eitaa logo
دکتر حامد نیکونهاد
170 دنبال‌کننده
199 عکس
70 ویدیو
43 فایل
دکترای حقوق عمومی و معلم حقوق در دانشگاه شهیدبهشتی اندیشه ورز و پژوهشگر شیفته اندیشه و منش شهید آیت الله دکتر بهشتی عضو هیئت مدیره انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران ارتباط با من @hamednikoonahad
مشاهده در ایتا
دانلود
دکتر حامد نیکونهاد
از #مشارکت_حداکثری تا #انتخاب_اصلح ✅برخورداری از جامعه ای سالم و زمینه ساز برای شکوفایی استعدادها
‏چقدر تحسین برانگیز، غبطه‌آور و امیدوارکننده است حرکت خودجوش و غیرتمندانه و دغدغه مندی دلسوزانه دهه‌هشتادی‌ها برای آگاهی بخشی نسبت‌ به مسؤولیت اجتماعی در ‎ پ.ن: دعوت به خیر، تکلیفی همگانی در قانون اساسی است. انتخابات خیر، است. همگی دعوت کننده به خیر باشیم
🟡نشست پرسش و پاسخ دانشجویان 🟡  با حضور 🔸خانم دکتر فرهنگ متین معاون برنامه ریزی رئیس جمهور 🔸آقای دکتر سلطانی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی 🔸آقای دکتر کاظمی مدیر کل روابط بین المللی دانشگاه امام صادق 🔸آقای دکتر نیکو نهاد هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی 🔸آقای دکتر حیدری عضو دفتر مطالعات راهبردی پژوهش های مجلس 🟧*دوشنبه ۷ اسفند ساعت ۱۱ونیم تالار آزادی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی* @drhamednikoonahad
انتخابات در انحصار هیچ کس نیست و مال همه مردم است از اموری که لازم است امروز تذکر بدهم شاید بعد دیر بشود، قضیه انتخابات است. همانطوری که مکرر من عرض کرده ام و سایرین هم گفته اند انتخابات در انحصار هیچ کس نیست، نه در انحصار روحانیین است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروه هاست انتخابات مال همه مردم است. مردم سرنوشت خودشان دست خودشان است و انتخابات برای تحصیل سرنوشت شما ملت است. از قراری که من شنیده ام در دانشگاه بعضی از اشخاص رفته اند گفته اند که دخالت در انتخابات، دخالت در سیاست است و این حق مجتهدین است تا حالا می گفتند که مجتهدین در سیاست نباید دخالت بکنند، این منافی با حق مجتهدین است، آنجا شکست خورده اند حالا عکسش را دارند می گویند. این هم روی همین زمینه است، اینکه می گویند انتخابات از امور سیاسی است و امور سیاسی هم حق مجتهدین است هر دویش غلط است. انتخابات سرنوشت یک ملت را دارد تعیین کند انتخابات بر فرض اینکه سیاسی باشد و هست هم، این دارد سرنوشت همه ملت را تعیین می کند، یعنی آحاد ملت سرنوشت زندگی شان در دنیا و آخرت منوط به این انتخابات است. این اینطور نیست که انتخابات را باید چند تا مجتهد عمل کنند. این معنی دارد که مثلاً یک دویست تا مجتهد در قم داشتیم و یک صد تا مجتهد در جاهای دیگر داشتیم، اینها همه بیایند انتخاب کنند، دیگر مردم بروند کنار؟! این یک توطئه ای است که می خواهند همانطوری که در صدها سال توطئه این بود که باید روحانیون و مذهب از سیاست جدا باشد و استفاده زیاد کردند و ما ضررهای زیاد از این بردیم، الان هم گرفتار ضررهای او هستیم، حالا دیدند این شکست خورد، یک نقشه دیگر کشیدند و آن این است که انتخابات حق مجتهدین است، انتخابات یا دخالت در سیاست حق مجتهدین است. دانشگاهی ها