eitaa logo
دوستان کتاب
675 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
150 ویدیو
68 فایل
📚 ما اینجا مهم‌ترین اخبار حوزه کتاب رو به شما می‌رسونیم. 🟢 اون هم کتابایی از جنس علوم انسانی، اجتماعی و ارتباطات. اگه کارمون داشتید:👇 @reza_shaabani 👈 «دوستانِ کتاب» دریچه‌ای به سوی زندگی اندیشمندانه https://eitaa.com/joinchat/504889710C40f1629af6
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 🔰 خلوت و سکوت 🎙استاد صفائی حائری 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. 🎞 با صدای نجم الدین شریعتی 📚@dostaneketab
شرح_الإشارات_و_التنبيهات_الخواجة_نصير_الدين_الطّوسي_ج1_الحكمة_تحقيق.pdf
11.89M
👆 دریافت کتاب 👆 تصحیح مرحوم علامه حسن زاده از اشارات ابن سینا 📚@dostaneketab
شرح_الإشارات_و_التنبيهات_الخواجة_نصير_الدين_الطّوسي_ج2_الحكمة_تحقيق.pdf
9.95M
👆 دریافت کتاب 👆 تصحیح مرحوم علامه حسن زاده از اشارات ابن سینا 📚@dostaneketab
✴️ تو باحق هستی و حق با توست ▶️ بزرگانی از مدینه نشسته بودند به جلسه. معاویه ناگهان وارد شد و بی مقدمه سراغ عبدالله رفت. با گلایه گفت: «تو حق ما را از باطل دیگران تشخیص ندادی؛ تو علیه ما بودی نه با ما؛ من پسر عموی عثمانم که کشته شد و شایسته‌تر بودم برای خلافت.» 🔷 ابن عباس اشاره‌ای به پسر عمر کرد: «با این استدلال، او از تو شایسته‌تر است؛ زیرا پدرش پیش از پسر عمویت کشته شد.» 🔶معاویه گفت: «این دو برابر نیستند؛ پدر او را مشرکان کشتند و پسر عموی مرا مسلمان‌ها.» ♦️گفت: «این حرفت، خلافت را از تو دورتر و حجت تو را راحت‌تر باطل می‌کند.» دید حریف پسر عباس نیست، رو به پسر ابی وقاص کرد. سعد بهانه آورد: «در تاریکی فتنه‌ها به شترم گفتم آخ (بخواب). 🔸معاویه متلکی انداخت که کل قرآن را گشتم و چیزی به نام آخ در آن نیافتم. 🔹«من نمی‌خواستم طرف کسی باشم، ولی بدان از دو لب رسول خدا شنیدم به علی می‌گفت: «تو با حق هستی و حق با توست؛ هرجا که باشی.» 🔺معاویه نپذیرفت حرفش را و شاهد خواست. ام سلمه را شاهد آورد. با اصرار معاویه به خانه ام المؤمنین رفتند. ام سلمه گفت: « در همین خانه بود که رسول خدا به علی فرمود: «هر جا که باشی حق با توست.» 🔶 معاویه رو به پسر وقاص گفت: «تو این حدیث را از رسول خدا شنیده بودی و به علی نپیوستی؟! اگر من خودم این حرف را از ایشان شنیده بودم تا آخر عمر خدمتگذار علی می‌شدم.» 📚 مسیح اسلام ص 188 📚@dostaneketab
⭕️ تنها در محراب 💠 کتاب تنها در محراب؛ برگ‌هایی از زندگی شهید آیت الله سید حسن مدرس است که توسط موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه فراهم شده است. 🔶در حالی که رعب و وحشت بر کشور حاکم شده بود، مأموران شهربانی با درایت و مباشرت سرتیپ محمد درگاهی (معروف به محمد چاقوکش) رئیس کل شهربانی در روز دوشنبه 16 مهر 1307 آیت الله مدرس را شب هنگام و به طرز بسیار زننده‌ای دستگیر کرده و چنانکه مطلوب رضاخان بود به شهرستان دور افتاده خواف در جنوب شرقی استان خراسان تبعید کردند. 