هدایت شده از کیهـــان آنلاین
📌 #خبر_ویژه
🔹 مخالفت نابغه علوم سیاسی با بسته اقتصادی مجلس!
🔸 نابغه علوم سیاسی، بسته اقتصادی مد نظر رئیس و اکثریت مجلس را کلیگویی خواند.
صادق زیباکلام در روزنامه سازندگی نوشت: تا به اینجا که حدود دو ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم میگذرد، این مجلس و نمایندگان آن، هیچ موضعگیری نداشتهاند که تعجببرانگیز و خلاف انتظار ما باشد.
نکته دیگر اینکه اکثر آنچه که بر زبان نمایندگان مجلس یازدهم جاری است همان شعارها و همان کلیگوییها و همان ژستهای انقلابی است که جریان تندرو 42 سال است که در جمهوری اسلامی ایران علمدار آنها بودهاند. یعنی ظرف این دو ماه گذشته هیچ کدام از ما شاهد صحبت، طرح و یا حرکتی از سوی نمایندگان درباره مسئلهای نبودیم که نشان بدهد هدف آنها حل مسائل مختلف موجود در کشور است. مثلاً در سیاست خارجی ما به جز جنجالآفرینی بیشتر و ارائه طرحهایی همچون طرح توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی این نمایندگان نبودیم؛ در حالی که امروز به بحرانی در سیاست خارجی دچاریم. در این شرایط آیا مجلس نباید طرحی تهیه کرده و به این سؤال پاسخ بدهد که سیاست خارجی ما باید بر چه اساسی تدوین شود که ما تا این اندازه دشمن نداشته باشیم؟!
وی میافزاید: این آرزو و این حسرت برای ما باقی ماند که ای کاش برای مجلس یازدهم مشکلات مسائل اصلی و جدی کشور مطرح میشد و نه ژستهای تبلیغاتی و انقلابیگری و سیاسی...
زیباکلام نوشت: آقای قالیباف در دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری طرحی را با عنوان بسته اقتصاد مردمی به ایشان تحویل داد. در حالی که محتوای این طرح نشان داد تماماً کلیگویی است و جز این چیز دیگری در آن وجود ندارد. یعنی مجموعهای از حرفهای قشنگ و عبارات زیبا بدون هیچ محتوای کاربردی.
این اظهارنظر آقای زیباکلام در حالی است که وی اصلاً کارشناس و صاحبنظر اقتصادی نیست تا بتواند درباره طرحهای اقتصادی مجلس- نفیاً یا اثباتاً- اظهار نظر بکند. و اگر دقیقتر نگاه بکنیم، وی در هیچ حوزهای صاحبنظر نیست…
ادامه مطلب👇
http://kayhan.ir/fa/news/193701
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا، گپ و بله
@kayhannewspaper
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📌سنگر آموزش وپرورش
🔹 ظاهرا آموزش و پرورش، 28هزار نفر رو میخواد استخدام کنه. حقیر طی 4سالی که دانشگاه فرهنگیان تدریس داشتم به ضرورت حضور جوانان بسیجی و طلبه در کسوت معلمی که شغل انبیا هم هست، واقف شدم. نسل آینده به دست همین 28هزار نفر و سایر معلمان تربیت خواهند شد.
👈 ضروری است تا عزیزانی بسیجی و طلبه واجد شرایط، نسبت به استخدام در آموزش پرورش اقدام فراگیر و موثری انجام دهند. در پایگاهها، مساجد و حوزههای علمیه، جوانان رانسبت به ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تشویق کنیم🌹
دانلود رایگان سوالات عمومی و تخصصی استخدام آموزش و پرورش :
✅ https://iranestekhdam.ir/?p=784257
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #آیا_میدانید؟
⭕️ اگر میخواهید #تاریخ تکرار نشود، #تاریخ_بخوانید و حقایق تاریخی را بدانید.
⭕️ ملت ها با اتکا به ذهنیت و #حافظه_تاریخی شان حرکت می کنند. تاریخ #چراغ_راه آینده است.
⭕️ از #قتل_عام ۹ میلیون ایرانی توسط #انگلیس، خبر دارید؟
خوردن یونجه و مواد داخل پشکل حیوانات را میدانید؟!
👈 اقتدار امروز را مدیون کیستیم؟
⭕️ اگر رهبری بصیر و شجاع و فداکاری شهدا و ایثارگران نبود، امروز چنین اقتداری را داشتیم؟
📌 به مناسبت سالروز توقیف نفتکش انگلیسی
👇👇برای مطالعه بیشتر رک به مطلب بعدی درباره
(محمدقلی مجد، قحطی بزرگ و نسل کشی در ایران (1298 - 1296 ش/1919 - 1917 م))👇
@jedbie
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸#حجت_مداری | خاطره ای درس آموز از آیت الله العظمی مکارم شیرازی🔸
خدا رحمت کند مرحوم آقای شیخ محمد علی موحد. ایشان استاد [و مدیر مدرسه علمیۀ ما] بودند. ایشان گاهی به ما نصیحت می کردند. یک دفعه از آقای مکارم شیرازی که استاد بزرگ حوزه علمیه است و از مفاخر ما هستند قضیه ای نقل کردند. آقای مکارم هم از شاگردان مرحوم آقای موحد بودند و سطوح حوزه را تا آخر پیش ایشان خوانده بودند.
