خلیلی مقدم.aac
8.56M
چرا گوگل پلی، برنامه ویسگون را از لیست خود حذف کرد؟
https://eitaa.com/dr_m_khalili_m
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم آواز قو (1379) با بازی بهرام رادان و ساره آرین یکی از آثاری است که به دغدغهها و محدودیتهای اجتماعی جوانان در دوره خود میپردازد. داستان فیلم درباره پیمان (بهرام رادان)، جوانی است که به دلیل تصمیم پدرش برای فرستادن او به خارج از کشور دچار بحران میشود.
در این میان، پیمان با پرستو (ساره آرین) آشنا میشود و این آشنایی بر تصمیمات او تأثیر میگذارد. اما اختلافات بین او و خانوادهاش، بهویژه پدرش، او را در شرایطی دشوار قرار میدهد. تلاشهای پیمان برای حفظ استقلال و رسیدن به خواستههایش او را با چالشهای مختلف اجتماعی، عاطفی و فردی روبهرو میکند.
#آواز_قو #بهرام_رادان #ساره_آرین
https://eitaa.com/dr_m_khalili_m
17.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خلاصه داستان:
پیمان فدایی از تصمیم پدرش برای فرستادن او به خارج از کشور ناراضی است و به همین دلیل مراسم جشنی که به افتخار او برگزار شده را ترک میکند و به سراغ پرستو آرین، دختر مورد علاقهاش میرود. با وجود مخالفت پدر پرستو، پیمان او را سوار اتومبیلش میکند، اما در یکی از ایستهای بازرسی نیروی انتظامی به دلیل نداشتن نسبت خانوادگی با پرستو دستگیر میشوند. سرگرد فتاح حیدری که اعتقادی به دستگیری آنها ندارد، درگیر نمیشود، اما زمانی که پیمان با یکی از مأموران پاسگاه در حال پر کردن ورقه تعهد درگیر میشود، اوضاع پیچیدهتر شده و پیمان به اتهام مضروب کردن پلیس بازداشت میشود.
در زندان، یکی از زندانیان او را تشویق به فرار از کشور میکند و پیمان در فرصتی مناسب از دست مأموران میگریزد. او با تماس با شماره تلفنی که از زندانی همبندش دریافت کرده بود، برای خود و پرستو امکان خروج از کشور را فراهم میکند. در مرز ایران و ترکیه، جعلی بودن پاسپورت پیمان آشکار میشود و ماجرا به گروگانگیری خونینی منتهی میشود. سرگرد فتاح تمام تلاش خود را برای پایان دادن به این درگیری به کار میبرد، اما در نهایت موفق نمیشود و پیمان در مرز ایران و ترکیه تیرباران میشود.
https://eitaa.com/dr_m_khalili_m
آواز قو: از بحران هویت تا محدودیتهای اجتماعی در ایران
یادداشت دکتر معصومه خلیلی مقدم:
شباهتهای فیلم آواز قو با محدودیتهای امروز جوانان ایرانی
فیلم آواز قو به دلیل پرداختن به موضوعاتی نظیر بحران هویت، محدودیتهای اجتماعی، و تقابل نسلها، میتواند در بستر امروز ایران نیز بازتابدهنده برخی از چالشهای جوانان باشد. اگرچه این فیلم بیش از دو دهه پیش ساخته شده است، مفاهیمی که در آن مطرح میشوند، همچنان در جامعه معاصر ایران قابلبررسی هستند.
بحران تصمیمگیری مستقل: داستان پیمان در آواز قو حول محور تلاش او برای تصمیمگیری مستقل درباره آیندهاش میچرخد. امروزه نیز بسیاری از جوانان ایرانی با فشارهای اجتماعی و خانوادگی برای انتخاب مسیر زندگی، مانند شغل، تحصیل، یا مهاجرت، مواجهاند. تصمیمهای فردی آنان اغلب تحت تأثیر انتظارات و محدودیتهای محیطی قرار میگیرد.
