راهنمای نویسندگان و مترجمان نفیسی.pdf
146.1K
هدایت شده از معارف اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تقوای_چشم #پوشش_مناسب دستو ادیان الهی و اسلام #غرب هم به فکر افتاده است.
هدایت شده از کانال خبر فوری و مهم
🔴کانال تفسیر المیزان
🔴بزرگترین و بهترین تفسیر قران را در فضای مجازی با لطف و رحمت الهی شروع کردیم و همراهی عزیزان را می خوانیم
🔴همه دعوت هستید 👇👇
http://eitaa.com/joinchat/857079819Cf49e09b57a
هدایت شده از معارف اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ویدئو را #دوست_عراقی ام، آقای #دکتر #سید_کاظم_موسوی، استاد #دانشگاه_میسان فرستاده است.
هدایت شده از معارف اسلامی
اولین #کنفرانس بین المللی و دومین کنفرانس ملی #نظریه_پردازی های علمی #قرآن در حوزه علوم انسانی و علوم طبیعی. تا شروع کنفرانس با #تأخیر یک ساعته، افتخار #گفتگوی_علمی با چهره ماندگار استاد #دکتر_مهدی_گلشنی نصیب شد. 27 آذر 1398 #دانشگاه صنعتی #مالک_اشتر #حسین_صفره
نویسنده: #توفیقی
چکیده: #ولتر_فرانسوی پس از نمايش بدفرجام «فناتيسم» كه ادعانامهاى بسيار ناروا عليه پيامبر اسلام(صلیاللهعلیهوآله) بود، به تحقیق گستردهای درباره اسلام میپردازد و به حقانیت اسلام و حضرت محمد(صلیاللهعلیهوآله) پی میبرد و میگوید: «من در حق محمّد(ص) بسيار بد كردم».
ولتر
رهروان ولایت ـ «فرانسوا-ماری آروئه» که بعدها نام «ولتر(voltair)» را بر خود نهاد به سال ۱۶۹۴ در پاریس متولد گردید، تحصیلات خود را در مدرسه لویی کبیر به اتمام رسانید، سپس به انجمنی به نام «تمپل» پیوست و به شاگردی یکی از قضات دادگستری فرانسه درآمد؛ او که نمایشنامهنویس بود، توانست تعدادی نمایشنامه را بنویسد و روی صحنه ببرد، همچنین از او مقالات و آثار تحقیقی متعددی بر جای مانده است؛ او پس از نمايش بدفرجام "فناتيسم" كه ادعانامهاى بسيار ناروا عليه پيامبر اسلام(صلیاللهعلیهوآله) بود به تحقیق گسترده در مورد اسلام میپردازد و به حقانیت اسلام و حضرت محمد(صلیاللهعلیهوآله) پی میبرد، و میگوید: «من در حق محمد(صلیاللهعلیهوآله) بسيار بد كردم».
ولتر با اين كه در ابتدا نظر نادرستى از اسلام داشت، اما پس تحقیق در مورد اسلام، از نظريات قبلى خويش منصرف شد و در دفاع از اسلام كتاب نوشت؛ يكى از كسانىكه بر انديشه ولتر در اين رویكرد جديد به اسلام، تأثير مهمى گذاشت بولن ويليه است كه شيوه تاريخنگارى علمى را به او آموخت.
وی به منظور تحقیق درباره اسلام، قرآن دوريه و قرآن جرج سيل را مىخواند و براى آن كه نظر مخالفان اسلام را نيز بداند «زندگى محمّد[(صلیاللهعلیهوآله)]» نوشته «پريدو» و «زندگى محمد[(صلیاللهعلیهوآله)]» تأليف گانيه را هم مىخواند و تحقيقات خود را در زمينه تاريخ پيدايش و گسترش اسلام، تحول علوم دينى مسلمانان و اصول عقايد آنان دنبال مىكند. بعد از این مطالعات قرآن را به زبان فرانسه ترجمه کرد و اسلام را دينى فطرى و مبنى بر اصول عقلانى نامید و در ستايش مسلمانان سخن گفت.
بر اثر اصرار و حقيقتگويى ولتر، شكافى كه قرنها مسيحيان را از مسلمانان جدا مىكرد، پر شد. پيامبر اسلام(صلیاللهعلیهوآله) از صرع و امراض ديگرى كه راويان متعصب و مغرض مسيحى به او نسبت داده بودند مبرا شد و دينش از شمار اديانى كه آنها را ساخته وسوسههاى شيطانى مىدانستند بيرون رفت. نخستين كتابى كه ولتر در آن آشكارا به دفاع از اسلام و مسلمانان پرداخت کتاب «شرعيات مردى شريف» نام داشت. او در رمان «ساده لوح» كه حاصل سى سال مطالعه او درباره پيغمبر اسلام(صلیاللهعلیهوآله) و پيروان اوست، چكيده افكار اسلامى خود را به خواننده مىآموزد و اسلام را از بدىهایی كه در سابق بسيار دربارهاش گفته بود، منزّه مىگرداند.
به هر حال ولتر در سال 1776 ميلادى به ياد نمايشنامه «فناتيسم» نخستين اثر ضد اسلامىاش، آخرين سخن خود را بر زبان آورد كه «من در حق #محمد(صلیاللهعلیهوآله) بسيار بد كردم» و چون برداشتهاى اوليه او از اسلام تحت تأثير نوشتههاى مغرضانه مسيحيان بود، از روى خشم مى گفت: «همه كتابهايى را كه تاكنون #مسيحيان درباره #مسلمانان نوشتهاند بايد سوزاند».
دفاع عالی ولتر از اسلام موجب شد كه پيروان مكتب ماترياليسم «هولباخ» نيز حق مسلمانان را بازشناسند و آنان را از بهتانهايى كه خود، موجب آن بودند منزه گردانند. از اين رو، در سال 1765 ميلادى در مقاله «محمديسم» (= اسلام) و در همان دايرةالمعارف، با استناد به نوشتههاى ولتر، سرگذشت پيامبر را به گونهاى نوشتند كه با آنچه در سال 1751 ميلادى درباره آن حضرت گفته بودند، اختلاف بسيار داشت.
سرانجام ولتر در ۳۰ مه ۱۷۷۸ زندگی فانی را بدرود گفت و به دلیل عقاید ضد کلیساییاش، مقامهای کلیسا قصد داشتند او را از آیین خاکسپاری مسیحی محروم سازند، به همین دلیل بلافاصله پس از مرگش، دوستان وی جنازه او را به کلیسای محلی منتقل کرده و به سرعت آداب خاکسپاری مسیحی را به صورت کامل اجرا نموده و دفن کردند.[1]
-----------------------------------
پینوشت
[1]. وب سایت جامع قرآنی ایکا؛ دانشنامه آزاد ویکی پدیا
#مجله #مطالعات_ترجمه_قرآن_و_حدیث
صاحب امتیاز: دانشگاه #تربیت_مدرس
سردبیر: سعید #نجفی_اسداللهی
مدیر مسئول: دکتر علی حاجی خانی
ادرس سایت:
http://qhts.modares.ac.ir/
شماره تماس: ۸۲۸۸۴۶۱۴ و ۰۹۳۶۱۴۵۷۰۴۹
قابل توجه نویسندگان وکاربران محترم:
با کمال مسرت اعلام می دارد نشریه مطالعات ترجمه قرآن و حدیث دانشگاه تربیت مدرس موفق به اخذ درجات زیر در بین مجلات علمی کشور گردید:
1- کسب امتیاز 86 در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(اعلام شده در سال 97) با اخذرتبه A.
2- اخذ رتبه کیفی Q1 (نمایه برتر) در آخرین ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ) ISC
هدایت شده از معارف اسلامی
هدایت شده از معارف اسلامی
روش مطالعه، تحقیق و نگارش
پوستر کنفرانس اسلام
#اعضای گرانقدر کانال روش تحقیق و نگارش را به #نوشتن_مقاله برای دو #همایش حاضر دعوت می کنم. #مدیر_کانال
سامان سیاسی پیشگفتار ساموئل هانتینگتون .pdf
31.9K
مطالعه این نوشته را که #پیشگفتار کتاب #سامان_سیاسی #هانتینگتون است به دوستان پیشنهاد می کنم. ذکر #منابع_مالی #تحقیق، #یادکرد تمام کسانی که به صورتهای مختلف #همکار بوده اند. اینان در #مقصد_باطل خود #جدّی و مصمم هستند.
هدایت شده از معارف اسلامی
New Doc 2019-12-26 16.52.12_1.jpg
174.7K
هدایت شده از معارف اسلامی
New Doc 2019-12-26 16.52.12_2.jpg
153.9K
هدایت شده از معارف اسلامی
مجموعه مقالات کامل همایش پنجم-جلد3-مقالات پوستری --28-7-98.pdf
5.19M
هدایت شده از معارف اسلامی
⭕️ دلمان برایت تنگ میشود مرد غیرمعمولی
.
آدمها در زندگی بنده انتخابهایشان هستند. انتخابهایی که رهایشان نمیکنند تا آخر عمر.
.
مثلا تو. همین تویی که دیشب در بغداد از دست ما رفتی. تو میتوانستی در ۲۳ سالگی، همان وقت که برای اداره آب و فاضلاب کرمان کار میکردی، بگویی جنگ به من هیچ ربطی ندارد. بگویی من کلی آرزو دارم برای زندگیام. بگویی تازه اول جوانیام است. ولی خب اینها را نگفتی. نگفتی و بلند شدی و رفتی مهاباد.
.
جنگ در کردستان که تمام شد میتوانستی بگویی حالا دیگر خستهام یا دینم را به این مملکت ادا کردم و یا از همین حرفها ولی خب نگفتی و رفتی جنوب با بچههای کرمان و لشکر ۴۱ ثارالله رو تشکیل دادی و هشت سالی هم آنجا جنگیدی.
.
جنگ ایران و عراق که تمام شد بعضی از همرزمانت برگشتند و رفتند درس خواندند، برخی سیاستمدار شدند، برخی کار اقتصادی شروع کردند اصلا ولی تو برگشتی کرمان و این بار انتخاب کردی که فرمانده لشگری باشی که قرار است در جنوب شرق ایران با قاچاقچیان مواد مخدر بجنگد.
.
سال ۱۳۷۶ بود. تو ۱۸ سال برای این مملکت جنگیده بودی. حالا دیگر میتوانستی بروی دنبال کار خودت. بروی یک گوشه و از جنگ خاطره بگویی. بروی استاد دانشگاه شوی. نماینده مردم شریف کرمان شوی در مجلس شورای اسلامی ولی باز هم انتخابت چیز دیگری بود. فرمانده سپاه قدس شدی.
.
سال ۱۳۸۹ تو هم مثل خیلی های دیگر سی سال خدمتت را پر کرده بودی و می توانستی بروی پی کارت. بروی یک باغچه بگیری نزدیک تهران یا اصلا برگردی به همان کرمان. بروی بزرگ شدن بچههایت را تماشا کنی و در عروسیهایشان شرکت کنی و با نوههایت بازی کنی ولی این بار تو انتخاب کردی در عراق و سوریه با داعش بجنگی.
.
آدمها در زندگی بنده انتخابهایشان هستند. تو انتخاب کردی که معمولی نباشی. انتخاب کردی که یکی نباشی مثل همه. انتخاب کردی که قهرمان باشی و خب قهرمانها مرگشان هم معمولی نیست. برای قهرمانها بد است اگر در نبرد جان ندهند. خدا رحمتت کند که معمولی زندگی نکردی و معمولی جان ندادی. شهادتت مبارک حاج قاسم دوست داشتتی. شهادت مبارک مرد غیر معمولی. دلمان برایت تنگ خواهد شد.😔😔😔😔😔😔