#قطرات_بارانی_۳۹۵۷
#پرسش
چطور میتوانم به حقیقت توحید برسم با اینکه خدا را عامل همه چیز میدانم و نعمتها را از جانب خدا میدانم ولی با اینحال گاهی به عوامل بشری امید دارم و این رو شرک میدونم .....
#پاسخ
سلام و رحمت الهی بر شما.
۱ـ سفارش قرآن و اسلام اینست که فقط و فقط به *خودشناسی* برسید تا به *خداباوری* مفید برسید.
۲ـ ابتدا معنای *درست* توحید را خوب بفهمید و سپس آن را در *خودتان* بیابید. زیرا در *بیرون* از ما خداوند حاکمیت مطلق دارد و فقط در *درون انسان* است که به *شرک* آلوده می شود.
👈واژه: #خودشناسی #شرک
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۹۵۸
*يك دقيقه با وحي*
« در *روز بیست و دوم* ضیافت الله رمضان ۱۴۰۱ »
« *آقا و بانوی مومن، اظهار نظر ممنوع* »
در سراسر قرآن و در أکثر آیات بر مختار بودن و مجبور نبودن انسان، با صراحت تأکید شده که در « نکته روز چهاردهم به آن اشاره شد. »
اما چون خداوند، جان و مال مؤمنین را در إزاء بهشت خریده است: إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ .... (توبه/۱۱۱) پس اگر مرد و زن مؤمنی، با عبارت: « اللهم لک لبیک » با این معامله موافقت کند دیگر در هیچیک از ابعاد زندگی هرگز اجازه ندارد در مقابل « حُکم » خدا و رهبر منصوب الهی خود را مختار بپندارد و به تشخیص خود عمل کند: وَ مَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ ..(أحزاب/٣٦){و هيچ مرد و زن مؤمنى را نرسد كه وقتی خدا و سفیر او ـ در هر زمان ـ به كارى حُکم کردند در آن كار به نظر خودش عمل کند ...}
زیرا اگر مرد و زن مؤمنی با حُکم خدا و سفیر او مخالفت و نافرمانی کند، در واقع راه زندگی را گُم کرده و او قطعاً به هیچ سعادتی نمیرسد: .... وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالا مُبِينًا (أحزاب/٣٦){... و هر كه خدا و سفیرش را نافرمانى كند قطعا دچار گمراهى شدید و آشكار شده است.}
چرا غالب مردم تاریخ، إدّعا و هشدار رهبران منصوب الهی را باور نکرده و از آنان اطاعت نمیکنند و آنان را دروغگو میپندارند؟ وَ إِنْ يُكَذِّبُوكَ فَقَدْ كُذِّبَتْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِكَ ... (فاطر/٤)
احتمالا به خاطر اینکه مردم، غیب و وحی و آورنده وحی را ندیدند، پس برای تصدیق ادّعای أنبیاء و رُسل، باید خودشان با عالم غیب و معنا در ارتباط باشند تا از درون خود بتوانند آن مدّعی را تصدیق کنند، پس تمام افرادی که هنوز عاقل نشده و به تصدیق « رسول باطنی » خود نرسیدهاند، نمیتوانند صداقت أنبیاء و أولیاء و أوصیاء الهی را تأئید کنند.
چرا اکثر مردم عاقل نشدهاند؟ ظاهرا پاسخ قرآن اینست که انسان، بسیار غفلتپذیر است و دنیا را محل بازی میپندارد و با آن فریب میخورد و مغرور و از خود بیخود میشود و لذا مقابل هر « حقّی »، موضعگیری متکبرانه دارد: يا أَيُّهَا النَّاسُ؛ ... فَلا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا وَ لا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ.
*(جزء بیست و دوم)(فاطر/۵)*
👈واژه: #رمضان #جزء ۲۲ #فاطر ۵
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۹۵۹
#پرسش
من به همی سوالات ایشون پاسخ دادم .... پس این حدیثها .....
#پاسخ
بهتر بود نظر آنها را *تأئید* می کردید و *خداشناسی* را ضروری می دیدید اما به آنها می گفتید: شناخت خداوند بدون *شناخت آثار خداوند* امکان ندارد و *انسان* بزرگترین و در دسترس ترین *آیت الهی* است، لذا طبق اصل: *مقدمه واجب، واجب است* پس *خودشناسی* برای *خداشناسی* واجب است. زیرا خود آن ذوات مقدسه فرموده اند: *من عرف نفسه، فقـــــــــد عرف ربه.*
👈واژه: #خودشناسی #خداشناسی
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۹۶۰
#پرسش
شما نمیدونید من با چه صبری با این نور چشمیهای خداوند دارم بحث میکنم .....
