eitaa logo
شناخت جبهه دشمن
149 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
161 فایل
دشمن شناسی و شناخت مواضع و نحوه آرایش سیاسی جبهه دشمن لازمه مبارزه با دشمن است
مشاهده در ایتا
دانلود
در زلال اندیشه امام خامنه ای دشمن شناسی, بصیرت بصیرت این است که شما بدانید با چه کسی طرفید، بدانید که او درباره‌ی شما چه فکری دارد، بدانید که اگر چشم خودتان را بستید و فکر نکردید، ضربه خواهید خورد. توقّع ما از نخبگان سیاسی و غیرسیاسی کشور این است که این بصیرت را داشته باشند. مردم خوشبختانه این بصیرت را دارند. .۱۳۹۵/۰۸/۲۶ بیانات در دیدار مردم اصفهان پرهیز از غفلت در مقابل دشمن میخواهم به شما و به هر کسی که این حرف را خواهد شنفت بگویم: دشمن را بشناسید، دشمن را بشناسید. یکی از خطراتی که هر ملّتی را تهدید میکند این است که دشمنِ خودش را نشناسد، دشمنِ خودش را دشمن نداند؛ یا دوست بداند یا بی‌طرف بداند؛ این خطر خیلی بزرگی‌ است. این خواب‌رفتگی است. هم دشمن را بشناسید، هم روشهای‌ دشمنی‌اش را بشناسید؛ ببینید چه‌جوری دشمنی میکند. دچار غفلت نشویم؛ اگر غفلت کردیم، غارت خواهیم شد؛ اگر غفلت کردیم، شبیخون به ما زده خواهد شد؛ غفلت نکنیم. امیرالمؤمنین (علیّه السّلام) فرمود ــ در نهج البلاغه است ــ وَ اللَّهِ لَا اَکونُ کَالضَّبُعِ تَنامُ عَلَى طولِ اللَّدم‌؛[۱] من مثل آن حیوانی نخواهم بود که معمولاً برای اینکه به خواب برود، یک آهنگی میخوانند و او به خواب میرود؛ من خواب نخواهم رفت، بیدارم و میفهمم دُوروبَرم چه میگذرد. از ما هم همین را خواسته‌اند. نباید به خواب برویم، نباید غفلت کنیم.۱۳۹۶/۰۷/۲۶ بیانات در دیدار نخبگان جوان علمی دشمن شناسی نهج‌البلاغه ۱ ) خطبه ۶ :از سخنان آن حضرت است هنگامى كه از او خواستند طلحه و زبير را دنبال نكند و آماده جنگ با آنان نگردد وَ اللَّهِ لَا أَكُونُ كَالضَّبُعِ تَنَامُ عَلَى طُولِ اللَّدْمِ حَتَّى يَصِلَ إِلَيْهَا طَالِبُهَا وَ يَخْتِلَهَا رَاصِدُهَا وَ لَكِنِّي أَضْرِبُ بِالْمُقْبِلِ إِلَى الْحَقِّ الْمُدْبِرَ عَنْهُ وَ بِالسَّامِعِ الْمُطِيعِ الْعَاصِيَ الْمُرِيبَ أَبَداً حَتَّى يَأْتِيَ عَلَيَّ يَوْمِي فَوَاللَّهِ مَا زِلْتُ مَدْفُوعاً عَنْ حَقِّي مُسْتَأْثَراً عَلَيَّ مُنْذُ قَبَضَ اللَّهُ نَبِيَّهُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ حَتَّى يَوْمِ النَّاسِ هَذَا . ترجمه: به خدا قسم به مانند كفتار نيستم كه با آهنگ ملايم مى‏خوابد تا شكارچى در رسد و غافلگيرش نموده شكارش كند. بلكه هميشه با يارى حق جوى، رويگردان از حق را مى‏زنم، و با كمك شنونده فرمانبر، عاصى بد دل را مى‏كوبم، تا مرگم‏ فرا رسد. و اللّه از زمان وفات پيامبر صلّى اللّه عليه و آله تاكنون مرا از حقّم كنار زده‏اند و آن كه همسانم نبوده بر من مقدم كرده‏اند
- ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ تعداد نظرات: ۱ نظر پ خبرگزاری دانشجو گزارش می‌دهد FATF ابزاری برای تعرض استعمار به استقلال/ ایستادگی تمام قد دانشجویان در برابر دست اندازی جدید دشمنان از جمله مخالفان اصلی تصویب FATF دانشجویان و متخصصان و نخبگان جوان کشور هستند که در این گزارش به صورت اجمالی به نظرات ، فعالیت ها و اقدامات دانشجویان و تشکل های دانشجویی نسبت به موضوع FATF در یکماه گذشته می پردازیم. گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سینا احدیان؛ در یکماه اخیر موضوع الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی (FATF) به مساله ای داغ و چالشی در میان بخش های مختلف جامعه تبدیل شده و موافقان اندک و مخالفان بسیاری را با خود همراه کرده است. از جمله مخالفان اصلی تصویب FATF دانشجویان و متخصصان و نخبگان جوان کشور هستند که با داشتن سلایق و گرایش های مختلف تمام قد در مقابل پیوستن ایران به این کنوانسیون ایستاده اند و به روش های گوناگون برای منتفی کردن این موضوع که به نظرشان به ضرر امنیت، استقلال و اقتصاد کشور است