#قطرات_بارانی_۴۰
🌷خانم محترمی پرسیدند:
همسرم از اینکه بنده ایشون را در زمینه سیاسی و اعتقادی قبول ندارم شاکی است و غبطه افرادی را میخورند که همسرشون خیلی قبولشون داره. با اینکه ایشون انتقادات سیاسی شدید و شبهاتی در بحث ولایت دارند چطور باید برخورد کنم؟ نظرتون در مورد اقتدا در نمازها به ایشون چی هست؟
🌿در پاسخ عرض کردم:
هو المحبوب
ذللوا أنفسکم بترک العادات و قودوها الی فعل الطاعات
با ترک « عادتها » نفستان را رام کنید و آن را به انجام طاعات بکشانید.(غررالحکم)
با سلام به شما و سلام به مقام والاي زن كه اگر خودش را به درستی بشناسد و نقش و مأموریتش را درست بداند می تواند مظهر صفاتِ جمالِ الهي و سرشار از عقلانیت، شور، نشاط، امید و زندگی باشد و با « هنر زن بودن » و « هدایت نامحسوسِ » خود نگاه اطرافیانش را نيز آسمانی کند و آنان را نیز به اوج عقلانیت، اراده، ادب، امید، شور، نشاط، معنویت، پاکی، انسانیت، صداقت و به أحسن الحال و به معراج برساند.
۱ـ خانم محترم ؛ « مواجهه » با هر نوع « التهاب، بیماری، انحراف، تخلف و ناهنجاری »، به « دو شکل » ممکن است:
اول: « مخــــــالف درمانی »، دوم: « موافــــــــق درمانی »
مخـــــالف درمانی، روش اکثر پزشکان غیر حکیم است که با داروهای « آنتی بیوتیک = ضد حیات »، به جنگ میکرب، ویروس، أنگل و باکتری می روند و با نگاهی خشن، سریعا « عمل و جراحی » و « مسئله » را « حذف » می کنند، اما چیزی را « حل » نمی کنند لذا درمانشان معمولا پر عارضه است و بیماری، پس از مدتی دوباره بر می گردد و عود می کند.
در این روش باید با « اطرافیانِ مخالفمان » دائما « مخالفت » و آنها را « نهی » و خودمان به هر بهانه ای « قهر » کنیم و یا « طلاق » بگیریم. البته با این روش کمتر دیگران به همراهی با ما ترغیب میشوند.
اما در روش مـــــوافق درمانی: مثلا: به شخصی که بسیار بازی و عرق کرده (به جای آب خنک)، آب ولرم یا مایع گرم می دهند تا عطش او بهتر فروکش کند و عارضه ای هم پیدا نشود.
یا مثلا: وقتی بچه به سمت خیابان می دود، با او « همراه » می شوند و حتی از او « تندتر » می دوند تا بتوانند او را « مهار » کنند.
پس موافق درمانی، یکی از « شیوه های هدایت نامحسوس » است که شما (مثل افراد پلیس لباس شخصی) « وانمود » می کنید با فرد خطاکار یا غافل یا منحرف یا متخلف .... « همراه و موافق » هستید اما (با اسناد یا استدلال یا استناد)(و با تشویق مناسب نکات مثبت طرف) به تدریج آنقدر روشنایی به وجود می آورید که یا طرف با تفکر و تعقل، احساس کرامت می کند و خودش از پیمودن راه غلط منصرف شود و یا به نحوی بتوانید او را « مهار » کنید.
پس اگر (بر خلاف بسیاری از مذهبی نماها) از یکسو به « مختار » بودن انسان و « ذهنیات » همسر محترمتان احترام بگذارید و از سوی دیگر، باورهای خودتان را آنقدر « مستدل و مستند » کنید که بتوانید به « شبهات » ایشان پاسخ بدید و یا ایشان را به « مراجع مسلطی » إرجاع دهید و یا با « پرسشهای منطقی و مناسب » ایشان را به « تفکر » بکشانید، و با توکل به خدا و استعانت از او و با شیرین زبانی نکات مثبت و باورهای درست ایشان را به زیبایی تشویق و تکریم کنید، خیلی بهتر می توانید در « جهادهمسردای » خود و « همراه سازی ایشان » موفق باشید.
۲ـ اگر حج تشریف ببرید آنجا « مجاز » هستید در نماز جماعت به « وهابیون » إقتدا کنید. چرا؟
چون آنها « اَمام = جلو » شما قرار دارند اما « إمام » شما نیستند.
اما وقتی جناب « حر بن ریاحی » و سربازانش، مانع حرکت کاروان امام حسین صلوات الله علیه به سمت کوفه شدند و اذان گفته شد و امام به نماز ایستادند، جناب حر هم با افرادش به ایشان إقتدا کرد در حالی که نمازش « قبول » نـــبود. چرا؟ چون إمام در « اَمام » او بودند اما « إمام » او نـبودند، إمام او آن روز، یزید ملعون بود.
پس وقتی در منزل با همسرتان هستید، إقتدا به ایشان که « مسلمان » هستند (با هر شبهه ای پیرامون رهبری و انقلاب)، قطعا « مجاز » است، زیرا خود شما « ولایت و نیابت » را (ظاهرا) قبول دارید. البته اگر در منزل شما، پدر بزرگ یا مهمان عالم تر و باتقواتری باشد، در آنصورت اگر بخواهید نمازتان را به جماعت بخوانید (که برای زنان واجب نیست) می توانید « با همسرتان » به ایشان إقتدا کنید.
۳ـ لطفا به هر اندازه که فرزندانتان را دوست دارید به همان اندازه از آنها « دوری » کنید و فقط و فقط به « جهادهمسرداری » و « احترام و تکریم پدر » بپردازید تا مفیدترین زمینه عقلانیت و رشد را برای آنها هم فراهم آورید. امیدوارم موفق و مؤید باشید.
#قطرات_بارانی_۴۱
🌷 « سه » فرق مهم « سارق » و « مهمان » کدامند؟
🌾 « لله الحمد و الشکر » که رزق امروز ما را این « زیارت » و این « ضیافت » نورانی قرار داد.
و با سلام و احترام و تشکر فراوان از عزیزانی که نظر خود را با نکات بسیار ارزنده و زیبا و مفید ارائه کردند.
🌿 پس همانطور که شما فرمودید:
۱ـ سارق، بدون اجازه وارد هر فضایی می شود و بدون اجازه چیزی را از « ولایت » دیگران خارج می کند. (حتی اگر خودش هیچ بهره ای از آن چیز سرقتی نبرد.)(مثل برادران حضرت یوسف علیه السلام که ایشان را از ولایت پدر خارج کردند.)
۲ـ سارق، با سرقتش، « جنس فــانی را باربــری می کند و مورد لعنت دنیوی و عذاب اخروی قرار می گیرد .
» اما میهمان، « با حضور مؤمنانه و متواضعانه اش، مورد لطف و محبت قرار می گیرد و به « اُنس و الفت قلبی و علم و معرفت و تجربه و همدلی » می رسد و از دعای خیر برخوردار می شود: رَبِّ اغْفِرْ لي وَ لِوالِدَيَّ وَ لِمَنْ دَخَلَ بَيْتِيَ مُؤْمِناً ...(نوح۲۸)
۳ـ سارق، غرق در اضطراب و ترس و تشویش و نگرانی و در جستجوی « اجناس » با ارزش ناپایدار است،
اما میهمان، ارامش و نشاط دارد و « مشتاق شنیدن و دیدن و زیارت « گفتار و رفتار و اخلاق ارزشمند » است و « تحول انسانی و رشد عاطفی و اجتماعی » و « وسعت رزق » پیدا می کند.
خوب امروز میهمان سه امام بزرگوار بودیم که تمام لحظات عمرشان را به بیان دعاهای روح نواز و شوق أنگیز و ترویج معارف قرآنی و ارائه بیشترین احادیث نبوی و علوی و پرورش هزاران شاگرد فعال گذشت.
اگر واقعا امروز خود را در منزل این سه انسان کامل می دیدیم، چه گفتار و رفتار و اخلاقی می دیدیم؟
چقدر سادگی و نورانیت و محبت و بزرگواری و بندگی می دیدیم؟
آیا احتمال داشت حتی سرسوزنی غفلت، نفسانیت، خودخواهی، تنبلی، رذائل، شلختگی، بی انضباطی، کثیفی، اسراف، تبذیر و بی نظمی .. در آنجا دیده شود؟
هر چند که جهان به برکت وجود آنان خلقت یافته و ما همیشه بر سر سفره برکات آن ذوات مقدسه هستیم اما فرض کنید امشب از یکروز میهمانی در پیشگاه این سه نورچشمی حضرت زهرا سلام الله علیها به آغوش خانواده خودمان برگشته ایم لطفا بدون خودفریبی و صادقانه ببینیم از این سفر و زیارت یکروزه چه درسها و علوم و معارف و برکاتی را به دست آوردیم؟
چند درصد بر « الهی و ربانی و نبوی و فاطمی و علوی و حسنی و حسینی » بودنمان افزوده شد؟
امشب اگر توفیق نماز شب پیدا کردیم برای این کم بهره بردنمان از این بارگاهی که خزائه علم و رحمت و برکات الهی بودند، کمی اشک بریزیم.
و بدون تحقیر خودمان از کم بهره بردن امروزمان، خود را برای یک سفر و یک زیارت نورانی دیگر مهیا کنیم. إن شاء الله تعالی
#قطرات_بارانی_۴۲
🌷استاد اگر متوجه بشیم همسرمون دورغ میگن باید چکار کرد.بعضی مواقع احساس بی اعتمادی بهم دست میده ولی باز میگم نه شاید من اشتباه میکنم
استاد ممکن یه راه حل بگید
سپاس از توجهتون
🌿 اگر امروز با این زیارت و ضیافت همراه می شدید و در پیشگاه آن سه امام بزرگوار حضور پیدا می کردید آنان را فقط « مراقب » کی می دیدید؟
🌷 اگر اشتباه نکنم مراقب همه ما
🌿خیر ، أولیاء الهی تمام توجهشان به « خدا » و تمام مراقبتشان به « خودشان » بود.
#قطرات_بارانی_۴۳
🌾آهای أهالی محترم و مشتاق گروه؛
🌴صبح همگی بخیر. امیدوارم امروز با صد بار صدا زدن خداوند با عبارت: « یا حیّ یا قیوم »، به لیاقت و قابلیت و ظرفیت و استحقاق بالاترین درجة » حیاء » و « حیات » و « قیام و مقاومت و استقامت » برسیم. إن شاء الله تعالی
صبحانه امروز « موکب اربعینی » ما با « الهام از تمام شهیدان والامقام » اینست که بفرمائید:
🔸« مشاهده » (و شهود و شاهد و تشهد و شهادت) یعنی چه؟ و چه فرقی با « قضاوت » دارد؟
و چرا « شهید حتما زنده است؟ »
تقاضا می کنم تمام أعضاء محترم گروه به این پرسش بیاندیشند و پاسخی را برای آن بیابند،
اما « تعداد کمتری » که می توانند « محققانه » پاسخ بدهند به این پرسش پاسخ دهند.
حیّ علی الحیاء و الشهود.
#قطرات_بارانی_۴۴
🌾سلام و نورخدمت استاد فرزانه
روز شما بخير
🌷بنده، متوجه نشدم که علت این قیاس چه بود،چرا مهمان را در مقابل سارق قرار دادیم یعنی هدف از این قیاس را متوجه نشدم عذر بنده را بابت دیر فهم بپذیرید.
🌿 سلام و رحمت و برکات الهی بر شما.
وسلام به پرسش به موقع و مؤمنانه شما
می دانیم که « تمام آسمان و زمین و هر چه در آنها و میان آنهاست، ملک و مال خداوند است. »
و می دانیم که « تمام خزائن الهی » به « این چهارده ذوات مقدسه سپرده شده » و لذا « حساب و کتاب تمام خلق با ایشان است : ایاب الخلق الیکم و حسابهم علیکم »
پس وقتی ما افراد بشر، « در « هر فضایی (حتی منزل خودمان) حضور پیدا می کنیم » و یا در « هر چیزی (حتی با تنفس و خوردن و آشامیدن) تصرف می کنیم » اگر آن « حضور و تصرف » ما « بی اجازه أولیاء الهی » باشد سارقیم و برای هر کارمان (حتی برای نماز خواندن و عبادت کردن)، به سختی مجازات خواهیم شد.
اما اگر آن « حضور و تصرف » ما « با إذن ولی » باشد، (ادخلوها بسلام) « مهمان » آنان هستیم و مورد « پذیرایی و تکریم » آنان قرار می گیریم و به « حیات طیبه » و « جاودانگی » هم می رسیم.
پس تمام افراد بشر « هر لحظه »،یا « سارق » هستند و یا « مهمان ».
جالب است که در حج و در ماه مبارک رمضان، خودمان را « میهمان خدا » می خوانیم (که معمولا به آن و به الزامات آن بی توجهیم)
امید که قدری برایتان روشن شده باشد.
#قطرات_بارانی_۴۵
🌷ببخشید استاد چکار کنم که نمازشب خوان شوم؟😔
🌿با سلام و احترام
لطفا هر شب بدون کینه و با وضو و با رضایت و با اشتیاق و ذاکر و امیدوار به لطف الهی بخوابید.
و آنقدر اشتیاق نشان دهید تا « دعوتتان کنند » و « ملائکه بیدارتان کنند »،
صفحات دعای ابوحمزه ثمالی را در مفاتیح الجنان خودتان بشمارید و آن را نصف کنید و یک صفحه به قبل برگردید و این بخش دعا را پیدا کنید که حضرت می فرمایند:
خدایا؛ هر وقت می خواهم با تو مناجات کنم و دو رکعت نماز در پیشگاهت بخوانم ، « چرا چرت » را بر من می اندازی (القیت علی النعاس) و چرا مرا از لذت مناجات و نماز « محرومم » می کنی؟
آنگاه حضرت مثل یک پزشک حکیم « یازده احتمال » را (فقط برای چُرتی شدن در نیمه شب) مطرح می فرمایند:
شاید مرا از شاکرین نعمات خود ندیدی.
شاید مرا از آنهایی که عمرشان را به بطالت می گذرانند دیدی.
و در انتها می فرمایند شاید مرا « کم حیاء » دیدی ...
پس فقط برای چرتی بودن در نیمه های شب یازده احتمال وجود دارد و خدا می داند که برای « خواب ماندنمان » چند احتمال وجود دارد.
لذا می فرمایند: « وضع هر شب » ما، « ظهور عملکرد روز قبل از آنست » و « هر روز »،« ظهور عملکرد شب قبل از آنست ».
خلاصه باید آنقدر « مراقب » افکار و گفتار و رفتار و اخلاق و مواضع خود باشیم تا برای « هر ضیافتی » ، « دعوت » شویم.