تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۴۰۴ سلام و صلوات و رحمت الهی بر شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانت
#قطرات_بارانی_۱۴۰۸
سلام و رحمت الهی بر شما أعضاء محترم
*بیست و هشتمین* پذیرائی *موکب قرآنی* ما این بود که: مؤمنین، *میان چه افرادی هیچ فرقی قائل نمی شوند؟* چرا؟ و به چه دلیل؟ و آنهایی که *فرق می گذارند* با آنهائی که *فرق نمی گذارند* با هم *چه فرقی دارند؟*
مؤمنین، بر طبق *سه آیه،* میان *أنبیاء* و *رسولان الهی* هیچ فرقی قائل نمی شوند:
قُولُوا: آمَنَّا بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْنا .... وَ ما أُوتِيَ النَّبِيُّونَ مِنْ رَبِّهِمْ *لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ* ... (بقره/۱۳۶) .... *لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِـــهِ* ... (بقره/۲۸۵) قُلْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ عَلَيْنا .... وَ النَّبِيُّونَ مِنْ رَبِّهِمْ لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ* ... (آل عمران/۸۴)
*چــــرا؟* زیرا مؤمنین می دانند که تمام *أنبیاء و رسولان،* از *دعوت کننده ای یگانه* مأمور شده و می خواهند افراد بشر را به *آن خیر مطلق* هدایت کنند. پس *راه* و *مقصد* آنان، *یکی* است و در امتداد یکدیگرند.
یعنی *تمام أنبیاء و رسولان الهی* را با مراتب مختلفی که دارند اگر در *یک میدان* جمع کنند، آنان، بدون هیچ *تضاد و تناقض و ستیزی،* در *وحدت و آرامش کامل،* قطعا با هم تعامل خواهند داشت.
در حالی که اکثر *پیروان* همان أنبیاء و مرسلین، حاضر نیستند صادقانه و مهربانانه با هم دوست باشند و با هم گفتگو کنند بلکه متأسفانه با یکدیگر در جنگ و ستیزند و یکدیگر را آواره می کنند و زجر می دهند و به راحتی می کشند و به آن افتخار هم می کنند.
حتی پیروان *آخرین پیامبر الهی،* هم در این پانزده قرن، چقدر با هم جنگیده و یکدیگر را نابود کرده اند.
بسیار *زشت تر* اینکه حتی *زن و شوهرهای مؤمن* هم که *خدا و قرآن، نبوت و امامت و ولایت* را ظاهرا باور دارند، *علیه* هم چه کارهای زشتی انجام می دهند و چقدر آلوده به *کینه و قهر و طلاق* هستند.
چرا أنبیاء و رسولانی که برای ایجاد *همدلی و اتحاد و وحدت* بسیار کوشیدند، *پیروانشان،* دنبالِ *تفرقه* و *نابودی* یکدیگرند؟
در حالی که قرآن می فرماید: *شَرَعَ لَكُم مِّنَ الدِّينِ* مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَ الَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَ مَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَ مُوسَى وَ عِيسَى *أَنْ أَقِيمُــوا الدِّينَ* وَ *لَا تَتَفَرَّقُـوا فِيـهِ* ..(شوری/۱۳)
(خداوند، با آنچه به نوح فرمود و با آنچه به تو وحی کرد و با آنچه به ابراهیم و موسی و عیسی سفارش کرد، *دینی* را برایتان *تشریع* کرد تا آن را ـ در تمام زمینه های زندگیتان ـ *إقامه* کنيد و در آن *پراکندگی* ایجاد نكنيد.)
پس وقتی مؤمن، باور دارد که *حق،* یکی است و تمام *سفیران الهی،* بشر را به *یک حقیقت* فرا خوانده اند، *تمام مخلوقات* را *جلوه و مظهر اراده الهی* و *مظهر حق* و دارای *حقوق،* و *واجب الإحترام* میداند و از *دخالت در امور دیگران* پرهیز میکند و با *تجاوز* به حق و حقوق آنها، به خودش *ظلم* نمیکند.
اما *خودپرستان کافر، چون دنبال مطامع شخصی و جناحی خود هستند، لذا با هر *اتحاد همه جانبه و پایداری* مخالف اند و با *هر عامل وحدتی* مبارزه می کنند و برای *سلطه* بر منابع و *غارت* دیگران، با روش های مختلف، برای ایجاد *تفرقه* تلاش می کنند.
و چون *خدا و نمایندگانش * عامل *همدلی و اتحاد* مردم هستند، لذا خودپرستان کافر:
یا *وحی* را انکار می کنند و *رسولان الهی و إقامه کنندگان دین و مجریان شریعت* را *پیامبران خودخوانده* و *مدعیان دروغگو* می نامند و آنان را *تکذیب* می کنند تا مردم ساده لوح، آنان را از *خدا* جدا بپندارند.
و یا *رسولان الهی و امامان و آئین و احکام و روش* آنان را *مخالف و متضاد* با یکدیگر معرفی می کنند تا *مذهبی های* ضعیف الإیمان را فریب دهند و منحرف کنند.
و یا إلقاء می کنند که ما *برخی* از تعالیم اسلامی را می پذیریم و *برخی* را منطقی نمی بینیم تا باور *مذهبی های تحصیلکرده* را *متزلزل* کنند.
و یا نسبت به *انتصاب ولی أمر* جامعه، *ایجاد شک و شبهه و تردید* می کنند، تا عامل *وحدت* از بین برود و *تفرقه،* زمینه چپاول آنها و اربابانشان را فراهم کند.
