eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1.1هزار دنبال‌کننده
17 عکس
102 ویدیو
178 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
۲.۴۰۳ يكی از أعضاء محترم گروه فرموده اند: اساسا ارائه گزارش تجربه ، علم نیست و این غلط مصطلح در میان عموم جامعه و حتی جمع کثیری از اهل علم است. به عنوان مثال من اگر صبح برخیزم و در خروج از خانه فردی را مشاهده کنم، فردا هم همین مشاهده رخ بدهد و تا ۱۰ روز یا حتی ۱۰۰ روز هم این اتفاق تکرار شود، من تنها گزارش کننده این مشاهده هستم. صرف مشاهده یک امر تکرار شونده و گزارش کردن آن، علم نیست، بلكه به این میگویند اطلاعات، و در بهترین حالت، تحلیل دقیق این واقعه و کشف تمامی عوامل آن ، به گونه‌ای که این تحلیل در تمامی موارد درست باشد ، علم است. این دقیقا همان جایی است که دانشمندی چون هایزنبرگ نظریه عدم قطعیت را بیان میکند، چون از منظر او که یک فیزیکدان است، هرگز نمیتوان وجود یک الکترون را در یک زمان و مکان مشخص، پیش بینی كرد و اساسا بشر راهی به شناخت دقیق پدیده ها و تحلیل همه جانبه آنها ندارد. البته بهتر بود که این دوستان به جای اینکه با این کشف خود اساسا علم را یک امر نسبی و غیر قطعی معرفی کنند، به این مسئله اعتراف میکردند که: علم، صرفا با تجربه و امور مادی حاصل نمیشود. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۰۴ تاثیر لقمه حلال و حرام در فرزندان چه میشود ؟ تاثیر رفتارها و افکار و عادات مناسب و‌ نامناسب در اهل خانه چه میشود؟ هر لقمه حرامی فقط در نامه اعمال و در سرنوشت تهيه كننده آن ثبت می شود، و هيچ گناهی برای فرزندان و نسل آن فرد محسوب نمی شود. پس تمام اعمال خوب و بد و حسنات و سيئات و تخلفات آباء و اجداد ما، فقط زمينـــه كارهای خوب و بد را برای ما فراهم می آورند اما قطعاً ما را به حسنات و سيئات هرگز مجبور نمی كنند. لذا برخي از پيامبرزادگان و امامزادگان، فقط به خاطر اعمال خودشان بسيار ملعون شدند، و برخی از شاه زادگان و مفسدزادگان، مانند معاويه فرزند يزيد ملعون، آگاهانه راه آباء و اجداد ظالم و جانی و مفسد خود را ادامه ندادند و عاقبت بخير شدند. غالب سلاطین و علماء و مردم، هم فرزندان خوب و هم فرزندان بد دارند. این ظلم خیلی بزرگ بود اگر فرزندان مجبور به ادامه راه و کار آباء و اجداد خود می‌شدند. اینکه قرآن ما را از تقلید عادات و سنن گذشتگان منع می‌کند، مختار بودن انسان را اثبات می‌کند. لذا تاکید می‌کنم تا عقل را نشناخته و با قرآن انس پیدا نکرده اید نباید سراغ روایات بروید. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۰۵ يكی از أعضاء فرهيخته گروه فرموده اند: در ارتباط با اين سه پرسش كه اول: اطرافيان شما از كجا هستند؟ دوم: آنها عازم كجا هستند؟ سوم: آنها چرا اينجا هستند؟ به نظر میرسد اگر به این پرسش های سه گانه یک پرسش دیگر هم اضافه کنیم و بگویم: چگونه باید به سوی آن مقصد عازم شويم؟ مجموعه این سوالات کامل شده و نظام تدبر را می سازد. تدبر کردن در هر امری به معنای: شناخت مبدا و مقصد آن امر ، چرایی وضعیت کنونی آن و همچنین چگونگی حرکت به سوی آن مقصد و دستیابی به آنست. تدبر همان حقیقتی است که قفل قلب انسان را باز میکند، نظام هستی را برای او یکپارچه میکند ، او را به توحید راهنمایی کرده، از کفر رهایی میبخشید و او را از صاحبان لب و انسان های متذکر قرار میدهد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۰۶ استاد یکی از دوستان من.... میگه نمیدونم چیکار کنم؟ به هزار و يك دليل لطفا در حل مسائل ديگران، كمترين دخالت مستقيمی نداشته باشيد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۲.۴۰۶ #پرسش استاد یکی از دوستان من.... میگه نمیدونم چیکار کنم؟ #پاسخ به هزار و
