گزیدهای از دلایل ذکرشده توسط نمایندگان برای استیضاح پزشکیان در مجلس ششم
#انتشار_برای_اولین_بار
⛔️عدم تحقق مواد برنامه سوم در حوزه بهداشت
⛔️عدم اشراف وزیر بر ستاد و استانها و شکایات فراوان
⛔️نداشتن یک برنامه هدفمند و سردرگمی در وزارتخانه
⛔️عزل و نصب مدیران براساس رفاقت و نه شایستگی
⛔️بیتوجهی به نیاز اقشار مستضعف و آسیبپذیر
⛔️ناهماهنگی و اختلاف در سطح معاونان وزارتخانه
⛔️ضعف در رشد آموزش پزشکی و عقبماندگی دانشگاهها
منبع: مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی.
@dr_izadkhah
انتخابات ۱۴۰۳ و میدان مردم
1⃣ تحلیل انتخابات چهاردهمین دوره ریاستجمهوری، با ادبیات سیاسی، مزخرف است. چه وزنکشی اصولگرایی و اصلاحطلبی باشد، چه وحدت و اجماع و این خزعبلات. نه عمده رای ایجابی به جلیلی رای به اصولگرایی بود و نه عمده رای سلبی به پزشکیان رای به اصلاحطلبی. ترس مردم بیشتر موثر افتاد تا امید و آرزوی مردم. شکل جمهوریت مجدداً تثبیت شد. اما هدفگیری دولت جوان حزبالهی برای تحول در عدالت اجتماعی و پیشبرد شتابان پیشرفت اسلامیایرانی شکست خورد.
2⃣ علت را از یک سو باید در میوه دادن کلانپروژهی امنیتی "مهار حزبالهیها" دانست که قدمتی سی ساله دارد و شرحش بماند بعد؛ و در سوی دوم، عدم کفایت داشتههای جبهه فرهنگی انقلاب. که تاکنون آنچه بوده، ادبیاتسازی و رسانهگستری و نهایتا لشگرکشی بوده اما بدون اتخاذ مقصد و مسیر سیاستورزی (= حکمرانی) ِ مردمی!
یعنی یک گفتمانسازی صرف، و بدون پیوست با انگیزشها و کنشها و نقشهای پرشکوه جامعه. یعنی همانقدر که جریان غربزده با مردم روشنفکربازی کرده، جبهه فرهنگی انقلاب با مردم رسانهبازی کرده است و لاغیر!
3⃣ اکنون، شرایط نه از جنس ۷۶ است و نه ۹۲. یک تفاوت پررنگ امروز، وجود جماعت انبوهی از جوانان اهل فکر و قلم و رسانه و کنشگری است که بعضا تجربیات حکمرانی هم کسب کردهاند. یک نسل پرانرژی ِ بالغ و آماده به عملیات. این توده متحرک انبوه را نمیتوان دوباره به غار کادرسازی برگرداند. دیگر نمیتوان برایش قرارگاههای دهه نودی راه انداخت تا سرگرم سازمانبازیاش کرد. اگر فکری برای این سازه اجتماعی بزرگ نشود، تلفات و ریزشها و اعوجاجها و انحرافهای زیادی درپی خواهد داشت. در یک دولت بیمبنا، بیبرنامه و غرق در مسایل جاری هم جایی برای آنها نخواهد بود.
4⃣ تفاوت پررنگ دیگر، مشارکت غیرسیاسی مردم در این انتخابات است. نامزدی رییس جمهور شد که هیچ وعده و قولی نداد و هیچ تصویری از آینده دولتش در دست مردم نبود. جهتگیری دولتش مشخص نشد و بدنه نخبگانی درکی از نوع همکاری با دولتش نیافت. این یعنی اکثریت رایدهندگان، توقعی از این رای نداشتهاند. این مشارکت غیرسیاسی، خطرناک است و اگر شرایط آینده بهبود نیابد، به سرعت به سرخوردگی و انکار حداکثری تبدیل خواهد شد.
