eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1.1هزار دنبال‌کننده
17 عکس
102 ویدیو
178 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۷۸۴ التماس دعا از استاد و همه دوستان استاد غفرانی: با سلام و احترام؛ مؤمن *التماس* نمی کند! بگوئیم: *أسئلکم الدعاء* بهتر است.. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۸۵ ۱. استاد بزرگوار فرمودی دختر باید چند سال از پسر کوچکتر باشه حالا اگه دختری این رو نمیدونست، الان چکار باید بکند تا زندگیش دچار مشکل نشه؟ ۲. در ادامه اینکه اگه حالا دختر سنش بالای ۴۰ باشه بازم باید با کسی که چند سال بزرگتر از خودشه ازدواج کنه؟ ۱. به *شك بعد از سلام* نبايد إعتنا كرد. پس اگر شخصی *ازدواج كرده* والدين و اطرافيان اجازه ندارند، *شك و شبهه ای* در آن وارد كنند. ۲ـ اينكه *سن و مدرك و قد* دختر *در شرائط عادی* نبايد از پسر *بيشتر* باشد، برای سنين *زير سی سال* ترجيح دارد اما برای دختران و پسرانی كه ازدواجشان با تأخير مواجه شده يا در صدد ازدواج مجددند می توانند اين موارد را ناديده بگيرند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
*اطلاعیه:* با سلام و احترام به شما عزیزان؛ با توجه به کثرت پرسشهای خصوصی شما از استاد، گاهی در انتقال آنها تأخیر رخ می دهد. لطفا اگر این تأخیر بیش از دو سه روز شد، لطفا مجددا یادآوری بفرمائید. ممنون.
۱۷۸۶ همسر من چند وقت یکبار به شدت عصبانی میشه و به من میگه این مشکل داره که از کنترل خارج میشه واز من میخواد در این مواقع من سکوت کنم وچیزی نگم. من چجوری میتونم سکوت و صبوری کنم؟ هر بانوی مؤمنی، اصلا برای *آرامش بخشيدن به همسر* ازدواج می كند تا آرامش خودش هم، نهادينه و تثبيت شود. همانطور كه اگر *ظرف غذا* بر روی آتش *جوش* آورد، آتش آن را *كم* می كنند، برای فروكش كردن عصبانيت همسر و فرزند و همسايه هم بايد *عوامل تحريك كننده* و *عوامل عصبانيت* را كاهش دهيد و *نكات مثبت* آن فرد را چنان هنرمندانه و مؤمنانه *تشويق* كنيد كه *عقلانيت و اراده و ايمان و صبر مؤمنانه* او تقويت شود و خودش خودش را آرام كند. مؤمن به استناد آيه ۱۵۵ و ۱۵۶ و ۱۵۷ سوره بقره، بايد باور داشته باشد كه *هر لحظه* با *انواع مصائب و مشكلات و مسائل و موانع و حوادث* از طرف خداوند *آزمايش* می شود پس بايد *دائما صبور* باشد. بدون صبر، هيچ كشاورزی و هيچ دامداری و هيچ صنعتگر و مخترعی نمی تواند به *محصول خوبی* دست پيدا كند. مادر، *نه ماه* عاقلانه و اميدوارانه و مؤمنانه و هنرمندانه *صبر* می كند تا بتواند *يك انسان* بيافريند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۷۸۴ التماس دعا از استاد و همه دوستان استاد غفرانی: با سلام و احترام؛ مؤمن *التما
۱۷۸۷ ببخشید استاد اینجا دعا *ال معرفه* گرفته... یعنی دعای ویژه ای یا هر دعایی؟ با تشكر از دقت شما. دعای *معرفه،* می تواند دعای *خير* باشد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۸۸ لطفا نشانی گروه *لوازم ظهور* را اعلام کنید. بالینک‌ زیر می توانید وارد گروه کلاس لوازم ظهور شوید. ble.ir/join/MTQ2YTBhOW 🍃واژه: گروه کلاس لوازم ظهور @dr_ghofrani2