#پاسخ
۱ـ تمام ورزشکاران قبل از *مسابقات اصلی،* چندین بار با *حریفهای تمرینی* بازیهای *تدارکاتی* انجام می دهند تا خوب *ورزیده* شوند.
۲ـ لذا از منظر اسلام، *زن و شوهر* هم *حریف تمرینی* برای *عشق ورزی* به خالقشان هستند.
۳ـ لطفا این همکاران خود را *حریف تمرینی* و *آزمایش الهی* ببینید و وجودشان را برای *ورزیدگی* خودتان، *مغتنم* بشمارید و در آنها، جز *زیبائی* نبینید تا خداوند شما را در *جهاد تبیین* و *تقویت همدلی* و گسترش *وحدت* موفق و مؤید فرماید.
👈واژه: #حریف_تمرینی
#آزمایش_الهی
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۹۶۱
#پرسش
با سلام و تشکر بابت سخنرانی های بی نظیر. خیلی خیلی عالی اند
استاد، چرا در صوت جلسه نهم اخلاق انسانی و اسلامی، اوایل صحبت هاتون فرمودی، متاسفیم که دعای روز نوزدهم را می خوانیم، مگه خواندن دعا تاسف دارد؟
#پاسخ
سلام و رحمت الهی بر شما.
آفرین و ما شاء الله به این دقت شما.
آن کلمه *متأسفیم* مربوط به *اسلاید بعدی* بود که *اشتباها* زودتر به زبانم جاری شد تا این دقت شما *ظهور* پیدا کند.
وقتی افراد بشر می توانند بر روی *یک کلمه بیجا،* اینقدر *دقیق* و *حساس* باشند، به خدا باید پناه ببریم از *دقت حسابرسی آخرت.*
👈واژه: #دقت #ظهور
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۹۶۲
#پرسش
میشه لطف کنید منظور از این فراز دعا
و اسئلک ان تکرمنی بهوان مَن شئت مِن خلقک و لا تهنی بکرامه احد مِن اولیائک
#پاسخ
فرموده اند: خدایا مرا باعث اهانت و خواری دشمنانت قرار بده، اما *مرا دشمن دوستانت قرار مده* تا كرامت آنها باعث اهانت و خواری من نشود.
👈واژه: #کرامت
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۹۶۳
*يك دقيقه با وحي*
« در *روز بیست و سوم* ضیافت الله رمضان ۱۴۰۱ »
« *احساس طلبکاری و استفاده ابزاری از مقدسات، ممنوع* »
انسان قبل از عاقل شدن، اسیر حواس خویش است و فقط مخلوق را در حوادث موثر میپندارد اما چون فطرتش خداشناس است، لذا با مواجهه با حوادث خطرناک، عقل او موقتاً فعال و توجّه او به خالقش جلب میشود و فقط ربوبیت او را در رفع مشکلات « موثر » میبیند و مشتاقانه و مخلصانه فقط او را به کمک میخواند: وَ إِذا مَسَّ الْإِنْسانَ ضُرٌّ دَعا رَبَّهُ مُنيباً إِلَيْهِ ...{و اگر به انسان آسيبی برسد خدایش را مشتاقانه (به کمک) مىخواند ....}
اما وقتی خداوند گشایشی برایش فراهم میآورد (و خرش را از پُل میگذراند) و فشار را از او برمیدارد، او باز غرق محسوسات میشود و با غفلت، نقش خدا را فراموش میکند و نجاتش را به شانس و عواملی غیر خداوند نسبت میدهد و اینگونه ناشکری و خودخواهی میکند: ... ثُمَّ إِذَا خَوَّلَهُ نِعْمَةً مِنْهُ نَسِيَ مَا كَانَ يَدْعُو إِلَيْهِ مِنْ قَبْلُ ... (زمر/۸) { سپس چون نعمتى به او عطا كند آن (خطر) را كه برای رفع آن به درگاه او دعا مىكرد فراموش مىکند .... }
.. و این غفلت تا آنجاست که براى خالق خود همتايانى را قرار مىدهد تا خود و دیگران را از بندگی خدا گمراه کند: ... وَ جَعَلَ لِلَّهِ أَنْدَادًا لِيُضِلَّ عَنْ سَبِيلِهِ ... (زمر/٨) { و برای خدا، مانندهائی را قرار داد تا مانع بندگی او شود ... }
به این غافل و ناشکر و خودخواه بگو: با این ناشکری و کفر كمى خوش باش زیرا همنشین آتشى: ... قُلْ تَمَتَّعْ بِكُفْرِكَ قَلِيلا إِنَّكَ مِنْ أَصْحَابِ النَّارِ (زمر/٨)
البته در جوامع بشری، افراد رو به ازدیادی هم هستند که بجای طلبکاری از خدا، در لحظات خلوت شبانه خود، خود را موظف به تمرین بندگی و سجده و قیام میدانند و نگران حسابرسی آخرت خویش و به رحمت خدا امیدوارند: ... هُوَ قَانِتٌ آنَاءَ اللَّيْلِ سَاجِدًا وَ قَائِمًا يَحْذَرُ الآخِرَةَ وَ يَرْجُو رَحْمَةَ ...