5⃣ و اما برای آینده ...؟ هیچ راهی متصور نیست مگر یک راه و آن، هجرت به بطن جامعه و خود مردم. عزیمت برای زیست با مردم و در مردم. شکستن پوسته محافل و دورهمیها و مناسبات ۲۰سالهی رایج در جریان انقلاب. غور و غواصی در عمق جریانهای تودهای جامعه. شکلدهی همیاری مردمی در عمل. عینیتبخشی به عاملیت مردم. نه در نظر، گفتمان، رسانه، گردهمایی، و یا قرارگاه؛ بلکه در خود خود میدان.
دولت سایه زحمتش را کشید. اکنون زمان "دولت میدان" است. جریانی که برای عاملیت مردم در میدان عزیمت کند. در گستره همه میدانها. یک جهاد فراگیر برای رویش "حکمرانی مردمی" از کف جامعه به سمت حاکمیت.
راهکارش تبدیل ذخیره انباشته از اندیشورزی و مطالبهگری و کنشگری و تلاش جهادی، به سوخت لازم برای تحرکبخشی به خود جامعه است.
6⃣ درباره همکار سابق و رییسجمهور جدید، جناب پزشکیان. ایشان خودش هم میداند که ریاستجمهوریاش ماحصل تلاش او و همراهانش نیست. ریشه در شکاف اجتماعی موجود دارد. به هر تقدیر، اگر راه ضدمردمی اسلاف اصلاحاتیاش را برود، مردم خیلی زودتر و قاطعانهتر از گذشته از او هم عبور خواهند کرد. خاتمی در بیمدیریتی رفوزه شد و روحانی در عدم جوانگرایی و هر دو در اشرافیگری. شاید پزشکیان به مدد آموزههای نهجالبلاغه، محافظهکاری نکند و بدست جوانان دولتش، اشرافیت را با سماجت پس بزند. باید فعلا امیدوار باشیم.
7⃣ و نکته آخر ... فرمود: خرمشهرها در پیش است. درنیافتیم و برای خلق حماسهها، عزیمت مردم را به بار ننشاندیم. دیر بجنبیم، کربلاها در پیش خواهد بود و حسینبنعلیها در راه مقتل خویش. مردم که به میدان بیایند، تهدیدها به فرصت تبدیل میشود. همچنان که حماسه جهادسازندگی، در زمانه بازرگان و بنیصدر به اوج خود رسید.
رهزن این مسیر نورانی، حزب شدن حزبالهیها، توسل به امکانات و اراده نهادها، ماندن در عرصه تکساحتی رسانهها، بسنده کردن به یافتههای اندیشکدهها، و نهایتا ترس از درانداختن خود در بطن میدانها است.
هرجا ترسی هست باید گفت:
بسم الله الرحمن الرحیم
#روحالله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
هدایت شده از بازگشت || محمدامین رضایی
🔹غالبا اینگونه است ما افراد توانمند را کشف میکنیم و کمک میکنیم وارد سیستم شوند بعد رهایشان میکنیم و صرفا منتقد و طلبکار میشویم! در حالی که این زنجیره زمانی تکمیل میشود که حتی وقتی در موقعیت خارج از سیستم هم هستیم در جهت تحقق آرمان ها به افراد داخل سیستم یاری برسانیم.
🔸در کنار مشغولیت به مباحث علمی در حوزه و دانشگاه از این به بعد به عنوان مشاور آقای دکتر روح الله ایزدخواه در مجلس فعالیت خواهم داشت و بخشی از آخر هفته هایم را در تهران خواهم بود. امیدوارم این همکاری قدمی جدی در جهت «مردمی سازی و عدالت» باشد که پروژه مشترک مان است.
