eitaa logo
دکتر سویزی
172 دنبال‌کننده
13 عکس
11 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥#حماسه_انتظار ⇦|بخش دوم از ۱۲ 🌿⃟؎•°پس درخور فرجی است که مقدمه آن #فرج نهایی خواهد بود ن
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥 ⇦|بخش سوم از ۱۲ 🌿⃟؎•°حقانیت اسـلام هـمیشگی اسـت اما حاکمیتش به میزان حضور و اسلام خواهی و بصیرت‌ مردم‌ در‌ طول دوران در نوسان بـوده ◇•°زیـرا حـاکمیت وجهی اجتماعی دارد و مستند بر مقبولیت و پذیرش‌ دیگران‌ است از همینجاست که وظیفه سنگین این داران و مـعتقدان آشـکار مـی‌گردد که باید‌ همه‌ تلاششان‌ را ضمن دین‌داری هدف دین‌گستری نموده و زمینه‌های حاکمیت یافتن احکام الهـی اسـلام را فراهم نمایند‌ و یک‌ صدا و یک صف به یاری دین خدا بشتابند که خـود فـرمود: 🌿•°انـ‌تنصرواللّه‌ ینصرکم‌ و یثبت اقدامکم» اگر خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری می‌کند و قـدمهایتان را‌ ثـابت‌ و استوار‌ نگاه می‌دارد...» ◇•°آشکار است که خدا در عالم تکوین بی‌نیاز از یاری‌ است‌ کـه او خـود یـاری رسان و پرورش دهنده همه هستی‌ست و همه چیز در مدار محبت به طاعت‌ او‌ می‌پردازند و از او فرمان می‌برند 🌿•°اما در عـالم تـشریع چنین نیست، انسان‌ مختار‌ مسئول، با فراموشی مسئولیت و غرّه شدن در‌ اختیار‌، مـعصیت‌ او مـی‌کند و فـرمانش را به نافرمانی ترک‌ می‌نماید‌، ◇•°پس یاری که خدای متعال از ما خواسته است یاری در عالم تشریع‌ اسـت‌ تـا بـا تبیین و تبلیغ و غلبه‌ دادن‌ این و فرمان‌ خداد‌ در‌ جامعه انسانها درمسیر هدایت صـحیح قـرار‌ گیرند‌ و خواست خود را تحت خواست الهی متواضع و مطیع کنند  📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5 ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت 🌷هدیه به لبخند عج ان شاء الله و ظهور آقامون @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🌿⃟؎•°وای ازاین چشم ها؛ که همه چیز رامی‌بیند اما خودرا نمی‌بیند‌... ⸙زنده‌یاد دکتر مهری سویزی ✧اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ✧ @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🌿⃟؎•°پایان جشن 🤲خدایا میهمانان میلاد حجّت ات رفتند... خودت حافظ یکایک آنهاباش ودلشادی آرامش را به همه آنهاعطاکن، 🤲 خدایادرهای بسته را برایشان بازکن ودلهای های خسته راخرسند فرما... 🤲خدایااگرکسی زخمی دارد مَرهَمی گذار واگر نیازی دارد مَرحِمتی عطافرما.... ⸙زنده‌یاد دکتر ✍مهری سویزی ✧اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ✧ @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دل‌های‌یک‌رنگ‌دربهاررنگارنگ 🌿⃟؎•°③-باب معنویت: ⇦|بخش پنجم از ۱۱ 🍂°•بـدون تـردید‌ وجـو
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🌿⃟؎•°④باب معاشرت: ⇦|بخش ششم از ۱۱ 🍂°•در این‌باره هـمین بـس‌ که‌ یکی از فریادهای اهل دوزخ این است:«یا ویلتی لیتنی لم اتخذ‌ فلانا‌ خـلیلا.وای بـر مـن از این‌که«فلانا‌ خلیلا‌»، 🍃•°یعنی‌ فلانی را دوست خود قرار دادم و این‌ نشانگر‌ آن است که دوست مسیر انـسان را از ایـن جـهان تا آن جهان‌ رقم‌ می‌زند. 🍂°•اگر بگویی با چه‌ کسانی‌ معاشر هستی‌، مـن‌ مـی‌گویم‌ تو چه کسی هستی و چه مرام‌ و منشی‌ داری. 🍃•°یک روان‌شناس آمریکایی می‌گوید:من نیمی از همهء کسانی هـستم کـه‌ با‌ آن‌ها ملاقات داشته‌ام. 🍂°•شما می‌توانید با‌ معاشرت‌های خوب و سازنده،افکار‌ خـوب‌ و سـازنده را در فرزندان و در‌ محیط‌ خانه جاری یا تقویت کـنید. ✨ادامه دارد... 📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) - ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيون‌رفع‌كليه‌اشكال‌ظلم‌عليه‌زنان ⇦|بخش اول از ۳۱ 🌿⃟؎•°كنـوانسيون‌ رفع كليه اشكال
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ⇦|بخش دوم 🌿⃟؎•°به همين دليل لازم مي‌نمايد، تصور جامعه جهاني از «دين‌» كه‌ عمدتاً‌ حاصل «بودها»ي تورات و انجيل و همچنين‌ «نمودها‌»ي اسلام‌ و مسلمين، آن هم به روايت تبليغات مغرضانه است، در نظر گرفته شـود ▦>تـا بتوانيم ضمن توجه به موانع ذهني و فرهنگي كه‌ در‌ امر‌ مهم روشنگري وجود دارد‌، يادآور شويم كه ما‌ در‌ فراخناي اين نظريه، نه در پي بافتن «دين تازه» كه در پي يافتن«ديد تازه» هستيم؛ ديد تازه‌اي مبتني‌ بر‌ «ارزش‌هاي‌ ناب و ثابت» ولي بـا «روشـ‌هاي نـو و سيّال». 🌿•° از اين رو‌، در چيدمان محورهاي اصلي بـحث، ابـتدا قـول مشهور و حاكم بر جامعه جهاني را در حوزه زنان كه در‌ قالب‌ گفتمان‌ فمينيسم مطرح است، تبيين نموده و سپس كاربست آن را در اسناد‌ بين‌المللي‌ و چگونگي تبديل آن بـه اهـرم فـشار در مديريت فرهنگ، سياست و اقتصاد ملت‌ها، پي‌مي‌گيريم ▦> و در ادامه بـه‌ اصـلي‌ترين‌ سند‌ اين حوزه كه اتوپياي اسنادي گفتمان فمينيسم در حوزه زنان است، يعني‌ سند‌ كنوانسيون‌ «رفع تبعيض» عليه زنان، پرداخته و سرانجام نـظريه كنـوانسيون «رفـع ظلم» عليه زنان را به‌ منظور‌ بهبود‌ وضعيت زنان با «حـفظ موجوديت زن» تبيين و تقديم مي‌نماييم 🌿•°و در نهايت نيز از جهان‌ اسلام‌ و به ويژه از شخصيت حقوقي «سازمان كنفرانس اسلامي» درخواست مي‌نماييم كه ايمان خـود‌ را‌ نـسبت‌ بـه مكتب حيات‌بخش اسلام و همچنين حقيقت «الاسلام يعلو و لايعلي عليه» با تـهيه و تـصويب كنوانسيون‌ «رفع‌ ظلم» عليه زنان فعال و نمايان كند ▦> تا عهدشان با قرآن، اين فصل مشترك‌ «محبت‌ و مـعرفت‌» در جـهان اسـلام تازه شود و به يادآورند خدايي كه از «اخم بر نابينا» اين ظلم‌ بسيار‌ نامرئي و انـدك و بـي‌صدا نـمي‌گذرد و نهي آن را با نهيب مقدس «عبس و تولّي‌ ان‌ جاءه‌ الاعمي» جاري مي‌كند و جاودانه مي‌سازد، 🌿•° بـدون شـك خـود بالاترين ملجأ و كتابش، والاترين سند براي دفاع‌ از‌ حقوق‌ زنان در حريم عدالت مي‌باشد. اميد كه اين انـديشه، ابـتدا «باور» شود‌ و سپس‌ در يك وفاق توحيدي «بارور» گردد. 📚مطالعات راهبردی »بهار 1385 - شماره31 ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥#حماسه_انتظار ⇦|بخش سوم از ۱۲ 🌿⃟؎•°حقانیت اسـلام هـمیشگی اسـت اما حاکمیتش به میزان حضور
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥 ⇦|بخش چهارم از ۱۲ 🌿⃟؎•°پس صرف در‌ صف‌ حق بودن وظیفه ما نـیست بـلکه‌ باید در جستجوی راهی‌ باشیم‌ که این حقانیّت، حاکمیّت نیز‌ پیدا‌ کند، ◇•° ایـن اسـت که تشکیل نظام اسلامی در ایران عزیز، گـواه درک صـحیح‌ از‌ خـواست و فرمان الهی و تلاش فراگیر‌ برای‌ عملی‌ کـردن آن اسـت‌ 🌿•°و هرکس‌ در هر کجا و در‌ هر‌ لباس و موقعیت اگر ذره‌ای به قدرتمندی اسلام ـ حضور پر رنـگ و جـدّی احکام الهی و قوّت‌ اثرگذاری‌ آن، صـدمه‌ای وارد کـند و از آن‌ بـکاهد‌، حـرکتی ضـد‌ «فرج‌» و عملی‌ برخلاف «انتظار» انجام داد‌، ◇•°و در نـهایت مـحارب با ظهور حضرت قائم «عج» و مخالف زمینه‌سازی و ایجاد قابلیت و لیاقت برای آن خورشید یگانه است 🌿•°اگر چه ایـن‌ عناد‌ را‌ در‌ شکل‌های‌ جدی و مـقابله‌های آشـکار‌ ازفردای‌ پیروزی انقلاب دیدیم، کـه چـگونه خفاشان و خناسان، انفجار نور و استقرار نورانیت را در ایران عزیز تاب‌ نیاوردند‌ و درصدد‌ برآمدند کـه انـقلاب اسلامی را یا با‌ «حمله‌ نـظامی‌» مـفهوم‌ کـنند‌ و یا‌ با «حـیله فـرهنگی» منحرف نمایند، ◇•°ابتدا از جـنگ و تـهاجم نظامی آغاز کردند تا برای همیشه از دشمن چنین رویارو و توانمند خلاص کنند و از سویی دیـگر درس عـبرتی‌ هم به سایر دولتها و ملتهای جـهان بـدهند که سـرانجام خـروج از سـلطه استکبار چنین است. 📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5 ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دل‌های‌یک‌رنگ‌دربهاررنگارنگ 🌿⃟؎•°④باب معاشرت: ⇦|بخش ششم از ۱۱ 🍂°•در این‌باره هـمین بـ
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🌿⃟؎•°⑤-بـاب مـعاضدت: ⇦|بخش هفتم از ۱۱ 🍂°•همکاری و همراهی،حاصل همدلی و همفکری است‌.فـضای‌ خـانه باید با روح معاضدت‌ و همکاری‌ رقم‌ بخورد. 🍃•°رسول مکرم‌ اسلام‌،عالی‌ترین چهرهء هستی در‌ خـانه‌،چـون خادمان کار می‌کردند.در روایتی نـقل اسـت که حـضرت گـوشت ریـز می‌کرد،لباسش‌ را‌ می‌دوخت،در را باز می‌کرد،آب مـی‌آورد‌، خانه را‌ جارو‌ می‌کرد‌،گوسفند می‌دوشید و کفشش را‌ می‌دوخت. 🍂°•اما حالا در بسیاری از خانه‌ها،مـادر خـادم است و اعضای خانواده مخدوم و میهمان! 🍃•°مـادر‌ ساعت‌ها‌ در آشپزخانه است و حـاصل دسـت و اندیشهء‌ او‌ در‌ دقایقی‌،چون‌ مزرعه‌ای درو مـی‌شود‌ و بـاز‌ باید او تا ساعت‌هادی دیگر در آشپزخانه بماند و آن‌چه را همه خورده‌اند، تمیز کند. 🍂°•وجود تـقسیم‌ کـار‌ و به‌ ویژه حاکم کردن شـعار«خـانه را کـثیف‌ نکنیم‌»،همه‌ را‌ بـه‌ خـدمت‌ و رحمت وامی‌دارد. ✨ادامه دارد... 📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) - ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥 🍃•°صداقت حقیقی، یعنی 🍂•° انطباق دائم آن‌چه می‌کنیم با‌ آن‌چه‌ می‌گوییم‌ 🍃•°و انطباق آن‌چه می‌گوییم با آن‌چه می‌اندیشیم 🍂•° و انطباق آن‌چه مـی‌اندیشیم بـا آنـچه باید‌ باشد‌. 📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) - ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥#حماسه_انتظار ⇦|بخش چهارم از ۱۲ 🌿⃟؎•°پس صرف در‌ صف‌ حق بودن وظیفه ما نـیست بـلکه‌ باید
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥 ⇦|بخش پنجم از ۱۲ 🌿⃟؎•°و چـون تیرشان به سنگ ناتوانی و ناکارآمدی خورد، خود را برای منحرف کردن انقلاب از اصول‌ آماده‌ نمودند ◇•° آنـها مـی‌دانستند هر آرمانی بر بال آرمانگرایان زنـده مـی‌ماند و جـریان مـی‌یابد و اگـر آرمانگرایان به روزمـرگی در گـذران عمر به طریق عافیت و یا فرومایگی در انباشت ثروت به هر‌ طریق‌ و یا ستیز و سستی بیافتند خـودبخود چـیز دیـگری برای مبارزه باقی نمی‌ماند 🌿•°این بود کـه در دو شـاخه فـعالیتهای چـشمگیر خـود را شـروع نمودند‌ اول‌ تلاش برای بی‌اعتقاد کردن نخبگان‌ و مؤثر‌ آن نسبت به اصول انقلاب و مبانی که خاستگاه آن بود، نمودند و پس برای بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به راهی را که شهیدانشان با بـذل‌ جان‌ تثبیت کرده بودند برنامه‌هایی‌ را‌ طراحی کردند ◇•°در موضوع نخست برای ایجاد نظریه‌ها و ذائقه‌های متنوع و غیرارزشی در نخبگان و برجستگان از سه ترفند سود جستند 🌿 •°اول آنکه: ـ با شناسایی راههای نفوذ ورود به دنیای ذهن و انـدیشه‌ افـرادی‌ که با نمادها و شاخصه‌هایی دینی مشاهده می‌شدند تا زمینه برای تربیت و تولید نیروی انسانی جهت اجرای تئوری «مذهب علیه مذهب» فراهم گردد و در زمانهای لازم از طرح آنها بهره‌های مورد‌ نظر‌ و نـیاز را‌ بـگیرند. 📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5 ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت التماس دعا برای ظهور و @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيون‌رفع‌كليه‌اشكال‌ظلم‌عليه‌زنان ⇦|بخش دوم 🌿⃟؎•°به همين دليل لازم مي‌نمايد، تصور
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ⇦|بخش سوم 🌿⃟؎•°تأملي درباره فمينيسم درباره فمينيسم مـطالب بـسياري طـرح گرديده كه‌ برخي‌ از آنها تحليل فمينيسم از نگاه مخالفين و منتقدين است و برخي نيز طرح‌ و نـقل‌ ديدگـاه‌ها در بنان و بيان معتقدين به آن‌. ▦> در‌ اين‌ بخش از نوشتار، ابتدا به واقع‌نگاري تاريخي‌ دربـاره‌ فـمينيسم پرداخـته و سپس آراء برخي از پرچمداران فمينيسم را بيان خواهيم نمود. 🌿•°فمينيسم‌ واژه‌ي‌ نوپا و نوبنيادي است كه عمر‌ آن‌ بـه 214‌ سـال‌ مي‌رسد‌ و اول بار در سال 1792 با‌ انتشار‌ كتاب «دفاع از حقوق زنان» اثر «مري ولسـتون كرافـت» مـطرح گشت ▦>و از‌ آن‌ پس زنان آگاه هسته‌هاي اعتراض‌شان را‌ كه از همان آگاهي‌ نشأت‌ گرفته بود، به صورت حلقه‌هاي‌ كوچـك‌ تـشكيل دادنـد و براي روشنگري تجمع كردند و نشست‌هاي مختلف برگزار نمودند تا اعتراض خود‌ را‌ نـسبت بـه ظلم‌‌ها و اجحاف‌هايي كه‌ در‌ جامعه‌ نسبت به زن‌ مي‌شود‌، بيان كنند. 🌿•°همه اين‌ حركت‌ها‌ زمينه مناسبي شـد بـراي آنكه قرن 19 با وسعت يافتن بيداري زنان و به تبع‌ آن‌ وسعت يافـتن اعـتراضات آنان نسبت به‌ آنچه‌ در جامعه‌ غربي‌ نـسبت‌ بـه زنـان مي‌گذرد، به‌ قرن خاصي بدل شود كه بـراي فـمينيست‌ها به عنوان قرن جنبش‌هاي بالقوه حائز اهميت است‌؛ ▦> زيرا‌ آنها در اين قرن هر روز‌ به‌ چـشم‌ خـود‌ شاهد‌ بودند كه حقوق‌ و حضور‌ زنـان «نـابوده و ناديده» انـگاشته مـي‌شود تـا جائيكه نفوس زن را، نفوس تبعي و غيرمستقل و گـاه هـمطراز با‌ املاك‌ و احشام‌ برمي‌شمردند. 🌿•° سرشماري نفوس در انگلستان در سال‌ 1850‌ اين‌ ننگ‌ مكتوب‌ را‌ از اين تـفكر مـنحط به آيندگان نشان مي‌دهد كه چگونه آمـارگيران جمعيت وقتي بر در خـانه‌ها مـي‌رفتند، فقط از نفوس ذكور پرسش مي‌كردند! ▦> اين بـي‌اعتنايي عـظيم بر‌ حيثيت زن در دنياي مغرب زمين، عملاً خاستگاه جغرافيايي فمينيسم را غربي و نه شرقي، نـموده اسـت كه خود موضوع قابل تأملي‌ست و هـمچنين نـشانگر آن اسـت كه 🌿•° فمينيسم در آغاز يك‌ جـريان‌ اعـتراض در برابر ظلم و انحراف بـوده كه مـع‌الاسف خود در ادامه راه، به ظلم و انحراف بيشتر تبديل گرديده است. 📚مطالعات راهبردی»بهار 1385 - شماره31 ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🔺#تربیت_فرزند قسمت اول⇦|بخش ۵ ➖وقتی میگوییم بچه ها رشد عاطفی پیدا بکنند، یعنی چه اتفاقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🔺 قسمت دوم ⇦|بخش ۱ ➖رشد جسمی با پرداختن به دو عامل، خواب ،و تحرک 🎤سخنان‌زنده‌یاد دکترمهری سویزی (استاد تعلیم و تربیت) در برنامه تلویزیونی روشنا ✧اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ✧ @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🌿⃟؎•°انسان مـنهای مـعنویت، خود را به یک«انسان‌واره»تنزل می‌دهد و تهی شدن از ارزش‌های اخلاقی‌ او‌ را‌ یا در وادی تفرعن مـی‌برد تـا گـرگ‌وار به درندگی بپردازد، یا او‌ را‌ در وادی تلذذ می‌اندازد تا خوک‌سان به لذت و شهوت بگذراند. 📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) - ⸙زنده یاد دکتر ✍ مهری سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا