eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1.1هزار دنبال‌کننده
17 عکس
102 ویدیو
177 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
قطرات بارانی _ ۲۸۴۳ در انجام فرایض دینی تا چه حد تلکلیف بر عهده هر شخص می باشد، اگر طرف مقابل بگوید عیسی به دین خود، موسی به دین خود تکلیف چیست، تا چه حد حفظ روابط خانوادگی بر انجام فرایض دینی افراد خانواده اولاتر است ۱ـ *تکلیف* هر انسانی به اندازه *علم و فهم و معرفت* و *میزان تشخیص* اوست. ۲ـ *دین* با *شریعت* فرق دارد و *دین الهی* و *دین تمام أنبیاء الهی* صلوات الله علیهم قطعا *یکی* است اما شریعت بتدریج برای مردم روشن تر و کامل تر شده است. پس این *ضرب المثلی* که عوامل شیطان (با تمسک به ترجمه غلط آیه آخر سوره کافرون) در جامعه رایج کرده اند، هرگز درست نیست. ۳ـ هیچ مسلمانی *مجاز* نیست که خودش را به افراد سالم و عاقل، *تحمیل* کند. (البته *انسانیت* حکم می کند که برای *نجات* و *درمان* افراد بیمار و بیهوش و سفیه و دیوانه اقدام کند.) ۴ـ اما هر مسلمانی ـ خصوصا هر بانوی مؤمنی ـ *موظف* است (بعد از خودشناسی و خودسازی خودش) برای *رشد و شکر خودش* و با *علم و معرفت و مهارت* خود یا با *هنر زن بودن* و با *هدایت نامحسوس* و با *انذار* و *تبشیر* و *تذکر عاقلانه و عالمانه* (نه با نصیحت و دلسوزی غیر مجاز)، *زمینه* بیداری و هدایت دیگران ـ خصوصا شوهر و فرزندان و أهل خود ـ را فراهم آورد. ۵ـ قطعا *رعایت تعالیم الهی* و *احکام اسلامی* بر حفظ *برخی روابط خانوادگی* ، *تقدم* دارد و بسیار *مهمتر* است. طبق *آیه ۲۴ سوره توبه* ، مؤمنین *اجازه ندارند* به *برخی از بستگان نزدیک* خود *محبت* بورزند. و طبق *آیه ۲۲ سوره مجادله* ، مؤمنین *نباید* به *برخی از بستگان نزدیک* خود که با *خدا و رهبر الهی* ، *دشمنی آشکار* دارند، *مودت* داشته باشند. 👈واژه: ۲۴ ۲۲ 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
قطرات بارانی _ ۲۸۳۸ #پرسش باسلام و تشکر از شما استاد بزرگوار لطفا بفرمایید چه فرقی بین صدقه وانف
قطرات بارانی _ ۲۸۴۴ در مورد خمس, فقط مربوط به درآمد می باشد؟ بله ظاهرا *خمس* محدود به *مازاد درآمد* است. (البته شامل برخی درآمدهای خاص مانند هدایا و إرث نمی شود.) 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۸۴۵ روح‌ در آیه ۴سوره مبارکه قدر ب چه معناست؟ بعضی از مفسران ... ۱ـ طبق فرمایش قرآن، *روح* از *امور الهی* است و *مصادیق* آن می تواند *متعدد* باشد. ۲ـ بر خلاف *عوامل شیطان* و *رسانه های استکباری* که می کوشند مردم را با *بمباران اطلاعات* به غفلت و جهالت و حماقت و خیانت بکشاند، از منظر قرآن، *دانستن* همه چیز (مثل: مصادیق روح، نحوه زاد و ولد فرزندان حضرت آدم، تعداد اصحاب کهف و ....)، اصلا *مفید* و *مجاز* نیست. باید بسیار بکوشیم تا *قدر* را و *لیله القدر* و *پیام* نزول تمام ملائکه و حضرت روح بر *حجّت الهی* و *طلوع صبح* را بفهمیم. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۸۴۶ استاد عزیز، *اجازه گرفتن* زن از شوهر در امور ریز و درشت خانه و زندگی، چگونه باعث *عزتمندی* زن می شود؟ در چنین خانواده‌هایی همیشه شاهد کوچک شمردن زن و عدم توانایی زن در تصمیم گیری و ضعف اراده هستیم. بچه های چنین خانواده‌هایی غالبا از ضعف مادرشون می‌نالند..... سلام و برکات الهی بر شما و تشکر از پرسش های مناسب شما. ۱ـ آری، *رخصت* و *إذن* و *اجازه* گرفتن، *اوج عقلانیت* و *معرفت* و *نشانه رشد* و *مهمترین شرط بندگی* و عامل *عزتمندی* هر *مخلوق* و عامل *آرامش* جامعه است. ۲ـ هر گفتار و رفتار و اقدام *بدون مجوزی* ، نشانه *طفولیت* و *غفلت* و *جهالت* و *حماقت* و *خیانت* و نامش *سرقت* و *دزدی* است. ۳ـ جالب است با اینکه *ترافیک هوائی* در برخی از *مسیرها* بسیار بیشتر از *ترافیک خیابانها* است و *چندین هزار* هواپیما با سرعت زیاد از نزدیک هم عبور می کنند، اما *کمترین سانحه و برخوردی* با هم ندارند، زیرا تمام خلبانان برای *کمترین تغییرات پروازی* (بدون احساس *ذلت* و *کوچکی* ) از مراکز مراقبتهای هوائی، *اجازه* می گیرند. ۴ـ البته افراد غافل و جاهل و سفیه می توانند *خودخواه* و *خودسر* باشند و هر چیزی را و حتی خالق خود را مورد *تحقیر* و *توهین* قرار دهند، اما *اجازه* گرفتن برای تمام عقلاء عالم، *زیبا و ارزشمند* است و هیچ *جواهر* و *کرامت* و *زیبائی* و عظمتی* هم در مواجه با افراد سخیف، اصلا *تحقیرپذیری* ندارد. ۵ـ بانوانی که *احساس حقارت* دارند به خاطر *خودنـــشناسی* و *تلقی غلط از خود* و *خودکم بینی و خودبزرگ بینی* خودِ آنهاست و هیچ ربطی به گفتار و رفتار شوهران و اطرافیان آنها ندارد. لذا نفوذ و اقتدار *بانوان با فرهنگ و ظاهرا بیسواد* که برای هر کاری اجازه می گیرند، خیلی بیشتر از زنان تحصیلکرده *خودخواه* و *مغرور* و *متکبر* است. ۶ـ مردان و زنان و جوانان و پیرانی که *بدون اجازه* و *خودسرانه* کارهایشان را در *جمع* انجام می دهند، هیچ *وجهه ارزشمندی* در قضاوت دیگران ندارند. ۷ـ هیچ پدر و مادری، فرزندانشان را به *خودسر* بودن توصیه نمی کنند بلکه *اجازه* گرفتن آنها را نشان: *فهمیدگی* و *مؤدب* بودن می دانند. ۸ـ حتی افرادی که می خواهند از هفت دولت *آزاد* باشند و هیچ *آقابالاسری* نداشته باشند، اصلا *اجازه نمی دهند* که *خدمتکاران* یا *کارگران* آنها، کاری را *بدون اجازه* انجام دهند. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۸۴۷ استاد گرامی در قضیه واکسیناسیون واکسن ایرانی برکت قطعا شامل حال همه نمی شود بنده الان شرایط تزریق سینوفارم برام مهیا هست ولی واکسن برکت نه. به نظر شما بزنم یا صبر کنم شرایط مهیا شود؟ به نظرم اگر اضطرار ندارید و بتوانید برای واکسن *برکت* صبر کنید، بهتر است 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
قطرات بارانی _ ۲۸۴۰ #پرسش قید به چه معناست؟ #پاسخ *قائد:* رهبر و فرمانده است. *إنقیاد:* فرمانب
قطرات بارانی _ ۲۸۴۸ اینکه می گویند قید زدن یعنی محدود کردن, آیا با تعریف شما فرق دارد؟ و اینکه,مقید بودن به هر کاری مثبت است؟ ۱ـ در *گفتار* مردم در تمام جوامع، *غلط های شایع* (به صورت عمدی و سهوی) زیاد است. ۲ـ به فرموده قرآن، *برخی از مدعیان روشنفکری* دائما تلاش می کنند تا *حقایق* را با *تحریف واژه ها* از دسترس مردم خارج کنند و جامعه را از راه روشن و دل أنگیز أنبیاء الهی صلوات الله علیهم، *منحرف* کنند. ۳ـ *قیدش را زدم* یعنی: *اطاعت* و *ولایت* و *ارتباط* خودم را با آن چیز قطع کردم. ۴ـ *مقیّد* بودن، حتما *بند بندگی* و پذیرفتن *محدودیتی عاقلانه* و *آگاهانه* و *ارادی* است، پس با *بند بردگی* و با *عادت* که کاری *غیر عقلانی* و *ناآگاهانه* و *غیر ارادی* و *ناخودآگاه* است، خیلی فرق دارد. اما ممکن است برخی اشتباها مقیدبودن را به جای عادت بکار ببرند. ۵ـ پس هر *قید* و *بند* عاقلانه و مؤمنانه ای *مثبت* است و هر *قید* و *بند* نفسانی و غیر منطقی و غیرمجازی، *بد* است. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۸۴۹ ببخشید برای مشکلات بعد از ازدواج بخوایم یکی رو راهنمایی کنیم باید کدوم کتاب یا مجموعه استاد رو بهش معرفی کنیم؟ من خودم هنوز توفیق نداشتم کتاب و مجوعه های استاد رو بخونم و گوش بدم ولی میخوام به دوستم که خیلی با خانواده همسرش مشکل داره کمک کنم و راهش رو نمیدونم ۱ـ لطفا به ایشان بفرمائید: *محمّد جعفر غفرانی* را در اینترینت جستجو و وارد سایت *به آسمان نگاه کن* شوند و کتاب *فردای ازدواج* و *عشق و اختلاف* را از نشانی آنجا تهیه کنند. ۲ـ توصیه کنید کانال *تسبیح۱* را در « بله، ایتا، سروش، واتساپ، تلگرام » بیابند و *صوت* و *متن* مباحث *خودشناسی* را در آنجا پیگیری کنند. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
قطرات بارانی _ ۲۸۴۶ #پرسش استاد عزیز، *اجازه گرفتن* زن از شوهر در امور ریز و درشت خانه و زندگی، چگ
قطرات بارانی _ ۲۸۵۰ استاد، در مورد پاسخ شما چند سوال دارم، با اجازه! ۱. مگر زن و شوهر، هم سر، هم کار، هم.....نیستند؟ ۲. مگر این دو قبل از فرزندآوری کاملا با علایق، سلایق، اندیشه، ...هم آشنا نشدن؟ ۳. به نظر من جز در موارد تربیتی که مادر میخواهد غیرمستقیم به فرزند اجازه گرفتن را تمرین دهد، در بقیه مواقع هرگز نباید جلوی فرزندان مسایل خود را مطرح کنند....آیا من‌اشتباه می کنم؟ ۱ـ موضوع اعتراض شما، خیلی روشن نیست. ۲ـ آیا اگر در حضور شما، مادر شما برای انجام کاری (مثلا بیرون رفتن)، از پدر شما *اجازه* بگیرد، برای کدامیک از آن دو *احساس بزرگی* و *ارزشمندی* و *أدب* می کنید؟ ۳ـ آیا پیشنهاد شما اینست که اگر *مادر* بخواهد مثلا از خانه خارج شود، *نباید* در حضور فرزندان از *شوهرش* اجازه بگیرد؟ چرا؟ آیا اگر *اجازه بگیرد* در نگاه فرزندان، مادر *کوچک* می شود؟ آیا این *حفظ حُرمت پدر* به افزایش *نفوذ و اقتدار مادر* منجر نمی شود؟ اگر فرزندان ببینند که *مادر* به *دلخواه* خود هر کاری را انجام می دهد و هر جائی می رود و برای هیچ کاری از *شوهرش* (که بر او ولایت دارد) اصلا *اجازه* نمی گیرد (اصطلاحاً تره خُرد نمی کند.) آیا آن فرزندان هیچ *حُرمتی* برای آن مادر قائل خواهند بود؟ و برای کارها و رفت و آمدهایشان، از آن مادر *اجازه* خواهند گرفت؟ ۴ـ آیا نفوذ *ناظمی* که *حُرمت مدیر* مدرسه را حفظ می کند بیشتر است یا ناظمی که برای مدیر مدرسه حرمتی را قائل نیست و رعایت نمی کند؟ ۵ـ آیا این درست است که بگوئیم: چون *مادران مؤمن* خطبه عقد را آغاز کرده و خود را به *نکاح* شوهر درآورده اند، پس تا آخر عمرشان، *مهمان* شوهرند و *نقش* و *مسئولیت* آن دو نسبت به هم و نسبت به فرزندانشان *فرق* دارد و زن باید برای حداقل *برخی از کارها* از شوهرش *اجازه* بگیرد؟ یا اینکه بگوئیم: زن و شوهر، فقط *هم سر* و *همکار* و *همراه* یکدیگرند و *هیچ تعهد* و *تقسیم کاری* ندارند و در *خانه* (مانند ساکنین مسافرخانه)، *نقش* و *مسئولیت برابری* دارند و لازم نیست زن از شوهرش *اجازه* بگیرد. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۸۵۱ *بخش اول:* زیارت أربعین: (۵ سلام) اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَ حَبیبِهِ، اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَ نَجیبِهِ، اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِیِّهِ، اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ، اَلسَّلامُ على اَسیرِ الْکُرُباتِ؟ وَ قَتیلِ الْعَبَراتِ؟ *بخش دوم:* (تشهّد اوّل:) اَللّهُمَّ اِنّى: ۱ـ *اَشْهَدُ* اَنَّهُ: وَلِیُّکَ وَ ابْنُ وَلِیِّکَ وَ صَفِیُّکَ وَ ابْنُ صَفِیِّکَ الْفاَّئِزُ بِکَرامَتِکَ، اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ وَ اَجْتَبَیْتَهُ بِطیبِ الْوِلادَةِ *بخش سوم:* (ادامه تشهّد اول) وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَ قآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَ ذآئِداً مِنْ الْذادَةِ وَ اَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاَّءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلى خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاَّءِ فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعآءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ ... *بخش چهارم:* (ادامه تشهّد اول: علّت قیام امام) *لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ* وَ *حَیْرَةِ الضَّلالَةِ* وَ قَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ *مَنْ:* ۱ـ غَرَّتْهُ الدُّنْیا، ۲ـ وَ باعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى، ۳ـ وَ شَرى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ، ۴ـ وَ تَغَطْرَسَ، ۵ـ وَ تَرَدّى فى هَواهُ، ۶ـ وَ اَسْخَطَکَ ۷ـ وَ اَسْخَطَ نَبِیَّکَ، ۸ـ وَ اَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ: ۱ـ الشِّقاقِ، ۲ـ وَ النِّفاقِ، ۳ـ وَ حَمَلَةَ الاْوْزارِ، ۴ـ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ *بخش پنجم:* (پایان تشهّد اول) *فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً* *حَتّى سُفِکَ فى طاعَتِکَ دَمُـهُ وَ اسْتُبیحَ حَریمُـهُ* او (وقتی بندگان تو را چنان دید) صبورانه و حکیمانه، با آنها مبارزه کرد تا خونش در راه فرمانبرداری از تو ریخته شد و حریم مقدّسش شکسته شد *اَللّهُمَّ؛ فَالْعَنْـهُمْ لَعْـناً وَبیلاً وَ عَذِّبْــــهُمْ عَذاباً اَلیماً* خدایا؛ پس آنها را لعنت کن به لعنتى گریبانگیر و مجازاتشان کن با مجازاتى بسیار دردناک *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْـنَ رَسُولِ اللَّهِ* *اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاَوْصِیاَّءِ* سلام بر تو اى فرزند رسول خدا، سلام بر تو اى فرزند سرورِ جانشینان. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
بخش۱تا۵ زیارت اربعین.pdf
133.4K
قطرات بارانی _ ۲۸۵۲ 👈 اسلاید زیارت اربعین 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۸۵۳ سلام و برکات الهی بر شما أعضاء محترم و فعّال *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار.* *شصت و هشتمین* پذیرائی *موکب قرآنی* گروه ما این بود که: *مؤمنین حقیقی* آنهائی هستند که از هر *لغوی* إعراض می کنند. *چرا؟* قَدْ أَفْلَحَ *الْمُؤْمِنُونَ* (۱) الَّذينَ ... (۲) وَ *الَّذينَ* هُمْ *عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ* (مؤمنون/۳) أحسنت و آفرین به پاسخ های پُر نکته و خیلی خوب شما. خدا را ستایش و از یکایک شما تشکر می کنم. *لغــو* به *هر قول و کاری* گفته می شود که برای *حیات و سعادت آخرتی من، مفید نیست.