eitaa logo
دکتر سویزی
172 دنبال‌کننده
13 عکس
11 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥 🍃•°صداقت حقیقی، یعنی 🍂•° انطباق دائم آن‌چه می‌کنیم با‌ آن‌چه‌ می‌گوییم‌ 🍃•°و انطباق آن‌چه می‌گوییم با آن‌چه می‌اندیشیم 🍂•° و انطباق آن‌چه مـی‌اندیشیم بـا آنـچه باید‌ باشد‌. 📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) - ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥#حماسه_انتظار ⇦|بخش چهارم از ۱۲ 🌿⃟؎•°پس صرف در‌ صف‌ حق بودن وظیفه ما نـیست بـلکه‌ باید
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥 ⇦|بخش پنجم از ۱۲ 🌿⃟؎•°و چـون تیرشان به سنگ ناتوانی و ناکارآمدی خورد، خود را برای منحرف کردن انقلاب از اصول‌ آماده‌ نمودند ◇•° آنـها مـی‌دانستند هر آرمانی بر بال آرمانگرایان زنـده مـی‌ماند و جـریان مـی‌یابد و اگـر آرمانگرایان به روزمـرگی در گـذران عمر به طریق عافیت و یا فرومایگی در انباشت ثروت به هر‌ طریق‌ و یا ستیز و سستی بیافتند خـودبخود چـیز دیـگری برای مبارزه باقی نمی‌ماند 🌿•°این بود کـه در دو شـاخه فـعالیتهای چـشمگیر خـود را شـروع نمودند‌ اول‌ تلاش برای بی‌اعتقاد کردن نخبگان‌ و مؤثر‌ آن نسبت به اصول انقلاب و مبانی که خاستگاه آن بود، نمودند و پس برای بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به راهی را که شهیدانشان با بـذل‌ جان‌ تثبیت کرده بودند برنامه‌هایی‌ را‌ طراحی کردند ◇•°در موضوع نخست برای ایجاد نظریه‌ها و ذائقه‌های متنوع و غیرارزشی در نخبگان و برجستگان از سه ترفند سود جستند 🌿 •°اول آنکه: ـ با شناسایی راههای نفوذ ورود به دنیای ذهن و انـدیشه‌ افـرادی‌ که با نمادها و شاخصه‌هایی دینی مشاهده می‌شدند تا زمینه برای تربیت و تولید نیروی انسانی جهت اجرای تئوری «مذهب علیه مذهب» فراهم گردد و در زمانهای لازم از طرح آنها بهره‌های مورد‌ نظر‌ و نـیاز را‌ بـگیرند. 📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5 ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت التماس دعا برای ظهور و @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيون‌رفع‌كليه‌اشكال‌ظلم‌عليه‌زنان ⇦|بخش دوم 🌿⃟؎•°به همين دليل لازم مي‌نمايد، تصور
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ⇦|بخش سوم 🌿⃟؎•°تأملي درباره فمينيسم درباره فمينيسم مـطالب بـسياري طـرح گرديده كه‌ برخي‌ از آنها تحليل فمينيسم از نگاه مخالفين و منتقدين است و برخي نيز طرح‌ و نـقل‌ ديدگـاه‌ها در بنان و بيان معتقدين به آن‌. ▦> در‌ اين‌ بخش از نوشتار، ابتدا به واقع‌نگاري تاريخي‌ دربـاره‌ فـمينيسم پرداخـته و سپس آراء برخي از پرچمداران فمينيسم را بيان خواهيم نمود. 🌿•°فمينيسم‌ واژه‌ي‌ نوپا و نوبنيادي است كه عمر‌ آن‌ بـه 214‌ سـال‌ مي‌رسد‌ و اول بار در سال 1792 با‌ انتشار‌ كتاب «دفاع از حقوق زنان» اثر «مري ولسـتون كرافـت» مـطرح گشت ▦>و از‌ آن‌ پس زنان آگاه هسته‌هاي اعتراض‌شان را‌ كه از همان آگاهي‌ نشأت‌ گرفته بود، به صورت حلقه‌هاي‌ كوچـك‌ تـشكيل دادنـد و براي روشنگري تجمع كردند و نشست‌هاي مختلف برگزار نمودند تا اعتراض خود‌ را‌ نـسبت بـه ظلم‌‌ها و اجحاف‌هايي كه‌ در‌ جامعه‌ نسبت به زن‌ مي‌شود‌، بيان كنند. 🌿•°همه اين‌ حركت‌ها‌ زمينه مناسبي شـد بـراي آنكه قرن 19 با وسعت يافتن بيداري زنان و به تبع‌ آن‌ وسعت يافـتن اعـتراضات آنان نسبت به‌ آنچه‌ در جامعه‌ غربي‌ نـسبت‌ بـه زنـان مي‌گذرد، به‌ قرن خاصي بدل شود كه بـراي فـمينيست‌ها به عنوان قرن جنبش‌هاي بالقوه حائز اهميت است‌؛ ▦> زيرا‌ آنها در اين قرن هر روز‌ به‌ چـشم‌ خـود‌ شاهد‌ بودند كه حقوق‌ و حضور‌ زنـان «نـابوده و ناديده» انـگاشته مـي‌شود تـا جائيكه نفوس زن را، نفوس تبعي و غيرمستقل و گـاه هـمطراز با‌ املاك‌ و احشام‌ برمي‌شمردند. 🌿•° سرشماري نفوس در انگلستان در سال‌ 1850‌ اين‌ ننگ‌ مكتوب‌ را‌ از اين تـفكر مـنحط به آيندگان نشان مي‌دهد كه چگونه آمـارگيران جمعيت وقتي بر در خـانه‌ها مـي‌رفتند، فقط از نفوس ذكور پرسش مي‌كردند! ▦> اين بـي‌اعتنايي عـظيم بر‌ حيثيت زن در دنياي مغرب زمين، عملاً خاستگاه جغرافيايي فمينيسم را غربي و نه شرقي، نـموده اسـت كه خود موضوع قابل تأملي‌ست و هـمچنين نـشانگر آن اسـت كه 🌿•° فمينيسم در آغاز يك‌ جـريان‌ اعـتراض در برابر ظلم و انحراف بـوده كه مـع‌الاسف خود در ادامه راه، به ظلم و انحراف بيشتر تبديل گرديده است. 📚مطالعات راهبردی»بهار 1385 - شماره31 ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🔺#تربیت_فرزند قسمت اول⇦|بخش ۵ ➖وقتی میگوییم بچه ها رشد عاطفی پیدا بکنند، یعنی چه اتفاقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🔺 قسمت دوم ⇦|بخش ۱ ➖رشد جسمی با پرداختن به دو عامل، خواب ،و تحرک 🎤سخنان‌زنده‌یاد دکترمهری سویزی (استاد تعلیم و تربیت) در برنامه تلویزیونی روشنا ✧اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ✧ @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🌿⃟؎•°انسان مـنهای مـعنویت، خود را به یک«انسان‌واره»تنزل می‌دهد و تهی شدن از ارزش‌های اخلاقی‌ او‌ را‌ یا در وادی تفرعن مـی‌برد تـا گـرگ‌وار به درندگی بپردازد، یا او‌ را‌ در وادی تلذذ می‌اندازد تا خوک‌سان به لذت و شهوت بگذراند. 📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) - ⸙زنده یاد دکتر ✍ مهری سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥#حماسه_انتظار ⇦|بخش پنجم از ۱۲ 🌿⃟؎•°و چـون تیرشان به سنگ ناتوانی و ناکارآمدی خورد، خود
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥 ⇦|بخش ششم از ۱۲ 🌿⃟؎•°دیگر آنکه: ـ با شناسایی روشنفکرهای زمینه‌دار و اصول گریز به عملی ساختن «تئوری خط التقاط» پرداخته تا‌ با بروز «نوگرایی» که چیزی جز «مـن گـرایی» نبوده، حریم‌ها و مرزهای‌ ارزشی‌ مـشوش‌ و مـتوهم ترسیم و سپس یک به یک شکسته و در نور دیده شود. ◇•°و آخر آنکه: با شناسایی نیروهای ملحد‌ و ‌‌مأموریت‌ دادن به آنها تئوری «لامذهبی علیه مذهب» مطرح کـرد تـا بتوانند پس از‌ بر‌ بدن‌ شـاخه‌های دیـن به زدودن ریشه‌های دین نیز دست پیدا کنند. 🌿•°امادر بخش توده‌ها، با اجرای‌ عملیات غفلت عمومی به تغییر داشته‌ها و هنجارهای معروف و عوض کردن ذائقه و تمایلات فرهنگی‌ مردم پرداخته و با بی‌علاقه‌ کـردن‌ آنـان نسبت به آرمانها بتوانند مردم را از ادامه راه مأیوس کنند و چشم و دلشان رابه سوی نظام اخلاقی و اجتماعی غرب مجذوب و نیازمند نمایند ◇•° دشمنان فکری اقتدار یافتن و حاکمیت یافتن اسلام که‌ در رأس آنها استکبار جـهانی بـوده و هست در تـمامی این ترفندها و یا بهتر بگوئیم توطئه‌ها از رسانه‌ها به عنوان یک اهرم مهم و سرنوشت‌ساز در ایجاد همگرایی و هنجارمندی اسـتفاده کرده 🌿•°و با بهره‌مندی‌ از‌ فن‌آوری تبلیغات و استفاده از همه علوم معین نظیر جـامعه‌شناسی ـ روانـشناسی و آگـاهی بر چالش‌ها ـ نیازها و روزنه‌های غفلت به تحمیل فرهنگ خود جهت همگی‌سازی فرهنگ ملتها نموده و مرزهای فرهنگی را تـا ‌ ‌قـلب‌ و عمق‌ مرزهای جغرافیای فکر و فرهنگ آنها به استعمار و بهره‌کشی رسانده است 📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5 ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت التماس دعا برای ظهور و @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دل‌های‌یک‌رنگ‌دربهاررنگارنگ 🌿⃟؎•°⑤-بـاب مـعاضدت: ⇦|بخش هفتم از ۱۱ 🍂°•همکاری و همراهی،
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ⇦|بخش هشتم از ۱۱ 🌿⃟؎•°⑥-باب مـحبت: 🍂°•انـسان با محبت الهی خلقت یافته است،فلذا شرافت آدمی به میزان و نوع محبت او نـسبت بـه خدا،خود،جامعه و طبیعت بستگی دارد‌ 🍃•°و چـه خـوب گفت جـناب آقـای الکـسیس کارل،در کتاب«انسان مـوجودی ناشناخته»که جاذبهء محبت مثل جاذبهء زمین است،هم‌چنان‌که جاذبهء زمین همهء اجزا را در مدار تـعادل نـگاه می‌دارد‌، 🍂°•جاذبهء‌ محبت نیز این قـابلیت را دارد کـه هـمه اعـضای انـسانی را در مدار تعادل قـرار دهـد و این اکسیر بیش از همه‌جا باید برای حیات‌بخشی در خانواده باشد،چراکه خانوادهء‌ مهربان‌،جامعهء مهربان را پدید مـی‌آورد. 🍃•°اعـضای خـانواده و به‌ویژه والدین باید«مهربانی»را که یک حـس قـلبی و بـاطنی اسـت،بـا«مـهرورزی»که پمپاژی برای‌ عاطفه‌ است،به سطح بیرون شخصیت‌ انسان‌،یعنی سطح گفتار و رفتار،ساری و جاری کنند. 🍂°•برای بچه‌ها کافی نیست که ما در اعماق نادیدنی قلبمان آنـ‌ها را دوست داریم،برای آن‌ها این‌ لذت‌بخش‌ است که در گفتار‌ و رفتار‌ دیدنی و شنیدنی احساس کنند ما آن‌ها را دوست داریم. ✨ادامه دارد... 📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) - ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🌿⃟؎•°هرکس در آرزوی به آتش‌ انتظار‌ می‌سوزد و چشم امید به لحظه گشایش می‌دوزد باید بداند که فرج چیزی جز به قدرت رسیدن اسلام و حاکم شدن تعالیم آن نیست و منتظران فرج، آرزومـندان اقـتدار اسلامند، و حقیقت انقلاب‌ اسلامی‌، قدرت یافتن اسلام است 📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5 ⸙زنده یاد دکتر ✍ مهری سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيون‌رفع‌كليه‌اشكال‌ظلم‌عليه‌زنان ⇦|بخش سوم 🌿⃟؎•°تأملي درباره فمينيسم درباره فمين
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ⇦|بخش چهارم از ۳۱ 🌿⃟؎•°نگاه به وقايع نگاري فـمينيست‌ها در حـوزه رخدادهاي مهم اجتماعي‌، نشان‌ مي‌دهد كه در قـرن 19 پايه هاي تغييرات حـقوقي تـوسط بـيانيه‌ها، قطعنامه‌ها و در نهايت تبديل آنـها به توافق‌نامه‌ها گذاشته شده؛ ▦> براي مثال، اولين مجمع‌ بين‌المللي‌ زنان در سال 1888 در‌ واشنگتن‌ با حضور 66 زن آمريكايي و 8 زن اروپايي تـشكيل مـي‌گردد و دومين مجمع درست يكسال پس از مجمع اول بـا حـضور 5 هـزار زن بـرگزار مـي‌شود و حاصل‌ آن‌ در سـال‌هاي آغـازين قرن‌ بيستم‌ ثمر مي‌دهد، به گونه‌اي كه در سال 1918 زنان انگليسي به حق رأي دست مي‌يابند و دو سال بعد يعـني در اگـوست 1920 زنـان امريكايي نيز حق رأي مي‌يابند. 🌿•° فمينيست‌ها از‌ اين‌ تـاريخ تـا نـيمه قـرن بـيستم بـه دليل مشغول بودن دنياي سياست، فرهنگ، اقتصاد به تبعات جنگ جهاني اول و تمهيدات جنگ جهاني دوم، در دوران ركود بسر‌بردند؛ ▦>ولي با پايان يافتن‌ جنگ‌ جهاني دوم‌ و نفرت انگيز شدن جنگ آفرينان كه عمدتاً مردان بـودند، فضاي مناسبي براي طرح مباحث فمينيستي فراهم شد‌؛ 🌿•°لذا فمينيست‌ها پس از اعلاميه جهاني حقوق بشر در سال 1948‌ م زمينه‌ فرهنگي‌ ـ اجتماعي را به‌گونه‌اي هموار كردند كه در سال 1967 م اعلاميه رفع تبعيض عليه زنان در مجمع عمومي ‌‌سازمان‌ مـلل مـطرح و به تصويب مي‌رسد و در ادامه نيز روز هشتم مارس 1970 ميلادي‌ به‌ عنوان‌ روز بين‌المللي زن تصويب مي‌شود ▦> و در نهايت هم در دسامبر سال 1979 كنوانسيون محو كليه‌ اشكال تبعيض در قالب يك مقدمه و 30 ماده تصويب مي‌گردد و از اين تاريخ‌ بـه بـعد تقريباً هر‌ پنج‌ سال يكبار يك كنفرانس جهاني براي ارزيابي و پايش وضعيت زنان تشكيل مي‌شود كه كنفرانس‌هاي جهاني كپنهاك، نايروبي، پكن و نيويورك از آن جمله است. 📚مطالعات راهبردی »بهار 1385 - شماره31 ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🍃•°..هرکس‌ در هر کجا و در‌ هر‌ لباس و موقعیت اگر ذره‌ای به قدرتمندی اسلام ـ حضور پر رنـگ و جـدّی احکام الهی و قوّت‌ اثرگذاری‌ آن، صـدمه‌ای وارد کـند و از آن‌ بـکاهد‌، حـرکتی ضـد‌ «فرج‌» و عملی‌ برخلاف «انتظار» انجام داد‌ه، 🍂•°و در نـهایت مـحارب با ظهور حضرت قائم «عج» و مخالف زمینه‌سازی و ایجاد قابلیت و لیاقت برای آن خورشید یگانه است.. 📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5 ⸙زنده یاد دکتر ✍ مهری سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دل‌های‌یک‌رنگ‌دربهاررنگارنگ ⇦|بخش هشتم از ۱۱ 🌿⃟؎•°⑥-باب مـحبت: 🍂°•انـسان با محبت الهی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🌿⃟؎•°⑦-باب مدیریت: ⇦|بخش نهم از ۱۱ 🍂°•هرکاری نیازمند مدیریت است،مدیریت نیازمند روشن‌بینی است و روشن‌بینی در مـدیریت یـعنی دانستن پاسخ چهار«چهء»اساسی. 🍃•°در مدیریت‌ باید‌ بدانیم«چه»کسی را به «چه»جای و با«چه»وسیله‌ای و«چرا»می‌خواهیم برسانیم. 🍂°•والدین خانه،مدیران تربیت فرزندان‌اند.آن‌ها باید بدانند چه کـسانی [یـعنی بچه‌ها] را می‌خواهند به چه جایی‌ [یعنی انسان‌ سالم‌ و انسانیت کامل‌] 🍃•°با‌‌چه‌وسیله‌ای‌ [یعنی‌علم،تجربه،الگو،ابزار] و چرا [یعنی سعادت حق بچه‌ها و هدایت وظیفهء ماست‌]،بـرسانند. 🍂°•خـانواده،باغچه‌ای است‌ که گل‌های آن فـرزندان‌اند و بـاغبانی،همهء مسئولیت ماست. 🍃•°غفلت ما،راه‌ را‌ برای‌ روییدن علف‌های هرز و هدر رفتن سرمایه‌های فرزندان فراهم می‌کند و مدیریت صحیح یعنی باغبانی عالمانه،مسئولانه،و عاشقانه بـر ‌‌روی این گل‌ها. ✨ادامه دارد... 📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) - ⸙ زنده‌یاد‌دکتر ✍مهری‌سویزی، استاد تعلیم و تربیت @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🌿⃟؎•°اگر سال نو شود و حال ما‌ هم‌چنان‌ کهنه بماند،حتما خسارت خواهیم دید،پس کاری کنیم که خود را از تکرار و کهنگی خارج کنیم؛ ⸙زنده یاد دکتر ✍مهری سویزی، استاد تعلیم و تربیت ✧اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ✧ @dr_mehrisoveyzi ༺❦༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا