eitaa logo
روش مطالعه، تحقیق و نگارش
350 دنبال‌کننده
339 عکس
166 ویدیو
138 فایل
نظر خود را برای مدیر کانال بفرستید. @drhosseins
مشاهده در ایتا
دانلود
راهنمای نویسندگان و مترجمان نفیسی.pdf
146.1K
اعضای محترم کانال این نوشته را غنیمت بشمارند. نوشته آقای سعید نفیسی در سال 1337 نگارش یافته است. اشاره او به اوضاع کشور مربوط به آن زمان است.
هدایت شده از معارف اسلامی
عليه السلام:# هر انسانى، اوست و او، ‏اش صَديقُ كُلِّ امرِئٍ عَقلُهُ، وعَدُوُّهُ جَهلُهُ المحاسن جلد1 صفحه309
هدایت شده از معارف اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تقوای_چشم #پوشش_مناسب دستو ادیان الهی و اسلام #غرب هم به فکر افتاده است.
🔴کانال تفسیر المیزان 🔴بزرگترین و بهترین تفسیر قران را در فضای مجازی با لطف و رحمت الهی شروع کردیم و همراهی عزیزان را می خوانیم 🔴همه دعوت هستید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/857079819Cf49e09b57a
هدایت شده از معارف اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ویدئو را #دوست_عراقی ام، آقای #دکتر #سید_کاظم_موسوی، استاد #دانشگاه_میسان فرستاده است.
هدایت شده از معارف اسلامی
اولین بین المللی و دومین کنفرانس ملی های علمی در حوزه علوم انسانی و علوم طبیعی. تا شروع کنفرانس با یک ساعته، افتخار با چهره ماندگار استاد نصیب شد. 27 آذر 1398 صنعتی
#ولتر با آموختن #روش_تحقیق درست در باره #اسلام آرای غلط خود را اصلاح کرد.
نویسنده: چکیده: پس از نمايش بدفرجام «فناتيسم» كه ادعانامه‌‏اى بسيار ناروا عليه پيامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بود، به تحقیق گسترده‌ای درباره اسلام می‌پردازد و به حقانیت اسلام و حضرت محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) پی می‌برد و می‌گوید: «من در حق محمّد(ص) بسيار بد كردم». ولتر رهروان ولایت ـ «فرانسوا-ماری آروئه» که بعدها نام «ولتر(voltair)» را بر خود نهاد به سال ۱۶۹۴ در پاریس متولد گردید، تحصیلات خود را در مدرسه لویی کبیر به اتمام رسانید، سپس به انجمنی به نام «تمپل» پیوست و به شاگردی یکی از قضات دادگستری فرانسه درآمد؛ او که نمایش‌نامه‌نویس بود، توانست تعدادی نمایش‌نامه را بنویسد و روی صحنه ببرد، هم‌چنین از او مقالات و آثار تحقیقی متعددی بر جای مانده است؛ او پس از نمايش بدفرجام "فناتيسم" كه ادعانامه‌‏اى بسيار ناروا عليه پيامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بود به تحقیق گسترده در مورد اسلام می‌پردازد و به حقانیت اسلام و حضرت محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) پی می‌برد، و می‌گوید: «من در حق محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بسيار بد كردم». ولتر با اين كه در ابتدا نظر نادرستى از اسلام داشت، اما پس تحقیق در مورد اسلام، از نظريات قبلى خويش منصرف شد و در دفاع از اسلام كتاب نوشت؛ يكى از كسانى‌كه بر انديشه ولتر در اين روی‌كرد جديد به اسلام، تأثير مهمى گذاشت بولن ويليه است كه شيوه تاريخ‏‌نگارى علمى را به او آموخت. وی به منظور تحقیق درباره اسلام، قرآن دوريه و قرآن جرج سيل را مى‌‏خواند و براى آن كه نظر مخالفان اسلام را نيز بداند «زندگى محمّد[(صلی‌الله‌علیه‌وآله)]» نوشته «پريدو» و «زندگى