[آقای موحد] گفت یک روزی به ناصر آقا -با همین تعبیر گفت- گفتم: برو به فلانی بگو که ماندن تو در این حجره، خلاف شرع است. به او تذکر بده که این حجره را معطل نگذارد. برود تا یک طلبۀ دیگری را بفرستیم به این حجره.
بعد ناصر آقا از من پرسید: من از چه باب این حرف را به او بگویم؟
از باب امر به معروف بگویم؟
از باب نهی از منکر بگویم؟
از باب نصح مستشیر بگویم؟
از باب ارشاد جاهل بگویم؟
از باب تنبیه غافل بگویم؟
بابش را برای من معین کن! من از چه دری وارد شوم؟ این کدامیک از وظایف من است؟
مرحوم آیت الله موحد میگفت: خوشم آمد که با اینکه آقای مکارم بچه سال بود، اما وقتی استادش به او می گوید برو به فلانی بگو، نمی گوید خوب من می روم و به او میگویم. بلکه از من پرسید این حرف را از چه بابی بگویم؟
می گوید من مسلمانم. مسلمان هر حرفی می خواد به دیگری بزند، باید در یکی از این ابواب [فقهی] بگنجد. شما که به من می گویی برو به فلانی بگو، به من بگو از کدام باب باید بروم بگویم؟ از بین این راه هایی که برای من باز شده که مسلمان می خواهد از آن باب برود مکالمه بکند یا تذکر بدهد، برای من باید بابش را مشخص بکنی. این یعنی: «حرکت علی الحجه» (حرکت بر اساس #حجت). انسان سیری که می خواهد بکند علی الامیال نباشد؛ لاحجت را نگیرد، متشابهات را مستند قضایا نگیرد.
کما اینکه اداری ها هر وقت بخواهند چیزی بنویسند ماده یا تبصره قانونی اش را مشخص می کنند. اگر رئیس اداره می خواهد یک تصمیم بگیرد که بر اساس هیچ کدام مواد قانونی نیست، کارمند انجامش نمی دهد. شما اگر یک ریال را هم بخواهید خرج کنید، باید طبق یکی از ضوابط و یکی از بندهای قانون خرج کنید. یعنی نسبت به آن کار باید #امر وجود داشته باشد. آن امر است که کارتان را قانونی می کند، کارتان را «اطاعت» می کند.
شما اگر از پول اداره تان یک مقدارش را دادید به یک مستحقی، قانون چه کارتان می کند؟ پوست از کله تان می کند. شما را به عنوان اختلاس بیت المال، به زیر سوال می کشد و پیش هرکسی هم که بروید محکومتان می کند. می گوید از کیسه خلیفه بخشش کردی؟ هر یک ریال این پول، کد دارد، برنامه دارد، طبق ضوابط است. باید ببینی از چه راهی خرج کنی.
این چیزهایی که شما در دنیا میبینید اینها عکس آخرت افتاده رویش، تصویر آخرت افتاده رویش، خدا خواسته آخرت را در این دقتها نشان بدهد به ما و اینها را حجت قرار دهد برای ما که شما پول شخصیتان را هر کاری می خواهید کنید باید آیین نامه داشته باشد، بند داشته باشد، مواد قانونی داشته باشد. بنابراین، خرج شخصی را هم که انسان می کند، خرج خانهاش هم که می خواهد بکند، دقیقاً طبق تبصرههای اسلامی و طبق موازین شرعی باید باشد. حرفی که می خواهد بزند، وقتی که می خواهد مصرف کند، گفتگویی را که می خواهد کند، تلفنی که می خواهد به کسی بزند، صحبتی که می خواهد بکند، حتی صحبتی را که می خواهد گوش بگیرد، طبق یکی از این مواد شرعیه باید باشد. این امر، همه چیز را درست می کند. بیامر که شد یعنی هیچی! این یعنی نظام #ولایت_فقیه، نظام شرعی.
در نظام ولایت فقیه هم هر کسی باید به یک نحوی، امرش به امر ولایت فقیه بخورد. و هر شخصیتی را که به فرمانش توجه می کنی، باید به یک نحوی مربوط بشود به امام. اگر شد، ارزش پیدا میکند. چون ارتباط با امام برمیگرد به امام زمان و سپس رسول خدا و سپس خداوند. این می شود #توحید. یعنی انسان تمام مأموریت هایش از یک جا نشأت بگیرد، اگر همه کارهایی که انسان می خواهد بکند، برگردد به امر خدا، این می شود توحید. فرد اگر همه کارهایش را بر اساس فرمان خدا انجام داد، آن موقع میشود موحّد.
@haerishirazi
هدایت شده از فکرت
📝 #یاداشت
♦️اندیشه #علوم_انسانی اسلامی به دنبال حذف دانش تجربی نیست.
🔹من در ارتباط با فلسفه علوم انسانیِ اسلامی مایلم از فرصت استفاده کرده و چند نکته را یادآوری کنم: نکته اول اینکه اندیشه علوم انسانی اسلامی بههیچوجه دنبال حذف دانش تجربی نیست و اتفاقاً کارایی این علوم در ساحت علوم انسانی را البته در قلمرویی باز اما مشخص افزایش میدهد که من جزئیات آن را در نوشتههای خود شرح دادم.
🔹نکته دوم اینکه علوم انسانی اسلامی نه فقط از پایگاه دین، بلکه از پایگاه خود علم درباره مبانی و روش شناسی علم حرفها و نقدهای جدی دارد.
🔹باید قبول کرد که رشد افسارگسیخته نسبیتگرایی در علوم انسانی، شرایط علم را به شدت ضعیف و ناکارآمد کرده است و نظریههای پستمدرن در فلسفه علم هم نه فقط مشکل را حل نکرده، بلکه به مشکل نسبیتگرایی افزوده است.
🔹نکته سوم اینکه هرچند اندیشه علوم انسانیِ اسلامی معتقد به لزوم باز شدن چتر جهانبینی الهی بالای سر علم است، اما به دنبال دینیسازی علوم انسانی متعارف از طریق پالایش صرف این علوم نیست.
🔹در واقع علوم انسانیِ اسلامی مساوی یک ساختمان معرفتی جدید است که علم متعارف هم در کنار سایر ساحتهای معرفتی در آن ساختمان حضور دارد؛ بنابراین، علوم انسانیِ اسلامی مساوی با یک سیستم فکری جدید برای حل مسائل اجتماعی در جامعه دینداران است.
🔹نکته چهارم اینکه ما امروز با شرایطی روبهرو هستیم که در اثر سبک زندگی غربی و در اثر تأییدات و حمایتهای علوم انسانیِ #سکولار در حال انهدام جوامع انسانی است و لذا علوم انسانی متعارف نه فقط امروز کارنامه قابل دفاعی ندارد، بلکه نسخهای هم برای نجات جوامع انسانی ارائه نمیکند، پس باید فرصتهایی را به وجود آورد تا اولاً حرفهای علوم انسانیِ اسلامی شنیده شود و ثانیاً این حرفها در عمل به تکامل برسند تا امکان تغییر شرایط بغرنج فعلی به وجود بیاید.
✍️نویسنده: حجتالاسلاموالمسلمین رضا غلامی، (رییس مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا)
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1768
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
📝 #یاداشت
♦️فقه بحران
🔹شرایط اضطراری اجتماعی را شرایط بحران میدانیم وقتی احکام شرایط اضطراری را بیان میکنیم میتوان گفت که داریم از «فقه اضطرار» سخن میگوییم.
🔹در واقع «فقه بحران» میتواند حکایت برشی از فقه به طور عام داشته باشد.
🔹در نتیجه فقه بحران در واقع احکام شرایط اضطرار در #جامعه است.
✍️نویسنده: حجت الاسلام علیاکبر رشاد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1765
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
📝 #یاداشت
♦️ #نژاد_پرستی از شاخصهای اصلی تمدن آمریکاست!
🔹از قبل از تأسیس #آمریکا مشکل نژاد پرستی را در این کشور مشاهده میکنیم.
🔹یکی زمانی که مهاجران اروپایی در آمریکا سرخ پوستان بومی را قتل عام کردند که غالباً هم با نگاه نژادی و درگیری نژادی این کار را کردند.
🔹این برخوردشان با سرخ پوستان بود.
🔹مورد دیگر مربوط به سیاه پوستانی میشود که آنها را به زور از آفریقا به عنوان برده میآوردند و این کار هم با نگاه نژادی و تفکر برتری نژادی اتفاق افتاد.
✍️نویسنده: دکتر فواد ایزدی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1751
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
بسمهتعالی
رایاهمایی (وبینار) چرایی دانش اجتماعی مسلمین
۲۴ تا ۳۱تیر۱۳۹۹
سخنرانی استاد پارسانیا:
زمان: ۲۸تیر، ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳٠
موضوع: حکمت دانش اجتماعی مسلمانان
پیوند ورود:
http://elc.razavi.ac.ir/razavi_public/
ویژۀ آشنایی طلبهها و دانشجویان داوطلب رشته
#همایش #رایاهمایی
@hparsania
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🔴گوشه ای از مبارزات شهید کافی با رژیم منحوس پهلوی
🌹شهید حجه الاسلام شیخ احمد کافی به علت یورش عمال رژیم به مردم و واقعهی ۱۹ دیماه ۵۶ در آن شهر، وی سلسله سخنرانیهای خود را در آنجا بهعنوان اعتراض قطع و از ادامهی آنها خودداری کرد.
♦️ مراسم چهلم آیتالله حاج آقا مصطفی خمینی را بطور مفصل و مجلل در مهدیهی تهران برگزار نمود که موجب خشم و کینهی شدید رژیم نسبت به وی شده بود.
♦️در ۲۸ اردیبهشت ماه ۵۷ مردم سیرجان پس از سخنرانی کافی در آن شهر تظاهرات خیابان ضدحکومتی شدیدی برپا کردند و با نیروهای امنیتی و پلیس درگیر شدند.
♦️در تیرماه ۵۷-در معیت حاج عموی خود به حج عمره مشرف و نیز به زیارت قبر منور حضرت زینب(س) در سوریه نائل آمد. در این سفر همچنین با امام موسی صدر در شهر صور لبنان ملاقات داشت.
♦️پس از اتمام سفر حج و سوریه و ورود به تهران، به دستور و امر حضرت امام از مراسم جشن سالانهی نیمهی شعبان در مهدیهی تهران خودداری نمود؛ در ۲۹ تیر ماه ۵۷ با فشار و تهدید ساواک مجبور به مسافرت به مشهد شد.
♦️در ۳۰ تیر ماه ۵۷- رژیم یک تصادف و سانحهی ساختگی برای قتل وی که از قبل برنامهریزی کرده بود به اجرا گذارد.
♦️در روز جمعه ۳۰ تیر ماه ۱۳۵۷ مطابق با روز نیمه شعبان، کافی این واعظ مخلص بینظیر بر اثر این تصادف ساختگی نزدیک پاسگاه ژاندارمری چناران بین راه قوچان و مشهد در سن ۴۲ سالگی به شهادت رسید.
🕊 شادی روح بلندش الفاتحه مع الصلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد
♦️در توقيعي که از ناحيه امام عصر (عج) براي شيخ مفيد (ره) صادر شد، حضرت فرمودند:
إِنَّا غَيْرُ مُهمِلِينَ لِمُرَاعَاتِكُم وَ لَا نَاسِينَ لِذِكْرِكُم وَ لَو لَا ذَلِكَ لَنَزَلَ
بِكُمُ اللَّأوَاءُ وَ اصطَلَمَكُمُ الْأَعدَاءُ ؛
همانا، ما از رعايت حـال شما كوتاهى نمى كنيم و شما را از ياد نمى بريم، چه، در غير اين صورت سختيها و گرفتاريها برشما فرو مى آيدو دشمنان شما را ريشه كن كرده و از بين مىبرند.
♦️ توسل به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه با صدای شهید #شیخ_احمد_کافی
هدایت شده از با امام خامنهای تا ظهور
﷽✍ #سوال
تجربه چهل سالۀ اجراى اصل ولایت فقیه
و دلیل وجود بسیاری از مشکلات به خصوص اقتصادی در ایران چیست؟
#بخش_اول
✔️امام خامنه ای #پاسخ می دهند :
🔹« پس از تشکیل حکومت
حقّهی نبی اکرم (صلی الله علیه و اله) و حتی سال ها بعد از آن بزرگوار ـ که تا حدود زیادی همان خط و همان طریق در خطوط بارز جامعه رعایت میشد ـ هنوز در جامعه افراد ضعیف و فقیر دیده میشدند؛
🔺امیرالمؤمنین (علیه السلام) را
مشاهده میکنیم که به خانه ایتام و فقرا میرفتند؛ کسانی که بچههاشان شب شام نداشتند و مادر با آب گرمی که روی چراغ گذاشته بود، آن ها را سرگرم میکرد!
🔺این حوادث مربوط به چه سال هایی است؟
چقدر از انقلاب پیامبر گذشته بود؟ نزدیک به چهل سال از هجرت پیامبر گذشته بود و این حوادث اتفاق افتاده بود» (رهبر معظم انقلاب ـ ۱۳۷۰/۱۲/۱۲ـ دیدار با اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره)) .
🔸اکنون نیز در نظام جمهورى اسلامى
مشکلات فراوانى به چشم مىخورد. مثلاً مشکلات اقتصادى کشور، ناشى از عوامل مختلفى است که داورى در موفقیت نظام اسلامى، بسته به بررسى آن هاست.
🔺مثلاً، جمعیت کشور
پس از پیروزى انقلاب تاکنون بیش از دو برابر شده، قیمت کالاها در سـطـح جـهـان مـتناسب با تورم جهانى بالا رفته است.
🔺 ضمن اینکه فرهنگ مصرف جامعه
بسیار تغییر کرده و سطح توقعات، به نحو چشمگیرى بالا رفته است.
🔺تحریم هاى اقتصادى، جنگ
و ویرانی هایى که تنها به جرم پایبندى به ارزش هاى اسلامى بر ما تحمیل شد، حوادث طبیعى فراوان و … همه در پیدایش این مشکلات نقش دارد.
🔺ناهنجاری هاى فرهنگى نیز چنین است؛
بسیارى از اندیشمندان اسلامى و مربیان دینى، پیش از انقلاب درگیر مبارزه و یا در بند رژیم طاغوت بودند و پس از انقلاب به علت نیاز شدید نظام، به کارهاى اجرایى مشغول شدند.
🔺 گـروهـى از ارزشمندترین
تربیتیافتگان مکتب اسلام نیز در حوادث آغازین انقلاب به دست خیانتکاران و دشمنان اسلام به شهادت رسیدند.
🔺 بـزرگـانـى چون شهید بهشتى،
شهید مطهرى، باهنر، رجائى، شهداى محراب و …که هر یک سرمایههاى بىنظیرى براى کشور و اسلام به شمار مىآمدند.
🔺 افزون براین، دخالت دشمن
در ایجاد فضاى آلوده فرهنگى براى نسل جوان و … درنابسامانی هاى فرهنگى تاثیرى عمیق گذاشته است.
#ادامه_دارد #انتشار_حداکثری
🔷کانال
با #امام_خامنه_ای تا #ظهور
#تبیین مواضع و حمایت از #ولایت و #رهبری
http://eitaa.com/joinchat/2967404544C78b06dcbee
هدایت شده از با امام خامنهای تا ظهور
﷽✍ #سوال
تجربه چهل سالۀ اجراى اصل ولایت فقیه
و دلیل وجود بسیاری از مشکلات به خصوص اقتصادی در ایران چیست؟
#بخش_دوم
🔹 بدیهی است که
وجود بسیاری از مشکلات هم ناشی از ضعف عملکرد دستگاه های کشور و همچنین بی کفایتی برخی از کارگزاران نالایق میباشد زیرا 👇
✔️امام خامنه ای #توضیح می دهند :
🔺« رهبری طبق قانون اساسی
در کشور مسئولیت اجرایی ندارد، جز در زمینهی نیروهای مسلح. مسؤولیت اجرایی به عهدهی قوای سهگانه است، منتها مدیریت انقلاب ـ که همان رهبری باشد ـ مسؤولیت حفظ جهتگیری انقلاب و نظام را دارد؛
🔺باید مواظب باشد انقلاب و نظام
از آرمان ها منحرف و منصرف نشود؛ فریب دشمن را نخورد و راه را عوضی نرود؛ اینها مسؤولیتهای رهبری است.» (رهبر معظم انقلاب ـ ۱۳۸۲/۲/۲۲ دانشگاه شهید بهشتی )
✔️امام خامنه ای #توضیح می دهند :
🔸 « ممکن است تحقق آرمان ها
سال هایی طول بکشد؛ موانع و مشکلاتی بر سر راه وجود داشته باشد؛ اما جهت حکومت ـ جهت و سمتگیری این قدرتی که تشکیل شده است ـ حتماً باید به سمت آن هدف ها و آرمان ها و آرزوهایی باشد که شعار آن داده شده است و داده میشود و در متن قرآن و احکام اسلامی وجود دارد.
🔺 اگر در آن جهت نبود،
بلاشک حکومت منحرف است. معیار، این است که عدالت اجتماعی و نظم متکی بر قانون به وجود آید و مقررات الهی همه جا مستقر شود.» (رهبر معظم انقلاب ـ ۱۳۷۵/۹/۱۹ـ عید سعید مبعث)
🔹 با این همه نظام اسلامی
موجب سر افرازی و عزتمندی کشور در سراسر جهان و سربلندی و استقلال در برابر استعمارگران و مستکبران دنیا و همچنین اسطوره الهام بخش امًت های مظلوم و تازیانه خورده تاریخ گردیده است
🔺 و ولایت فقیه به عنوان محور اقتدار
و مرجع حل مشکلات و بحران های سی ساله کشور همواره حافظ جمهوریت، اسلامیت و تمامیت أرضی نظام و عامل ثبات سیاست های کلان بوده است.
🔷کانال
با #امام_خامنه_ای تا #ظهور
#تبیین مواضع و حمایت از #ولایت و #رهبری
http://eitaa.com/joinchat/2967404544C78b06dcbee
هدایت شده از با امام خامنهای تا ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌❌❌چراولایت فقیه همانند حضرت علی علیه السلام عمل نمیکند؟
استادحسن عباسی پاسخ میدهد
🔷کانال
با #امام_خامنه_ای تا #ظهور
#تبیین مواضع و حمایت از #ولایت و #رهبری
http://eitaa.com/joinchat/2967404544C78b06dcbee
هدایت شده از با امام خامنهای تا ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت امام محمد تقی الجواد (ع) تسلیت باد
@khameneei_ir
هدایت شده از با امام خامنهای تا ظهور
﷽✍قرار دادن تزکیه
در رأس برنامه های خودتان،
زمینه را برای نجات انقلاب از بُن بست کمبود افراد متعهد فراهم کنید
🔹گرفتاری بزرگ جامعۀ ما
در زمان کنونی، کمبود فرد است. باید فردی در مصادر امور اجرایی قرار بگیرد که که بر نفس خودش مسلّط باشد تا این انقلاب پیش برود و این شما هستید که با قرار دادن تزکیه در رأس برنامه های خودتان، زمینه را برای نجات انقلاب از بُن بست کمبود افراد متعهد فراهم میکنید.
🔸انقلاب ما به وسیلۀ افراد متعهد
برپا شد و علت مُحدِثۀ او افراد متعهد بوده؛ علت مُبقیه اش هم باید همین باشد.
🔹تزکیه و تهذیب، نوید دهندۀ
آیندۀ مطمئنی برای این انقلاب است. اگر چند سال قبل، بحث تهذیب در یک مجمع دانشجویی مطرح میشد، فکرها استقبال نمیکرد؛
🔺چون در حالت عملزدگی
و اصالت عمل و درگیری قرار گرفته بودند و جهت گیری و جهت یابی و آگاهی در درجۀ دوم اهمیت قرار گرفته بود. انقلاب ما از این جهت به سوی کمال میرود که جوان دانشجوی ما میل به عرفان و معارف پیدا میکند.
🔸تزکیه و تهذیب برای همۀ افراد
ضروری است و برای افراد مبارز ضروریتر. امام به برکت تهذیب و به برکت تسلّط بر خود، قیام کرد.
🔺به برکت یاد خدا
و به برکت تسلیم در برابر حق بود که بر هر طاغوتی پیروز شد. او ابتدا بر طاغوت وجود خودش تسلط یافته بود.
🔹این جهاد اکبر بود
و اساس این جهاد این است که انسان شنیده هایش را خواهد دید. آنچه امروز برای کسی که تزکیه و تهذیب نداشته، شنیدنی است، فردای تهذیب، دیدنی است.
🔺 این معنای
«یخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُر» است.
انسان قبل از تهذیب در ظلمات است و از این نظر حقایق فقط برایش قابل سمع است.
🔺 وقتی مُهذّب شد،
شناخت، تشخیص، لمس، احساس و شهود او نوع دیگری میشود. افرادی که به این حد از شهود و مشاهده میرسند، انقلاب را در سخت ترین حالات به پیش می برند.
🔸امام حسین علیه السلام
در شب عاشورا اصحاب خودش را به شهود رساند؛ یعنی روز عاشورا چکیدۀ شب عاشورا است.
🔺استقامت روز،
نتیجۀ شهود شب است. آن که از شهود شب محروم است، تعجبی نیست که از صبر در روز محروم باشد.
🖊آیت الله حائری شیرازی
کتاب آئینه تمام نما/فصل ۷، انقلاب اسلامی در پرتو عاشورا/ صفحه ۲۲۲
🔷کانال
با #امام_خامنه_ای تا #ظهور
#تبیین مواضع و حمایت از #ولایت و #رهبری
http://eitaa.com/joinchat/2967404544C78b06dcbee
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
⭕️ قحطی بزرگ و نسل کشی در ایران (1298 - 1296 ش/1919 - 1917 م)
ناشر:موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی
نویسنده:محمدقلی مجد
مترجم:محمد کریمی
⭕️ کتاب قحطی بزرگ نوشته ی دکتر محمد قلی مجد محقق ایرانی ساکن آمریکا که بر اساس اسناد وزارت خارجه ایالات متحده و روزنامه های ایران چاپ شده در دوران مورد بحث کتاب تالیف شده است.
⭕️ نویسنده در این کتاب به مطالعه قحطی ۱۹۱۷-۱۹۱۹در ایران می پردازد که در پی آن هشت تا ده میلیون نفر از جمعیت ایران به کام مرگ فرو رفت و این واقعه زمانی رخداد که ایران در اشغال نظامی انگلیس ها قرار داشت و همینطور پیش از آن که در روسیه انقلاب رخ دهد و نیروهای روسی مجبور شوند از ایران خارج شوند تا پس از آن انگلیس ها تمام ایران را به اشغال در بیاورند نیرو های روس با غارت ها و کشتار هایی که انجام دادند در این قحطی تاثیراتی داشتند ولی نقش انگلیس بسیار بیشتر است چون این کشور نه تنها تلاشی برای کاهش عواقب قحطی نکرد بلکه با خرید عمده گندم و مواد غذایی داخلی و کوتاهی از وارد کردن آذوغه از هند و عراق و منع وارد کردن مواد غذایی از ایالات متحده و پرداخت نکردن درآمد های نفتی ایران بر شدت بحران افزود.
⭕️ نویسنده عقیده دارد نکته مهم درباره این برهه از تاریخ کشور ما آن است که حقایق مربوط به آن پنهان و ناشناخته مانده است از این رو با استفاده از منابع و اسناد به روشن ساختن زوایای آن پرداخته است.
@jedbie
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از کراسی - اخبار علمی حوزه
🔔فراخوان شماره4 فصلنامه علمی پژوهه با موضوع «حجاب و حکومت اسلامی»
📝محورها:
🔹 اجبار حکومتی در مسئله حجاب
🔹 تحلیل رویکرد سیاسی به مسئله حجاب
🔹 شیوههای مطلوب مقابله با بدحجابی
🔹 نقد آثار رسانهای در مسئله حجاب و امر به معروف
🔹 شیوههای کارآمد امر به معروف در نهادیهسازی پوشش اسلامی
📕 قالب آثار:
🔹 مقاله
🔹 یادداشت علمی
🔹 چکیده پایاننامه
🗓مهلت ارسال آثار:
31 مرداد 99
📦ارسال اثر به شناسه @qompajoohesh در پیامرسان ایتا
➕ متن کامل
✅@hawzah_khaharan_qom
#فراخوان_پژوهشی
#حجاب
@Karasy
هدایت شده از دوستداران استاد قرائتی
✅بهترین زمان صدقه
✍پیامبر اکرم (ص) میفرمودند: تا انسان سالم است باید صدقه بدهد. صدقهی برتر، آن است که شما در حال سلامتی یعنی زمانی که میتوانید تصمیم بگیرید- بخشی از داراییهای خود را که از فضل الهی به شما رسیده است در راه خدا انفاق کنید. این بهترین شکل صدقه است.
تا سالم هستید این کار را انجام دهید. نگذارید مرگ و بیماری از راه برسد زیرا معلوم نیست به انجام آن موفق شوید؛ اگر هم موفق شوید، فضیلت آن مانند هنگامی نیست که با امید به زندگی انفاق کردهاید.
📚 از کتاب سیاحت جمال ص ۱۲۴
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➥ @Qaraati313_ir
هدایت شده از دوستداران استاد قرائتی
✨﷽✨
⁉️ سؤال:چطور ممکن است که بعضی از امامان در کودکی به امامت برسند؟
✍پاسخ حاج آقا قرائتی: بعضی از امامان ما در کودکی امام شدند. یکی از آنها امام جواد(ع) بود، یکی هم امام زمان(ع) است و سؤال این است که آیا بچه میتواند امام بشود، یا نه؟
فلش کامپیوتر جواب امامت امام زمان(ع) است.
یک سانت در یک سانت است. حالا بچهی سه ساله وجود کاملی است. این یک سانت در یک سانت است. دوم اینکه فلز است. عقل و شعور هم که ندارد. همین فلش کامپیوتر وصل به یک کامپیوتر که شد، در فاصلهی چند لحظه صدهزار صفحهی کاغذ از اون فلز به این فلز منتقل میشود. این را چه کسی ساخته است؟ انسان! یعنی بشر چیزی ساخت که در چند لحظه صدهزار صفحه از آن فلز به این فلز، از آن جماد، به این جماد منتقل میشود. وقتی انسان میتواند یک چنین کاری بکند، خدای انسان نمیتواند علم امیرالمؤمنین(علیهالسلام) را به یک بچهی سه ساله منتقل کند؟ انسان علم را از فلز به فلز منتقل میکند. خدا نمیتواند علم را از انسان به انسان منتقل کند؟ این را من برای امام زمان(علیهالسلام) گفتهام. برای امام جواد(علیهالسلام) هم همینطور است.
✅کانال استاد قرائتی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
http://eitaa.com/joinchat/3631218690Ca928153b05
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خســته و دلشڪســــته و زارم
گـــــره افتاده است در ڪارم
جـز به ڪويت ڪجا پـناه آرم؟
يا جـــــواد الائــــــمه ادرڪنی
#یا_جواد_الائمه_ادرکنی
#امام_جواد_علیه_السلام
التماس دعا
@jedbie
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خســته و دلشڪســــته و زارم
گـــــره افتاده است در ڪارم
جـز به ڪويت ڪجا پـناه آرم؟
يا جـــــواد الائــــــمه ادرڪنی
#یا_جواد_الائمه_ادرکنی
#امام_جواد_علیه_السلام
التماس دعا
@jedbie
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از تاملات حقوقی
⭕️ دوچرخه و پیکان و بنز؛ کدامیک؟
⭕️ نقبی به خاطرات #حسن_روحانی درباره مذاکرات سالهای 82 تا 84 :
⭕️ « #مذاکره_با_اروپا #بهترین_گزینه_برای_همکاری_نبود، ولی #انتخاب_بهتری هم نداشتیم.
⭕️ من سال 83 گفتم که مابین #دوچرخه_و_پیکان مخیر بودیم. دوچرخه #غیرمتعهدها و پیکان، همان انگلیس و فرانسه و آلمان بودند. بنز هم، (آمریکا) بود، ولی ما اجازه نداشتیم از آن استفاده کنیم. پس، ناچار شدیم پیکان را انتخاب کنیم. در این حالت، دیگر نباید #توقع_بنز از ما داشته باشید، البته #اروپاییها از این مصاحبه کمی #مکدر شده بودند».
⭕️ به نقل از #حسن_روحانی، کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هستهای»
#قرارداد_ایران_چین
#بنز_خیالی
#بزک_برجام
#پیکان
#دوچرخه
#امریکا
#اروپاییها
#غیرمتعهدها
#حسن_روحانی
#استاد_محمد_ایمانی
⭕👌 رک به یادداشت روشنگر #استاد_محمد_ایمانی، تحت عنوان"بنز خیالی، ما را از تجارت جهانی جا گذاشت (نگاه) در نشانی زیر👇
http://kayhan.ir/fa/news/193772
@taamolhoghooghi
کانال تاملات حقوقی
هدایت شده از تاملات حقوقی
⭕️ #قرارداد_ایران_چین، #تقلیل_فشار و ارتقای #قدرت_چانهزنی ایران
⭕️ سعید #لیلاز، عضو شورای مرکزی حزب #کارگزاران:
⭕️ «توافق ایران و چین بسیار خوب است؛ بهویژه در موقعیتی که ایران قرار دارد. بهنظرم کسانی که #طرفدار_مصالحه با آمریکا هستند یا حتی #غربگرایان باید از این قرارداد حمایت کنند...
⭕️ این قرارداد در وهله اول موازنه را به روابط خارجی ایران بازمیگرداند و در مرحله دوم از #زیادهخواهیهای_غرب بهویژه آمریکا جلوگیری و به بیعملی اروپا پاسخ میدهد...
⭕️ موقعیت فعلی ما ایجاب میکند از هر قراردادی که #بن_بست_اقتصادی فعلی را می شکند، استقبال کنیم... به محض اینکه #موازنه_ژئوپلتیک به نفع ایران برهم بخورد، دیگر هیچ قراردادی معتبر نیست. چنانکه در برجام اینگونه شد...
⭕️ کسانی که غصه ایران را میخورند باید از این قرارداد استقبال کنند. برای اینکه هم فشار را از روی کشور کم میکند و هم #قدرت_چانهزنی ما را در برابر غرب بالا میبرد.
⭕️ ما اگر از این #فرصت خود با چین استفاده نکنیم، غرب هیچگاه فرصتی برای ما فراهم نمیکند... ما باید یا با چین، یا هند و روسیه #قراردادی_استراتژیک داشته باشیم».
#قراردادی_استراتژیک
#فرصت
#قدرت_چانهزنی
#موازنه_ژئوپلتیک
#زیاده_خواهی_غرب
#بن_بست_اقتصادی
#قرارداد_ایران_چین
#لیلاز
#بنز_خیالی
#بزک_برجام
#استاد_محمد_ایمانی
⭕👌 رک به یادداشت روشنگر #استاد_محمد_ایمانی، تحت عنوان"بنز خیالی، ما را از تجارت جهانی جا گذاشت (نگاه) در نشانی زیر👇
http://kayhan.ir/fa/news/193772
@taamolhoghooghi
کانال تاملات حقوقی
هدایت شده از تاملات حقوقی
⭕️ بنز خیالی، ما را از تجارت جهانی جا گذاشت (نگاه)
👌 یادداشت روشنگر و خواندنی #استاد_محمد_ایمانی، تحت عنوان"بنز خیالی، ما را از تجارت جهانی جا گذاشت (نگاه) را از دست ندهید.
#قراردادی_استراتژیک
#فرصت
#قدرت_چانهزنی
#موازنه_ژئوپلتیک
#زیاده_خواهی_غرب
#بن_بست_اقتصادی
#قرارداد_ایران_چین
#لیلاز
#بنز_خیالی
#پیکان
#دوچرخه
#امریکا
#اروپاییها
#غیرمتعهدها
#بزک_برجام
#حسن_روحانی
#استاد_محمد_ایمانی
رک به نشانی👇
http://kayhan.ir/fa/news/193772
@taamolhoghooghi
کانال تاملات حقوقی