۱۷۸۹ تفاوت تلاوت و قرائت چیست؟ ضمن عرض تبريك ميلاد فرخنده *نهمين جلوه نورانی امامت* ، حضرت *جواد الأئمه* امام محمد تقی صلوات الله عليه به شما و تمام دوستداران نبوت و امامت. ببخشيد به خاطر مشغوليتهای اين روزهايم، فرصت لازم برای توضيح مفصل را ندارم. قرآن در سوره *بقرة آيه ۴۴* می فرمايد: أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ *وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتابَ* أَ فَلا تَعْقِلُونَ؟ (آيا مردم را به نيكى فرمان مى‏دهيد و خودتان را فراموش مى ‏كنيد با اينكه شما كتاب [خدا] را مى‏خوانيد پس چرا *تعقل* و به عقل *رجوع نمی كنيد؟* ) از اين آيه استنباط می شود كه: ۱ـ *تلاوت* می تواند *بدون تعقل* انجام شود که در آنصورت نمی تواند خود افراد را *متنبه* و *متعهد* و *متعبد* كند. در حاليكه *قرائت* بدون دخالت *تفكر و تعقل و سمع و بصر و أفئده* اصلا صورت نميگيرد. ۲ـ ظاهرا تلاوت: *دنبال کردن چیزی در بیرون با سمع و بصر* است. اما قرائت: *دنبال کردن چیزی در درون، با سمع و بصر و عقل و قلب* است. ۳ـ تلاوت، نوعی « *انعکاس و اعلام* » و « *عرضه* » و « *اطلاع* » است. اما قرائت، « *جـــاری شدن تفکر و تعقل و نگاه موحدانه در تمام جوارح* » است. ۴ـ شیطان هم « تلاوت » دارد: *تَتْلُوا الشَّياطينُ،* اما « قرائت، » *مخصوص موحدین* » است. ۵ـ به پیامبر أكرم صلی الله علیه و آله دستور *تلاوت* داده شد اما به *مردم،* دستور آن داده « *نشده* » است. در حالی كه « *دستور قرائت* » به *تمام افراد مسلمان* داده شده است. ۶ـ *درجات* مؤمنين در قيامت، فقط بر اثر *قرائت* آنان افزايش پيدا می كند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۹۰ سلام و صلوات الهی در این روز میلاد فرخنده نهمین جلوه نورانی امامت، *حضرت جواد الأئمه* صلوات الله علیه بر شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار.* *چهل و پنجمین* پذیرائی *موکب قرآنی* گروه ما این بود که: پیام مهم این عبارت: * إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً* (بقره/۶۷) چیست؟ از پاسخهای عالمانه و پر نکته شما عزیزان که دیگر حرفی برای گفتن من باقی نگذاشت، بسیار متشکرم. ظاهرا این گاو، یک گاو معمولی نیست و این *ذبح* ، قربانی کردن معمولی نیست. زیرا در کشتارگاه، قربانی *می میرد* اما در اینجا، ذبیحه، *زنده ای* است که *حیات* می بخشد. لذا می فرماید: *اگر بخشی از آن را به مُرده بزنید، آن مرده، زنده می شود.* {فَقُلْنا اضْرِبُوهُ بِبَعْضِها كَذلِكَ يُحْيِ اللَّهُ الْمَوْتى‏ وَ يُريكُمْ آياتِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ (۷۳)} پس در این *بقر،* زندگی نهفته است و او سرشار از حیات است. وقتی آن را *بشکافی* (بقر= شکافتن) از آن *زندگی، جاری می شود.