حرز امام حسن عسکری(ع)
به برکات روایات شریفه و ادعیه کریمه، روز پنجشنبه به نام مبارک امام حسن عسکری (ع) است.
حرز، در لغت به معنای محصور و محکم، در اصطلاح به پارهای از آیات، اذکار، اوراد و ادعیه مأثوری که برای حفظ جان و مال از آسیبها میخوانند یا به صورت مکتوب با خود حمل میکنند گفته میشود.
حرز امام حسن عسکری (ع)
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ،
يَا عُدَّتِي عِنْدَ شِدَّتِي،
وَ يَا غَوْثِي عِنْدَ كُرْبَتِي،
وَ يَا مُؤْنِسِي عِنْدَ وَحْدَتِي،
احْرُسْنِي بِعَيْنِكَ الَّتِي لَاتَنامُ،
وَ اكْنُفْنِي بِرُكْنِكَ الَّذِي لَايُرامُ.
به نام خداوند بخشنده مهربان
ای تكیهگاه و نیروی من در گرفتاریام،
ای پناه من هنگام غم و غصهام،
ای مونس من در هنگام تنهاییام،
مرا با چشمتان كه خواب نمیرود نگه دار،
و با ركن و قدرت خودتان كه سستی نمیپذیرد، پناه ده
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤سخنران دانشمند
🎬موضوع: یکی از عوامل اینکه ما گناه میکنیم
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
امامزاده عبدالله ع آمل. دعاگو و نائب الزیاره اعضای محترم کانال آیات و احادیث اخلاقی و خانواده های محترم شان.
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
اهمیت و جایگاه نماز جمعه
در سوره جمعه آیه ۹، مومنان به حضور در نماز جمعه دعوت شدهاند:
یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذا نُودِیَ لِلصَّلاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلى ذِکْرِ اللّهِ وَ ذَرُوا الْبَیْعَ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ
ای کسانی که ایمان آوردهاید چون برای نماز جمعه ندا در داده شد به سوی ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید. اگر بدانید این برای شما بهتر است.
در روایات نیز اهمیت و جایگاه نماز جمعه چنبن بیان شده است:
.موجب آمرزش گناهان است
.کاهش دهنده سختیهای قیامت است
.پاداشهای فراوان در مقابل هر گامی که به سوی نماز جمعه بردارد
.خداوند آتش را بر بدن او حرام میکند
.سبک شمردن آن باعث پریشانی و بیبرکتی
است
مولی امیرالمؤمنین علیهالسلام
اَلاِتیانُ اِلَی الجُمُعةِ زیارةٌ وَ جمالٌ.حضور در نماز جمعه هم دیدار و زیارت مؤمنان و هم شکوه و جمال اسلام است.
جامع احادیثالشیعه، ج ٦، ص ٤١٤
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
✅ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔹آنهایی که شهید شدند، آنهایی که شهید دادهاند، در راه خدا رفتهاند و در راه خدا بودهاند،
و خدا میداند چه تاجی به سر اینها ـ بالفعل ـ گذاشته شده، ولو بعضیها نمیبینند مگر بعد از اینکه از این نشأت بروند.
☘️ بعضیها هم که اهل کمالند، شاید در همینجا ببینند که «فلان» بر سرش تاج است، «فلان» بر سرش تاج نیست!!