بدانند این را که همانطوری که یک مجتهد در سرنوشت خودش باید دخالت کند، یک دانشجوی جوان هم باید در سرنوشت خودش دخالت کند. فرق ما بین دانشگاهی و دانشجو و مثلاً مدرسه ای و اینها نیست، همه شان با هم هستند. اینکه در دانشگاه رفتند و یک همچو مطلبی را گفتند، این یک توطئه ای است برای اینکه شما جوان ها را مأیوس کنند. بیدار باشید، توجه کنید، اینها با توطئه هایشان می خواهند کار را انجام بدهند، نمی توانند با دخالت نظامی کار بکنند، اینها می خواهند با شیطنت هایشان کار خودشان را انجام بدهند. آنوقت شیطنت این بود که سیاست از مذهب خارج است و بسیار ضرر به ما زدند و ما بسیار ضرر خوردیم و آنها هم بسیار نفع بردند، این مطلب شکست خورده، حالا می گویند که سیاست حق مجتهدین است یعنی در امور سیاسی در ایران پانصد نفر دخالت کنند، باقی شان بروند سراغ کارشان. یعنی مردم بروند سراغ کارشان، هیچ کار به مسائل اجتماعی نداشته باشند و چند نفر پیرمرد ملا بیایند دخالت بکنند. این از آن توطئه سابق بدتر است برای ایران، برای اینکه آن یک عده از علما را کنار می گذاشت، منتها به واسطه آنها هم یک قشر زیادی کنار گذاشته می شوند، این تمام ملت را می خواهد کنار بگذارد. یعنی نه اینکه این می خواهد مجتهد را داخل کند، این می خواهد مجتهد را با دست همین ملت از بین ببرد. باید دانشگاهی ها متوجه باشند که اگر چنانچه افرادی در دانشگاه هستند که شیطنت دارند می کنند، اینها را باید توجه کنند که گول اینها را نخورند. خودشان دخالت در امور انتخابات بکنند. انتخابات سرنوشت حتی شمایی که در آنجا هستید را تعیین می کند. یک امری که سرنوشت آحاد ملت در دست اوست، وظیفه آحاد ملت است که در آن دخالت کند، مربوط به یک قشری، دون قشری نیست، همه باید در این دخالت بکنند. و این شیطنت هایی که الان دارند می کنند، به طوری که به من گفته اند برای مأیوس کردن بعضی از جوان های ماست. این شیطنت را خنثی کنید و فعال وارد بشوید در انتخابات، می خواهید خودتان کسانی را تعیین کنید و انتخاب بکنید، می خواهید ببینید هر قشری که می پسندید حرف های آنها را و کاندیدای آنها را. شما هم با آنها باشید. در هر صورت ما باید از کید این خائنین هیچ وقت غافل نشویم. اینها دائماً مشغول نقشه کشی هستند و دائماً مشغول توطئه هستند برای اینکه این سیلی ای که از اسلام خورده اند اینها، به این زودی جبران پذیر نیست. اینها می خواهند و می دانند که با زور نمی شود این کار را انجام داد. اگر هم یک وقتی می گویند که ما با زور و نظامی می کنیم، این بیخود می گوید. خودشان هم می فهمند که بیخود می گوید. آنها اگر بخواهند کاری بکنند همین از ناحیه خود مردم، از ناحیه دانشگاه، از ناحیه بازار، از ناحیه کارگرها، از ناحیه کارخانه ها، از این جاها می خواهند صدمه بزنند و شما اگر بخواهید برای خدا باشد یا برای ملت تان باشد یا برای زندگی خودتان باشد، بخواهید که اسیر نباشید باید همه توجه کنید و گول این حرف ها را نخورید و در انتخابات به طور فعال همه دخالت بکنید ۹/۱۲/۱۳۶۲ امام خمینی صحیفه نور جلد ۱۸ صفحه ۲۴۶-۲۴۷
‏تبریک ‎ به همه همکارانی که هویت و هدف و همتشان دفاع شرافتمندانه از حق و حقيقت و حقانیت است @drhamednikoonahad
