eitaa logo
سراج منیر
427 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.4هزار ویدیو
215 فایل
"بسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ" به کانـال دروس استاد سراجیان‌ خـوش آمدید. ✅ دوشنبه تفسیر و ترجمه و مفاهیم قرآنی ✅احادیث مذهبی ✅پرسش وپاسخ منبرهای صوتی ✅احکام وپاسخگویی به سوالات شرعی ✅ همسرداری وفرزند پروری ✅مسابقه همراه با جایزه معنوی
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال مسابقه شماره 🍃🌸3⃣0⃣2⃣🌸🍃 👇👇👇👇👇👇 امی به چه معناست و چرا به وجود مقدس حضرت رسول مکرم اسلام پیامبر امی میگویند ؟؟ جایزه معنوی برندگان مسابقه 👇👇👇👇 خواندن حدیث کسا به نیابت از طرف برندگان مسابقه و به نیت برآورده شدن حاجات عزیزان ان شاالله
آغاز امروز به نام پرور دگاری که همیشه بیدار است. جذبه رحمت او نشانگر راه بندگی ما باد....
به رسم ادب.....سلام حصرت خورشید....روح مسیحایی زمین......خدا کند که بیایی.....اللهم عجل لولیک الفرج 🍃🌺https://eitaa.com/doroseostadserajian🍃🌺
مباحث اعتقادی مشترکات ادیان الهی☝️☝️☝️☝️☝️
بسم الله الرحمن الرحیم معاد شناسی ✍🏻 حدیث کمیل بن زیاد نخعی که از حضرت أميرالمؤمنین عليه السلام از معرفت نفس سؤال نمود: کمیل میگوید: من از مولای خودم أميرالمؤمنين على عليه السلام درباره نفس سؤال کردم و گفتم : من میخواهم که نفس مرا به من معرفی بنمائی ! حضرت فرمود: ای کمیل ! کدام یک از نفسها را میخواهی که من برای تو بازگو کنم ؟ عرض کردم : ای مولای من ! مگر نفس ، غیر از یک نفس واحد نفس دیگری هم هست ؟ حضرت فرمود: ای کمیل ! نفوس چهار عدد است : نامیه نباتيه و حسیه حيوانيه و ناطقه قدسيه و كليه الهيه.» | سپس أميرالمؤمنين عليه السلام قوای پنچگانه و دو خاصیت هریک از این نفوس را بیان میفرمایند . تا میرسند به نفس كلية الهيه و میفرمایند : ۱_ادامه دارد.... ✨☘✨☘✨☘ 🍃🌺https://eitaa.com/doroseostadserajian🍃🌺
معاد شناسی ✍🏻و مجلسی در «بحار الأنوار» کتاب السماء و العالم ، در طبع کمپانی ، ج 14، ص411؛ و در طبع حروفی ، ج ۱۱، ص ۸۶ و ۸۵ این روایت را از بعضی از کتب صوفيه آورده است ؛ و پس از پایان روایت گوید: : «این اصطلاحات هیچگاه در اخبار معتبرة متداوله یافت نشده است و شبيه به أضغاث أحلام صوفيه است.» و سپس گوید: «و بعضی از آنها در شرح این خبر گفته اند: دو نفس اولی که در کلام أمير المؤمنين عليه السلام آمده است اختصاص به جهت حیوانیت دارد ؛ زیرا این جنبه محل لذت و درد در دنیا و آخرت است . و دو نفس اخیر مختص به جهت انسانیت است ؛ زیرا این دو نفس در دو نشأة دنيا و آخرت سعید هستند به خصوص نفس اخیر که کلمه الهیه است هیچ نصیبی از شقاوت ندارد ؛ چون اصلا آن از عالم شقاوت نیست ؛ بلکه او دمیده شده از روح خداست . ۲_ادامه دارد.... ✨☘✨☘✨☘ 🍃🌺https://eitaa.com/doroseostadserajian🍃🌺
معاد شناسی ✍🏻 و بنابراین در آن عالم بهیچوجه درد و الم از جهتی عارض آن نمی گردد ، و این نفس در اکثر از مردم یافت نمی شود بلکه در میان هزاران فرد از افراد مردم ، یک نفر هم بدان نفس راه نمی یابد . و همچنین اعضاء و جوارح انسان از ادراک لذت و درد منعزل می باشند . آیا نمیبینی مریض را در وقتیکه میخوابد ، با آنکه زنده است و حتی او موجود است و آن جراحتی که از آن در حال بیداری رنج میبرد ایضا موجود است و با وجود این ابدأ در حال خواب درد را احساس نمی کند، و این بجهت آنست که آن مبدئی که احساس درد میکند وجهه خود را از عالم شهادت بسوی عالم برزخ منعطف داشته است ؛ پس آنچه در نزد اوست خیر است و بدی و رنج و المی نیست . پس زمانی که مریض بیدار میشود یعنی به عالم شهادت بر میگردد و در منزل حواس وارد میشود ؛ تمام دردها و رنجها در او بوجود می آید و قیام میکند . پس اگر در عالم برزخ درد و عذابی باشد همانطور که در رؤیای وحشت زا و دهشت انگیز است ، و یا لذت و یکی از نفوس ، نفس كلية الهيه است و دارای پنج قوه است : ۳_ادامه دارد.... ✨☘✨☘✨☘ 🍃🌺https://eitaa.com/doroseostadserajian🍃🌺
معاد شناسی ✍🏻 بقاء در فناء ، و نعمت در عین رنج و زحمت ، و عترت در عین ذلت ، و بی نیازی در عین نیازمندی ، و صبر و پایداری در بلا و گرفتاری . و از برای این نفس دو خاصیت است : یکی رضا و دیگری تسلیم . و مبدأ آفرینش این نفس از خداست و بازگشتش نیز بسوی خود خدا خواهد بود. ۴_ادامه دارد.... 🍃🌺https://eitaa.com/doroseostadserajian🍃🌺 ✨☘✨☘✨☘