پس خودپرستان بدخواه، با این چهار *خدعه و نیرنگ،* مردم را به *دین و شریعت و قرآن و حدیت و احکام و فقهاء عامل و مجتهدین صالح،* بدبین می کنند و به *تفرقه و اختلاف* و *پیروی از هوای نفس خود* و به *خودخواهی و خودپرستی* می کشانند.
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۴۰۸ سلام و رحمت الهی بر شما أعضاء محترم *بیست و هشتمین* پذیرائی *موکب قرآنی* ما این
قرآن، این خودپرستان کافر را چنین معرفی و مکرشان را إفشاء کرده است:
*إِنَّ الَّذينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ* وَ *يُريدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ* وَ *يَقُولُونَ: نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِب
َعْضٍ* وَ *يُريدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذلِكَ سَبيلاً* (۱۵۰) *أُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ حَقًّا* وَ أَعْتَدْنا لِلْكافِرينَ عَذاباً مُهيناً (نساء/۱۵۱)
🍃واژه: #مؤمنین #اتحاد #حق
@dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
ثانیا: با *ملاکهایی که رسول باطنی برایش تعیین کرده* برای *شناسایی نماینده خدا* در *هر زمان و در هر م
#قطرات_بارانی_۱۴۰۹
خانم.....
در این فضای الکن مجازی هیچ کسی اقناع نخواهد شد. من از خدامه که بتونم راجب به ولی امری ایشون قانع بشم و لذت داشتن رهبری رو بچشم ولی چطور باید فکر کنم ایشون نایب امام زمان هستند با چه حجتی😔
مطالب ارزشمندی رو که یادآوری کردید همگی قابل قبول هستند اما اینها رو نتونستم ربط شون بدم به ولایت ایشون.
استادغفرانی:
لطفا با همان صراحتی که مطالبتان را در گروه مطرح کردید با همان صراحت فقط نسبت به *مطالبی که خدمت شد* عرض شد اظهار نظر و آنها را نقد کنید و لطفا *نتیجه* بحث را پیش بینی نفرمائید و از آن ترسی نداشته باشید. ضمنا گفتگوهای منطقی در فضای مجازی می تواند باعث *اقناع* شود، اما جدالهائی که بر اساس *اطلاعات* باشد چون *منابع آنها مشترک* نیست، لذا نمی تواند به *تفاهم* منجر شود.
خانم....
حقیقتا شما با صراحت پستی را بر علیه دولت در گروه قرآنی عنوان کردید و من نیز با همان صراحتی که از شما آموختم و مدیون دروس و زحمات شما هستم نظرم رو اعلام کردم.
تکلیف دنیا و آخرت کسانی که به دلایلی ولایت فقیه بودن رهبری رو نمیتونند بپذیرند چیست گرچه جواب این سوال ولایت فقیه ۴۰۰ ساله داده نشده و بین علمای طراز اول هم کلا اختلاف هست اما از انجایی که شما استاد قرآنی ما هستید عاجزانه میخواهم که به سوال من پاسخ بدید
استاد غفرانی:
پس آیا قبول دارید که:
۱• ما *مخلوق* هستیم و باید بدون چون و چرا *همیشه* و همه جا و در *تمام ابعاد زندگی.* تسلیم خالق خود باشیم؟
۲- هر سفیری را که خدا برایمان در هر زمان و مکانی *منصوب* میکند باید بطور مطلق از او *اطاعت* کنیم؟
خانم....
بله قطعا استاد
استاد غفرانی:
پس لطفا بفرمائید اگر خداوند بخواهد امروز *ولی امری* را برای ما منصوب کند او را *چگونه* به ما معرفی می کند؟ به عبارت دیگر اگر *امام زمان* بخواهد *نایبی* را برای ما *نصب* کند او را *چگونه* به ما معرفی می کند؟
خانم....
حداقل اش اینکه این فرد بایستی متخلق به اسماالله باشد تا ما بتونیم او را ولی امر بدانیم
ولی اینکه امام زمان چگونه نایبی رو برای ما نصب کنند رو نمیدونم و همین سوال اصلی ایست
استاد غفرانی:
۱ـ آیا قبول دارید که اگر خداوند *ولی أمری* را برای هدایت ما و مدیریت (و حاکمیت، حکومت، حکمیت) جامعه مأمور کند، قطعا *اطاعت* از او *مطلق و بی قید و شرط* است؟
۲- آیا قبول دارید که اگر *امام زمان* عجل الله تعالی فرجه الشریف هم *نایبی* را برای هدایت ما و مدیریت (و حاکمیت، حکومت، حکمیت) جامعه مأمور کند، قطعا *اطاعت* از او *مطلق و بی قید و شرط* است؟
۳ـ آیا می پذیرید که اگر *خداوند* و یا *امام زمان* صلوات الله علیه، بخواهند *ولی أمر و نایبی* را برای ما تعیین کنند، حتما او را با *خصوصیات* معرفی می کنند؟
(مثلا: أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه در خطبه ۱۷۳ می فرمایند: أَيُّهَا النَّاسُ *إِنَّ أَحَقَّ النَّاسِ* بِهَذَا الْأَمْرِ *أَقْوَاهُمْ عَلَيْهِ* وَ *أَعْلَمُهُمْ بِأَمْرِ اللَّهِ فِيهِ* )
🍃واژه: #ولی_أمر
@dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
قرآن، این خودپرستان کافر را چنین معرفی و مکرشان را إفشاء کرده است:
#قطرات_بارانی_۱۴۱۰
📌همراه با نظرات شما
با سلام و احترام حضور استاد عزیز
گرچه فرمایشات شما بسیار متین و منطقی است اما در واقعیت مواردی است که دقیقآ همخوانی با بعضی مطالب ندارد
۱_ بیشتر افرادی که خود را بهتر و بالاتر از سفیران الهی میدانند با یار گیری و ایجاد شبهه چنان زنجیر ارتباط محکمی در بین خودشان می بافند که اغلب در بین مومنین چنین اتحادی دیده نمی شود
۲_ابتدا می خواستم بگویم من جزء خانواده های تحصیل کرده هستم ( چه داخل کشور و چه خارج) در چند سالی که در بین افراد مذهبی جامعه جهت کسب علم و فیض از معارف اسلامی مراودات دارم ......می خواستم اذعان کنم آنقدر که این علماء توان تحمل بهتر از خودشان را ندارند و از ریشه همدیگر را قطع می کنند اصلا نه در مراکز آموزشی و نه در دانشگاه و جای دیگر ندیده ام ......