* پس این گاو، مردنی نیست و این ذبح، اشاره به زندگی و *تولد دوباره* است نه مرگ. مانند *دانه ای* که در زمین کاشته می شود و دوباره، *جوانه* می زند و از خاک سر بر می آورد و خود یک شجره ای پُر از دانه های زندگی بخش می شود. خداوند حکیم و مهربان، در درون هر انسانی، *فطرتی* پاک و نورانی قرار داده که هم زنده و هم حیاتبخش است. پس اگر در این ماه مبارک رجب که *جهاد اصغر* با کفار* ، *مشرکین* ، *منافقین* و *فاسقین بيرون* در آن، *حرام* است تا به *جهاد أکبر* با *غفلت* ، *جهالت* ، *لجاجت* و *نفاق درونمان* بپردازیم، عاقلانه و مؤمنانه، *خودخواهی و نفسانیت و ذهنیت* خود را که با *انواع اوهام و خیالبافی* بسیار فربه و چاق شده و ما را به *احساس حقارت و تکبر و ناامیدی* می کشاند و مانند دیوی آن فطرت *حی قیوم جو* را به *زندان* انداخته، ذبح کنیم، *نور حی قیومی* که *همیشه با ماست* (هو معکم) از درونمان فوران میکند و متجلی میشود و ما را به *اشراق* و *شوق لقاء* و *حیات طیبه* می رساند. ببخشید که نتوانستم بهتر از شما بیان کنم. 🍃واژه: ۶۷ @dr_ghofrani2
۱۷۹۱ ببخشید اجازه داریم صوت کلاس رو در اختیار دوستان و گروه های دیگه بگذاریم؟ سلام و رحمت الهی بر شما و ایامتون مبارک. مشروط به اینکه هزینه آن را بپردازید مجازید. و هزینه آن یک صلوات کامل است. موفق باشید. @dr_ghofrani2
۱۷۹۳ استاد لطفا درباره استغفار که مهمترین و پرتکرار و تنوع ترین ذکر این ماه شریف است توضیح بدهید با سلام و احترام و تبریک این ایام نورانی و فرخنده. استغفار یعنی: « *طلبِ آمرزش* » از تمام خطاها و گناهانِی که *قبلِا خودم مرتکب* شده ام و یا *از جانب اطرافیانم نسبت به من انجام شده.* پس « استغفار و توبه » مثل *کارواش،* باید *تمامِ کثیفی‌های ماشین* را « پاک » کند چه زباله‌هایی که خودمان داخل ماشین ریخته‌ایم و چه فضولاتی که کلاغ‌ها روی ماشین انداخته‌اند. پس « استغفار و توبه، » *قلبِ* انسان را مانند *کودک تازه متولد شده،* از هر نوع آلودگی، « پاک » و تطهیر می‌کند. و چون با استغفار و توبه پاک می‌شویم دیگر « *اجازه* » نداریم *اولا:* برای تخلّفاتِ گذشتة خودمان، *خودخوری* و خودمان را *تحقیر* کنیم و نباید *ناامید و افسرده* شویم. *ثانیا:* دیگر *اجازه* نداریم از تخلّفاتِ *والدین و همسر و فرزندان و دیگران،* « *کینه* » در دل نگهداریم و گرفتارِ مرضِ *هَمز* (عیب‌جویی) شویم. *مؤمن،* با *استغفار و توبه* در سحرِ و آغاز هر روز، باید بکوشد خود را از *قبل* جدا و إصلاح کند تا *هر روزش، بهتر از دیروزش،* و « *حالِ* » او بهتر از « *گذشتة* » او باشد و باید « قلبِ » خود را از « *کینه* » پاک کند. یا مقلّب القلوب و الأبصار؛ بر *بصیرت و معرفت و ایمان* ما بیفزا و ما را از *صالحین، مستغفرین و تائبین و خائفین* قرارمان ده و به « *أحسن الحال* » برسان و در ظهور آخرین حجتت سهیم بفرما. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
4_5882007632276884416.pdf
218.7K
۱۷۹۴ 👈 متن پیاده شده جلسه اول سوره مبارکه الرحمن 🍃واژه: @dr_ghofrani2