eitaa logo
دکتر موسی نجفی
6.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
450 ویدیو
14 فایل
کانال اطلاع رسانی اندیشه ها و آثار دکتر موسی نجفی, استاد, مولف و محقق عرصه های علوم سیاسی, تاریخ معاصر, هویت و تمدن
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰پرسش یکی از مخاطبین ✅سلام آقای دکتر در مورد دلایل استعمار و استعمارگری یک سوال ذهن بنده رو مشغول کرده و اونم اینکه آیا استعمار ذاتا و اصالتا برای بدست آوردن منابع و ثروت های کشورهای استعمار زده هست یا اینکه نه،اهداف و دلایل بزرگتری هم میتونه داشته باشه که به یغما بردن ثروت کشورها هم برای رسیدن به همون اهداف است؟در کنار اینکه خودشان را ثروتمند میکردند...(البته این سوال بنده بیشتر معطوف به کشورهای اسلامی و قلمرو فرهنگ و تفکر اسلامی هست) از جمله اون اهداف مثلا این میتونه باشه که برای جلوگیری از برپایی تمدن اسلامی(اصیل اسلامی) دست به این استعمارگری ها زده باشن،چرا که عموما به کشورهای استعمار زده که نگاه میکنیم یا اسلامی هستند و یا در قلمرو فرهنگ و تفکر اسلامی قرار گرفته اند(مثل هند که به نوعی متاثر از فرهنگ اسلامی ایرانی قرار گرفته بود و این خود خطری بالقوه برای منافع تمدن شیطانی بود) از اینکه احتمالا سوالم ناقص بوده باشد عذر میخوام و ممنون میشم از پاسختون به سال بنده... ✅جواب : نجفی: در مورد استعمار در ایران و حتی ابعاد آن در کشورهای اسلامی هنوز باید کار تحقیقی عمیق و بیشترانجام شود چرا که هر چه جلوتر بروید و درب این جعبه سیاه را بازتر نمایید ،خواهید فهمید این قوم اروپایی به ظاهر متمدن چقدر در حق انسانهای دیگر ستم و وحشی گری انجام داده اند۰ هر چند در مورد پرسش،خاص شما ظاهر تاریخ براین گواه است که "منفعت" ، مرکز دایره و هدف اصلی استعمار است ۰ اما قسمت دوم پرسش تان هم میتواند با قسمت اول آن مرتبط باشد چرا که مقوله منفعت ، فقط در اقتصاد و نابودی و غارت منابع و معادن کشور استعمارشده خلاصه نمیگردد ، بلکه همه ظرفیت های قابل انتفاع آن کشورها مدنظر آنان است ؛ این ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی و انسانی و حتی تاریخی آن کشورها را هم شامل میگردد ؛ معلوم است رشد واقعی و متوازن حداقلی آن کشورها هم مطلوب استعمارگران نبوده و نیست ؛ چه رسد به متمدن شدن و رشد واقعی و رقابت با آنها ۰ در ارتباط با این سوال البته استعمار کهنه با استعمار نو و استعمار فرانو هرچند دارای یک ماهیت و ذات و خباثت مشترک هستند ولی شیوه ها و سیاست آنان امروزه پیچیده تر و مرموزتر شده است۰ 🔴با تشکر https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔷 #دکتر_موسی_نجفی : ✳️هیأت‌های مذهبی از هویت شیعی و اسلامی جامعه پاسداری کنند 🔸رئیس پژوهشکده اندیشه سیاسی و تمدن اسلامی با تاکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی باید از هویت شیعی و اسلامی جامعه پاسداری کنند، گفت: وجود این هویت است که تاکنون مردم را امیدوار به آینده نگه‌داشته است و این مردم بینش قوی دارند که توانستند سال 1357 از رژیم سلطنتی عبور کنند و دیگر به گذشته خود بر نمی‌گردند. 🏴دهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور 🗓 ۶دی۱۳۹۷ 💠جامعه ایمانی مشعر ✅ @www1542org https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