۲.۴۰۷ استاد خودم مربی دانش آموزان متوسطه اول هستم. خیلی از مادرا مشابه این مورد و مطرح و راهنمایی میخوان. چکار باید کرد؟ بانوی محترم؛ وقتی در جلسات آزمون مدرسه به عنوان مراقب شركت می كنيد، آيا به پرسش دانش آموزان پاسخ می دهيد؟ آيا اجازه می دهيد در جلسه آزمون، دانش آموزان از يكديگر سئوال كنند؟ آيا مادران حدود صد سال قبل، قبل از اينكه ما مستعمره علمی غربيها بشويم به اين همه مشاوره نياز داشتند؟ آيا آنها در مديريت خانواده موفق تر از مادران باسواد امروز نبودند؟ 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۰۸ ۱- استاد عزیز, من برای تعریف علم سرچ کردم ولی تعریف دقیقی پیدا نکردم , با مشورت به این نتیجه رسیدم. ۲-هر انسانی با تکرار آزمون و خطا به یک نتیجه ی ثابتی میرسد . با بهره گیری و دریافت این موضوع به او ثابت میشود که آب در ۱۰۰ درجه به جوش می آید از تلاش مؤمنانه شما بسيار متشكرم. ۱ـ قصد من از طرح اين پرسش اينست كه برای همه و خصوصا برای حاميان روانشناسی روشن شود كه اكثر افراد تحصيل كرده، دقيقا نمی دانند از چه چيزی دفاع و با چه چيزی مخالفت می كنند. ۲ـ پس دنبال تعريف استاندارد و رسمی و مستند دانشگاهی هستم. ۳ـ تعريف خود شما هم (چون تحصيلكرده هستيد) يك حلقه مفقوده دارد و يك تعريف دقيق علمی نيست. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۰۹ 📌همراه با نظرات شما تحقیق خودم از مطلب...... 📌همراه با نظرات استاد سلام و بركات الهی بر شما بانوی مشتاق و كوشا. ۱ـ ارائه عين مطالب التحقيق و يا مندرج در منابع ديگر را (كه غالبا نپخته اند) در اينجا، چيزی را برای أعضاء گروه، روشن نمی كند. ۲ـ ظاهرا هيچ صعودی، عامل رفعت و ترقی و علو و تعالی انسان نمی شود. ۳ـ در نقل احاديث و روايات، اصلا به ترجمه ها اعتماد نكنيد. مجددا از تلاش های پيگير شما تشكر می كنم. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۱۰ 📌همراه با نظرات شما علم حضور و احاطه و اشراف بر چيزی است و به تناسب مرتبه درک شخص عالم فرق می کند.. 📌همراه با نظرات استاد از تلاش مشتاقانه شما در بيان اقسام علم بسيار ممنونم. اما دنبال تعريف استاندارد و رسمی و مستند دانشگاهی هستم و بيشتر انتظار دارم كه طرفداران محترم روانشناسی حاضر در گروه آن را بيان كنند تا با هم آن تعريف را بررسی كنيم. البته اين فرصت برای ساير أعضاء محترم هم فراهم است كه آموخته هايشان را مرور كنند و از خودشان بپرسند: واقعا چه چيزهائی علمی است؟ و چه چيزهايی را به اسم مطالب علمی به خورد ما داده اند؟ 🍃واژه: @dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۲.۴۰۲ سلام و برکات الهی بر شما أعضاء محترم گروه جوانان مهدوی و والدین امانتدار. پنج
۲.۴۱۱ استاد در خط آخر علامت ؟ بعد از کثیف منظورتون از علامت سوال چیست؟ سلام و صلوات الهی بر شما. انتظار دارم أعضاء محترم گروه به كشف معنای واژه كثيف بپردازند و نتيجه تلاش خود را در اينجا مطرح كنند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
نشانی کلاس امروز لوازم ظهور ساعت ۱۵ تا ۱۶:۱۵ دوشنبه دهم خرداد ۱۴۰۰ https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/m-ghoran110
۲.۴۱۲ 📌همراه با نظرات استاد علم اغلب دو عنصر اساسی، مشاهده تجربی و نظریه.... 📌همراه با نظرات استاد از تلاش شما هم بسيار ممنون و متشكرم. اكنون كه به تعريف آنها دست يافته ايد بايد ببينيم آنها موذيانه يا جاهلانه چه چيزی را سهوا نديده اند يا عمدا نخواسته اند ببينند. فرموديد: تأكيد غربی ها در تعريف علم، ۱ـ مشاهده تجربی. ۲ـ ارائه نظريه. است. حال طرفداران علوم غربی و علوم تجربی بايد پاسخ دهند: كه آيا حيوانات هم می توانند مشاهده كنند؟ آيا حيوانات می توانند نظريه ارائه كنند؟ چـــــرا؟ 🍃واژه: @dr_ghofrani2