eitaa logo
دکتر ابوالقاسم فاتحی هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی
258 دنبال‌کننده
124 عکس
283 ویدیو
22 فایل
این کانال برای ارائه تحلیل ها، دیدگاهها، گزارش ها و اخبار مربوط به مسائل اجتماعی ایران با رویکرد علمی و انتقادی و ارایه راهبردها و راهکارهای پیشنهادی در چهارچوب مبانی، اهداف و گفتمان‌ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی ایجاد شده است
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر و سلامتی ----- خداوند تبارک و تعالی در قرآن می فرمایند: بی گمان، خدا و فرشتگان او بر پیامبر درود می فرستند، ای کسانی‌که ایمان آورده اید، بر او درود فرستید و سلام گویید، سلامی شایسته منبع: قرآن،۱۳۸۵، ترجمه‌ی بهرام پور، سوره احزاب، آیه ۵۶ ------ ۱۴۰۳/۶/۱۵ فرا رسیدن ماه ربیع الاول مبارک باد
72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏱صفر تا صـد ماجرای «قیـمت بنزیـن» در ایـران 📺 نسخه ویدئویی- در برنامه جدال توضیح دادم که: 1️⃣ افزایش قیمت بنزین چه اهدافی دارد و چرا به اهدافش نمیرسد؟ 2️⃣ چرا ابزار قیمتی در شرایط فعلی ناکارآ و غیراثربخش است؟ 3️⃣ یارانه پنهان داریم یا مالیات پنهان؟ 4️⃣ حامیان افزایش قیمت بنزین چه ابعادی را نمیبینند؟ 5️⃣ ریشه قاچاق چیست؟ 🎙لینک نسخه صوتی: https://eitaa.com/economics_finance/374 @Economics_Finance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو قطبی نشان دادن جامعه و بزرگنمایی اختلافات سلیقه ای و حاشیه پردازی های بزرگتر از متن تحت هر اسم و نامی که باشد ، خواه در قالب دفاع از دولت چهاردهم و خواه در دفاع از اصول گرایی و یا اصلاح طلبی و... آن هم در وقتی که جبهه مقاومت محاصره نتانیاهو را روز به روز تنگ تر می کنند و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و رهبری عزیز در حال خفه کردن گلوی آمریکای فریبکار و جنایتکار در منطقه است ، اگر از روی جهالت باشد، حماقت است و اگر از روی آگاهی باشد، خیانت است. رهبری عزیز بارها و بارها و با صراحت فرمودند که هر کسی انقلاب، نظام ، ولایت فقیه و رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران را در عمل و نظر قبول داشته باشد و در این مسیر گام بردارد، در دایره جبهه نیروهای انقلابی است . اختلاف سلیقه ها و اختلاف در روش ها و شیوه ها تا وقتی در جهت کلی تقویت نظام باشد،امری طبیعی است .اغلب اختلافات ریشه در نفسانیات و مسایل شخصی و منافع فردی و احیانا جناحی دارد که لباس دفاع از انقلاب و دفاع از منافع ملی بر آن پوشانده می شود . در دوره ای بسیار حساس قرار داریم ، اگر مراقب زبانمان نباشیم ، اگر مراقب قلممان نباشیم چه بسا ناخواسته و نا دانسته آب در آسیاب آمریکا و اسراییل بریزیم. راه و مسیر روشن و مشخص است و آن خدمتگزاری بی منت به مردم و رفع موانع تولید، رفع موانع اشتغال ، موانع بیکاری و تقویت نشاط و امید در جامعه و تقویت شاخص های فرهنگ ایرانی، اسلامی و انقلابی در محیط سازمانی در جامعه و در هر کجایی که می‌توانیم حلول ماه ربیع ، مبارکباد مدیر کانال https://eitaa.com/drfatehi
هدایت شده از A. S
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 📹 عصبانیت شدید کارشناس شبکه اسرائیلی i24 عبری: اسرائیل در باتلاق گیر کرده است؛ مسأله گروگان‌ها به قیمت امنیت و فروپاشی اسرائیل تمام خواهد شد! 🔹ما در یک جنگ وجودی قرار داریم که اندکی بعد آن را جنگ دوم برای استقلالمان خواهیم نامید!
