eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1.1هزار دنبال‌کننده
17 عکس
102 ویدیو
178 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
در آیه ۳۰ سوره یس (یا حسره علی العباد) ، عباد به چه منظور هست چرا بندگان؟ چرا ناس و مردم نیس؟ سلام و رحمت الهی بر شما و دقت مؤمنانه شما. ظاهرا *ناس* شامل *عمومِ مردم* و همه اقشار همه جوامع بشری می‌شود: مثل: رَبَّنا إِنَّكَ جامِعُ النَّاسِ لِيَوْمٍ لا رَيْبَ فيهِ ... ... هذا بَيانٌ لِلنَّاسِ .... وَ ما أَكْثَرُ النَّاسِ وَ لَوْ حَرَصْتَ بِمُؤْمِنينَ وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشيراً وَ نَذيراً الَّذي يُوَسْوِسُ في‏ صُدُورِ النَّاسِ. يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتاتاً لِيُرَوْا أَعْمالَهُمْ اما *عباد* احتمالاً شامل *بخشی از مردم* می‌شود که *رنگِ مذهبی* دارند و با *مسائلِ دینی آشنا* هستند: مثل: يا عِبادِ الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا رَبَّكُمْ يا عِبادِ لا خَوْفٌ عَلَيْكُمُ الْيَوْمَ وَ لا أَنْتُمْ تَحْزَنُونَ عَيْناً يَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّهِ بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولي‏ بَأْسٍ شَديدٍ إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ أَدْخِلْني‏ بِرَحْمَتِكَ في‏ عِبادِكَ الصَّالِحينَ وَ اذْكُرْ عِبادَنا إِبْراهيمَ وَ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ أُولِي الْأَيْدي وَ الْأَبْصارِ  إِنَّهُ مِنْ عِبادِنَا الْمُؤْمِنينَ أَنَّ اللَّهَ هُوَ يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبادِهِ وَ قالاَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذي فَضَّلَنا عَلى‏ كَثيرٍ مِنْ عِبادِهِ الْمُؤْمِنينَ اللَّهُ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ يَقْدِرُ لَهُ فَوَجَدا عَبْداً مِنْ عِبادِنا            تِلْكَ الْجَنَّةُ الَّتي‏ نُورِثُ مِنْ عِبادِنا مَنْ كانَ تَقِيًّا ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْكِتابَ الَّذينَ اصْطَفَيْنا مِنْ عِبادِنا فَمِنْهُمْ ... وَ مِنْهُمْ .... وَ مِنْهُمْ .... لكِنْ جَعَلْناهُ نُوراً نَهْدي بِهِ مَنْ نَشاءُ مِنْ عِبادِنا جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتي‏ وَعَدَ الرَّحْمنُ عِبادَهُ يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبادَهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ ... ... إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ يُورِثُها مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِهِ إِنَّما يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ ... وَ هُوَ الَّذي يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبادِهِ وَ يَعْفُوا عَنِ السَّيِّئاتِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ يا عِبادِيَ الَّذينَ آمَنُوا إِنَّ أَرْضي‏ واسِعَةٌ فَإِيَّايَ فَاعْبُدُونِ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ أُجيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ إِنَّهُ كانَ فَريقٌ مِنْ عِبادي يَقُولُونَ رَبَّنا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنا وَ ارْحَمْنا فَادْخُلي‏ في‏ عِبادي 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