۳_ با شرمندگی در مقابل در جبهه باطل افراد مثل کوه پشت هم هستند و از هم حمایت می کنند اما.....
🍃واژه: #اتحاد
@dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۴۱۰ 📌همراه با نظرات شما با سلام و احترام حضور استاد عزیز گرچه فرمایشات شما بسیار مت
#قطرات_بارانی_۱۴۱۱
📌همراه با نظرات استاد
سلام و رحمت الهی بر شما و دقت و حساسیت شما؛
از *تذکر* شما متشکرم زیرا در کنار مطالبی که عرض شد، *توجه* به آن *بسیار ضروری* است و باید مطرح می شد.
۱ـ اینکه فرمودید: افرادی که خود را بالاتر از سفیران الهی میدانند *چنان زنجیر ارتباط محکمی* در بین خود *می بافند* که *در بین مومنین چنین اتحادی دیده نمی شود.*
آری، ظاهرا همینطور است مثل: *اتحاد جماهیر شوروی،* مثل: *ایالات متحده آمریکا،* مثل: *اتحادیه اروپا* ... و مثل: آن نماز *جماعتی* که پشت حضرت مسلم بن عقیل، (به دروغ) إقامه شد اما در نماز عشاء همان روز، حتی *یک نفر* با او نماند.
اما لطفا توجه داشته باشید که یکی از مهمترین خصوصیات *استکبار* در طول تاریخ از منظر قرآن، *تحریف واژه ها* بوده و هست.
قرآن، این رفتار مستکبرین صهیونیست را بارها إفشاء و میفرماید آنها: *يَسْمَعُونَ كَلامَ اللَّهِ ثُمَّ يُحَرِّفُونَهُ* ، *مِنَ الَّذينَ هادُوا يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ* ، *يُريدُونَ أَنْ يُبَدِّلُوا كَلامَ اللَّهِ،* ...
و یکی از واژه های تحریف شده، همین واژه *اتحاد و متحد و وحدت* است. زیرا *هر تجمع و با هم بودنی،* به معنی *همدلی و وحدت و اتحاد، نیست.*
*جرائم سازمان یافته* در تمام کشورها، محصول *توافـقـــی* است که میان *افراد سارق، قاچاقچی، مجرم، جنایتکار، خائن، ...* صورت می گیرد، اما این توافق و تجمع و *با هم بودن* آنها، *موقتی و سطحی و ناپایدار* و بر مبنای *نیازی* است که به یکدیگر دارند. لذا وقتی از هم *بی نیاز* می شوند یا برای *منافع بیشتر،* به راحتی یکدیگر را به عنوان *مهره سوخته* از بین می برند و می کشند.
قرآن، این *گردهمایی ها و تجمعات و توافقات نفسانی و دنیوی و تار عنکبوتی* را چنین توصیف می فرماید:
... بَأْسُهُمْ بَيْنَهُمْ شَديدٌ *تَحْسَبُهُمْ جَميعاً* وَ *قُلُوبُهُمْ شَتَّى* ذلِكَ بِأَنَّهُمْ *قَوْمٌ لا يَعْقِلُونَ* (حشر/۱۴)
( ... نزاع ميانشان سخت است و شما ظاهرا آنها را *متحد* مى پندارید، اما قلوب آنها پراكنده است و *همدلی* ندارند زيرا آنها قومی هستند که به *عقل* إعتنایی نمی کنند.)
۲ـ همانطور که شما *اذعان و اعتراف* کردید، بسیاری از *علماء،* (یعنی: تحصیلکرده ها)، اصلا تحمل یکدیگر را ندارند و بیش از مردم عادی، گرفتار *مقایسه و حسادت* هستند.
۳ـ درست فرمودید، *گرگها* و *شیرها* و *کفتارها،* هم برای شکار، *با هم* هستند و *تیمی* عمل می کنند اما *رو به روی هم* می خوابند، زیرا هر لحظه ممکن است توسط *خودیهای بی خود!؟* مورد *تجاوز* و *ترور* قرار گیرند. پس هر رفتار تیمی، نشانه اتحاد نیست.
۴ـ اگر خواستید نمونه ای از *همدلی و وحدت و اتحاد پایدار* را بیابید، لطفا به اردوگاه کوچکی در کربلاء بنگرید که *نگاه* همه آنها، * فقط به *خدا* بود و *مطیع و جانثار فقط منصوب خدا* بودند و با کنار گذاشتن تمام نفسانیت خود، به عنوان *مأموم* در وجود *امام* ، *حل* شدند. (سلام بر اصحاب امام حسین صلوات الله علیه)
خدایا؛ چنین *معرفت و ایمان عاقلانه و آگاهانه* و *اخوت و همدلی موحدانه* را روزی ما قرار بده تا برای ظهور آخرین حجتت آمادگی پیدا کنیم.
🍃واژه: #اتحاد
@dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۴۰۹ خانم..... در این فضای الکن مجازی هیچ کسی اقناع نخواهد شد. من از خدامه که بتونم
#قطرات_بارانی_۱۴۱۲
خانم...
سلام استاد عزیز
بله قطعا اطاعت از امر خدا و امام زمان (ص)واجب است.
استاد غفرانی:
*مقدمه اولی* که باید بفهمیم و بپذیریم اینست که:
*اطاعت مطلق* از نبی و رسول و امامی که *خداوند* تعیین کرده، *واجب* است و *اطاعت مطلق* از *مأمور و نایبی* هم که *رسول و امام* منصوب کنند (مانند: استانداری حضرت سلمان برای بصره)(و سه سال استانداری محمد بن ابی بکر در مصر)(و مالک اشتر)(و عبدالعظیم حسنی برای نمایندگی امام هادی صلوات الله علیه بر تمام خراسان بزرگ آن زمان)(و نواب اربعه برای نمایندگی در تمام امور)، قطعا *واجب* است.
*مقدمه دومی* که لازم است بفهمیم و بپذیریم اینست که:
اگر *خداوند یا امام زمان* صلوات الله علیه، بخواهند *ولی أمر و نایبی* را برای ما *منصوب* کنند، حتما او را با ۱ـ *معجزات،* ۲ـ *معرفی ولی أمر قبلی،* ۳ـ *خصوصیات* معرفی می کنند؟ (البته باید بدانیم که به استناد آیات متعدد قرآن، *تمام أنبیاء و رسولان الهی* با انواع معجزات و علائم باز توسط اکثر قومشان، *تکذیب* شدند!؟)
(مثلا: خداوند علیم حکیم، *أئمه أطهار* صلوات الله علیهم را در آیه ولایت، إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا ... و در آیه صادقین: وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقينَ ، و در آیه تطهیر: إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ ... با *خصوصیات* معرفی کرده است.) و (أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه در خطبه ۱۷۳ *نایبان* خود را (در هر زمان و مکانی) با *دو خصوصیت* معرفی کرده اند: أَيُّهَا النَّاسُ *إِنَّ أَحَقَّ النَّاسِ* بِهَذَا الْأَمْرِ *أَقْوَاهُمْ عَلَيْهِ* وَ *أَعْلَمُهُمْ بِأَمْرِ اللَّهِ فِيهِ* )(= خیرالموجودین)
آیا این دو مورد برای شما روشن است؟
خانم... بله کاملا
استاد غفرانی: ما شاء الله به شما.
پس اگر این *دو مقدمه* برای هر عاقلی روشن باشد، باید در *زمان خودش* ببیند در میان تمام افراد بشر، *آن خصوصیات* با چه شخصی تطبیق دارد و *أَقْوَاهُمْ* وَ *أَعْلَمُهُمْ بِأَمْرِ اللَّهِ* و یا *أعلم، أفقه، أعدل، أشجع* و یا *خیرالموجودین *کیست؟*
چرا؟ چون او *حجت منصوب الهی* و قطعا *تحت نظارت الهی* است (یعنی عصمت ظلّی دارد) و من به دستور خود خدا، باید از او در *تمام ابعاد زندگی* و *بدون هیچ قید و شرطی* ، *اطاعت* کنم. (هر چند که *ظاهرا* علـــم او به علم حضرت خضر صلوات الله علیه نرسد و شبهات و ایرادات و حتی تخلفات و گناهانی برای او در دهان مردم و حتی در قرآن مطرح باشد: إِنَّا فَتَحْنا لَكَ فَتْحاً مُبيناً *لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ* ما تَقَدَّمَ مِنْ *ذَنْبِــكَ* وَ ما تَأَخَّرَ)
خانم....
بزرگوارید
تمام این افرادی که فرمودید همگی توسط امام معصوم منصوب شدند که هیچ حرفی باقی نمیمونه.
اما در زمانی که امام مستقیما نمیتونند نایب خود را معرفی کنندتشخیص اینکه چه کسی میتونه نایب حقیقی باشه چیست؟ آیا خبرگان باید تشخیص بده؟اگر در یک زمان دو نفر یا بیشتر مدعی بشند که دارای شرایط ولی فقیهی هستند و یکی دیگری رو نفی کنه تکلیف چیست؟
یا اینکه من تشخیص بدم مثلا شما تمام شرایط یک ولی رو دارا هستید ایا شما میتونید ولی امر من بشید؟ تکلیف چی میشه؟
مثل همیشه ما دغدغه شناخت تکالیف مون رو داریم که بدونیم و به آن گردن نهیم.
واقعا من همچنان مستآصل هستم😔
🍃واژه: #ولی_أمر
@dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۴۱۲ خانم... سلام استاد عزیز بله قطعا اطاعت از امر خدا و امام زمان (ص)واجب است. استا
#قطرات_بارانی_۱۴۱۳
📌همراه با نظرات استاد
*اولا:* اینکه: *آنها *مستقیما* توسط أئمه أطهار صلوات الله علیهم منصوب شده اند پس جای هیچ حرفی نمی ماند.* *درست نیست.