✨مقصود، شهادتِ نزدیکان انسان، خودش یک کرامتی از خداست.🍃
📚رحمت واسعه، مجموعه فرمایشات حضرت آیتاللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیهالسلام و اصحاب و یاران آن حضرت، ویراست جدید(نسخه ٣)، ص٩١
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤سخنرانی استاد دانشمند
🎬موضوع: واژه مادر مدیون امالبنین(س) است
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
امام صادق علیه السلام:
ما مِن عَمَلٍ أفضَلَ يَومَ الجُمُعَةِ مِنَ الصَّلوةِ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِهِ
در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او نيست. خصال ، ص۳۹۴
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شکم خالی دین نمیشناسه از هر دری فقر بیاید از همون در دین می رود
استاد دانشمند
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
حدیث قدسی
در فضیلت دیدار الهی
هنگامى که خداى متعال خواست جان حضرت ابراهیم علیه السلام را بستاند، ملک الموت را به سویش فرستاد. او آمد و گفت:
ألسَّلامُ عَلَیک یا إبراهیمُ. قالَ: وَ عَلَیک السَّلامُ یا مَلَک المَوتِ أداعٍ أم ناعٍ؟ قالَ: بَل داعٍ یا إبراهیمُ فَأجِبْ! قالَ إبراهیمُ: فَهَل رَأیتَ خَلیلاً یمیتُ خَلیلَهُ؟... فَقالَ اللّه ُ جَلَ جَلالُهُ: یا مَلَک المَوتِ إذهَبْ إلَیهِ وَ قُلْ لَهُ: هَلْ رَأیتَ حَبیباً یکرَهُ لِقاءَ حَبیبِهِ؟! إنَّ الحَبیبَ یحِبُّ لِقاءَ حَبیبِهِ . وَ فى خَبَرٍ:... فَقالَ: یا مَلَک المَوتِ ألآنَ فَاقبِضْ.
درود بر تو اى ابراهیم. ابراهیم گفت: و درود بر تو اى ملک الموت، آیا براى دعوت آمدهاى یا اینکه خبر مرگى آوردهاى؟ گفت: براى دعوت حق آمدهام، پس اجابت کن. ابراهیم گفت: آیا دیدهاى که دوستى جان دوست خود را بگیرد؟! . . . پس خداى متعال فرمود: اى ملک الموت، نزد ابراهیم برو و به او بگو: آیا دیدهاى که دوستى، دیدار دوستش را خوش نداشته باشد؟! دوست شیفته دیدار دوست خود است. در خبرى آمده است : . . . پس ابراهیم گفت: اى ملک الموت هم اینک جانم را بستان.
أمالى صدوق، ص 164
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
حکمت ۲۸ نهجالبلاغه
على (ع) فرمود: برترین زهد ، پنهان کردن آن است.
الحکمة ۲۸
قال عليه السلام : أَفْضَلُ الزُّهْدِ إِخْفَاءُ الزُّهْدِ.
saying 28
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: The best part of asceticism is to conceal it.
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
سوره آل عمران، آیه ۲۰۰
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
اى كسانى كه ايمان آورده ايد صبر كنيد و ايستادگى ورزيد و مرزها را نگهبانى كنيد و از خدا پروا نماييد اميد است كه رستگار شويد.
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بدهکاری شهید جنگ اُحد به مرد یهودی
🎙استاد دانشمند
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
حکمت ۲۹ نهجالبلاغه
على (ع) فرمود: هنگامى که تو زندگى را پشت سر مىگذارى و مرگ به تو روى مىآورد، پس دیدار با مرگ چه زود خواهد بود .
الحکمة ۲۹
قال عليه السلام : إِذَا كُنْتَ فِي إِدْبَارٍ وَ الْمَوْتُ فِي إِقْبَالٍ فَمَا أسْرَعَ الْمُلْتَقَى!
saying 29
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: When you are running away from the world and death is approaching, there is no question of delay in the encounter.