« *(جزء بیست و سوم)(زمر/۹)* »
👈واژه: #رمضان #جزء ۲۳ #زمر ۹
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
*یادآوری:*
با سلام و احترام
إن شاء الله تعالی: آخرین جلسه *سبک زندگی انسان تراز قرآن،* امروز *سه شنبه* *۶ اردیبهشت* از ساعت: *۱۱:۳۰ تا ۱۳* برای *آقایان* و *بانوان* برگزار می شود.
*نشانی:* خیابان ارتش، شهرک شهید محلاتی، فاز یک، خیابان آزادگان، رو به روی آزادگان ۶، *مسجد انصارالحسین* صلوات الله علیه.
إن شاء الله تعالی *حضور مجازی* در کلاس هم فراهم خواهد شد. *نشانی:*
https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-ghoran110
#قطرات_بارانی_۳۹۶۴
*يك دقيقه با وحي*
« در *روز بیست و چهارم* ضیافت الله رمضان ۱۴۰۱ »
« *سرنوشت انسان، تابع محیط نیست.* »
تمام حکومتهای استکباری در طول تاریخ و عوامل استکبار و غافلین و جاهلین در سالهای أخیر، به شکلهای مختلف به مردم تلقین میکنند که: سرنوشت انسان تابع وراثت و محیط و او مجبور است و با صراحت و وقاحت میگویند: معتاد فقط بیمار است و بدترین جنایتکاران مُجرم نیستند و بخاطر حقوق بشر!!! نباید إعدام شوند. (اکثر مردم هم با فرار از مسئولیت و برای اینکه تخلّفاتشان را توجیه کنند، به این ادعای غلط، اعتراضی ندارند.)
در حالی که تمام أنبیاء الهی و آیات قرآن، بر مختار بودن انسان تأکید دارند.
مثلاً قرآن میفرماید: در قیامت سلطهپذیران به سلطهگران مىگويند اگر شما نبوديد، ما حتماً مؤمن بوديم: .... يَقُولُ الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا لِلَّذينَ اسْتَكْبَرُوا لَــــــوْ لا أَنْتُمْ لَكُنَّا مُؤْمِنينَ (سبأ/۳۱)
سلطهگران به آنها میگويند: ... خیر، شما خودتان متخلّف و گناهكار بوديد: قالَ الَّذينَ اسْتَكْبَرُوا لِلَّذينَ اسْتُضْعِفُوا: .... بَلْ كُنْتُمْ مُجْرِمينَ (سبأ/۳۲)
سلطهپذیران به آنها مىگويند: این نيرنگ دائم شما بود كه ما را وادار مىكرد به خدا كفر بورزيم و عوامل دیگر را مؤثر بدانیم: وَ قالَ الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا لِلَّذينَ اسْتَكْبَرُوا بَلْ مَكْرُ اللَّيْلِ وَ النَّهارِ إِذْ تَأْمُرُونَنا أَنْ نَكْفُرَ بِاللَّهِ وَ نَجْعَلَ لَهُ أَنْداداً ..... (سبأ/۳۳)
پس از این جدال بیفایده، سلطهپذیران به سلطهگرانِ مىگويند: در دنیا ما پيرو شما بوديم آيا اکنون مىتوانيد اندکى از اين آتش را از ما دفع و کم کنيد؟ ... فَيَقُولُ الضُّعَفاءُ لِلَّذينَ اسْتَكْبَرُوا: إِنَّا كُنَّا لَكُمْ تَبَعاً، فَهَلْ أَنْتُمْ مُغْنُونَ عَنَّا نَصيباً مِنَ النَّارِ؟ (غافر/۴۷)
پس اولاً: هر که با بیإعتنایی به عقل، فکر، فهم، شعور، اراده و اختیارِ خود و بیتوکّلی به خالق، سلطهپذیر باشد با آنها که از انسانیت منحرف و خارج شده و با ثروت، قدرت، غرور و تکبرِ خود، سلطهگر شدهاند، در آتش جهنم با هم هستند. (البته آنها که با سادهلوحی، استضعاف و زبونی را پذیرفتهاند با آنها که استضعاف به آنها تحمیل شده فرق دارند.)
ثانیاً: اگر مردم تواناییهای فراوان خود را بشناسند و باور کنند و قدرت اراده و ایمان و وحدت را بدانند و قیام کنند و پیروی از دشمن را آجیلِ مشکلگشا و حلّال تمام مشکلات خود نپندارند و بخاطر هرزگی و گناهکاری زیر بار بردگی نروند و خود را برای سواری دادن، آماده نشان ندهند، هیچ مستکبری جرأت مردم سواری پیدا نمیکند.
ثالثاً: مجرمین سلطهپذیر حتی در قیامت هم از سلطهگران کمک میخواهند.
در هر حال سلطهگران به آن مجرمین سلطهپذیر میگویند: چارهای نیست زیرا اكنون همه ما در آتشيم و این خداوند است كه ميان بندگانش داورى میكند: قالَ الَّذينَ اسْتَكْبَرُوا: إِنَّا كُلٌّ فيها إِنَّ اللَّهَ قَدْ حَكَمَ بَيْنَ الْعِبادِ.
« *(جزء بیست و چهارم)(غافر/۴۸)* »
👈واژه: #رمضان #جزء ۲۴ #غافر ۴۸
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۹۶۵
*يك دقيقه با وحي*
« در *روز بیست و پنجم* ضیافت الله رمضان ۱۴۰۱ »
« *دروغ شاخدارِ خرصها!!!* »
از بیماریهای بسیار شایع در جهان، « جوگیر شدن » به دو صورت است:
اول: جوگیر و منفعل شدن تحت تأثیر « عوامل بیرونی »،
دوم: جوگیر شدن تحت تأثیر « خیالبافیهای درونی ».
افرادِ غافل و دنیاطلب و متخّلفی که تفکر و تعقل و منطق ندارند، با خیالبافی و خالیبندی و گفتن دروغهای شاخدار، تخلفاتشان را توجیه و تبرئه میکنند.
قرآن، این توجیه احمقانه را در چهار آیه با واژه: خرص یخرُص بیان میکند:
۱ـ مشرکین میگویند: اگر خدا میخواست ما و پدران ما، مشرک نمیشدیم: قَالَ سَيَقُولُ الَّذينَ أَشْرَكُوا لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا وَ لا آباؤُنا ....
قرآن به آنها میفرماید: شما فقط پیرو حدس و گمانید و خالیبند و گوینده دروغهای شاخدارید:.. إِنْ تَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ أَنْتُمْ إِلاَّ تَخْرُصُونَ (أنعام/۱۴۸)
۲ـ اگر از أکثر مردم جهان اطاعت کنی حتما تو را از راه حق منحرف میکنند: وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ، ... (أنعام/۱۱۶) زیرا آنها فقط بر اساس حدس و گمانشان نظر میدهند و خالیبند و گوینده دروغهای شاخدار و توجیهگرند: إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلاَّ يَخْرُصُونَ (أنعام/۱۱۶)
۳ـ هر مخلوق عاقلی در آسمانها و زمین برای خداست اما مشرکین (که وصله ناجور آفرینشاند) از آنها پیروی نمیکنند زیرا فقط تابع گمانشانند و خالیبند و گوینده دروغهای شاخدارند: أَلا إِنَّ لِلَّهِ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ وَ ما يَتَّبِعُ الَّذينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ شُرَكاءَ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلاَّ يَخْرُصُونَ (یونس/۶۶)(عبارت ما يَتَّبِعُ شاید پرسشی یا عطف به «مَن» باشد.)