🔻در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی و به ویژه اقتصاد و مردمی سازی هر ایده و طرحی دارید که از ظرفیت مجلس برای تحقق آن میشود بهره برد به این آیدی ارسال کنید
@R_m_am
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
مشکلی با معاون شدن آقای ظریف نداریم؛
اما مقولات راهبردی یا همان علوم استراتژیک،
یک جهتگیری سیاسی یا یک گپ و گفت کلاب هاوسی نیست!
تفکر راهبردی، برنامهریزی راهبردی، مدیریت راهبردی، آیندهنگاری، خطمشی گذاری و حکمرانی، و مقولاتی از این دست،
امروز در عالیترین کالجهای دنیا تدریس میشود
و اصحاب علمی و فکری و پژوهشی خاص خود را دارد.
اگر شعار جناب پزشکیان در ایام انتخابات، یعنی ارجاع به کارشناسان، همچنان پابرجاست، این حوزه خطیر باید به یک متخصص علوم راهبردی سپرده میشد که در کشور کم نداریم. در همه جناحهای سیاسی هم پیدا میشوند.
دستیار راهبردی رییسجمهور، کارکردهای مهمی دارد که در راسش، هدایت یکپارچه و رصد جهتگیریها و سیاستهای دولت است تا هارمونی لازم بین ارکان دولت فراهم باشد.
این جایگاه در دولت روحانی، بیشتر برای مدیریت حواشی دولت و رییسجمهور بکار گرفته شد!
پ.ن.: کلا متخصصان علوم راهبردی و سیاستگذاری، در کشور بدلیل نداشتن پروپاگاندای صنفی و رسانهای، مهجورند و صدای اعتراضی از آنها در قبال انتصابات دولتی شنیده نمیشود.
@dr_izadkhah
🔻روح الله ایزدخواه نماینده ناظر بر هیأت عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور شد.
به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، روح الله ایزدخواه را بهعنوان نماینده ناظر بر هیأت عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور انتخاب کردند
@dr_izadkhah
کمیته "اقتصاد مقاومتی و مردمیسازی اقتصاد" به ریاست روحالله ایزدخواه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.
@dr_izadkhah
رشد ۸ درصدی و اعتبارات دولتی
🔺جناب پزشکیان در دو دیدار اخیر با نمایندگان استانها، یک جمله واحد را تکرار فرمودند، به این مضمون:
«برنامه من اجرای برنامه هفتم است؛ هر بخش آن را به مجلس می آورم اگر اعتباراتش تأمین شد که شد؛ اگر نه، میگویم قابل اجرا نیست و کنار میگذارم.»
این منطق یعنی نشناختن مکانیزم توسعه درونزا و عدم شناخت و باور به اقتصاد مردمی.
به این ترتیب از همین الان باید حدس بزنیم اجرای برنامه هفتم که روحش رشد ۸ درصدی و جهش در منابع و فعالیتها است، از تحقق ۹ درصدی برنامه ششم هم جلوتر نرود!
🔺منطق توسل به اعتبارات دولت برای ایجاد رشد و توسعه، سالها در کشور تجربه شد و تحولی جز نفت فروشی و کارمند کردن نیروی جوان ملت و یاغی گری بانکها و انباشت زیرساختهای ناموزون به ثمر نرساند.
اگر منطق جریان نوآوری و میانبر در پیشرفت که غیروابسته به برنامه ریزی متمرکز دولت و فراتر از بودجهی قطرهچکانی و خارج از بروکراسی عقبمانده است درک نشود، مجلس در گفتمانِ اعتبار زدهی دولت آچمز و منفعل خواهد شد.
#روحالله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
🔹حکمرانی داده، آرایش نهادی و آسایش مردم
🔺مقوله حکمرانی داده و هوشمند سازی حکمرانی، مسئله ای ضروری و غیر قابل اجتناب در تحقق کامل دولت الکترونیک است؛ اما مسیر آن چندان هموار نیست.