اگر ز باغ رعیّت مَلِک خورد سیبی بر آورند غلامان او درخت از بیخ به پنج بیضه که سلطان ستم روا دارد زنند لشکریانش هزار مرغ به سیخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌وقتی تشخیص مصلحت مسئولین با مردم در تعارض است، مسئولین چه باید بکنند؟ 🎙دکتر حامد نیکونهاد عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی 🔰 سلسله جلسات سیر مطالعاتی آثار شهید بهشتی(ره) - جلسه دوم 🆔 @sarcheshmeh_nour
این سامانه می تواند به انتخاب گزینه های اصلح در انتخابات مجلس کمک کند https://shafanama.ir/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C
هدایت شده از از بهشتی برای امروز
امانت سپردن به قالتاق‌ها! روح اين نظام اين است كه شما ملت مبارز قيام كرده قهرمان، حضورتان را براى هميشه در صحنه حفظ كنيد؛ معيارها را دقيقاً بشناسيد و دقيقاً رعايت كنيد. چند روز ديگر مى‌خواهيد ، شوراهاى استان، شهر، بخش، روستا و كارگاه و مزرعه و كشتزار و جاهاى ديگر را تعيين كنيد. همه جا مراقب باشيد آدمهاى قالتاق را در اين دستگاه پيچيده راه ندهيد. ببينيد زمام امورتان را به دست چه كسى مى‌سپاريد. برادر من! خواهر من! اگر پانصد تومان پول داشته باشى و بخواهى به امانت بدهى به چه كسى مى‌دهى‌؟ چه قدر دقت مى‌كنى‌؟ مراقب باش سرنوشتت را به دست كه خواهى سپرد، سرنوشت خود و انقلاب و سرنوشت جامعه را منبع: مبانی نظری قانون اساسی. انتشارات روزنه. ص57 @shahiddoctorbeheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ️تیزر گفت و گو با دکتر حامد نیکونهاد؛ دبیر انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران 💡 با موضوع آسیب‌شناسی نظام انتخاباتی ایران ▫️تهیه شده در حاشیه مدرسه ملّی انتخابات؛ در استودیوی روابط‌ عمومی دانشگاه شیراز▫️ ◾از طریق لینک زیر می توانید فیلم کامل این گفت و گو را مشاهده نمابید: https://tv.shirazu.ac.ir/article/4302133
دکتر حامد نیکونهاد
#انتخابات
چه در اصل انتخاب و چه در گزینه‌های انتخاب؛ اگر در تصمیم گیری مردد شوم صحنه را دقیق می‌نگرم و می اندیشم اگر باز هم ترديد باقی بود نگاه می‌کنم ببینم "دلسوزان خیرخواه" چه می‌گویند و چه می کنند بعد، با توکل اقدام می‌کنم ‎
🔹انتخابات: نمایشی یا ارزشی؟ ➕همراه با پرسش و پاسخ 🔻سخنرانان: 🎙دکتر حامد نیکونهاد (عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی) 🎙دکتر سید یاسر ضیایی (عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم) 🔻زمان: 📆پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ 🕔ساعت ۱۷ 🔻محل برگزاری: 🔗http://ve.qom.ac.ir/vrcs_meeting ◽معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم @moavenat_farhangi_qom
برشی از مصاحبه با نشریه دانشجویی هفت تیر @haftetir_sbu در اوایل اسفند ماه ۱۴۰۲ در خصوص فارغ از تمام مسائل طرح‌شده پیرامون انتخابات، آیا مشارکت در انتخابات پیش‌رو را پیشنهاد می‌کنید؟ درخصوص پرسش پایانی و اینکه مشارکت در انتخابات را پیشنهاد می‌دهم یا خیر، پاسخ روشن من این است که آری، حتماً و بدون تردید! مشارکت در انتخابات یک فرصت فوق‌العاده تأثیرگذار و بی‌بدیل برای تأثیرگذاری بر مقدرات یک جامعه است. بله، مجلس یکی از ارکان حاکمیت است و همه‌کاره نیست؛ بله، انتخابات یکی از طرق ابراز اراده‌ی عمومی است. مجلسی که از پس این انتخابات تشکیل خواهد شد، با توجه به انواع محدودیت‌ها و ملاحظات و واقعیت‌های موجود باید تصمیم‌گیری کند. همه‌ی این‌ها درست است؛ اما نمی‌شود تردید کرد که مجلسِ برآمده از انتخابات و نمایندگان منتخب مستقیم مردم در حوزه‌های گوناگون حکمرانی می‌توانند تأثیر محسوس داشته باشند؛ در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، حقوقی، اداری، مالی. نمی‌توان در این موضوع تردید کرد؛ حتی اگر تلقی و فرض بر این بود، در فرض محال، که این مجلس تنها 1 درصد می‌تواند تأثیر بگذارد، باز هم عقل حکم می‌کرد که انسان در شکل‌دهی مجلس و ساختاری که می‌تواند چنین تأثیرگذاری‌ای داشته باشد مشارکت بکند. درحالی‌که ما می‌دانیم مجلس در قانونگذاری، در بودجه‌بندی، در الحاق به انواع سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و در معیشت روزمره‌ی مردم تأثیر فوق‌العاده دارد. نظارت مجلس بر ارکان اداری و اجرایی مملکت می‌تواند به‌صورت محسوس و معناداری، شیوه‌ی زمامداری مسئولان عالی اجرایی را تغییر بدهد. در این امور نمی‌شود تردید کرد و لذا ازاین‌جهت مشارکت در کارزار انتخابات به‌عنوان یک رأی‌دهنده، یک رفتار کاملاً سنجیده و عقلایی است؛ علاوه‌براین، مشارکت در تصمیم‌گیری‌های جمعی، یکی از مراحل ساخته شدن خود انسان و همین‌طور ساخت آن جامعه‌ای است که انسان می‌خواهد در آن جامعه زندگی، برنامه‌ریزی و پیشرفت کند. وقتی محیط اجتماعی بر انتخاب‌های فردی من مؤثر است و وقتی زمامدارن در مجلس و غیر مجلس بر نحوه‌ی مدیریت این جامعه و نحوه‌ی ساخته شدن این جامعه مؤثرند، فردگرایانه‌ترین نگاه نیز حکم می‌کند که من برای اینکه بتوانم زندگی بهتری داشته باشم، ولو 1 درصد، مشارکت کنم و برای محیط‌سازی و جامعه‌سازی به‌صورت غیرمستقیم ایفای نقش کنم. دیگر توجیه و نکته‌ای که باعث می‌شود مشارکت در انتخابات اهمیت پیدا کند این است که انتخابات در همه‌ی دنیا یک فرآیند مسالمت‌آمیز است برای انتقال قدرت و چرخش نخبگان؛ یک فرآیند آرام و غیرخشونت‌آمیز است برای اینکه قدرت دست به دست شود. اینکه در جامعه‌ای این انتقال قدرت، آرام و با مشارکت گسترده اتفاق بیفتد، این برای آن جامعه، امنیت‌آفرین، ثبات‌ساز و اقتدارزا است؛ جامعه هویت، اتحاد و یکپارچگی خود را برای حل مسائل و مشکلاتش نشان می‌دهد. حضور در انتخابات این خاصیت فوق‌العاده مهم را دارد و طبیعی است که جامعه‌ای که متلاطم و متزلزل باشد، دچار ازهم‌گسیختگی شود و تعارضات درونی خشونت‌بار گسترده داشته باشد؛ نمی‌تواند برای حل مشکلاتش و برطرف کردن کاستی‌هایش برنامه‌ریزی کند. و نکته‌ی پایانی که به نظرم برای یک جامعه‌ی اسلامی و یک ملت مسلمان فوق‌العاده حائز اهمیت است، این است که هر فرد مسلمان می‌بایست در پیشگاه خداوند نسبت‌به تک‌تک تصمیماتی که اتخاذ می‌کند، چه تصمیمات فردی و چه اجتماعی پاسخگو باشد. باید عندالله حجتی داشته باشد که چرا من این تصمیم را گرفتم یا نگرفتم؛ من در حدود اختیاری که خدا به من داده بود و در جامعه‌ای که در آن زیست می‌کردم، می‌توانستم تأثیرگذار باشم، ولو 1 در میلیون. اگر بتوانم تأثیرگذار باشم و غفلت کنم، دریغ کنم و تصمیم شایسته و به‌موقع و به‌هنگام نگیرم، باید نزد خدا پاسخگو باشم که چرا منی که می‌توانستم ولو به قدر بسیار کوچک تأثیرگذار باشم، در انتخاب افرادی که بتوانند جامعه را به‌سامان کنند کوتاهی کردم و این برای من مسئولیت اخروی دارد؛ چون خداوند به من اختیار داده است و دراِزای این اختیار از من مسئولیت می‌خواهد و باید همه در پیشگاه خدا پاسخگو باشند. این نکته هم فرد مسلمان را دغدغه‌مند می‌کند که نسبت‌به تکلیفش در قبال خدا حساس باشد و کوتاهی نکند. لذا مشارکت در انتخابات چه به‌عنوان رأی‌دهنده، چه به‌عنوان برگزیدن نامزدهای شایسته‌تر و چه به‌عنوان ترغیب و تشویق سایران برای اهتمام داشتن به این تکلیف اجتماعی، حتماً ضرورت دارد و و مثمر ثمر است؛ منتها باید دقت داشت که مشارکت در تعیین سرنوشت، فقط انتخابات نیست و انتخابات نیز تنها شب انتخابات نیست و نظارت مستمر و مشارکت ادامه‌دار در طول دوره‌ی مجلس یا سایر ادوار زمامداری مسئولان، موضوعیت دارد و باید از سایر ظرفیت‌هایی که می‌شود برای تأثیرگذاری بر امر حکمرانی استفاده کرد، بهره‌برداری کرد ان‌شاءالله @drhamednikoonahad
هو الحق دعوت انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران از ملت ایران و جامعه علمی و حقوقی برای مشارکت آگاهانه و پرنشاط در 11 اسفند 1402 إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم مجلس به مثابه رکن رکین مردم سالاری دینی که مظهر و تجسم عینی آیه شریفه "وَأَمرُهُم شورىٰ بَينَهُم" است، حاصل مجاهدات و مبارزات بزرگانی همچون شهید شیخ فضل الله نوری، شهید آیت الله مدرس و سایر شهدایی است که جان خود را برای حفظ حرمت این نهاد محترم و احیای دولت حقه اسلامی فدا نمودند. بی‌تردید مجلس شورای اسلامی وفق اصول متعدد قانون اساسی جمهوری اسلامی محل فریاد دردهای مردم، تقنین در راستای منافع ملی و نظارت بر رفتار کارگزاران حکومت است. لذا این میدان خطیر نیازمند مردان و زنانی است که از اعماق دل مردم برآمده باشد و با شناختی دقیق از نظام حقوقی و ساختارهای سیاسی بتوانند منادی نیازهای ملت و رهرو راستین ولایت باشند. اکنون که به کارزار انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم و ملت شریف و انقلابی ایران در آستانه اعمال حق بر تعیین سرنوشت اجتماعی که خود متبلور در اصل ۵۶ قانون اساسی است، قرار دارند، انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران ضمن دعوت از تمامی آحاد ملت به ویژه جامعه علمی و حقوقی جهت شرکت در تعیین سرنوشت اجتماعی، از آنان دعوت می‌نماید که به حکم شرع و عقل آرای خود را متوجه نامزد های اصلح سازند. اگر بخواهیم نهادی را نشان دهیم که همنشینی جمهوریت و اسلامیت را توأمان و بی‌بدیل به تصویر می‌کشد، آن مجلس خبرگان رهبری است. اصل ۱۰۷ قانون اساسی به این مجلس راهبردی استقلال بی نظیری عطا کرده است. نباید فراموش نمود که این نهاد خود از دل موازین شریعت برخاسته است و وظیفه خطیر تعیین ولی فقیه و نظارت بر شرایط آن را دارد و در عین حال اعضای آن به شکلی