* به عبارت دیگر: *لغــو* هر قول و کاری است که از *من حقیقی من* نیست. لذا *أهل بهشت* که (از جلوه گریهای فریبنده دنیا، مؤمنانه عبور کرده اند و) سرشار از *حیات* و *سعادت* اند، کمترین *لغوی* ندارند: *لا يَسْمَعُونَ فيها لَغْــــواً* وَ لا كِذَّاباً (نبأ/۳۵) پس شاید *قول یا رفتار لغــــو من،* (به عنوان: پدر، مادر، خاله، عمه، عمو، دائی، معلم، وزیر، وکیل، مسئول، کارمند، کارگر، هنرپیشه، خواننده، ...) دیگران را بخنداند و سرگرم و شاد و از خواب بیدار و هدایت و متوجّه و عالِم کند، اما برای *خود* من، *حیاتبخش* و *سعادت آفرین* نباشد و *خاصیت آخرتی* برای خودم نداشته باشد. از شما أعضاء محترم تقاضا دارم: ۱ـ لطفا اگر به *تعریف من* از *لغـو* اعتراض دارید، با دلیل بفرمائید. ۲ـ لطفا برای عبارت: *پس شاید قول و رفتار لغو من برای خودم هیچ فایده آخرتی نداشته باشد،* مثال بزنید. پیشاپیش از اظهار نظر شما تشکر می کنم. 👈واژه: ۶۸ ۳ ۳۵ 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۸۵۴ 📌همراه با نظرات استاد بانوی محترمی در *واتساپ* به من *اعتراض* کرده اند که من در *پاسخ* به مخاطبین (خصوصا بانوان)(و مخصوصا با آن مادری که از رفتار زشت پسر ۳۰ ساله خود شکایت کرده بود)، چرا *ملایم* پاسخ نمی دهم و چرا آنها را *مقصر* جلوه می دهم و چرا *وظائف شوهران* یا *فرزندان* آنها را برایشان مطرح نمی کنم ..... ضمنا ایشان از *نافرمانی* چهار پسر بزرگ و پر درآمد خواهرشان هم که حاضر به ازدواج نیستند، شاکی بودند و فرمودند که تلاشهای ایشان و اطرافیان هم بی نتیجه بوده ... به ایشان عرض شد: بانوی محترم، از توصیه های شما مشکرم و در رعایت آنها بیشتر سعی می کنم. ۱ـ از اینکه *لحن* و *ادبیات* پاسخگوئی من، خاطر شما را آزرده کرده، عذرخواهی می کنم. ۲ـ گروه جوانان مهدوی و والدین امانتدار، بعد از پنج جلسه حضوری تأسیس شد و از ابتدا قرار بر این نبوده که من *سنگ صبوری* برای شنیدن *درددل* افراد باشم. ضمنا گمان نمی کنم غالب افرادی هم که *مسائل* خود را مطرح می کنند، منتظر *کلمات نوازشگر* من باشند بلکه آنها دنبال *راه حل مسائل* و *رفع مشکلات* خود هستند. ۳ـ مثلا خواهر شما در ارتباط با *چهار فرزندش* ، *مشکلی* دارد که شما هم نتوانستید ان را حل و رفع کنید. حالا اگر خواهر شما مسئله خود را برای گروه ما مطرح کند، به نظر شما من باید آن *فرزندان* را *توبیخ* کنم و *وظائف فرزندان* را به « مادر » بگویم؟ یا باید *اشتباهات احتمالی مادر* را با ایشان *مرور* کنم؟ ۴ـ بخش زیادی از مشکلات بشر بخاطر *دلسوزیها* و *محبتهای خاله خرسه ای* افراد است. در حالی که از منظر قرآن و اسلام، هر فردی *فقط* باید بر اساس *تکلیف عقلی و شرعی* خودش عمل کند و از هر گونه *دلسوزی نفسانی و احساسی* خودداری کند. ۵ـ هر نوع *طبابتی* قطعا با انواع *درد* و *تلخی* و *سوزش* همراه است. لطفا اواخر خطبه اول نهج البلاغه را بخوانید و ببینید که أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه و آله، *طبابت* رسول أکرم صلی الله علیه و آله را چگونه توصیف فرموده اند. قطعا افرادی که به هر دلیلی *کر* و *کور* و *لال* و *غرق* شده اند را نمی شود با *نوازش* درمان کرد. جالب اینکه *لحن خود شما* هم در سخنانی که فرستادید، *إصلاح گرانه* بود و برای *تشویق* و *روحیه دادن* به من نبود. (که اگر کار من بی عیب بود احتمالا هرگز تماس نمی گرفتید !!!) در هر حال از *تذکّر* شما تشکر می کنم و منتظر تذکرات بعدی شما و سایر مخاطبین محترم هم هستم. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2