🔺اولاً تصدی گریهای دولتی در این مسیر و شرکت های شبه دولتی، خودش به یک مانع در برابر چابک سازی دولت تبدیل شود و دستگاهها داده های عمومی را ملک طِلق خود میدانند.
🔺ثانیاً با افراطی که بصورت شتابزده در برقراری سامانههای مختلف حاکمیتی و دولتی رخ داده، با یک روند سامانه زدگی روبرو هستیم که مردم و واحدهای اقتصادی را به زحمت مضاعف می اندازد.
🔺در این شرایط به نظر میرسد مجلس باید قبل از ورود جزیی به لایههای اجرایی حکمرانی داده، ابتدا آرایش نهادی دولت الکترونیک را باز مهندسی نماید؛ بطوریکه هم تصدی گری دولت کاهش یابد و هم شفافیت و عدالت در این عرصه قربانی سامانه زدگی نشود.
▪️پی نوشت: حضور و سخنرانی در نخستین رویداد همتاتک در راستای اشتراک تجارب سامانه های داده پایه در حکمرانی هوشمند و گفت و شنود درباره فرصتها و چالشهای تحقق احکام برنامه هفتم پیشرفت در هوشمندسازی حکمرانی
#روحالله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
📽 نشست تخصصی
راهبردها و الزامات دولت چهاردهم در توسعه سواحل مکران
👤 “دکتر روح اله ایزدخواه”
🔍 "نماینده مجلس شورای اسلامی"
🗓 زمان : شنبـه ۲۰ مرداد تیر مـاه
🕰 سـاعـت ۱۰-۱۱
📍تقاطع خیابان انقلاب و حافظ چهارراه کالج
کوچهی هلالاحمر | پـلاک ۳ | سالـن همایـش
"اندیشکده هویت و پیشرفت ایرانی اسلامی"
#ورود_برای_عموم_آزاد_است
🌐 تارنما | آپارات | بله | ایتا
🖥 Www.Jsrc.IR
هدایت شده از حکمـت و تمدن
🔴 آیا جهش کشور ممکن است؟
🔹آقای اریک ساندر لاب دارنده دکتری از دانشگاه پرینستون آمریکا، پایان نامه دکترای فلسفه خود را با عنوان «تاریخچه سازمانی جهادسازندگی ایران؛ از تأسیس تا نهادسازی» انجام داده که ترجمه آن توسط دانشگاه امام حسین(ع) منتشر شده است.
🔸اصلیترین سؤال سندرلاب در این پژوهش این است که چگونه انقلاب اسلامی با جهاد سازندگی توسعه روستایی را به ابزاری برای تحکیم قدرت داخلی و تأثیرگذاری بر پروژه خارجی استفاده کرده است؟
🔹روح اله ایزدخواه نماینده مردم تهران می گوید: من با آقای لاب زمانی که در ایران و در دانشکده جامعهشناسی دانشگاه تهران بود ملاقاتی داشتم. آقای لاب کنایهای به ما زد، گفت که شما کتاب و مقالهای در این حوزه نداشتهاید به جز چند کتابی که خاطرات افراد یا آمار عملکرد است.
🔸یکبار از او پرسیدم: ما سالها قبل جهاد سازندگی را منحل کردیم، الان برای شما چه اهمیتی دارد که دهه ۶۰ جهاد سازندگی چه فعالیتهایی داشته است؟
🔹لاب پاسخ داد: ما بررسی کردیم که چگونه یک دولت نوپای انقلابی که درگیر جنگ بیرونی و درونی است به سرعت توانست مشارکت مردم را جلب کند. این چگونگی برای ما سوال بود که ما به کلیدواژه جهاد سازندگی رسیدیم. جهاد سازندگی نیز یک ارگان معمولی دولتی یا یک حزب نیست.