مردم سالارانه منتخب می‌گردند، پس لازم است با شناخت موقعیت این نهاد، جایگاه رفیع آن را نه تنها در نظام حقوقی داخلی بلکه تأثیر آن را در جهان اسلام شناسایی کرده و نسبت به شرکت در انتخابات آن اقدام نمائیم. ملت شریف و انقلابی ایران؛ انتخابات در قامت امری ملی جدا از آن که یک حق شهروندی و یک تکلیف شرعی است، مایه استحکام موضع بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در کشاکش زورآزمایی های بین المللی می‌شود. در شرایطی که استکبار جهانی تمام مزدوران رسانه ای خود را به خط کرده است تا با کاهش مشارکت بتواند به منافع ملی ایران ضربه وارد سازد، این حضور گسترده است که می‌تواند تیر قدرت های امپریالیستی را به سنگ زند. فلذا لازم است که به عنوان یک ایرانی و کسی که دل در گرو این مرز و بوم دارد، انتخابات را سنگری پولادین در برابر هجمه دژخیمان ایران‌ستیز بیابیم. نباید از خاطر برد که اقامه انتخابات آزاد و همگانی، مولود انقلاب اسلامی ملت‌ ایران است. پیش از پيروزی شکوهمند انقلاب، تنها پوسته ای از پارلمان توسط رژیم دست نشانده پهلوی باقی مانده بود و انتخابات تنها نمايشی مضحک قلمداد می‌شد اما با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم سالاری دینی، انتخابات نه امری نمایشی که موضوعی حقیقی و لازم برشمرده شد که حتی در شرایط حاد جنگی دوران دفاع مقدس نیز متوقف نگردید. انتخابات در مردم سالاری دینی تضمین مقبولیت مردمی آن است که از ارکان پدیدآورنده نظام به حساب می‌آید. جمهوری اسلامی ایران خود مردم‌نهاد است و مردم‌بنیاد تا به اکنون پیش رفته است و مطابق بيانات رهبران فکری انقلاب، راز بقای نظام نیز همین دو کلمه جمهوری و اسلامی است. نباید از دیده مغفول داشت که هر جامعه بشری شبکه ای به هم‌ تنیده است که کنش و واکنش عناصر آن بر همگان تأثیر می‌گذارد. به تعبیر رسای حضرت رسول‌الله(ص) جامعه انسانی همچون کشتی ای است که ساکنین آن به مردمان آن جامعه تشبیه گردیده اند‌. تردیدی نیست که این کشتی تنها هنگامی به ساحل مصلحت واصل می‌گردد که یکایک سرنشینان و ساکنین آن جملگی احساس مسئولیت نموده و در راستای هدف غایی آن گام بردارند. از آن حیث که اراده و اقدام مجلس شورای اسلامی در قامت قانون می‌تواند تمام آحاد ملت را تحت تأثیر خود قرار دهد، حضور و مشارکت در تشکیل آن حساسیت مسئولیت اجتماعی را بیش از پیش می‌نماید. بدین ترتیب با عنایت به جایگاه والای مجلس در پیشبرد نظام اجتماعی لازم است که فرد فرد آحاد ملت شریف و در رأس آن نخبگان و مجاهدین تبیین، اهمیت مشارکت و آنچه را که بند ۸ اصل ۳ قانون اساسی روا داشته است، متذکر و در ۱۱ اسفند به منصه ظهور رسانند. 🌐 @iplai_ir
برای رأی دادن شناسنامه لازم نيست همراهتون باشه کارت ملی یا گواهینامه یا گذرنامه یا کارت پایان خدمت کافیه
سامانه انتخاب ایران https://entekhabiran.moi.ir/branches
‏چند میلیون ايرانی مقیم یا ساکن خارج از کشور، حق رأی در انتخابات مجلس داشتند یعنی جزء واجدان شرایط بودند ولی‌، برخلاف انتخابات ریاست جمهوری، اصلا امکان رأی دهی نداشتند با این حال برای محاسبه مشارکت، شمارش می‌شوند چرا؟
انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران با همکاری انجمن علمی دانشجویی حقوق عمومی دانشگاه تربیت مدرس برگزار میکند: 1️⃣ موضوع کرسی سوم: بررسی خروج تصمیمات و آرای صادره از هیئت های تخصصی مراکز آموزشی و پژوهشی از شمول نظارت قضایی 🕰 زمان: سه شنبه 22 اسفند ماه 1402 - ساعت 10:00 مکان: دانشگاه تربیت مدرس، ساختمان خوارزمی، سالن عدالت با ارائه گواهی معتبر حضور در نشست علمی و ثبت نام در انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران لطفا جهت ثبت نام مشخصات خود را به کاربری زیر در پیام‌رسان بله یا ایتا یا تلگرام ارسال فرمایید. @abolfazlkondori ظرفیت شرکت حضوری محدود است 🌐 لینک شرکت در جلسه مجازی: https://www.skyroom.online/ch/p_edalat/tasmimat 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
🎉 عیدانه طلوع حق 🏷 ۵۰ درصد تخفیف 🔥 ویژه تمامی دوره ها 💌 کدتخفیف : tolu1403 📝 دوره آموزش جریان شناسی اشخاص 🔺 شهیدبهشتی(ره) 📚 مدرس: جواد منصوری 🔺 از بنیانگذاران و نخستین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 🔺 از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی ⏱ ۶۵ دقیقه فایل آموزشی 🌐 بصورت مجازی 📃 ارائه گواهینامه معتبر 🇮🇷 ثبت نام از سراسر ایران 🔻 مشاهده جزئیات و ثبت نام: 🌐 https://toluehagh.ir/beh03-02 💠 موسسه فرهنگی طلوع حق https://eitaa.com/joinchat/2694840323C97c5d26c1c
عید یعنی بازگشت مثل معاد مثل توبه امید که محوّل الاحوال مددی کند تا به خویشتن خویش بازگردیم فِطۡرَتَ ٱللَّهِ ٱلَّتِي فَطَرَ ٱلنَّاسَ عَلَيۡهَا ان‌شاءالله ، سرآغاز روزگاری نو و پر از خیر و برکت باشد برای همه‌مان 🤲🤲🤲 ملتمس دعای خیرتان
دکتر حامد نیکونهاد
تکلیف قانونی به شرکت در انتخابات در یونان که امروز انتخابات پارلمانی داشت، مثل ترکیه ‎#رأی_اجباری ا
دادگاه قانون اساسی ده روز مانده به پایان مهلت ثبت‌نام برای رای دادن در انتخابات پارلمان اروپا با صدور حکمی نوجوانان این کشور را ملزم به حضور پای صندوق‌های رای کرد. رای دادن در بلژیک برای افراد بالای ۱۸ سال اجباری است و خاطیان ملزم به پرداخت جریمه می‌شوند بزرگسالانی که یک بازه ۱۵ ساله دست‌کم در چهار انتخابات شرکت نکنند، ممکن است برای همیشه از حق رای محروم شوند دادگاه قانون اساسی بلژیک اکنون ماده‌ای را که بر اساس آن تنها بزرگسالان ملزم به شرکت در انتخابات بودند، به حالت تعلیق در آورده است و این یعنی نوجوانان نیز در صورت عدم حضور پای صندوق‌‌های رای ممکن است با تحریم مزبور روبرو شوند. https://parsi.euronews.com/2024/03/23/voting-compulsory-for-16-and-17-year-olds-in-belgium-court-rules
5ea542619045334ac7886fd9_1703943915979422721.mp3
9.92M
🔻 جلوه‌های حقوق عمومی در قرآن 🎧 قسمت سوم ارائه‌دهنده: دکتر حامد نیکونهاد، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی (ره) و دبیر انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران 🔸 موضوع: توحیدباوری؛ سنگ بنای جامعه‌سازی ولایت‌بنیاد در حقوق عمومی اسلامی 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
