eitaa logo
روح‌الله ایزدخواه 🇮🇷
3.3هزار دنبال‌کننده
368 عکس
202 ویدیو
1 فایل
#روح‌الله_ایزدخواه فرزند انقلاب اسلامی نماینده مردم ایران در مجلس یازدهم و دوازدهم سیاست‌پژوه، عدالتخواه، جهادگرا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس لینک ها👇 🔗 https://zil.ink/drizadkhah
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 منطقه محروم؟ یا منطقه مظلوم؟! 🔘 هنوز نفهمیده‌ام چرا به انبوه مناطقی که وضع ظاهری‌شان مثل تهران و چند کلانشهر خاص، بزک دوزک‌شده نیست، می‌گوییم محروم؟! آیا صرف تفاوت در امکانات و ظواهر فیزیکی، ملاک این تقسیم‌بندی است و منظور از محرومیت، محروم بودن از امکانات است؟ 🔸 مثلاً در زمینه بهداشت، درست است که در منطقه‌ی به اصطلاح محروم، ممکن است دندانپزشکی پیدا نشود که ایمپلنت بگذارد! اما از آن طرف هم در کلانشهر، شاهد انواع امراض جدید و مرگ‌آوری هستیم که در شهرهای کوچک و روستاها بندرت دیده می‌شود. 🔸 یا در زمینه تفریحات، ممکن است در کلانشهر انواع پارک‌های آبی و شهربازی‌های آنچنانی باشد که هیجان افراد را تخلیه نماید؛ اما از آن طرف در مناطق به اصطلاح محروم، اتفاقاً انواع مناظر بکر و طبیعت وحشی و پدیده‌های طبیعی جالبی یافت می‌شود که مفرح و هیجان‌انگیز است و خاطراتی ماندگار خلق می‌کند. معیار امکانات، نمی‌تواند محرومیت را توضیح دهد❗️ ↙ معیارهای دیگر، مثلاً فرهنگ عمومی و نرخ آسیب‌های اجتماعی و اینها اگر ملاک باشد که اصلاً قضیه معکوس می‌شود!! 🔸 محروم آن روستا یا شهری نیست که فرهنگ خانواده‌مداری و عشیره‌گرایی هنوز در آن رونق داشته و لذا بسیاری مفاسد اخلاقی، اساساً مجال بروز و ظهور در آنجا نیافته. و توسعه یافته هم، آن کلانشهری نیست که فرزندان به زحمت با والدین ارتباط سازنده دارند چه برسد با خانواده و عشیره. 🔸 محروم آن روستا یا شهری نیست که خیابان‌هایش خلوت است و بازارهایش اول شب بسته می شود و مردم شبها زود می‌خوابند. و توسعه یافته هم آن کلانشهری نیست که ترافیکش نفس‌گیر شده و بازارها تا بوغ سگ باز است و مردم تا نیمه‌شب در خیابان و پارک ولو هستند و صبح‌شان از ساعت 12 ظهر شروع می‌شود. 🔸 محروم آن روستا و شهری نیست که درب خانه‌ها و خودروها باز می‌ماند و کسی به اموال مردم کاری ندارد. و توسعه‌یافته هم آن کلانشهری نیست که وسط روز با قمه جیب چند نفر را در طول یک خیابان خالی کرده و رهگذران هم تماشا می‌کنند❗️ ◀ لذا می‌بینید بکارگیری واژه محرومیت، اساساً غلط‌انداز و انحراف‌ساز است و ذهن مسوولان و توقع مردم را به سمت دیگری می‌کشاند. ❇️ من محرومیت را با «مظلومیت» جایگزین می‌کنم. منطقه محروم، آن منطقه‌ای است که «مظلوم» واقع شده، چراکه بخاطر دوری فیزیکی یا سیاسی یا اداری از پایتخت، نمی‌تواند قابلیتها و توانمندیهای حتی بالفعل خود را کشف و شکوفا کند. لذا مدام دست به دامان مرکز است تا قطره چکانی، چیزی از آن بالا برای این منطقه گسیل شود. 🔻 منطقه ای که به دلیل حاکمیت فضای اداری‌زدگی وابسته به مرکز، مسئولان محلی به اسم قانون‌گرایی، جسارت عمل و امکان تحول را از خود سلب کرده‌اند. 🔻 منطقه‌ای که به خاطر فضای تحجر فکری و کج‌اندیشی‌های قشری، انبوه نخبگان محلی و خبرگان مجرب و دلسوز بومی، به حاشیه کشانده شده و جربزه‌ی خود را برای نواندیشی و تحول فکری در مدیریت توسعه منطقه، از دست داده‌اند و درنهایت، از آنجا مهاجرت می‌کنند. 🔻 منطقه‌ای که به دلیل فقدان اراده‌ی درونزای اجتماعی، توان مردم بلااستفاده مانده و دچار نوعی ایستایی و بلکه انجماد شده و تلاش مستمری هم نمی‌شود یا نمی‌گذارند بشود تا این انجماد به تعامل و همدوشی و همیاری تبدیل شود. لذا در این منطقه، 🔸 میانسال‌ها تماشاچی شده و منتظر معجزه‌ای هستند که یک‌شبه رخ دهد و دیگر، حتی حس و حال نقد هم ندارند؛ 🔸 جوانترها اصلاً بیخیال آبادانی این منطقه شده و درصدد بروز زمینه‌ی مهاجرت از اینجا برای خود هستند؛ 🔸 و سالخورده‌ها هم در این کانون بازنشستگان و منتظر‌الموت‌ها (!) به سردی عمر سپری می‌کنند. ⭕️چنین منطقه‌ای را من منطقه‌ی مظلوم و بلکه منطقه‌ی منجمد می‌نامم. در این‌صورت، باید عمیق اندیشید و فکر دیگری برای آبادانی و پیشرفت این مناطق کرد و دست به هر اقدام خلق‌الساعه و سهل‌الوصولی نزد و اینجا را آزمایشگاه سعی‌وخطای دست‌اندرکاران ِ پایتخت‌نشین ِ توسعه منطقه‌ای نکرد! ✳️ این منطقه، بدون نیاز به اعانات کلانشهر یا ستادهای پایتخت‌نشین، خودش دریایی از قابلیت و مزیت و حمیت است؛ اما مع‌الاسف یخ‌زده و معطل مانده. معطل چی؟ امکانات؟ نخیر! معطل انگیزه‌ها و اراده‌هایی همینجایی و نقشه‌راه‌ها و برنامه‌هایی غیروارداتی و اقدام‌ها و همیاری‌هایی تحولی. ._______________________________ پ.ن.: این مطلب در سال ۹۵ زمانی که در هجرت به جنوب شرق کشور به سر می‌بردم، به قلم آمد. @dr_izadkhah
38.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیات گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، قابل دفاع است‌. 🔵 برنامه هفتم، باید هدفگذاری برای پیشرفت کشور باشد؛ نه تنظیم تراز منابع و مصارف بودجه‌ای! 🔴 نگاه محدودکننده به نقش مجلس در تنظیم برنامه ۵ ساله، در مجلس و دولت قبل هم اتفاق افتاد! 🔘 لایحه اولیه، برای تحقق رشد ۸ درصدی، هیچ راهکاری ارائه نمی‌داد. قطعا با منابع موجود، به هیچ رشدی نمیرسیم. ✅ برنامه هفتم، اولین برنامه کشور در دوران گام دوم، نباید به دیدگاه رفع ناترازی‌ها منحصر شود. @dr_izadkhah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایزدخواه: با مسئله ایمنی معادن، باید ریشه‌ای و راهبردی برخورد شود 🔺 وزارت صمت باید ارزیابی کند که وضعیت کشور در مسئله ایمنی معادن چیست 🔺 ایمنی معادن بزرگ متعلق به شرکت‌های شبه‌دولتی حساس‌تر است 🔺 ترک فعل‌ها، خلأهای مقرراتی، تجهیزات فرسوده و... باید ارزیابی و ریشه‌یابی شوند. @dr_izadkhah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشاره صریح رهبری به اثر گرانی ده‌برابری ناشی از دلالی در محصولات کشاورزی ⬅️ قابل توجه هوادارانِ تفکر مهار تورم با حذف یارانه‌ها و کاهش حمایت‌های دولتی: 🔺برای ارزان‌سازی مواد غذایی و محصولات کشاورزی، باید پدیده منسوخ دلالی، درمان شود. راهکارش هم کاهش واسطه‌ها و سهم‌بری کشاورز تا مرحله بازاررسانی محصولات است. 🔺برای این کار، می‌توان اتحادیه‌های تعاون روستایی استانها را به ایجاد بازارهای مستقیم عرضه محصولات در تمام شهرها و کلانشهرها تشویق کرد. امری که در اساسنامه آنها هست و نیاز به قانون جدید ندارد. 🔺برای مهار تورم، باید رویکردها و روش‌های غیرقیمتی در نگاه برنامه‌ریزان، ضریب بگیرد. که متاسفانه اکنون در فضای فکری مسلط بر دولت و مجلس، چندان دیده و شنیده نمی‌شود. @dr_izadkhah
بانک مافیا نیست؛ بانک، قلب اقتصاد غیرانقلابی حاکم بر کشور است. بانکها نه فقط بنگاه‌داری می‌کنند؛ خلق پول و تورم می‌کنند؛ بازارها را به نوسان می‌اندازند؛ صنایع رانتی را چاق‌تر و صنایع مردمی را لاغرتر می‌کنند؛ نظام دلالی را زنده و سرپا نگه‌می‌دارند؛ نفس تولیدکننده را به شماره می‌اندازند؛ دانش‌بنیان‌ها را بایکوت مالی می‌کنند؛ و ... کلان‌پروژه پیشرفت و عدالت را به تعویق می‌اندازند. دولت و مجلس انقلابی، در اصلاح اساسی بانک‌ها این پا و آن پا می‌کنند. @dr_izadkhah
سرنوشت برنامه هفتم، در خطر محافظه‌کاری است❗️ 1⃣ دولت با تاخیر فراوان، لایحه‌ای ناقص و معیوب و نامرتبط با سیاست کلی به مجلس آورد. گفتیم کلیات آن را رد کنید. دوستان گفتند دیگر به این مجلس نخواهد رسید؛ در خلال تلفیق جبران میکنیم. 2⃣ احکام تقدیم‌شده به مجلس، ساختاری و ریشه‌ای نبود و سر و تهی نداشت. عمدتاً از جنس تنظیم‌گری‌های بخشی و آنهم موردی بود. توضیح دولت این بود که من فقط جاهایی که نیاز به اذن مجلس داشت آورده‌ام و کل برنامه را نیاورده‌ام. دقیقا همان استدلال دولت روحانی در لایحه برنامه ششم. 3⃣ بسیاری از دستگاه‌های اجرایی هم حتی منتقد لایحه بودند. می‌گفتند پیشنهادات ما در سازمان برنامه فیلتر شده. مراجعات به کمیته‌های تلفیق، عمدتا از سوی دولتی‌ها بود. 4⃣ اقدام خوب هیات رئیسه تلفیق، تشکیل کمیته‌های ۲۲ گانه و مجال‌ دادن برای پختن محتوای کمیته‌ها بود. بعلاوه، شخص رئیس مجلس، وقت مبسوطی برای هم‌اندیشی با کمیته‌ها گذاشت تا هماهنگی مضاعفی هم صورت گیرد. 5⃣ رویکرد اغلب کمیته‌ها، اولاً احیای سیاست کلی و درج تدابیر گفتمانی در کالبد برنامه بود و ثانیاً حل معضلات ریشه‌ای و ساختاری در بخش‌ مربوط به خود. 6⃣ نماینده دولت چند بار از جلسه تلفیق قهر کرد و مدام انتقاد داشت که شما دارید لایحه را به طرح تبدیل می‌کنید. اتفاق مشابهی که در فرایند برنامه ششم در مجلس وقت رخ داد. و نهایتا رهبری کار مجلس را تایید کرد. 7⃣ حال، با اتمام تلفیق، دولت موج مخالفت با کار مجلس را بدست گرفته‌. ظاهرا با رهبری هم طرح بحث کرده. برخی از نمایندگان پیشکسوت را هم همراه کرده تا ساز مخالفت بردارند. رئیس مجلس دارد تلاش می‌کند وفاق ایجاد شود که نشده هنوز. مایلند کلیات گزارش تلفیق در صحن رد شود تا در تلفیق، برگ برنده با دولت باشد. 8⃣ منکر برخی مفاد مشکل‌دار نیستم. اما نه اینطوری که دارند اصل کار را می‌زنند. لایحه دولت هیچ طرحی برای تحقق رشد ۸ درصدی نداشت و فقط بنایش حل ناترازی‌ها بود. صرف نظر از ارقام جداول که ضمانت اجرا ندارد، لایحه، برای پیشرفت ۵ ساله، چشم‌اندارسازی و ریل‌گذاری نمی‌کرد. 9⃣ درد اول انقلاب و کشور، امروز، ناترازی‌ها نیست. غفلت چندین ساله از محوریت دادن به تولید و پیشرفت ساختارمند و عدالت‌مبنا است. انقلاب بیش از همیشه، به بلندپروازی نیاز دارد‌. 🔟 دوستان حزب‌الهی، انتقاد ما را به حساب نفی دولت و رئیس جمهور نگذارند‌. امیدبخشی، ندیدن ناهمواریها نیست‌. اهمال و مسامحه در جراحی واقعی آینده کشور و بسنده‌کردن به رویکردهای بجامانده از تکنوکراتها، اصل محافظه‌کاری است و محافظه‌کاری، قتلگاه انقلاب است. *⃣ امیدوارم دکتر قالیباف بر اصالت کار مجلس اصرار ورزد و نگذارد رفاقتها و تعارف‌ها و سفارشات، جای حکمرانی را بگیرد. و الا چوبش را کل اصولگرایان و بلکه حزب‌الهی‌ها در آینده خواهند خورد. @dr_izadkhah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯 از دولت سیمکش ، ماهیگیر و سیگارفروش تا دولت حافظ ارزش‌ها و ولایت ♦️در فیلم کوتاه بالا، دکتر درخشان از نظریه خود در ترسیم تعامل میان نظام سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و جایگاه دولت سخن می‌گوید. ♦️ ایشان ورود تصدی‌گرایانه دولت در صنعت برق(), صنعت شیلات () و صنعت دخانیات () را مردود می داند. 🔹 از نظر ایشان، هر نهادی که نظام سیاسی مبتنی بر ولایت و نظام فرهنگی مبتنی بر ارزش های اسلامی را مختل کند باید در اختیار دولت و حاکمیت اسلامی باشد. ♦️این بدان معناست که تنها شکست بازار در عرضه ارائه کالاها و خدمات عمومی منشأ تجویز مداخله دولت در امور نیست، بلکه صیانت از ارزش‌های اسلامی () و تقویت ولایت () نیز مجوز مداخله دولت است. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
32.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 اشتباه است که مردم سالاری را به انتخابات تقلیل دهیم. 🔻 مردم! دَم انتخابات که میشه به ما رای بدین و بعدش دوباره برید خونه‌هاتون تا ببینیم چهارسال بعدی باید چکار کنیم!!! 🔻 فتح الفتوح امام، عاملیت مردم بود. 🎥 برشی از صحبت دکتر در حسینیه هنر یزد. 🆔 @madrese_rah @dr_izadkhah
🔵 از علل موفقیت سریع احمدی‌نژاد در حوزه اقتصاد، اول، کنار زدن سازمان برنامه از محوریت مدیریت اقتصادی کشور و دوم، برخورد با قلدربازی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بود. دقیقاً دو موضوعی که دولت سیزدهم در مقابلش تاکنون کوتاه آمده است. 🔺سازمان برنامه بطور ژنتیکی، خود را تنها مرجع فرماندهی اقتصادی کشور می‌داند و لذا ابتکار عمل را از سایر دستگاه‌ها می‌گیرد. 🔺بانک‌ها نیز به بهانه کنترل نقدینگی، مردم و صنعت را بایکوت تسهیلاتی کرده‌اند. و به روش‌های خودشان، نقدینگی خلق می‌کنند. جناب آقای رئیسی، تا این لحظه تدبیری برای این دو چالش نیاندیشیده‌اند. @dr_izadkhah
🔵 پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله فرمود: کسی که متولی امور ده نفر شود، باید اندیشه چهل نفر را داشته باشد و کسی که اداره چهل نفر را بر عهده می‌گیرد، باید عقل و اندیشه چهارصد نفر را دارا باشد. ✅ بدون شک عقلانیت، پیچیده‌ترین مفهوم چندبعدی در مدیریت منابع انسانی و محیطی است. آنچه که مدیران را از جامعیت و شایستگی خلع ید می کند، نگاه ناشیانه به کمیت رخدادها توسط ساختارهای رسمی است. 🔺 ما درک درستی از ساعت توسعه اجتماعی/اقتصادی در وقت نهادهای محلی و مردمی نداریم! اگر مشاهده می‌کنید بیش از ۹۰ درصد مدیران ارشد، از تنگناهای اجرایی خویش گله‌مند هستند، بخاطر این است که نمی‌دانند گره‌گشایی جز از طريق ارتقای رتبه اجتماعی مردم اتفاق نمی‌افتد. 🔺 مردم را و تشکل‌های آنها را باور کنید حتی اگر به زعم شما شعار می‌دهند؛ این شعارها تاکنون چیزهای زیادی را تغییر داده اند. 🔘 به قلم استاد: ناصر صاحبی؛ متفکر و متخصص حوزه اجتماعی و روستایی، و از پیشکسوتان جهادسازندگی. @dr_izadkhah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[۱] 🎥 پیشنهاد طراحی ابزارهای مالی ویژه، برای جذب پس‌انداز و سرمایه مردمی و انتفاع آنها از سودهای بزرگ ِ اقتصاد دانش‌بنیان. پ.ن.: به دلیل مخالفت دولت و کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، به رای گذاشته نشد. @dr_izadkhah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[۲] 🎥 مخالفت با ترکیب هیات عالی مولدسازی و استناد مهمل به آیین‌نامه آن، در برنامه هفتم، و هشدار به تکرار تجربه تلخ خصوصی‌سازی پ.ن.: رهبری اذن دوساله به این هیات دادند و تصریح کردند بعدش باید قانون شود. اما آقایان همان تصمیم را عیناً بدون ورود مجلس به جزییاتش، در برنامه هفتم‌ آورده‌اند تا صرفاً وجاهت قانونی پیدا کند. بدین ترتیب، مولدسازی هم مثل خصوصی‌سازی، در مسیر اقتصاد مردمی قرار نخواهد گرفت. @dr_izadkhah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[۳] 🎥 پیشنهاد راهکارهای عملیاتی برای تقویت حضور انواع تعاونی‌های بزرگ در اقتصاد کشور: - تعاونی‌های روستایی و کشاورزی - تعاونی‌های مرزنشین - تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی - تعاونی‌های دانش‌بنیان - تعاونی‌های فراگیر - تعاونی‌های تامین نیاز تولیدکنندگان پ.ن.: به دلیل مخالفت نماینده دولت و نماینده کمیسیون، با ۱۰ رای کمتر، تصویب نشد. @dr_izadkhah
🔴 زخم ‎ کهنه است. سال‌ها پیش زمین‌خواری‌ای اتفاق افتاده بود که برخی مسئولین قضایی و انتظامی وقت منتفع بودند. این بچه‌ها با دست خالی مقابل این جماعت ایستادند. 🔹حالا سالها از آن ماجرا گذشته ولی هنوز برخی عوامل کینه این بچه‌ها از جمله ‎ را به دل دارند. 🔸مستند ‎ درباره همین مسئله ساخته شده. همه بچه‌های موثر عدالتخواه در امیدیه را یک به یک، دادگاهی و محکوم و زندانی کردند و انفصال زدند و ...! 🔹مستند امیدی‌هِ در واقع روایت پیروزی است اما در واقعیت بعد از این مستند، آقایان ضربات جدی به این بچه‌ها زدند. شهردار عدالتخواه را انفصال زدند و بعد از چندسال تبرئه شد، عضو شورا را همینجور و حالا علی رنود! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔵 طی پیگیری تلفنی از رئیس محترم دادگستری استان خوزستان، ایشان ضمن اعلام صدور دستور آزادی برادر (پس از اخذ وثیقه)، تاکید کرد اجازه برخورد سیاسی و غیرقانونی را در این پرونده نخواهد داد. @dr_izadkhah
🔻 انتقامی برای زخم‌های تو @dr_izadkhah
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
ما وقتی به صورت کلان به زمینه‌ی اقتصاد اسلامی نگاه میکنیم، دو تا پایه‌ی اصلی مشاهده میکنیم. هر روش اقتصادی، هر توصیه و نسخه‌ی اقتصادی که این دو پایه را بتواند تأمین کند، معتبر است. هر نسخه‌ای هر چه هم مستند به منابع علی الظاهر دینی باشد و نتواند این دو را تأمین کند، اسلامی نیست. یکی از آن دو پایه عبارت است از «افزایش ثروت ملی». کشور اسلامی باید کشور ثروتمندی باشد؛ کشور فقیری نباید باشد؛ باید بتواند با ثروت خود، با قدرت اقتصادی خود، اهداف والای خودش را در سطح بین‌المللی پیش ببرد. پایه دوم، «توزیع عادلانه و رفع محرومیت در درون جامعه‌ی اسلامی» است مقام معظم رهبری ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
⭕️ استقبال از ابراهیم آفریقا ▪️فراخوان استقبال از علمدار اسلام ناب در نیجریه، شیخ ابراهیم زکزاکی 🔹 پس از هفت سال اسارت، استقبال از شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش 🔸 چهارشنبه ۱۹ مهرماه ، ساعت ۹:۳۰ صبح - فرودگاه امام خمینی (ره)
هدایت شده از متقین
📌"چرا بازار بورس و دلار ما از جنگ غزه تاثیر منفی می پذیرد اما از آزادی همزمان دلارهای ایران تغییر مثبتی نمی کند؟ این نشان می دهد اقتصاد ما هم نیاز به رهایی از دست اشغالگرانی دارد که در لابلای نسوج و بافت اقتصاد لانه کرده اند. " ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