eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1.1هزار دنبال‌کننده
17 عکس
102 ویدیو
178 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
۲.۴۵۷ با استناد به سخنان علما مبنی بر اینکه به هر کس که رای بدهید در تمام کار های او چه خوب وچه بد شریک هستید ما که به دولت قبل رای ندادیم وپاسوز شدیم حالا چگونه رای بدهیم به کاندیدهایی که هر کدام پرونده های خود را موجه وانقلابی قلمداد میکنند؟ ۱ـ شما به اشتباه *گمان می كنيد* كه در انتخابات گذشته *شركت نكرده ايد* بلكه *حاضر نشدن شما* ، به *حمايت از مخالفين نظام* منجر شده است.) ۲ـ اگر در زمان أميرالمؤمنين صلوات الله عليه می بوديد، *هزاران شايعه، عليــــه ايشان* می شنيديد. در طول تاريخ بشر، *حتی عليه خداوند* هم *هزاران شايعه و دروغ و تهمت* مطرح شده و امروز می شود. پس اصلا *امكان ندارد* در *دنيا* بتوانيد *گزينه ای* را پيدا كنيد كه درباره آن *حرف های متناقض* مطرح نباشد. لذا قرآن *بارها* به ما و شما *هشدار* می دهد كه *تمام مردم* ـ بدون استثناء ـ *دائما در حال آزمايش* اند. و به همين خاطر رسول أكرم صلی الله عليه و آله می فرمايند: *نعمتی بزرگ تر از تعقل* (برای تشخيص حق و باطل، خير و شر) به بشر داده نشده است. ضمنا مسلمانان اگر *تقوا* داشته باشند از نعمت بزرگ *فرقان* هم می توانند برخوردار باشند. ۳ـ الحمد لله رب العالمين، *سه نفر* از كانديداهای موجود، اولا: *هيچ نقطه تاريك و مبهمی* در زندگی گذشته خود ندارند، ثانيا: *دو نفر* آنها از *بهترين قابليت و توانائی* و *درخشان ترين سوابق* (به تأئيد تمام افراد متخصص داخلی و خارجی) برخوردارند، و *عملياتی ترين برنامه ها* را برای *فقرزدائی* و مبارزه با *اختلاف طبقاتی* دارند. ثالثا: *بيشترين هجمه* رسانه های آمريكائی و إنگليسی و فرانسوی و اسرائيلی و منافقين داخلی و خارجی، فقط *عليه همين دو نفر* است، كه طبق فرمايش أئمه أطهار صلوات الله عليهم، اين نكته، *بهترين ملاك* سلامت آنهاست. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۵۸ چرا شورای نگهبان افراد جوان دربحث ریاست جمهوری معرفی نکرد... چنانکه همین الان هم خودمقام معظم رهبری دردیدار نخبگان ودانشجویان شاهدبودند که ظرفیت های بالایی دارند وبه‌رهبری هم پیامشان رارساندند که کار ندارند چون جزو نورچشمی های نظام نیستندچه شد؟ ۱ـ شايد به خاطر بياوريد كه در مسائل *رياضی* از دبستان تا دبيرستان، وقتی چند *مجموعه* (در چند پرانتز) در صورت مسئله مطرح ميشد، ابتدا بايد *چهار عمل اصلی داخل هر مجموعه* را انجام می داديم و بعد چهار عمل اصلی را درباره خود آن مجموعه پياده می كرديم. زيرا بدون اين *تفكيك* هيچ مسئله ای *حــل* نميشود و به پاسخ درست نميرسد. در مسائل خانوادگی و مسائل سياسی هم ابتدا بايد موارد را از يكديگر *تفكيك* كنيم تا بتوانيم به راه حل منطقی برسيم. ۲ـ اگر شما با *پول حلال* و از *بهترين مواد* مربا يا ترشی يا غذائی را تهيه كنيد، نمی توانيد به راحتی از اداره *استاندارد* گواهی تأئيد بگيريد. چرا؟ زيرا از نظر آنجا، *مواردی مهم* اند كه شايد اصلا برای شما مهم نباشند. (مثلا: بايد آشپزخانه شما سراميك باشد و هواكش داشته باشد و خود شما بايد پيش بند و كلاه مخصوص و لباس سفيد و ماسك و غيره داشته باشيد.) (مواردی كه هيچ ربطی به حلال و خوشمزه و مفيد بودن آن محصول شما ندارند.) ۳ـ اكنون در بيمارستان ها برای *قطــــع پای برخی بيماران ديابتی* دهها مليون تومان می گيرند!!! و مراكز بهداشتی هم كار آنها را *تأئيد* می كنند. اما پزشك تحصيل كرده در آلمان كه در بالای شهر تهران چندین بيمار ديابتی را فقط با *داروی گياهی* درمان و از قطع پای آنها جلوگيری کرده، مورد تأئيد وزارت بهداشت *نيست!!!* ايشان در مصاحبه تلوزيونی می گويد: من برای تجويز مثلا: آويشن بايد *مجوز* بگيرم اما برای تجويز داروهای شيميائی *پر عارضه* هيچ مجوزی لازم نيست. چرا؟ چون *پروانه تأئيد بهداشت* را دارد. ۴ـ شورای نگهبان هم، (بر خلاف سخن شما) اشخاص را از پيش خود *معرفی* نمی كند، بلكه افرادی را كه *ثبت نام* كرده و توسط وزارت اطلاعات و نيروی انتظامی و مراكز قضائی و وزارت كشور، *شرائط اوليه* را إحراز كرده باشند، با خصوصيات مطرح شده در *قوانين* مورد بررسی قرار می دهند و *صلاحيت* آنها را فقط *از نظر قانون* اعلام می كنند. ۵ـ پس *سن* و *مدرك* كانديداها، مربوط به *مصوبات مجلس* است و ربطی به شورای نگهبان ندارد. طبق اين قوانين موجود (كه محصول مجالس زير سلطه افراد نااهل و ناصالح و دوتابعيتی قبل هستند،) اگر الآن جناب *ابوعلی سينا* زنده شود، ـ اجازه ندارد استاد دانشگاه شود، ـ اجازه ندارد معلم دبستان شود. ـ اجازه ندارد طبابت كند، ـ اجازه ندارد نماينده مجلس شود، ـ اجازه ندارد كانديد رياست جمهوری شود. ۶ـ در انتخابات سال گذشته مجلس، چندين *جوان لايق و بسيار توانا* كانديد بودند اما *اكثر افراد طرفدار انقلاب* آنها را انتخاب *نكردند* و افراد *حداقل* بی خاصيتی مثل آقای ميرسليم را انتخاب كردند. پس *ريشه* اين مشكلات را بايد در جائی غير از شورای نگهبان جستجو كرد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۵۹ باسلام وتشکر وتبریک این میلاد مبارک وروز دختر به همه دختران دیروز و امروز که همه برگزیدگان خدا هستند.. اینکه فرمودین اگر کسی رأی ندهد از دشمنان حمایت کرده را لطفا بیشتر توضیح بدهید..باتشکر.. سلام و بركات الهی بر شما. سالروز ميلاد فرخنده حضرت *فاطمه معصومه* سلام الله عليها بر شما و بر تمام *دختران پاكدامن* و *بانوان مؤمن* مبارك باشد. اگر در يك جمع *صد نفری* پيشنهادی را به *رأی* بگذارند، و *چهل و نه* نفر با انجام آن *موافق* و فقط *يك* نفر *مخالف* باشد اما *پنجاه* نفر رأی *ندهند* (= رأی *ممتنع* بدهند) يعنی بگويند: برای ما ـ هيچكدام از اين گزينه ها ـ با هم *فرقی ندارد!!!* قطعا آن پيشنهاد *تصويب نمی شود.* زيرا در تمام دنيا *آراء ممتنع* با *آراء مخالف* جمع زده می شود: *۱ مخالف* بعلاوه *۵۰ ساكت* ميشود *۵۱ مخالف* مقابل *۴۹ موافق* پس كوفيانی كه مثل *سليمان صردی* نسبت به حمايت از حضرت *مُسلم* بن عقيل، *سفير امام حسين* صلوات الله عليه، *ساكت* و *بی طرف* ماندند، در *تمام رذالتها و جنايت های* ابن زياد و عمرسعد و يزيد، *سهيم* شدند، و *قيام* بعدي آنها و *كشته شدن* همه آنها، *هيچ مشكلی* را حل نكرد و *حق* را به جای خود *بر نگرداند.