🔸اقرارهای مستند سازمان های بین المللی در این باره از جمله اینکه جهاد سازندگی فقط در 6 سال اول فعالیت خود، 20-30 سال کشور را پیشرفت داده است. این چیزی نیست که انکار، کم رنگ یا فراموش شود زیرا مردم از نزدیک جهادگران و خدمات آنها را لمس کرده اند.
🔹در سالهای اول جنگ، همزمان جوانان انقلابی و جهادی در کنار مردم در قالب یک نهاد، اقدام به سازندگی کشور کرده اند که ایران در حال جنگ، همان ابتدا با یک جهش روبرو شد و زیرساخت ها و امکانات آب، برق، گاز، مدرسه، خانه بهداشت و ... به سرعت به اقصاءنقاط کشور رسید.
🔸متأسفانه سردمداران همین جریان مدعی تکنوکراسی و لیبرالیسم این نهاد را سربریدند و تلاش های دلسوزان برای جلوگیری از این انحلال و تعطیلی نتیجه نداد. حالا هم پوزخند می زنند که مگر می شود کاستی های چنددهه یا چندساله را در کمترین زمان جبران کرد؟ بله می شود. البته شرط و شروط دارد!
✅ #داود_مدرسی_یان:
کانال ⬅️ حکمت و تمدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 #تیزر
•• دیدگاههای ارائه شده در نشست تخصصی جهش تولید با مشارکت مردم و انتظارات از دولت چهاردهم ••
🔰با حضور:
🔻دکتر سیدمهدی زریباف
🔻دکتر روحالله ایزدخواه
🔻دکتر مهدی حمزهپور
🔻سرکار خانم دکتر پاکنژاد
🔻دکتر علیاکبر ناسخیان
🔻آقای سعید حسینی
🔻دکتر سعید غلامی
🔻دکتر سعید حسنزاده
🔻مهندس میثممسعودیان
🔻و جمعی از فعالان و صاحبنظران
👈 به زودی از رسانه آرا
🔆 آرا| تبادل آرا؛ تضارب افکار؛ تعامل اندیشهورزان
🟩 | ایتا
⬜️ | بله
🟥 | ویراستی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 منانرئیسی، نماینده مجلس: اگر قرار باشه دولت بشینه بجای مردم، بشینه بجای سازنده یا بشینه بجای پیمانکار و خودش متولی ساخت باشه و خودش تصدی گری کنه این محکوم به شکست است...
🇮🇷 اخبار مجلس شورای اسلامی
https://eitaa.com/joinchat/2884370684C177c1422e0
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷️ بچههای انقلاب، عزیمت کنند برای ورود به میدان اقتصاد
✅ بعد از سه دهه جنبش جوانان انقلابی و جرات ورود به میدانهای اندیشه، هنر و خدمترسانی، اکنون نوبت روشن شدن موتور چهارم است: عرصه اقتصادی.
✅ از مسایل زمخت اقتصادی نهراسید و با توسل به مردم وارد میدان اقتصاد شوید. قدرت مردم را جدی بگیرید. نوآوری و آتش به اختیار بودن، رمز کار است.
#روحالله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
🟢 نکات دکتر ایزدخواه در جلسه بررسی برنامههای دکتر سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون اقتصادی مجلس؛
🔹شما در طول ۴ سال نخواهید توانست تمام مشکلات نظام آموزش عالی را رفع کنید.
🔸باید یک راهبرد محوری داشته باشید. زمین مانده ترین مسئله نظام آموزش عالی، مسئله ارتباط با جامعه است.
🔹جامعهمدار کردن دانشگاه ها و آموزش عالی؛ این هم در حوزه علوم مهندسی است و هم علوم انسانی؛ هم در دانشگاه های برتر و هم دانشگاه های کوچک.
🔸متاسفانه سالهاست نگاه وزارت علوم به دانشگاه ها به عنوان شعبات اداری خود و به اساتید به مثابه کارمندان خود بوده.
🔹دست دانشگاهها و دانشگاهیان را باز کنید و بگذارید خودشان اهداف را محقق کنند و شما در وزارت علوم، به ریل گذاری بین آموزش عالی و جامعه بپردازید.
#روحاله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
🟢 نکات دکتر ایزدخواه در جلسه بررسی برنامههای دکتر علی آبادی صراف وزیر پیشنهادی نیرو در کمیسیون اقتصادی مجلس؛
🔹مسئله ناترازی برق در کشور، قابل حل است. چون هم منابع سرشار تولید انرژی را داریم هم توان انسانی بالا و هم شرکتهای توانمند دانش بنیان و صادراتی.
🔸آنچه زمین مانده، مسئله حکمرانی و رگولاتوری صنعت برق است که وزرای نیرو معمولا درمقابل آن مقاومت میکنند.
🔹امروز امکان ایجاد نهضت مردمی تولید برق بخوبی فراهم است. اگر دست و پای شرکتها و تشکلهای صنعت برق را باز کنیم و تصدی گری دولت و محدودیتهای مقرراتی را کاهش دهیم، مردم و بخش خصوصی توان جبران این ناترازی و تولید برق مورد نیاز را دارند.
🔸در زمینه آب نیز باید با تکیه بر تشکلهای مردمی، روشهای مردمی تامین آب را از جمله با احیای آبخوان داری و آبخیزداری دنبال نماییم.
#روحاله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
🟢نکات دکتر ایزدخواه در جلسه بررسی برنامههای امیر نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در کمیسیون اقتصادی مجلس؛
🔹درخصوص مشارکت دفاعی - ملی که سیاست کلی و قانونی است، نیازمند راهبردهای میانبر زیر هستیم:
۱. سازماندهی نهاد پیشران مشارکت دفاعی - ملی در وزارت دفاع، بدون نگاه سیاسی.
۲. ایجاد سازمانهای توسعه ای با هدف گسترش شبکه تامین، رفع رقابتهای مخرب با بخش خصوصی، تامین سرمایه مردمی
۳. گسترش تجاری سازی فناوریهای دفاعی، از طریق ماموریت دهی به پارکهای فناوری کشور
۴. مشارکت دفاع در تامین زیرساختهای اقتصادی و صنعتی، از جمله: لجستیک هوایی نظامی جهت صادرات محصولات کشاورزی، و نیز نوسازی و اسقاط هواپیماهای مسافربری زمینگیر.
۵. مشارکت در تولید دانش مدیریت فناوری بومی با کمک دانشکده های تخصصی و از طریق بورسیه اساتید و دانشجویان.
#روحاله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
🟢 نکات دکتر ایزدخواه در جلسه بررسی برنامههای دکتر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون اقتصادی مجلس؛
🔹جایگاه وزیر اقتصاد، همه کاره هیچکاره است. قدرت چندانی در تغییر نظامات اقتصادی کشور ندارد. مثلا در حوزه بانکی، عمده قدرت با بانک مرکزی است.
🔸باعنایت به اینکه دکتر پزشکیان صریحا گفتند برای رشد ۸ درصد ضمانت نمیدهم، شما راهکارتان برای تحقق رشد ۸ درصدی برنامه هفتم چیست؟
🔹بویژه در حوزه سرمایه گذاری های غیردولتی که باید سهم عمده رشد را برعهده بگیرد، چه راهکار روشنی برای مشارکت مردم در سرمایه گذاری و تولید و تحقق رشد ۸ درصدی دارید؟
🔸سازمان برنامه و بودجه سالهاست که صرفا حسابدار دولت است و دخل و خرج روزمره کشور را مدیریت میکند و متکفل توسعه و پیشرفت اقتصادی نیست. این نقش را باید وزارت اقتصاد برعهده بگیرد و مدعی العموم رشد اقتصادی کشور باشد.
#روحاله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
🟢 نکات دکتر ایزدخواه در جلسه بررسی برنامههای دکتر صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کمیسیون اقتصادی مجلس؛
🔹بی تعارف، نگاه به وزارت میراث تاکنون یک وزارت تزئینی و حاشیه ای و بعضا سیاسی بوده است.
🔸درحالی که سهم قابل توجهی از رشد ۸ درصدی برنامه هفتم میتواند در این حوزه دنبال شود.
🔹یک میلیون اثر واجد ارزش ثبت در کشور داریم که ۳۶ هزار عدد آن ثبت شده.
🔸 300 رشته از ۴۰۰ زشته صنایع دستی در جهان را داریم و میلیونها نفر شاغل در این حوزه. ولی اقتصاد صنایع دستی چندانی نداریم.
🔹مالزی ۲۶ میلیون نفر جمعیت دارد و ۲۶ میلیون نفر هم گردشگر خارجی دارد.
🔸تنها راهبرد اصلی، مردمی سازی اقتصاد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
🔹زنجیره های اقتصادی منطقه ای در این حوزه باید محور توجه شما قرار گیرد.
🔸حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی را هم حتی مردم میتوانند بدست بگیرند.
🔹همچنان که قرنها حفاظت از مساجد تاریخی و مزار امامزاده ها برعهده خود مردم بوده است.
#روحاله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
🟢 نکات دکتر ایزدخواه در جلسه بررسی برنامههای دکتر میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اقتصادی مجلس؛
🔹بنده شما را از سالها پیش میشناسم. هم اشراف نظری به حوزه کار و تعاون و رفاه اجتماعی دارید و هم در این وزارتخانه سابقه مدیریت و اجرا دارید.
🔸ماموریت اول شما در این وزارتخانه مبارزه با فساد ناشی از بنگاهداری دولتی و تبعیض های ساختاری درمیان عموم مردم است که خودتان هم در برنامه تان آورده اید.
🔹اما ماموریت دوم، ایجاد سازوکارها و ساختارهایی برای استقرار عدالت اجتماعی در بستر اقتصاد کشور است.
🔸وزارت شما باید مدعی العموم عدالت اجتماعی در عرصه اقتصادی باشد؛ مثلا حوزه تعاون که میتواند گسترش دهنده فرصتهای برابر برای مشارکت مردم در اقتصاد باشد.
🔹الگوهای نوینی مثل تعاونی های سهامی عام، فراگیر ملی و توسعه و عمران شهرستانی باید برای تمام بخشهای اقتصادی کشور ، مورد توجه و الزام آور باشد.
🔸شما باید بتوانید نهادسازی های جدیدی برای اقتصاد مردمی در کشور شما بدهید؛ از جمله صندوق های تامین مالی مردمی مرتبط با زنجیره های اقتصادی منطقه ای.
#روحاله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
🟢 نکات دکتر ایزدخواه در جلسه بررسی برنامههای دکتر نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در کمیسیون اقتصادی مجلس؛
🔹وزارت جهاد کشاورزی، قبل از آنکه متولی تنظیم بازار باشد، مسئول تولید کشاورزی است؛ ولی سالهاست وزیر جهاد باید شب عید اعلام کند گوشت و میوه تامین است حالا از محل واردات!
🔸ساداتی نژاد میگفت به وزیر کشاورزی چین گفتم چگونه برای یک میلیارد و سیصد میلیون نفر تنظیم بازار میکنی ؟ خندید و گفت آن را که مردم انجام میدهند. من به ترسیم آینده کشاورزی مشغولم.
🔹منابع عظیم تولید کشاورزی در کشور مهیاست از زمین و آب تا تشکلهای تولیدی و تعاونی های روستایی تا دانش بنیان ها و ... . این منابع احیا نشده.
🔸زنجیره های تولید منطقه ای در کشاورزی باید محور قرار گیرد.
🔹مراقب باشید شما را به نیروی دسته چندم کابینه تبدیل نکنند.
#روحاله_ایزدخواه
@dr_izadkhah