خانواده درجه۲ همسر من خیلی اهل دین و مذهب نیستند و خب حتی گاهی بابت حجاب و ... و مراسمات خانواده ها با هم اختلاف پیدا کردند. توضیح درباره اعتقاد و این ها هم اصلا قبول نمی‌کنند و گاهی حتی مسخره و توهین و بی احترامی هم به همسرم و گاهی من میشه. درعروسی ها در قسمت مردانه مشروب وجود داره و گناه میشه. ما به همین دلیل عروسی نگرفتیم و بعد از اون کلی اختلاف شدو حرف و اینکه ما بی احترامی کردیم حالا دوباره عروسی ها و مهمونی ها سر گرفته شده و ما هم دعوت میشیم و اعتقاد خانواده هااینه که حتما باید مراسم ها رفته بشه وگرنه توهین و بی احترامی هست. خانواده همسرم هم میرن چون براشون خیلی مهمه ارتباط و احترام سوال من و همسرم اینه که باید چکارکنیم؟ باید شرکت کنیم یا نه؟ ۱ـ لابد می‌دانید که قرآن هر گونه *مودت* با *دشمنان* خدا و اسلام را برای *مؤمنین* تحریم و ممنوع کرده است: *لا تَجِدُ قَوْماً يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ يُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ كانُوا آباءَهُمْ أَوْ أَبْناءَهُمْ أَوْ إِخْوانَهُمْ أَوْ عَشيرَتَهُمْ* ... (مجادله/۲۲) ۲ـ لابد می‌دانید که در صدر اسلام، *پسر مؤمن* با *پدر کافر* و *برادر مؤمن* با *برادر کافر* خود می‌جنگیدند و آنها را به قتل می‌رساندند. ۳ـ پس *صله رحم* و *ارتباط با بستگان* تا جائی مجاز است که *حرمت‌های مهم* مورد *بی‌حرمتی* قرار نگیرند. ۴ـ شما در هر شرائطی باشید نمی‌توانید مانع *حرف* و *ملامت مردم* شوید اما *مؤمن برگزیده خداوند* هرگز نباید *حرف و ملامت* مردم را *ملاک* کار خود قرار دهد: *يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا؛* ... فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرينَ يُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ *وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ* ... (مائده/۵۴) ۵ـ پس اگر مطمئنید در مجلسی، *شراب* عرضه می‌شود و مطمئنید که *حضور شما* مانع آن کار حرام *نمی‌شود،* پس نباید در آن شرکت کنید.  ۶ـ البته ارتباط با آنها که فقط *نظرات مخالف* دارند مشروط به اینکه بتوانید با *پرسشهای مناسب* زمینه *تفکر* و *تعقل* آنها را فراهم کنید، ظاهرا ایرادی ندارد. هر چند که بهتر است از مرجع خود کسب تکلیف کنید. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
زنان عنکبوتی یعنی چه؟🤔🤔🤔 احتمالا اشاره به این آیه دارد که می‌فرماید: مَثَلُ الَّذينَ اتَّخَذُوا *مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِياءَ*‌ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتاً وَ *إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ* لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ (عنکبوت/۴۱) *توهین‌آمیزترین* (و سست‌ترین) بیت، *خانه‌ای* است که گرفتار *زن‌سالاری* است و (شوهر در آن هیچ شأن و نقشی ندارد،) و *دغدغه* زن در آن، *فقط* شکار دیگران و پر کردن *شکم* است و هر حرفی در آن مطرح است *جز نام و یاد خدا.)* 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
استاد عزیز در آیه ۲۱ سوره مبارکه روم: وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا. چرا برخی مفسران قائل بر این هستند که مرجع «ها» در الیها، نفس واحده هست؟ دلیل آنها را نمی‌دانم، اما طبق قواعد عربی و فارسی و سایر زبانها، هر *ضمیری* به *اولین اسم* قبل از خود بر می‌گردد. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
سلام زیارات قبول. آیا مطلب زیر در باره وقف در سوره قدر صحت دارد؟ یکی از این انواع، وقف قبیح نام دارد. وقف کردن در جایی که هنوز جمله کامل نشده و معنای آن واضح نشده است ... در آیه 5 سوره قدر، کلمه «سلام» نقش مبتدا دارد و طبق این قواعد، وقف کردن بر آن قبیح است ... سلام و برکات الهی بر شما. امیدوارم زیارت جنابعالی و سایر سروران هم مورد قبول واقع شده باشد و *تحولی* را در *نگاه* و *رفتار* و *زندگی* ما پدید آورد. مطلب *قطعی* (و خالی از هر گونه شک و تردید) اینست که همین *قرآن موجود* را *دوازده امام* که *أمین الله* و  *حَفَظَةِ سِرِّ اللَّهِ*  و  *حَمَلَةِ كِتَابِ اللَّهِ* هستند *دیده‌اند* و در نمازهای جماعتشان *قرائت* نموده و برخی از آنان همین قرآن را به همین صورت موجود، *کتابت* فرموده‌ و در واقع آن را *تأئید* کرده‌اند. در حالی که *بحث وقف* و *اختلاف قرائات* بعداً پدید آمده و *قطعی السند* نیستند. هیچیک از أئمه أطهار صلوات الله علیهم، در سوره قدر، *أمر* و *سلامٌ* را *متصل* قرائت نفرمودند و حتی *یک روایت ضعیف* هم در این زمینه نیست. ضمنا *اتصال* أمر به *سلام* نه تنها از نظر قوائد عربی *غلط* و غیر مجاز است بلکه *أمر* (الهی) را به *دو* گروه *سلام* و *غیر سلام* تقسیم می‌کند که خلاف توحید صفاتی است. و این *بدعت* خودخواهانه، *جز جلب توجهی بیهوده،* حامل هیچ *پیام سازنده‌ای* نیست و لذا فقط افرادی (غیر مرجع) و به تعداد انگشتان یک دست، بر چنین خواندن *خلاف قرائت أئمه أطهار* صلوات الله علیهم، *اصرار* داشته‌اند. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
بالاخره درست این است که آینده را در روند زندگی نظر بگیریم یا در نظر نگیریم؟ منظورتان روشن نیست. مؤمن به *تکلیف امروز* خود عمل و نتیجه آن در *آینده* را به خداوند *توکل* می‌کند. جناب *هابیل* بر اساس *آینده محتمل* عمل *نکرد:* او فرمود: اگر تو برای کشتن من دست دراز کنی من برای کشتن تو دست دراز نمی‌کنم زیرا خود را محضر خدا می‌بینم و از او *خوف* دارم: *لَئِنْ بَسَطْتَ إِلَيَّ يَدَكَ لِتَقْتُلَني‏ ما أَنَا بِباسِطٍ يَدِيَ إِلَيْكَ لِأَقْتُلَكَ إِنِّي أَخافُ اللَّهَ رَبَّ الْعالَمينَ* (مائده/۲۸) 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
سلام و صلوات الهی به شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار.* با امید به قبولی عزاداری‌ها و عرض ادب شما در مراسم محرم و صفر و تلاش شما برای جا نماندن از دقت و فهم زیارت‌نامه أربعین، و ضمن تشکر از اظهار نظرات خوب شما، *صد و سومین* پذیرائی *موکبِ قرآنی* ما این بود که: *سه عامل بسیار مهم* در *پیدایش عاشورای هر روز بشر* کدامند؟ وقتی جناب هابیل توسط قابیل فقط به خاطر *ظاهربینی* و *قضاوت سطحی* و *خواهش نفسانی* و *حسادت* آن هم در *اولین خانواده* بشری به قتل رسید، معلوم شد که *سرنوشت* هر انسانی به *انتخاب* خود او واگذار شده و او با *هر وراثت* و در *هر محیطی* می‌تواند رفتاری *عاقلانه* و یا رفتاری *جاهلانه* داشته باشد و مواضع خود را بطور منطقی و یا غیر منطقی و تا آخرین لحظه عمرش، *تغییر* دهد. اما در *سقیفه* بعد از غدیر خم، *نفسانیت* و *جاهلیت* و *دنیاپرستی* برخی از مردم به شکل جدیدی خودنمائی کرد و آنها *برگزیده مشروع* و *شایسته* خداوند را *کنار زدند* و *مقبول فقط از نظر چند نفر* را *جانشین رسول خدا* قرار دادند و با زور از همه برای او *بیعت* گرفتند. همین *غلبه نفسانیت* بر *عقلانیت* و ترجیح *مقبول ظاهری* بر *مشروع الهی* که *بزرگترین ظلم* و *بروز فجور* و *ترک تقوا* در *درون* آن افراد بود، *اولین عامل* پیدایش عاشوراء در هر روز بشر است. متأسفانه اکثر افراد (مستضعف) بشر در *انتخاب‌های* خود در زمینه‌های مختلف زندگی، *فریب* افراد ناصالح را می‌خوردند و *شایسته‌گزینی* نمی‌کنند و افراد *ناصالح* نیز برای تثبیت موقعیت خود نمی‌توانند *علیه* افراد *صالح* به *شرارت* و *رذالت* نپردازند.   *دومین* عامل *عاشورائی* بودن *هر روز* بشر طبق فرمایش قرآن اینست که *پیروان همه پیامبران الهی* بعد از آنها، *نماز* که *تنها* عامل *توجه دائمی* انسان به *خدا* و *آخرت* و *راه زندگی* است و بشر را از *درون،* مؤمنانه مدیریت و با *شرع* تنظیم و *تکالیفش* را تبیین می‌کند را *ضایع* کردند و آن *مجموعه حیاتبخش* را از خاصیت انداختند و به کاری *سهوی* و *بازی* تبدیل کردند تا بتوانند از *شهواتِ* خود پیروی کنند: فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ *أَضاعُوا الصَّلاةَ* وَ *اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ* ... (مریم/۵۹) این *شهوت‌پرستانِ* شرور و رذل و خبیث و خائن و فزون‌طلب در همه جوامع بشری برای حفظ موقعیت خود نمی‌توانند با *اندک مؤمنین متعهد* هر زمان، *درگیر* و *مزاحم* نباشند و فاجعه *عاشوراء* را تکرار نکنند. *سومین* عامل *عاشورائی* بودن *هر روز* بشر اینست که: اولا: *نقش راهبردی* و *مأموریت اصلی زن* و در *آسمانی* شدن *نگاه* مردان و جلوگیری مردان از *فساد* در زمین و *سفک عوامل حیاتی،* برای غالب زنان و مردان اصلا روشن نشده است: ... قالُوا: أَ تَجْعَلُ فيها مَنْ: *يُفْسِدُ فيها* وَ *يَسْفِكُ الدِّماءَ؟* ... (بقره/۳۰) ثانیا: *نقش* و *قداست بیت* در *پیدایش* و *سلامت* و *أمنیت* و *اصلاح جامعه* هنوز برای اکثر مردم به درستی روشن نیست. لذا *مردانِ تنها* (و بی‌ریشه‌ای) که *زن* را فقط *ابزار جنسی* و *خدمتکار* می‌پندارند و فقط دنبال *ظهور* ظاهر *محرک* زنان و *اسیر خودخواهی* خویش‌اند، نمی‌توانند *هر روز* و با هر بهانه‌ای، با مردان عاقل و مؤمنی که *بانوانی فرهیخته و صبور* در کنار آنها، *حضوری مفید* و *همراهی آرامش‌بخش* دارند، به *جدال* نپردازند. *جدال* میان *مردانِ فاسقِ بی‌خانواده* و *مردان مؤمن با خانواده* به شکل‌های مختلف، *إجتناب‌ناپذیر* است. ‌    پس *عاشوراء،* میدان *بروز خباثت، رذالت، شرارت، دنائت و خیانت* همه *مردانِ تنها* و *هوسباز و شهوتران* و *بی‌نماز و بی‌توجّه* و *بی‌خانواده* است *علیه* مردانِ *عاقل* و *مؤمن* و *أهل البیت* و *مقیمی الصلاه* که *متکی به بانوانی خودساخته* اند و در *هر کربلاء* و هر شرائطی، *خانواده* در کنار آنها و بطور نامحسوس اما هنرمندانه، *مراقب* آنهاست. بنابراین حد نصابی از مردم *منتظر* و *مضطر* باید دنبال *مشروع* باشند و خود را با *إقامه نماز،* دائما تراز و إصلاح و تنظیم کنند و *مأموریت اصلی بانوان* در پرورش مردانِ *عاقل* و *مؤمن* و *وارسته* تحقق پیدا کند و آنها با *همراهی* دائم باید *مراقب نامحسوس* مردان خود باشند تا زمینه ظهور *آخرین حجّت الهی* فراهم و *پرچم حق* در سراسر جهان برافراشته شود و زمین به *صالحان* ارث ‌رسد. 👈واژه: ۱۰۳ 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
چرا جوانان زودتر تحت تاثیر همسالان  قرار میگرند تا والدین؟ چون همکلاسی ها، نقش معلم دینی، استاد اخلاق، مرجع شرعی، پلیس، بازپرس، بازجو، ..... را بازی نمی کنند لذا جوانان به « راحتی » تمام « أسرار » خود را (بدون پنهانکاری) برای آنها تعریف می کنند و به راحتی « تحت تأثیر » نظر آنها قرار می گیرند. اگر بانوان عاقل و مؤمن و محترم هم بتوانند با توکل به خدا و هنرمندانه، « اعتماد » شوهرشان را به دست آورند و برادریشان را ثابت کنند، می توانند « بیشترین تأثیر غیر مستقیم و إصلاح نامحسوس » را در ایشان پدید آورند. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
"اذ یبیتون مالا یرضی من القول " مثل توییتهایی که دولتی ها و بعضی بازیگرها در فضای توییتر و اینستا  میزنند و نمک به زخم ما میزنند میتونه باشه؟ « قـــول » شامل تمام « ابرازهای درونی » و « موضعگیریهای » انسان است. بنابراین « مصادیق » آن بسیار زیاد است و موردی را هم که شما فرمودید ظاهرا شامل می شود. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
برای ازدواج خانم تهرانی باشه و پسر كرمانشاهی اشكالي دارد يا خير؟ محل تولد و زندگی زوج مهم نیست، اما مهم اینست که هر دو نفرشان بالغ و عاقل و مستقل و با اراده و اهل کار و زندگی باشند، و باورهای دینی مشترک و مواضع اعتقادی و سیاسی مشترک و روشنی داشته باشند، و کاهل نماز و اهل قلیان و سیگار و شراب و خالکوبی و « ارتباط با نامحرم » نباشند، و وابستگی به والدین و بستگان و شهرشان نداشته باشند و بتوانند مهاجرتهای احتمالی را بپذیرند. بعضی از تهرانی ها و مردم بعضی از شهرها ، « عادتها و رسوم و فرهنگ » خاصی برای مراحل مختلف ازدواج دارند که برای ذائقه دیگران شاید خوشایند نباشد که حتما باید مورد بررسی دقیق قرار گیرند. (متأسفانه اکثر دخترها و پسرها از رسوم و عادتها و فرهنگ والدین و اقوام خودشان هیچ اطلاعی ندارند اما فردای عقد و ازدواج با مطرح شدن آن عادتها و رسوم، دچار تنش شده و از هم جدا می شوند.) 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
اگر بین خواستگاران مان چنین آدمهایی خیلی قلیل باشد به نظر شما درست است صبرکنیم و نگران دیرشدن ازدواج مان نباشیم؟! بستگی به « میزان خودباوری و اراده و ایمان و شرائط » دختران دارد. بانوی عزیزی مانند جناب « أسماء بنت عمیس »، بعد از شهادت همسر عزیزشان حضرت جعفر بن ابی طالب، توانست همسر ابوبکر شود و « محمد بن ابی بکر » را برای سرداری أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه به دنیا آورد. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
قطرات بارانی _ ۶۹۲۹ *پرسش* مباحث ماقبل استاد و ادامه ی آنرا چگونه میتوانیم پی گیری کنیم *پاسخ* *لینک کانال های تسبیح در ایتا* *تسبیح۰ (اطلاعیه ها و لینک کانال ها)* https://eitaa.com/joinchat/3212181819C25a21839b4 *لینک کانال تسبیح۱ (کل صوتی ها و اسلایدها)* https://eitaa.com/dr_ghofrani *لینک کانال تسبیح۲ (سوال و جواب)* https://eitaa.com/dr_ghofrani2 *لینک کانال تسبیح۳ (سوال و جواب به زبان عربی)* https://eitaa.com/dr_ghofrani3 *لینک کانال تسبیح۴ (هنرزن بودن)* https://eitaa.com/ghofrani4 *لینک کانال تسبیح۵ (دعا و نماز)* https://eitaa.com/ghofrani5 *لینک کانال تسبیح۶ (فرآیند زندگی از منظر قرآن)* https://eitaa.com/ghofrani6 *لینک کانال تسبیح۷ (صحیفه سجادیه)* https://eitaa.com/joinchat/594411634Cfb4cce4db6 *لینک تسبیح ۸ « سبک زندگی اسلامی » و « مربیگری »* https://eitaa.com/joinchat/1602748544C5d8bf35588 *لینک کانال تسبیح۹ (خودشناسی)* https://eitaa.com/joinchat/3840016527Ca84bd11abd *لینک کانال تسبیح۱۰ (زندگی از منظر سوره الرحمن و یس)* https://eitaa.com/joinchat/357236883Ccc0629bebe *لینک کانال تسبیح۱۱ (اخلاق از منظر قرآن)* https://eitaa.com/joinchat/857997464C73cb78abc7 *لینک کانال تسبیح۱۲ (مفاهیم قرآن از زبان قرآن)* https://eitaa.com/joinchat/1851981976C854e6c1a3d *لینک کانال های تسبیح۱۳ (صرف و نحو عربی ـ جهاد تبیین ـ زیبائی ـ از سیادت تا وزارت)* https://eitaa.com/j oinchat/1872887960C20305a095d *لینک کانال تسبیح۱۴ (کلیپ ها)* https://e itaa.com/joinchat/1873346712C0eb33cab90 *لینک کانال تسبیح۱۵ (خانواده)* https://eitaa.com/joinchat/3840409760Cf085b81a0a *لینک کانال تسبیح۱۶ (مهدویت)* https://eitaa.com/joinchat/3288989865Cd99055281e *لینک کانال تسبیح۱۷ (مناسبت ها)* https://eitaa.com/joinchat/3293642921C2a79ba0772 *لینک کانال تسبیح۱۸ (واژه ها)* https://eitaa.com/joinchat/4039311529Cef44983e02 *لینک کانال تسبیح۱۹ (ازدواج)* https://eitaa.com/joinchat/2428502207C1529ded1c1 *لینک کانال تسبیح۲۰ (در محضر عاشوراء و اربعین)* https://eitaa.com/joinchat/24117440Cd0c00b2ce2 *لینک کانال تسبیح ۲۱ (متن مطالب برخی از کلاسهای استاد غفرانی. )* https://eitaa.com/joinchat/2715091370Ce494c1db86 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2