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
حدیث قدسی
فضیلت شوق دیدار الهی
پیامبر اکرم صلّى الله علیه و آله فرمودند:
بَکى شُعَیبٌ علیه السلام مِن حُبِّ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ حَتى عَمِی، فَرَدَّ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ عَلَیهِ بَصَرَهُ، ثُمَّ بَکى حَتى عَمِی، فَرَدَّ اللّه ُ عَلَیهِ بَصَرَهُ، ثُمَّ بَکى حَتى عَمِی، فَرَدَّ اللّه ُ عَلَیهِ بَصَرَهُ، فَلَمّا کانَتِ الرّابِعَه أوحَى اللّه ُ إلَیهِ: یا شُعَیبُ، إلى مَتى یکونُ هذا أبَداً مِنک؟ إنْ یکنْ هذا خَوفاً مِنَ النّارِ فَقَدْ أجَرْتُک، وَ إنْ یکنْ هذا شَوقاً إلَى الجَنَّه فَقَد أبَحْتُک. قالَ: إلهى وَ سَیدى، أنتَ تَعلَمُ أنّى ما بَکیتُ خَوفاً مِن نارِک وَ لاشَوقاً إلى جَنَّتِک، وَ لکنْ عُقِدَ حُبُّک عَلى قَلبى فَلَسْتُ أصبِرُ أوْ أراک. فَأوحَى اللّه ُ جَلَّ جَلالُهُ إلَیهِ: أمّا إذا کانَ هذا هکذا فَمِنْ أجْلِ هذا سَأُخدِمُک کلیمى مُوسَى بنَ عِمرانَ علیه السلام.
شعیب از عشق خداى متعال چندان گریست که نابینا شد. پس خداوند بیناییش را به او باز گرداند؛ دیگر بار گریست تا آنکه نابینا شد؛ خداوند دوباره بیناییش را به او باز پس داد، باز هم آن قدر گریست که کور شد و خدا دو باره بینایش کرد، مرتبه چهارم خداوند به او وحى فرمود: اى شعیب! تا کى به این وضع ادامه خواهى داد؟ اگر از بیم جهنم گریه مىکنى، تو را امان دادم و اگر به شوق بهشت است، آن را ارزانیت داشتم. شعیب عرضه داشت: معبود من و سرورم! تو مىدانى که گریه من نه از بیم دوزخ است و نه به شوق بهشت، بلکه دلم بسته محبت و عشق توست پس صبورى نمىتوانم مگر آنکه تو را ببینم. خداى عز و جل به او وحى فرمود: حال که چنین است، همسخنم موساى کلیم را خدمتگزار تو خواهم کرد.
علل الشرایع، ص 74
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
حق مادر از رسالة الحقوق امام سجاد علیه السلام
تقدیم به همه مادران عزیز و شادی روح بلند مادران مرحومه مغفوره
فَحَقّ أُمّكَ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنّهَا حَمَلَتْكَ حَيْثُ لَا يَحْمِلُ أَحَدٌ أَحَداً وَ أَطْعَمَتْكَ مِنْ ثَمَرَةِ قَلْبِهَا مَا لَا يُطْعِمُ أَحَدٌ أَحَداً وَ أَنّهَا وَقَتْكَ بِسَمْعِهَا وَ بَصَرِهَا وَ يَدِهَا وَ رِجْلِهَا وَ شَعْرِهَا وَ بَشَرِهَا وَ جَمِيعِ جَوَارِحِهَا مُسْتَبْشِرَةً بِذَلِكَ فَرِحَةً مُوَابِلَةً مُحْتَمِلَةً لِمَا فِيهِ مَكْرُوهُهَا وَ أَلَمُهَا وَ ثِقْلُهَا وَ غَمّهَا حَتّى دَفَعَتْهَا عَنْكَ يَدُ الْقُدْرَةِ وَ أَخْرَجَتْكَ إِلَى الْأَرْضِ فَرَضِيَتْ أَنْ تَشْبَعَ وَ تَجُوعَ هِيَ وَ تَكْسُوَكَ وَ تَعْرَى وَ تُرْوِيَكَ وَ تَظْمَأَ وَ تُظِلّكَ وَ تَضْحَى وَ تُنَعّمَكَ بِبُؤْسِهَا وَ تُلَذّذَكَ بِالنّوْمِ بِأَرَقِهَا وَ كَانَ بَطْنُهَا لَكَ وِعَاءً وَ حَجْرُهَا لَكَ حِوَاءً وَ ثَدْيُهَا لَكَ سِقَاءً وَ نَفْسُهَا لَكَ وِقَاءً تُبَاشِرُ حَرّ الدّنْيَا وَ بَرْدَهَا لَكَ وَ دُونَكَ فَتَشْكُرُهَا عَلَى قَدْرِ ذَلِكَ وَ لَا تَقْدِرُ عَلَيْهِ إِلّا بِعَوْنِ اللّهِ وَ تَوْفِيقِهِ.