تلاش می کنند. در این گزارش به صورت اجمالی به نظرات ، فعالیت ها و اقدامات دانشجویان و تشکل های دانشجویی نسبت به موضوع FATF در یکماه گذشته می پردازیم. اعلام اعتراض به FATF در تجمع علیه خروج آمریکا از برجام در 19 اردیبهشت با خروج آمریکا از برجام دانشجویان دانشگاه های تهران با تجمع در مقابل سفارت سابق این کشور علاوه بر اعتراض به نقض عهد و پیمان شکنی آمریکا به تصویب کلیات لوایح FATF در مجلس شورای اسلامی با عناوین مختلفی همچون " FATF برجامی دیگر، تجربه ی اعتماد و از برجام درس بگیرید" معترض شدند. نمایندگان تشکل های مختلف از جمله بسیج و دفتر تحکیم وحدت هم در این تجمع از نمایندگان مجلس خواستار اعلام موضع شفاف در مورد الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم شدند. نامه انتقادی بسیج دانشجویی 16دانشگاه کشور به نمایندگان مجلس در 27 اردیبشت بسیج دانشجویی 16 دانشگاه کشور در نامه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعتراض به تصویب کلیات لوایح FATF این حرکت مجلس را در شرایطی که هنوز مهر برجام خشک نشده غیر قابل قبول دانستند. در این نامه با ذکر این نکته که FATF یک سازمان صهیونیستی آمریکایی و در راستای اهداف آنهاست آمده است: « تصویب سه لایحه‌ ”اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی، اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و الحاق دولت به کنوانسیون پالرمو“ در مجلس شورای اسلامی بدون در نظر گرفتن مخاطرات امنیتی و اقتصادی آن اقدامی کاملاً نسنجیده و در راستای پیچیده‌تر شدن ساختار تحریم‌ها و خیانت و لکه‌ننگی تاریخی به دامان مجلس بود.» بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در سوم خرداد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه‌ای با استعماری خواندن طرح FATF انتقاد و مخالفت خود با تصویب این لایحه را در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد. در قسمت هایی از این بیانیه آمده است: "همان‌هایی که مدعی بلد بودن زبان دنیا بودند، هنوز چیزی از غلط سهوی و شاید عمدی در ترجمه‌ی متن یکی از این معاهدات به نام کنوانسیون پالرمو نگذشته بود که اخیراً باز FATF را به صحن مجلس آوردند." "چه تضمینی وجود دارد که پیوستن به این معاهدات نیز حربه‌ای در دست دشمن برای اعمال فشار و تحریم بیش‌تر علیه مردم ما نشود؟ چطور می‌توان به نهادهای بین المللی که به کمک‌های مالی دولت سعودی و امثال آن وابسته هستند اعتماد کرد و به آن‌ها اجازه‌ دخالت و اظهار نظر در مورد منافع ملی ایران را داد؟" "اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام می‌دارد که شدیداً با تصویب طرح استعماری FATF در مجلس شورای اسلامی مخالف است و تحمل دیدن این خیانت بزرگ و سکوت در برابر آن را نخواهد داشت
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ پ پژمان‌فر در جلسه علنی: ارجاع مجدد لایحه پالرمو از شورای نگهبان باعث تضعیف مجلس می‌شود نماینده مردم مشهد گفت: لایحه پالرمو هنوز هم اشکالات اساسی دارد و قطعا مجددا از شورای نگهبان به مجلس بازمی‌گردد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۰ خرداد) و در جریان بررسی لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی، اظهار کرد: مردم امروز نسبت به برخی از مسائل ناراضی هستند و با تصویب این لایحه بحران‌های جدیدی در کشور ایجاد می‌شود. وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان اشکالاتی را به این لایحه وارد کرده است، ادامه داد: در این لایحه اصلاحات جدی وجود دارد و شورای نگهبان باز هم آن را به مجلس برمی‌گرداند. پژمان‌فر تصریح کرد: اصل ترجمه لایحه پالرمو اشکال دارد که موضوع را کاملا تغییر داده است و پیش از آنکه باز به شورای نگهبان برود، لازم است اصلاحات آن انجام شود. نماینده مردم مشهد خاطرنشان کرد: این لایحه دچار ترجمه اشتباه است و اگر مجددا از شورای نگهبان به مجلس بازگردد باعث تضعیف مجلس می‌شود.
