eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1.1هزار دنبال‌کننده
17 عکس
102 ویدیو
177 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
قطرات بارانی _ ۲۷۲۲ 📌همراه با نظرات شما ...به نقطه ای می رسد که فنا شدن... در امام را نصیب عابد می
قطرات بارانی _ ۲۷۲۳ 📌همراه با نظرات شما ابتدا شهادت می دهیم که حضرت محمد صلی الله علیه و آله ابتدا عبد بوده اند که طی مسیر عبودیت...مقام رسالت را بر عهده داشته اند...به مرحله الوهیت رسید 📌همراه با نظرات استاد شايد بهتر است بگوئيم: ايشان با طی مسير عبوديت، به *مقام عبد* رسيدند و پس از آن به *مقام* رسالت نائل شدند. (در دعای زيبای ماه رجب، به ما آموختند كه هرگز *مخلوقيت* أولياء الهی صلوات الله عليهم را فراموش نكنيم.) 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۷۲۴ چرا گاهی مواقع زیاد ذهنمان درگیر یک انسان میشه؟ منظورتان روشن نيست. با *ذاكر* شدن (صلوات، استغفار، مرور تكاليف، ذكر هر روز و خود را در محضر الهی ديدن ... ) می توان از مزاحمت *خطورات ذهنی* نجات يافت. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۷۲۵ 📌همراه با نظرات شما مرحله الوهیت یعنی ...و حل شدن در دریای بیکران الهی *السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ‏* 📌همراه با نظرات استاد سلام و بركات الهی بر شما و انديشه فعال شما. اينكه فرمويد: به خداوند *نزديك* شدن، عبارت درستی است، *حل شدن* در امام و *فنا* در شأن و مقام ايشان هم ظاهرا *ممكن* است، اما *فنا فی الله* زيبا نيست و *الوهيت* هم مختص ذات أقدس الهی است. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۷۲۶ 📌همراه با نظرات شما چشم ...سعی می کنم.فناء را با دقت بیشتری بکار ببرم تصور می کنم که مفهوم لقاء پروردگارم را با فناء اشتباه گرفته باشم 📌همراه با نظرات استاد ۱ـ ظاهرا هر *جن و إنسی* که *مخالف* و *علیه* آن *منشآت* و آن *أعلام* باشد و هر كه با آن دردانه های آفرينش، راه زندگی و *صراط مستقيم* را نيابد و *هدایت* نشود، قطعا *فانـــی* است. ۲ـ در واقع هر فردی که *مخالف و علیه انسان کامل* باشد، *خودزنی* كرده و *ضدِ خودش* عمل کرده و خودش را « نابود » کرده است. ۳ـ فقط آنان كه *وجيه عند الله* و *وجه الله* شده اند، لياقت و قابليت و افتخار حضور در بارگاه *ربوبی* را دارند. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۷۲۷ لیست کتاب های استاد رو می خواستم و اینکه چگونه می تونم تهیه کنم؟ لطفا *محمّد جعفر غفرانی* را در اينترنت جستجو و وارد سايت *به آسمان نگاه كن* شويد و *كتابها* و نشانی انتشاراتش را ببينيد. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۷۲۸ استاد، لطف می کنید در مورد مفهوم یضل من یشاء ویهدی من یشاء توضیح دهید واینکه حدود وجبر و اختیار... اگر پزشکی، *تشنه* باشد و در حضور شما بگوید: *می خواهم آب بخورم،* شما قطعا هيچ *واكنشی* نخواهيد داشت زيرا این خواسته او، *هیچ ارتباطی به شما ندارد.* اما اگر همان پزشک بگوید: *می خواهم برای شما فلان دارو را بنویسم.* به این معنی است که *بیماری شما* چنین *إقتضائی* دارد. آن *آب خواستن* را در عربی با *اراد* و آن *دارو خواستن* با *شاء* بیان می شود. پس *شاء،* به *مخاطب* مربوط است. در عبارت *يهدي مـــن يشاء* چون *دو فعل* وجود دارد پس بايد به *دو فاعل* توجه كنيم: . ۱ـ يهدي ( *هــو* = خداوند ) مَـــن (مفعول) ، ۲ـ يشاء ( *هو* = مفعول ) پس ترجمه عبارت می شود: هدايت می كند خداوند آن فردی را كه *خود آن فرد* بخواهد و *لايق* هدايت باشد. و عبارت: *إن شاء الله تعالی* یعنی: اگر خداوند با علم و حکمتش، *قابلیت و لیاقت و ظرفیت و استحقاق* لازم را (برای آن خواسته ما)(در ما) ببيند، آن را برای ما محقق می سازد. و عبارت: *تُؤْتِـــي الْمُلْكَ مَنْ تَشاءُ* وَ *تَنْزِعُ الْمُلْكَ مِـمَّنْ تَشاءُ* يعنی: واگذار می کند مُلکش را به هر که *لایق و شايسته و صلاح* ببیند، و بازپس می گیرد مُلکش را از هر که *نالايق و ناشايست و ناصالح* ببیند. پس هيچ كدام از آياتی كه *شاء* در آنها استعمال شده است، با *مختار* بودن انسان، هيچ *تضاد* و *تعارضی* ندارد. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۷۲۹ لطف می کنید در مورد مفهوم..اینکه هیچ برگی بدون اذن خدا از درخت نمی افتد توضیح دهید، وعده ای بااستناد به این مطلب زدن ماسک ورعایت اصول بهداشتی را عدم توکل به خدامی پندارند ۱ـ اگر با *برنامه نويسی* رايانه آشنا باشيد، لابد می دانيد كه *هيچ نقطه ای* در صفحه رايانه، بدون *مختصات ايكس و ايگرگ* نيست. يعنی اگر بخواهيد يك *بازی رايانه ای* بنويسيد بايد برای *تمام نقاط* صفحه، *تعريف* و *دستور* و *رنگ و طرح* خاصی داشته باشيد. پس عبارت: *ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلاَّ يَعْلَمُها* يعنی: خالق و ناظم آفرينش، برای تمام *ضربان قلب* هر جانداری، برای *افتادن هر برگ* هر گياهی، *برنامه* زمانبندی حكيمانه و دقيقی دارد. ۲ـ اينكه تمام نقاط صفحه رايانه مختصات دارند، اينكه تمام *ذرات* عالم، *حساب و كتاب دقيق* دارند، هيچ ربطی به *تكليف* و *اختيار* و *ابتكار* و *أجـــل محتوم* ما افراد بشر ندارد. ۳ـ *توكل* به معنی *تنبلی و سهل انگاری و خودسری* نيست بلكه عاقلی كه مؤمن شده، *بعـد* از *انجام تكاليفش* و *بعـد* از *خوردن داروی پزشك* و *بعــد* از *رعايت پرهيزها و دستورات پزشك،* از خداوند *نتيجه مقبول آخرتی* و *شفای دنيوی* را تقاضا می كند. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۷۳۰ 📌همراه با نظرات شما چشم سعی می کنم فناء را بفهمم..... 📌همراه با نظرات استاد ۱ـ ظاهرا آن *روح* و *جانی* كه خداوند از طريق *نبوت* در انسان دميده، *يك حقيقت* بيشتر نيست و همه مخلوقات، جلوه ی آن *صادر اول* هستند. ۲ـ هر *فردی* پس از به دنيا آمدن، با إعتنا به *بدن* خود، خودش را *من* می نامد و *مستقل* می پندارد. ۳ـ *عبوديت،* راه *ترك اين منيت* و *شرط عبور* از *صراط مستقيم* است. ۴ـ ضمنا طبق بيان سوره حمد، *صراط مستقيم،* همان *الـــذين* هستند. ۵ـ پس لازمه عبوديت و شرط رسيدن به مقام *عبد* اينست كه از *آل الله* با تمام وجود، *اطاعت* و *تبعيت* شود. ۶ـ ظاهرا *زيارت عاشوراء* حديث *قدسی* است و *قبـــل* از عاشوراء نازل شده، لذا ما موظفيم (برای متنبه شدن خودمان،) *سلام* بدهيم به تمام عزيزانی كه *تمام منيت و نفسانيت و خودخواهی و موقعيت و دغدغه های شخصی* خود را كنار گذاشتند (يا كنار می گذارند) و در *جان و روح زيباترين تجلی الهی* يعنی *حســـين* منحل شده و در اقيانوس بيكران ايشان، *حــل* و *مستغرق* می شوند و از عمق وجودشان فرياد می زنند: *حسين جانم.* *يا ليتنا نكون معهم و معه.* 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
قطرات بارانی _ ۲۷۲۵ 📌همراه با نظرات شما مرحله الوهیت یعنی ...و حل شدن در دریای بیکران الهی *السّ
قطرات بارانی _ ۲۷۳۱ فرق مقام و عنوان چیست؟ و چرا فناء فی الله قرآنی نیست اما در کانالها یا محافل عرفانی و سیر و سلوک از این دست عبارت‌ها زیاد دیده میشود؟ ۱ـ *مقام* آن *جايگاهی* است كه شخص با إستعانت از *حی قيوم* برای رسيدن و إحراز آن، *قيام* و تلاش و جهاد كرده است. اما *عنوان* برای *پذيرش* يك *تكليف* و *مأموريت* خاص است. احتمالا *عنوان* برای *غير انسان* هم استعمال می شود اما *مقام* مختص انسان است. ۲ـ بله، عبارت *فناء في الله* هم از كلمات و عبارات *رايج* در مجامع مذهبی و عرفانی هست، اما *اصالت* قرآنی ندارد و ظاهرا در بيان *أئمه أطهار* صلوات الله عليهم هم استعمال نشده است. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۷۳۲ الان دانشگاه ما دارن واکسن میزنن و اعلام کردن بریم واکسن بزنیم اون هم چینی... الان تو این اوضاع چجوری بفهمیم کار درست چیه و چجوری باید اعتماد کنیم و واکسن رو بزنیم؟ با سلام و احترام. با تأسی به رفتار *ولی أمر مسلمين* و با *اجماع* نظر پزشكان، لازم است واكسن زده شود. البته اگر بتوانيد نوع *بركت* را انتخاب كنيد، قطعا بهتر خواهد بود. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۷۳۳ هنگام خواندن دعا در جمع و دعا بصورت فردی , ناخودآگاه دستانمان را بالا می آوریم، آیا این همان قنوت می باشد؟ ۱ـ *قنوت* اعلام *ناامیدی از غیرِ خدا* و ابراز بالاترين درجه *توجه و فروتنی و فرمانبرداری مخلصانه* به پيشگاه الهی است كه می‌تواند تکوینی یا تشریعی و ارادی و بايد در *تمام حالات* باشد: ... *وَ قُومُوا لِلَّهِ قانِتينَ* (بقره/۲۳۸) *قنوتِ تکوینیِ* تمام مخلوقات فقط برای خداست: ... بَلْ *لَــهُ مــا* فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ *كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ* (بقره/۱۱۶) *لَــهُ مَــنْ* فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ *كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ* (روم/۲۶) ۲ـ طبق *عمل* حضرت امام صادق صلوات الله عليه، *مستحب* است قبل از ركوع ركعت دوم هر نمازی، دستها را *مقابل صورت* خود بگيريم و برخی از مهمترين تقاضاهای (بيشتر اجتماعی) خود را مطرح كنيم. ۳ـ شايد به اين خاطر دستهايمان را (با چشمان باز) بايد *رو به صورتمان* بگيريم كه به خودمان *بفهمانيم* كه فراهم آوردن *شرائط إجابت* تمام دعاها، *خود ما* هستيم و تقاضای انسان *نالايق* هرگز إجابت نمی شود. ۴ـ اينكه ميان مؤمنين متداول شده دستهايشان را *رو به آسمان* بگيرند شايد به اين خاطر است كه *ســماء* در قرآن، *محل بارش رحمتهای الهی* است. البته طبق روايات، منظور از *سماء* در قرآن، *أئمه أطهار* صلوات الله عليهم هستند. ۵ـ و شايد به اين خاطر است كه هنوز *باور ندارند* كه *خداوند هميشه با آنها* و *نزديكتر* از خود آنها به *قلب* آنهاست. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۲۷۳۴ دختر سه ساله‌ای دارم که.. باهوش، زیبا... اما خیلی خلقش پایینه. سر کوچک‌ترین چیزی که مطابق با میلش نباشه خیلی زیاد جیغ و داد و فریاد و گریه راه می‌اندازه. ممکنه بفرماین که ما زیادی باب میلش رفتار می‌کنیم. اما این‌طور نیست. همیشه سعی می‌کنم با خلاقیت و حواس‌پرت کردنش فضا رو عوض کنم. اما مثل یک اصطکاک این رفتارش در همه امور جاریه. اطرافیان کمتر این را البته دیده‌اند. وقتی در جمع هستیم انگار سرگرمه و اخلاقش بهتر می‌شه.... ۱ـ يكی از مشكلات *تك فرزندی* همين است كه *مادر* بيش از اندازه لازم و *مجاز* به رفتار كودك *حساس* می شود و *خوشگل* بودن خصوصا دختر را *اشتباها* مورد توجه قرار می دهد و از *ايفاء چهار نقش مهم* خودش غافل می ماند. ۲ـ ظاهرا *اصطكاك* او فقط با *شما* است و اين نشان می دهد كه *سيادت* هفت سال اول به خوبی برای شما روشن نيست. ۳ـ احتمالا برای انجام كارهای روزمره خودتان، *برنامه متنوع و دقيقی* نداريد و لذا با او اصطكاك پيدا می كند. ۴ـ احتمالا از *آرامش* زنانه برخوردار نيستيد و *ناخودآگاه* با او *بلند* صحبت می كنيد و او *تجربه* كرده كه می تواند شما را *تحت تأثير* قرار دهد و *عصبانی* كند و از اين كارش ناخودآگاه *لذت* ببرد. ۵ـ لطفا به جای هر كار *توصيه نشده ای* به *نشاط و شادی و هنر زن بودن* خود *توسل* پيدا كنيد. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام @dr_ghofrani2