* 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۶۰ *سه نکته درباره انتخابات* (بخش۱) قرآن در آیه ۱۶۸ سوره اعراف می فرماید که تمام افراد بشر به دو دسته تقسیم می شوند: ۱.صالح ۲.غیرصالح *صالح* کسیکه اولا لایق و شایسته ثانیا فساد گریز ثالثا فساد ستیز در سوره انبیاء آیه ۱۰۵ خداوند می فرمایند: لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ در زبور نوشتیم که زمین باید ارث برسد به بندگانش که فساد گریزند و فساد ستیزند و بلا فاصله می فرماید: إِنَّ فِي هذا *لَبَلاغاً* لِقَوْمٍ عابِدِينَ نکته اول: تمام انس و جن به دو دسته صالح و غیر صالح تقسیم شده اند. نکته دوم: در سوره انبیاء آیه ۱۰۵ لقد کتبنا في الزبور...ما در کتاب زبور تثبیت و قطعی کردیم این حکم را که زمین به بندگان صالح من به ارث نمیرسه که فسادگریزند و فساد ستیزند و بلا فاصله در آیه بعد ۱۰۶ می فرماید ان فی.. لبلاغ برای مردمی که میخواند بندگی کنند این ابلاغی است برای اونها. این حکم زمین برای بندگان صالح من. چرا؟ چون زمین مال خدا است و لذا مدیریت زمین باید دست صالحان باشه. این نکته دوم. نکته سوم در سوره *فجر* که سوره بسیار مهمی هست و انتساب داره به حضرت ابا عبدالله می فرماید مردم دو گروهند که بعضی مثل قوم عاد . ثمود و فرعون که الذین طغوا فی العباد ' طغیان می کنند در بلاد و سرزمین های مختلف. یعنی چه که طغیان می کنند؟ یعنی افراد ناصالح و با خدا مشکل دارند و مورد تایید خدا نیستند به این ها میدان میدند که خدا بهشون کاری ندارد. آیه۱۵و۱۶ سوره فجر به افراد ظاهرا متدین و مذهبی خطاب می کنه اسمشان را انسان گذاشتند وقتی خداوند علی الظاهر نعمتی بهشون داده این را برای خودشون امتیاز می بینند و میگند خداوند مارا گرامی داشته، همین افراد متدین و پر ادعا وقتی بخواهیم آزمایش کنیم وقتی دچار قحطی و خشکسالی بشند میگند خداوند به ما توهین کرد. بلا فاصله در آیه ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ این سوره، خداوند میفرمایند که این اهانت خدا نیست، این تجسم سه رفتار خود شما مذهبی ها هست ۱.شما یتیم را گرامی نمی دارید. *یتیم* کسی که حامی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی نداره. الان خیلی از کشورها مثل نیجریه، عراق، کشمیر و میانمار افراد خوبی زیادی دارند ولی رهبر و حامی اجتماعی و سیاسی ندارند، این ها ملت های یتیمی اند بل لاتکرمون الیتیم، شما یتیم را حمایت نمی کنید. ۲.لاتحاضون علی طعام المسکین، افراد بیچاره و درمانده، تغذیه شون و اطعامشون را بهش توجه نمی کنید. چه طعام معنوی،فرهنگی و جسمی چون مسکین فقط مسکین و بیچاره و گرسنه نیست بعضی ها فقر فرهنگی دارند، معرفتی دارند. این هم تخلف دوم که میگه کارسومی را انجام می دهید تاکلون التراث اکلا لما، شما ارث می خورید شما تراث و‌میراث را می خورید. تمام افعال مضارع اند یعنی شما دارید الان این کارو می کنید، دارید میراث را می خورید. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۶۱ *سه نکته درباره انتخابات* (بخش۲) ما مذهبی ها چه *میراثی* را خوردیم و بالا کشیدیم؟ اگه به صدر اسلام نگاه کنیم می بینیم خلافت رسول اکرم صلی الله علیه و آله که ارث ایشون بوده باید به کی می رسید و چه کسانی این ارث را غصب کردند اون سه نفر، که سه نفر بودند، اگه حمایت و سکوت مردم نبوده اون سه نفر که به تنهایی نمی توانستند. مردم یا حمایت کردند یا سکوت کردند. در داستان امیر المومنین صلوات الله علیه و معاویه. معاویه به مردم اطلاع داد که من برگزیده خلیفه سوم هستم، علی علیه من شورش کرده پس حق با من هست. مردم یا بیایید حمایت کنید از من یا بی طرف بمانید . مذهبی های ساده لوح هم فکر کردند چه پیشنهاد خوبی است، ساکت می مانیم از هیچ طرفی حمایت نمی کنیم که نتیجه اش شد پیروزی و غلبه معاویه. در داستان امام حسن مجتبی صلوات الله علیه همین اتفاق افتاد. در رابطه با امام حسین صلوات الله علیه همین اتفاق افتاد. یزید گفت من خلیفه ام، بابام معاویه منو منصوب کرده، حسین از مدینه شورش کرده علیه من، او خارج شده پس حق با منه. مردم یا از من‌حمایت کنید یا ساکت بمانید و بی طرف بمانید. *سلیمانی های صردی های* متدین مذهبی متحجر ساکت ماندند. در انتخابات شرکت نکردند، از نماینده امام حسین از مسلم حمایت نکردند. خو ارث امام حسین، ارث امام حسن، ارث امیرالمؤمنین، ارث ائمه را چه کسی چپاول کرد. این سکوت مسلمین، این حمایت احمقانه و جاهلانه ظاهرا مسلمان ها باعث شد که این میراث هدر رود و به صاحبانش نرسد. خیلی آیه مهمی است و تاکلون التراث اکلا لما. شما متدینین و مذهبی به ظاهر اهل نماز و روزه دارید ارث می خورید. یکبار دیگه مرور کنیم زمین مال خدا است. خداوند این زمین را حکم قطعی داده مال صالحین است یعنی مدیریت همه بخش ها از کوچک تا بزرگ مال صالحین است یعنی بخصوص اون هائی که متدینند باید از این حق حمایت کنند با شرکت شون در انتخابات و با انتخاب درست ارث خدا را به اهلش برسانند. اینکه خداوند زمین را برای صالحین گذاشته. ما اجازه نداریم بی طرف بمونیم و شاهد چپاول ارث صالحین باشیم. ما موظف ایم در انتخابات شرکت کنیم این به حکم به ما ابلاغ شده که زمین باید به صالحین برسد. صالحین که خودشون نباید برای احراز این مقام بجنگند.امیر المؤمنين که برای گرفتن خلافت، شمشیر نکشیدند بلکه این مردم هستند که باید به امام رجوع کنند و ارث را بهشون بدند . ورثه نباید برای گرفتن میراث بجنگند بلکه این مردم هستند که ارث را به صاحب حقش برسونند. تمنا می کنم روی آیه ۱۹ سوره فجر دقت کنید. گرفتاری ها و قحطی های شما این ۳تا کاری که انجام می دهید. دو کار ا انجام نمی دهید و یک کاری را انجام می دهید ۱.یتیم را حمایت نمی کنید. ۲.مسکین را حمایت نمی کنید ۳.میراث را می خورید. در زیارت اربعین میگید خدا لعنت کند که یک لعنت بیشتر نیست خدا لعنت کند که سمعت بذالك فرضیت(سکوت کرد) . ما باید بین صالح و ناصالح انتخاب کنیم. اگه خودمون را عبد خدا بدونیم موظفیم حمایت کنیم و شرکت کنیم در انتخابات و انتخاب صالح و اصلح انجام بدیم و نگذاریم که ارث الهی به ناحق برسه که دودش تو چشم ما خواهد رفت. به خدا و صالحین که آسیب نمیرسه. این ما مردم هستیم که اگر صالحین را انتخاب کنیم خودمون در نعمت و رحمت الهی غرق خواهیم شد تمام زمین آباد خواهد شد و اگه ما در انتخابات شرکت نکنیم یا انتخاب درست نداشته باشیم، چوبشو خودمون خواهیم خورد، خودمون ضرر می کنیم و پیش خدا رو سیاه خواهیم ماند یعنی اون روزی که از ما می پرسند این میراث را چکار کردید و ما چه جوابی خواهیم داشت. امیدوارم