اما حق مادر
حق مادرت اين است كه بدانى او تو را چنان برداشته كه كسى ديگرى را بدان گونه برنگيرد و از ميوه دل خود، تو را چنان خورانده كه هيچ كس ديگرى را بدان سان نخوراند و به راستى تو را به گوش و چشم و دست و پا و پوست و تمام اندامهايش (به تمام وجود خود) نگهدارى كرده و دراين نگهدارى به خوشرويى و دلشادى تورا مواظبت نموده و هر ناگوارى و درد و گرانى و نگرانى (دوران باردارى را) تحمل كرده، چنانكه دست تطاول (آفات) را از تو دور ساخته و تو را بر زمين نهاده و خرسند بوده است كه تو سير باشى و او خود گرسنه ماند و تو جامه پوشى و او برهنه باشد و تو را سيراب كند و خود تشنه ماند و تو را در سايه دارد و خود زير آفتاب باشد و با بيچارگى خود تو را نعمت بخشد و با بيخوابى خود تو را لذت خواب چشاند و شكمش ظرف هستى تو بوده و دامنش پرورشگاهت و پستانش چشمه نوشت و جانش نگهدارت، سرد و گرم دنيا را براى تو و به خاطر تو چشيده است پس به قدرشناسى از اين همه او را سپاس گزار، و اين قدردانى را نتوانى جز به يارى و توفيق خداوند.
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
حرز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پدر و مادرت همیشه نیستند احترام بگزار قبل از اینکه پشیمان بشوی
🎙 استاد مهدی دانشمند
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤سخنرانی حاج اقا دانشمند
🎬 موضوع:زندگی فاطمی
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
حکمت ۳۲ نهجالبلاغه
على (ع) فرمود: نیکوکار از کار نیک بهتر است و بد کردار از کار بد بدتر است.
الحکمة ۳۲
قال عليه السلام : فَاعِلُ الْخَيْرِ خَيْرٌ مِنْهُ، وَفَاعِلُ الشَّرِّ شَرٌّ مِنْهُ.
saying 32
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: The doer of good is better than the good itself, and the doer of evil is worse than the evil itself
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431
حدیث قدسی
فضیلت رضایت به قضای الهی
حضرت موسى علیه السلام به خداوند متعال عرض کرد:
یارَبِّ دُلَّنى عَلى عَمَلٍ إذا أنَا عَمِلتُهُ نِلْتُ بِهِ رِضاک. فَأوحَى اللّه ُ إلَیهِ: یابْنَ عِمرانَ! إنَّ رِضاىَ فى کرهِک وَلَن تُطیقَ ذلِک... فخرَّ مُوسى ساجِداً باکیاً فَقالَ: یارَبِّ خَصَصْتَنى بِالکلامِ وَلَم تَکلَّمْ بَشَراً قَبلى وَلَمْ تَدُلَّنى عَلى عَمَلٍ أنالُ بِهِ رِضاک! فَأوحَى اللّه ُ إلَیهِ: إنَّ رِضاىَ فى رِضاک بِقَضائى.
بار پروردگارا! مرا به کارى راهنمایى کن که اگر آن را به جاى آورم، رضایت تو را به دست آورده باشم. خداوند به او وحى فرمود که: اى پسر عمران! همانا خشنودى من در ناخشنودى توست و تو طاقت آن را ندارى... موسى گریه کنان به سجده افتاد و عرض کرد: پروردگارا! تو مرا به سخن گفتن با خودت مفتخر نمودى و پیش از من با هیچ بشرى سخن نگفتى، اما اکنون مرا به کارى که به سبب آن به رضاى تو برسم راهنمایى نمىکنى؟! پس خداوند به او وحى فرمود: همانا خشنودى من در خرسندى تو به قضاى من است.
غرر الحکم، ص 6344
https://eitaa.com/joinchat/762577136Ccad8810431