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ پ حاجی‌دلیگانی طی اخطار قانون اساسی: برخی در مجلس و هیئت دولت فکر می‌کنند با تصویب لایحه پالرمو اروپایی‌ها در برجام می‌مانند نماینده مدم شاهین‌شهر گفت: برخی فکر می‌کنند که با الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی اروپایی‌ها در برجام می‌مانند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۰ خرداد) طی اخطار قانون اساسی در جریان بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی، اظهار کرد: اشکالات فراوانی در محتوای این کنوانسیون وجود دارد و اصل این کنوانسیون استرداد مجرمانی است که آمریکایی‌ها تشخیص می‌دهند و ما نباید به آن‌ها بپیوندیم. وی با تأکید بر اینکه چرا با الحاق به این کنوانسیون می‌خواهیم کشور را دچار مشکل کنیم، ادامه داد: گویا هیئت دولت و برخی افراد در مجلس تصور می‌کنند که با الحاق ایران به این کنوانسیون اروپایی‌ها در برجام می‌مانند در حالی که آن روزی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هم در برجام بودند، هیچ کاری نکردند و در حال حاضر منتظر چه چیزی هستیم؟ حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند که محبوبیت ترامپ کم شده است در حالی که وی در حال اصلاح اقتصاد کشورش است و محبوبیتش در آمریکا روز به روز افزایش می‌یابد. نماینده مردم شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی مغایر با اصل ۱۵۳ قانون اساسی است و سلطه بیگانه را ایجاد می‌کند.
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ پ FATF و سراب رفع تحریم‌ها اجرای توصیه‌های ۴۱ بندی برنامه اقدام FATF برای خروج از لیست سیاه اقدام در مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ابراهیم کارخانه‌ای در یادداشت امروز کیهان نوشت: نظر به لزوم بررسی عواقب الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون‌های جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و مبارزه با تامین مالی تروریسم (CTF) که در راستای اجرای توصیه‌های ۴۱ بندی برنامه اقدام FATF برای خروج از لیست سیاه اقدام در مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است. در ذیل در ۲۰ بند بطور مختصر به تحلیل خدعه استکبار که این بار پس از برجام با هدف عضویت در کنوانسیون‌های مسئله‌ساز بین‌المللی و سراب رفع تحریم‌ها و با هدف تنگ‌تر شدن حلقه محاصره نظام اسلامی برنامه‌ریزی گردیده است می‌پردازیم: ۱-گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نخستین بار در سال ۱۹۸۹ توسط هفت کشور بزرگ صنعتی (آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ژاپن و استرالیا) موسوم به گروه ۷ در ابتدا با هدف مبارزه با تامین مالی مواد مخدر تشکیل و در ادامه در سال ۲۰۰۱ پس از حادثه ۱۱ سپتامبر دامنه فعالیت آن به تامین مالی تروریسم و در سال ۲۰۰۸ به تأمین مالی سلاح‌های کشتار جمعی‌اشاعه‌ای گسترش یافت این نهاد که در حال حاضر ۳۷ عضو دارد در همان سال به بهانه خطر پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد و در سال ۲۰۱۰ بعد از صدور قطعنامه ۱۹۲۹ جمهوری اسلامی ایران را در لیست سیاه قرارداد. این نهاد در گزارش‌های اکتبر ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ خود حزب‌الله را متهم به قاچاق مواد مخدر و تامین مالی تروریسم نموده است. اصلی‌ترین منبع شناسایی تروریست از سوی FATF گزارش لیست SDN آمریکا می‌باشد و بر همین اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در ردیف گروه‌های تروریستی می‌شناسد. ۲- در حالی‌که کنوانسیون جرایم سازمان‌یافته فراملی موسوم به پالرمو در گزارش ۲۰۰۴ خود (۱۳۸۳) حزب‌الله را به بهانه اخاذی از تجار، بازرگانان و صاحبان رستوران‌ها و مشاغل تحت عنوان مالیات جنگ در ردیف گروه‌های تروریستی قرار داده است و در گزارش سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) به عنوان قاچاقچی مواد مخدر معرفی نموده است؛ آیا عضویت جمهوری اسلامی ایران در چنین کنوانسیون دست نشانده‌ای بازی در زمین دشمن و ضربه به حزب‌الله قهرمان و عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود؟! ۳- در حالی که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی که پدر تروریسم دولتی و عظیم‌ترین منبع تأمین مالی تروریسم در منطقه هستند در لیست سیاه FATF قرار نگرفته‌اند، هرگونه تلاش برای اجرای توصیه‌های برنامه اقدام ۴۱ بندی چنین نهاد دست نشانده‌ای که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مجرم پولشویی جهان نقش کلیدی در مدیریت و برنامه‌ریزی آن دارد نتیجه‌ای جز ضربه به عزت و اقتدار و امنیت ملی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. نباید اجازه داد با تکرار تجربه خسارت‌بار برجام این بار هزینه سنگین تری بر نظام اسلامی تحمیل گردد. از جمله توصیه‌های FATF برای خروج ایران از لیست سیاه تحریم‌ها تصویب کنوانسیون‌های پالرمو و مبارزه با تامین مالی تروریسم است که چیزی جز کلاه برجام منتها با رنگ‌های متفاوت و توطئه‌های خطرناک‌تر نیست. ۴- با توجه به اینکه نظارت بر اجرای برنامه‌های فعلی و بعدی شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی که عملاً در چارچوب اهداف آمریکا و غرب تعریف می‌شوند به FATF محول گردیده است و نیز با توجه به تروریست نامیدن حزب‌الله از سوی آمریکا و اروپا، این احتمال وجود دارد با تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت علاوه بر داعش و القاعده و جبهه النصره؛ حزب‌الله و دیگر نهاد‌های محور مقاومت در منطقه در لیست سیاه پیگیری FATF قرار گیرند و با عضویت ایران در کنوانسیون‌های پالرمو و مبارزه با تامین مالی تروریسم و تسریع در مصوبه فوق، جمهوری اسلامی ایران ملزم به قطع ارتباط با گروه‌های محور مقاومت گردیده و در صورت استنکاف به بهانه حمایت از تروریسم در ردیف کشور‌های حامی تروریسم شورای امنیت قرار گیرد.
۵- با توجه به نفوذ عوامل بیگانه در تیم مذاکره‌کننده و نقش عامل جاسوسی در مذاکره با FATF و تعهد سیاسی پنهانی وزیر اقتصاد وقت از سوی دولت در پذیرش بسته ۴۱ بندی برنامه اقدام FATF در خرداد ماه ۱۳۹۵ و همراهی عامل نفوذی با وزیر مذکور در نشست بوسان کره در ۱۳۹۵/۴/۴ و نیز سلطه وزارت خزانه‌داری آمریکا بر FATF از جمله حضور دانیل گلاسر مدیر ارشد خزانه‌داری آمریکا در یک بخش مهم مرکزی FATF (از سال ۲۰۰۱ تاکنون) که مذاکره طرف ایرانی با او صورت گرفته است آیا جای شکی باقی می‌ماند که پذیرش برنامه اقدام FATF که تصویب کنوانسیون‌های پالرمو و مبارزه با تامین مالی تروریسم در بند‌های ۲۸ و ۲۹ و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در بند‌های ۲۷ و ۸ آن مورد تاکید قرار گرفته‌اند باهدایت عامل جاسوسی بیگانه طراحی و پیگیری و انجام شده است. آیا اینکه برخی از سیاسیون عنوان می‌کنند که کنوانسیون‌های مذکور ربطی به FATF ندارد ناآگاهی سیاسی نیست و در چنین شرایطی آیا تلاش برای قانونمند نمودن موارد مذکور به صلاح کشور است؟ ۶- با توجه به امکان بازگشت تحریم‌های مالی و بانکی از طریق FATF و غفلت تیم مذاکره‌کننده از حل این مهم در مذاکرات هسته‌ای آیا برجام برنامه‌ای برای توقف و کنترل برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و به دنبال آن طرح خواسته‌های زیادت‌طلبانه بعدی دشمن نبوده است؟ آیا تیم مذاکره‌کننده عملاً در زمینی بازی نکرده است که قواعد بازی آن را شیطان بزرگ نوشته است؟ و الا با کدام منطق سیاسی قابل توجیه است که مذاکراتی طولانی با تایید شورای امنیت و با هدف رفع تحریم‌ها صورت گیرد، ولی از سوی دیگر راه برای برگشت تحریم‌ها و محدودیت‌ها از طریق نهاد دیگری به نام FATF کاملاً باز باقی بماند! اگرچه نقش عوامل جاسوسی مالی و بانکی را در تیم مذاکره‌کننده نباید از نظر دور داشت لیکن نقش هوشمندی تیم مذاکره‌کننده در تشخیص منافع ملی و غفلت از حل همزمان موضوع FATF که بعد از صدور قطعنامه ۱۹۲۹ جمهوری اسلامی ایران را در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داده است، چگونه قابل توجیه است. آیا رفع تحریم‌ها از یک سو و باز گذاشتن راه برگشت تحریم‌ها از سوی دیگر این واقعیت را تقویت نمی‌کند که دشمن از همان ابتدا معامله‌ای برد-برد (دو سر برد) را علیه منافع جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کرده است! ۷- اینکه تصور شود که یک نهاد جاسوسی مالی بین‌المللی که توسط آمریکا و شش قدرت دیگر تاسیس گردیده در مسیر شفاف‌سازی و سلامت اقتصادی کشور‌ها قدم بر خواهد داشت ناشی از ساده‌اندیشی سیاسی و ناتوانی در شناخت ماهیت و نیرنگ استکبار جهانی است. شفاف‌سازی فعالیت‌های مالی و بانکی بر پایه قوانین داخلی کشور‌ها اقدامی لازم و مورد حمایت است لیکن شفاف‌سازی برپایه اهرم خدعه سازمان‌های بین‌المللی و براساس نقشه‌های شوم قدرت‌های سلطه‌گر و در راس آن‌ها شیطان بزرگ هیچ ارتباطی به شفافیت اقتصادی ندارد. ۸- آیا دولت محترم هنوز باور نکرده است که دشمن جنگ اقتصادی تمام عیاری را با بهره‌گیری از تمامی ابزار‌ها علیه نظام اسلامی به راه انداخته است که تصور می‌کند به جای استحکام بخشی به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی با مذاکره می‌توان مشکل اقتصادی کشور را حل کرد. اینکه مقامات آمریکا علی‌رغم ۴۰ سال دشمنی علیه نظام اسلامی هنوز ملت رشید و سلحشور ایران را نشناخته‌اند همان قدر تعجب آور است که برخی در داخل کشور تصور می‌کنند که با مذاکره و امتیاز‌دهی به دشمن می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد! تاسف آور است در حالی که شیطان بزرگ حلقه محاصره اقتصادی را علیه نظام اسلامی تنگ‌تر نموده است برخی به جای برنامه‌ریزی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن به دنبال تصویب معاهداتی هستند که دشمن درصدد است با تصویب آن‌ها حلقه محاصره را سخت‌تر و اهداف شوم خود را یکی پس از دیگری به مرحله اجرا در آورد! ۹- دست‌اندرکاران اجرای توصیه‌های FATF با خوشبینی بر این باورند که در صورت تامین نظر FATF و تصویب لوایح چهارگانه در مجلس شورای اسلامی، ایران از لیست سیاه اقدام متقابل این نهاد خارج شده و با اعلام سلامت اقتصادی کشور امکان معامله و مبادلات بانکی و مالی با شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ فراهم می‌گردد. لیکن از عمق کینه شیطان بزرگ و هم‌پیمانان منطقه‌ایش غافلند که آنان در انتقام از شکست سیاست‌های منطقه‌ای خود تا تغییر محتوای اسلامی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران دست از توطئه بر نخواهند داشت، خیال خامی که با ایستادگی و مقاومت امت سلحشور و انقلابی ایران اسلامی هرگز محقق نخواهد شد.
۱۰- تاسف‌آور است در جایی که رهبرمعظم انقلاب طرح برجام‌های ۲ و ۳ و … را مردود دانسته و درخصوص آن‌ها در حرم مقدس رضوی هشدار داده‌اند در کمال تعجب برجام‌های بین‌المللی زنجیره‌ای دیگری، این بار بدون شماره در قالب کنوانسیون‌ها به امید سراب رفع تحریم‌ها مطرح می‌شود. کنوانسیون‌های پالرمو و مبارزه با تامین مالی تروریسم که در پی انتشار بیانیه نشست بوسان کره در تیرماه ۱۳۹۵ که وزیر اقتصاد وقت بعد از پذیرش برنامه اقدام ۴۱ بندی FATF در آن شرکت کرده بود، هریک برجام دیگری است که دولت محترم به امید رفع تحریم‌ها درصدد پیگیری اجرا و تجربه آنهاست. ۱۱- با توجه به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در معادلات سیاسی منطقه‌ای؛ عضویت دیگر کشور‌های جهان در کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی هرگز نمی‌تواند دلیل موجهی برای عضویت جمهوری اسلامی ایران در این کنوانسیون‌ها باشد چرا که هیچ یک از این کشور‌ها در طول ۴۰ سال گذشته خار چشم استکبار جهانی نبوده‌اند هیچ یک از این کشور‌ها منافع نامشروع آمریکا و غرب را در منطقه به خطر نینداخته‌اند و حساس‌ترین مراکز دفاعی امنیتی فرهنگی و معیشتی آن‌ها تحت تحریم آمریکا قرار نگرفته است، امنیت هیچ یک از این کشور‌ها به محور مقاومت در منطقه گره نخورده است و در قانون اساسی هیچ یک از این کشور‌ها استکبارستیزی به عنوان یک اصل و دفاع از ملت‌های مظلوم به عنوان یک وظیفه شناخته نشده است. ۱۲- با توجه به اهداف خطرناکی که در پس پرده کنوانسیون‌های جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و مبارزه با تامین مالی تروریسم در همراهی با سیاست‌های توطئه‌گرانه آمریکا و غرب وجود دارد هرگز نباید امنیت اقتصادی، سیاسی و منطقه‌ای کشور را به طناب سست حق شرط حقوق معاهدات که تفاسیر متفاوت از آن وجود دارد و بدتر از آن به اعلامیه تفسیری که فاقد ارزش حقوقی است پیوند زد. در جایی که حقوق مصرح کشور‌ها به بهانه‌های مختلف در معاهدات بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد نادیده گرفته می‌شود تکیه بر حق شرط برای حفظ مصالح ملی و امنیت ملی و منطقه‌ای و اقتصادی کشور از چنگال گرگ‌های بین‌المللی خطایی فاحش است. اینکه گفته شود که ۶۳ کشور با حق شرط عضویت این کنوانسیون را پذیرفته‌اند هرگز دلیل موجهی برای اعلام حق شرط جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. چرا که هیچ کدام از این کشور‌ها مانند جمهوری اسلامی ایران خواب راحت را از چشم استکبار جهانی نبوده‌اند و سیاست‌های شیطان بزرگ و همدستان او را در منطقه به چالش نکشیده‌اند؛ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان با هویت اسلامی و انقلابی یک پدیده نوظهور و یک استثنا است که با هیچ کشور دیگری قابل قیاس نیست و از طرفی کدام یک از این کشور‌ها توانسته‌اند از حق شرطی که در تقابل با منافع قدرت‌های سلطه گر است استفاده کنند پیوستن به معاهدات خطرساز فوق با فریب حق شرط طعمه‌ای است که شیطان بزرگ در کمین او است. ۱۳- چنگ زدن دولت به طناب بیگانه برای حل مشکلات اقتصادی نه اینکه منجر به گشایشی در عرصه اقتصادی کشور نخواهد شد بلکه کشور را با شرایط دشوار تری مواجه خواهد ساخت. چرا که عواملی که دولت محترم در صدد است با اتکا به آن‌ها مشکل اقتصادی کشور را حل کند هر یک اهداف شیطانی خاصی را علیه جمهوری اسلامی ایران تعقیب می‌کنند: آمریکا به دنبال براندازی نظام اسلامی، اروپا به دنبال منافع اقتصادی و توقف قدرت موشکی و منطقه‌ای، FATF و کنوانسیون‌های جرایم سازمان یافته فراملی و مبارزه با تامین مالی تروریسم به عنوان ابزاری در دست قدرت‌های سلطه‌گر به دنبال تسلط بر امنیت اقتصادی سیاسی و منطقه‌ای ایران اسلامی هستند. واقعیت این است مشکلات اقتصادی کشور در جمع گرگ‌های بین‌المللی حل نخواهد شد و دولت و مجلس محترم می‌بایست راه دیگری را برای حل مشکلات اقتصادی کشور پیدا کنند، راهی که رهبر حکیم و هوشمند انقلاب اسلامی استراتژی آن را مشخص و مؤلفه‌های آن را تعیین و ستاد فرماندهی آن را اعلام فرموده‌اند.