۴ـ مشرکین میگویند: اگر خدا ميخواست ما، غیر خدا را بندگی نميکرديم اما آنها خواست خدا را نمیدانند پس گوینده دروغهای شاخدارند: وَ قَالُوا لَوْ شَاءَ الرَّحْمَنُ مَا عَبَدْنَاهُمْ مَا لَهُمْ بِذَلِكَ مِنْ عِلْمٍ إِنْ هُمْ إِلا يَخْرُصُونَ (زخرف/۲۰)
« *(جزء بیست و پنجم)(زخرف/۲۰)* »
👈واژه: #خرص #رمضان #جزء ۲۵ #زخرف ۲۰
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۹۶۶
*يك دقيقه با وحي*
« در *روز بیست و ششم* ضیافت الله رمضان ۱۴۰۱ »
در ششم هجری، صلح حدیبیه و در هشتم هجری، مکه فتح شد و مردم غرق در جاهلیت، مردمی متمدن و مقتدر شدند و مسلمین به پیروزی عظیمی رسیدند: إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا. (فتح/۱)
خداوند با این دو فتح بزرگ، چهار هدف اصلی را تأمین فرمود:
اول: انتقادات و شُبهات و ابهامات علیه رسول أکرم صلی الله علیه و آله را از بین برد: لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَ مَا تَأَخَّرَ ... (۲) و اقتدار ایشان، تثبیت شد: وَ يَنْصُرَكَ اللَّهُ نَصْرًا عَزِيزًا (فتح/۳)
دوم: مومنین که هدایت و سعادتِشان را در اطاعت از عقل و رسول باطنی میجویند و عزت و زیبایی را فقط در خدا میبینند، ایمانشان زیاد شد و لایق بهشت شدند: هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا .. (۴) لِيُدْخِلَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ .. (فتح/۵)
سوم: معلوم شد که هر فتح و پیروزی، محصول حضور هنرمندانه و نامحسوسِ بانوانِ مؤمن و ظهور شجاعانه و علنی مردان مؤمن است.
چهارم: مواضع مشترک منافقین و مشرکین و بدگمانی آنها به خدا إثبات و باعث شد آنها عصبانی و لایق جهنم شوند: وَ يُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ وَ الْمُنَافِقَاتِ وَ الْمُشْرِكِينَ وَ الْمُشْرِكَاتِ الظَّانِّينَ بِاللَّهِ ظَن السَّوْءِ ..(فتح/۶)
نکته مهم ۱: ظاهرا نفاق، فقط برای پیروان پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و بعد از صلح حدیبیه و فتح مکه رایج شده، پس فرقِ منافقین با مشرکین و کافرین در اینست که مشرکین، خدای یگانه را قبول ندارند اما منافقین، نماینده خدا را قبول ندارند که دین منهای رهبر حقّ، هیچ ارزشی ندارد.
نکته مهم ۲: با اینکه منافقین، ادّعا میکنند که خدا و آخرت را قبول دارند اما طبق بیان قرآن، آنها مؤمن نیستند: وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ: آمَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَ ما هُمْ بِمُؤْمِنينَ (۸) يُخادِعُونَ اللَّهَ وَ الَّذينَ آمَنُوا ... (بقره/۹) لذا هر پیروزی و موفقیتِ مؤمنین در هر زمینه و در هر زمانی، باعث آزار و اذیت و رنج و عذابِ تمام مردان و زنانِ منافق و مشرک میشود: وَ يُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ وَ الْمُنَافِقَاتِ وَ الْمُشْرِكِينَ وَ الْمُشْرِكَاتِ .. آنها لایق لعنت و خشم الهی اند: و غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَ لَعَنَهُمْ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَسَاءَتْ مَصِيرًا (۶)
« *(جزء بیست و ششم)(فتح/۶)*
👈واژه: #رمضان #جزء ۲۶ #فتح ۶
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۹۶۷
#پرسش
منظور از *بحبوحات جناتک* در دعای ۲۲ رمضان چیه؟
#پاسخ
احتمالا *بهشت های* متعددی که در قرآن از آنها نام برده و آنها را توصیف کرده است، حالت *متداخل* دارند و در یکدیگر مندرج هستند و بر یکدیگر به نوعی *احاطه* دارند.
بنابراین شاید *بحبوحات جنات،* آن *مرکز و وجه مشترک* و *نقطه ثقل* جنات است که لابد از *کاملترین شرائط* برخوردار است و بر *تمام مراتب جنات،* اشراف و احاطه دارد.
اگر هر یک از *معصومین* را یک یا چند *جنّت* بدانید، وجود مقدس مادر نازنینمان حضرت صدیقه طاهره و زهرای أطهر سلام الله علیها، آن *بحبوحه* و *مرکز* آن *جنات* است که بر تمام جنات، *اشراف* و *تجلی* دارد.
👈واژه: #بحبوحات_جنات
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2