در وعده صادق 3 چه باید کرد؟
دشمن صهیونی دو نقطه قوت دارد. به عبارت دیگر این موجود وحشی دو شاخ دارد: 1. اطلاعات و تکنولوژی ترور که برپایه آن ترور ها را انجام می دهد 2. نیروی هوایی که جنایات و تجاوزاتش به غزه، لبنان، سوریه، عراق، یمن، ایران و دیگر نقاط را با استفاده از آن انجام می دهد.
اگر حزب الله پدافند هوایی نیرومندی داشت دشمن با نیروی زمینی اش نمیتوانست کاری از پیش ببرد.
اسراییل با نیروی زمینی اش کار مهمی نکرده و آن مقدار هم که از آن استفاده کرده بدون بکارگیری نیروی هوایی ممکن نبوده است.
از همین رو ما را به ترور مقامات و حمله هوایی تهدید می کند، چنانکه هر دو کار را نیز انجام داده است.
مقاومت و به ویژه جمهوری اسلامی ایران در این دوحوزه باید به دشمن آسیب وارد کند.
بنابر این در حمله صادق 3 بهترین گزینه برای هدف قرار دادن، زیرساخت نیروی هوایی و آشیانه جنگنده های رژیم صهیونی است.
همه تمرکز باید روی این بخش باشد و هرچه توان داریم باید برای تخریب نیروی هوایی دشمن بکارگیریم. هر چه در تضعیف بنیه هوایی دشمن انجام دهیم به همان میزان برای خود امنیت آورده ایم.
ضربات ایذایی پراکنده هرقدر هم که گسترده باشد تغییر جدی در معادله جنگ ایجاد نخواهد کرد.
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
خداوندا شبم را روز گردان
چو روزم بر جهان پیروز گردان
شبی دارم سیاه از صبح نومید
درین شب روسپیدم کن چو خورشید
تویی یاریرسِ فریاد هر کس
به فریاد منِ فریادخوان رس
ندارم طاقت تیمار چندین
اَغِثنی یا غیاث المُستَغیثین
به آب دیدهٔ طفلان محروم
به سوز سینهٔ پیران مظلوم
به بالین غریبان بر سر راه
به تسلیم اسیران در بُن چاه
به محتاجان در بر خلق بسته
به مجروحان خون بر خون نشسته
به دور افتادگان از خان و مانها
به واپسماندگان از کاروانها
به وردی کز نوآموزی بر آید
به آهی کز سر سوزی بر آید
به ریحانِ نثار اشکریزان
به قرآن و چراغ ِ صبحخیزان
به هر طاعت که نزدیکت صواب است
به هر دعوت که پیشت مستجاب است
به آن آه پسین کز عرش پیش است
بدان نام مهین کز شرح بیش است:
که رحمی بر دل پرخونم آور
وزین غرقآب غم بیرونم آور
نظامی گنجوی (خسرو شیرین)
🙏🙏🙏
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
آیا فرق می کند چه کسی در آمریکا رییس جمهور باشد؟
مادام که چنین پرسشی برای ما مهم باشد و رأی آوردن این یا آن در آمریکا یا هر جای دیگر بر سرنوشت ما اثرگذار باشد، حال و وضع ما خوب نخواهد بود.
تجربۀ دستکم نیم قرن اخیر به ما نشان می دهد که هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه حامی و همراه قسم خوردۀ صهیونیسم و دشمن ما هستند؛ بنا بر این تفاوت چندانی نمی کند نماینده کدامشان پیروز شود.
آنچه که در سرنوشت ما تعیین کننده است قدرت ماست با همۀ ابعادش: نظامی، اقتصادی، رسانه ای، سیاسی، فرهنگی ...
کلید دستیابی به قدرت همه جانبه عقلانیت است. همۀ مؤلفه های مؤثر دیگر از فروع و شاخه های عقلانیت اند. راه به شرع نیز عقل است.
بنا بر این اگر با چراغ هدایت عقل حرکت کنیم، نه احساسات، همۀ قله ها فتح شدنی است و کشوری به غنای تاریخی، فرهنگی، طبیعی، معنوی و انسانی ایران ظرفیت و قوۀ لازم برای صعود به قلۀ کمال و تعالی را دارد. «اگر»
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلایل جالب پروفسور لارنس براون درباره غیر ممکن بودن تحریف قرآن
✍🏻رهیافته ها
√ @Roshangari_ir | روشنگری
آیا فلسفه ورزی منافی با احساس نیاز به امام زمان (عج) است؟
سلام عليكم مي خواستم بدانم پاسخي براي اين اشكال به فلسفه داريد يا نه؟
مي گويند: كبري: از روايات استفاده مي شود كه مؤمنين مي بايست در همه شوون زندگي خود اعم از اجتماعي، سياسي، عقايدي و غیره احساس اضطرار به امام زمان عليه السلام داشته باشند و تا اينگونه نباشد حضرت ظهور نخواهند كرد.
صغري: فلسفه مانع از آن است كه مؤمنين در عقايد احساس اضطرار به امام زمان عليه السلام داشته باشند، چون مدعي است همه چيز را با استدلال مي فهميم در صورتي كه واقعيت چيز ديگري است. بسياري از مسائل اعتقادي به ويژه در باب توحيد هست كه عقل از فهم آن قاصر است و رواياتي كه بيانگر اين معناست از حيث سند معتبرند.
پاسخ
اولا اگر این استدلال درست باشد فقط فلسفه کنار نمی رود بلکه همه علوم و بلکه همه فعالیت های اصلاحی را باید کنار گذاشت. عین این استدلال در فقه، کلام، اخلاق، علوم بشری، اصلاح اجتماعی، مبارزه با ظلم هم جاری است. چون در همۀ این حوزه ها ما به امید موفقیت و حل مشکلات اقدام و تلاش می کنیم. و این باطل است. پس استدلال باطل است.
اگر مفاد روایت این باشد که تعقل در فهم معارف را کنار بگذارید و همینطور سایر علوم و فعالیت ها را، با حکم عقل و آموزه های صریح قرآن و سایر روایات منافات دارد که امر به فهم و فعالیت می کنند. در نتیجه اگر روایت مفادش این باشد بی اعتبار می شود.
ثانیا فلسفه مدعی نیست همه مجهولات را می توانیم بالفعل با استدلال بفهمیم. در س اول فلسفه این است که همه چیز را با فلسفه نمی توان فهمید. فلسفه اولی موضوعش موجود بماهو موجود است، نه همه چیز. فلسفه کار علوم دیگر را نمی کند. فلسفه های دیگر هم موضوع خودشان را دارند. در همان موضوع خودشان ادعای عصمت ندارند. ماتلاشمان را می کنیم و بقدر وسعمان می فهمیم (علی قدر طاقه البشریه).
هرقدر هم که برای فهمیدن تلاش کنیم مجهولات ما بسیار بیشتر از معلومات ما است و مسائل حل نشده و گره های گشوده نشده بسیار است و احساس نیاز به هدایت انسان کامل و ولی خدا باقی است.
به علاوه فلسفه مدعی نیست همه عقاید دینی را از راه تفکر فلسفی می توان شناخت. برخی از آموزه های دینی در حوزۀ عقاید تعبدی اند و ما از راه آموزه های کتاب و سنت به آنها ایمان داریم، مانند جزئیات مربوط به حیات پس از مرگ و بسیاری از آموزه ها در باره عوالم غیب.
تفاوت علم کلام و فلسفه در همین است که فلسفه از روش عقلی محض استفاده می کند، اما کلام از روش عقلی و منابع نقلی استفاده می کند. این امر موجب می شود حوزه فلسفه در معارف محدودتر از کلام باشد. در واقع می توان گفت بین آنها نسبت عموم و خصوص من وجه برقرار است.
فیلسوفان مسلمان معتقدند فلسفه به معنای تفکر عقلی برای فهم و اثبات اصول باورهای دینی ضروری است، اما کافی نیست، به وحی هم نیازمندیم. فیلسوفان خود برای ضرورت وحی و نیاز به آن استدلال می کنند.
ثالثا اساسا به فرض که فلسفه بتواند همه پرسشهای عقیدتی را پاسخ گوید که البته فرضی باطل است، نیاز به امام زمان (عج) باقی خواهد بود. احساس اضطرار به امام زمان که فقط برای حل مسایل پیچیده عقیدتی نیست و لازم نیست بشر در همه چیز مضطر شود. فیلسوف مفروض دانای همه مسایل عقیدتی هم مثل هر انسان دیگری در مسایل دیگر بخصوص در نیاز به استقرار عدالت و رفع ظلم احساس اضطرار به حضور امام زمان دارد. اینکه بشر باید در همه چیز حتی مثلا فهم مسایل پیچیده ریاضی هم به اضطرار برسد برداشت درستی از روایات نیست.
رابعا ندانستن عمق مسایل توحیدی اضطراری ایجاد نمی کند. دانستن آن معارف کمال است اما ندانستنش فاجعه ای نیست که انسان را به مرحله اضطرار برساند. میلیون ها و بلکه میلیاردها مسلمان در طول تاریخ از دنیا رفتند به بهشت هم می روند اما به فهم عمق مباحث هستی شناختی نرسیدند و این فاجعه ای برای بشریت نیست.
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
9.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خوشتر آن باشد که سر دلبران
گفته آید در حدیث دیگران
سخنان عمیق و زیبای پدر کریستوفر، کشیش مسیحی درباره شخصیت حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما.
میلاد_حضرت_زینب و روز_پرستار مبارک💝
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
توحید عاشقان
چیست توحید خدا، افروختن
خویشتن را پیش واحد سوختن
مولانا جلال الدین بلخی
🌴🌴🌴🌴🌴
http://eitaa.com/dreshkevari
به زودی چنین روزی را می بینیم:
🔰وَوُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هَٰذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا ۚ وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا ۗ وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا (الکهف 49)
🟢و کتاب اعمال نیک و بد خلق را پیش نهند، آن گاه اهل عصیان را از آنچه در نامه عمل آنهاست ترسان و هراسان بینی در حالی که (با خود) گویند: ای وای بر ما، این چگونه کتابی است که اعمال کوچک و بزرگ ما را سر مویی فرو نگذاشته جز آنکه همه را احصا کرده است؟! و در آن کتاب همه اعمال خود را حاضر بینند و خدا به هیچ کس ستم نخواهد کرد.
The Book will be set up. Then you will see the guilty apprehensive of what is in it. They will say, ‘Woe to us! What a book is this! It omits nothing, big or small, without enumerating it.’ They will find present whatever they had done, and your Lord does not wrong anyone.
آن سخن های چو مار و کژدمت
مار و کژدم گردد و گیرد دمت!
http://eitaa.com/dreshkevari
17.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴کاری که اسرائیل با مردم دنیا می کند.
▪️ جشن فارغالتحصیلی در یکی از دانشگاه های پاکستان
✍درور بر شرفش، فارسی گفتنش همجالب بود، قاعدتأ باید به زبان اردو می گفت: مُرده باد اسرائیل اما گفت مرگ بر اسرائیل، همراه با عکس رهبر ایران در دستش...
🌎نهضت جهانی مقاومت🌍
http://eitaa.com/joinchat/1357578243Cf32533097a
http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 *اینها پدر و مادرهای اندونزیایی هستند که بچههاشون را درب مدرسه پیاده میکنند.*
دانش آموزان دست پدر و مادر را می بوسند.
سنت های ارزشمند را بیاموزیم.
http://eitaa.com/dreshkevari
هنرنمایی شعری
ضمنا این ابیات از اهلی شیرازی است، نه از سعدی.
اهلی به سال ۹۴۲ هـ. ق در هشتادوچهار سالگی، درگذشت. آرامگاه وی در جوار حافظ قرار دارد.
http://eitaa.com/dreshkevari