روز قدس، روز اسلام است، روز جدائی حق و باطل است - 1358/05/25 روز قدس، روزی است که اسلام را باید احیاءکرد و احیاء بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس، روزی است که باید به همه ابرقدرت ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما به واسطه عمال خبیث شما،واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است، باید مسلمین به هوش بیایند، باید بفهمند قدرتی را که مسلمین دارند، قدرت های مادی، قدرت های معنوی. مسلمین که یک میلیارد جمعیت هستند و پشتوانه خدائی دارند و اسلام پشتوانه آنهاست و ایمان پشتوانه آنهاست، از چه باید بترسند؟ ما با یک جمعیت کمی در مقابل دشمنهای زیاد، دشمن های بسیار، قیام کردیم و ابرقدرت ها را شکست دادیم و کسی گمان نکند که دیگر بعضی از این قشرهای فاسد،بعضی از این چپ روهای آمریکائی یا غیر آمریکائی بتوانند در این مملکت اظهار وجود کنند. آن روز که ما بخواهیم و ملت ما بخواهند،در ظرف چند ساعت تمام آنها به زباله دان های فنا خواهند ریخته شد. ملت بزرگ ما دیگر از این حرکات مذبوحانه نخواهد ترسید و حرکات اسرائیل در جنوب لبنان و نسبت به فلسطین، همین حرکات مذبوحانه است، حرکاتی است که اواخر عمر اشخاص فاسد، می کنند چنانچه شاه ما، شاه مخلوع ایران این حرکات را کرد و منتهی به فنا شد. دولت های عالم بدانند که اسلام شکست بردار نیست، اسلام و تعالیم قرآن بر همه ممالک باید غلبه کند، دین باید دین الهی باشد، اسلام دین خداست و باید در همه اقطار، اسلام پیشروی کند. روز قدس، اعلام یک چنین مطلبی است، اعلام به این است که مسلمین به پیش! برای پیشرفت در همه اقطار عالم. روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است، روز حکومت اسلامی است، روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها، بیرق آن برافراشته شود، روزی است که باید به ابرقدرت ها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم (ص) می دانم و روزی است که باید ما، تمام قوای خودمان را مجهز کنیم و مسلمین از آن انزوائی که آنها را کشانده بودند، خارج شوند و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند و ما در مقابل اجانب، با تمام قوا ایستاده ایم و نخواهیم اجازه داد کسان دیگر در مملکت ما دخالت کنند و مسلمین نباید اجازه بدهند که کسان دیگر در ممالکشان دخالت کنند. در ، ملتها باید به حکومت هائی که خائن هستند،هشدار دهند. روز قدس، روزی است که ما خواهیم فهمید چه اشخاصی و چه رژیم هائی با توطئه گرهای بین المللی موافقت دارند وبا اسلام مخالفت. آنهائی که شرکت ندارند، مخالف با اسلام هستند و موافق با اسرائیل و آنهائی که شرکت کردند، متعهد هستند و موافق با اسلام و مخالف با دشمنان اسلام که در راس آنها آمریکا و اسرائیل است . روز امتیاز حق از باطل است، روز جدائی حق و باطل است. من از خداوند تبارک و تعالی خواهانم که غلبه بدهد اسلام را بر همه قشرهای عالم،بر همه مستکبرین، مستضعفین را غلبه بدهد. واز خدای تبارک و تعالی خواهانم که برادرهای ما را در فلسطین، در جنوب لبنان و در لبنان و در هر جائی از عالم که هستند، از دست مستکبرین و از دست چپاولگران نجات بدهد. والسلام علی رسول الله و علی ائمه المسلمین ، صحیفه نور جلد 8 صفحات 234-233