لطفا دقت کنید که خداوند متعال هم هیچ یک از أنبیاء الهی را *مستقیما* به مردم معرفی نکرد بلکه آنها باید با *معجزاتشان* انتصاب خود را إثبات می کردند. (و به همین دلیل تمامشان مورد *تکذیب* اکثر قومشان قرار گرفتند.) (مثلا مردم می گفتند: چرا ملائکه همراهتان نیستند؟)
أئمه أطهار صلوات الله علیهم هم *با یک برگ حکم کتبی،* نمایندگانشان را به نقاط مختلف إعزام می کردند و مردم هم باید با همان *حکم کتبی* انتصاب و نیابت آن مأمور را می پذیرفتند.
و امروز همان *احکام کتبی* به ما هم رسیده: مثلا: امام زمان عجل الله تعالی فرجه به ابواسحاق کلینی کتبا نوشتند: ... امّا الحوادث الواقعه، فارجعوا فیها إلی رُواة أحادیثـنا *فإنّهم حجّتی علیکم* و *أنا حجّهُ الله.* (آنان حجت من بر شما هستند و من حجت خدا.)
و یا امام صادق صلوات الله علیه فرمودند: مَن کان مِنکم قد رُوی حدیثنا و نظر فی حلالنا و حرامنا و عرف احکامنا... *فإنّی جعلتُه حاکماً* (همانا من او را به عنوان حاکم جعل کردم.)
*ثانیا:* فرض کنید *حکم کتبی* به ما نرسیده اما میتوانیم به استناد آیات قرآن (مثل انتصاب حضرت طالوت علیه السلام) و به استناد احادیث معتبر و فراوان، دنبال *خیر الموجودین* باشیم.
امروز تنها فردی که *۱۷۰ فقیه مجتهد* در سراسر کشورهای اسلامی *ارجحیت و جامعیت و سلامت روحی* او را تأئید و تصدیق کرده اند، فقط *یک نفر* است.
به عنوان مثال آیت الله جوادی آملی فرمودند: عدهای منتظر بودند امام (ره) از دنیا برود تا زمینه را تغییر دهند. حتی نزدیکان و دلسوزان هم میترسیدند که بعد از امام (ره)، چه خواهد شد؟
اما باز هم خداوند بر مردم مستضعف منّت گذاشته و *امامی* برای آنها قرار داد. بر اساس آنچه از ایشان سراغ دارم، *زندگی ایشان در عالم اسلام، نمونه است؛*
*و الله العلی العظیم در عالم اسلام نظیری برای مقام معظم رهبری، سراغ ندارم.*
از *علم، تقوا، فراست، دوراندیشی، تدبیر، حلم، سماحت، صبر، شجاعت* که اگر یکی از آنها در هر فردی باشد،
او را در *عالم ممتاز میکند* و مجموع اینها در رهبری وجود دارد. اگر بیش از این بگویم، *متهم به اغراق گویی میشوم،*
اما اگر میشد که *آنچه از ایشان میدانم را بگویم،* متوجه میشدید که این سخنان، *اغراق نیست.*
حتی دشمنان ناچار به اعتراف نسبت به عظمت چنین رهبری هستند؛
البته خداوند هم هر نعمتی را به هر کسی نمیدهد؛ لیاقت مردم سبب شده تا چنین رهبری نصیبشان شود. ۹۷/۱۲/۴
پس *خبرگان* در *شناسایی* به ما کمک می کنند و اگر برای شما *توسط فقهاء و مجتهدین* (نه خود شما) کاملا ثابت شود که شخص دیگری *خیرالموجودین* است همان را باید *نایب منصوب* و *واجب الإطاعه* بدانید.
آفرین به شما. اگر شخص دیگری *مصداق خیر الموجودین* در جامعه وجود داشته باشد، عقلا و شرعا *مکلف و موظف* است *خودش را مطرح کند* و امروز چنین ادعایی و حتی احتمالی وجود ندارد.
نکته کلیدی که اکثر شیعیان به آن بی توجه اند اینست که می پندارند اینکه *امام زمان* عجل الله تعالی فرجه الشریف را قبول دارند، *کافی* است در حالی که حتی در شرائط ساده *غیبت صغری* امام، *نایب خاص* داشتند و بزرگان شیعه باید خود را با او *تراز* می کردند، اما چگونه ممکن است در شرائط بسیار پیچیده امروز بدون *اطاعت از نایب عام* بتوان از وجود ایشان بهره برد؟
📌همراه با نظرات شما
منظور همون مورد تایید امام بودن است که دیگه شکی نمیمونه،این چطور درست نیست؟
خدا انشاالله بر عمر ایشون بیفزاید اما مثلا بعد از صد سال که خواستن ولی فقیه دیگری رو انتخاب کنند اگر خبرگان خیر الموجودین را جناب اقای روحانی تشخیص دادند ما باید باز بی چون و چرا بپذیریم؟خدا شاهده در این بحث قصد من اصلا شخص نیست بلکه کل حقیقت ولایت فقیهی هست.ایکاش میتونستم تاسی به شما بکنم که چون خیلی قبولتون دارم پس بی چون و چرا به انتخاب شما سر بسپارم اما خود شما در آموزه هاتون این رو از ما نخواستید و مارو ارجاع دادید به رسول باطنی مون .
بهرجهت از لطف و توجه و صبوری و محبت تون بسیار سپاسگزارم خیلی شرمنده شدم که وقت شریف شمارو گرفتم.قول میدم خیلی بیشتر از پیش در این زمینه تحقیق کنم تا بتونم ابهاماتم رو رفع کنم.شما خیلی زحمت کشیدید🙏
🍃واژه: #ولی_أمر
@dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۴۱۳ 📌همراه با نظرات استاد *اولا:* اینکه: *آنها *مستقیما* توسط أئمه أطهار صلوات الل
#قطرات_بارانی_۱۴۱۴
📌همراه با نظرات استاد
شاید بیان من خیلی واضح نبود اما کاش شما *تمام مطالب* را و کاش با *دقت* بیشتری می خواندید.
۱ـ ... *درست نیست.* زیرا *خداوند متعال* هم *هیچ یک* از أنبیاء الهی را *مستقیما* به مردم معرفی نکرد بلکه فقط به آنها معجزه داد تا انتصابشان را با آنها إثبات کنند. اما *تمام آنها* با عجیب ترین معجزات و پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله با بیش از *ده هزار معجزه،* مورد *تکذیب* قرار گرفتند.
۲-... *درست نیست.* زیرا أئمه أطهار صلوات الله علیهم هم فقط *با یک حکم کتبی،* (مثل احادیثی که به ما رسیده) نمایندگانشان را منصوب می کردند. (و خودشان همراه آنها نمی رفتند.)(البته اکثر مردمی که خود را *به دروغ مسلمان و اهل تسلیم می پنداشتند* خودخواهانه آنها را تکذیب کردند (مثلا: در نماز صبح تماما به حضرت مسلم بن عقیل إقتدا کردند ـ پس میفهمیدند که او منصوب خدا و امام است ـ اما برای نماز عشاء، او را تنها گذاشتند و از او ـ جز دوازده ایرانی ـ اطاعت و حمایت نکردند.)(همین *مسلمان نماها* سه روز پیکر *امام به شهادت رسیده خود را* بر روی پل بغداد دیدند و بدون هیچ واکنشی به کارهای روزمره خود پرداختند!!!؟؟؟)
۳ـ درست است که خبرگان، *رهبر سیاسی* را برای کشور *تعیین* می کنند اما در *شناسایی نایب امام،* فقط به ما کمک می کنند اما *مجبور* نمی کنند. پس اگر توسط فقهاء و مجتهدین (نه خود شما) ثابت شود که شخص دیگری *خیر الموجودین* است قطعا *همان را باید نایب منصوب و واجب الإطاعه* بدانید.
نکته مهم اینست که: *هیچ مسلمانی* در هیچ لحظه ای نباید بدون *مقتدا* باشد.
و اگر ۱۷۰ فقیه و مجتهد * فرد *نالایق و بیگانه پرست و دروغگو و خائنی* را به عنوان *ولی أمر الهی* معرفی کنند، در آنصورت معلوم می شود که شما *معنی فقیه مجتهد* را به درستی نمی دانید.
۴ـ *ریشه مخالفت* تمام *مشرکین و کافرین و منافقین* در طول تاریخ با *أنبیاء و أولیاء و نایبان آنان،* از منظر قرآن، فقط *خودپرستی* است و اینکه (با توهم آزادی) به *بردگی* عادت کرده و نمی خواهند *بنده* باشند و از *خدا و نماینده او* *اطاعت* کنند.
۵ـ از اینکه قصد دارید إن شاء الله تعالی در این زمینه بیشتر تحقیق کنید، برایتان *لطف و عنایت الهی* را مسئلت می کنم.
خانم...
با سلام و سپاس از توجه شما استاد گرانقدرم
قطعا مطالب شما رو چندین بار با دقت بیشتری خواهم خواند اما این آیات و احادیث زیبایی که عنوان کردید در حین پذیرش تک تک شون، نتونستم ربط شون رو به سوالهایی که مطرح کردم پیدا کنم.
