هدایت شده از معارف اسلامی
هدایت شده از معارف اسلامی
خدا و دانش .pdf
3.36M
از سال 1927 #دانشمندان عاقل به #فراسوی_واقعیت و اقرار به وجود #خدا روی آورده اند. مطالعه عمیق و چند باره این کتاب را به علاقه مندان #جهان_شناسی و #خداشناسی پیشنهاد می کنم. در این کتاب بخوانید:...
«لئو #تولستوی» #نویسندهای است که تنها در یک #رمان (#جنگ_و_صلح)580شخصیت خلق کرد.
می گویند وقتی به پشتیبانی از هوادارانش که در دفاع از او بازداشت شده بودند، برخاست و مسئولیت اتهامات آنها را پذیرفت، یک مقام پلیس تزاری به او گفت:
«جبروت شما به قدریست که #زندان ما گنجایش آن را ندارد.»
او گاه در وصف ظرائف ظاهری و باطنی یک شخصیت یک پاراگراف پنج شش سطری می نویسد، به طوری که خواننده او را با ریزه کاری های ظاهری و گاه اخلاقی_ روانی بالعیان می بیند.
راهنمای نویسندگان و مترجمان نفیسی.pdf
146.1K
هدایت شده از معارف اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تقوای_چشم #پوشش_مناسب دستو ادیان الهی و اسلام #غرب هم به فکر افتاده است.
هدایت شده از کانال خبر فوری و مهم
🔴کانال تفسیر المیزان
🔴بزرگترین و بهترین تفسیر قران را در فضای مجازی با لطف و رحمت الهی شروع کردیم و همراهی عزیزان را می خوانیم
🔴همه دعوت هستید 👇👇
http://eitaa.com/joinchat/857079819Cf49e09b57a
هدایت شده از معارف اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ویدئو را #دوست_عراقی ام، آقای #دکتر #سید_کاظم_موسوی، استاد #دانشگاه_میسان فرستاده است.
هدایت شده از معارف اسلامی
اولین #کنفرانس بین المللی و دومین کنفرانس ملی #نظریه_پردازی های علمی #قرآن در حوزه علوم انسانی و علوم طبیعی. تا شروع کنفرانس با #تأخیر یک ساعته، افتخار #گفتگوی_علمی با چهره ماندگار استاد #دکتر_مهدی_گلشنی نصیب شد. 27 آذر 1398 #دانشگاه صنعتی #مالک_اشتر #حسین_صفره
نویسنده: #توفیقی
چکیده: #ولتر_فرانسوی پس از نمايش بدفرجام «فناتيسم» كه ادعانامهاى بسيار ناروا عليه پيامبر اسلام(صلیاللهعلیهوآله) بود، به تحقیق گستردهای درباره اسلام میپردازد و به حقانیت اسلام و حضرت محمد(صلیاللهعلیهوآله) پی میبرد و میگوید: «من در حق محمّد(ص) بسيار بد كردم».
ولتر
رهروان ولایت ـ «فرانسوا-ماری آروئه» که بعدها نام «ولتر(voltair)» را بر خود نهاد به سال ۱۶۹۴ در پاریس متولد گردید، تحصیلات خود را در مدرسه لویی کبیر به اتمام رسانید، سپس به انجمنی به نام «تمپل» پیوست و به شاگردی یکی از قضات دادگستری فرانسه درآمد؛ او که نمایشنامهنویس بود، توانست تعدادی نمایشنامه را بنویسد و روی صحنه ببرد، همچنین از او مقالات و آثار تحقیقی متعددی بر جای مانده است؛ او پس از نمايش بدفرجام "فناتيسم" كه ادعانامهاى بسيار ناروا عليه پيامبر اسلام(صلیاللهعلیهوآله) بود به تحقیق گسترده در مورد اسلام میپردازد و به حقانیت اسلام و حضرت محمد(صلیاللهعلیهوآله) پی میبرد، و میگوید: «من در حق محمد(صلیاللهعلیهوآله) بسيار بد كردم».
ولتر با اين كه در ابتدا نظر نادرستى از اسلام داشت، اما پس تحقیق در مورد اسلام، از نظريات قبلى خويش منصرف شد و در دفاع از اسلام كتاب نوشت؛ يكى از كسانىكه بر انديشه ولتر در اين رویكرد جديد به اسلام، تأثير مهمى گذاشت بولن ويليه است كه شيوه تاريخنگارى علمى را به او آموخت.
وی به منظور تحقیق درباره اسلام، قرآن دوريه و قرآن جرج سيل را مىخواند و براى آن كه نظر مخالفان اسلام را نيز بداند «زندگى محمّد[(صلیاللهعلیهوآله)]» نوشته «پريدو» و «زندگى محمد[(صلیاللهعلیهوآله)]» تأليف گانيه را هم مىخواند و تحقيقات خود را در زمينه تاريخ پيدايش و گسترش اسلام، تحول علوم دينى مسلمانان و اصول عقايد آنان دنبال مىكند. بعد از این مطالعات قرآن را به زبان فرانسه ترجمه کرد و اسلام را دينى فطرى و مبنى بر اصول عقلانى نامید و در ستايش مسلمانان سخن گفت.
بر اثر اصرار و حقيقتگويى ولتر، شكافى كه قرنها مسيحيان را از مسلمانان جدا مىكرد، پر شد. پيامبر اسلام(صلیاللهعلیهوآله) از صرع و امراض ديگرى كه راويان متعصب و مغرض مسيحى به او نسبت داده بودند مبرا شد و دينش از شمار اديانى كه آنها را ساخته وسوسههاى شيطانى مىدانستند بيرون رفت. نخستين كتابى كه ولتر در آن آشكارا به دفاع از اسلام و مسلمانان پرداخت کتاب «شرعيات مردى شريف» نام داشت. او در رمان «ساده لوح» كه حاصل سى سال مطالعه او درباره پيغمبر اسلام(صلیاللهعلیهوآله) و پيروان اوست، چكيده افكار اسلامى خود را به خواننده مىآموزد و اسلام را از بدىهایی كه در سابق بسيار دربارهاش گفته بود، منزّه مىگرداند.
به هر حال ولتر در سال 1776 ميلادى به ياد نمايشنامه «فناتيسم» نخستين اثر ضد اسلامىاش، آخرين سخن خود را بر زبان آورد كه «من در حق #محمد(صلیاللهعلیهوآله) بسيار بد كردم» و چون برداشتهاى اوليه او از اسلام تحت تأثير نوشتههاى مغرضانه مسيحيان بود، از روى خشم مى گفت: «همه كتابهايى را كه تاكنون #مسيحيان درباره #مسلمانان نوشتهاند بايد سوزاند».
دفاع عالی ولتر از اسلام موجب شد كه پيروان مكتب ماترياليسم «هولباخ» نيز حق مسلمانان را بازشناسند و آنان را از بهتانهايى كه خود، موجب آن بودند منزه گردانند. از اين رو، در سال 1765 ميلادى در مقاله «محمديسم» (= اسلام) و در همان دايرةالمعارف، با استناد به نوشتههاى ولتر، سرگذشت پيامبر را به گونهاى نوشتند كه با آنچه در سال 1751 ميلادى درباره آن حضرت گفته بودند، اختلاف بسيار داشت.
سرانجام ولتر در ۳۰ مه ۱۷۷۸ زندگی فانی را بدرود گفت و به دلیل عقاید ضد کلیساییاش، مقامهای کلیسا قصد داشتند او را از آیین خاکسپاری مسیحی محروم سازند، به همین دلیل بلافاصله پس از مرگش، دوستان وی جنازه او را به کلیسای محلی منتقل کرده و به سرعت آداب خاکسپاری مسیحی را به صورت کامل اجرا نموده و دفن کردند.[1]
-----------------------------------
پینوشت
[1]. وب سایت جامع قرآنی ایکا؛ دانشنامه آزاد ویکی پدیا
#مجله #مطالعات_ترجمه_قرآن_و_حدیث
صاحب امتیاز: دانشگاه #تربیت_مدرس
سردبیر: سعید #نجفی_اسداللهی
مدیر مسئول: دکتر علی حاجی خانی
ادرس سایت:
http://qhts.modares.ac.ir/
شماره تماس: ۸۲۸۸۴۶۱۴ و ۰۹۳۶۱۴۵۷۰۴۹
قابل توجه نویسندگان وکاربران محترم:
با کمال مسرت اعلام می دارد نشریه مطالعات ترجمه قرآن و حدیث دانشگاه تربیت مدرس موفق به اخذ درجات زیر در بین مجلات علمی کشور گردید:
1- کسب امتیاز 86 در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(اعلام شده در سال 97) با اخذرتبه A.
2- اخذ رتبه کیفی Q1 (نمایه برتر) در آخرین ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ) ISC
هدایت شده از معارف اسلامی
هدایت شده از معارف اسلامی
روش مطالعه، تحقیق و نگارش
پوستر کنفرانس اسلام
#اعضای گرانقدر کانال روش تحقیق و نگارش را به #نوشتن_مقاله برای دو #همایش حاضر دعوت می کنم. #مدیر_کانال