هدایت شده از مسعود عالمی نیسی
بسمه تعالی در پاسخ به یادداشت برادر گرامی جناب آقای عباس عبدی!(مورخ 13 شهریور) ژاپن اکنون یکی از پیرترین کشورهای دنیاست. تولید ناخالص داخلی ژاپن از 1960 تا 2012 به طور مستمر صعودی بوده است. اما از 2012 تاکنون به طور مداوم کاهش پیدا کرده و در این یک دهه درآمد سالانه ژاپن حدود 206 هزار میلیارد دلار (33 درصد) کاهش یافته است که یکی از علل عمده را پیری جمعیت آن می دانند! به نظر شما اگر ژاپن به دهه شصت میلادی برمی گشت و این آینده به او نشان داده می شد، حاضر بود چقدر بودجه صرف کند تا نظاره گر چنین سقوط اقتصادی نباشد؟ چند هزار میلیارد دلار حاضر بود خرج کند؟ بودجه ستاد ملی جمعیت ایران 8 هزار میلیارد تومان یعنی 0.2 میلیارد دلار است و حتی به یک میلیارد دلار هم نمی رسد. از طرف دیگر اکنون شاید نتوان دقیقاً میزان کاهش درآمد ملی تحت تأثیر پیری جمعیت را تخمین زد. اما برای ایجاد یک تصور از این آینده اگر درآمد ملی ایران در سال 2022 (که تازه مانند ژاپن در اوج شکوفایی خود نیست) که معادل 413.5 میلیارد دلار است، تحت تأثیر پیری جمعیت 33 درصد یعنی حدود 136 میلیارد دلار کاهش یابد، معادل 850 برابر بودجه ستاد ملی جمعیت خواهد بود. آیا واقعاً بودجه ستاد ملی جمعیت ایران زیاد است؟ از طرف دیگر انتظار نتیجه دادن سیاستگذاری در موضوع جمعیت، که سی سال برعکس آن عمل شده و هنوز موانع گذشته فرزندآوری در جامعه وجود دارد، یک مقدار عجیب است! تا آنجایی که می دانم هیچ کدام از کشورهایی که موفق شدند نرخ باروری خود را افزایش دهند، طی یکی دو سال اتفاق نیفتاده است. مسعود عالمی نیسی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی(ره) پانزدهم شهریورماه ۱۴۰۳ 👈اگر علاقمند به مطالعه سایر مطالب کانال «اصول پیشرفت ایران» هستید می توانید به این آدرس مراجعه فرمایید: https://ble.ir/nejat1402 https://t.me/OsoolPishraftIran
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر و سلامتی ادامه نامه امام علی (ع) به امام حسن (ع)،در موردضرورت واقع نگری در زندگی می فرماید: قسمت ۲۷ ---- پسرم..... نفس خود را از هرگونه پستی بازدار، هر چند تو را به اهدافت رساند، زیرا نمی توانی به اندازه آبرویی که ازدست می دهی بهایی به دست آوری. بردۀ دیگری مباش، که خدا تو را آزاد آفرید..... منبع نهج البلاغه،۱۳۸۱، ترجمه‌ی مرحوم دشتی ،نامه ۳۱، صفحه۵۳۳ ۱۴۰۳/۶/۱۶
امام علی علیه السلام در خطبه ۴۲فرمودند : اى مردم، آنچه بيش از هر چيز ديگر مى ترسم كه بدان گرفتار آييد، دو چيز است، از هوا و هوس پيروى كردن و آرزوهاى دراز در دل پروردن. پيروى هوا و هوس از حق منحرف مى كند و آرزوهاى دراز، آخرت را از ياد مى برد.  بدانيد كه دنيا پشت كرده و شتابان مى گذرد. و از آن جز، ته مانده اى چون ته مانده آبى در ته ظرفى، كه آب آن ريخته باشند، باقى نمانده است. بدانيد، كه آخرت روى آورده است و هر يك از آن دو را فرزندانى است. شما فرزندان آخرت باشيد نه فرزندان دنيا. زيرا هر فردى در روز قيامت به پدرش مى پيوندد. امروز روز عمل است نه حساب و فردا، روز حساب است نه عمل. 