🔷 ایشان حدود 9 سال در این منطقه بدون این که امکانی برای مراوده و ملاقات با بستگان و اطرافیانش را داشته باشد زندگی محقر و پر درد و رنجی را پشت سر نهاد و نهایتاً به دستور رضاخان به کاشمر انتقال یافت. ✴️ در شب دهم آذر 1316 در پایان یک روز از ماه رمضان و در حالی که به انتظار افطار نشسته بود، مأمورانی از شهربانی او را در محل اقامتش با چای مسموم کرده و سپس با عمامه‌اش وی را خفه نموده و ناجوانمردانه به شهادت رسانیدند. ▶️ در این کتاب آمده است: یک روز وقتی که پدرم از مجلس بازگشت، عده‌ای از مردم به خانه آمدند و با سرو صدای زیاد گفتند: آقا! این چه لایحه‌ای بود که امروز تصویب شد؟! خلاف مصلحت است. 🔸آقا فرمود: اگر بیست رأس اسب و الاغ و یک نفر آدم را در مجلسی جمع کنند و از آنها بپرسند ناهار چه می‌خورید؟ جواب چه می‌دهند؟ 🔻همه گفتند: جو! آقا فرمود: آن یک نفر هم مجبور است سکوت کند. این وکلایی که شما انتخاب کرده‌اید، شعورشان همین است. بروید آدم انتخاب کنید! 📚@dostaneketab
1_1235223639.pdf
39.88M
کتاب «لیالی نور؛ مواعظ شب‌های قدر» از سلسله مواعظ اخلاقی عرفانی حضرت آیةالله حاج سیّد محمّدصادق حسینی طهرانی. مباحث کتاب: اهمّیت دعا، چگونگی دستیابی به زندگی شیرین و گوارا، تبیین فناء فی الله و بقاء وجه إلهی، چگونگی وصول به حقیقت، نحوهٔ اصلاح نفس و مقابله با هواهای نفسانی، اهمّیت شب‌های قدر، أعمال مستحبّ آن، سرّ تعدّد شب‌های قدر و لزوم استفاده از فرصت إحیاء این لیالی با توجّه تامّ به توحید و عشق به خداوند و.. تهیه نسخه چاپی کتاب: http://towhid.org/1412/text 📚@dostaneketab
🔰 «زمانه ما و نهج البلاغه» 💠 این کتاب با عنوان فرعی «برداشت هایی از نهج البلاغه پیرامون مسائل روز»، شامل بحث پیرامون توافق و ترافق، خودی و غیرخودی، قدرت درون زا، نفوذ، فتنه، آزادی بیان، تحزب و… است که توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) و به اهتمام مؤسسه علمی- فرهنگی سدید منتشر شده است. 📖 در بخشی از مقدمه مؤلف آمده است: «جامعه ما هر روزه شاهد فراز و نشیب های بسیاری است و بسان تمام جوامع پویا و زنده با چالش های نو به نو ای روبروست. تحلیل این مسائل از یک پایگاه علمی مطمئن و حجت آور از جمله دغدغه هایی است که وجود دارد. 📗 در این میان، نهج البلاغه هم به خاطر این که نازله روح امیرمؤمنان(ع) است و هم به خاطر این که از سوی شخصی بیان شده است که قریب به 5 سال بر یکی از پهناورترین ممالک دنیا حکومت رانده است می تواند نقش بسزایی در شکل گیری این نظام فکری مطمئن ایجاد کند. فرصتی که هیئت شهدای گمنام در اختیار من قرار داد تا به صورت هفتگی، مسائل روز را از دریچۀ نهج البلاغه با عنوان نکات مناسبتی طرح کنم موجب شد که مروری جدید به این کتاب شریف داشته باشم.» 📚@dostaneketab
✳️ جامعهٔ بشری را اولیای الهی روشن می‌کنند 🔻 «عُمّار اللیلِ وَ مَنارُ النهارِ» [اولیای الهی] شب را زنده و آباد نگه می‌دارند، شبِ آنان معمور است نه بایر و مخروب، شب را به خواب نمی‌گذرانند تا مخروب و ویران باشد، آن کس که در خواب است، شبِ زنده و آبادی ندارد: گریهٔ شام و سحر شُکر که ضایع نگشت قطرهٔ بارانِ ما گوهر یکدانه شد 🔸 شب را زنده نگه می‌دارند، زنده نگه داشتن شب و زنده بودن شب و آباد کردن آن باعث می‌شود که روز را هم روشن کند: «وَ مَنار النهار» روشنیِ روز به واسطه‌ٔ این‌گونه افرادِ روشن‌ضمیر است؛ طبیعت را آفتاب روشن می‌نماید ولی جامعهٔ بشری را اولیای الهی روشن می‌کنند. اینان روز را نور می‌دهند و شب را آباد و زنده می‌کنند و زمان را فروغ می‌بخشند و زمین را برکت می‌دهند. 👤 📚 کتاب «حکمت نظری و عملی در نهج‌البلاغه» 📖 ص ۴۵ #️⃣ 📚@dostaneketab