✅نجفی با تاکید بر اینکه شناخت تاریخ و بحث منطقی در مورد رخ‌دادهای تاریخی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: شیعیان باید مراقب باشند تا با توهین و لعن‌های اشتباه به راه وهابی‌ها کشیده نشوند. به گزارش خبرگزاری مهر، افتتاحیه دهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که با موضوع هیأت و گفتمان انقلاب اسلامی در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، در ادامه این مراسم، موسی نجفی طی سخنانی با عنوان «بدتر از قاجار» به بررسی تفاوت‌های نظام اسلامی با رژیم شاهنشاهی پرداخت۰ 🔴برای دریافت مشروح سخنرانی به نشانی زیر مراجعه شود : 👇👇 https://www.mehrnews.com/news/4497469/%D8%A8%D8%AD%D8%AB-%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%D8%AE-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%AF https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi👇👇
ادامه قبلی👆 دکتر نجفی : هیات ها پاسدار هویت شیعه کشور و مواظب سیاست تکفیری وهابیان باشند۰ در ادامه این مراسم، موسی نجفی طی سخنانی با عنوان «بدتر از قاجار» به بررسی تفاوت‌های نظام اسلامی با رژیم شاهنشاهی پرداخت و اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم به تفاوت‌ها بپردازیم باید به ماهیت و هویت نظام اسلامی و رژیم شاهنشاهی توجه کنیم چراکه همین تفاوت میان هویت‌ها موجب پیروزی انقلاب اسلامی شده است. وی با اشاره به تغییر نگاه مردم ایران در طول تاریخ نسبت به هویت دین اضافه کرد: در دورانی مردم ایران زرتشتی بودند تا اینکه از دوران صفویه متوجه شدند که روایت جدیدی از اسلام وجود دارد که روایت حق است و باید بر اساس آن برنامه زندگی خود را تنظیم کنند. رئیس پژوهشکده اندیشه سیاسی و تمدن اسلامی خاطرنشان کرد: در دوران قاجار خارجی‌ها در ایران نفوذ کردند اما شاهان قاجاری به کشورهای خارجی وابسته نبودند درحالی‌که شاه پهلوی توسط خارجی‌ها در ایران منصوب شد و خانواده او نیز بزرگ‌ترین خیانت‌ها را به ملت انجام دادند. وی با تاکید بر اینکه شناخت تاریخ و بحث منطقی در مورد رخ‌دادهای تاریخی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: شیعیان باید مراقب باشند تا با توهین و لعن‌های اشتباه به راه وهابی‌ها کشیده نشوند، ما تبری و تولی داریم اما سیاست اصلی تقریبی است و دشمن به صورت مستمر با ایجاد اختلاف در میان مسلمانان به دنبال ضربه‌زدن به اسلام و شیعه است. نجفی از تلاش دشمن برای تخریب چهره نظام اسلامی یاد کرد و گفت: ما یک حکومت شیعی ایده‌آل هستیم که با وجود لعن فرستادن به ظالمان در زیارت عاشورا، می‌توانیم مقابل دشمنان با بقیه مذاهب نیز همراه باشیم و در راستای اهداف مشترک حرکت کنیم. مدیر گروه تاریخ و اندیشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به اینکه قاجاری‌ها به دین اسلام و مذهب شیعه توجه