وقتی جریان قالتاق بازار آزاد
میخواهد از همه سواری بگیرد ...
دکتر علیآبادی، مردی صنعتشناس و عملگرا است؛ بر مسائل صنعت سوار است و تیم خوبی هم دارد. اما باید مراقب باشد که حوزه صنعت را از سواری دادن به جماعت بازار آزاد،
دور نگهدارد.
این قالتاقها اگر هنری میداشتند در همان بانک و بورس و گمرک و ... به خرج میدادند و آنها را درست میکردند. در توسعه صنعتی و فهم مناسبات و ترتیبات آن، قطعاً بیسواد و بلکه جاهلند.
@dr_izadkhah
52.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارش خبری ایزدخواه
از یک اقدام درحال وقوع در روز خبرنگار:
تخریب واحدها در شهرک دامداری مردمی جنوب تهران‼️
[کپشن به قلم یک خبرنگار:]
😱تخریب سرمایه مردمی در دولتِ مردمی آقای رئیسی!!!🤔
🔹 دکتر #ایزدخواه نماینده مردم تهران:
آقای رئیسی! #مردمی_سازی_اقتصاد شعار نیست!
🔸آقای اژه ای!
بروید ویلاهای آقازادهها در لواسان را تخریب کنید نه دامداریهای مردمی را.
🔺 بروید جلوی کوهخواریهای مسئولینِ فاسد را بگیرید که آقازادههایشان آنجا ویلا ساخته و لنگشان را روی هم انداختهاند!
🔻 دستور تخریب واحدهای دامداری را میدهید، به بهانه زمین خواری؟!!!
🔺 این دامداریها ۳۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کردند،
🔻 روزانه ۷۰۰ تن شیر تولید و روانه تهران میکنند.
❇️ بدین ترتیب، سازوکارها به ضرر تولید تنظیم میشود:
1⃣ استانداری پروندهسازی میکند
2⃣ وزارت اطلاعات پوشش میدهد و تمام مدارک دامداری را ضبط میکند
3⃣ مرجع قضایی حکم صادر میکند
4⃣ نیروی انتظامی تخریب میکند
5⃣ سران قوا هم صبح جمعه باخبر خواهند شد.
#روز_خبرنگاران_ضدفساد گرامی باد.
@dr_izadkhah
🔵 کشتی طوفانزده اقتصاد؛
و نقشهی زمینماندهی نوح
امام خامنهای:
انقلاب، دریا را از تعطیلی درآورد.
انقلاب، اقتصاد را هم از رکود و عقبماندگی درخواهد آورد. اما بشرطها!
اگر به هدایتهای این امام، در اقتصاد هم اعتماد و تکیه کنیم، اقیانوسهای پیشرفت اقتصادی، پیمودنی است و طوفانها مهارشدنی.
در دریای اقتصاد، محتاج فرماندهان کاردانی هستیم که به قطبنمای اقتصاد آنگلوساکسون دل نبندند و ناوبری ایرانی اسلامی را بدست گیرند.
نقشهی نوح کشتیبان ما در اقتصاد سالهاست عیان شده، اما عمل نشده:
بستن چاههای نفت
نهضت مبارزه با خامفروشی
استقرار عدالت اقتصادی
مردمیسازی اقتصاد
اقتصاد دانش بنیان
مبارزه بیامان با فقر و فساد و تبعیض
مهار تورم از طریق رشد تولید
احیای اقتصادی روستاها و دریاها
اصلاح الگوی مصرف و بهرهوری
نوآوری و شکوفایی
استقلال در کشاورزی
و در یک کلمه: اقتصاد مقاومتی.
@dr_izadkhah
علل مخالفت من با ۸۵ی شدن لایحه عفاف و حجاب
1⃣ برخلاف ادعای موافقان، قانونگذاری در کمیسیون ۸۵، بستهتر و محدودتر از قانونگذاری در صحن علنی است. یک بعدی و سلیقهای شدن مصوبات، عدم امکان رای و لذا بیانگیزگی سایر نمایندگان از شرکت در کمیسیون، احتمال به نصاب نرسیدن تعداد اعضا در بسیاری از جلسات و بروز مصوبات استمزاجی، امکان تاثیرگذاری قویتر لابیها بر یک کمیسیون، عدم شفافیت مذاکرات و رایهای کمیسیون، و عدم امکان فیزیکی حضور حداکثری نمایندگان در کمیسیون، از ایرادات وارد بر قانونگذاری در روش ۸۵ی است.
2⃣ اگر قانون عفاف و حجاب در صحن علنی بررسی و تصویب میشد، امکان آسیبشناسی و نقد علنی دهها سازمان مسئول در این حوزه فراهم بود؛ که بدین ترتیب، این امکان از مجلس سلب شد.
3⃣ در موضوع حساسی مثل حجاب و عفاف و با توجه به جنبه اجتماعی فراگیر آن، قانونگذاری در مقابل چشم مردم، و انتشار تدریجی مواضع و مذاکرات مخالف و موافق، سبب رشد افکار عمومی و آمادهسازی فضای فرهنگی و اجتماعی کشور برای اجرایی شدن قانون میشد؛ که بدین ترتیب این امکان هم سلب گردید. و جامعه به یکباره با یک قانون جدید و نامانوس و در اجرا با چالشهای گوناگون مواجه خواهد بود.
4⃣ اطمینان دارم مسئله بیحجابی، بدون نقشآفرینی و مشارکت مردمی، ریشهکن نخواهد شد. همچنان که انقلاب را هم مردم ایجاد کردند.
نمیشود در این مسئله از صراحت و صداقت با خود مردم فرار کنیم و انتظار داشته باشیم مسئله حل شود. ورود شجاعانه و شفاف مجلس به این لایحه، میتوانست زمینه اعتماد و اتکا به مردم را در حاکمیت ارتقا دهد.
#روح_الله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
بسمه تعالی
غائله عزل معاون سیاسی وزارت کشور، هرچه بود، به همه نمایندگان قابل تسری نیست. مجلس، مافیا نیست و هر نماینده پاسخگوی رفتار خویش است.
اینجانب بنا به حق و تکلیف قانونی خود، از رفتار لابیگری و سهمخواهی در جایگاه نمایندگی و فشار به دستگاه اجرایی برای پیشبرد اهداف شخصی یا گروهی یا منطقهای، برائت جسته و مسئولیت این نوع رفتارها و ماجراها را برعهده نمیگیرم. انتساب این پدیده به کلیت مجلس، یا ناشی از جفای خودخواسته است و یا شیطنت دیگران نسبت به نهاد مقدس مجلس.
#روح_الله_ایزدخواه ، نماینده مردم ایران در مجلس شورای اسلامی
@dr_izadkhah
5.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چرا برای مجلس راه را برای افرادی که در فضای قدرت نیستند باز نمی کنید؟
محمدصادق شهبازی، فعال سیاسی عدالت خواه:
🔹چرا دستگاه امنیتی برخی گروهها را بدنام میکند؟
🔹آن متحجر تا افراد ذینفع اقتصادی، مانع افزایش مشارکت هستند.
🔹بخشی از دستگاه امنیتی و نظامی ما برخلاف نگاه رهبر انقلاب، وارد دعواهای سیاسی-انتخاباتی شدند.
@dr_izadkhah
4.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 محمدصادق شهبازی، فعال سیاسی عدالتخواه: اگر صداوسیما ورود نکند انتخابات هم مثل کنکور میشود/ دو جریان سیاسی اصلی کشور فقط در ظاهر با یکدیگر متفاوتند.
@dr_izadkhah
14.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طاغوتهای داخلی و خارجی
افرادی که میخواهند مشارکت مردم را در انتخابات پیش رو پایین بیاورند چه کسانی هستند؟!
👤 محمدصادق شهبازی
@dr_izadkhah
صادق شهبازی، سند زندهی سلامت و صلاحیت عدالتخواهی
خط مشی بنده روشن است. مجیزگو نیستم و عقایدم را بر اشخاص منطبق نمیکنم.
اما بابت ظلمی که این سالها توسط برخی برادران حزبالهی به جریان عدالتخواهی شده و میشود، لازم دیدم با استناد به محمدصادق شهبازی، با آنها مباهله نمایم.
جریان ۲۰ ساله جنبش عدالتخواه دانشجویی، خروجیهایی به سلامت و صلاحیت و اصالت محمدصادق شهبازی داشته است، در تمام کشور؛ اما افسوس که بنا نیست این رویشها دیده شوند.
آن شیوخ و وعاظی که به صرف چهارتا توییت یا رفتار شخصی، کل جریان اصیل عدالتخواهی را به انحراف خوارجی متهم میکنند و درمقابل انحراف اُمَوی محافظهکاران، تغافل مینمایند، چرا شهبازیها را در این جبهه نمیبینند و به رشد و بالندگی این جریان ِ عاری از هرگونه رانت دولتی و نهادی، باور نمیآورند؟
سخن بسیار است؛ لکن انبوه کارهای زمینمانده انقلاب، چندان مجال محاجه باقی نمیگذارد.
#روح_الله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
تصویب طرحهای کلان ملی و پیشران در کمیسیون تلفیق
به پیشنهاد کمیته صنعت، در بند الف ماده ۴۸ برنامه هفتم، فهرستی از طرحهای ملی و پیشران به تصویب رسید؛ از جمله:
1⃣ مسیرهای راهبردی ترانزیت ریلی و دریایی، در کریدورهای شمالی- جنوبی و شرقی- غربی
2⃣ برقی سازی و یا قطار سریع السیر در مسیرهای پرمسافر از جمله تهران- مشهد
3⃣ انتقال حداکثری فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام و ایجاد شهر فرودگاهی وبندرخشک امام خمینی(ره)
4⃣ ایجاد شهر فناوری دیجیتال ایران در تهران
5⃣ توسعه منطقه مکران، با تعریف نظام حقوقی، مالی و اقتصادی ویژه برای این منطقه با جهت گیری تبدیل شدن به مرکز مبادلات بین المللی صنعتی، تجاری، انرژی و گردشگری
6⃣ ایجاد کمربند اقتصادی–صنعتی با اولویت زنجیرههای ارزش بینالمللی مواد پایه و خام
7⃣ توسعه خوشههای تولیدی در حوزه های اولویت دار و با هدفگیری جذب سرمایه خارجی.
#برنامه_هفتم
@dr_izadkhah
روح اله ایزدخواه در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبات امروز کمیسیون تلفیق برنامه هفتم درباره صنعت، گفت: در نشست امروز فصل ۱۰ لایحه با عنوان صنعت، معدن و رشد تولید، مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه طبق هدفگذاری مصوب، باید در سال پایانی برنامه تولید انواع خودرو به ۳ میلیون دستگاه رسیده باشد، افزود: با توجه به معضل خودروهای فرسوده در کشور، اسقاط سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی دیگر از اهداف مصوب در نشست امروز بود؛ علیرغم وجود چهار قانون مرتبط، متاسفانه زنجیره اسقاط خودرو اکنون راکد است.
رئیس کمیته صنعت کمیسیون تلفیق برنامه تصریح کرد: مصوب شد طی سالهای برنامه هفتم، جمعا یک و نیم میلیون دستگاه خودروی برقی سواری شخصی وارد شبکه حمل و نقل کشور شود و در پایان برنامه، حداقل ۸۰ درصد ناوگان عمومی در کلانشهرها برقی شده باشد. همچنین صادرات قطعات و لوازم یدکی خودرو به ۲۰ درصد تولید داخل آن برسد.
@dr_izadkhah