محمد[(صلی‌الله‌علیه‌وآله)]» تأليف گانيه را هم مى‌‏خواند و تحقيقات خود را در زمينه‌‏ تاريخ پيدايش و گسترش اسلام، تحول علوم دينى مسلمانان و اصول عقايد آنان دنبال مى‌‏كند. بعد از این مطالعات قرآن را به زبان فرانسه ترجمه کرد و اسلام را دينى فطرى و مبنى بر اصول عقلانى نامید و در ستايش مسلمانان سخن گفت. بر اثر اصرار و حقيقت‏گويى ولتر، شكافى كه قرن‏‌ها مسيحيان را از مسلمانان جدا مى‌‏كرد، پر شد. پيامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) از صرع و امراض ديگرى كه راويان متعصب و مغرض مسيحى به او نسبت داده بودند مبرا شد و دينش از شمار اديانى كه آن‌ها را ساخته وسوسه‌‏هاى شيطانى مى‏‌دانستند بيرون رفت‏. نخستين كتابى كه ولتر در آن آشكارا به دفاع از اسلام و مسلمانان پرداخت کتاب «شرعيات مردى شريف» نام داشت. او در رمان «ساده ‏لوح» كه حاصل سى سال مطالعه او درباره پيغمبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و پيروان اوست، چكيده افكار اسلامى خود را به خواننده مى‌آموزد و اسلام را از بدى‏‌هایی كه در سابق بسيار درباره‏‌اش گفته بود، منزّه مى‌گرداند. به هر حال ولتر در سال 1776 ميلادى به ياد نمايش‌نامه «فناتيسم» نخستين اثر ضد اسلامى‌‏اش، آخرين سخن خود را بر زبان آورد كه «من در حق (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بسيار بد كردم» و چون برداشت‏‌هاى اوليه او از اسلام تحت تأثير نوشته‏‌هاى مغرضانه مسيحيان بود، از روى خشم مى ‏گفت: «همه كتاب‏‌هايى را كه تاكنون درباره نوشته‌‏اند بايد سوزاند». دفاع عالی ولتر از اسلام موجب شد كه پيروان مكتب ماترياليسم «هولباخ» نيز حق مسلمانان را بازشناسند و آنان را از بهتان‏‌هايى كه خود، موجب آن بودند منزه گردانند. از اين رو، در سال 1765 ميلادى در مقاله «محمديسم» (= اسلام) و در همان دايرةالمعارف، با استناد به نوشته‌‏هاى ولتر، سرگذشت پيامبر را به‏ گونه‌‏اى نوشتند كه با آن‌چه در سال 1751 ميلادى درباره آن حضرت گفته بودند، اختلاف بسيار داشت‏. سرانجام ولتر در ۳۰ مه ۱۷۷۸ زندگی فانی را بدرود گفت و به دلیل عقاید ضد کلیسایی‌اش، مقام‌های کلیسا قصد داشتند او را از آیین خاک‌سپاری مسیحی محروم سازند، به همین دلیل بلافاصله پس از مرگش، دوستان وی جنازه او را به کلیسای محلی منتقل کرده و به سرعت آداب خاک‌سپاری مسیحی را به صورت کامل اجرا نموده و دفن کردند.[1] ----------------------------------- پی‌نوشت [1]. وب سایت جامع قرآنی ایکا؛ دانش‌نامه آزاد ویکی پدیا
صاحب امتیاز: دانشگاه سردبیر: سعید مدیر مسئول: دکتر علی حاجی خانی ادرس سایت: http://qhts.modares.ac.ir/ شماره تماس: ۸۲۸۸۴۶۱۴ و ۰۹۳۶۱۴۵۷۰۴۹ قابل توجه نویسندگان وکاربران محترم: با کمال مسرت اعلام می دارد نشریه مطالعات ترجمه قرآن و حدیث دانشگاه تربیت مدرس موفق به اخذ درجات زیر در بین مجلات علمی کشور گردید: 1- کسب امتیاز 86 در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(اعلام شده در سال 97) با اخذرتبه A. 2- اخذ رتبه کیفی Q1 (نمایه برتر) در آخرین ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ) ISC
پوستر همایش آموزش
پوستر کنفرانس اسلام
روش مطالعه، تحقیق و نگارش
پوستر کنفرانس اسلام
گرانقدر کانال روش تحقیق و نگارش را به برای دو حاضر دعوت می کنم.
سامان سیاسی پیشگفتار ساموئل هانتینگتون .pdf
31.9K
مطالعه این نوشته را که کتاب است به دوستان پیشنهاد می کنم. ذکر ، تمام کسانی که به صورتهای مختلف بوده اند. اینان در خود و مصمم هستند.
هدایت شده از معارف اسلامی
༻﷽༺ صبررا معنا و مفهومی به نام زینب است احترام عشق هم از احترام زینب است گرچه بین بانوان زهرا مقام اول است بعد زهرا رتبهٔ برتر مقام زینب است ✨ با سعادت حضرت سلام الله مبارک باد✨
مجموعه مقالات کامل همایش پنجم-جلد3-مقالات پوستری --28-7-98.pdf
5.19M
به اعضای محترم کانال پیشنهاد می شود که این مجموعه را به عنوان نمونه مقالات مطالعه کنید.
هدایت شده از معارف اسلامی
⭕️ دلمان برایت تنگ می‌شود مرد غیرمعمولی . آدم‌ها در زندگی بنده انتخاب‌هایشان هستند. انتخاب‌هایی که رهایشان نمی‌کنند تا آخر عمر. . مثلا تو. همین تویی که دیشب در بغداد از دست ما رفتی. تو می‌توانستی در ۲۳ سالگی، همان وقت که برای اداره آب و فاضلاب کرمان کار می‌کردی، بگویی جنگ به من هیچ ربطی ندارد. بگویی من کلی آرزو دارم برای زندگی‌ام. بگویی تازه اول جوانی‌ام است. ولی خب این‌ها را نگفتی. نگفتی و بلند شدی و رفتی مهاباد. . جنگ در کردستان که تمام شد می‌توانستی بگویی حالا دیگر خسته‌ام یا دینم را به این مملکت ادا کردم و یا از همین حرف‌ها ولی خب نگفتی و رفتی جنوب با بچه‌های کرمان و لشکر ۴۱ ثارالله رو تشکیل دادی و هشت سالی هم آنجا جنگیدی. . جنگ ایران و عراق که تمام شد بعضی از همرزمانت برگشتند و رفتند درس خواندند، برخی سیاستمدار شدند، برخی کار اقتصادی شروع کردند اصلا ولی تو برگشتی کرمان و این بار انتخاب کردی که فرمانده لشگری باشی که قرار است در جنوب شرق ایران با قاچاقچیان مواد مخدر بجنگد. . سال ۱۳۷۶ بود. تو ۱۸ سال برای این مملکت جنگیده بودی. حالا دیگر می‌توانستی بروی دنبال کار خودت. بروی یک گوشه و از جنگ خاطره بگویی. بروی استاد دانشگاه شوی. نماینده مردم شریف کرمان شوی در مجلس شورای اسلامی ولی باز هم انتخابت چیز دیگری بود. فرمانده سپاه قدس شدی. . سال ۱۳۸۹ تو هم مثل خیلی های دیگر سی سال خدمتت را پر کرده بودی و می توانستی بروی پی کارت. بروی یک باغچه بگیری نزدیک تهران یا اصلا برگردی به همان کرمان. بروی بزرگ شدن بچه‌هایت را تماشا کنی و در عروسی‌هایشان شرکت کنی و با نوه‌هایت بازی کنی ولی این بار تو انتخاب کردی در عراق و سوریه با داعش بجنگی. . آدم‌ها در زندگی بنده انتخاب‌هایشان هستند. تو انتخاب کردی که معمولی نباشی. انتخاب کردی که یکی نباشی مثل همه. انتخاب کردی که قهرمان باشی و خب قهرمان‌ها مرگشان هم معمولی نیست. برای قهرمان‌ها بد است اگر در نبرد جان ندهند. خدا رحمتت کند که معمولی زندگی نکردی و معمولی جان ندادی. شهادتت مبارک حاج قاسم دوست داشتتی. شهادت مبارک مرد غیر معمولی. دلمان برایت تنگ خواهد شد.😔😔😔😔😔😔