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ پ ۱۳۶ نماینده مجلس به لایحه پالرمو رای مثبت دادند نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) موافقت کردند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز یکشنبه (۲۰ خردادماه ۹۷) پارلمان لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی موافقت کردند. براساس ماده واحده این لایحه به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود با لحاظ شروط زیر به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی در پالرمو ایتالیا ملحق شده و سند تصویب را نزد امین کنوانسیون (دبیرکل سازمان ملل متحد) تودیع کند. یکی از شروط ذکر شده در این لایحه این است که از نظر جمهوری اسلامی ایران این کنوانسیون خدشه‌ای به حق مشروع و پذیرفته شده ملت‌ها یا گروه‌های تحت سلطه استعمار و اشغال خارجی برای مبارزه با تجاوز و اشغالگری و اعمال حق تعیین سرنوشت وارد نخواهد کرد. براین اساس نمایندگان با ۱۳۶ رأی موافق، ۸۹ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۶ نماینده حاضر در جلسه با لایحه پالرمو موافقت کردند.
۱۰ مهر ۱۳۹۵ تعهد پس‌پرده ؟/ کنوانسیون پالرمو جای FATF را می‌گیرد آخرين طراحي ظاهرا اين است كه همان محدوديت هاي توافق شده با FATF را در پوشش كنوانسيون پالرمو اجرا كنند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهدی محمدی نوشت: توافق با FATF ملغي شده اما برجاميان از پاي ننشسته اند. آخرين طراحي ظاهرا اين است كه همان محدوديت هاي توافق شده با FATF را در پوشش كنوانسيون پالرمو اجرا كنند. بسط دادن كنوانسيون پالرمو به حوزه بانكي دور زدن تصميم نظام درباره FATF است و اگر چنين شود نشان دهنده آن است كه تعهدي كه پس پرده به امريكا داده اند تا چه اندازه قوي است و تعهدشان به امنيت و منافع كشور...
- ۱۰ مهر ۱۳۹۵ پ باشگاه دانشجویان/ در پس پرده چه پنهان داری؟ دودستی باید انقلاب را بچسبی تا از چنگت بیرون نیاورند این جماعت، کار را به جایی رسانده‌اند که اگر یک روز عزت زیر سئوال نرود، احساس غرور به انسان دست می‌دهد، جمله رئیس جمهور دولت‌های هفتم و هشتم را باید آب طلا کرد و روی شناسنامه این افراد چسباند که می‌گفت: «ما هر روز یک چالش داشتیم» و حال پس از سبزی‌ها نوبت به برخی بنفش‌ها رسیده که خط قرمزها را رد کنند. اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یادداشت دانشجویی؛* دودستی باید انقلاب را بچسبی تا از چنگت بیرون نیاورند این جماعت، کار را به جایی رسانده اند که اگر یک روز عزت زیر سئوال نرود احساس غرور به انسان دست می دهد، جمله رئیس جمهور دولت های هفتم و هشتم را باید آب طلا کرد و روی شناسنامه این افراد چسباند که می گفت: «ما هر روز یک چالش داشتیم» و حال پس از سبزی ها نوبت به برخی بنفش ها رسیده که خط قرمزها را رد کنند. حال عده ای که خواسته یا ناخواسته از آنها حمایت می‌کنند نباید خود را انقلابی بدانند، این درد و دلی بود و البته هشداری به همه آنهایی که در خون خوری این زالو‌ها شریکند.اما روی اصلی سخن سر چالش است. اگر از اقدامات داخلی مانند فیش های نجومی، واردات بنزین، توافقات محرمانه ایران خودرو و سایپا، افزایش مناطق آزاد، تعطیلی کارخانه ها و غیره بگذریم در اقدامات بین‌المللی همواره باید منتظر چالش بود. در واقع می‌توان این طور بیان کرد که آیا چالشی که اخیرا با آن رو برو بودیم یعنی FATF آخرین چالش خواهد بود؟ این نوشته استدلال خواهد کرد گیر کردن در جزئیات تکنیکی درباره قراردادهایی مانندFATF همانقدر که مهم است می‌تواند گمراه‌ کننده هم باشد.FATFبخشی از یک «طرح بزرگ تر» است که برجام، قراردادهای جدید نفتی، توافق آب‌وهوایی پاریس، کنوانسیون پالرمو، کنوانسیون حقوق کودک و از این دست توافق ها قسمت های دیگر آن را تشکیل می دهند. طرح بزرگ‌ تری که همه این اقدامات در آن گنجانده شده یک «برنامه پویا» است که تلاش می‌کند برجام را مبدل به ابزاری برای گروگان کشی و جهت دهی تصمیمات امنیت ملی کند. این طرح بزرگتر چند ویژگی دارد: 1- در این طرح، رفتار ایران از طریق تعداد قابل توجهی از توافقات، معاهدات، کنوانسیون‌ها و تفاهمات بین‌المللی به گونه‌ ای هدایت میشود که در میان‌ مدت نتواند خطری برای امنیت ملی آمریکا به وجود بیاورد و در بلندمدت همه برنامه‌های امنیت ملی ایران که عامل تولید تهدید علیه آمریکا هستند، تعطیل شود.در واقع در اینجا با «جنگ حقوقی» به عنوان یکی ازابزارهای استراتژی جدید «اعمال فشار» مواجهیم. 2- FATFبه خوبی نشان داد که این طرح باید به دست مجریان داخلی عملی شود، خاصیت انداختن کار به دوش این مجریان داخلی این است که مخالفت با آنها «تسویه‌حساب سیاسی» و «سنگ‌اندازی پیش پای به نتیجه رسیدن برجام» به نظر خواهد آمد بنابراین خاصیت «سیاست داخلی» هم دارد. تفکر طراحان این «طرح بزرگ تر» این است که خالقان دولتی برجام در ایران با دیدن کورسوی امیدی از اینکه ممکن است راهی برای موفق کردن پروژه برجام وجود داشته باشد تن به هر درخواستی خواهند داد.
3- نقطه تمرکز این طرح بزرگ‌ تر در درجه اول بخش دفاعی و امنیتی ایران است. بویژه بخش‌هایی از آن که با برنامه منطقه‌ای ایران در ارتباط است و این به خاطر این است که ضربه زدن به جایگاه منظقه ای ایران در حال حاظر اولین اولویت آمریکاست. 4- طرح بزرگ‌تر از برجام به عنوان یک زیرساخت استفاده می‌کند تا به موضوعاتی بپردازد که برجام موفق به دخل در آنها نشده است. ظاهرا حتی عدهای از برجام آوران هم قبول دارند که برجام یک نقطه شروع است و شروط محرمانه ای در کنار آن وجود دارد که تا عملی نشود، برجام به هدف خود نخواهد رسید یا حتی «کار نخواهد کرد». 5- «طرح بزرگ‌ تر» در همان حال که یک برنامه برای مهار راهبردی ایران با استفاده از فرصت برجام است، ابزاری برای مهندسی افکار عمومی ایران در انتخابات 96 هم خواهد بود. این طرح، هر چقدر پیش برود به مهار ایران از سوی آمریکا کمک می‌کند و هر چه پیش نرود- به‌ زعم غربی‌ها- به دولت روحانی در ایران کمک خواهد کرد بهانه هایی برای نپذیرفتن مسؤولیت وضع موجود در اختیار داشته باشد. حال سئوالی که باید از این دارو دسته نیویورکی ها پرسید این است که «درپس پرده چه پنهان داری؟»، گام بعدی که امنیت ملی را به خطر می اندازد، چیست؟ آمریکا از چه چیزهایی خبر دارد که ما هنوز از آن با خبر نیستیم؟ آیا قرار است ایران به میزانی تضعیف شود که حمله نظامی به آن برای آمریکا امکانپذیر شود؟ یا قرار است مقاومت در منطقه چنان ضربه ای بخورد که چاره‌ای جز تن دادن به مذاکره با سعودی و آمریکا نداشته باشد؟ آیا ما با یک نقشه راه تحمیل «صلح با اسرائیل» مواجه هستیم؟ یا اینکه ایران خود به دست خویش آنقدر اطلاعات تقدیم دشمن بکند که به تعبیر «مایکل مورل»، جانشین سابق سیا «دیگر نیازی به جاسوسی از آن نباشد»؟ علی نیک آیین- مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.