🍃واژه: #ولی_أمر
@dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۴۱۴ 📌همراه با نظرات استاد شاید بیان من خیلی واضح نبود اما کاش شما *تمام مطالب* را و
#قطرات_بارانی_۱۴۱۵
📌همراه با نظرات شما
در این جواب شما چند سوال برای من ایجاد شده
اول اینکه از نوشته ی امام زمان عجل الله فرجه که" اما الحوادث الواقعه فارجعوا..." چطور ولایت مطلقه و به تبعش اطاعت مطلق رو برداشت می کنید؟ در حالی که نه موضوع رجوع مطلق همه ی اموره و با توجه به حساسیت شما به استفاده از لغات ،کلمه ی اطاعت گفته شده(هر چند در رجوع اطاعت هم هست) و هم روات حدیث می تونه شامل افراد زیادی بشه نه فقط یه فرد خاص
به مثال حضرت طالوت به عنوان خیرالموجودین اشاره کردید، اگر حضرت طالوت رو نبی خدا به مردم معرفی نکرده بود و مردم بنی اسرائیل تعدادی از علمای خودشون رو انتخاب می کردند تا اونها رهبری برای مردم انتخاب کنن چند درصد امکان داشت اون علما یه جوان چوپان گمنام رو انتخاب کنن؟
این نشون می ده که انتخاب مردم حتی به واسطه ی علما نمی تونه پیدا کردن خیرالموجودین باشه
به صحبتهای آقای جوادی آملی اشاره کردید پس چرا خود ایشون در اعلام روز عید فطر نظری غیر از نظر رهبری داشتن؟
به نظر من مردم خبرگان رو انتخاب می کنن و اونها رهبر رو ، همونطور که مردم شورای شهر رو انتخاب می کنن و اونها شهردارو و همونطور که مردم مستقیما رئیس جمهور رو انتخاب می کنن ولی برام جای سواله که چرا باید به یه بخش از این انتخاب اینقدر قداست ببخشیم که به قول شما مقام عصمت ظلی براش قائل باشیم؟
به کارگزاران امام علی استناد می کنید ، فقط دو تا از کارگزارانشون مالک اشتر و محمدبن ابی بکر بودن ، ایشون بالغ بر 60 کارگزار داشتن که کسی مثل زیاد هم جزو همینهاست ، بر طبق کدام گفته ی امام علی اون حضرت از مردم خواستن از کارگزارانشون به طور مطلق اطاعت کنن ، آیا هیچ موردی وجود نداره که مردم از کارگزاران ،نزد حضرت شکایت برده باشن؟
اگر شما این اطاعت همه جانبه و مطلق رو به ترتیب برای منصوب امام و منصوبان او قائلید پس چرا همونطور که بارها از شما شنیدم به عملکرد صدا و سیما و حتی صحبتهای برخی ائمه جمعه معترضید؟
مگه رئیس صدا و سیما و امامان جمعه رو شخص رهبر تعیین نکردن؟
اون دوست عزیزی که می گن در دو قوه ی مقننه و قضائیه افراد صالح نشستن ، رئیس قوه ی قضائیه همیشه توسط شخص رهبر تعیین می شده پس اینهمه فسادی که در این قوه ، حتی در بالاترین مقامها وجود داشته و بر ملا شده از کجاست؟ و چرا نباید رئیس قبلی محاکمه بشه که چه اطلاع داشته و چه نداشته مسووله؟
استاد عزیز با تمام احترامی که برای شما قائلم و قائل خواهم بود چون بسیار از شما آموختم گمان می کنم اینهمه اصرار برای لزوم اطاعت مطلق از رهبری برای اینه که نوک پیکان هر نوع اظهار نظر و اعتراضی از سوی مردم رو فقط به یه سمت خاص بگردونید وگرنه من گمان نکنم امام زمان هم یه چنین مردمی رو بخواد.
🍃واژه: #ولی_أمر
@dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۴۱۵ 📌همراه با نظرات شما در این جواب شما چند سوال برای من ایجاد شده اول اینکه از نوش
#قطرات_بارانی_۱۴۱۶
پرسش اول: درباره *اما الحوادث الواقعه...* بود.
در پاسخ، بحث را باید از اینجا شروع کرد که: وقتی انسان، عاقلانه *مخلوقیت* خود را میفهمد و با *بینهایت طلبی* خود، *کمال مطلق* و *لقاء خالق* خود را *مقصد* خود قرار میدهد و با *جهل خود* نسبت به *راه کمال* مواجه میشود، به وجود *راهنما و رهبر،* برای تمام امور زندگی خود، *إضطرار* پیدا می کند.
لذا وقتی میشنود که خداوند *سفیرانی* را برای *هدایت* او مأمور کرده به آنها *رجوع* میکند و *اطاعت مطلق* از آنها را در *تمام مسائل زندگی،* به حکم عقل بر خود *واجب* می بیند.
فردی در بیابان گم شده و تمام تلاشش را برای *یافتن راه نجات و رسیدن به مقصد* ابراز کرده اما به نتیجه نرسیده و درمانده شده، اگر فردی (که هیچ شناختی هم از او ندارد) به او بگوید من راه را میدانم قطعا با تمام وجود و در تمام مسائل از او حتما اطاعت میکند. چرا؟ چون باور دارد که خودش راه را *نمیداند.*
پس *اختلاف و تفرقه* پیروان رسولان الهی، به خاطر *غرور علمی* آنهاست که نمی گذارد *تسلیم مطلق تعالیم الهی* باشند: *وَ مَا اخْتَلَفَ الَّذينَ أُوتُوا الْكِتابَ إِلاَّ مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْياً بَيْنَهُمْ* (آلعمران/۱۹)
پس اینکه *مرحوم کلینی* که خودش، *راوی احادیث* است، از امام می پرسد که در *تمام مسائل روزمره* باید خودم را با چه شخصی، *تراز و تنظیم* کنم؟ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، به او می فرمایند: فقط باید به *حدیث شناس* رجوع و از او اطاعت کنید.(که به حکم و شرع، او باید *خیر الموجودین* و یک نفر باشد.)
مطلب دوم: من، حضرت طالوت علیه السلام را *خیر الموجودین* اعلام نکردم و *نقل قولتان غلط بود.*
قطعا *تمام مردم* و *تمام علماء هیچ زمانی،* اجازه ندارند از *طرف خدا،* فردی را به عنوان *نماینده خدا* منصوب کنند.(گناه بسیار بزرگی که در سقیفه رخ داد و آیه ۱۵ سوره کهف، آن را *اسس اساس الظلم* نامیده)
پس طبق آیه: *اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسالَتَهُ* حضرت طالوت علیه السلام و هر *نبی و رسول و نایبی* را فقط *خداوند* منصوب می کند و به *حکم* او *مشروعیت* می بخشد، که مردم از طریق: ۱ـ *معجزات،* ۲ـ *نبی یا رسول و امام قبلی،* ۳ـ *شواهد و قرائن،* ۴ـ *فقهاء و مجتهدین،* باید او را *شناسایی* کنند. (إرمیای نبی ایشان را معرفی کرد.)
قبلا گفته شد که: *خبرگان،* هم فقط در *شناسایی نایب منصوب* به ما کمک می کنند. (و این نقش آنها غیر از انتخاب رهبر سیاسی کشور است.)
سوم: اینکه حضرت آیه الله جوادی آملی، با *سوگند،* مقام معظم رهبری را *امامی بی نظیر* در زمان ما معرفی کردند، و اینکه مرحوم حضرت آیه الله گلپایپانی و حضرت آیه الله سیستانی، *اطاعت* از ایشان را حتی بر *مراجع* هم *واجب* اعلام کردند، ربطی به *اختلاف علمی* میان مراجع ندارد. (علم حضرت موسی علیه السلام با علم حضرت خضر صلوات الله علیه هم برابر نبود اما مردم به *أمر الهی* باید از حضرت موسی علیه السلام که منصوب بود اطاعت می کردند.)
چهارم: اگر *انتصاب الهی* أنبیاء و رسولان و نایبان آنان بر ما إثبات شود، *می توانیم* قبول کنیم که آنان *تحت نظر الهی* هستند و *عصمت ظلی* دارند. اما اگر عصمتشان برایمان قابل قبول نباشد ولی عاشق لقاء الله باشیم، باز باید از آنان *اطاعت مطلق* داشته باشیم تا به مقصدمان و بارگاه الهی برسیم. (البته اگر خرده معلومات و مدارک غرورآفرین دانشگاهی ما بگذارند!!!)
پنجم: بله، مردم بارها از *عملکرد غلط* نمایندگان رسول أکرم صلی الله علیه و آله و کارگزاران أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه *شکایت* کردند، اما این اعتراضات، مانع از *اطاعت* از نمایندگان آنان نبود. (اطاعت از هر افسر راهنمایی و رانندگی، واجب است و لو اینکه از آن فرد، در مواردی شکایت شود.)
ششم: *اظهار نظر* و *نقد و انتقاد* داشتن، ربطی به مسلمانی و لزوم *تسلیم و اطاعت* از *منصوب الهی* ندارد.
هفتم: بر خلاف تصور شما، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، منتظر *مردمی* است که با عقلانیت و معرفت و بصیرت و عبرت از تاریخ، *ظلم و جور* و *قسط و عدل* را درست بشناسند و از ظلم و جور، خسته شده و *طالب قسط و عدل* و *تشنه صالحین* و *خیر الموجودین* در تمام زمینه های زندگی باشند و *فریب ادعاهای واهی* را نخورند و اسیر *تبلیغات* نباشند و *بهترین خلق خدا* یعنی: حضرت امام علی و حضرت امام حسن مجتبی و امام حسین صلوات الله علیهم را با *بدترین خلق خدا* یعنی: معاویه و یزید و ابن زیاد، عوض نکنند.
هشتم: باید برای خودم روشن کنم که: ۱ـ آیا می خواهم *تسلیم حق* باشم یا خیر؟ ۲ـ آیا مسلمانم؟ و باید از نماینده منصوب خدا، *اطاعت مطلق* داشته باشم یا خیر؟ ۳ـ اگر ایشان را *نماینده منصوب الهی* نمی دانم پس کدام فرد دیگری را *نماینده منصوب خدا* می دانم و حاضرم از او در تمام زمینه های زندگی، *اطاعت مطلق* داشته باشم؟
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۴۱۶ پرسش اول: درباره *اما الحوادث الواقعه...* بود. در پاسخ، بحث را باید از اینجا شر
#قطرات_بارانی_۱۴۱۷
#پرسش
۱-آیا خبرگان مقبولیت رو هم در نظر میگیره؟و جزو شرایط رهبری هست یا خیر؟
۲-اگر شرط هست و اگر به طور کلی خبرگان خیرالموجودین رو یافت اما گمنام بود نزد مردم و بالتبع مقبولیت نداشت به دلیل گمنامی. چی میشه؟اینطوری خیرالموجودین خیلی محدود میشه.
#پاسخ
اینکه خبرگان با چه ملاکهایی *رهبر* را شناسایی می کنند، به خاطر نمی آورم.
می توانید با مراجعه به متن قانون اساسی آنها را ببینید.
اما بحث ما درباره انتخاب *رهبر سیاسی کشور* نیست.
عرض کردم خبرگان می توانند در *شناسایی خیر الموجودین* به ما کمک کنند.
🍃واژه: #ولی_أمر
@dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۴۱۲ خانم... سلام استاد عزیز بله قطعا اطاعت از امر خدا و امام زمان (ص)واجب است. استا
#قطرات_بارانی_۱۴۱۸
#پرسش
در این پیام امکانش هست قسمت داخل پرانتز آخر متن را کمی باز تر کنید و توضیح بیشتری بفرمایین؟ ( قسمتی که آیه ی لیغفر لک الله .... هم ذکر شد)
#پاسخ
در تمام طول تاریخ برای *تمام أنبیاء و رسولان الهی* و حتی برای *خود خداوند* ، *شایعات و شبهات و اتهامات و خطاها و تخلفاتی* مطرح بوده و خواهد بود.
اما این *اتهامات* دلیلی بر *درست* بودن آنها نیست و نباید بهانه ای برای *ترک اطاعت* از آنان شود.
🍃واژه: #ولی_أمر
@dr_ghofrani2