مهاجرت به عنوان راهحل: یکی از موضوعات برجسته در فیلم، تمایل به مهاجرت است که در جامعه امروز ایران نیز کاملاً ملموس است. بسیاری از جوانان ایرانی، بهویژه در سالهای اخیر، به دلیل محدودیتهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، مهاجرت را تنها راهحل برای رسیدن به آزادی و پیشرفت میدانند.
فشارهای اجتماعی و فرهنگی: محدودیتهای اجتماعی و فرهنگی که در فیلم نشان داده میشود، مانند تلاش برای پیروی از انتظارات خانواده یا جامعه، همچنان یکی از چالشهای جدی امروز جوانان ایرانی است. این محدودیتها شامل ممنوعیتهایی در انتخاب پوشش، سبک زندگی، آزادی بیان و ... است.
احساس ناامیدی و سرخوردگی: فضای داستان پیمان و بحرانهای او میتواند نمایانگر احساس سرخوردگی بسیاری از جوانان ایرانی امروز باشد که با موانع متعدد برای رسیدن به آرزوهای خود روبهرو هستند. این ناامیدی ناشی از نبود فرصتهای برابر، محدودیتهای سیاسی و اجتماعی، و دشواری در ایجاد تغییر است.
محدودیتهای اینترنت و فضای مجازی: اگرچه فیلم بهطور مستقیم به فیلترینگ یا محدودیتهای اینترنتی اشاره نمیکند (زیرا در زمان ساخت، این موضوع چندان مطرح
نبود)، اما مفهوم کلی محدودیتها و محرومیت از دسترسی به ابزارهای توسعه و ارتباطات، امروز در جامعه ایران مشهود است.
آواز قو، در فضایی تلخ و تأثيرگذر، با نمایش دغدغههای نسلی از جوانان در دهه ۱۳۷۰، به نوعی پیشبینیکننده مشکلاتی است که در سالهای بعد شدت بیشتری یافتند.
درخواست پیمان برای تیرباران نمادی از ناامیدی، سرخوردگی، و اعتراض به شرایطی است که او را از استقلال و آزادی محروم کرده است.
بحران هویت، محدودیت در آزادی انتخاب، و فشار برای مهاجرت از جمله مسائل کلیدی هستند که همچنان جوانان ایرانی با آن دستوپنجه نرم میکنند. این فیلم، اگرچه محصول زمان خود است، اما همچنان بازتابدهنده برخی واقعیتهای جامعه امروز ایران است.
"نکته:
این یادداشت حاصل تحلیل فیلم آواز قو و ارتباط چالشهای آن با مسائل کنونی جامعه ایرانی است که از طریق جمعبندی و تحلیلهای گروهی از دانشجویان مقطع کارشناسی فلسفه به دست آمده است. جمعبندی و یادداشتبرداری این پژوهش توسط خانم دکتر خلیلی صورت گرفته است."
https://eitaa.com/dr_m_khalili_m
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینترنت جامعه را به فساد نکشانده
این فساد جامعه است که اینترنت آن را به تصویر کشیده
مشکل از خود ماست نه اینترنت
معصومه خلیلی مقدم، استاد دانشگاه و ریاست امور بانوان شورای راهبردی استان قم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد:
مسائل مربوط به زنان، از جمله حقوق، نقشها و جایگاه آنان، همواره یکی از مهمترین گرانیگاههای منازعات تمدنی میان اسلام و غرب بوده است.
وی افزود: تمدن غرب با تأکید بر فردگرایی و تساوی مطلق جنسیتی، نگاه متفاوتی به زنان ارائه میدهد که در بسیاری از موارد، تفاوتهای طبیعی و فطری زن و مرد را نادیده میگیرد. در مقابل، تمدن اسلامی با بهرهگیری از مبانی الهی و فطری، الگویی جامع برای تبیین نقش زن ارائه میدهد. در این میان، «الگوی سوم» و «ایده زوجیت» در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی، دو مفهوم بنیادین هستند که میتوانند چارچوبی متوازن و جامع برای حل مسائل زنان ارائه دهند.
ادامه گفتگو در لینک زیر 👇👇
https://hawzahnews.com/xdkYm
21.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این فرد هم روزی جوانی بوده با دل پر از آرزوهای بزرگ، شاید همچون همه ما، به آیندهای روشن فکر میکرد، اما تقدیر مسیری دیگر برایش رقم زد؛ و امروز در میان خیابانهای سرد و زبالههای بیرحم، فقط یادآور آن آرزوهای ناتمام است...
وقتی میبینم برخی برای گذران زندگی تا گردن در زبالهها دنبال لقمهای نان میگردند، به خدا میگویم:
"خدایا، مگر تو خود نگفتی که روزیرسانی؟ پس چرا برخی باید میان زبالهها دنبال لقمهای باشند؟
آیا این عدالت توست یا بیعدالتی ما؟"
دین واقعی در قلبها و رفتارهاست، نه در سجادههایی که به وقت انسانیت خالی میمانند.
معصومه خلیلی مقدم
۱۴ دی ۱۴۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معصومه خلیلی مقدم، استاد دانشگاه و فعال حوزه زنان در یادداشتی آورده است:
نمایشگاه هنر والا فرصتی برای معرفی و تقویت فرهنگ اسلامی-ایرانی است که در پوشاک، صنایع دستی و هنرهای بومی تجلی میکند. هدف اصلی آن حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کمک به رشد کسبوکارهای کوچک و متوسط است. این رویداد همچنین باعث ایجاد اشتغال و تقویت هویت ملی میشود و با شبکهسازی و نوآوری در حوزه تولید، تأثیرات مثبت فرهنگی و اقتصادی به جامعه و نسل آینده منتقل میکند. از جمله دستاوردهای این نمایشگاه میتوان مواردی چند اشاره کرد:
ادامه خبر در لینک زیر:👇👇
https://hawzahnews.com/xdmRD
هنر والا: پلی به سوی صادرات و جهانیسازی فرهنگ ایرانی-اسلامی
یادداشت معصومه خلیلی مقدم:
نمایشگاه «هنر والا» با هدف صادرات و جهانیسازی فرهنگ ایرانی-اسلامی، بستری برای معرفی محصولات ایرانی با طراحیهای منحصربهفرد است. این رویداد با تمرکز بر بازاریابی، برندینگ، و ایجاد ارتباط با فعالان بینالمللی مد و پوشاک، فرصتهای اقتصادی و فرهنگی متعددی ایجاد میکند. صادرات این محصولات میتواند منجر به افزایش درآمد ارزی، معرفی فرهنگ ایرانی، ایجاد اشتغال و تقویت روابط دیپلماتیک شود.
مزایا:
🔹️
افزایش درآمد ارزی از صادرات. 🔹️معرفی فرهنگ و هنر ایرانی به جهان. 🔹️ایجاد اشتغال در حوزههای تولید و بازاریابی. 🔹️تقویت روابط فرهنگی و سیاسی بینالمللی.
چالشها و راهحلها:
🔸️رقابت جهانی: تمرکز بر کیفیت و طراحی منحصربهفرد. 🔸️عدم شناخت بازار هدف: تحقیقات بازار و مشاوره بینالمللی. 🔸️هزینه تبلیغات: استفاده از پلتفرمهای آنلاین و نمایشگاههای بینالمللی.🔸️
مشکلات لجستیک: همکاری با شرکتهای توزیع خارجی. 🔸️تنوع فرهنگی: تطبیق محصولات با سلایق محلی.با استراتژیهای هوشمندانه و استفاده از تکنولوژیهای نوین، نمایشگاه «هنر والا» میتواند بستری موفق برای صادرات و ترویج فرهنگ ایرانی باشد. ********************** ♦️مشروح خبر در هفته نامه قم بزرگ