eitaa logo
حق‌پو | حامد نیکونهاد
193 دنبال‌کننده
252 عکس
80 ویدیو
53 فایل
دکترای حقوق عمومی و معلم حقوق در دانشگاه شهیدبهشتی اندیشه ورز و پژوهشگر شیفته اندیشه و منش شهید آیت الله دکتر بهشتی عضو هیئت مدیره انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران وکیل پایه یک دادگستری ارتباط با من @hamednikoonahad
مشاهده در ایتا
دانلود
از باب احساس وظیفه‌ی همگانی دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر خیلی صریح و روشن، ایرادات و ملاحظات حقوقی ناظر به مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا در مورد دارایی‌های مازاد دولت را در این یادداشت کوتاه متذکر شدم و البته مراتب را به اشخاصی که مسوولیت دارند رساندم. https://www.nasim.news/بخش-مولدسازی-286/2376186-آشفتگی-نظام-حقوقی-کمترین-هزینه-مصوبه-مولدسازی-است @drhamednikoonahad
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
بزرگترین خطر برای انقلاب اسلامی رو آوردن به مصرف، رو آوردن به زندگى روزمره، دچار بيمارى خطرناك روزمرگى شدن، بزرگترين خطر است براى انقلاب. برادران و خواهران! ما تا سالها انقلابمان با تمام خصلت هاى آن، زمان لازم دارد. دشمنان ما مى خواهند از اين طريق كه به ما الهام كنند كه برويد آرام گيريد، استراحت كنيد، سعادت و لذت و خوشى و شادى يكجا نصيبتان شد، ديگر چه مى خواهيد ؛ مى خواهند را در جوان هاى ما و زن و مرد ما، در پير و جوان ما افسرده كنند. مى خواهند شور انقلابى ما را بخوابانند. بيدار باشيم، هوشيار باشيم. كدام انقلاب است در دنيا كه در صبح پيروزيش كار خودش را تمام‌شده يافته باشد؟ خودآگاهى انقلابى، شور انقلابى بايد همچنان ادامه يابد. تا كِى؟ من گفتم تا سالهاى سال؛ بگذاريد بگويم تا بى نهايت، بگذاريد بگويم ، جامعه اى است كه تداوم انقلاب در آن پايانِ زمانى ندارد. منبع: مبانی نظری قانون اساسی (1390) ص72 @shahiddoctorbeheshti
📜📜 |🔰 مربی آگاه 🔹️ بهترين راه براى به كار انداختن فكر، طرح سؤال‏هايى حساب شده است. انسان در برابر سؤال‏ها مى‏خواهد جوابى بياورد و براى بدست آوردن جواب ناچار است كه فكر كند و دست و پا كند. و در نتيجه، فكر به جريان افتاده و حركت كرده است. 🔹️در صورتى كه سؤال‏ها حساب شده و دقيق باشند، فكر زودتر به شناخت‏ها و به عقيده و علاقه و به حركت و عمل منتهى مى‏گردد. 🔹️طرح سؤال براى حركت فكرى، راهى است كه پيامبران از آن‏جا رفته‏اند و قرآن از آن خبر مى‏دهد و مى‏بينيم سؤال‏هايى را كه تلنگرهاى محرك فكر هستند و در قرآن به كار گرفته شده‏اند. 🔹️مربى آگاه به جاى اين كه با سنگينى استدلال‏ها فكر را خسته و تنبل كند، با سؤال‏ها و راهنمايى‏ها فكر را آماده مى‏كند و حركت مى‏دهد و به مقصد مى‏رساند. 🔹️مربى آگاه آن نيست كه به جاى افراد فكر بكند و استدلال كند و بفهمد و ببيند. مربى آگاه كسى است كه چشم افراد را باز مى‏كند و پرده‏ها را كنار مى‏زند و فكر را حركت مى‏دهد تا افراد استدلال‏ها را بيابند و بفهمند و زيبايى‏ها را ببينند. در اين‏صورت استدلال‏ها مستقيماً دريافت شده‏اند و بدون سنگينى، در فكر هضم گرديده‏اند. و در ضمن شخصيت افراد و استقلال آن‏ها مجروح نگرديده است. ❛❛ عین‌صاد 📚 | ص ۸۸ #⃣ 👤: @ad_einsad
* فرزندان نابغه نامتعادل ! * قریب به اتفاق والدین امروزی، به جای اینکه به فرزندان‌شان خوشبخت بودن در جمع را بیاموزند، نابغه بودن در تنهایی را القا می‌کنند. متاسفانه چندی است که خانواده‌ها در این تب و تاب افتاده‌اند که باید کودک‌شان را در کلاس‌های آموزشی و یا موسسات معروف ثبت‌نام کنند تا نابغه شود. جالب آنکه هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع این تب و تاب شود و والدین بعد از کلی رفت و آمد، نتیجه‌ای جز خشم و اضطراب و افسردگی برای کودک‌شان به ارمغان نمی‌آورند. بر فرض که کودک بتواند یک عدد چند رقمی را در یک عدد چند رقمی دیگر ضرب کند و جوابش را در یک صدم ثانیه بگوید، یا بتواند در آستانه نوجوانی لیسانس گرفته و حافظ کل دیوان حافظ، سعدی و مولانا باشد، آیا چنین کودکی می‌تواند درست زندگی کند و از زندگی لذت ببرد؟ آیا توانایی حل مسئله دارد و می‌تواند درست تصمیم بگیرد و در نهایت آیا می‌تواند دوست پیدا کند، بخندد و خوشبخت باشد؟! کودکان ما در اصل نیازی به نابغه شدن ندارند، اما نیاز دارند که چگونه زندگی کردن را بیاموزند، توانایی‌ هایشان را بشناسند و بتوانند آن‌ها را به کار گیرند؛ در واقع کودکانی که معصوم‌ ترین موجودات کره زمین هستند و می‌توانند با تربیت درست، همان‌قدر معصوم باقی بمانند، حق‌شان نیست که بار آرزوهای از دست رفته ما را به دوش بکشند و کودکی‌شان فدای خواسته‌های ما شود. کودکان حق دارند که مطابق شخصیت و علایق خود پرورش داده شوند، شاد باشند و از زندگی لذت ببرند. تحت فشار قرار دادن بچه‌ها برای شرکت در کلاس‌های آموزشی مختلف به خاطر ترسی است که والدین از عقب ماندن فرزندشان نسبت به سایر بچه‌ها دارند. ولی متاسفانه کودکانی که وقت خود را به جای احساس و تخیل، فقط صرف آموزش‌های علمی می‌کنند، به موجودات خارق‌العاده‌ای تبدیل می‌شوند که سر بزرگ اما دستان کوچک دارند. والدین در تلاش پایان‌ناپذیر خود برای دانشمند ساختن از کودکان‌شان، کودکی آن‌ها را نابود می‌کنند. ✅ @parentingpoints
حق‌پو | حامد نیکونهاد
از باب احساس وظیفه‌ی همگانی دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر خیلی صریح و روشن، ایرادات و مل
در مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری فارس، که هفته گذشته انجام ولی امروز منتشر شد، جزییات بیشتری از ایرادات حقوقی وارد بر مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت را مطرح کردم و برخی اظهارات مقامات عالی رتبه مسوول در این زمینه را نقد کردم http://fna.ir/1u81oq @drhamednikoonahad
هدایت شده از حامد نیکونهاد
18740.pdf
حجم: 1.82M
بررسی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور (43): از منظر حقوق عمومی https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1756919
هدایت شده از حامد نیکونهاد
18738.pdf
حجم: 3.81M
بررسی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور (۲): بودجه به زبان ساده https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1756915
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
پیامبری از نگاهی دیگر.pdf
حجم: 2.26M
به مناسبت سالروز رسول خاتم کتابی برای خواندن از پاسخ های روان و فطرت پذیر به سوالات و شبهات در مورد پیامبر خاتم @shahiddoctorbeheshti
هدایت شده از محسن قنبریان
حجت الاسلام قنبریانحرف نوی جمهوری اسلامی در حضور اجتماعی زن.mp3
زمان: حجم: 34.86M
🔆 حرف نوی جمهوری اسلامی در حضور اجتماعی زن صوت کامل گفتگو برنامه با: حجت الاسلام دوشنبه ۱اسفند۱۴۰۱ • حرف نوی انقلاب چه استانداردی می سازد؟ • دیگری های این حرف نو و استاندارد مهم! - حرکت پاندولی این دو • ترجیح حضور اجتماعی زن در آیات و جمع بندی علامه طباطبایی • نگرانی از جابجایی نقش زنان به سمت نقش های کالایی و مونث - سابقه تمدنی این نقش های مرجوح: قهرمانه ها (دقتی بهتر در فهم "لیست بقهرمانه") • آلترناتیو امام خمینی برای حضور مبتذل زن در جامعه؟ • نحوه مواجهه با حضورهای مبتذل در نظریه اجتماعی اسلام - خوانش تجربه تحقق حجاب با استاندارد انقلاب • ولاء طرفینی، هم پناه دادن است هم نهی از منکر کردن - اصلا کشف حجاب، سلاح براندازی؛ اسلحه دست مامور میدان ژاله با بعثی در شلمچه فرق دارد! - روشهای مطوعین سعودی، روش های جمهوری اسلامی نیست! - نباید نهی از منکر در حد امداد و نجات تقلیل یابد * و بسیاری از نکات دیگر... ☑️ @m_ghanbarian
در پنجمین مدرسه پارلمانی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس که چهارم اسفندماه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سعی کردم مبتنی بر بنیادهای قانون اساسی، نگاهی نو به اصل ۹۰ قانون اساسی مطرح کنم تا ساختارها و سازوکارهای و رفتار نمایندگان مردم در مجلس در جهت کارآمدی نظام حکمرانی اصلاح شود. مهمترین نکاتی که بر آنها تأکید کردم: ✔️بازگشت به قانون اساسی، نسخه شفابخش معضلات حکمرانی است ✔️اصل ۹۰ درگاه مشارکت مستمر مردمی برای آسیب‌شناسی و اصلاح شیوه زمامداری است. ✔️اصل ۹۰ پناهگاهی است در خانه ملت برای شنیدن صدای اعتراض ملت نسبت به شیوه زمامداری و جریان امور مملکتی ✔️ضمانت اجرای موثر و بی‌همتای گزارش‌های اصل ۹۰ زمینه‌سازی برای قضاوت افکار عمومی و کنش‌گری آحاد مردم در مسیر جامعه سازی و ایفای تکلیف امر به معروف و نهی از منکر حاکمان است. ✔️از لزوم توجیه‌پذیری و نیز شفافیت تصمیمات و اقدامات حاکمیت سخن گفتم و از عدم شفافیت کمیسیون اصل ۹۰ در ادوار گوناگون مجلس و نبود اطلاعات در دسترس از عملکرد کمیسیون انتقاد کردم. ✔️برای مردمی شدن این ظرفیت بی‌بدیل قانون اساسی پیشنهادهایی ارایه دادم. اصل ۹۰ قانون اساسی هر كس شكايتي از طرز كار مجلس يا قوه مجريه يا قوه قضاييه داشته باشد، مي‌تواند شكايت خود را كتباً به مجلس شوراي اسلامي عرضه كند. مجلس موظف است به اين شكايات رسيدگي كند و پاسخ كافي دهد و در مواردي كه شكايت به قوه مجريه و يا قوه قضاييه مربوط است رسيدگي و پاسخ كافي از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتيجه را اعلام نمايد و در موردي كه مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند @drhamednikoonahad