🟢 امیرالمؤمنین علی(ع) را «که کُشت» و «چه کُشت»؟ 🔸 یک وقت می‌‏گوييم على‌(ع) را كه كشت و يك وقت می‌گوييم علی(ع) را چه كشت؟ 🔹 اگر بگوييم على(ع) را كه كشت، البته عبدالرحمن بن ملجم. اگر بگوييم على(ع) را چه كشت، بايد بگوييم جمود و خشک‌مغزى و خشكه‌مقدسى. همينهايى كه آمده بودند على(ع) را بكشند، از سر شب تا صبح عبادت می‌کردند. 🔸واقعاً خيلى تأثرآور است. على(ع) به جهالت و نادانى آنها ترحم می‌‏كرد، تا آخر هم حقوق آنها را از بيت‌المال می‌‏داد و به آنها آزادى فكرى می‌‏داد. 🔹 ابن ابی‌الحدید می‌گوید: اگر می‌خواهید بفهمید که جمود و جهالت چیست، به این نکته توجه کنید که اینها وقتی که قرار گذاشتند این کار را بکنند، مخصوصاً شب‏ نوزدهم رمضان را انتخاب کردند. گفتند: ما می‌خواهیم خدا را عبادت بکنیم و چون می‌خواهیم امر خیری را انجام بدهیم، پس بهتر این است که این کار را در یکی از شبهای عزیز قرار بدهیم که اجر بیشتری ببریم. 📗 اسلام و نيازهای زمان، ج۱، ص۸۰ 📚@dostaneketab
✴️ ولایت علی علیه السلام استاد علی صفایی حائری: ولايت على، نه على را دوست داشتن كه فقط‌ على را دوست داشتن است. ولايت على، على را سرپرست گرفتن و از هواها و حرف‌ها و جلوه‌ها بريدن است و اين ولايت، ادامه‌ى ولايت حق است و دنباله‌ى توحيد، آن هم توحيدى در سه بعد؛ در درون و در هستى و در جامعه؛ كه توحيد در درون انسان، هواها و حرف‌ها و جلوه‌ها را مى‌شكند؛ هواهاى دل و حرف‌هاى خلق و جلوه‌هاى دنيا را. و در جامعه طاغوت‌ها را كنار مى‌ريزد و در هستى خدايان و بت‌ها را. در اين حد، موحد، جز خدا كسى را حاكم نمى‌گيرد. جز وظيفه چيزى او را حركت نمى‌دهد. هيچ قدرت و ثروت و جلوه‌اى در روح او موجى نمى‌آورد و هيچ دستورى او را از جا نمى‌كَنَد. جز دستور حق و امرِ اللّه، از هر زبانى كه اين دستور برخيزد و از هر راهى كه اين امر برسد. و هنگامى كه روحى به آزادى رسيد و جز امر حق امرى نداشت و جز خواست او خواهشى نداشت، اين روح به ولايت مى‌رسد و به سرپرستى مى‌رسد و دستور او و حتى نگاه او در دل‌هاى موحد عاشق، حركت مى‌آفريند و اين است كه رسول به ولايت رسيد و به اولويت رسيد كه «النَّبىُ‌ أَوْلى‌ بِالمُؤمِنينَ‌ مِنْ‌ أَنْفُسِهِمْ‌». 🌿و اين است كه على به ولايت مى‌رسد كه: مَنْ‌ كُنْتُ‌ مَولاه فَهذا عَلىٌّ‌ مَولاه 📚غدیر، صفحه 13 📚@dostaneketab
سیره_علوی؛_فصلی_از_تاریخ_صدر_اسلام.PDF
2.82M
📚 سیره علوی، فصلی از تاریخ صدر اسلام 🖌محمدباقر بهبودی ✴️ کتاب «سیره علوی» از آثار دانشمند فقید استاد محمد باقر بهبودی است که به لحاظ سبک ادبی و نگارشی، اثری برجسته و شاخص است. بنا به گفته مولف در این کتاب فقط آن رشته از زندگانی امیر المومنین (ع) مورد بحث و پژوهش قرار گرفته است که برخوردهای اجتماعی - سیاسی آن حضرت را طی سالهای دهم و چهلم هجرت مجسم می کند. این مطالب ابتدا به صورت جزوه های درسی برای دانشجویان تربیت مدرس تهیه شد تا زمینه تحقیق و پژوهش را فراهم بیاورد. 📚@dostaneketab