داشتند، مطرح کرد: پهلوی به دنبال این بود که از میان زرتشتی و بهاییت دین جدیدی را برای مردم معرفی کند. وی با تاکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی باید از هویت شیعی و اسلامی جامعه پاسداری کنند، تصریح کرد: وجود این هویت است که تاکنون مردم را امیدوار به آینده نگه‌داشته است و این مردم بینش قوی دارند که توانستند سال ۱۳۵۷ از رژیم سلطنتی عبور کنند و دیگر به گذشته خود بر نمی‌گردند. https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔰موسی نجفی بخشی از محافظه‌کاری را امری طبیعی و ناگزیر می‌داند و معتقد است چون هنوز شاخص‌های دقیقی نداریم، نمی‌توانیم حکم کنیم جمهوری اسلامی دچار استحاله شده است. خبرگزاری مهر -گروه فرهنگ: دکتر موسی نجفی، استاد تمام رشته علوم سیاسی (با گرایش اندیشه سیاسی) پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. او همچنین رئیس پژوهشکده اندیشه سیاسی و تمدن اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی است و در زمینه تاریخ و اندیشه سیاسی اسلام و ایران و تمدن‌سازی بعد از انقلاب اسلامی به نظریه‌پردازی مشغول است. نظریه او با عنوان «تکوین و تکون هویت ملی ایرانیان» در دهه هشتاد شمسی مطرح شد و مباحثات زیادی را در پی داشت. او معتقد است تنها راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و فعلیت‌بخشیدن به امکانات نهفته در انقلاب سال ۵۷، حرکت به سمت تمدن‌سازی برای این دوران جدید است. در مصاحبه پیش‌رو تلاش شده به مسائل حول این موضوع و بررسی نسبت آنها با محافظه‌کاری در دوران پس از انقلاب اسلامی پرداخته شود. 🔴لطفا مشروح مصاحبه را در اینجا دنبال نمایید 👇👇 https://www.mehrnews.com/news/4487348/%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%A8%D8%B7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D8%A2%D9%86-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi👇👇
ادامه قبلی 👆👆 بخشی از مصاحبه با خبرگزاری مهر در مورد بررسی و نقد اندیشه محافظه کاری در انقلاب اسلامی ✅بنابراین شما معتقدید که تنها راهی که پیش روی ماست «تمدن» و «تمدن‌سازی» است و این ناگزیر رخ خواهد داد؟ 🔴نجفی : مدلی که ترسیم کرده‌ام یعنی «تمدن»، «استحاله» و «فروپاشی»، هر ۳ مدل‌های تحول هستند. فروپاشی که یک تحول بنیادی منفی است و استحاله که یک تحول غیرذاتی و انحرافی است دو مدل انحطاط هستند. اما تمدن یک تحول بنیادی مثبت است. آن دو مدل‌های انحطاط هستند و این یکی مدل تکامل. با این ملاک، من معتقدم که ما باید به سمت تکامل و تمدن‌سازی پیش برویم. حالا ممکن است در این میانه دلار بالا و پایین برود، این دولت برود و آن دولت بیاید، یکی لیبرال باشد، دیگری نباشد و...