👇👇👇👇👇👇👇👇 دزدی، فقط از دیوار مردم بالا رفتن نیست.خیانت فقط به شریک خود ، نارو زدن نیست.دستبرد به مال مردم آن هم در پوشش یکی از موسسات مهم اقتصادی،فقط دزدی اموال سهامداران نیست، بی اعتمادی سیاسی و اجتماعی به نظام جمهوری اسلامی ایران است. برچسب همه دزد هستند، مگر خلاف آن ثابت شود به امانتداران و کارگزاران پاک دست است. خیانت به خون شهداست. ترویج فساد اقتصادی و به دنبال آن فساد سیاسی و فساد فرهنگی در جامعه است. از رئیس محترم جمهور که براستی صادق و پاک دست و امامتدار‌ منافع مردم هستند، انتظار می رود قاطعانه و بدون رودربایستی و بدون پیچ و خم های به اصطلاح کار کارشناسی های خاص و قبل از آن که فضای مه آلود سیاست زدگی و رقابت های جناحی اصل ماجرا را به طاق نسیان بسپارد، به این موضوع قاطعانه و به صورت‌ ویژه رسیدگی کند، تا مردم طعم عدالت علی را بچشند . https://eitaa.com/drfatehi
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر و سلامتی ------- خداوند تبارک و تعالی می فرمایند: کسانی که در نهان از پروردگارشان می ترسند، آنها را آمرزش و پاداشی بزرگ است. منبع: قرآن، ۱۳۸۵، ترجمه بهرام پور،سوره ملک آیه ۱۲ ----- ۱۴۰۳/۶/۱۷
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔰 گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟ 🖋عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران 🔸از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود. 🔸جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود. 🔸خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند. 🔸مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند. کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند. 🔸بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند. 🔸اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد. @Kayhan_online
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاریخ و شخصیت های آن برای عبرت بهترین مرجع برای مطالعه و تفکر هستند. تاریخ ، گذشته ای نیست که گذشته است و فقط ما در آن سرنوشت نیک فرجامان و بد فرجامان را می خوانیم. تاریخ ، جامعه دیروز و جامعه امروز تاریخ فردا است. سنت های الهی حاکم بر تاریخ دیروز و جامعه امروز ، ثابت و پابرجاست . تنها بازیگران آن و صحنه نمایش بازیگران و سناریوهای بازیگری تغییر می کند. فطرت انسان و ذات و هویت فطری و طبیعی انسان ثابت و پا برجاست. دکورها و لباس ها و گریم ها بنا بر تغییرات اجتماعی و فرهنگی و فناوری تغییر می کند. چه بسا پیشکسوتانی که بدفرجام شدند ( ریزش ) چه بسا تازه واردانی که خوش فرجام شدند ( رویش ) مالک اشتر نخعی یک رویش بود ، اما سقوط امثال عمرسعد و شمر یک ریزش بود. و اکنون در جهان سرعت ها و تغییرات و جهان علم و فناوری و جهان رنگارنگ و متکثر و متلون، چه سخت است بر میثاق خود با راه شهدا و راه امام شهدا ماندن و پشت