سوال مسابقه شماره 🍃🌸3⃣0⃣2⃣🌸🍃
👇👇👇👇👇👇
امی به چه معناست و چرا به وجود مقدس حضرت رسول مکرم اسلام پیامبر امی میگویند ؟؟
جایزه معنوی برندگان مسابقه 👇👇👇👇
خواندن حدیث کسا به نیابت از طرف برندگان مسابقه و به نیت برآورده شدن حاجات عزیزان ان شاالله
به رسم ادب.....سلام حصرت خورشید....روح مسیحایی زمین......خدا کند که بیایی.....اللهم عجل لولیک الفرج
🍃🌺https://eitaa.com/doroseostadserajian🍃🌺
بسم الله الرحمن الرحیم
معاد شناسی
✍🏻 حدیث کمیل بن زیاد نخعی که از حضرت أميرالمؤمنین عليه السلام از معرفت نفس سؤال نمود: کمیل میگوید: من از مولای خودم أميرالمؤمنين على عليه السلام درباره نفس سؤال کردم و گفتم : من میخواهم که نفس مرا به من معرفی بنمائی !
حضرت فرمود: ای کمیل ! کدام یک از نفسها را میخواهی که من برای تو بازگو کنم ؟
عرض کردم : ای مولای من ! مگر نفس ، غیر از یک نفس واحد نفس دیگری هم هست ؟
حضرت فرمود: ای کمیل ! نفوس چهار عدد است : نامیه نباتيه و حسیه حيوانيه و ناطقه قدسيه و كليه الهيه.» |
سپس أميرالمؤمنين عليه السلام قوای پنچگانه و دو خاصیت هریک از این نفوس را بیان میفرمایند . تا میرسند به نفس كلية الهيه و میفرمایند :
۱_ادامه دارد....
✨☘✨☘✨☘
🍃🌺https://eitaa.com/doroseostadserajian🍃🌺
معاد شناسی
✍🏻و مجلسی در «بحار الأنوار» کتاب السماء و العالم ، در طبع کمپانی ، ج 14، ص411؛ و در طبع حروفی ، ج ۱۱، ص ۸۶ و ۸۵ این روایت را از بعضی از کتب صوفيه آورده است ؛ و پس از پایان روایت گوید: : «این اصطلاحات هیچگاه در اخبار معتبرة متداوله یافت نشده است و شبيه به أضغاث أحلام صوفيه است.»
و سپس گوید: «و بعضی از آنها در شرح این خبر گفته اند: دو نفس اولی که در کلام أمير المؤمنين عليه السلام آمده است اختصاص به جهت حیوانیت دارد ؛ زیرا این جنبه محل لذت و درد در دنیا و آخرت است . و دو نفس اخیر مختص به جهت انسانیت است ؛ زیرا این دو نفس در دو نشأة دنيا و آخرت سعید هستند به خصوص نفس اخیر که کلمه الهیه است هیچ نصیبی از شقاوت ندارد ؛ چون اصلا آن از عالم شقاوت نیست ؛ بلکه او دمیده شده از روح خداست .
۲_ادامه دارد....
✨☘✨☘✨☘
🍃🌺https://eitaa.com/doroseostadserajian🍃🌺
معاد شناسی
✍🏻 و بنابراین در آن عالم بهیچوجه درد و الم از جهتی عارض آن نمی گردد ، و این نفس در اکثر از مردم یافت نمی شود بلکه در میان هزاران فرد از افراد مردم ، یک نفر هم بدان نفس راه نمی یابد . و همچنین اعضاء و جوارح انسان از ادراک لذت و درد منعزل می باشند . آیا نمیبینی مریض را در وقتیکه میخوابد ، با آنکه زنده است و حتی او موجود است و آن جراحتی که از آن در حال بیداری رنج میبرد ایضا موجود است و با وجود این ابدأ در حال خواب درد را احساس نمی کند، و این بجهت آنست که آن مبدئی که احساس درد میکند وجهه خود را از عالم شهادت بسوی عالم برزخ منعطف داشته است ؛ پس آنچه در نزد اوست خیر است و بدی و رنج و المی نیست . پس زمانی که مریض بیدار میشود یعنی به عالم شهادت بر میگردد و در منزل حواس وارد میشود ؛ تمام دردها و رنجها در او بوجود می آید و قیام میکند . پس اگر در عالم برزخ درد و عذابی باشد همانطور که در رؤیای وحشت زا و دهشت انگیز است ، و یا لذت و یکی از نفوس ، نفس كلية الهيه است و دارای پنج قوه است :
۳_ادامه دارد....
✨☘✨☘✨☘
🍃🌺https://eitaa.com/doroseostadserajian🍃🌺
معاد شناسی
✍🏻 بقاء در فناء ، و نعمت در عین رنج و زحمت ، و عترت در عین ذلت ، و بی نیازی در عین نیازمندی ، و صبر و پایداری در بلا و گرفتاری .
و از برای این نفس دو خاصیت است : یکی رضا و دیگری تسلیم .
و مبدأ آفرینش این نفس از خداست و بازگشتش نیز بسوی خود خدا خواهد بود.
۴_ادامه دارد....
🍃🌺https://eitaa.com/doroseostadserajian🍃🌺
✨☘✨☘✨☘