؛ اینها به نظر من اساس قضیه نیستند. به طور کلی از آنجا که کلیت مردم یک جامعه نزدیک‌بین هستند و چون من تاریخ خوانده‌ام و کارم، کار فکری و نظری در خصوص تاریخ است، نمی‌توانم خیلی نزدیک‌بین باشم. من هم همه این مسائل و مشکلات و تناقض‌هایی که مردم می‌بینند، می‌بینم، گرانی و تورم و... را می‌بینم و لمس می‌کنم، ولی این‌ها به نظر من ذاتی نیست. البته نمی‌گویم آسیبی به همراه ندارند؛ ممکن است به حدی به انقلاب ضربه بزنند و بهانه دست دشمن خارجی هم بدهد، ولی این‌ها یک انقلاب را از بین نمی‌برد. مخصوصاً این انقلاب که ظرفیت بالایی را از خود نشان داده است؛ این حجم بالای ظرفیت را هم از دشمنانش می‌شود فهمید. از اینکه توانسته با تمام قلدرهای جهان به معنای واقعی دربیفتد و تا حالا زمین نخورده است و خود را سرپا نگه داشته است، نشان از یک ظرفیت بالا دارد. حالا به اهدافش نرسیده است، باشد، ولی در نظر بگیرید که شما یک‌وقت به جایی می‌روید که شما را به رگبار توپ و تانک می‌بندند، همه جوره شما را کتک می‌زنند، شما هم نمی‌توانید آن‌ها را بزنید، ولی لااقل کشته هم نمی‌شوید و همچنان زنده می‌مانید. می‌گویند این دیگر کیست، این همه او را زدیم، ولی هنوز ایستاده است. کشور ما امروز پر از بحران‌های اعتیاد، فحشا و فقر است  و من منکر این وضعیت نیستم. اما تفاوت من با دیگران شاید این باشد که من با اینکه اینها را می‌بینم، معتقد نیستم این بیمار سرطان دارد و مرگش رسیده است؛ خیر، این‌ها قابل علاج است مثل قهرمان بوکسی که مدام ضربه می‌خورد و بر زمین می‌افتد ولی تا داور می‌خواهد اعداد را بشمارد و او را بازنده اعلام کند، او باز هم بلند می‌شود! درست است که شما نتوانسته‌اید حریف و دشمن را بزنید و پیروز شوید ولی خودتان هم زمین نمی‌خورید و از بین نمی‌روید. قصه این نارسایی‌ها و انحرافاتی که ذاتی نیست هم همین است. یک‌وقت یک مسئولی یک چیزی گفته و کارهایی انجام شده که با اهداف و آرمانهای انقلاب فاصله زیادی دارد، ولی این دلیل نمی‌شود که جهت‌گیری‌های اصلی انقلاب، جهت‌گیری‌هایی در نظر گرفته شوند که موفق نبوده و نیست. ✅ایا این برداشت و تحلیل خودش منجر به محافظه‌کاری نمی‌شود؟ یعنی اینکه هنوز زنده مانده‌ایم و ادامه می‌دهیم را به شیوه‌ای محافظه‌کارانه کافی بدانیم و وضعیت موجود را توجیه کنیم؟ 🔴نجفی : توجه داشته باشید، من توجیه‌گر هیچ نهاد و دولتی نیستم، چون در این‌ها نبوده‌ام و نخواهم بود. اما در نظر بگیرید که کشور را با جنگ و تحریم‌هایی مواجه کردند که خودشان برای یک کشور بزرگ موانعی ایجاد می‌کند که ادامه حیات را ناممکن می‌سازد. جنگ و تقابلی که رسانه‌های غربی و شبکه‌های مجازی و... به راه انداخته‌اند شوخی نیست؛ هر کدام این‌ها برای کشور دیگری اعمال می‌شد، بواسطه بحران‌های فرهنگی و اجتماعی‌ای که ایجاد می‌کرد پدر آن کشور را درمی‌آورد، کما اینکه کشور ما هم امروز پر از بحران‌های اعتیاد، فحشا و فقر هست  و من منکر این وضعیت نیستم. اما تفاوت من با دیگران شاید این باشد که من با اینکه اینها را می‌بینم، معتقد نیستم این بیمار سرطان دارد و مرگش رسیده است؛ خیر، این‌ها قابل علاج است و همین‌که یک پزشک به بیمارش بگوید قند و فشار و چربی خون داری و در عین حال او فعلاً زنده است و می‌تواند با مراقبت و پرهیز سلامت خود را تضمین کند، به این معناست که هنوز سرطان ندارد و قند یا فشار خون او را از پا نینداخته و همچنان حیات غلبه دارد و این نشان‌دهنده آن است که این