به برکت آیات عزیز خداوند به ما عنایت کند الان که در آستانه ظهور آخرین حجت خدا هستیم به تکلیف مون توجه کنیم و با شور و نشاط در انتخابات شرکت کنیم اولا و ثانیا به کسی رأی بدیم و کسی را حمایت کنیم که اولا شایسته است، سابقه اش نشون میده که شایسته است ثانیا فساد گریز خودش یک لکه ننگ در کارنامه اش نداره ثالثا فساد ستیز و با فساد مبارزه کند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۶۲ سکوت در مقابل ظلم نظام به مردم مستضعف چه حکمی دارد ؟ شاید رای ندادن بمنزله همراهی نکردن نظام در ظلم مسئولین حاضر به مردم باشد؟ ۱ـ افرادی كه كمترين اطلاعات سياسی دارند می دانند كه هر *نظام و حكومتی،* بـــا *دولت* و *كارگزاران* آن نظام، فرق دارد. پس *ظلم نظام،* يعنی: *ايراد در قانون اساسی* آن نظام. اما *ظلم دولت و ظلم كارگزاران نظام* يعنی: *بروز بی لياقتی* يا *انحراف سهوی يا عمدی* مسئولين آن نظام. ۲ـ *امام خمينی* رحمه الله عليه، با تجديد بعثت، برای *دومين بار* (پس از حكومت كمتر از پنج سال اما بسيار درخشان أميرالمؤمنين* صلوات الله عليه) *نظام جمهوری اسلامی* يعنی: *مردم سالاری دينی* را برای كشور و مردم ما پايه گذاری كردند، و زمينه ارائه *مترقی ترين و مردمی ترين و اسلامی ترين قانون اساسی* را فراهم آوردند كه تا كنون *هيچ سياستمدار حقوقدانی در جهان* نتوانسته به آن كمترين خدشه ای وارد كند. ۳ـ در همان مدت كوتاه حكومت تابناك أميرالمؤمنين صلوات الله عليه، چندين *استاندار* و مأمور *منصوب* آن حضرت (مثل: كميــــــل، عثمان بن حُنيف، زياد، و ....) *تخلفات فاحشی* را مرتكب شدند، اما تخلفات آنها، *ظلم نظام اسلامی* نبود. حضرت در نامه رسمی به كميل نوشتند: ... براى دشمنانت كه خواهان *غارت دوستانت* بودند *پُــــــل* شده ‏اى (!!!؟؟؟)، نه تو را بازوى توانايى است و *نه دشمن را از ناحيه تو ترسى* ، نه مرزى را بستى و *نه شوكت دشمن را شكستى،* و *نه حاكمى بودى كه به درد اهل شهرش بخورد* ... ۴ـ پس چون *مقدمه* فرمايش شما كه نوشتيد: « ظلم *نظـــام* به مستضعفين » از نظر *حقوق سياسی* غلط و نادرست است، پس آن *نتيجه* كه فرموديد: « رأی ندادن ... = همراهی نكردن با *مسئولين* » هم قطعا غير منطقی و *غلط* است. (زيرا *نظام* ربطی به *مسئولين ناأهل* ندارد). ۵ـ لطفا به عنوان يك *مسلمان* (انسان تسليم عقل و وحی) به اين *حكم عقل* و *تأئيد شرع* و فرمايش حكيمانه حضرت امام خمينی رحمه الله عليه، كه فرمودند: ((( *حفظ نظام* حتی از *نماز واجب* قطعا *واجب تر* است.))) خيلی بيانديشيد تا تكليف خود را در همه مراحل زندگی، درست و *به موقع* تشخيص دهيد و عمل كنيد تا عاقبت بخير باشيد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۲.۴۶۳ استاد میشه لطفا این آیه رو بیشتر باز کنید. لَخَلْقُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ أَکْبَرُ مِنْ خَلْقِ النَّاسِ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ... با سلام و احترام و سلام به شوق قرآنی شما. ۱ـ ظاهرا *محور* آيه، فقط *خلقت* و فقط *پيدايش مادی* جهان و انسان است و كاری به *عظمت وجودی* انسان *كامل* كه *اشرف مخلوقات* است ندارد. ۲ـ اين آيه *خيلی ساده* و *همه فهم* به انسان می گويد: *تو* در اين جهان پهناور، حتی به اندازه يك *سر سوزن* هم *نيستی* پس چرا اين همه *غرور؟* چرا اينهمه *تكبر؟* اينهمه *خودخواهی؟* اين همه *ادعا؟* آن هم در مقابل *خالق* خودت و *خالق* اين جهان عظيم: يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ *ما غَــرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَريمِ؟* (إنفطار/۶) 🍃واژه: ۶ @dr_ghofrani2
۲.۴۶۴ خداوند چرا به خودش گفته فتبارک الله احسن الخالقین و آیا منظور از این احسن ما نوع بشر هستیم؟ سلام و رحمت الهی بر شما. ضمن تبريك آغاز *دهه كرامت* به شما و تمام اعضاء محترم گروه. 1ـ آيه *۱۴* سوره *مؤمنون* ظاهرا *دو بخش* اصلی دارد: در *بخش اول* مي فرمايد: ثُـــــمَّ *خَلَقْـــنَا* النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظاماً فَكَسَوْنَا الْعِظامَ لَحْماً ... اما در *بخش دوم* مي فرمايد: ... ثُــــمَّ *أَنْشَأْنـــــاهُ خَلْقاً آخَــــرَ* فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقينَ (۱۴) پس هر چند كه حتی *آفرينش* يك *اتم* و يك *سلول* و يك *مورچه* از *عظمت* و *زيبائی* شگفت انگيز و *تناسب* خيره كننده ای برخوردار است، اما احتمالا آن عبارت *أحسن الخالقين* عنايت دارد به آن *انسانی* كه *فوق* ماديات و محسوسات و زخرفات و ظواهر فريبنده دنيا *می انديشد* و می كوشد *عاقلانه* و همواره *حُسن شناس* و *حُسن گزين* و *حُسن آفرين* و *مسبّح* و *حامد* و دائما و در هر شرائطی، *متوجه* خالق خود باشد: الَّذينَ *يَدْعُــــونَ رَبَّـــهُمْ* بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ *يُريدُونَ وَجْهَــهُ* ... 🍃واژه: ۱۴ @dr_ghofrani2
*اطلاعيه:* إن شاء الله تعالی، هفتمين جلسه *مفاهيم قرآن از زبان قرآن* امروز يكشنبه ۲۳ خرداد از ساعت: ۱۵ تا ۱۶.۱۵ برگزار می شود. از شما عزيزان دعوت می كنم حتی الإمكان در اين جلسه *حضـور* داشته باشيد. ممنون. نشانی كلاس: https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/m-ghoran110
۲.۴۶۶ بانوی محترمی فرمودند: دخترانم مواضع غیر منصفانه در مقابل من دارند اما نسبت به رفتار غلط پدرشان کوچکترین واکنشی حتی در خلوت هم ندارند. و بسیار همسو با هم هستند. آیا این بی تفاوتی محض که کمترین گفتگو نقادانه ندارند در این سن مسیر طبیعی و درستی است؟ (از پدرشون وواکنشهای ایشون می ترسند؟) به ایشان عرض شد: از دو احتمال خارج نیست: ۱_ ممکن است نگاه و گفتار و رفتار و اخلاق و قضاوت *شما* ایراد دارد، پس دنبال *تحول* در *خودتان* باشید و برای رسیدن به *احسن الحال* تلاش کنید. ۲_ آنها اشتباه می کنند، پس خدا را شکر و برای *هدایت نامحسوس* آنها تلاش و از خداوند برای *مدیریت* عاقلانه و مومنانه خانواده استمداد کنید. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
*اطلاعیه* إن شاء الله تعالی، هشتمین جلسه *لوازم ظهور* امروز دوشنبه ۲۴ خرداد از ساعت: ۱۵ تا ۱۶:۱۵ برگزار می شود. نشانی كلاس: https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/m-ghoran110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲.۴۶۷ 👈 موضوع: 👈 نوع فایل: کلیپ 👈 زمان: ۱:۲۹ دقیقه 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2