پا زدن به جذابیت های خیره کننده دنیا، بخصوص برای کسانی که در انبانشان سابقه انقلابی بودن ، جبهه رفتن، با امام بودن و.... وجود دارد . تجربه تاریخی نشان می دهد خطر ریزش ِآنان بیشتر از خطر یورش دشمنان با پرچم و شناخته شده و آشکار است. از خداوند بخواهیم عاقبتمان را به بهترین خبرها ختم کند آن شالله به برکت صلوات بر محمد و آل نوشته شده توسط مدیر کانال ، شنبه ۱۷ شهریور https://eitaa.com/drfatehi
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر و سلامتی ----- روایت شده از رسول اکرم (ص) که فرمود: خدا بندگانی دارد که در بهشت فرمانروایی می کنند. گفته شد: ای رسول خدا ، آنها کیانند؟ فرمود: کسانی که نیاز مؤمنی را برطرف کند و این کار میان خودشان مخفی بماند منبع: جوادی آملی،۱۳۹۱،مفاتیح الحیات،صفحه۴۹۷، حدیث۱ ----- ۱۴۰۳/۶/۱۸
با غزلی از حافط روح و روانمان را تازه کنیم. گر من از سرزنش مدعیان اندیشم شیوه مستی و رندی نرود از پیشم زهد رندان نوآموخته راهی بدهیست من که بدنام جهانم چه صلاح اندیشم شاه شوریده سران خوان من بی‌سامان را زان که در کم خردی از همه عالم بیشم بر جبین نقش کن از خون دل من خالی تا بدانند که قربان تو کافرکیشم اعتقادی بنما و بگذر بهر خدا تا در این خرقه ندانی که چه نادرویشم شعر خونبار من ای باد بدان یار رسان که ز مژگان سیه بر رگ جان زد نیشم من اگر باده خورم ور نه چه کارم با کس حافظ راز خود و عارف وقت خویشم
احساس قانون شکنی ، احساس هنجار شکنی و احساس هرج و مرج ( آنومی )، احساس تابوشکنی، از خود بی قانونی و بی هنجاری و هرج ومرج و شکستن واقعی تابوها بدتر و ساختارشکن تر است. آن چه امروز به صورت سازمان یافته و هدفمند اما ظاهرا جدا،جدا و غیر مرتبط با یکدیگر در سطح جامعه تزریق می شود ، میخواهد این القاء را به جامعه باورپذیر کند که دیگه کار از کار گذشته است و قدرت اصلاح و امکان اصلاح وجود ندارد و همه دزدند، همه خیانتکارند، همه بی دین شده اتد، همه از نظام و انقلاب و.... عبور کرده اند مگر خلاف آن ثابت شود . کما ابن که ما این مطالب را گاهی از کسانی می شنویم یا می‌خوانیم که در صداقت آنان شکی نیست . البته ابن پشتوانه علمی در نظریات روان شناختی ،جامعه شناختی ( حوزه روان شناسی اجتماعی ) دارد. بخش مهم جنگ شناختی ، نفوذ و تغییر در بخش باورهای جامعه است. برای این مهم باید فکری سریع و با دقت و عالمانه بشود. برخی دانسته و برخی ندانسته، برخی حتی با قصد و انگیزه اصلاح و خیر خواهی اما ناشیاته و از روی ندانم کاری در حال انگاره سازی های رسانه ای و اجتماعی این موضوع هستند که فضای جامعه و جهان ذهنی و اجتماعی مردم و محیط اجتماعی را سراسر نا امیدی ، فساد دستگاههای دولتی ،ناکارآمدی ، بی نشاطی و... پر کرده است. این امروز بزرگترین و مهم ترین آسیب و تهدید است و مهم تر از همه مسئولیت آن متوجه صاحبان رسانه اعم از حقیقی و حقوقی، رسمی و غیر رسمی، سیاسیون و روشنفکران و.... است. بویژه مسئولین و کارگزاران موثر رسانه ای در سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه و علی الخصوص مقامات رسمی که به لحاظ جایگاه رسمی و قانونی و حقوقی که دارند در کانون توجه اند. پیامبر عزیر ما(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «كُلُّكُم راعٍ وَ كُلُّكُم مسؤول عَنْ رَعيتِه» تمام افراد شما مسلمانان به منزله حافظ و نگهبان و مراقب ديگران هستيد و تمام شما نسبت به تمام خودتان مسؤوليد. تعبيرى از اين بالاتر نمى توان كرد، يعنى ايجاد نوعى تعهد و مسؤوليت مشترك ميان افراد مسلمان براى حفظ و نگهدارى جامعه اسلامى بر مبناى تعليمات اسلامى و شرایط روز و نیازها و مسایل روز ، چنين وظيفه سنگينى اولًا متوجه یکایک ما می شود و هر کسی به سهم خود مسئول است و فرافکنی نمی توان کرد.ثانیا، بیشتر از همه متوجه کسانی است که علم ان را، امکانات آن را دارند و بخصوص کسانی که در جایگاه و مصدر مسیولیت های آموزشی ، تربیتی، فرهنگی و رسانه ای قرار گرفته اند. یادداشت مدیر کانال ، دوشنبه،۱۹ شهریور ۱۴۰۳، https://eitaa.com/drfatehi
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر و سلامتی ----- از امام جواد علیه السلام روایت شده است که فرمود: کسی که به خاطر پیروی از دلخواه تو، راه درست را بر تو پنهان دارد، بیگمان با تو دشمنی کرده است منبع: محمدی ری شهری ،۱۳۹۸،منتخب الحکمه، جلد دوم ، صفحه۷۹۷،حدیث۴۰۳۰ ----- ۱۴۰۳/۶/۲۰
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر و سلامتی ------- خداوند تبارک و تعالی می فرمایند: آیا ندیدی که هر که در آسمان و زمین است، و نیز پرندگانی که در پروازند خدای را تسبیح می گویند؟ همگی دعا و نیایش خود را می دانند، و خدا به آنچه می کنند آگاه است. منبع: قرآن،۱۳۸۵، ترجمه‌ی بهرام پور،سوره نور، آیه۴۱ ------ ۱۴۰۳/۶/۲۱
هدایت شده از روزنه
نامه امام خمینی به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت رسیدگی جدی به گزینش اساتید و دانشجویان اشارات تاریخی آیت‌الله محفوظی در دهه شصت از چهره‌های حوزوی مؤثر در امر بود و به عنوان نماینده آقای منتظری در هیأت مرکزی گزینش ستاد و شورای مرکزی پذیرش دانشگاهها حضور داشت. اعضای هیأت مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و آموزش عالی و هیأت مرکزی گزینش ستاد و شورای مرکزی پذیرش دانشگاهها آقایان: محفوظی،فرهادی، ادریسیان، رهبر، مظفری، زاهدی، موسوی نژاد طی نامه ای در مورخ 16 / 12 / 63 به محضر امام خمینی اظهار داشتند: «... حضرتعالی در پیام حیاتبخش 22 بهمن بعد از مسئلۀ جنگ تحمیلی اهمیت دانشگاهها را ابلاغ فرمودید. ولی با کمال تأسف مشاهده می گردد که روند کنونی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به گونه ای است که ما را هر چه بیشتر به افکار غربزدگان و شرقزدگان و بازماندگان فرهنگ طاغوت وابسته تر می سازد...» در پایان این نامه آمده است: «... مسائلی همچون حذف نیروهای متعهد و مسلمان دانشگاهی در همۀ سطوح از صحنۀ فعالیتهای آموزشی ـ فرهنگی نیز آشکارا تحقق پذیرفته و در نتیجۀ این حذف، فساد و فحشا و غربزدگی