بیمار بر سرطان و سکته پیروز است. این زنده بودن فعلاً هست و نشانه غلبه عوامل مثبت بر عوامل منفی است. حالا شما هر چقدر هم لیست بیماری را افزایش دهید می‌گوییم درست است، ولی فعلاً سرپا است. https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔰قسمت دوم گفتگوی مهر با دکتر موسی نجفی درباره علیه محافظه کاری در سال چهلم ✅محافظه کاری پذیرش سیطره تمدن دیگر است : محورهای گفتگو : ♦️ماهیت محافظه کاری ♦️اندیشه محافظه کاری در تفکر غربی ♦️مقایسه محافظه کاری در تمدن اسلامی و تمدن غربی ♦️تغییر مفهوم محافظه کاری در مراحل انقلاب اسلامی ♦️محافظه کاری و نهادسازی در جامعه شهری ♦️تحلیل میزان محافظه کاری رئیس جمهورفعلی و قبلی ♦️مفهوم محافظه کاری در دهه پنجم انقلاب اسلامی ♦️محافظه کاری و انقلابیگری ♦️متدینین محافظه کار و سکولارهای محافظه کار ♦️آسیب شناسی محافظه کاری در ایران معاصر 🔴لطفا مشروح این گفتگو را در نشانی زیر پیگیری نمایید 👇👇👇👇👇 mehrnews.com/news/4487391 https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔰خواب خرگوشی و لالایی مهمان ناخوانده و به یغما بردن خوان نعمت ✅روز نهم دی ماه مصادف است با به شهادت رسیدن مرحوم ثقه الاسلام تبریزی به دست قوای روس که در روز عاشورا به انجام رسید ۰ اما آنچه در شخصیت و افکار آن مرد بزرگ جالب توجه است ، حساسیت و هشداری است که به مشروطه خواهان در مورد نفوذ خارجی می دهد ؛ فراموش کردن فتنه خارجی و سطحی اندیشی و غفلت از عمق خباثت اجنبی مختص عصر مشروطه نیست و امروز در انقلاب اسلامی هم به روشنی قابل رویت است ۰ مرحوم ثقه الاسلام در زمینه اندیشه سیاسی رساله ارزنده و برجسته ای دارد که به آن اشاره می کنیم ۰ 🔵رساله لالان در اوایل ۱۳۲۷ قمری نوشته شده است و سیمای مرحوم ثقه الاسلام در قامت یک آزادیخواه و مبارز علیه استعمار خارجی در آن به وضوح دیده میشود؛ مقابله توامان با استعمار روس و انگلیس ، امری که مورد غفلت برخی حوزه های فکری مشروطه قرار گرفت و در نهایت هم برخی ساده دلان از دیگ پلوی سفارت انگلیس خوردند تا استبداد از در بیرون رفته اول مشروطه ، دو دهه بعد با رضاخان از پنجره وارد گردد ۰ ایشان در قسمتی از این رساله بیان جالبی دارد که می تواند بصیرت امروز ما باشد : 🔴مشروطه را پیشکش کردیم و اسمش را هم نبردیم. آیا شریعت و ملت حق ندارد سئوال نماید که چرا (دو کشتی متساوی اساس در یک بحر - یکی رسید به ساحل دگر به طوفان رفت) بلی نود سال به خواب رفتیم; یعنی خواب خرگوشی مان دادند و ما را لالای گفتند و گهواره جنبانی کردند و گفتند که هنوز شب است تا آن که یک دفعه خواب های موحش و کابوس های مدحش ما را از خواب بیدار کرد. دیدیم آفتاب از وسط السماء نیز گذشته و خوان نعمت را مهمان های ناخوانده یغما کرده اند و جز ته سفره چیزی نمانده، و مانند شکار جرگه ای، دور ما را با حربه های آتشین گرفته اند. https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
8.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دکتر نجفی - بزرگداشت شهید مدرس - ۱۳۹۷- اصفهان ✅حضور شخصیت های تاریخی در حیات سیاسی دهه پنجم انقلاب اسلامی 🔷♦️آیا هر شخصیتی در هر دهه از انقلاب اسلامی میتواند با جامعه و جریانات فکری و سیاسی ارتباط داشته باشد ؟ کشش شخصیت ها و میزان تاثیرشان چقدر است ؟ https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔰پرسش یکی از مخاطبین محترم ✅با عرض سلام و احترام در موضوع دیپلماسی فرمودید سه نوع دیپلماسی مطرح می شود . سوالی که برای برخی از افراد مطرح می شود این است که آیا می شد از ابتدای انقلاب در بحث سیاست جهانی و دیپلماسی خارجی روش و تاکیک سومی در پیش گرفته می شد که ضمن حفظ عزت و استقلال سیاسی اقتصادی فرهنگی کشور و نیز عدم هضم شدن در نظم جهانی، ابتدا ساختار سیاسی فرهنگی و اقتصادی کشور مستحکم می شد و سپس به مساله صدور انقلاب و مواجهه مستقیم با ابرقدرتها می پرداختیم تا هزینه های کم تری می دادیم . آیا کشورهایی وجود دارند که از چنین روشی استفاده کرده باشند ؟ با تشکر ✅جواب : نجفی : نظر شما آمیخته ای از نکات درست و در برخی موارد غیر دقیق است؛ این مطلب که اشتباهات فراوانی دولتمردان و کارشناسان استرتژیک ما در دولتهای مختلف داشته اند حرف درستی است و حسن تاریخ سیاسی و وجدان ملی آگاه این است که به این راحتی ها نه خریدنی است و نه قانع میشوند و نه هر اشتباه و بهانه ای را قبول میکنند؛ به نظر من تاریخ نگاران و روشنفکران تراز انقلاب و متعهد به عظمت اسلامی باید قبل از هر اندیشه و یا غرض سیاسی غرب محوران و دیگران به این امر مهم یعنی نقد منصفانه در جهت اعتلای آرمانهای تمدن اسلامی و هویت اصیل ایرانی اقدام نمایند ۰ در این میان "شاخص نقد" نولیبرالیسم و نو سکولاریسم پرمدعای لانه کرده در برخی قسمتهای دولت فعلی و برخی مراکز پژوهشی و رسانه ای بیکار ننشسته و مدام فرافکنی نموده لذا باید این مهم به دست توانمند کسانی صورت پذیرد که به این پیوستگی انقلاب و رشد دینی جامعه در فضای نظام اسلامی باور عمیق داشته باشند و البته علم و دانش و توان این کار را هم به دست آورده باشند۰ البته این نکته را هم در گوشه ذهن تان داشته باشید که انقلاب اسلامی از همان چهل سال قبل بخاطر استقلال و ذات خاصش همیشه تنها بوده و هر کسی تا توانسته ضربه ای به آن نواخته است ۰ به این مطلب هم دقت کنید تحقق شعار محوری نه شرقی و نه غربی بسیار کار عظیم و باارزش و مهمی است بخصوص سیر از اجمال به تفضیل در این شعار ، محتاج نظریه پردازی پیچیده و علمی و دقیقی می باشد ۰ ♦️بیان واقعیت مذکور دلیل پنهان شدن مسئولین و پاسخگو نبودنشان نبوده و نیست و نقد جدی البته در حد امکاناتشان ضروری است ۰ 🔴موفق باشید https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔰پیشنهاد یکی از مخاطبین کانال ✅سلام لطفا صوت برنامه ها و سخنرانیها را بزارید کانال تا بتونیم استفاده کنیم صمنا کتاب از سطح ساده یا دشوار برای مطالعه درباره تمدن اسلامی معرفی کنین مچکر ✅جواب نجفی: با تشکر از متن بدون غلط املایی !! و قلم خاص و طبع نسبتا بذله گویتان ؛ به عرض می رسانم متن صوتی کامل ، مناسب وقت و حال کانال و این فضاها نیست و عموم مخاطبین کانال هم از مطالب کوتاه و خلاصه شده و چکیده که وقت کمتری بگیرد استقبال بیشتری می کنند ۰ در ضمن همه مطالب گفته شده در صوت و سخنرانی هم در یک سطح علمی و قابل انتشار در سطح عمومی و یا نقد و نظر نیستند ۰ البته سعی این کانال این است نوعی نسبت منطقی در ارائه مطالب به صور مختلف شفاهی و کتبی داشته باشد ۰ اگر وقت زیادتری برای فعالیت علمی دارید توصیه میکنم کمی روی فارسی نویسی تان تمرکز و دقت و تمرین بیشتری داشته باشید ۰ 🔴موفق باشید https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔰پرسش یکی از مخاطبین محترم ✅سلام آقای دکتر چطور میشه در تاریخ که کشورهایی که با هم حالت درگیری و به نوعی جنگ و نزاع داشتند در مواردی به همکاری با هم بر علیه کشوری دیگر میپرداختند؟ مثلا چطور شده که در جنگ های روسیه با ایران،فرانسه که قبلا درگیر با روسیه بوده و پیروز شدن روسیه در جنگ به ضرر فرانسه بوده باشد باز به نفع روسیه اقدام میکند؟و موارد دیگر... آیا میشه اینطور تحلیل کرد که در تقابل تمدن ها که نگاه کنیم این همکاری ها در راستای تکمیل پروژه های تمدنی شیطانی در مقابل تکمیل تمدن اسلامی بوده باشد یا اینکه صرفا دلایل اقتصادی و سیاسی خارج از حوزه تمدنی داشته است؟ ممنون از پاسخ تون ✅جواب : نجفی : پرسش شما سه بخش دارد : اول اینکه چطور میشود دشمنان دیروز ، به دوستان امروز تبدیل می شوند ؟ پاسخ معلوم است ؛ منافع ملی و یا صحنه شطرنج بین المللی شرایط جدیدی را ایجاب میکند ۰ غربیها هم مصداق کامل این ضرب المثل هستند که : "هیچ گربه ای بخاطر خدا موش نمی گیرد" و اصولا نه دوستی شان قابل ارزش است و نه دشمنی شان قابل محاسبه ۰ و باز به قولی این منادیان آزادی !!و حقوق بشر !! بخاطر منفعت اگر امکانش باشد مادرشان را به بازار برده و با سود می فروشند ۰ لذا داشتن اصول و رعایت اخلاق از آنان ، زیاد انتظار نمی رود ۰ تاریخ دو قرن اخیر استعمار نسبت به کشورهای غیر اروپایی و حکایت کشتار بی نظیر دو جنگ اول جهانی که باز باید جنگ منافع سیر ناپذیر اروپائیان دانست نشان از اشتهای سیری ناپذیر غرب نسبت به سود بیشتر و اخلاق مداری کمتر دارد ۰ در متن پرسش شما نکته ای هم مستتر است که آیا آنان بخاطر تمدن غرب در مقابل تمدن اسلامی با هم متحد هستند و یا اینکه منافع و مسائل اقتصادی اولویت دارد؟ به نظر می رسد خانواده تمدن اروپایی قبول نمی کند دست بالای برتری و سروری و قدرت و سیطره خود را بر سایر فرهنگها و تمدنهای جهان به این راحتی از دست بدهد ! البته ماجرای استعمار مانند دسته گرگهای گرسنه است که در مقابل طعمه با هم شکار میکنند و وقتی نتوانستند همدیگر را پاره پاره می کنند ۰از نمونه های بارز قاعده مذکور همان مثال خودتتان در مورد نقش فرانسه در زمان ناپلئون بناپارت است و خیانتی که فرانسویها در اتحاد با روسها علیه ایران نمودند و نشان از اتحاد گرگها در مواقع ضروری دارد ۰ فکر می کنم داستان غیر شفاف برجام و خیانت اروپائیان در آن برای آیندگان ما هم مثال عبرت گرفتن نسل بعدی از نسل فعلی تلقی گردد ۰ 🔴موفق باشید https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi