميگرفتند. آنها آمده بودند تا به فتنه گران اعلام نمايند که انتقاد داشتن دليلي بر قرار گرفتن در صف ضدانقلاب و براندازان نيست! آنان آمده بودند تا به فتنهگران چارچوب انتقاد و اعتراض را بفهمانند و بياموزند که همه انتقادها و اعتراضها بايد در چارچوب منافع ملت و قانون صورت گيرد و در اين مسير نبايد مرزهاي خودي و غيرخودي در هم آميزد.
🔺5- بخشي از حماسهسازان نهم دي نيز ملتي بودند که از اینهمه جنجال و آشوب و ناآرامي به تنگ آمده بودند. آنها باور داشتند که تداوم هر مناقشه و اختلافي، حد يقفی دارد و نباید برخي زيادهخواهان، براي کسب قدرت، زندگي عادي شهروندان را به مخاطره اندازند.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
🌠🍁
🍁
✅#عکس_نوشت
🌺مقام معظم رهبری (مدظله العالی): در شرایط فتنه، کار، دشوارتر و تشخیص سختتر است، البته خدای متعال حجت را همیشه تمام میکند، هیچ وقت نمیگذارد مردم از خدای متعال طلبکار باشند. حرکت عظیم نه دی ماه حجت را بر همه تمام کرد.۱۳۹۳/۱۰/۳
♻️سالروز #حماسه9دیماه ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ، گرامی باد.
🔸🌺🔹
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#بصیرت
https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
هدایت شده از هدایت98
🔴 #نه_دی | چهار اتفاق راهبردی در حماسه تاریخی ۹ دی
🔻 # آنچه که از یک رویداد تاریخی همچون نهم دیماه۸۸ می شود بعنوان وجه تمایز و تحلیل راهبردی ارائه نمود، چهار اتفاق مبارکی است که برای انقلاب رقم خورد و پتانسیل سیاسی اجتماعی انقلاب را به نمایش درآورد.
1⃣ غلبه قانون بر آنارشیسم سیاسی: ۹دی ۸۸ نشان داد که هرگونه هرج و مرج و مواجهه آنارشیستی با حکومت، محکوم است و مردم آن را برنمی تابند. بنوعی #بلوغ_اجتماعی_و_حقوقی_مردم را بهرخ دشمنان و اپوزسیون نظام کشید که نمی توانند سوار بر احساسات جامعه بیش از این ترک تازی و فتنه گری نمایند و با #مغالطه_فتنه_به_جای_اعتراض_مدنی نیز ره به جایی نخواهند برد. درک و نهادینه شدن این موضوع بسیار حائز اهمیت بود که مردم حتی در اوج التهاب، قانون را مقدم بر هوچی گری و ادعا تلقی کنند.
2⃣ تثبیت جمهوریت علیه تلقین و اغواگری: این رویداد در واقع یک حرکت خودجوش مردمی بود که مبتنی بر #ناخودآگاه_فرهنگی_سیاسی مردم شکل گرفت. پیوند جمهوریت با آرمان های نظام و حمایت از باورها و اعتقادات بنیادین بعد ازگذشت چنددهه از انقلاب، دمکراتیک ترین چهره نظام بدون هیچگونه مهندسی امنیتی_سیاسی را نشان داد.
3⃣ تئوری ولایت فقیه آری، الیگارشی و دیکتاتوری نه: این واقعه مهم و مقدس و مومنانه در تاریخ انقلاب ماندگار شد و اساسا یک #رفراندوم_غیررسمی به نفع مدل سیاسی نظام بود که مردم بخاطر ایدئولوژی و ولایت مداری وارد عرصه شده و بلوغ فرهنگ سیاسی جامعه را نشان دادند. ارتباط میان امام و امت جامعه در این حادثه تاریخی محک خورد و یک #مانور_مقدس_اجتماعی شکل گرفت که مدعیان فریبکار دمکراسی و رفراندوم را به چالش کشید.
4⃣ تعمیق و درونی سازی فرهنگ دینی: برخی کنش های خاص می توانند سنگ محکی بر #قدرت_نرم یک نظام و جامعه تلقی شوند. مواردی مثل تشییع جنازه سردارشهیدسلیمانی و راهپیمایی ۴۰میلیونی مردم در ۹دی سال ۸۸ که حتی دشمنان نظام و رسانه های بیگانه آن را از اول انقلاب، بینظیر توصیف کردند، ارتباط جدی و وثیق اسلامیت با جمهوریت را بروز داد. این واقعه علاوه بر افزایش و محک جدی تاب آوری نرم نظام، میزان #درونی_شدن_باورهای_دینی در عمق جان مردم را رسانه ای نمود. حساسیت و اعتقاد مردم به امام حسین(ع) باوری بود که امتدادسیاسی پیدا نمود و علیه یک کودتای مخملی آمریکایی عمل نمود.
https://eitaa.com/joinchat/2371682335C112c6bdf71