📘کتاب فلسفه و روش علوم اجتماعی ✍️حمید پارسانیا 🔹این کتاب مشتمل بر ده گفتار و مقاله است که بخشی از عقبه‌های معرفتی علم مدرن که اولا، بیشتر هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی است و ثانیا، تأثیر مباشر و قریب در هویت علم دارند، اشاره کرده و تطورات این عقبه‌ها را در تعامل با تحولات علم پیگیری کرده است. 🔸همچنین به موازات آن عقبه‌های متناظر با آن‌‌ها را در فرهنگ اسلامی و خصوصا ایرانی دنبال کرده و ظرفیت‌های منطقی آن‌ها را برای تعامل و تدوین دانش‌ها و نظریه‌های مورد نیاز جامعه اسلامی به بحث و گفتگو گذاشته است. 🔻مهم‌ترین مفاهیمی که در این اثر از دو بعد هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی موضوع بحث بوده‌اند این موارد است: عقل، وحی، نقل، شهود، روش و علم تجربی، تجریدی و نیز علم سکولار و علم دینی. 🔸این کتاب با توجه به شبکه‌ مفهومی نظریه‌های علمی و مفاهیم فرادست و فرودست آنها و حضور آنها در فرهنگ رقیب، تلاش می‌کند به حضور چالش‌های فرهنگی مدرن در متن و حاشیه فرهنگ اسلامی اشاره کرده و راهبرد مواجهه خلاق با آن را طرح نماید. 🔻این راهبرد را می‌توان در مسیر توجه به فلسفه علوم اجتماعی و یا فلسفه و روش علوم اجتماعی جستجو کرد و لکن مسیری که اثر پیش‌ِ رو معرفی می‌نماید، مقید به مسائلی نیستند که در چند دهه اخیر در کشورهای اروپایی به‌گونه‌ای سیال و متنوع محل بحث قرار گرفته‌اند، بلکه به موازات مسائل مدرن، به مسائل در چارچوب فرهنگی موجود در فرهنگ اسلامی که متأثر از عقل، نقل، وحی، شهود و تجربه است می‌پردازد. 📚@dostaneketab
کتاب 📕مسند الإمام علي عليه السلام اثر شیخ سید حسن قبانچی شهید سید حسن قبانچی (۱۳۲۸ - ۱۴۱۱ ق)، از خطبا و علمای مجاهد شیعه در نجف اشرف و از شاگردان سید محسن حکیم بود. «مسند الامام علی علیه‌السلام» و «شرح رسالة الحقوق امام سجاد علیه‌السلام» از آثار مهم اوست. علیه‌السلام 📚@dostaneketab
مسند_الامام_علي_ع_ج1_السيد_حسن_القبانجي.pdf
8.5M
👆 دریافت کتاب 👆 مسند الإمام علي عليه السلام جلد 1 - شیخ سید حسن قبانچی 📚@dostaneketab عزیزان لینک کانال نشر دهید با تشکر از شما عزیزان
مسند_الامام_علي_ع_ج2_السيد_حسن_القبانجي.pdf
10.76M
👆 دریافت کتاب 👆 مسند الإمام علي عليه السلام جلد 2 - شیخ سید حسن قبانچی 📚@dostaneketab عزیزان لینک کانال نشر دهید با تشکر از شما عزیزان
مسند_الامام_علي_ع_ج3_السيد_حسن_القبانجي.pdf
10.87M
👆 دریافت کتاب 👆 مسند الإمام علي عليه السلام جلد 3 - شیخ سید حسن قبانچی 📚@dostaneketab عزیزان لینک کانال نشر دهید با تشکر از شما عزیزان
مسند_الامام_علي_ع_ج4_السيد_حسن_القبانجي.pdf
8.53M
👆 دریافت کتاب 👆 مسند الإمام علي عليه السلام جلد 4 - شیخ سید حسن قبانچی 📚@dostaneketab عزیزان لینک کانال نشر دهید با تشکر از شما عزیزان
مسند_الامام_علي_ج5_السيد_حسن_القبانجي.pdf
8.9M
👆 دریافت کتاب 👆 مسند الإمام علي عليه السلام جلد 5 - شیخ سید حسن قبانچی 📚@dostaneketab عزیزان لینک کانال نشر دهید با تشکر از شما عزیزان
مسند_الامام_علي_ع_ج6_السيد_حسن_القبانجي.pdf
10.16M
👆 دریافت کتاب 👆 مسند الإمام علي عليه السلام جلد 6 - شیخ سید حسن قبانچی 📚@dostaneketab عزیزان لینک کانال نشر دهید با تشکر از شما عزیزان
مسند_الامام_علي_ع_ج7_السيد_حسن_القبانجي.pdf
11.95M
👆 دریافت کتاب 👆 مسند الإمام علي عليه السلام جلد 7 - شیخ سید حسن قبانچی 📚@dostaneketab عزیزان لینک کانال نشر دهید با تشکر از شما عزیزان
مسند_الامام_علي_ع_ج8_السيد_حسن_القبانجي.pdf
10.44M
👆 دریافت کتاب 👆 مسند الإمام علي عليه السلام جلد 8 - شیخ سید حسن قبانچی 📚@dostaneketab عزیزان لینک کانال نشر دهید با تشکر از شما عزیزان
مسند_الامام_علي_ع_ج9_السيد_حسن_القبانجي.pdf
9.6M
👆 دریافت کتاب 👆 مسند الإمام علي عليه السلام جلد 9 - شیخ سید حسن قبانچی 📚@dostaneketab عزیزان لینک کانال نشر دهید با تشکر از شما عزیزان
مسند_الامام_علي_ع_ج10_السيد_حسن.pdf
7.25M
👆 دریافت کتاب 👆 مسند الإمام علي عليه السلام جلد 10 - شیخ سید حسن قبانچی 📚@dostaneketab عزیزان لینک کانال نشر دهید با تشکر از شما عزیزان
مسند_الامام_علي_ع_ج11_السيد_حسن.pdf
15.51M
👆 دریافت کتاب 👆 مسند الإمام علي عليه السلام جلد 11 - شیخ سید حسن قبانچی 📚@dostaneketab عزیزان لینک کانال نشر دهید با تشکر از شما عزیزان
آشنایی با سلامت معنوی - آشنایی با نگره معنویت اسلامی.pdf
5.22M
👆 دریافت کتاب 👆 📗آشنایی با سلامت معنوی؛ ویژه آموزش عالی سلامت ✍️ جمعی از محققان 🔵 سلامت معنوی از ابعاد سلامت همه‌جانبه همچون سایر ابعاد، تأمین، نگهداشت و ارتقای آن در کانون مسئولیت‌های نظام سلامت قرار دارد. نیاز به این بعد زیربنایی و سرنوشت‌ساز سلامت، از دوره جنینی و قبل از تولد و بعد از تولد و در تمام مراحل زندگی ادامه می‌یابد. 🔷 تحقق آن از طریق آموزش صحیح والدین در ارتباط با فرزندپروری آغاز می‌شود و با تمرکز هرچه بیشتر امور بر پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه در همه ابعاد، تبیین، آموزش و ترویج در همه فرصت‌های مغتنم ادامه می‌یابد. 🔹هدف اصلی از تدوین کتاب حاضر،آشنایی دانشجویان رشته‌های گروه پزشکی و به طور کلی فراگیران علوم سلامت و نیز ارائه‌کنندگان مراقبت‌ها و خدمات سلامت، در عرصه‌های مختلف، با موضوع سلامت معنوی مبتنی بر تفکر اسلامی و ورود این موضوع به نحو نظری و تداوم آن به صورت عملی در فضای دانشگاهی و نظام سلامت کشور است. 🌀 تدوین این کتاب که حاصل مشارکت صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی است، طلیعه تلاش‌های باارزشی است برای عینیت بخشیدن به ارائه مراقبت‌ها و خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی سلامت، مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی ـ اسلامی و نهادینه‌سازی آن در جامعه و سایر مفاد «سیاست‌های کلی سلامت» و «بیانیه گام دوم انقلاب» ابلاغی مقام معظم رهبری، و سایر اسناد راهبردی مرتبط. 💠 این اثر به عنوان کتاب مبنایی برای کلیه رشته‌های آموزش عالی سلامت تدوین شده است و دیگر علاقه‌مندان به این زمینه تحقیقی نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. 📚@dostaneketab