به طور واضح روزبه روز اوج می گیرد. همان طور که در ابتدای مطالب عرض شد اینجانبان آیندۀ امور فرهنگی و دانشگاهی کشور را در خطر جدی دانسته و این امر را ناشی از ضعف و عدم توجه مسئولین وزارت مربوطه و دست اندرکاران امور دانشگاهی می داند و لذا بر حسب وظیفۀ شرعی مصدع اوقات شریف جنابعالی گردیدیم. امید است که امام بزرگوارمان مطالب معروضه را از جایگاه صداقت و خلوص فرزندان خود پذیرفته و همچون گذشته ما را ارشاد فرمایند» 🔹متن نامه امام خمینی به شرح ذیل است: ‏‏بسمه تعالی‏ ‏‏شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی‏ آنچه در این گزارش مذکور است موجب کمال نگرانی است. ما نباید امور دانشگاه‌ها‏‎ ‎‏را یک مطلب عادی فرض کنیم، که دانشگاهها ممکن است همه چیز انقلاب را به هم‏‎ ‎‏بزنند. لذا لازم است در این مسائل رسیدگی جدی شود. خصوصاً راجع به گزینش اساتید‏‎ ‎‏و دانشجویان، مقرر دارید مسائل را با کمال دقت پیگیری نمایند که مبادا خدای نخواسته‏‎ ‎‏دانشگاه مرکز تاخت و تاز مخالفین نظام جمهوری اسلامی شود.‏‎ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی ‏ 26 اسفند 1363 ‏ ‏‎▫️صحیفه امام، جلد 19، صفحه 187. @rozaneebefarda
👌 سلطه و بمباران اطلاعاتی و خبری در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فرصت اندیشیدن را از انسان مدرن شهری شده و صنعت زده گرفته است تا حدی که گاهی نمی تواند حتی بردگی و اسارت خود در جامعه اطلاعاتی و ارتباطی را هم تصور کند. پدران و مادران به فکر فررندان خودباشید. https://eitaa.com/drfatehi
سلام علیکم صبح به خیر ----- از امام عسگری علیه السلام روایت شده است که می فرماید: دشمن ترین دشمن آدمی،خشم و شهوت اوست، هرکه براین دو چیره شود، مقامش بلند گردد و به هدف خود برسد منبع: محمدی ری شهری ،۱۳۹۸،منتخب الحکمه، جلد دوم ، صفحه۷۹۷،حدیث۴۰۳۲ -------- ۱۴۰۳/۶/۲۲ شهادت امام حسن عسگری(ع) را خدمت جنابعالی تسلیت میگویم
با عرض تسلیت شهادت امام حسن عسکری و تبریک آغاز امامت امام زمان ، بدون رودربایستی هر یک از ما شیعیان خلوتی کنیم و کلاه خود را قاضی کنیم‌ چقدر افکار و رفتار فردی ، اجتماعی سیاسی، شغلی و خانوادگی و شهروندی مان به این صفات شباهت دارد؟ ان شالله که چنین است ، اما اگر فاصله ها زیاد بود،با توسل به وجود مقدس آنان کمک بخواهیم و با اراده فاصله هم را کم کنیم . ان شالله به برکت صلوات بر محمد
هدایت شده از احمدحسین شریفی
⚫️واپسين‌ سفارش‌هاي امام حسن عسکري به جامعة‌ شيعيان 🖊احمدحسين شريفي (ع) در جملاتي که گويا ايشان به جامعه پيروان بوده است؛ نکات بسيار مهمي را به شيعيان گوشزد مي‌کند؛ نکاتي که مي‌توان گفت همه ابعاد زيست اسلامي و شيعيان را پوشش مي‌دهد: ابعاد عبادي و غيرعبادي؛ فردي و اجتماعي، معاشرت‌هاي خانوادگي و همسايگي و شهروندي و بين ‌المذاهبي و امثال آن را ◾️أوصِيكُمْ؛ شما را وصيت مي‌کنم به: 1.بِتَقْوَى اللَّهِ؛ تقواي الهي را مراعات کنيد؛ 2.وَ الْوَرَعِ فِي دِينِكُمْ؛ مواظب دين خود باشيد؛ 3.وَ الِاجْتِهَادِ لِلَّهِ؛ براي خدا کار و تلاش کنيد؛ 4.وَ صِدْقِ الْحَدِيثِ؛ سخن راست بگوييد؛ 5.وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَى مَنِ ائْتَمَنَكُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ؛ امانت‌ را به کسي که شما را امين کرده است، برگردانيد، چه نيکوکار باشد و چه فاجر. 6.وَ طُولِ السُّجُودِ؛ سجده‌هاي طولاني کنيد. 7.وَ حُسْنِ الْجِوَارِ فَبِهَذَا جَاءَ مُحَمَّدٌ ص؛ همسايه‌داران خوبي براي همسايگانتان باشيد که پيامبر به اين مبعوث شد (سفارش پيامبر بود) 8.صَلُّوا فِي عَشَائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ‏؛ (دربارة مخالفان و منکران ولايت اهل بيت. شما را سفارش مي‌کنم که) در ميان آنان نماز بخوانيد؛ در تشييع جنازة آنان حاضر شويد؛ به عيادت بيمارانشان برويد و حقوقشان را ادا کنيد. 🔸«فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذَا وَرِعَ فِي دِينِهِ وَ صَدَقَ فِي حَدِيثِهِ وَ أَدَّى الْأَمَانَةَ وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النَّاسِ قِيلَ هَذَا شِيعِيٌّ فَيَسُرُّنِي ذَلِكَ؛ زيرا وقتي کسي از شما در دينش پارسايي بورزد و در سخنش راست‌گو باشد و امانت را ادا کند و با مخالفان و مردم، اخلاق نيک داشته باشد، گفته مي‌شود که اين شيعه است و همين مرا شاد مي‌کند. 9.اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا زَيْناً وَ لَا تَكُونُوا شَيْناً؛ پرواي خدا را داشته باشيد و زينت [ما] باشيد و ماية ننگ [ما] نشويد. 10.جُرُّوا إِلَيْنَا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا كُلَّ قَبِيحٍ فَإِنَّهُ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ حُسْنٍ فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ سُوءٍ فَمَا نَحْنُ كَذَلِكَ لَنَا حَقٌّ فِي كِتَابِ اللَّهِ وَ قَرَابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ تَطْهِيرٌ مِنَ اللَّهِ لَا يَدَّعِيهِ أَحَدٌ غَيْرُنَا إِلَّا كَذَّابٌ؛ محبت‌ها را به سوي ما جلب کنيد و زشتي‌ها را از ما دور کنيد؛ زيرا هر چه از خوبي در حق ما گفته شود، ما اهل آنيم؛ و هر عيبي به ما نسبت دهند ما چنان نيستيم. ما را در کتاب خدا حقي است و با رسول خدا پيوندي و از جانب خدا طهارت و عصمتي؛ هيچکس غير از ما چنين ادعايي نمي‌کند؛ جز دروغگو. 11.أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللَّهِ؛ فراوان ياد خدا کنيد؛ 12.وَ ذِكْرَ الْمَوْتِ؛ فراوان در انديشه مرگ باشيد؛ 13.وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ؛ فراوان قرآن تلاوت کنيد؛ 14.وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِيِّ ص فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ؛ و فراوان بر پيامبر خدا صلوات بفرستيد؛ چرا که صلوات بر رسول الله ده حسنه دارد. 15.احْفَظُوا مَا وَصَّيْتُكُمْ بِهِ؛ وصيت و سفارش مرا به خاطر بسپاريد. 🖐و أَسْتَوْدِعُكُمُ اللَّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَيْكُمُ السَّلَامَ. شما را به خدا مي‌سپارم و بر شما سلام مي‌فرستم. 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
هدایت شده از مردانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بازنشر/ حجت الاسلام سید علی خمینی به موضوع مهمی اشاره کرد : ♦️در زمان ده ساله امام راحل، افراد سخنور و اندیشمند و با ریشه، که بین مردم محبوبیت داشتند، در واقع سخنان امام جامعه را به خوبی تبیین می کردند و امام کمتر مورد سیبل دشمنان بود. ♦️ولی در زمان جانشینش مقام معظم رهبری،یک تنه، بار فرهنگی تبیین در امور مختلف را بعهده دارد ♦️لاجرم این امام جامعه است، که مورد سیبل بیشتر دشمنان قرارگرفته
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر و سلامتی ------- روایت شده که امام عسگری (ع) در پاسخ به پرسش از حجت و امام بعد از ایشان فرمود: فرزندم محمد، اوست امام و حجت پس از من. هرکه بمیرد و او را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است. بدانید که او را غیبتی است که پس از آن ، ظهور می کند؛ غیبتی که جاهلان در آن سرگشته می شوند و باطل گرایان به نابودی می افتند و کسانی به دروغ(برای ظهور او) زمان تعیین می کنند..... منبع: محمدی ری شهری ،۱۳۹۸، منتخب میزان الحکمه ، جلد اول،صفحه ۱۲۷، حدیث۴۸۴ ------ ۱۴۰۳/۶/۲۳
هدایت شده از صالح حسن زاده
🌓 تاملی در «جراحی اقتصادی » و بازگشت آن به ادبیات اقتصادی 🔹 یادداشت روز ۱. در «بنزین»: مردم پُرمصرف نیستند، بلکه: خودروهای ما پرمصرف‌اند، وسایل نقلیه فرسوده هستند، سبد سوختی کشور ده‌ها سال متنوع نشده‌است، سیستم حمل‌ونقل عمومی سالها توسعه نیافته است‌. مدل حمل‌ونقل در کشور جاده‌محور است. جراحی را از سازمان برنامه و وزارت صمت، نفت، راه و ... شروع کنید. ۲. در «برق»: فقط حدود ۳۰ درصد مصرف برق، خانگی است. به میزان ۳۳۰ میلیون بشکه معادل نفت‌خام اتلاف داریم. طبق آمار ایمیدرو، فقط ارزش برق هدررفته سالانه صنعت فولاد ۱.۳ میلیارد دلار است(معادل ۴ نیروگاه سیکل‌ترکیبی مدرن). جراحی را از وزارت نیرو، راه، صمت، جهادکشاورزی و ...شروع کنید ۳. در «گاز»: ۷۰٪ مردم کمتر از ۱۰٪ گاز کشور را مصرف می‌کنند. کل مصرف بخش خانگی کمتر از ۲۷٪ کل گاز کشور است. ۷۰۰ شرکت بزرگ ۵۴٪ گاز کشور را مصرف می‌کنند. به میزان ۲۴۵ میلیون بشکه معادل نفت‌خام اتلاف گاز داریم. جراحی را از وزارت نفت و نیرو‌ و صندوق توسعه و سازمان برنامه شروع کنید. ۴. در کل حوزه «انرژی»: به میزان ۷۲۱ میلیون بشکه معادل نفت خام هدررفت انرژی تا قبل از رسیدن انرژی به دست مصرف‌کننده داریم که مقصرش مردم نیستند. جراحی را از دولت شروع کنید. چرا کسی از موارد فوق و نیز از اتلاف گاز برای مثال در شرکت‌های متانولی سخن نمیگوید که در ۱۲ سال گذشته عملا ۱۲ میلیارد دلار از محل عدم‌النفع صادرات گاز به کشور خسارت زده‌اند؟ چون منافع تعداد محدودی دلال و سفته‌باز و سیگنال‌فروش بورسی و‌ پکیج‌فروش‌های هوچی‌گر به خطر می‌افتد؟ ✍ محمد طاهر رحیمی 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•